Zwickwau

oli kopio

neuvostoliittolaisesta Pobedasta.
Tällaista potaskaa puhuu tämänpäivän IS:ssa valokuvamuistin omaava uusin todistaja Tulilahden murhiin.

Tämän tasoiset "tiedot" eivät taida niitä murhia ratkaista...

20

1372

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retkuilija

      se polakkien kopio?

    • korjataan

      se on ihan Zwickau. Murhista puhuminen ei kuulu tälle foorumille.

      • ........

        Zwickau oli nimi, mutta Pobedan kanssa sillä ei ollut yhtään mitään tekemistä. Zwickau oli jonkinasteinen Ifa F8:n jälkeläinen, josta jalostui sittemmin Trabant.


      • ........ kirjoitti:

        Zwickau oli nimi, mutta Pobedan kanssa sillä ei ollut yhtään mitään tekemistä. Zwickau oli jonkinasteinen Ifa F8:n jälkeläinen, josta jalostui sittemmin Trabant.

        Warren edeltäjä,Warre eka malli pohjautui ifa f8 ja F9 malleihin.


      • ........
        Niekku kirjoitti:

        Warren edeltäjä,Warre eka malli pohjautui ifa f8 ja F9 malleihin.

        Warren esi-isä oli tosiaan Ifa F9, ei F8. Näillä kahdella Ifan mallilla kun ei ollut valmistajaa lukuunottamatta yhtään mitään yhteistä. F8 oli sotaa edeltävän DKW:n kopio, jossa oli kaksisylinterinen moottori poikittain keulalla, samaan tapaan kuin myöhemmin Zwickaussa ja Trabantissa. Ifan moottrori oli nestejäähdytteinen, samaa moottoria käytettiin myös Zwickaussa. Samoin Zwickaun alusta oli Ifa F8: peruja, kori vain oli valmistettu "pahvista" kuten Trabissa myöhemmin. Trabin voimanlähde ilmajäähdytteinen. Ifa F9:ssä oli aivan toisenlainen kostruktio: siinä oli kolmepyttyinen moottori nokalla pitkittäin, samaan tapaan kuin Warressa myöhemmin ja kaksitahtisaabeissa.


      • Retkuilija
        ........ kirjoitti:

        Warren esi-isä oli tosiaan Ifa F9, ei F8. Näillä kahdella Ifan mallilla kun ei ollut valmistajaa lukuunottamatta yhtään mitään yhteistä. F8 oli sotaa edeltävän DKW:n kopio, jossa oli kaksisylinterinen moottori poikittain keulalla, samaan tapaan kuin myöhemmin Zwickaussa ja Trabantissa. Ifan moottrori oli nestejäähdytteinen, samaa moottoria käytettiin myös Zwickaussa. Samoin Zwickaun alusta oli Ifa F8: peruja, kori vain oli valmistettu "pahvista" kuten Trabissa myöhemmin. Trabin voimanlähde ilmajäähdytteinen. Ifa F9:ssä oli aivan toisenlainen kostruktio: siinä oli kolmepyttyinen moottori nokalla pitkittäin, samaan tapaan kuin Warressa myöhemmin ja kaksitahtisaabeissa.

        puolalainen 2 tahtinen paskakasa.

        http://www.youtube.com/watch?v=H1oWiJXcw_o&feature=related


    • Patevaan
      • Starikka 61

        Pobedaa tehtiin puolassa ja sen nimi oli warzova.


      • ...olet väärässä
        Starikka 61 kirjoitti:

        Pobedaa tehtiin puolassa ja sen nimi oli warzova.

        Kuten tässä nyt on moneen kertaan toisteltu, niin se puolalainen Pobeda oli Warszawa.


      • näi o....
        ...olet väärässä kirjoitti:

        Kuten tässä nyt on moneen kertaan toisteltu, niin se puolalainen Pobeda oli Warszawa.

        .

        mielikuva siitä zwickausta että oli kyl karhee ja katkera peli ajella


      • 7+10
        näi o.... kirjoitti:

        .

        mielikuva siitä zwickausta että oli kyl karhee ja katkera peli ajella

        Zwickau oli siitä metka peli, että siinä ei ollut takaluukkua, vaikka tavaratila olikin.
        Kuormaus ja purku tapahtui takapenkin selkänojan kääntämällä. Kokemus sekin!


      • Autokauppias evp.
        7+10 kirjoitti:

        Zwickau oli siitä metka peli, että siinä ei ollut takaluukkua, vaikka tavaratila olikin.
        Kuormaus ja purku tapahtui takapenkin selkänojan kääntämällä. Kokemus sekin!

        Selkäreppu-Mossessa (Stalin-Mosse) siinä oli kyllä tavaratilan lastaus takapenkin takaa, mutta Zwickauta en nyt muista... ehkä oli sittenkin?


      • DYNAStart
        Autokauppias evp. kirjoitti:

        Selkäreppu-Mossessa (Stalin-Mosse) siinä oli kyllä tavaratilan lastaus takapenkin takaa, mutta Zwickauta en nyt muista... ehkä oli sittenkin?

        Aikanaan pihallamme oli moinen vauhtipahvi, josta joku rosmosi moottorin DYNAstartteineen!
        Liekkö yhdistelmä päätynyt venekäyttöön, vai mihin lie? Poliisit asiaa tutkivat tuloksetta.

        Poiskuljetustaan odotellessaan "romu" sitten sai toimia tramboliinina ja siitä löytynee arkistoista aitoja valokuvia, joissa isot ja pienet ukot pomppivat auton päällä - pahvi piti muotonsa lähtöönsä asti, vaikka pintamaali rapisikin suurilta alueilta pois.

        Ei ollut takaluukkua - ei.


    • Patevaan
      • kerran

        ehkä se Warszawa vielä löytyy, varsinkin kun se jo tuolla alkupäässä jo kerran todettiin.


      • zwikau P70
        kerran kirjoitti:

        ehkä se Warszawa vielä löytyy, varsinkin kun se jo tuolla alkupäässä jo kerran todettiin.

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.


      • harppi-Saksasta...
        zwikau P70 kirjoitti:

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.

        vaikka ei nyt ihan ole Ifa taikka Warre, mutta tekotapaa kuvastanee oheinen juttu:

        http://www.youtube.com/watch?v=tRX7E0yZxh0


      • ...etuveto...
        zwikau P70 kirjoitti:

        Zwikaulla ja Podedalla ei ollut muuta yhteistä, kuin neljä pyörää. Isälläni oli aikanaan tälläinen kulkine.
        Kulkine oli melkein kuin "ferrari", osittain putkiruno ja pinnat lujitemuovikori. Ei ollut arka ruosteelle :=)
        Moottorin 2-sylinterinen vesijäähdytteinen 2-tahtimoottori edessä poikittain. Muistaakseni kolmilovinen vaihteisto ja takaveto. Takakontin luukkua ei ollut, kuten ei monissa muissakaan "kilpaautoissa".
        Talvella oli yhtä lämmintä sisällä kuin ulkonakin. Mutta erittäin luotettava kulkine, ikinä ei tarvinnut tienpientareella kykkiä.

        Zwickau oli 100% varmuudella etuvetoinen, kuten Ifat, Trabit ja Warretkin.


      • AUTOJA:.!%#?+

      • P70
        ...etuveto... kirjoitti:

        Zwickau oli 100% varmuudella etuvetoinen, kuten Ifat, Trabit ja Warretkin.

        tarkistin asian isältäni...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      139
      7687
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      28
      2952
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      333
      1863
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      271
      1514
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      121
      1319
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1179
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1082
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      986
    9. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      21
      962
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      941
    Aihe