Raamatun suhtautumisia

crash88

Mikäli uskomme Raamattua ja miksi emme uskoisi, onhan se Herran sanaa. Niin Raamattu ei kovin suopeasti suhtaudu vammaisiin.

3. Moos. 21:16-23:
16. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
17. Puhu Aaronille ja sano: jos jossakin sinun jälkeläisistäsi, tulevissa sukupolvissa, on joku vamma, älköön hän lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
18. Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton,
19. jalkansa tai kätensä taittanut,
20. kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu.
21. Pappi Aaronin jälkeläisistä älköön kukaan, jossa on joku vamma, lähestykö uhraamaan Herran uhreja; hänessä on vamma, sentähden hän älköön lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
22. Kuitenkin hän syököön Jumalansa leipää, sekä korkeasti-pyhää että pyhää.
23. Mutta älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni; sillä minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

Jumala ei siis hyväksy vammaisia tai edes niitä joilla on ihosairaus. Vajaan ei siis tarvitse mennä näin ollen kirkkoon, koska hän ei saa mennä.

Joh. 5:6-9:
5. Siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta.
6. Jeesus näki hänet siellä makaamassa vuodematolla ja tiesi, että hän oli jo pitkään ollut sairas. Jeesus kysyi: "Tahdotko tulla terveeksi?"
7. Sairas vastasi: "Herra, minulla ei ole ketään, joka auttaisi minut altaaseen, kun vesi kuohahtaa. Aina kun yritän sinne, joku toinen ehtii ennen minua".
8. Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."
9. Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli.

Joh. 5:14:
14. Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin".

Tämän mukaan vammainen on vammainen sen vuoksi, kun hän on tehnyt syntiä. Kuten Jeesus tuossa varoittaa juuri parantamaansa rampaa - jos vielä teet syntiä, niin vammaudut vieläkin pahemmin.

Entäs, jos joku on ollut syntymästään saakka vammainen, niin onko hän silloin mahdollisesti tehnyt syntiä edellisessä elämässä ja saanut rangaistukseksi elää vammaisena uudelleen?

Eipä naisenkaan kohtalo ole sen parempi.

1. Kor. 14:34-35:
34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

1. Tim. 2:11-12:
11. Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
12. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

Nykykielellä tämä tarkoittaa, että pysykööt nainen hellan ja nyrkin välissä ja naiselta ei olla kysytty mitään, joten olkoot vaan hiljaa.

7

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crash88

Eipä naisenkaan kohtalo ole sen parempi.

34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

11. Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
      12. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

Nykykielellä tämä tarkoittaa, että pysykööt nainen hellan ja nyrkin välissä ja naiselta ei olla kysytty mitään, joten olkoot vaan hiljaa.

Jumala ei ollut myöskään kovin reilu naista kohtaan 2. luomiskertomuksessa.

1. Moos. 2:4-22:
      4. Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
      5. ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
      6. vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
      7. Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
      8. Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.
      9. Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.
      10. Ja Eedenistä lähti joki, joka kasteli paratiisia, ja se jakaantui sieltä neljään haaraan.
      11. Ensimmäisen nimi on Piison; se kiertää koko Havilan maan, jossa on kultaa;
      12. ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös bedellion-pihkaa ja onyks-kiveä.
      13. Toisen virran nimi on Giihon; se kiertää koko Kuusin maan.
      14. Kolmannen virran nimi on Hiddekel; se juoksee Assurin editse. Ja neljäs virta on Eufrat.
      15. Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
      16. Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
      17. mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
      18. Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
      19. Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niin kuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
      20. Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
      21. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
      22. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.

Ensiksi luodaan mies, jolle sanotaan Paratiisin säännöt. Tämän jälkeen luodaan nainen, jolle kukaan ei sano Paratiisin sääntöjä - kun nainen ei kysynyt. Olisiko nainen edes voinut kysyä, kun naisen pitää olla hiljaa? Oliko se nyt sitten naisen moka, kun meni ja puraisi kiellettyä hedelmää? Oli tai ei, niin naista rangaistiin.

1. Tim. 2:13-14:
      13. Ensinhän luotiin Aatami ja sitten Eeva,
      14. eikä petetyksi joutunut Aatami, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.

On päätelty, että esimerkiksi näissä naisia koskevissa sääntökohdissa Paavali (yksi Raamatun kirjoittaja ja kristinuskon opettaja) heittää omaa legendaa (omia mietteitä) ja näin pehmitetty näiden kohtien sanomaa. Mutta eikös se ollut, että Raamattu on Herran sanaa ja eikä sitä tule epäröidä - ehdotonta tekstiä.

Raamatun lukeminen ei ole välttämättä puuduttavan uuvuttavaa, vaan se voi olla myös hupaisaakin hommaa.

Loppuun kevennykseksi Raamatullinen sananlasku.

Sananl. 9:13:
      Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.

Että sellainen oikeudenmukaiinen ja rakastava jumala.

• "Raamatun lukeminen ei ole välttämättä puuduttavan uuvuttavaa, vaan se voi olla myös hupaisaakin hommaa.

