Kohta lähdössä

Islantiin

Ollaan lähdössä 29.päivä tätä kuuta Islantiin. Kaikki järjestelyt majoituksien,autonvuokran,lentojen jne suhteen alkaa olla tehtynä. Jos jotain vinkkejä olis vielä antaa? Missä siellä esim.kannattaa vaihtaa rahaa? Esim.lentokentällä?
Ollaan 10 päivää,9 yötä reissussa ja tarkoitus olisi kiertää koko saari ykköstietä pitkin. Kai siinä ajassa ehtii muutakin nähdä kuin auton tuulilasin?
Matkasuunnitelma on seuraavanlainen:
1.päivä Reykjavik
2.päivä Reykjavikistä Husavikiin
3.päivä Husavikista Bakkageroihin
4.päivä Bakkageroista Höfniin
5.päivä Höfnistä Skaftafelliin
6.päivä Skaftafellista Sellfossiin
7.päivä Sellfossista Golden Circle
8.päivä Landmannalaugar-retki
9.päivä Reykjavik,Blue lagoon
10.päivä kotiin

11

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesällä oltiin

      infokeskuksessa on forex..oli silloin halvin (laugavegurilla).

      aika kiirettä pitää teillä...mä vähentäisin jotain pois, sillä paljon nähtävää ja kokemista..ja kiire pilaa sen. nauttikaa mieluisista paikoistanne ja ajakaa muutamana päivänä pidempi matka kerralla---näette enemmän...minusta tuo suunnitelma on tosi rankka. itse jakaisin pidemälle ajalle tai kävisin pari kertaa islannissa....hieno paikka!!

      hyvää matkaa teille!

    • Dottir

      Me nostettiin Iskejä lentoaseman automaatista Masterilla. Lähes kaikki laskut me maksettiin Visalla tai Masterilla ja loppulasku oli positiivinen yllätys: kurssi oli paras eikä mitään komissiota peritty. Islannissa voi maksaa kortilla missä vaan, jopa nakkikiskalla.

      Hieno suunnitelma teillä. Itse en kyllä lähtisi noin tiivillä suunnitelmalla varsinkin nyt kun on käynyt Islanissa. Tiet ovat aika hitaita ajaa ja nähtävää on vaikka kuinka.

    • päivässä

      Me oltiin islannissa kesäkuussa ja nostettiin rahaa automaatista. toki kortilla maksettiin myös, ainaki bensat.

      Me tehtiin rundi kans tuossa samassa ajassa. Toisaalta olemme käyneet jo aikaisemmin islannissa, joten sen takia ei ihan joka paikas tarvinnu käydä. Ja esimerkiksi ratsastamassa olimme jo käyneet aikaisemmin. Mutta monessa paikassa käytiin uudestaan.

      Me ajettiin ekana päivänä Husafellin leirintäalueelle yöpymään. Samalla nähtiin viereiset hienot putoukset.

      Toisena päivänä kierrettiin snaefellsnes tai miten se sitten kirjoitetaankaan ja yövyttiin länsivuonojen alkupäässä.

      Kolmantena päivänä tarkoitus oli käydä katsomassa lintukalliot ja Dynjandi-vesiputous, paluu samaa reittiä ja yöpyminen Edda-hotellissa Budardalurissa. alkujaan meidän oli tarkoitus kiertää koko länsivuonot, mutta jo kotona huomasimme sen olevan mahdotonta tuossa aikataulussa.

      Neljänneksi yöksi ajettiin Husavikin Eddaan. Tällä ajomatkalla ei hirveästi ollu mitään oikein spesiaalia nähtävää. Täällä yövyimme 2 yötä, koska ympäristössä oli aika paljon nähtävää ja koettavaa. Kiersimme mm. Godafossin, dettifossin ja muita pienempiä putouksia, myvathnin alueen nähtävyydet, asbyrgin kanjonin (ei nyt niin ihmeellinen). Kävimme myös valasretkellä Husavikista, se kannatti! Sinivalaat ja "humppavalaat" pyörivät potskimme ympärillä. Kävimme myös Jardbödin kylpylässä, joka Blue Lagooniin verrattuna on pienempi ja jotenkin sisätiloiltaan karumpi, mutta ihmisiä oli vähemmän.

