Minkähän ihmeen takia Suomi on takapajula ajokorttiasioissa? Täällä käytetään yhä vieläkin
pahvisia, antiikkisia ajokortteja. Japanissa esimerkiksi kaikki luvat olivat muovisia jo 20 vuotta
sitten.
On mukava (lue: noloa) esitellä rispaantunutta lupaa ulkomailla... :(
Suomen wanhat ajokortit
5
277
Vastaukset
- kortti vuodesta -79
mitäs esittelet sitä rispaantunutta pahvi läpyskää,en ole ikinä joutunut ulkomailla enkä kotimaassakaan esittelemään rispaantunutta ajokorttia.kyllä ne ajakortit on suomessakin ollut jo toista kymmentävuotta muovisia.
- <<<<
JOS JOSKUS AJAA AJOKORTIN SANOTAAN 2012 TAI 2015 < MILTÄHÄN NE SITTEN NÄYTTÄÄ
- ihan itsestä
kiinni kun et ole uusinut korttiasi, että nolostele itsellesi vaan.
Minä sain korttini 10 vuotta sitten, ja muovikortti se oli jo.
Sinäkin voisit uusia sen vanhan pahvikortin muoviseksi. Ja kyllähän sen pahvisenkin olisi voinut päällystää muovilla, olisi säilynyt paremmin....- nääs ku
Itsestähän tuo kortin uusiminen on kiinni, ellei sitä ole ratsiassa jo käsketty uusia, toki nämä nykyratsiat on pelkkiä puhallutuksia...
Muovinen ajokortti otettiin käyttöön 1990, eli ensi vuonna voi sanoa kaksikymmentävuotta sitten...
Itse vaihdoin "räjähtäneen" paperikortin siihen kun kaupantekijäisinä sai Bhen E lisän.
Seuraavaksi vaihdoin sen luottokorttikokoon, kun siinä on kerrottu ajokortin myöntämisaika (autonvuokraukset ulkomailla) ja mahtuu paremmin lompsaan.
Ja EUun myötä on tulossa hiljalleen pakollinen kortin uusimissydeemi.
http://www.ake.fi/ake/ajokortit_ja_tutkinnot/ajokortit/ajokortti täyttää 100 vuotta.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482