Loppuun kevennykseksi Raamatullinen sananlasku.

Sananl. 9:13:
        Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.

Että sellainen oikeudenmukaiinen ja rakastava jumala."

Jaa, eipä taida olla kirjaa josta ei saisi hupaisaa irroittelemalla kohtia asiayhteydestä,toisaalta voikin kysyä että ketä se palvelee? Raamatun oikeen ymmärtämisen kanssa irroittelemisella on hyvin vähän tekemistä.
        Kyseisen sananlaskunkin tarkoitus selviää kun lukee sen asiayhteydessä, eli lukee luvun loppuun asti eli jakeseen 18. Selviää hyvin että siinä ei puhuta naisesta yleensä vaan tietynlaisesta,vilpillisestä naisesta.

Todellakin Jumala on oikeudenmukainen ja rakastava, kun sallitaan oikea, järkevä tapa tulkita Raamattua.

• Tälläiset tulkinnat menevät aina metsään, siitä syystä että ne irroitetaan asiayhteydestä ja tehdään sitten "oma tulkinta" joka ei tee oikeutta kyseessä olevalle kokonaisuudelle.

Tarkastellaanpa hivenen tässä olevia kohtia:

"3. Moos. 21:16-23:
      16. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      17. Puhu Aaronille ja sano: jos jossakin sinun jälkeläisistäsi, tulevissa sukupolvissa, on joku vamma, älköön hän lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
      18. Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton,
      19. jalkansa tai kätensä taittanut,
      20. kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu.
      21. Pappi Aaronin jälkeläisistä älköön kukaan, jossa on joku vamma, lähestykö uhraamaan Herran uhreja; hänessä on vamma, sentähden hän älköön lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
      22. Kuitenkin hän syököön Jumalansa leipää, sekä korkeasti-pyhää että pyhää.
      23. Mutta älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni; sillä minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

Jumala ei siis hyväksy vammaisia tai edes niitä joilla on ihosairaus. Vajaan ei siis tarvitse mennä näin ollen kirkkoon, koska hän ei saa mennä.

Kyseinen kohta on repäisty irti juutalaisten pappien pyhyttää teroittavista säädöksistä. Ensinnäkin kohta on Vanhasta testamentista, ja se liittyy juutalaisiin pappeihin ja heidän sukuunsa, ei siis kristittyihin eikä muuhun maailmaan. Toisekseen tässä ei puhuta kirkkoon menemisestä ollenkaan, eihän tuohon aikaan edes ollut kirkkoja.
      Eli se mikä "sitoi" juutalaisia pappeja ei sido tämän päivän kristittyjä. Raamatusta on aina katsottava asiayhteys ettei tule tälläisiä vääriä tulkintoja.

"Joh. 5:6-9:
      5. Siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta.
      6. Jeesus näki hänet siellä makaamassa vuodematolla ja tiesi, että hän oli jo pitkään ollut sairas. Jeesus kysyi: "Tahdotko tulla terveeksi?"
      7. Sairas vastasi: "Herra, minulla ei ole ketään, joka auttaisi minut altaaseen, kun vesi kuohahtaa. Aina kun yritän sinne, joku toinen ehtii ennen minua".
      8. Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."
      9. Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli.

Joh. 5:14:
      14. Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin".

Tämän mukaan vammainen on vammainen sen vuoksi, kun hän on tehnyt syntiä. Kuten Jeesus tuossa varoittaa juuri parantamaansa rampaa - jos vielä teet syntiä, niin vammaudut vieläkin pahemmin.

Entäs, jos joku on ollut syntymästään saakka vammainen, niin onko hän silloin mahdollisesti tehnyt syntiä edellisessä elämässä ja saanut rangaistukseksi elää vammaisena uudelleen"

Tämänkään kohdan tulkinta ei pidä valitettavasti paikkaansa. Jeesus itse sanoo että sairaus ei ole välttämättä synnin seurausta. Joh.9:1-3: "1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
      2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
      3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki."

Kirjoittaja vetää sen johtopäätöksen että Jeesus varoittaessaan tarkoittaa että mies vammauituisi pahemmin. Minä taas näen, että Jeesus varoittaa synnissä elämisen vielä pahemmasta seurauksesta eli kadoitustuomiosta(esim.2.Piet2:20).

Kuten huomaamme loppupäätelmästä kun kirjoittaja kirjoittaa "edellisestä elämästä",tälläiset tulkinnat tuottavat vääriä päätelmiä myös kristinuskon suhteen. Kristinusko ei opeta jälleensyntymisoppia, se on kristinuskolle vieras oppi.

"Eipä naisenkaan kohtalo ole sen parempi.

sekä

Nykykielellä tämä tarkoittaa, että pysykööt nainen hellan ja nyrkin välissä ja naiselta ei olla kysytty mitään, joten olkoot vaan hiljaa."

Tässäkin kohdat ovat irroitettu asiayhteydestä sen enempää tutkimatta. Kristinusko oli siitä erillainen,vallankumouksellinen ja suvaitsevainen uskonto että se hyväksyi yhteyteensä orjat,naiset ja lapset. Tämä oli "miesvaltaisten uskontojen" ympäröimänä ennenkuulumatonta. Kuten Raamattu asian ilmaisee Gal.3:28:"Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

Lopuksi vielä naisen asemasta Raamatussa ei-länsimaalaisin nähtynä:

"Charles H. Spurgeon kertoi miten eräs hindunainen Intiassa kysyi lähetyssaarnaajalta: ”Teidän Raamattunne on varmasti kirjoittanut nainen.” ”Kuinka niin?” lähetyssaarnaaja kysyi. ”Koska se sanoo niin paljon kauniita asioita naisista,” vastasi nainen.

• kuolematon sielu

vammat ja vaikeudet ovat edellisten elämien tekojen seurauksia.
        Sanotaan että vedämme seitsemän elämän karmaa perässämme. Ei kukaan saa niin suurta taakkaa kannettavakseen että ei jaksa.
        On myös kansojen karma.
        Vähitellen poltamme karmaamme ja seuraava elämä on sitten helpompi.

• Galatalaiskirje 6:7
        kuolematon sielu kirjoitti:

vammat ja vaikeudet ovat edellisten elämien tekojen seurauksia.
        Sanotaan että vedämme seitsemän elämän karmaa perässämme. Ei kukaan saa niin suurta taakkaa kannettavakseen että ei jaksa.
        On myös kansojen karma.
        Vähitellen poltamme karmaamme ja seuraava elämä on sitten helpompi.

sanotaan näin:

Älkää eksykö,Jumala ei salli Itseänsä pilkattavan;sillä mitä ihminen kylvää,
        sitä hän niittää.
        Joka lihaansa kylvää,se lihasta turmeluksen niittää,
        mutta joka Henkeen kylvää,se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

• Tremoles

Niin, toki aivan yleisestikkin uskotaan Raamatun olevan itseänsä oloinen teos, kirja, jossa on monenmoisia ja erilaisia kirjoituksia monista eri jumalista ja heitin monista ajatuksistaan ja aikaansaamisistaan.

Eikä vammaisia aseteta Kristuksen opetuksissa, saarnoissa erikoisasemaan. Tosin, jotkut muut, valheapostolit ja valheprofeetat saattavat niinkin tehdä ja tekivätkin.

• Jeesuksen opetuslapsi

Jumala, anna kuninkaan tuomita, niinkuin sinä tuomitset, anna vanhurskautesi kuninkaan pojalle. Tuomitkoon hän sinun kansaasi vanhurskaasti ja sinun kurjiasi oikeuden mukaan. Vuoret kantakoot rauhaa kansalle, niin myös kukkulat, vanhurskauden voimasta. Auttakoon hän kansan kurjat oikeuteen, pelastakoon köyhäin lapset ja musertakoon sortajan. Niin he pelkäävät sinua, niin kauan kuin aurinko paistaa ja kuu kumottaa, polvesta polveen.´

´Voi sukua, joka isäänsä kiroaa eikä siunaa äitiänsä; sukua, joka on omissa silmissään puhdas, vaikka ei ole pesty liastansa! Voi sukua, kuinka ylpeät ovatkaan sen silmät ja kuinka korskea silmänluonti, sukua, jonka hampaat ovat miekkoja ja leukaluut veitsiä syödäksensä kurjat maasta pois ja köyhät ihmisten joukosta! Verenimijällä on kaksi tytärtä: Anna vielä! Anna vielä! Kolme on, jotka eivät kylläänsä saa, neljä, jotka eivät sano: "Jo riittää": Tuonela, hedelmätön kohtu, maa, joka ei saa kylläänsä vedestä, ja tuli, joka ei sano: "Jo riittää".´

´Ja mitä vastataan pakanakansan sanansaattajille? "Herra on perustanut Siionin, ja hänen kansansa kurjat saavat siinä turvan".´

´Ja pahat ovat petollisen aseet, hän miettii ilkitöitä, tuhotakseen kurjat valheen sanoilla, vaikka köyhä kuinka oikeata asiaa puhuisi.´

´Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä. Katso, minä panen sinut raastavaksi puimaäkeeksi, uudeksi, monihampaiseksi. Sinä puit ja rouhennat vuoret, muutat kukkulat akanoiksi; sinä ne viskaat, ja tuuli ne vie ja myrsky ne hajottaa. Mutta sinä iloitset Herrassa, Israelin Pyhä on sinun kerskauksesi. Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä, Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää.´

´Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet? Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi? Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi. Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen, jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.´

´Tämän kuullessaan eräs pöytäkumppaneista sanoi Jeesukselle: "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!" Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."´

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      71
      4215
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      15
      2674
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2307
    4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      11
      2233
    5. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      107
      2176
    6. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2131
    7. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      2123
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      603
      1924
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1905
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      23
      1673
    Aihe