      Seuraavaksi ajoimme höfniin, poikkesimme ykköstieltä kyllä käymään tuolla Bakkagerdissä. Sinne oli aika kapea tieja paljon karavaanareita. Egilsstadirista Höfniin oli ainut ajopätkä, missä nähtiin poroja. Eli niitäki kannattaa muistaa varoa, samaten niitä lampaita joka paikassa.

      Höfnistä ajettiin vikiin. Tällä välillähän on sitte aika paljo taas nähtävää: jäätikköjärvi, skaftafellin puisto, jossa mm. svartifoss. Sitte vikissä oli vielä kiva pylväikkövuorenseinämä rannalla. tai ei se ihan kyläs ollu, mut aika lähellä.

      Vikistä ajoimme putouksia kierrellen kultaiselle kierrokselle. Seuraavan yön olimme reykjavikissä.

      Reykjavikistä lähdettiin kohti Hveragerdiä ja tehtiin patikka kuuman ja kylmän joen yhtymispaikalle. Täällä sitten lilluttiin pitkään ja yöksi ajoimme lentokentän lähelle Njardvikiin. Jos jää aikaa, niin tämä kannattaa tehdä!

      Meillä oli hieno reissu ja koettiin paljon. Mutta toisaalta se oli myös raskas. Aikaisin kerta, kun oltiin hotellilla oli kello 18 illalla. Usein saapuminen meni kello 21-22 asti. Ja aamuisin pyrittiin lähtemään viimeistään klo 9 liikkeelle.

      Jotenki tuntuu, että noihin ajomatkoihin islannissa meni todella kauan verrattuna suomeen. Jonkin verran on tietöitä. Meillä oli muutaman vuoden vanha kartta jossa monet tiet jotka oli nyt päällystettyä oli vielä merkitty hiekkateiksi. Toki hiekkatietäkin oli jopa siinä ykköstiellä. Ei se joka paikasta ihan valtatieltä tuntunu. Osa teistä oli todella kapeita ja mutkaisia, kaiteita ei oikeastaan missään, vaikka jyrkät pudotukset heti tienreunasta. Pahinta varmaan oli niillä länsivuonoilla. Kannattaa pysähdellä paljon katselemaan ympärilleen. Voi olla, että jossain kohdin joudutte valitsemaan, mitkä on niitä pakko nähdä kohteita ja jättää jotku muut väliin. Mutta aina sinne Islantiin voi palata joskus vielä uudelleen. Me ainaki mennään varmaan vielä kolmannenkin kerran. En tiedä, onko teillä Mondon Islanti opasta, mutta itse koimme sen hyödylliseksi jo suunnitteluvaiheessa.

      Ei muuta kuin hyvää matkaa! Se on upea maa, joten nauttikaa!!!

      • Islantiin

        Kiitoksia vastauksista!!

        Kyllähän se aika tiukka aikataulu taitaa meillä olla. Toisaalta se oli tiedossa. Tarkoius oli viettää siellä pari viikkoa mutta muut asiat pakotti nyt tähän 9-10 päivään. Ja kun kuitenkin haluais kiertää koko saaren. Autossa ollaan totuttu istumaan. Tampereelta heitetään kerralla Ivaloon mm. Ja tarkoitus olisi käyttää valoisa aika aamusta iltaan hyödyksi ja nähdä mahdollisimman paljon. Aika tarkkaan ollaan mietitty et missä halutaan käydä. Tiukimmat ajot meillä taitaa olla toisena ja kolmantena päivänä. Esim.Skaftafelliin ja Jökulsarlonille on varattu koko päivä,majoitukset mennen tullen on ihan lähellä.

        Rupesi mietityttämään toi Bakkageroihin ajo kun on sieltä varattu majapaikka ja vasta myöhemmin tosiaan tajuttiin että se on hiekkatie mikä sinne menee. Sanoit että tie oli kapea. Minkälainen euto teillä oli. Et pääseekö sinne pikkuautolla??

        Mikä siellä on sellainen nopeus keskimäärin teillä? Sellaisen välimatkataulukon mukaan (Islannin viralliset mtkailusivut) näyttäisi tunnissa ajavan noin 80 km. Onko se todellisuudessa paljon vähemmän? Jos ei ota huomioon sitä että paljonko pysähtelee.

        Mutta kiva oli kuulla ettei tuo meidän matkasuunnitelma nyt aivan tuhoon tuomittu ole.. Ja Mondo on. Sen avulla ollaan pitkälti reissua suunniteltu. Tämä on monen vuoden haave ollut. Ja voi olla ettei see jää viimeiseksi matkaksi Islantiin.


      • kysymyksiin
        Islantiin kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista!!

        Kyllähän se aika tiukka aikataulu taitaa meillä olla. Toisaalta se oli tiedossa. Tarkoius oli viettää siellä pari viikkoa mutta muut asiat pakotti nyt tähän 9-10 päivään. Ja kun kuitenkin haluais kiertää koko saaren. Autossa ollaan totuttu istumaan. Tampereelta heitetään kerralla Ivaloon mm. Ja tarkoitus olisi käyttää valoisa aika aamusta iltaan hyödyksi ja nähdä mahdollisimman paljon. Aika tarkkaan ollaan mietitty et missä halutaan käydä. Tiukimmat ajot meillä taitaa olla toisena ja kolmantena päivänä. Esim.Skaftafelliin ja Jökulsarlonille on varattu koko päivä,majoitukset mennen tullen on ihan lähellä.

        Rupesi mietityttämään toi Bakkageroihin ajo kun on sieltä varattu majapaikka ja vasta myöhemmin tosiaan tajuttiin että se on hiekkatie mikä sinne menee. Sanoit että tie oli kapea. Minkälainen euto teillä oli. Et pääseekö sinne pikkuautolla??

        Mikä siellä on sellainen nopeus keskimäärin teillä? Sellaisen välimatkataulukon mukaan (Islannin viralliset mtkailusivut) näyttäisi tunnissa ajavan noin 80 km. Onko se todellisuudessa paljon vähemmän? Jos ei ota huomioon sitä että paljonko pysähtelee.

        Mutta kiva oli kuulla ettei tuo meidän matkasuunnitelma nyt aivan tuhoon tuomittu ole.. Ja Mondo on. Sen avulla ollaan pitkälti reissua suunniteltu. Tämä on monen vuoden haave ollut. Ja voi olla ettei see jää viimeiseksi matkaksi Islantiin.

        Sinne Bakkagerdiin ajo ei ole mitenkää mahdotonta. meillä oli myös pikkuauto ja pahimmat vaikeudet näytti olevan niillä asuntovaunua perässään vetävillä. Toki itse koin korkeita paikkoja muutenkin kammoavana välillä ne rotkot siinä tienvieressä aika pahoiksi. etenkin jos tuli vastaantulija ja piti pysyä omalla kaistalla siellä rotkon puolella. Mutta tie itsessään oli ihan kelpokunnossa tällä osuudella, ei siis monttuja tms.

        Ja sitten nuo nopeudet. Välillä tais tuo nopeus karata yli sallitunkin, koska osa teistä oli tosi hyvä kuntoisia ja liikennettä oli vähän. Toisinaan taas saattoi nopeus laskea aika alhaiseksikin, jos jouduttiin jonkun hiturijonon perään:) Noi oli aika usein just niillä vuorten ylittävillä teillä, jossa ei pääsnyt ohikaan. Meillä itsellämme ainakin oli hauskaa just tuolta Bakkagerdistä pois ajaessa, kun italialaisin kilvin varustettu auto ajoi maksimissaan kolmeekymppiä. Tuntuu, et noista etelä-eurooppalaisista aina sanotaan, et ne ajaa hullun lailla. Eikä se tie todellakaan sellaista hitautta vaatinut.

        Me pysähdeltiin kyllä tosi paljon, joten on vaikea sanoa kuinka pitkälle tunnissa ajoi. Koko reissun aikana mittariin tais kertyä noin 4000 kilometriä, eli kolmeen kertaan sen verran kun ykköstiellä oli pituutta. Pisimmät ajomatkat päivässä taisivat olla jotain 600 kilometrin kieppeillä. Toisaalta edelliskerralla pisin matka oli reykjavikistä jökulsarlonille ja takaisin, eli jotain 800 kilometriä ja silloin oli talvi.

        Mutta vielä sellainen vinkki, että jos aiotte käydä Dettifossilla ja Asbyrgin rotkolla niin varautukaa siihen, että sillä pätkällä menee aikaa. Tie on soratie ja se on inhottavan tärisevää kyytiä. Puoliso oli sitä mieltä, että se oli inhottavin pätkä koko reissus ajaa.


      • Islantiin
        kysymyksiin kirjoitti:

        Sinne Bakkagerdiin ajo ei ole mitenkää mahdotonta. meillä oli myös pikkuauto ja pahimmat vaikeudet näytti olevan niillä asuntovaunua perässään vetävillä. Toki itse koin korkeita paikkoja muutenkin kammoavana välillä ne rotkot siinä tienvieressä aika pahoiksi. etenkin jos tuli vastaantulija ja piti pysyä omalla kaistalla siellä rotkon puolella. Mutta tie itsessään oli ihan kelpokunnossa tällä osuudella, ei siis monttuja tms.

        Ja sitten nuo nopeudet. Välillä tais tuo nopeus karata yli sallitunkin, koska osa teistä oli tosi hyvä kuntoisia ja liikennettä oli vähän. Toisinaan taas saattoi nopeus laskea aika alhaiseksikin, jos jouduttiin jonkun hiturijonon perään:) Noi oli aika usein just niillä vuorten ylittävillä teillä, jossa ei pääsnyt ohikaan. Meillä itsellämme ainakin oli hauskaa just tuolta Bakkagerdistä pois ajaessa, kun italialaisin kilvin varustettu auto ajoi maksimissaan kolmeekymppiä. Tuntuu, et noista etelä-eurooppalaisista aina sanotaan, et ne ajaa hullun lailla. Eikä se tie todellakaan sellaista hitautta vaatinut.

        Me pysähdeltiin kyllä tosi paljon, joten on vaikea sanoa kuinka pitkälle tunnissa ajoi. Koko reissun aikana mittariin tais kertyä noin 4000 kilometriä, eli kolmeen kertaan sen verran kun ykköstiellä oli pituutta. Pisimmät ajomatkat päivässä taisivat olla jotain 600 kilometrin kieppeillä. Toisaalta edelliskerralla pisin matka oli reykjavikistä jökulsarlonille ja takaisin, eli jotain 800 kilometriä ja silloin oli talvi.

        Mutta vielä sellainen vinkki, että jos aiotte käydä Dettifossilla ja Asbyrgin rotkolla niin varautukaa siihen, että sillä pätkällä menee aikaa. Tie on soratie ja se on inhottavan tärisevää kyytiä. Puoliso oli sitä mieltä, että se oli inhottavin pätkä koko reissus ajaa.

        Kiitos kovasti kaikista tiedoista ja vinkeistä!!
        Tässä rupeaa matkakuume nousemaan!!


    • vegagerdin

      Täältä kannattaa käydä katsomassa ajokelit ja tietyöt: http://www.vegagerdin.is/english/

      Sieltä löytyy myös muita ohjeita Islannissa ajamiseen. Yleisesti suomalaiset kuitenkin ovat tottuneet ajamaan vastaavissa olosuhteissa, kuten sorateillä. Kannattaa kuitenkin varoa niitä "blindiksiä", joissa ei näe tuleeko joku vastaan. Toinen vaaran paikka on kapeat sillat, joille mahtuu vain yksi kerrallaan.

      Aikataulu on toteutettavissa, tuo Reykjavik->Husavik on varmaan pisin etappi. Se on toki kokonaan ykköstietä ja vieläpä päällystettyä. Nuo Husavikin ja Myvatnin alueen nähtävyydet on kyllä hienoja!

    • teistä

      Minä tilasin Islannin suurlähetystöstä The Art of Driving on Icelandic Roads. Lähettivät sen kotiin maksutta. Ei se mikään suurteos ole, mutta sisältää ihan hyödyllistä tietoa.

      http://www.iceland.org/fi/

      • Islantiin

        Kiitos vinkeistä!
        Tilasin tuon kyseisen oppaan. Katsotaan ehtiikö se tulla ennen lähtöä.
        Sellaista kyselisin että oletteko käyneet Jökulsarlonilla veneretkellä? Netistä näkee että syyskuussa lähtöjä on klo 10-17. Ei vain selviä kuinka usein. Jos siitä olisi jollain tarkempaa tietoa? Ja myös että mitä tuo lysti maksaa?


      • Islantiin
        Islantiin kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä!
        Tilasin tuon kyseisen oppaan. Katsotaan ehtiikö se tulla ennen lähtöä.
        Sellaista kyselisin että oletteko käyneet Jökulsarlonilla veneretkellä? Netistä näkee että syyskuussa lähtöjä on klo 10-17. Ei vain selviä kuinka usein. Jos siitä olisi jollain tarkempaa tietoa? Ja myös että mitä tuo lysti maksaa?

        Sanat eivät riitä kuvailemaan tunteita tuolta reissulta. Se on niin kaunis maa,melkein liian kaunis niin kuin sanotaan mondon oppaassa. Ne maisemat ovat niin mykistäviä. Itse pidin pohjoisesta ehkä eniten. Myvatnjärven nähtävyydet oli hienoja,erityisesti Hverarönd,ne kiehuvat mutalammikot-käytiin katsomassa niitä 2 kertaa saman päivän aikana kun ne oli jotain niin käsittämätöntä. Myös Vatnajökull oli aika pysäyttävä. Käytiin Jökulsarlonilla mutta parempi kosketus jäätikköön saatiin kun ajettiin autolla lähelle jäätikköä itse ja käveltiin loppu matka. Tosin sitten joki oli sen verran leveä että ihan koskemaan ei päästy jäätä sillä kertaa (se onnistui myöhemmin Skaftafellista). Nähtiin jäätikön reuna suht läheltä ja myös jään hajoaminen nähtiin livenä.
        Yksi parhaista kokemuksista oli myös yöpyminen Borgarfjördur Eystrissä itärannikolla. Oli mieletön sumu kun illasta ajettiin sinne sitä kapeata tietä rotko toisella puolella. Olimme siellä majatalon ainoat asiakkaat joten pääsimme aamiaiselle emännän kotiin!! Myös Seydisfjördur oli kaunis kylä vuonon pohjukassa,ostin sieltä 3 kiloa villalankaa Islannin vanhimmasta sekatavarakaupasta. Nuo molemmat kylät antavat kuvan oikeasta Islantilaisesta pikku kaupungista,kaukana Golden cirlen turistiruuhkasta.
        Todella ihan majapaikka oli Hveragerdissa,sehän on geotermisesti varsin aktiivista aluetta. Majatalo oli Frost and fire,suosittelen!! Parvekkeelta on näkymä joelle jonka takana vuoren rinteen hehkuu ruska väreissä ja höyry nousee kuumista lähteistä.
        Ja tuosta meidän "tiukasta aikataulusta". Meille se ei ollut liian tiukka. Kaikki suunniteltu toteutui,ainoastaan valassafari Husavikista oli peruttu huonon sään vuoksi mutta sillekin pääsimme viimeisenä päivänä Reykjavikista. Ehdimme myös paljon sellaista mitä emme olleet suunnitelleet,mm.tuo käynti Seydisfjördurissa,Reykjadalurin vaelluksen vuorten yli laaksoon jossa kylmä ja kuuma joki yhtyvät (mieletön paikka),Skaftafellissa vaellus jäätikön reunaan yms.yms. Toki paljon jäi näkemättä ja kokematta myös. Mutta minusta se on sellainen maa että sinne pitääkin mennä useammin,ei kerralla voi nähdä kaikkea.
        Olen jo tehnyt listan paikoista ja asioista joita tehdään ens kerralla..
        Tuo maa vei sydämeni ihan täysin,paras matka mitä ikinä!! Sitä ei ymmärrä jos ei ole käynyt siellä. Tahtoo sinne uudestaan!!!!!


      • pimjapom
        Islantiin kirjoitti:

        Sanat eivät riitä kuvailemaan tunteita tuolta reissulta. Se on niin kaunis maa,melkein liian kaunis niin kuin sanotaan mondon oppaassa. Ne maisemat ovat niin mykistäviä. Itse pidin pohjoisesta ehkä eniten. Myvatnjärven nähtävyydet oli hienoja,erityisesti Hverarönd,ne kiehuvat mutalammikot-käytiin katsomassa niitä 2 kertaa saman päivän aikana kun ne oli jotain niin käsittämätöntä. Myös Vatnajökull oli aika pysäyttävä. Käytiin Jökulsarlonilla mutta parempi kosketus jäätikköön saatiin kun ajettiin autolla lähelle jäätikköä itse ja käveltiin loppu matka. Tosin sitten joki oli sen verran leveä että ihan koskemaan ei päästy jäätä sillä kertaa (se onnistui myöhemmin Skaftafellista). Nähtiin jäätikön reuna suht läheltä ja myös jään hajoaminen nähtiin livenä.
        Yksi parhaista kokemuksista oli myös yöpyminen Borgarfjördur Eystrissä itärannikolla. Oli mieletön sumu kun illasta ajettiin sinne sitä kapeata tietä rotko toisella puolella. Olimme siellä majatalon ainoat asiakkaat joten pääsimme aamiaiselle emännän kotiin!! Myös Seydisfjördur oli kaunis kylä vuonon pohjukassa,ostin sieltä 3 kiloa villalankaa Islannin vanhimmasta sekatavarakaupasta. Nuo molemmat kylät antavat kuvan oikeasta Islantilaisesta pikku kaupungista,kaukana Golden cirlen turistiruuhkasta.
        Todella ihan majapaikka oli Hveragerdissa,sehän on geotermisesti varsin aktiivista aluetta. Majatalo oli Frost and fire,suosittelen!! Parvekkeelta on näkymä joelle jonka takana vuoren rinteen hehkuu ruska väreissä ja höyry nousee kuumista lähteistä.
        Ja tuosta meidän "tiukasta aikataulusta". Meille se ei ollut liian tiukka. Kaikki suunniteltu toteutui,ainoastaan valassafari Husavikista oli peruttu huonon sään vuoksi mutta sillekin pääsimme viimeisenä päivänä Reykjavikista. Ehdimme myös paljon sellaista mitä emme olleet suunnitelleet,mm.tuo käynti Seydisfjördurissa,Reykjadalurin vaelluksen vuorten yli laaksoon jossa kylmä ja kuuma joki yhtyvät (mieletön paikka),Skaftafellissa vaellus jäätikön reunaan yms.yms. Toki paljon jäi näkemättä ja kokematta myös. Mutta minusta se on sellainen maa että sinne pitääkin mennä useammin,ei kerralla voi nähdä kaikkea.
        Olen jo tehnyt listan paikoista ja asioista joita tehdään ens kerralla..
        Tuo maa vei sydämeni ihan täysin,paras matka mitä ikinä!! Sitä ei ymmärrä jos ei ole käynyt siellä. Tahtoo sinne uudestaan!!!!!

        Kiva lukea että teidänkin matkanne oli onnistunut! Ja hehkutuksesi ja ihastumisesi maahan on kyllä ymmärrettävää!!!! Hienoa että aikanne riitti, me oltais voitu itte jäädä vielä pitemmäksikin aikaa jos vain olisi lomia ollut. Mutta kuten sinäkin totesit, islanti on jotain sanoinkuvaamatonta ja upeaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1335
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      75
      878
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      63
      733
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe