Olanzapin

5 mg

Minulla on vaikea krooninen unettomuus.Joudun veteleen helttaan tälläistä myrkkyä pamien lisaksi sekä levozinia.Unta ei tule välillä edes näillä.Saan tuosta olanzapinista ihmeellisiä pakkoliikkeitä,eikä voi pitää mitään ruumiinosaa paikoillaan.Seroquel aiheutti liika-annoksena samaa,joka lopulta johti anfylaktiseen shokkiin.Nyt pelkään tämän tekevän saman tempun.Jätän tämän myrkyn pois,nukun tai en.

39

18769

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykoosilääkettä,

      Zyprexaa, unettomuuteen??
      Oletko kokeillut Remeronia? Ataraxia, Doxalia, Triptyliä, siinä pari.

      • nuo luettelemasikin

        kokeillut huonoin tuloksin.Zyprexaa käytetään myös harvoin unilääkkeenä kun mikään ei tehoa.


      • Anonyymi

        minulla on kokeiltu useita eri lääkkeitä vaikeaan unettomuuteen!,pitäisi kokeilla seuraavaksi olanzapiinia hiukan mietityttää lääkkeen haittavaikutukset!


    • kokeillut

      Hei. Olen entinen krooninen uneton (5 vuotta sitä taivalta). Kävin unilääkärillä ja laajassa unipolysomnografiassa Rinnekodin klinikalla. Sain asiantuntevat ohjeet.
      Ajoin Diampamin alas Lyrican avulla. Unilääkärin mukaan tutkimuksissa on osoitettu, että Lyrica lisää syvää unta ja vähentää heräilyjä. Lisäksi, kaikkein tehokkainta kroonisessa unettomuudessa on kognitiivis-behavioraalinen terapia. Siinä muutetaan nukkumiseen liittyviä ajatus- ja käyttäytymiskuvioita ja saadaan pelko pois. Siihen on hyvä liittää jokin tehokas rentoutumiskeino, kuten kehomeditaatio, jota on tehtävä joka ilta puolisen tuntia. Lisäksi tietysti liikunta noin 5 tuntia ennen nukkumaanmenoa ja ylös ja nukkumaan joka ainoa päivä samaan aikaan. Ja tietty ne tavalliset, että huone pimeäksi ja viileäksi jne.
      Minulla on Lyrican lisänä Remeron. Niiden kanssa voi vielä tarvittaessa ottaa Zopinoxin, mutta kaikki unilääkkeet vaan vie syvän unen pois, vähentää rem-unta ja lisää kevyttä S1-unta. Lyrica ja Remeron eivät tee tuota.
      Mutta pelkät lääkkeet eivät voi olla ratkaisu. Tuo em. terapia ja rentoutus toimisivat takuulla pitkällä aikavälillä.

      • kallista minun

        tuloilla käydä tuollaista sessiota läpi.Remeron on koitettu ,ei mitään apua.Vuorokausirytmistä pidän kiinni,nukuin tai en.


      • tuo
        kallista minun kirjoitti:

        tuloilla käydä tuollaista sessiota läpi.Remeron on koitettu ,ei mitään apua.Vuorokausirytmistä pidän kiinni,nukuin tai en.

        Lyrica? Oletko sitä kokeillut vielä? Unilääkäri/neurologi sitä juuri suositteli em. syiden vuoksi, kun aiemmin jo kerroin. Sitä ei ehkä osaa määrätä kuin joko neurologi tai psykiatri, jos on perehtynyt asiaan. Samalla se vie ahdistusta pois, jos sitä taipumusta on.


      • siirtyä toisesta
        tuo kirjoitti:

        Lyrica? Oletko sitä kokeillut vielä? Unilääkäri/neurologi sitä juuri suositteli em. syiden vuoksi, kun aiemmin jo kerroin. Sitä ei ehkä osaa määrätä kuin joko neurologi tai psykiatri, jos on perehtynyt asiaan. Samalla se vie ahdistusta pois, jos sitä taipumusta on.

        myrkysta vielä pahempaan myrkkyyn.


      • roope 75
        tuo kirjoitti:

        Lyrica? Oletko sitä kokeillut vielä? Unilääkäri/neurologi sitä juuri suositteli em. syiden vuoksi, kun aiemmin jo kerroin. Sitä ei ehkä osaa määrätä kuin joko neurologi tai psykiatri, jos on perehtynyt asiaan. Samalla se vie ahdistusta pois, jos sitä taipumusta on.

        Lyrica buustaa muiden lääkkeiden vaikutusta.Se voi olla vaarallinen jopa tappava,riippuen mitä muita lääkkeitä syöt.Useassa lääkkeistä johtuvista kuoleman tapauksista on ollut lyricaa veressä


      • Rekkamies666

        Seksi, kannabis, urheilu


      • Anonyymi

        Minulla on Lyrica 150mg ja Fluoxetin. Nyt on kuitenkin univaikeuksia. Uuvuttaa päivällä kamalasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Lyrica 150mg ja Fluoxetin. Nyt on kuitenkin univaikeuksia. Uuvuttaa päivällä kamalasti.

        Ei mikään ihme.


    • pakkoliikkeet
      • tulee vain

        jos ylitän minulle määrätyn annoskoon.Joten ominpäin en sitä nosta.


      • pakkoliikkeitä
        tulee vain kirjoitti:

        jos ylitän minulle määrätyn annoskoon.Joten ominpäin en sitä nosta.

        voi tulla pienelläkin annostuksella. Sitten kun ne tuleveat, niin ne eivät lähde pois. Pois lähtevät pakkoliikkeet ovat toinen vaiva.

        Ja vähän korjausta edellisen viestin kirjoitusvirheeseen: Vaivan nimi on tardiivi dyskinesia


    • roope 75

      Älä lopeta olanzapiinin syöminen kuin seinään.Minä tein niin parin vuoden käytön jälkeen.Kotini tuntui vieraalta asunnolta,olo oli vähän sekava,olin niinku vähän hukassa,omassa kodissa.Tuntui vähän niinkuin olisin mennyt psykoosiin,vaikka olanzapiini on psykoosilääke.Kotini ei tuntunu enään tutulta.Söin 2x5mg iltasin 3-4v. ajan,ja lopetin kuin sain Melatonin. 3mg. Kolmen päivän jälkeen nämä oireet alkoi.
      Sen jälkeen otin 2kpl olanzapiinia,ja olo oli taas normaali.

    • Roopella

      on hyvä kuvaus olanzapiinin vieroitusoireista. Myös zyprexa on samaa lääkettä. Tuttavallani oli samantapaisia oireita kun lopetti.

      Lääkärit sanoisivat, että nyt sinun sairautesi on pahentunut tai antaisivat jopa uuden diagnoosin ja määräisivät lisää lääkettä.

      Tuo kun otti lääkkeen niin oireet katosivat, kertoo että kyse oli vieroitusoireesta, jota lääkärit eivät tunnista.

      Varokaa te joille tätä tarjotaan!

    • yks käyttäjä

      Oon syöny Olanzapiinia nyt pari kolme vuotta ja mulla on alkanu tulla lihasnykäyksiä, joita ei voi mitenkään ennalta-arvata. Mikähän olis vastaava lääke, josta ei tulis niitä?

