Zwickwau

oli kopio

neuvostoliittolaisesta Pobedasta.
Tällaista potaskaa puhuu tämänpäivän IS:ssa valokuvamuistin omaava uusin todistaja Tulilahden murhiin.

Tämän tasoiset "tiedot" eivät taida niitä murhia ratkaista...

20

1455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retkuilija

      se polakkien kopio?

    • korjataan

      se on ihan Zwickau. Murhista puhuminen ei kuulu tälle foorumille.

      • ........

        Zwickau oli nimi, mutta Pobedan kanssa sillä ei ollut yhtään mitään tekemistä. Zwickau oli jonkinasteinen Ifa F8:n jälkeläinen, josta jalostui sittemmin Trabant.


      • ........ kirjoitti:

        Zwickau oli nimi, mutta Pobedan kanssa sillä ei ollut yhtään mitään tekemistä. Zwickau oli jonkinasteinen Ifa F8:n jälkeläinen, josta jalostui sittemmin Trabant.

        Warren edeltäjä,Warre eka malli pohjautui ifa f8 ja F9 malleihin.


      • ........
        Niekku kirjoitti:

        Warren edeltäjä,Warre eka malli pohjautui ifa f8 ja F9 malleihin.

        Warren esi-isä oli tosiaan Ifa F9, ei F8. Näillä kahdella Ifan mallilla kun ei ollut valmistajaa lukuunottamatta yhtään mitään yhteistä. F8 oli sotaa edeltävän DKW:n kopio, jossa oli kaksisylinterinen moottori poikittain keulalla, samaan tapaan kuin myöhemmin Zwickaussa ja Trabantissa. Ifan moottrori oli nestejäähdytteinen, samaa moottoria käytettiin myös Zwickaussa. Samoin Zwickaun alusta oli Ifa F8: peruja, kori vain oli valmistettu "pahvista" kuten Trabissa myöhemmin. Trabin voimanlähde ilmajäähdytteinen. Ifa F9:ssä oli aivan toisenlainen kostruktio: siinä oli kolmepyttyinen moottori nokalla pitkittäin, samaan tapaan kuin Warressa myöhemmin ja kaksitahtisaabeissa.


      • Retkuilija
        ........ kirjoitti:

        Warren esi-isä oli tosiaan Ifa F9, ei F8. Näillä kahdella Ifan mallilla kun ei ollut valmistajaa lukuunottamatta yhtään mitään yhteistä. F8 oli sotaa edeltävän DKW:n kopio, jossa oli kaksisylinterinen moottori poikittain keulalla, samaan tapaan kuin myöhemmin Zwickaussa ja Trabantissa. Ifan moottrori oli nestejäähdytteinen, samaa moottoria käytettiin myös Zwickaussa. Samoin Zwickaun alusta oli Ifa F8: peruja, kori vain oli valmistettu "pahvista" kuten Trabissa myöhemmin. Trabin voimanlähde ilmajäähdytteinen. Ifa F9:ssä oli aivan toisenlainen kostruktio: siinä oli kolmepyttyinen moottori nokalla pitkittäin, samaan tapaan kuin Warressa myöhemmin ja kaksitahtisaabeissa.

        puolalainen 2 tahtinen paskakasa.

        http://www.youtube.com/watch?v=H1oWiJXcw_o&feature=related


    • Patevaan
      • Starikka 61

        Pobedaa tehtiin puolassa ja sen nimi oli warzova.


      • ...olet väärässä
        Starikka 61 kirjoitti:

        Pobedaa tehtiin puolassa ja sen nimi oli warzova.

        Kuten tässä nyt on moneen kertaan toisteltu, niin se puolalainen Pobeda oli Warszawa.


      • näi o....
        ...olet väärässä kirjoitti:

        Kuten tässä nyt on moneen kertaan toisteltu, niin se puolalainen Pobeda oli Warszawa.

        .

        mielikuva siitä zwickausta että oli kyl karhee ja katkera peli ajella


      • 7+10
        näi o.... kirjoitti:

        .

        mielikuva siitä zwickausta että oli kyl karhee ja katkera peli ajella

        Zwickau oli siitä metka peli, että siinä ei ollut takaluukkua, vaikka tavaratila olikin.
        Kuormaus ja purku tapahtui takapenkin selkänojan kääntämällä. Kokemus sekin!


      • Autokauppias evp.
        7+10 kirjoitti:

        Zwickau oli siitä metka peli, että siinä ei ollut takaluukkua, vaikka tavaratila olikin.
        Kuormaus ja purku tapahtui takapenkin selkänojan kääntämällä. Kokemus sekin!

        Selkäreppu-Mossessa (Stalin-Mosse) siinä oli kyllä tavaratilan lastaus takapenkin takaa, mutta Zwickauta en nyt muista... ehkä oli sittenkin?


      • DYNAStart
        Autokauppias evp. kirjoitti:

        Selkäreppu-Mossessa (Stalin-Mosse) siinä oli kyllä tavaratilan lastaus takapenkin takaa, mutta Zwickauta en nyt muista... ehkä oli sittenkin?

        Aikanaan pihallamme oli moinen vauhtipahvi, josta joku rosmosi moottorin DYNAstartteineen!
        Liekkö yhdistelmä päätynyt venekäyttöön, vai mihin lie? Poliisit asiaa tutkivat tuloksetta.

        Poiskuljetustaan odotellessaan "romu" sitten sai toimia tramboliinina ja siitä löytynee arkistoista aitoja valokuvia, joissa isot ja pienet ukot pomppivat auton päällä - pahvi piti muotonsa lähtöönsä asti, vaikka pintamaali rapisikin suurilta alueilta pois.

        Ei ollut takaluukkua - ei.


    • Patevaan
      • kerran

        ehkä se Warszawa vielä löytyy, varsinkin kun se jo tuolla alkupäässä jo kerran todettiin.


      • zwikau P70
        kerran kirjoitti:

        ehkä se Warszawa vielä löytyy, varsinkin kun se jo tuolla alkupäässä jo kerran todettiin.

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.


      • harppi-Saksasta...
        zwikau P70 kirjoitti:

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.

        vaikka ei nyt ihan ole Ifa taikka Warre, mutta tekotapaa kuvastanee oheinen juttu:

        http://www.youtube.com/watch?v=tRX7E0yZxh0


      • ...etuveto...
        zwikau P70 kirjoitti:

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.

        Zwickau oli 100% varmuudella etuvetoinen, kuten Ifat, Trabit ja Warretkin.


      • AUTOJA:.!%#?+

      • P70
        ...etuveto... kirjoitti:

        Zwickau oli 100% varmuudella etuvetoinen, kuten Ifat, Trabit ja Warretkin.

        tarkistin asian isältäni...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe