Saako mistään? Nordeasta en eli olen valmis vaihtamaan tilini siletä tietenkin muualle, mistä saisi lainan. Paikallinen säästöpankki edellyttää myös vakityösuhteen mitä ei ole.
Tuo on niin älyutöntä, mitä se työsuhde takaa. Nyt saan työt korvausta, josta lyhentäisin lainaa. YHtä hyvinhän vakityöläinen voi jättää laskunsa maksamatta, irtisanoutua, joutua ulos, jne.
Äsryttävää maksaa työttömänä pienistä tuloista 2/3 asumiseen. Vieraalle.
Asuntolainaa
9
512
Vastaukset
- paljollako olet
valmis lyhentämään lainaasi kuukaudessa ja miten hyvin pystyisit maksamaan sitä jos korot nousevat. Pikkusummista ei mikään pankki vaikutu ja varsinkin korkojen noustessa ne tietävät sinun olevan heti vaikeuksissa.
Voithan sinä koittaa jos saisit takaajat lainallesi, jotka ottaisivat sinun lainasi kontolleen jos huono aika koittaisi niin ehkä silloin pankki voisi olla myöntyväisempi mutta epäilen ettei sekään riittäisi. - ja paljonko tienaat?
Olen myös työttömänä maksanut lainaa monta vuotta, nyt menee 420 eur /kk ja vastike 130 eur. Se on noin puolet talouden tuloista joten naftiksi menee, mutta kyllä pärjätään. Mikäli sinulla ei ole yhtään säästöjä voi tietty olla vaikeaa löytää niin halpaa asuntoa että pystyt sen lainan maksamaan. Koeile pikkupankkeja, itselläni laina POP pankissa, Nooa ja tapiola voivat olla varteenotettavia. Helpo,,in irtoaa laina jos saat jonkun takaamaan tai antamaan lisävakuutta. Jos työttömyys pitkittyy on usein kylläkin helpompaa asua vuokralla, kun asuntotukea saa paljon paremmin vuokra-asuntoon kuin omistusasuntoon.
- Saan vajaa 1000e /kk
ja nyt maksan asumisesta just vajaa 600 e/kk, siinä on muutaman kympin as.tuki mukana. Eli taatusti mieluummin lyhentäisin 600 e /kk as.lainaa, kuin että maksan sitä nyt "taivaan tuuliin".
Saan vajaa 1000e /kk kirjoitti:
ja nyt maksan asumisesta just vajaa 600 e/kk, siinä on muutaman kympin as.tuki mukana. Eli taatusti mieluummin lyhentäisin 600 e /kk as.lainaa, kuin että maksan sitä nyt "taivaan tuuliin".
Onnea asuntohankintaprojektiisi! Muistathan maksukykyäsi arvioidessasi että asumismuodosta riippuen lainan lyhennysten lisäksi sinun tulee maksaa yhtiövastike, vesi, sähkö, lämmitys, tien ylläpito, jätemaksut, mahdollisen remontit... Maksathan todennäköisesti vedestä ja sähköstä nytkin, mutta maksut voivat muuttua asunnon myötä.
Kerrostalokaksio Kuopiosta myyntihinnaltaan halvimmasta lähtien, yhtiövastikkeet:
162e/kk
264e/kk
160e/kk
245e/kk
...
Eli sillä vajaalla kuudella sadalla et pääse lainaasi lyhentämään ja korkoja maksamaan. Jos taas muutat omakotitaloon, asumiskustannukset lämmityksineen, jätemaksuineen jne. on otettava huomioon.
- velaton
Et kykene itse ansaitusti kulujasi maksamaan, joten mietippä jos jokainen ei mitään tienaava omistaisikin asunnon haukottelmalla, toisten työpanoksesta se lopulta tienaten veroista?
Kuka tekisi enää töitä, sitä herkkua kun jokainen saisi oman talon ja ruuan sekä ylläpidon mitään tekemättä? verot muuten tulee ainoastaan työnteon tuotteena mitä maksetan yhteiskunnan ylläpitämiseksi heikoimmastakin ihmisrievusta huolta pitäen....
Eikö pallo näin vaikeassa yhtälössä enään oikeen toimi? Maksaisit asunnon ilmaisella työttömyyskorvauksella, kätevää sinolin juontia todellakin...- Olen kuule ollut töissä
yli 20 v ja maksanut ihan ite ja vap.ehtoisesti työt.maksuni, turvani joka minulle kuuluu ja jota nyt siis saan takaisin! Älä yhtään kitise ja luule olevasi parempi, kun et itse ole menettänyt työtäsi. Vielä! Luuletko, että kaikki ovat vapaaehtoisesti työttömiä. Samalla rahalla kuin nyt maksan vieraalle, maksaisin omaani, yhtälailla. En tule tuola rahalla toimeen, tiedän, kuka tulisi!? Mutta sillä se vaan on pärjättävä, kun enempää ei saa.
- että avustusrahoilla
maksaa toiselle vuokraa vai lyhentää velkaa? Miksi vain palkkarahoilla saisi maksaa velkaa kohteesta joka mahdollisesti kartuttaa henkilön omaa omaisuutta. Saako sitten työttömyyspäivärahalla pelata Lottoa jolloin voi voittaa vaikkapa miljoonan? Oletko tullut ajatelleeksi että vuokranantaja ehkä itse on työtön ja näin siis saa avustusrahoja kahdesta "tutista".
- täysillä
Olen kuule ollut töissä kirjoitti:
yli 20 v ja maksanut ihan ite ja vap.ehtoisesti työt.maksuni, turvani joka minulle kuuluu ja jota nyt siis saan takaisin! Älä yhtään kitise ja luule olevasi parempi, kun et itse ole menettänyt työtäsi. Vielä! Luuletko, että kaikki ovat vapaaehtoisesti työttömiä. Samalla rahalla kuin nyt maksan vieraalle, maksaisin omaani, yhtälailla. En tule tuola rahalla toimeen, tiedän, kuka tulisi!? Mutta sillä se vaan on pärjättävä, kun enempää ei saa.
Olisi sitä jo 20v työssäolemisella luullut asunnon hankkineen ja maksaneen monenne kertaan! Itse olen yhden jo maksanut ja toinen jo menossa ja ikää on 25v korkeakoulututkinto suoritettuna ja penniäkään en ole muilta ilmaiseksi saanut tai pyytänyt!!!
- kannattaa oikein
täysillä kirjoitti:
Olisi sitä jo 20v työssäolemisella luullut asunnon hankkineen ja maksaneen monenne kertaan! Itse olen yhden jo maksanut ja toinen jo menossa ja ikää on 25v korkeakoulututkinto suoritettuna ja penniäkään en ole muilta ilmaiseksi saanut tai pyytänyt!!!
mainostaa :) Työttömyyskorvaus ei tule ilmaiseksi, ehkä ymmärrät sen sitten joskus kun ikää karttuu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833845
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322719Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261568Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261498- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731433- 251387