      • Anonyymi

        Söin olanzapin Zyprexaa KYMMENEN VUOTTA. ( 2000-2010) ja nykiminen paheni, rasva Kasvaimet ( suoraan sanottuna) voivat asettua ihon alle ja sisäelimiin ( sydän esim) joten...kun hallituissa olosuhteissa pelastin elämäni jatkumisen. Niin. Kokeilin pienen pientä murusta vielä vieroituksen ( siirryin Eri lääkkeeseen. Miedompaan) jälkeen= spasmit nykiminen, silmät melkein repäisivät itsensä irti, sekä myös rasvakudoksen valtava ihonalainen paukura muodostui 15 minuutissa näkyi ja roikkui. Ikinä ei enää olanzapin lääkettä. Varma kuolema. Olin täysin holtiton ja nykiminen sijaitsi myös umpi pimeän pyörtymisen ja tajuissaan vaihtelun 10 kertaa sekunnissa tapahtuvaksi ( epilepsiaksi) hillitöntä kuoleman ja elon taistelua. Kauheeta. Olen saanut kymmenen vuotta pois järjellisestä elämänkaaresta. Koko olanzapin aika oli evättyä kokemusta elämän ihanuudesta. ( MITEN hitsin kauan sellainen kuuri edes VOISIKAAN kestää... kuollut Olisin jos olisin jatkanut)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin olanzapin Zyprexaa KYMMENEN VUOTTA. ( 2000-2010) ja nykiminen paheni, rasva Kasvaimet ( suoraan sanottuna) voivat asettua ihon alle ja sisäelimiin ( sydän esim) joten...kun hallituissa olosuhteissa pelastin elämäni jatkumisen. Niin. Kokeilin pienen pientä murusta vielä vieroituksen ( siirryin Eri lääkkeeseen. Miedompaan) jälkeen= spasmit nykiminen, silmät melkein repäisivät itsensä irti, sekä myös rasvakudoksen valtava ihonalainen paukura muodostui 15 minuutissa näkyi ja roikkui. Ikinä ei enää olanzapin lääkettä. Varma kuolema. Olin täysin holtiton ja nykiminen sijaitsi myös umpi pimeän pyörtymisen ja tajuissaan vaihtelun 10 kertaa sekunnissa tapahtuvaksi ( epilepsiaksi) hillitöntä kuoleman ja elon taistelua. Kauheeta. Olen saanut kymmenen vuotta pois järjellisestä elämänkaaresta. Koko olanzapin aika oli evättyä kokemusta elämän ihanuudesta. ( MITEN hitsin kauan sellainen kuuri edes VOISIKAAN kestää... kuollut Olisin jos olisin jatkanut)

        Mäkin söin Zyprexaa yli kymmenen vuotta. Yhtä kauan mulla oli joka päivä jaloissa lihaskramppeja. Krampit loppui lähes saman tien kun pääsin lääkkeestä eroon.


    • BNZ

      Roope 75: Lopetit Olantsapiinin käytön ja sait psykoosin kaltaisia oireita? Kyllä, kyseessä on psykoosilääke, mutta jos lopetat sen ottamisen, niin silloinhan avautuu psykoosille mahdollisuus tulla. Siis lääkkeellä pyritään estämään psykoosien tuloa.

      Yks käyttäjä: Ei muuta kuin lääkärille ja äkkiä, tätä Olantsapiini-myrkkyä ei pitäis tarjota kenellekään, ellei haluta tehdä jollekin lobotomiaa lääkkeillä.

      En ymmärrä koko lääkkeen tarkoitusta - enemmän sivuoireita ja yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa, kuin lähes millään nykyaikaisella muulla lääkkeellä. Jos jostain halutaan tehdä "zombie", jolla ei ole haluja eikä tunteita juuri ensinkään, niin siihen tämä sopii, eli vaikka väkisin pedofiileille ym. rikollisille ja isolla annostuksella, niin eivätpähän heti pääse liikkeelle. Ja kaverille määrättiin muuten resepti tätä mannaa viimeks eilen (psykiatri oli venäläinen, joten voikohan sillä olla merkitystä asiaan?), mutta hän jättää kyllä popsimatta. tsemiä!! :O)

    • yks käyttäjä

      Tähän asti Olantsapiini on ajanut asiansa ja käyny mulle kuin nenä päähän ilman kummallisia sivuoireita ja oon pystyny käymään töissä. Nyt viimeisen muutaman kuukauden sisällä on noi lihasnykäykset pikku hiljaa tulleet. Lääkärin aika on vasta 3 viikon kuluttua.

    • Pelottaa aloittaa

      Lääkäri määräsi minulle Olanzapin lääkettä ahdistukseen ja masennukseen.
      Vielä en ole lääkkeitä hakenut, en ole uskaltanut.
      Olanzapiniähän käytetään skitsofrenikoille, unihäiriöisille , psykoosi potilaille, jne.
      Minulla ei ole mitään tuollaisia sairauksia.
      Lääkehän luokitellaan neurolepteihin. (Hirveää myrkkyä)
      Täällä kirjoitellaan lääkkeestä hirveitä asioita, esim. lääkkeeseen voi jopa kuolla.
      Uskaltaako tuota "myrkkyä" alkaan syömään ollenkaan.
      Asiallisia vastauksia odotellessa.

    • Pelottaa aloittaa

      No nyt sitten aloin Olanzapinin ottamisen.
      Muuten tuntuu hyvältä lääkkeeltä mutta
      väsytttää melko paljon..

    • Neuvoksi

      http://breggin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=93

    • Ystävä

      Minullekin lääkäri määräsi näitä myrkkyjä masennuksen ja unettomuuteen en varmasti syö näitä .Toinen lääkäri antoi minulle xanor 0,5 mg otan kaksi pilleriä noin yksi tunti ennen nukkumaan mennessä nukun hyvin ja aamulla on hyvä olo voin lähteä autolla töihin.Haittavaikutuksia minlla ei ole enkä huomaa tällä xanorilla.Jokainen ihminen meistä on erilainen toiselle lääke sopii toiselle ei. H yvää jatkoa teillekin jotka olette joutuneet lääkkeitä käyttämään.

      • Olanzapin

        Olen syönyt olanzapinia nyt kolme kuukautta psykoosiin. Psykoosi meni kyllä ohi noin kuukaudessa, mutta lääke on tehnyt minut todella uneliaaksi. Yö unet ovat sellaisia 12-14 tuntisia, mikä on aivan liikaa työhön paluun kannalta ajateltuna. Olen ollut muutamia päiviä ilman lääkettä juuri tuon uneliaisuuden takia. Yö unet ovat olleet ilman lääkettä normaalin pituisia ja vieroitus oireita en ole havainnut.


    • helmi2011

      Tai sit valvot, kyl se joskus unikin tulee. Lääkkeillä ei mun mielestä pitkälle päästä, oot sit aina koukussa niihin. Toivottavasti saat jotenkin nukuttua. Hyvää syksyä sinulle

      • Hyvää yötä

        Oletko Helmi koskaan kärsinyt vakavasta unettomuudesta itse?

        "Tai sit valvot, kyl se joskus unikin tulee."

        Kun se ei ole noin helppoa, se uni joka sitten joskus tulee saattaa kestää vain tunnin. Ihminen ei ole työkykyinen jollei nuku.


      • perauneton

        Tai tee, niinkuin itse tein aikoinaan nukuin reilun kuukauden nukkumalla joka toisen yön ja sitten tuli psykoosi päälle. Ei ollut univaikeuksia. Toki se olis voinu tulla muutenkin, mutta kummasti se sattu tuon kohdalle.


    • ?????????????!!!!!!!

      Moi.

      Sain kuurin Olanzapin 5mg lääkettä jonkilaisiin harhaluulo, pelot, ahdistus oloihin.

      Pakkaus selosteessa lukee, että yleisissä 1-100 haittavaikutuksessa on verensokerien nousu ja minulla on viime vuosina ollut verensokerit lievästi koholla ns. insuliiniresistanissa eli diabeteksen esivaihe.
      Nyt kuitenkin lääkkeen sivuvaikutuksena on mahdollinen painon nousu, verensokerien nousu ja mahdollisissa haittavakutuksissa lukee myös diabeteksen puhkeaminen tai paheneminen!

      miten lääkäri voi määrätä tälläisiä minulle ? Eikö hän ole ollenkaa perehtynyt asioihin ja varmasti näkee potilastiedoista nämä verensokeri asiat !

      Uskaltaako tälläistä myrkkyä aloittaa syömään ?

    • Sairaalakiusattu

      Mielestäni tämä olanzapiini on todella hyvä lääke jos on pakko saada unta, mutta jos käyttö annos on 20 mg iltaisin ei lääke enää auta minua nukahtamaan ja vieroitusoireet oireet ovat aivan hirveät. Ei auta minulla pillerit skitsofreenisiin tai psykoottisiin oireisiin vaikka lääkärit aina sanovat, että lääke on se mikä hoitaa. Nyt yritän jos liikunta ja muu tekeminen auttaisi minua lopettamaan tämän syöntiä, niin että tarvittsessa 5 mg auttaa tuomaan unta ja 10 mg toisi unen varmasti, eikä lääkkeen lopetuksesta tulisi vieroitusoireita. Onneksi nyt on lääkärit tajunneet määrätä myös tarpeeksi rauhoittavaa ja koitan ohjeistuksien ja voinnin mukaan myös vähentää niiden syöntiä pikku hiljaa, jotta niistäkin olisi sitten tarvittaessa kunnolla apua. Minulla tarvitsee kyllä todennäköisesti olla loppuelämän tarvittaessa unettomuuteen tätä olanzapiinia, mutta jo kahdessa illassa huomaan nukauttavan vaikutuksen häviämisen.

    • Inside-Out

      Entinen Eli Lilly & Co. Swedenin general manager John Virapen kirjoittaa kirjassaan, että olantsapiinin kamaluuden paljastuminen julkisuudessa tullee olemaan aikanaan Eli Lillyn loppu.

    • ostrnka

      Minulla menee 10mg olanzapinia illalla ja tuolla annostuksella en herää aamulla aivan liian aikaisin. Minulla o ollut aiemmin lääke 15mg annostuksella psyykenvaivoihin ja inhottavin sivuvaikutus tuolla annoksella oli, että oli äärettömän inhottavan tuntuinen nousta aikaisin aamulla sängystä ylös. Mutta tämä ei koveta vatsaa niinkuin Seroquel-lääke tarpeeksi isolla annoksella pysäyttää suolen ja Leponex samoin saa mahan minulla aivan liian kovalle jos ei käytä löysäävää mahalääkettä. Ja jos Olanzapinin annoksen laskee 5mg/vrk niin ei nuku tarpeeksi ja jos nostaa 15mg/vrk, niin alan nukkumaan liikaa. koetin juuri laskea annosta 5mg:aan ja ei onnistunut.

    • Nahka007

      Ei olanzapine mikään paha myrkky ole, mutta ei sitä yli 5 mg annoksia kannata syödä. Ainakin mulla 10 mg pudotus 5 mg antaa päivälläkin mahdollisuuden valvoa. eikä uneta. Mulla oli aluksi psykoosiin määrätty 30 mg ja sitten se lääkärin kanssa pudotettiin muistaakseni hiljalleen tähän kymppiin. Sen jälkeen itse olen puolittanut tabletit vielä puoliksi joten on se 5 mg. Ahistaa vaan odotella, että jos joutuu taas jossain vaiheessa lääkärille menemään, niin joutuu vähän salailemaan lääkkeiden käyttämättä jättämistä. Olo on kyllä nyt hyvä ja nauttii täysillä elämästä ja työn tekemisestä.

    • Guhhigi

      Mulla menny seksihalut ja kyvyt lähes kokonaan olanzapiinin takia. Yritin lopettaa mut yöunet kärsi.

    • Anonyymi

      Yöllä oletkin tällä kirjotelut. Et sanut taaskaan unta. Miten saat tuollaisia SV lääkkeitä?Onko ne loppu peleissä psykeläkeitä? Paska lähtee pesemälä paha olo puhumalla terapiassa. Uni tulee kun ostaa herätyskellon ja laitaa sen joka aamu soimaa kello6. Vaikka olisi nukunut 1-2h vain.Ylös,aamiaisille,toki suihkut hampaan pesut. Diki taukoa kuin TV taukoa. Kun ei dunissa.Ovesta ulos mitailee katuja kaupan kautta kotia tekmään lounasta. 15min päikärit.Tiskit,imurointi.Roskat ulos.Mitailet taas katuja jos et menen kahvila,kirjasto. Asukastalot ymm? Himaan takas itse tekee päivälinen ,tiskit,kirja käten viellä 1h.mitailee ulkona katuja. Kotin suihkun ja sänkyyn nukut varmasti.Rytmistä olet kiini 1kukaudessa. Elämä maistuu silloin.Näkyy namastakin olet piristynyt eikä se ole enää kuin hapan kaali.

    • Anonyymi

      Mulle määrättiin aikoinaan pahoihin ahdistusoireisiin, muiden neuroleptien päälle olanzapiiniä. Annosta en enää muista, eikä sitä löydy kaapistakaan, ehkä 10mg tai 15mg mutta ei muistaakseni 30mg. No, veihän se ahdistuksen aina vajaaksi vuorokaudeksi kerrallaan. Liekö sitten ollut vieroitusoireen tapainen se seuraavan päivän tappoahdistus, yleensä oli vielä pahempi kuin se minkä takia sitä otin. Söin sitä jonkun 3kk putkeen ja jo siinä ajassa toi noin 10kg lisää painoa entisen ylipainon päälle. Lääkäri vain kehoitti jatkamaan, jotta ahdistus pysyy pois. Se paketti loppui, kärsin joitain päiviä sellaisesta ahdistuksesta että olin jo päättää päiväni.

      Jossain vaiheessa meni hermo, kun kertoessani erilaisista ahdistus ja paniikkituntemuksista, oli vastaus aina sama, "ota tarvittavia".

      Hiljakseen purin, hitaasti asteittain käytössäni olleista lääkkeistä yhtä kerrallaan. Aloitin jättämällä yhtenä päivänä viikossa pois, seuraavana viikkona kahtena... joskin välillä oli pakitettava ja otettava useampana päivänä, oireiden pahentuessa lähes sietämättömiksi. Muutama kuukausi siinä meni. Sitä en tiedä mistä johtuu, mutta ahdistus ja paniikkituntemukset loppui. Uni parani, joskin määrällisesti vähemmän. Ennen nukuin jopa 12h tai enemmän, mutten ollut sen virkeämpi. Nykuisin unet on vähän mitä sattuu 2-8h riippuen monista tekijöistä, mutta olen virkeämpi, enkä enää tarvitse puolta pannullista kahvia ollakseni toimintakykyinen ennen iltapäivää, nyt riittää kupillinen tai kaksi aamulla ja noin pari tuntia siitä olen toimintakykyinen.

      Ja, olen kärsinyt puoli ikääni uniongelmista. Unen saanti on ollut aivan tuskaista, ennen lääkitystä ja lääkityksellä. Ei se uni vieläkään tule heti, mutta yritän olla ottamatta siitäkin stressiä.

    • Anonyymi

      HEI SOPIIKO ATARAX 25MG SEKÄ OLANZAPIN 10MG YHTEEN HAKUISIN TIETÄÄ ENNE KUN KUOLEN

      • Anonyymi

        En voi sanoa tuota varmasti, mutta itse olen aikoinaan ottanut niitä samaan aikaan, eikä tullut mitään haittaa.
        Kaikkein parhaiten saa tietää, kun kysyy apteekista.
        Jonkin verran pystyy lukemaan myös lääkepakkauksen sisällä olevasta paperista, minkä kanssa joku lääke ei sovi yhteen. Jos niistä jotain ymmärtää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe