Miksi minulle ei myönnetä lainaa

mmmmr

Olen vakituisessa työssä,24vuotias, aina raha-asiansa hyvin hoitanut henkilö, joka nyt tarvitsisi niinkin "naurettavan" lainan, kuin 1500-2000€. Minulla on keskitason , lainan-.antajien minimikriteerit usein ylittävät kuukausitulot.

Velkaa minulla on erinäisiin paikkoihin n. 1200 €.

Minulle Ei myönnetä joustoluoton korotusta, edes 400 euroa, ei vakuudetonta lainaa erilaisilta rahoitusyhtiöiltä yms.

Onko jollain vastaavia kokemuksia/ tietoa mistä kielteiset lainapäätökset johtuvat?

Luottotiedot aina olleet kunnossa. Muutaman kerran olen joutunut maksusuunnitelman tekemään Visan kanssa, sittemmin luovuin ko.kortista, kun velka oli maksettu.

Mitä ihmettä työssäkäyvän ihmisen pitäisi tehdä, kun tarvitsee lainan, mutta mistään ei tipu apuja.

292

29107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • js kokeilisit

      Vaikka SÄÄSTÄMISTÄ! En tiedä paljonko ovat kulusi ja menosi kuussa, mutta vähän tuntuu että liikaa tuloihisi nähden. Muutenhan et tuollaista "naurettavaa" yli omat kuukaustulosi ylittävää lainaa edes tarvitse.....

      • mmmmr

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..


      • hehehehe
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        Ja sit pitäs saada lisää lainaa. Ethän sä pysty sitä maksamaan, kun Koko palkka menee vuokran lisäksi laskuihin ja osamaksuihin yms.

        Olet kyllä melkoinen huuliveikko.


      • itse...
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        kysymykseesi: kaikki menee mitä tulee, maksuvaraa ei siis ole = et saa lainaa.

        Maksa vanhoja pois että maksukyky lisääntyy, sitten saat lisää lainaa.


      • mmmmr
        hehehehe kirjoitti:

        Ja sit pitäs saada lisää lainaa. Ethän sä pysty sitä maksamaan, kun Koko palkka menee vuokran lisäksi laskuihin ja osamaksuihin yms.

        Olet kyllä melkoinen huuliveikko.

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.


      • nyt jo menee
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        koko palkka, niin milläs maksaisit sitten pankille ? Eikö ne jotkut pankit anna lainaa noiden ylikalliiden osamaksu jne. luottojen pois maksuun, että maksasi sitten yhteen paikkaan, mutta jos sinulla on esim. jäänyt joskus joku erä maksamatta vaikka myöhässä maksanut, niin et varmasti pankilta saa lainaa. Muutenkaan ei ole vuosikausiin ollut varmaa työpaikkaa kenelläkään, ettet voi sanoa että olet vakituisessa työssä.


      • kaaosteoria

        mulla itselläni ei ole kaiikiia niitä isojen poikien leluja .olen selostanut itslleni että ei ehkä nyt just nyt tarvita .eli .laitetaan siittenkun siihen on varraa ja todellista tarvetta .kaikkia leluja mitä minä halajan en todellakaan irti saa ikävää mutta kaikesta holimatta elämä jatkuu kuukausi tuloni on alle 1000 euroa. materialla rehvastelu kuuluu teiniikään ja huonoa itsetuntoa ei voi korjata sillä keinolla että pitää saada uusia leluja kuin pieni lapsi alitisesti. etsi parempaa seuraa itsellesi. äläkä usko kaiikia hölmöjöjä mitä ne sulle syöttää OPETTELE EROTTAMAAN FAKTAT FIKTIOISTA .KASVU AIKUISEKSI ON JATKUVA PROSESSIA MYÖS MINULLE


      • hätäpankkina
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        lähipiirille ja tutuille. Aina on saldoa jopa 2000-3000 vippaukseen tarvittaessa. Vipin saajat ovat yleensä maksaneet velkansa. Takavuosina jäi 500 euroa saamatta. Tälläkin hetkellä on saamisia... no ei enempää kuin 1400 euroa, mutta tulossa kuitenkin. Jostain syytä minulle jää rahaa enemmän kuin menee. Ehkä en osaa kuluttaa. Olen huomannut (itseni kohdalla) että ihmisillä on hyvä olla olemassa joku tuttu joka jeesaa tarvittaessa. Itse olen jeesannut kun on ollut mistä jeesata. Isoin vippi minkä olen antanut, on ollut parin tonnin luokkaa. Ehkä immeiset kääntyy puoleeni kun en ota korkoja centtiäkään vaikka raha olisi lainassa vuoden. Muutama juoppokin kuuluu tuttuihini (itse en juo) ja he ovat osoittautuneet kaikkein luotettavimmiksi takaisin maksajiksi. Viikon-kahden vippi on tasan se, eivätkä yliaikaa pyytele.


      • Entinen velkanen
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        Mulla oli sama tilanne, paitsi, että kun hain lainaa ja en saanut, niin pankit auliisti luottokortteja tarjosi ja tyhmä otin. Alkoin. 6 vuoden helvetti. Kun oli lapsikin elätettävänä, niin annoin kaiken mennä ulosottoon. Siitä oli se hyöty, että tein ulosottomiehen kanssa sopimuksen, että maksoin tietyn summan kuukaudessa, kun en velkajärjestelyyn päässyt. Tuloni olivat kuulemma liian hyvät. Luottotiedot meni ja kaikki veronpalautukset. Velkaa mulla oli n.8000e. Mutta nyt kaikki on ollut maksettuna jo pari vuotta ja luottotiedot palautuu lokakuussa. Nykyään ostan kaiken käteisellä, säästän työpaikkakassaan, jokakuukausi menee tilistäni sinne 100e. En ikinä osta velaksi. Ja se hyöty oli myös siitä, että jätin maksamatta oli se, että sitten jäi rahaa ruokaan, kun sitä ei kaikkien lyhennysten jälkeen jäänyt. Maksoin vain yhtäsummaa ulosottoon.


      • siinä se
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        Tuota varten vanhemmat ja muut lähisukulaiset ovat olemassa. Jos teillä on hyvät välit, kerrot tilanteesi ja joku ystävällinen ihminen varmaan takaa lainasi, mikä ei ole mahdoton riski keskivertoihmiselle. Jos taas olet pilannut välisi sukulaisiisi, niin sitten olet omillasi...

        Ainakaan palkkapankistasi et varmastikaan saa lainaa, koska näkevät sieltä miten sinun koko palkkasi menee erilaisten luottojen lyhennyksiin. Muissa paikoissa täytyy olla jokin syy miksi eivät anna lainaa, tulee epäilys että ovatko saaneet jostakin tiskin alta tietoa sinun taloudellisesta tilanteestasi.


      • Mitä vielä ihmettelet???
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        "Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms."


      • välit
        siinä se kirjoitti:

        Tuota varten vanhemmat ja muut lähisukulaiset ovat olemassa. Jos teillä on hyvät välit, kerrot tilanteesi ja joku ystävällinen ihminen varmaan takaa lainasi, mikä ei ole mahdoton riski keskivertoihmiselle. Jos taas olet pilannut välisi sukulaisiisi, niin sitten olet omillasi...

        Ainakaan palkkapankistasi et varmastikaan saa lainaa, koska näkevät sieltä miten sinun koko palkkasi menee erilaisten luottojen lyhennyksiin. Muissa paikoissa täytyy olla jokin syy miksi eivät anna lainaa, tulee epäilys että ovatko saaneet jostakin tiskin alta tietoa sinun taloudellisesta tilanteestasi.

        Jos on välit sukulaisiin kunnossa niin takauksen kautta ne taatusti pilaantuu!


      • yhteys...
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        etköhän selviä veloistas...


      • Tilanne minullakin
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        Lainoja eri paikkoihin niin paljon että en pysty maksanaan kunnolla, lainaa olen pyytäny moneen kertaan (joustoluottoa Nordealta) 8000-4000e ei tipu mitään, Näillä saisin maksettua kaikki lyhennykset pois, joita tällä hetkellä n. 4.5t, joten maksaisin jatkossa vaan sitä luottoa pois, tulis halvemmaksi ja ois paljon helpompaa maksaa yhtä kuin viittä erillistä luottoa. Samaa pyrit ymärtääkseni sinäkin.


      • SIPPENDAALI
        Entinen velkanen kirjoitti:

        Mulla oli sama tilanne, paitsi, että kun hain lainaa ja en saanut, niin pankit auliisti luottokortteja tarjosi ja tyhmä otin. Alkoin. 6 vuoden helvetti. Kun oli lapsikin elätettävänä, niin annoin kaiken mennä ulosottoon. Siitä oli se hyöty, että tein ulosottomiehen kanssa sopimuksen, että maksoin tietyn summan kuukaudessa, kun en velkajärjestelyyn päässyt. Tuloni olivat kuulemma liian hyvät. Luottotiedot meni ja kaikki veronpalautukset. Velkaa mulla oli n.8000e. Mutta nyt kaikki on ollut maksettuna jo pari vuotta ja luottotiedot palautuu lokakuussa. Nykyään ostan kaiken käteisellä, säästän työpaikkakassaan, jokakuukausi menee tilistäni sinne 100e. En ikinä osta velaksi. Ja se hyöty oli myös siitä, että jätin maksamatta oli se, että sitten jäi rahaa ruokaan, kun sitä ei kaikkien lyhennysten jälkeen jäänyt. Maksoin vain yhtäsummaa ulosottoon.

        kuule olen itse tehnyt saman kaikki ulosotossa tietoisesti laskin sinne ja maksan vain ulosottomiehelle jää todella elämiseen rahaa.luottotiedot meni mut mitä siitä paljon helpommalla pääsee.ostan käteisellä mitä tarvitsen,ja yö unetkin ovat parantuneet SUOSITTELEN TODELLA TÄTÄ ASIAA.ULOSOTTOMIES YLEENSÄ SUOSTUU.


      • jeany
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        jos sinulla on kolme vippiä : 100 euroa, 200 euroa ja 300 euroa
        joita lyhennät : 10 euroa/kk, 20 euroa/kk ja 30 euroa/kk

        millä tavalla se eroaa siitä, että sinulla olisi 600 euroa velkaa, jota lyhennät 60 euroa/kk?

        oikeastihan sinä olet kinumassa lisää velkaa, vaikka et selviä edellisistäkään


      • lainaa!
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        Juuri kerroit syyn, miksi et lainaa saa. Jos säästäminen on mahdotonta, niin kylla lainankin maksu on silloin mahdotonta.


      • tuloja???
        siinä se kirjoitti:

        Tuota varten vanhemmat ja muut lähisukulaiset ovat olemassa. Jos teillä on hyvät välit, kerrot tilanteesi ja joku ystävällinen ihminen varmaan takaa lainasi, mikä ei ole mahdoton riski keskivertoihmiselle. Jos taas olet pilannut välisi sukulaisiisi, niin sitten olet omillasi...

        Ainakaan palkkapankistasi et varmastikaan saa lainaa, koska näkevät sieltä miten sinun koko palkkasi menee erilaisten luottojen lyhennyksiin. Muissa paikoissa täytyy olla jokin syy miksi eivät anna lainaa, tulee epäilys että ovatko saaneet jostakin tiskin alta tietoa sinun taloudellisesta tilanteestasi.

        Millähän tavalla takaajat kasvattaa kuukausi tuoloja ja pienentää menoja??? Nyt on kyse maksuvarasta, ei vakuuksista.


      • jeany
        siinä se kirjoitti:

        Tuota varten vanhemmat ja muut lähisukulaiset ovat olemassa. Jos teillä on hyvät välit, kerrot tilanteesi ja joku ystävällinen ihminen varmaan takaa lainasi, mikä ei ole mahdoton riski keskivertoihmiselle. Jos taas olet pilannut välisi sukulaisiisi, niin sitten olet omillasi...

        Ainakaan palkkapankistasi et varmastikaan saa lainaa, koska näkevät sieltä miten sinun koko palkkasi menee erilaisten luottojen lyhennyksiin. Muissa paikoissa täytyy olla jokin syy miksi eivät anna lainaa, tulee epäilys että ovatko saaneet jostakin tiskin alta tietoa sinun taloudellisesta tilanteestasi.

        niin miksi siihen sotkea vielä sukulaiset ja ystävät?

        olen nähnyt työssäni turhankin paljon "hyvää tarkoittavia" vanhempia, jotka ovat taanneet lastensa haihatteluja ja samoin ystäviä, joita on suorastaan huijattu tai painostettu takaajiksi - ovat sittemmin siirtyneet ex-ystäviksi, kun lainat ovat jääneet heidän hoidettavakseen

        MIKSI JONKUN MUUN PITÄISI ELÄTTÄÄ SINUA?


      • jeps.
        jeany kirjoitti:

        jos sinulla on kolme vippiä : 100 euroa, 200 euroa ja 300 euroa
        joita lyhennät : 10 euroa/kk, 20 euroa/kk ja 30 euroa/kk

        millä tavalla se eroaa siitä, että sinulla olisi 600 euroa velkaa, jota lyhennät 60 euroa/kk?

        oikeastihan sinä olet kinumassa lisää velkaa, vaikka et selviä edellisistäkään

        Jokaisessa vipissä on kuukausittaisittaiset käsittelykulut ja korko. Nyt korot ovat erittäin alhaalla, joten kiinteä korkoisiin eroa kertyy. Lisäksi käsittelykulut ovat yleensä alimmillaan 3 euroa kuukauderssa, joten kolmelainaa yhdeksi 9-3=6eur enemmän lyhennyksiin per kk eli melkein huntti enemmän vuodessa korkoero.

        Yhden lainan aikaa voi lisäksi pidentää, mutta pidentämättäkin yhtälö on helposti. Pienempi kuukausi lyhennys.


      • jeany
        jeps. kirjoitti:

        Jokaisessa vipissä on kuukausittaisittaiset käsittelykulut ja korko. Nyt korot ovat erittäin alhaalla, joten kiinteä korkoisiin eroa kertyy. Lisäksi käsittelykulut ovat yleensä alimmillaan 3 euroa kuukauderssa, joten kolmelainaa yhdeksi 9-3=6eur enemmän lyhennyksiin per kk eli melkein huntti enemmän vuodessa korkoero.

        Yhden lainan aikaa voi lisäksi pidentää, mutta pidentämättäkin yhtälö on helposti. Pienempi kuukausi lyhennys.

        unohdit laskemissasi lainan perustamiskulut, jotka syövät yleensä korkohyödyn

        pikkuvipeistä pääsee parhaiten maksamalla ne pois, ei ottamalla uutta velkaa

        velkajärjestelyyn pääsee vain kerran elämässään, muista se ennenkuin on liian myöhäistä


      • mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        "Kun mä vaan saan sen yhden piikin, niin se ratkaisee ongelmat". Ehkä ratkaisu ongelmiisi ei ole lisälainan ottaminen vaikka se kuinka järkevältä tuntuisi. Maksa velkasi pois ja älä ikinä ota lisää. Kun olet maksanut velkasi, aloita säästäminen. Pane esim. 200 euroa kuussa talteen vaikka ihan tilille. Kolmessa vuodessa sinulle on kertynyt 7200 euroa puskuria.


      • -----------------------
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        "Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?"

        No sitten ei kuule ole mistä MAKSAA LAINAA!

        Lainanantajatkin tietävät tämän, siksi et saa lainaa.


      • ikivippaajat
        okaro kirjoitti:

        "Kun mä vaan saan sen yhden piikin, niin se ratkaisee ongelmat". Ehkä ratkaisu ongelmiisi ei ole lisälainan ottaminen vaikka se kuinka järkevältä tuntuisi. Maksa velkasi pois ja älä ikinä ota lisää. Kun olet maksanut velkasi, aloita säästäminen. Pane esim. 200 euroa kuussa talteen vaikka ihan tilille. Kolmessa vuodessa sinulle on kertynyt 7200 euroa puskuria.

        Tässä on ehdottomasti paras neuvo! Ymmärrän kyllä aloittajan ahdingon ja sen, että mieluumminhan sitä makselisi velkaa yhteen paikkaan. Mutta jotain häikkää toimintatavoissa on ollut, jos ei MIKÄÄN pankki sulle lainaa (eikö edes GE-money tai CitiBankikaan?).

        Omassa tuttavapiirissä on PALJON niitä ikivippaajia, jotka tarvisivat milloin 100 eur milloin tonnin ja milloin mitäkin "vaan tän kerran, sitte saan taas asiat kuntoon". Ottavat lainaa sieltä, mistä vaan saavat ja kun yhdestä tiukasta paikasta on selvitty luottotietoja menettämättä, velkaannuttavat itsensä uudestaan. Niin yleistä....ja johtuu juuri tuosta "kaikki mulle nyt ja heti" -ajattelusta.

        Sulla, Okaro, on kyllä tässä ketjussa fiksuja kommentteja muutenkin:)


      • Vinkki.tv
        Mitä vielä ihmettelet??? kirjoitti:

        "Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms."

        Ehkä sinun kannattaisi vaihtaa se nimesi, Mohammad Al-Quad-Hagert joksin toiseksi. Esimerkiksi Jani Korhoseksi.

        http://www.youtube.com/watch?v=205jbueotr8


      • maksut
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        yhdellä kuukausimaksulla. No sama raha siinä kuukaudessa menee. Tosin hieman säästää laskutuslisistä eri velkojilta mutta perusongelmaa se ei muuta. Velkaa liikaa joka ei hoidu välttämättä lisälainalla.


      • nääs...
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        Jos on varaa lyhentää sitä naurettavan pientä lisäluottoa on mistä säästää. Jos ei ole mistä säästää ei ole myöskään varaa lisä luottoihin. Säästäminen on siitä hyvää hommaa että se on täysin ilmaista. Kaikilla luottojen koroilla tarjoat vain liituraita pukuisille pirkiä lounaita.


      • menoja kun
        tuloja??? kirjoitti:

        Millähän tavalla takaajat kasvattaa kuukausi tuoloja ja pienentää menoja??? Nyt on kyse maksuvarasta, ei vakuuksista.

        uuden lainan korko on luultavasti alempi kuin vakuudettomien lainojen. Lisäksi yhden suuremman lainan hoito- ja laskutuskulut ovat todennäköisesti pienemmän kuin useamman pienemmän.

        Mutta mistä ihmeestä löytää kyllin tyhmät takaajat moiseen?


      • miseen. Jo pelkkä
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        ajatus on älytön. Etsi toinen työpaikka ja maksa siten laskusi.


      • veljenpoika maksettaessa
        siinä se kirjoitti:

        Tuota varten vanhemmat ja muut lähisukulaiset ovat olemassa. Jos teillä on hyvät välit, kerrot tilanteesi ja joku ystävällinen ihminen varmaan takaa lainasi, mikä ei ole mahdoton riski keskivertoihmiselle. Jos taas olet pilannut välisi sukulaisiisi, niin sitten olet omillasi...

        Ainakaan palkkapankistasi et varmastikaan saa lainaa, koska näkevät sieltä miten sinun koko palkkasi menee erilaisten luottojen lyhennyksiin. Muissa paikoissa täytyy olla jokin syy miksi eivät anna lainaa, tulee epäilys että ovatko saaneet jostakin tiskin alta tietoa sinun taloudellisesta tilanteestasi.

        Jos haluat pilata välisi sukulaisiisi ja ystäviisi, pyydä heitä takaamaan lainasi tai vippaamaan "muutama satanen".

        Vaikka pyhästi lainaaja/takauksen tarvitsija aikoisi maksaa takaisin, niin aina ne maksut vaan venyvät ja vanuvat. Ja niitä saa jännittää.

        Ystävien ja sukulaisten on vaikea sanoa:"EI" vaikka se olisi viisainta kaikille osapuolille. Tökeröä vedota läheisiin tälläisessä asiassa mikä järjestyy parhaiten omaa vyötä kiristämällä.


      • olosuhteiden "uhri"
        hätäpankkina kirjoitti:

        lähipiirille ja tutuille. Aina on saldoa jopa 2000-3000 vippaukseen tarvittaessa. Vipin saajat ovat yleensä maksaneet velkansa. Takavuosina jäi 500 euroa saamatta. Tälläkin hetkellä on saamisia... no ei enempää kuin 1400 euroa, mutta tulossa kuitenkin. Jostain syytä minulle jää rahaa enemmän kuin menee. Ehkä en osaa kuluttaa. Olen huomannut (itseni kohdalla) että ihmisillä on hyvä olla olemassa joku tuttu joka jeesaa tarvittaessa. Itse olen jeesannut kun on ollut mistä jeesata. Isoin vippi minkä olen antanut, on ollut parin tonnin luokkaa. Ehkä immeiset kääntyy puoleeni kun en ota korkoja centtiäkään vaikka raha olisi lainassa vuoden. Muutama juoppokin kuuluu tuttuihini (itse en juo) ja he ovat osoittautuneet kaikkein luotettavimmiksi takaisin maksajiksi. Viikon-kahden vippi on tasan se, eivätkä yliaikaa pyytele.

        sen paritonnia niin olispa asiat sen jälkeen taas hyvin...


      • neuvo
        ikivippaajat kirjoitti:

        Tässä on ehdottomasti paras neuvo! Ymmärrän kyllä aloittajan ahdingon ja sen, että mieluumminhan sitä makselisi velkaa yhteen paikkaan. Mutta jotain häikkää toimintatavoissa on ollut, jos ei MIKÄÄN pankki sulle lainaa (eikö edes GE-money tai CitiBankikaan?).

        Omassa tuttavapiirissä on PALJON niitä ikivippaajia, jotka tarvisivat milloin 100 eur milloin tonnin ja milloin mitäkin "vaan tän kerran, sitte saan taas asiat kuntoon". Ottavat lainaa sieltä, mistä vaan saavat ja kun yhdestä tiukasta paikasta on selvitty luottotietoja menettämättä, velkaannuttavat itsensä uudestaan. Niin yleistä....ja johtuu juuri tuosta "kaikki mulle nyt ja heti" -ajattelusta.

        Sulla, Okaro, on kyllä tässä ketjussa fiksuja kommentteja muutenkin:)

        No huh huh! Kyllä huomaa, että ette ole ollut samassa tilanteessa!

        Aika turhia tuollaiset neuvot, jos ei ole mitään käsitystä tollasesta.

        V*tun IDIOOTIT!!

        Sitä rahaa kun ei vaan ole mitä säästää. Itellä oli joskus asiat tosi huonosti, eikä rahaa riittänyt edes ruokaan. Onneksi ei ollut lapsia, jotka tarvitsevat päivittäin ruokaa.
        Tilanne oli kyllä itse aiheutettu, siitä ei pääse mihinkään, mutta ei lohduttanu siinä vaiheessa.


      • ttssaa
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        miksi pankki tai muu antaisi lainaa, kun koko palkkasi menee jo nyt vuokran lisäksi laskuihin, osamaksuihin yms. Millä maksaisit sen lainan pois, tai edes korot siitä?


      • Tuloja
        Tilanne minullakin kirjoitti:

        Lainoja eri paikkoihin niin paljon että en pysty maksanaan kunnolla, lainaa olen pyytäny moneen kertaan (joustoluottoa Nordealta) 8000-4000e ei tipu mitään, Näillä saisin maksettua kaikki lyhennykset pois, joita tällä hetkellä n. 4.5t, joten maksaisin jatkossa vaan sitä luottoa pois, tulis halvemmaksi ja ois paljon helpompaa maksaa yhtä kuin viittä erillistä luottoa. Samaa pyrit ymärtääkseni sinäkin.

        Peliin mukaan,loistoautoja,veneitä,klikkaa nyt....


      • ex
        neuvo kirjoitti:

        No huh huh! Kyllä huomaa, että ette ole ollut samassa tilanteessa!

        Aika turhia tuollaiset neuvot, jos ei ole mitään käsitystä tollasesta.

        V*tun IDIOOTIT!!

        Sitä rahaa kun ei vaan ole mitä säästää. Itellä oli joskus asiat tosi huonosti, eikä rahaa riittänyt edes ruokaan. Onneksi ei ollut lapsia, jotka tarvitsevat päivittäin ruokaa.
        Tilanne oli kyllä itse aiheutettu, siitä ei pääse mihinkään, mutta ei lohduttanu siinä vaiheessa.

        Auttama moni pulman,paljon voittoja. rekisterötyä jo tanan. :D


      • löytyy
        tuloja??? kirjoitti:

        Millähän tavalla takaajat kasvattaa kuukausi tuoloja ja pienentää menoja??? Nyt on kyse maksuvarasta, ei vakuuksista.

        jos alkuperäinen kirjoittaja saisi sen lainan niin saisi ne pienet pois sillä lainalla ja maksaisi vain yhteen paikkaan... itselläni oli sama tilanne oman tyhmyyteni takia jne..
        Sain kuitenkin 6000€ käyttölainan ja maksoin pienet osamaksulainat pois (jotka ei lyhentyneet edes kunnolla isojen korkojen takia jne..) ja nyt maksan sitä käyttölainaa pois ja ihan ajallaan =)
        Ja nyt jää enemmän käteen muutenkin.. kun on vain se yksi paikka mihin maksaa. Kun tämä velka on hoidettu, en enää lainaa ota.. ja olen jo päässyt siihen tilanteeseen, että pystyn laittamaan säästön hieman ja niistä säästöistä sitten ostan käteisellä ne mitä tarvitsen.. uusi sohva oli viime hankinta, kerran se kirpaisi ja säästö meni siihen mutta eipä tarvitse enää maksella mitään osamaksuja. =)
        Mottoni on että velaksi ei enää tavaroita osteta =) niin kaikki sujuu paremmin eikä tarvitse enää hikoilla velkojen takia..
        Ehkä joskus kuitenkin asuntolainan otan jos saan =)


      • Mitä vielä
        mmmmr kirjoitti:

        Mitäpäs jos ei kuule ole mistä SÄÄSTÄÄ?

        Olen velkaantunut omasta tyhmyydestäni monelle eri taholle menneisyyden huonojen palkkakausien yms. takia.

        Koko palkkani menee vuokran lisäksi laskuihin ja ja osamaksuihin yms.

        Totta, kuluni siis ovat Aivan liian isot tuloihin nähden, mutta ei se, että tiedostaa kaiken johtuvan omista päätöksistä, auta tässä tilanteessa..

        Kerroit juuri itse syyn siihen, miksi lainaa ei heru.
        Olet kaulaa myöten veloissa eri paikkoihin, etkä pysty maksamaan naurettaa summaa.

        Mitä sinä tekisit sillä naurettavalla summalla?

        Pelaisit pokeria, ostaisit auton vai rellestäisit? Kenties maksaisit muita pikavippivelkoja, joiden takia olet nyt jo kusessa?


      • neuvo kirjoitti:

        No huh huh! Kyllä huomaa, että ette ole ollut samassa tilanteessa!

        Aika turhia tuollaiset neuvot, jos ei ole mitään käsitystä tollasesta.

        V*tun IDIOOTIT!!

        Sitä rahaa kun ei vaan ole mitä säästää. Itellä oli joskus asiat tosi huonosti, eikä rahaa riittänyt edes ruokaan. Onneksi ei ollut lapsia, jotka tarvitsevat päivittäin ruokaa.
        Tilanne oli kyllä itse aiheutettu, siitä ei pääse mihinkään, mutta ei lohduttanu siinä vaiheessa.

        Kyllä aina on säästää, jos jotain tuloja on. Jos ei ole varaa säästää, niin ei todellakaan ole varaa ottaa uutta lainaa.


      • oma vika
        jeany kirjoitti:

        niin miksi siihen sotkea vielä sukulaiset ja ystävät?

        olen nähnyt työssäni turhankin paljon "hyvää tarkoittavia" vanhempia, jotka ovat taanneet lastensa haihatteluja ja samoin ystäviä, joita on suorastaan huijattu tai painostettu takaajiksi - ovat sittemmin siirtyneet ex-ystäviksi, kun lainat ovat jääneet heidän hoidettavakseen

        MIKSI JONKUN MUUN PITÄISI ELÄTTÄÄ SINUA?

        kun joutuu elättämään...

        toisia


      • Minä vaan
        mmmmr kirjoitti:

        huoh, lueppas oma kirjotukses ja nää kuinka tyhmästi asian oot muotoillut.

        Mun palkkani ei riitä kaikkiin erillisiin laskuihin, lainalla maksaisin kaikki erinäiset pikkulaskut ja osamaksut pois, jolloin vuokran, netin, sähkön ja puh.laskun lisäksi olis YKSI lyhennys maksettavana.

        ja luonnollisesti tällä menetelmällä velkakierre katkeaisi, kun ei tarvisi joka laskuun miettiä seuraavaa rahantuloa.

        Ideasi on hyvä mutta ei pankit tuollaiseen lähde. Sen sijaan Kirkon tai muiden julkisyhteisöjen (kapungit, kunnat) ylivelkaantuneiden auttajajärjestöt sen sijaan voisivat tuollaisen lainan järkevillä ehdoilla myöntääkin.

        Pankeille ei juuri nyt ole kisaa luottotappioasiakkaista joten sieltä suunnalta ei lisälainaa ole odotettavissa. Ja vaikka saisitkin lainaa niin korot olisi järkyttäviä eli jotain 4-5% vaikka 12kk Euribor on alle 2%.

        Lisätietoja velkaneuvonnasta: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/velkaneuvo.aspx


    • Vakuusvaje

      Olisikohan syynä se, että Visalle on jouduttu tekemään maksusuunnitelma muutaman kerran. Mistäpäs tällainen johtuu muusta kuin toistuvista maksukyvyn ongelmista. Outoa että väität hoitaneesi raha-asiasi aina hyvin, kun tuollaista on taustalla.

      Apu tulee siitä, että alat kuluttaa vähemmän kuin ansaitset. Se on varsin yksinkertainen menetelmä, joka automaattisesti vähentää velkaantumista.

      • klölwerfjkofeop

        Keskitason palkka ja mitään ei jää säästöön ja velkaa kertyy. Rahankäyttö on siis holtitonta ja lisää velkaa pitäsi saada? Sitten ihmetellään kun ei myönnetä? Nuoren miehen tulisi nyt ryhdistäytyä.


      • mmmmr

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.


      • mmmmr
        klölwerfjkofeop kirjoitti:

        Keskitason palkka ja mitään ei jää säästöön ja velkaa kertyy. Rahankäyttö on siis holtitonta ja lisää velkaa pitäsi saada? Sitten ihmetellään kun ei myönnetä? Nuoren miehen tulisi nyt ryhdistäytyä.

        ei kyllä olen ihan nuori nainen. kyllä naisetkin osaavat itsensä kaulaa myöten laittaa.


      • vastaukset
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        joita sait ovat olleet erittäin asiallisia. Kuten sanoit, jos kerran "maalaisjärki- konstit" ovat tiedossa niin käytäppä niitä. Teksistäsi paistaa läpi että olet yrittänyt hoitaa laskut ajallaan, sitten tehnyt niistä maksusuunnitelmia jotka nyt myös ovat ajamassa ahtaalle ja viimeisenä yrität saada lainaa niiden maksuun.
        Taas mitä tulee tuohon velkakierteeseen niin ihmiset, jotka elävät varojensa mukaan ja jopa säästävät hyvinkin pienistä tuloistaan eivät joudu velkakierteeseen. Näiden kultalusikka suussa syntyneiden mitäänymmärtämättömien neuvot ei tietenkään kelpaa.
        Ainoa sinua tyydyttävä vastaus olisi tietysti että joku neuvoisi paikan joka myöntää "lainaa" jota ei tarvi ikinä maksaa takaisin.


      • kertoa mistä
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        sitten on kyse ja velkojen kertyminen johtuu. Joltain saattaisi ehkä tällöin löytyä ymmärtämystä...


      • ,ghpkytokuykin
        mmmmr kirjoitti:

        ei kyllä olen ihan nuori nainen. kyllä naisetkin osaavat itsensä kaulaa myöten laittaa.

        Niin että olet nainen, ei täydy ryhdistäytyä?

        Ensimmäinen vaihe on tiedostaa ongelmasi, sen jälkeen keskittyä hoitamaan asia kuntoon. ÄLÄ OTA LISÄÄ VELKAA!!!!


      • - nainen -
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Velkasi ovat varmaan kertyneet noista nellyistä, halensista ja muista osamaksua tarjoavista firmoista?

        Itse alkaisin hoitamaan tuota pois maksamalla matalampikorkoisella luotolla korkeampia eli vaikkapa yksinkertaisesti Visan avulla osamaksutilejä nollille. Näin ne pikkuhiljaa häviävät kun korkoa ei kerry yhtä nopeasti ja voi keskittää kaikki maksut yhteen.

        Mutta se tarkoittaa myös sitä että yhtään uutta luottoa ei saa enää tehdä vaan vanhat maksetaan pois ja sen jälkeen voi ostaa mutta pääasiallisesti vain käteisellä. Säästä luotto isompia ns.pakko-ostoksia (kuten pesukonetta) varten.

        Tällä meiningillä takaisinmaksu kestää ja elintasoa on pakko laskea mutta taisi se alkujaankin olla ylimitoitettua.


      • Tilanteessa
        klölwerfjkofeop kirjoitti:

        Keskitason palkka ja mitään ei jää säästöön ja velkaa kertyy. Rahankäyttö on siis holtitonta ja lisää velkaa pitäsi saada? Sitten ihmetellään kun ei myönnetä? Nuoren miehen tulisi nyt ryhdistäytyä.

        Se että saa keskitason palkkaa tai siitä korkeampaakin eikä silti jää rahaa säästöön ei todellakaan tarkoita sitä että rahankäyttö olisi holtitonta. Jos tilanne vain yksin kertaisesti on se että pakollisten menojen summa on kasvanut liikaa!


      • Bossin johtaja.
        ,ghpkytokuykin kirjoitti:

        Niin että olet nainen, ei täydy ryhdistäytyä?

        Ensimmäinen vaihe on tiedostaa ongelmasi, sen jälkeen keskittyä hoitamaan asia kuntoon. ÄLÄ OTA LISÄÄ VELKAA!!!!

        Shoppailusairas, kykenemätön huolehtimaan elämästään ja taloudestaan vaikka muodollisesti työpaikka vielä onkin. Jokainen sanasi on jo kertonut, että olet holtiton, kyseenalainen, epävarma - varsinainen luottotappio mainos, jolle ei missään nimessä pidä antaa uutta lainaa edes saturaista. Turha kertoa, että olet kykenemätön ajattelemaan niinkin pitkälle kuin ½ tai 1 vuotta, sinulla ei ole niin pitkäjännitteisyyttä. Meinaan tuona aikana et kuluttaisi mitään muuta kuin lainojen ja vuokrien jälkeen ruokamenot. Taloutesi muuttuisi kummasti.


      • niohhion
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Asiat ovat juuri näin, maksusuunnitelman teko osoittaa juuri luottokelpoisuutta.Se tarkoittaa juuri kykyä hoitaa asioitaan pahoissakin tilanteissa.nykymaailmassa ei varsinkaan koskaan tiedä mitä eteen tulee, joten esim.25v. asuntolainan maksuaikana saattaa tapahtua yhtä jos toista ala- ja ylämäkeä myös paremmissa piireissä. varsinkin silloin luottokelpoinen henkilö ottaa heti yhteyttä velkojiinsa ja sopii uuden maksusuunnitelman ja kaikki ovat tyytyväisiä.

        Kyllä tuo vanhojen lainojen kerääminen yhdeksi järkevämmäksi lainaksi on ollut varsin yleistä, mutta nyt pankit ovat ottaneet todella varovaisen linjan lainapäätöksissään. Se myös ruokkii osittain taantumaa kun pyörät ei pyöri.
        Oletko kysynyt useammasta pankista, niissä on myös eroja!


      • liemessä ollut
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Itse olin tuossa samassa tilanteessa aikoinani. Otin lainaa maksaakseni kaikki velat ja erääntyneet laskut. Velalle tuli 2 takaajaa. tilanne riistäytyi uudestaan käsistä ja jouduin kasvattamaan taas tuota lainaa. nyt maksu aika n.10v. Apuna oli myös seurakunta joka auttoi suurella määrällä meidän perhettä ja sen jälkeen olemme maksaneet vain tuota isoa lainaa pois eikä uusia maksuhäiriöitä ole tullut vuoteen.

        Se vaati vain AIKUISTUMISTA.


      • tämän
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Älä välitä mitä noi sanoo, vaan mene sinne pankinjohtajan tykö , selitä kaikki miten olet ajatellut hoitaa jutun , siinä keskustellessa , hän neuvoo mitä tarvisi tehdä , ole varma siitä mitä sanot , niin aina kuunnellaan ja apu löytyy , olen joskus tehnyt saman , ja se jos mikä auttaa että ne kaikki muut laskut on yhdessä erässä , mutta jos sulla olisi vaikka takaaja mukana joka vahvistaisi että hoidat sen asian , olisi mahdollista saada noinkin pieni laina , yritä uudestaan , onnea vaan , kyllä se järjestyy, terveisin , yks mummeli


      • RattoMac3

        No hohhoijjaa....toinen kysyy neuvoa ja te urpot teilaatte heti ihmisen. eipä oo nyky yhteiskunnassa hirveää jos visalle tehty parit kerrat maksusuunnitelmat.

        hae vaan lainaa pankista, koska parempi keskittää velka yhdelle kuin monelle.

        Suomi on paska maa missä pärjää ku verottajaa osaa nussia kunnolla silmään....porsaanreikiä löytyy aina;)


      • kertoa mistä kirjoitti:

        sitten on kyse ja velkojen kertyminen johtuu. Joltain saattaisi ehkä tällöin löytyä ymmärtämystä...

        Elämästä selviytyminenhän johtuu vain niistä kyvyistä joita sinäkin olet saanut siinä 'suuressa jaossa'. Mutta jos olet jo silloin saanut kohtaloksesi olla jaon aikaan mielummin siellä 'pulkkamäessä' hauskaa pitämässä, niin aivan ymmärrettäväähän nykyiset ongelmasi ovat.

        Ainoa ratkaisu ongelmiisi on suurempi itsekritiikki omiin tekemisiisi. Miettiä mitä onkaan tullut tehdyksi paremman pärjäämisen kannalta väärin.

        Itse olen elämäni aikana läpikäynyt pitkiä työttömyysjaksoja, henkilökohtaisen konkurssin ja avioeronkin. Nykyään pienellä n. 600 euron eläkkeellä pärjäävänä, ei ole enää tarvinnut siitäkään huolimatta velkaantua kun on osannut laittaa arvonsa kohdalleen.


      • ihme juttuu!?
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Ei tätä voi ku ihmetel millasii typerii vastauksii ihmise lähettelee!? Järki hoi! Itse ehdottaisin että menet omaan pankkiisi ja kysyt suoraan mikä mättää? Ja pyydät kohtuullista lainaa sopivan pitkällä laina-ajalla että kk erät ovat mahd. pieniä, jotenka sinulla on paremmat mahdollisuudet selvitä niistä..


      • oivoi
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Ota ajoissa yhteys kotikuntasi/kaupunkisi VELKANEUVOJAAN joka neuvoo ja opastaa rahankäytössäsi. Huolehdi, ettet vedä sukulaisiasi maksumiehiksi kuten minut on "höynäytetty". Ensinnä neuvoisin pitämään viikon kaurapuurokuurin..


      • oivoi
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Ota ajoissa yhteys kotikuntasi/kaupunkisi VELKANEUVOJAAN joka neuvoo ja opastaa rahankäytössäsi. Huolehdi, ettet vedä sukulaisiasi maksumiehiksi kuten minut on "höynäytetty". Ensinnä neuvoisin pitämään viikon kaurapuurokuurin..


      • Yetska
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        että pankit ovat tulleet ylivarovaisiksi luotonannon suhteen näinä kinkyinä aikoina. Pankeilla on todella paljon roskaa sisässä esim. ylisuurten asuntolainojen muodossa. Miksi silloin haluaisivat lisäryönää tällaisten pikkulainojen muodossa...?

        Tilanne on hyvin valitettava.


      • Ollison
        mmmmr kirjoitti:

        ei kyllä olen ihan nuori nainen. kyllä naisetkin osaavat itsensä kaulaa myöten laittaa.

        En ymmärrä että tämäkin kääntyy naljailuksi vaikkakin aloituksessa kerrot tarvitsevasi lainaa ja myöhemmin vastaat ettei lainaa voi saada kun on liian vähän tuloja suhteessa menoihin. Varaappa aika jollekin henkilölle vaikka velkaneuvontaan ja koeta alkaa etsimään ratkaisua ilman uutta lainaa. Konkan tehneenä en halua nauraa kenellekään, on velka itse tai jonkun muun aiheuttama. Hienoa että kirjoitit tänne ja haet tukea täältäkin.


      • se kertoo
        Tilanteessa kirjoitti:

        Se että saa keskitason palkkaa tai siitä korkeampaakin eikä silti jää rahaa säästöön ei todellakaan tarkoita sitä että rahankäyttö olisi holtitonta. Jos tilanne vain yksin kertaisesti on se että pakollisten menojen summa on kasvanut liikaa!

        vain ja ainoastaan siitä että rahat menee turhuuteen. Sitä pitää opetella elämään tulojen mukaan, eli vaihtaa vaikka halvempaan asuntoon, telkkarit ja digiboksit voi sammuttaa kokonaan kun niitä ei katso, valoja sammutella sieltä missä ei oleskele jne. Ruoankin kun laittaa itse niin säästää rahaa kummasti, huonekalujakin saa kirpputoreilta tai sukulaisilta, vaatteita eikä kenkiä tarvitse joka välissä ostaa, alennusmyynnit on keksitty (joista saa muutamalla eurolla uusia vaatteita).

        Meillä on yhteiset tulot n. 2500 euroa ja lapsia, silti riittää rahaa. Auto on ostettu käteisellä siinä on vain pakollinen liikennevakuutus, ruoat tehdään itse, velkaa ei ole otettu jne. silti on rahaa aina.


      • Nuukasti
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Mä saan kuukaudessa 600 euroo ja siitä menee 420 vuokraan joten yritäppä elää sillä vähän aikaa niin huomaat mitä se nuukuus on mulla muuten ei ole yhtään lainaa


      • helle ei sovi kaikille..
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        tää on just sellainen keskustelu johon Ne kenen ei kannattaisi ottaa kantaa vastaavat. Oli sitten kyse mistä tahansa , kaikkein katreroiduimmat ihmiset vastaa niihin. Todelliset tietäjät ja "kyllä minä tiedän" tyypit. On se hyvä että nekin saavat tyydytystä ....Toivon sinulle hyvää ratkaisua ongelmaasi, ja ne valittajathan voisivat auttaa perustamalla esim. säätiön...Älä pahoita mieltäsi näistä kirjoiituksista, puhut asiaa. Kateus ja katkeruus, ne eivät katoa koskaa.


      • 123456789
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Velkakierrettä ei tule jos elää suu säkkiä myöden. Ja tämä on tosi.


      • KOKO ASIAN YDIN!!!
        RattoMac3 kirjoitti:

        No hohhoijjaa....toinen kysyy neuvoa ja te urpot teilaatte heti ihmisen. eipä oo nyky yhteiskunnassa hirveää jos visalle tehty parit kerrat maksusuunnitelmat.

        hae vaan lainaa pankista, koska parempi keskittää velka yhdelle kuin monelle.

        Suomi on paska maa missä pärjää ku verottajaa osaa nussia kunnolla silmään....porsaanreikiä löytyy aina;)

        Eli, siis sama asenneongelma kuin aloittajalla.

        Eikö se todellakaan kilisytä kelloa, jos on jo "parit kerrat" JOUTUNUT tekemään luottolaitoksen kanssa maksusuunnitelmia ja silti kuvittelee hoitaneensa raha-asiat hyvin.
        Ja miten "nyky-yhteiskunta" tekee tuosta "ei niin hirveän" asian. Eihän se mikään maailman loppu olekkaan, mutta mikä on velkaantumisessa olenaisesti muuttunut entisiin aikoihin verrattuna?

        Helpottaako sinun maksukykyäsi, suomessakin yleistyneet maksuhäiriöt?
        Tuleeko velkataakasta kevyempi, kun muillakin on velkaa?
        Voitko elää ilman seuraamuksia ylivarojesi, kun on muitakin ylivarojensa eläneitä?


      • elän alhaisella
        kertoa mistä kirjoitti:

        sitten on kyse ja velkojen kertyminen johtuu. Joltain saattaisi ehkä tällöin löytyä ymmärtämystä...

        palkalla. Yritän silti säästää. En koskaan syö ulkona. Ostan usein paistettuja broileri palasia s-marketista ja syön perunan ja halpojen pakaste vihannesten kanssa. Etsin aina päivän alennuksia. Ostan tomaatteja ja tuoreita vihanneksia.
        Joskus kun on tiukkaa, teen vaan mikrossa peruna, porkkana ja sipuli keittoa jonka maustan meiramilla tai mitä sattuu olemaan. Ostan suklaa levyjä Valintatalosta ja leivoksia K.supermarketista 1.20 eurolla.
        En koskaan käytä 30 euroa enemmän viikossa ruokaan.
        Sitten kun olen saanut määrätyn summan säästetyksi niin alan joskus käydä Hesburgerissa tai McDonaldsissa.
        En ole koskaan nälässä mutta tietysti mieli tekisi usein ostaa kalliimpaa ruokaa ja käydä ravintoloissa, mutta pystyn elämään näin ja rahaa panen pankkiin.


      • ...
        mmmmr kirjoitti:

        ei kyllä olen ihan nuori nainen. kyllä naisetkin osaavat itsensä kaulaa myöten laittaa.

        Mihehille myönnetään hepommin lainaa kuin naisille. Varsinkin jos olet yksinasuva nainen ja alle 25v. Jos olet lähiaikoina opiskellut sekin huonontaa lainan saamista.


      • mirtzu1979
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        Hei itse marssin pankkiin selitin virkailijalle asian. Monta pientä lainaa ja haluan 1 ison! yhdet korot nopeampi velattomuus! Ja 3 pankista jouduin hakemaan ennenkuin sain asiat kuntoon. Eli OP- oli ainoa joka halusi myöntää lainan. Ja sai minusta nykyään jo ihan hyvänkin asiakkaan. On säästöjä, asunto ym.. ja oli tuolloin yh-äiti pienipalkkainen. että yritä muista pankeista ja kasvokkain!


      • Madonna2
        elän alhaisella kirjoitti:

        palkalla. Yritän silti säästää. En koskaan syö ulkona. Ostan usein paistettuja broileri palasia s-marketista ja syön perunan ja halpojen pakaste vihannesten kanssa. Etsin aina päivän alennuksia. Ostan tomaatteja ja tuoreita vihanneksia.
        Joskus kun on tiukkaa, teen vaan mikrossa peruna, porkkana ja sipuli keittoa jonka maustan meiramilla tai mitä sattuu olemaan. Ostan suklaa levyjä Valintatalosta ja leivoksia K.supermarketista 1.20 eurolla.
        En koskaan käytä 30 euroa enemmän viikossa ruokaan.
        Sitten kun olen saanut määrätyn summan säästetyksi niin alan joskus käydä Hesburgerissa tai McDonaldsissa.
        En ole koskaan nälässä mutta tietysti mieli tekisi usein ostaa kalliimpaa ruokaa ja käydä ravintoloissa, mutta pystyn elämään näin ja rahaa panen pankkiin.

        ... ja pankki on varmaan tyyytyväinen pienistä säästöistäsi..


      • velat maksanut
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        ...ovat sitä mieltä elämästä että, rahat eivät mitenkään voi riittä jos ei ota velkaa?...

        Esim. varmasti tuttulause voisi olle se, että "Onneksi on keksitty luottokortti, eiväthän ne minun tulot muuten riittäisi mihinkään"...

        Luotolla ja lainalla maksavat n. keskimäärin 28% enemmän kuin käteisellä saman maksaisi. Voiko nolommaksi mennä enää elämä?
        Vain katkaisemalla velan lisääntymisen voi vaikuttaa ihmisen tulevaisuuteen positiivisesti.

        Kerro lisää pointteja mitä on asiallinen vastaaminen kysymykseesi?


      • Helteelle
        helle ei sovi kaikille.. kirjoitti:

        tää on just sellainen keskustelu johon Ne kenen ei kannattaisi ottaa kantaa vastaavat. Oli sitten kyse mistä tahansa , kaikkein katreroiduimmat ihmiset vastaa niihin. Todelliset tietäjät ja "kyllä minä tiedän" tyypit. On se hyvä että nekin saavat tyydytystä ....Toivon sinulle hyvää ratkaisua ongelmaasi, ja ne valittajathan voisivat auttaa perustamalla esim. säätiön...Älä pahoita mieltäsi näistä kirjoiituksista, puhut asiaa. Kateus ja katkeruus, ne eivät katoa koskaa.

        "Kateus ja katkeruus, ne eivät katoa koskaa."

        Miksi kukaan olisi kateellinen ap:n tilanteelle?

        Mielestäni täällä on ollut fiksuja kommentteja, joita jokaisen nuoren, miksei vanhemmankin, ihmisen tulisi lukea ajatuksella. Ei mitään luottoja, osamaksuja tai muita lainoja normaaliin elämiseen tai elintasofeikkailuun. Juuri noiden luottojen takia on nyt maailmanlaajuinen lama. Toki pankit ovat antaneet lainoja helläkätisesti, mutta ei niitäkään voi loputtomiin syyttää, jos hakee lainaa toisen päälle. Viimeistään nyt ihmisten tulisi oppia elämään tulojensa mukaan, ihminen on itse vastuussa elämästään.


      • se kertoo kirjoitti:

        vain ja ainoastaan siitä että rahat menee turhuuteen. Sitä pitää opetella elämään tulojen mukaan, eli vaihtaa vaikka halvempaan asuntoon, telkkarit ja digiboksit voi sammuttaa kokonaan kun niitä ei katso, valoja sammutella sieltä missä ei oleskele jne. Ruoankin kun laittaa itse niin säästää rahaa kummasti, huonekalujakin saa kirpputoreilta tai sukulaisilta, vaatteita eikä kenkiä tarvitse joka välissä ostaa, alennusmyynnit on keksitty (joista saa muutamalla eurolla uusia vaatteita).

        Meillä on yhteiset tulot n. 2500 euroa ja lapsia, silti riittää rahaa. Auto on ostettu käteisellä siinä on vain pakollinen liikennevakuutus, ruoat tehdään itse, velkaa ei ole otettu jne. silti on rahaa aina.

        Joku TV:n valmiustila maksaa euron vuodessa. Ei se ole mikään kohde aloittaa säätäminen. Huonekaluja ei tuossa tilanteessa kannata lähteä ostamaan mistään. Tärkein säästövinkki nimenomaan on turhan ostamisen välttäminen. Joku kirpparille meno voi olla shoppaajalle kuin baariin meno alkoholistille.

        Kannattaa luopua maksukorteista tai panna päivittäinen limitti johonkin reilusti alle satasen, ettei tule tehtyä heräteostoksia.

        Vakuutuksista säästäminen on huono tapa säästää.


      • olen 23 v.
        ... kirjoitti:

        Mihehille myönnetään hepommin lainaa kuin naisille. Varsinkin jos olet yksinasuva nainen ja alle 25v. Jos olet lähiaikoina opiskellut sekin huonontaa lainan saamista.

        Nainen ja saanut autolainaa pankista ilman vaikeuksia, koska en ole koskaan odotellut maksumuistutuksia, saati sitten ulosotto uhkauksia, säännölliset tulot, tili aina plussalla ym. Turha joka kohdassa vedota, että koska on nainen niin sitä ja tätä.

        Ylivelkaantuminen on lähes aina ihan oma vika. Jos nettotulot on esimerkiksi 1500 €/kk, niin ei yksinkertaisesti voi ostaa osarilla taulutelkkaria ja seuraavassa kuussa sohvaryhmää ym....ja sitte kohta ihmetellään, missä mättää, ku rahat ei riitä ja "ku nää oli nyt ihan pakko saada". Jos tollasta taulutelkkaria ei ole varaa ostaa käteisellä, se ehdottomasti pitäisi jättää kauppaan!


      • hjltugh
        Tilanteessa kirjoitti:

        Se että saa keskitason palkkaa tai siitä korkeampaakin eikä silti jää rahaa säästöön ei todellakaan tarkoita sitä että rahankäyttö olisi holtitonta. Jos tilanne vain yksin kertaisesti on se että pakollisten menojen summa on kasvanut liikaa!

        "Jos tilanne vain yksin kertaisesti on se että pakollisten menojen summa on kasvanut liikaa!" - ON holtitonta rahankäyttöä! Ei pakolliset menot vahingoissa kasva keskituloisella liikaa!!!


      • ...
        olen 23 v. kirjoitti:

        Nainen ja saanut autolainaa pankista ilman vaikeuksia, koska en ole koskaan odotellut maksumuistutuksia, saati sitten ulosotto uhkauksia, säännölliset tulot, tili aina plussalla ym. Turha joka kohdassa vedota, että koska on nainen niin sitä ja tätä.

        Ylivelkaantuminen on lähes aina ihan oma vika. Jos nettotulot on esimerkiksi 1500 €/kk, niin ei yksinkertaisesti voi ostaa osarilla taulutelkkaria ja seuraavassa kuussa sohvaryhmää ym....ja sitte kohta ihmetellään, missä mättää, ku rahat ei riitä ja "ku nää oli nyt ihan pakko saada". Jos tollasta taulutelkkaria ei ole varaa ostaa käteisellä, se ehdottomasti pitäisi jättää kauppaan!

        Entäs jos joutuukin työttömäksi ja putoaa vaikkapa yli 2000 e/kk tuloista ihan peruspäivärahalle (nekin maksetaan todella myöhässä). Ei työttömyys ole aina oma vika, vaikka olisi monta tukintoa monelle alalle sitä joutuu ottamaan siivoojan työn. Siivoojan palkka 1100 e brutto/kk miinus verot. Jos jo asuminen on se 600 - 700, eli ei siitä kauheasti jää rahaa puskurivarastoon. Monta ihmistä on myös lomautettuna (osa toistaiseksi), mistäs siitä säästät ?


      • Bankonote
        mmmmr kirjoitti:

        ei kyllä olen ihan nuori nainen. kyllä naisetkin osaavat itsensä kaulaa myöten laittaa.

        Kun käyt kysymässä muista pankeista; ota mukaan palkkatodistus, selvitä paljonko sinulla on velkoja ja laskuja ja mitkä ovat kuukausimenot. Tingi jos mahdollista, peru lehdet, netti jne. Pyydä joustoluottoa koska lainaa ei myönnetä. Joustoluotto on ns. nykyaikana pienien lainojen vastine. Pyddä joustoluottoa enintään se mitäolet velkaa. Tarkista että pääset sillä summalla kaikista erääntyneistä veloista eroon palkkapäivääsi mennessä ja tarkista että palkkasi riittää uusiin maksuihin. Nimittäin on turha ottaa liian pientä luottoa jos velkoja jää taas tulevana pakkapäivänä enemmän mitä palkasta on vara maksaa. Tarkoitan siis sitä että otat riittävästi joustoluottoa.


      • Kalle233
        Nuukasti kirjoitti:

        Mä saan kuukaudessa 600 euroo ja siitä menee 420 vuokraan joten yritäppä elää sillä vähän aikaa niin huomaat mitä se nuukuus on mulla muuten ei ole yhtään lainaa

        Todella vähällä tulevilla ei ole varaa lainoihin. Ainoastaa keskituloisilla, mutta niiden ei tarvitsisi ottaa jos osaisivat hoitaa talouden kunnolla.


      • ihan varmasti
        Nuukasti kirjoitti:

        Mä saan kuukaudessa 600 euroo ja siitä menee 420 vuokraan joten yritäppä elää sillä vähän aikaa niin huomaat mitä se nuukuus on mulla muuten ei ole yhtään lainaa

        Et sinä 600 euron tuloilla tuollaista vuokraa maksa.unohdit varmaan saamasi etuudet!


      • girl67
        KOKO ASIAN YDIN!!! kirjoitti:

        Eli, siis sama asenneongelma kuin aloittajalla.

        Eikö se todellakaan kilisytä kelloa, jos on jo "parit kerrat" JOUTUNUT tekemään luottolaitoksen kanssa maksusuunnitelmia ja silti kuvittelee hoitaneensa raha-asiat hyvin.
        Ja miten "nyky-yhteiskunta" tekee tuosta "ei niin hirveän" asian. Eihän se mikään maailman loppu olekkaan, mutta mikä on velkaantumisessa olenaisesti muuttunut entisiin aikoihin verrattuna?

        Helpottaako sinun maksukykyäsi, suomessakin yleistyneet maksuhäiriöt?
        Tuleeko velkataakasta kevyempi, kun muillakin on velkaa?
        Voitko elää ilman seuraamuksia ylivarojesi, kun on muitakin ylivarojensa eläneitä?

        ota iisisti hei


      • kannattaa tiedostaa!!!
        okaro kirjoitti:

        Joku TV:n valmiustila maksaa euron vuodessa. Ei se ole mikään kohde aloittaa säätäminen. Huonekaluja ei tuossa tilanteessa kannata lähteä ostamaan mistään. Tärkein säästövinkki nimenomaan on turhan ostamisen välttäminen. Joku kirpparille meno voi olla shoppaajalle kuin baariin meno alkoholistille.

        Kannattaa luopua maksukorteista tai panna päivittäinen limitti johonkin reilusti alle satasen, ettei tule tehtyä heräteostoksia.

        Vakuutuksista säästäminen on huono tapa säästää.

        http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/151889.shtml


        Säästäminen alkaa kotoa, ei kauppaan asti tarvi mennä säästääkseen! Ja reilusti alle satasen voisi olla VIIKKOlimitti yksineläjälle.

        t. säästeliäs


      • voi kauhistus sentään...
        tämän kirjoitti:

        Älä välitä mitä noi sanoo, vaan mene sinne pankinjohtajan tykö , selitä kaikki miten olet ajatellut hoitaa jutun , siinä keskustellessa , hän neuvoo mitä tarvisi tehdä , ole varma siitä mitä sanot , niin aina kuunnellaan ja apu löytyy , olen joskus tehnyt saman , ja se jos mikä auttaa että ne kaikki muut laskut on yhdessä erässä , mutta jos sulla olisi vaikka takaaja mukana joka vahvistaisi että hoidat sen asian , olisi mahdollista saada noinkin pieni laina , yritä uudestaan , onnea vaan , kyllä se järjestyy, terveisin , yks mummeli

        Pankinjohtajallahan ei ole muuta tekemistä kuin kuunnella jonku alle 2000€ lainaa haluavan selityksiä siitä, miten saisi maksettua? Mitähän ne pankkivirkailijat muuten edes siellä pankissa tekevätkään, kun eivät yhtään osaa katsoa, kenen kanssa asioidaan ja kenen ei?

        Aloittajalle suosittelen, että listaat nyt tulot ja menot ja teet itsellesi budjetin. Luovu kalliista autosta jne jos suinkin mahdollista. Myy pois tavaraa, jota et tarvitse, ja mieti, mitä tosissasi tarvitset.

        Voi myös olla kyse siitä, että haet liian pientä lainaa, niinkin kummalta kuin se kuulostaa. Ystävä miehineen pari vuotta sitten oli asuntoa hankkimassa, ja kun hyvää omistusasuntoa ei oikein halutulta alueelta löytynyt, päätyivät osaomistusasuntoon ja tarvitsivat 15.000e lainaa osaomistusmaksuun. Lainaa ei meinannut irrota millään - todella tarkkaan tutkittiin ja kyseltiin ja selviteltiin, vaikka työssäkäyviä ja maksukykyisiä ihmisiä ovat eikä mitään maksuongelmia koskaan. Piti neuvotella oman pankin ja parin muunkin pankin kanssa ja tosi nihkeää oli. Samalle alueelle oltiin rakentamassa myös täysin uusia asuntoja, myyntihinta tosin 10 kertaa suurempi kuin tuossa osaomistuksessa - ystäväni miehineen huvikseen kokeili hakea lainaa sellaista varten (koska maksukykyä löytyi joka tapauksessa) oman pankin eri konttorista (koska olivat jo tympääntyneet heitä aiemmin palvelleeseen lainatätiin). Laina järjestyi heti. Ei mitään ongelmaa. Vieläpä ilman vakuuksia ja takaajia. :O No, se oli toki pari vuotta sitten, ehkä ovat tarkempia nykyään, mutta silloin mietittiin, että on vissiin joku psykologinen vaikutus pankin tätiin sillä, hakeeko joku 1500e vai 150.000e lainaa....


      • ... kirjoitti:

        Entäs jos joutuukin työttömäksi ja putoaa vaikkapa yli 2000 e/kk tuloista ihan peruspäivärahalle (nekin maksetaan todella myöhässä). Ei työttömyys ole aina oma vika, vaikka olisi monta tukintoa monelle alalle sitä joutuu ottamaan siivoojan työn. Siivoojan palkka 1100 e brutto/kk miinus verot. Jos jo asuminen on se 600 - 700, eli ei siitä kauheasti jää rahaa puskurivarastoon. Monta ihmistä on myös lomautettuna (osa toistaiseksi), mistäs siitä säästät ?

        Jos tulot on 1100 euroa brutto, ei tule käyttää 600-700 euroa kuussa asumiseen.


      • avun saanut
        mmmmr kirjoitti:

        Olisihan se taas pitänyt tietää, että asiallisten vastausten taso on melko alhaista.

        Ihmisten, joilla ei ole koskaan ollut todellista velkakierrettä, on hyvin huono lähteä neuvomaan miten velkakierteeseen voi saada apua. Maalaisjärki- konstit tottakai on tiedossa.

        Maksusuunnitelmien teosta ei tule mitään merkintää, asiasta tiedustelin, ennenkuin maksusuunnitelman hyväksyin. Joten en usko, että aikaa sitten tehdyistä raha-asioidensa Hoitamisesta, kieltävät lainapäätökset johtuvat.

        Raha-asioiden hoitamiseen kuuluu myös sopimusten teko velkojien kanssa, kyky ottaa vastuu velkojensa hoitamisesta, ajallaan tai sovitusti pidemmällä kaavalla.
        - tätä myös pankit ja rahoitusyhtiöt osaavat arvostaa, kun tietävät saavansa saatavansa takaisin tietyssä ajassa, eikä esim. ulosoton kautta.

        Rahankäyttö minulla on mättänyt, ja parhaani mukaan AINA eräpäivään mennessä hoitanut maksuni, tilanne nyt vain on se, että rahkeet eivät riitä kaikkeen ja kohtuullisen koron lainalla on hyvä aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja maksaa yhtä lainaa takaisin omaan talouteen sopivalla kk-erällä.

        Älkää neuvoko, jos ette tiedä mistä on kyse,tai mistä velkojen kertyminen johtuu.

        ..jos kävisit velkaneuvojan juttusilla.Sieltä saa ohjausta,ovat myös asiallisia keskutelemaan.Ovat ammattitaitoisia antamaan parhaat vinkit.Ehkäpä sieltä hommaisit takuu lainan jota maksat varojen mukaan pois.Tilaa ihmeessä aika kuntasi neuvontaan ,ei maksa mitään käydä kysymässä.


      • Mitäs mulle
        se kertoo kirjoitti:

        vain ja ainoastaan siitä että rahat menee turhuuteen. Sitä pitää opetella elämään tulojen mukaan, eli vaihtaa vaikka halvempaan asuntoon, telkkarit ja digiboksit voi sammuttaa kokonaan kun niitä ei katso, valoja sammutella sieltä missä ei oleskele jne. Ruoankin kun laittaa itse niin säästää rahaa kummasti, huonekalujakin saa kirpputoreilta tai sukulaisilta, vaatteita eikä kenkiä tarvitse joka välissä ostaa, alennusmyynnit on keksitty (joista saa muutamalla eurolla uusia vaatteita).

        Meillä on yhteiset tulot n. 2500 euroa ja lapsia, silti riittää rahaa. Auto on ostettu käteisellä siinä on vain pakollinen liikennevakuutus, ruoat tehdään itse, velkaa ei ole otettu jne. silti on rahaa aina.

        Mitä neuvoisit mulle, asun niin halvasti kun tällä paikkakunnalla on mahdollista, silti ei meinaa rahat riittää elämiseen, pieni palkka. Jos saisin normaalia palkkaa niin riittäis ihan eri lailla...nimittäin silloin kun sain, silloin lyhyessä ajassa säästin aika ison summan. Miksi en muuta maaseudulle jossa on halpa asua? Koska siellä ei ole töitä enkä halua elää yhteiskunnan varoilla. UUsia vaatteita tai kenkiä en osta, vaan aina kirpputorilta ja harvoin sieltäkään. Televisiota en omista (enkä välitäkään omistaa!) enkä nettiä. Puhelin pakko pitää töiden takia. Lehtiä ei tule. En juhli, en juo, en polta, en syö ravintolassa...Työtunteja toki olen pyytänyt lisää mutta kun niitä ei aina saa. Olen joutunut turvautumaan luottoon...ennen luulin etten koskaan joutuisi ottamaan lainaa...eipä sitä kaikkea tiedä kun ei ole kokenut. Ei ole asiat noin yksinkertaisia kuin esim. sinä luulet...


      • olen ollut
        Mitäs mulle kirjoitti:

        Mitä neuvoisit mulle, asun niin halvasti kun tällä paikkakunnalla on mahdollista, silti ei meinaa rahat riittää elämiseen, pieni palkka. Jos saisin normaalia palkkaa niin riittäis ihan eri lailla...nimittäin silloin kun sain, silloin lyhyessä ajassa säästin aika ison summan. Miksi en muuta maaseudulle jossa on halpa asua? Koska siellä ei ole töitä enkä halua elää yhteiskunnan varoilla. UUsia vaatteita tai kenkiä en osta, vaan aina kirpputorilta ja harvoin sieltäkään. Televisiota en omista (enkä välitäkään omistaa!) enkä nettiä. Puhelin pakko pitää töiden takia. Lehtiä ei tule. En juhli, en juo, en polta, en syö ravintolassa...Työtunteja toki olen pyytänyt lisää mutta kun niitä ei aina saa. Olen joutunut turvautumaan luottoon...ennen luulin etten koskaan joutuisi ottamaan lainaa...eipä sitä kaikkea tiedä kun ei ole kokenut. Ei ole asiat noin yksinkertaisia kuin esim. sinä luulet...

        työttömänä vuoden, käyn lähikaupassa pyörällä, ostan paljon ns. alennustuotteita ja asun maalla, autokin on siltä varalta että saan töitä kauempaa (viimeisin työpaikka oli 70 kilsaa suuntaansa), mutta silti on rahaa, vaikka nettikin on. Luottoon en vielä koskaan turvaautunut, enkä turvaudu.


      • Riitta 57
        mmmmr kirjoitti:

        ei kyllä olen ihan nuori nainen. kyllä naisetkin osaavat itsensä kaulaa myöten laittaa.

        ON se että keräät kotoasi ylimääräistä kamaa ja lähdet kirpparille myymään. Sillä maksat jotain pikkivippiä pois ja edellä mainittu toisen työn hankkiminen on myös hyvä idea MUTTA ÄLÄ OTA UUTTA LAINAA:


      • Riitta57
        Mitäs mulle kirjoitti:

        Mitä neuvoisit mulle, asun niin halvasti kun tällä paikkakunnalla on mahdollista, silti ei meinaa rahat riittää elämiseen, pieni palkka. Jos saisin normaalia palkkaa niin riittäis ihan eri lailla...nimittäin silloin kun sain, silloin lyhyessä ajassa säästin aika ison summan. Miksi en muuta maaseudulle jossa on halpa asua? Koska siellä ei ole töitä enkä halua elää yhteiskunnan varoilla. UUsia vaatteita tai kenkiä en osta, vaan aina kirpputorilta ja harvoin sieltäkään. Televisiota en omista (enkä välitäkään omistaa!) enkä nettiä. Puhelin pakko pitää töiden takia. Lehtiä ei tule. En juhli, en juo, en polta, en syö ravintolassa...Työtunteja toki olen pyytänyt lisää mutta kun niitä ei aina saa. Olen joutunut turvautumaan luottoon...ennen luulin etten koskaan joutuisi ottamaan lainaa...eipä sitä kaikkea tiedä kun ei ole kokenut. Ei ole asiat noin yksinkertaisia kuin esim. sinä luulet...

        ... pystyt kirjoittamaan nettiin kun et omista nettiä? Jos työaikanasi ehdit kirjoitella, en usko että maksavat sinulle liian huonoa palkkaa. saat sen mitä ansaitset.


      • Tartu asiaan heti.
        ihme juttuu!? kirjoitti:

        Ei tätä voi ku ihmetel millasii typerii vastauksii ihmise lähettelee!? Järki hoi! Itse ehdottaisin että menet omaan pankkiisi ja kysyt suoraan mikä mättää? Ja pyydät kohtuullista lainaa sopivan pitkällä laina-ajalla että kk erät ovat mahd. pieniä, jotenka sinulla on paremmat mahdollisuudet selvitä niistä..

        Menin pankkiin ja otin kaikki luottokorttini (iso kasa) mukaani, kertoen lainaosaston pankkineuvojalle,mistä on kysymys ja laitoin kortit ja muut velkani hänen pöydälleen,sekä pyysin häntä antamaan lainaa niiden maksamiseksi ja maksaan lainasta ne luottokorttivelkani (ia muut ) pois,jonka jälkeen hän saa leikata kaikki korttini pois roskiin,enkä voisi niitä enään käyttää.

        Neuvoteltuamme asiasta,tuli pankista laina ja hyvä maksuaika tuloihini nähden.

        Maksun pankki ottaa palkastani suoravelotuksena,siis siitäkään ei tarvitse vaivata itseään.

        Näin se menee,jos on hyvä pankki ja aina voi kysyä myös toisesta,jos ei oma siihen suostu,olettaen luottotietojesi olevan kunnossa.


      • justjoojuu
        Riitta57 kirjoitti:

        ... pystyt kirjoittamaan nettiin kun et omista nettiä? Jos työaikanasi ehdit kirjoitella, en usko että maksavat sinulle liian huonoa palkkaa. saat sen mitä ansaitset.

        kai tiedät, että esim. kirjastoissa on netinkäyttömahdollisuus ilmaiseksi kaikille, jotka sinne viitsivät mennä ja pääteaikaa varata...

        eikä suurin osa suomalaisista tee provisiopalkkaista tai urakkatyötä, julkisen alan palkat ovat pienet hienoista nimikkeistä huolimatta ja vaikka joskus netissäkin ehtisi surffailla...

        ajattelehan, etteivät kaikki ole kuin sinä


      • koi-fighter
        se kertoo kirjoitti:

        vain ja ainoastaan siitä että rahat menee turhuuteen. Sitä pitää opetella elämään tulojen mukaan, eli vaihtaa vaikka halvempaan asuntoon, telkkarit ja digiboksit voi sammuttaa kokonaan kun niitä ei katso, valoja sammutella sieltä missä ei oleskele jne. Ruoankin kun laittaa itse niin säästää rahaa kummasti, huonekalujakin saa kirpputoreilta tai sukulaisilta, vaatteita eikä kenkiä tarvitse joka välissä ostaa, alennusmyynnit on keksitty (joista saa muutamalla eurolla uusia vaatteita).

        Meillä on yhteiset tulot n. 2500 euroa ja lapsia, silti riittää rahaa. Auto on ostettu käteisellä siinä on vain pakollinen liikennevakuutus, ruoat tehdään itse, velkaa ei ole otettu jne. silti on rahaa aina.

        "... huonekalujakin saa kirpputoreilta tai sukulaisilta, vaatteita eikä kenkiä tarvitse joka välissä ostaa..."

        Tähän on pakko kommentoida. Käytetyt mööpelit ja varsinkin tekstiilit ovat suuri tuholaisriski. En itse ole hankkinut mitään kirppareilta, mutta jostain on tullut koiperhosia, eikä ongelma ole vielä ratkaistu. Pointti on, että ne ovat sellainen vitsaus, jota kannattaa todella välttää. Googlettakaa "koiperhonen", sieltä selviää lisää...


      • holtitonta
        Tilanteessa kirjoitti:

        Se että saa keskitason palkkaa tai siitä korkeampaakin eikä silti jää rahaa säästöön ei todellakaan tarkoita sitä että rahankäyttö olisi holtitonta. Jos tilanne vain yksin kertaisesti on se että pakollisten menojen summa on kasvanut liikaa!

        Pakollisten menojen summa kasvanut liikaa? Ihmiset eivät osaa enää säästää, kaikki on "pakollista". Hassua. Kirjastossa voi lukea lehdet ja käyttää nettiä, säästöt muutamia kymppejä/kk. Tarjousruokaa voi ostaa, vaatteita kierrättää jne. Mutta jos ei ole koskaan oppinut suunnitelmallisuutta tai itsekuria, ei tällaiseen pysty.


    • Ehdottelija...

      Suosittelen kääntymään vanhempien puoleen, kun ovat varmaan elossa. Ehkei heillä ole suoraan lainata kyseistä summaa, mutta ehkä saavat sen lainattua sinun puolestasi (ja ehkä jopa matalammalla korolla ja ehdoilla).

      Pakko todeta teksitisi perusteella ettet ole hoitanut raha-asioitasi hyvin vaikka niin kirjoitit. Ollet hoitanut vain ongelma tapaukset hyvin. Tämä lainan saanti ongelma, on yksi ongelma muiden joukossa. Kannattaa jatkossa miettiä jonkin laista muutosta rahan käyttöön ja asioiden hoitoon, jotta ongelmia ei edes tulisi.

      • vanhempien puoleenhan

        sitä pitää aikuisen ihmisen kääntyä,kun talous on kuralla!


      • Ehdottelija...
        vanhempien puoleenhan kirjoitti:

        sitä pitää aikuisen ihmisen kääntyä,kun talous on kuralla!

        Älytöintä sitä on kääntyä kalleimpien vaihtoehtojen puoleen vain sen takia kun luonto ei kestä myöntää omia virheitä, tai ottaa apua, lähimmäisiltä (vanhemmat/puosilta)...


    • jooooooo

      Pankki tulkitsee että maksat lainalla toista lainaa.... Sama homma mulla Ge-Moneyn kanssa. Ei muuta joku takaajaksi niin kyllä sitte saa.

    • Kaisuli81

      Joo mulla on vähän sama juttu, en saanut 1000 e master luotto korttia korttia.
      Velkaa on noin pyöreästi 4000 e eri paikoihin, mutta eipä saanut miehenikään tätä korttia vaikka tienaa yli 2000 e kuussa eikä ole koskaan jättänyt mitään maksamatta, päin vastoin maksaa aina etukäteen ja hänelläkin velkaa autosta noin 4000 e niin eivät myönnä 1000 e luottokorttia....aika hassua oli meistäkin. Ehkä niillä on niin tuikat rajat, saataa olla luotto yhtiöilläkin monta tonnia saamatta. Me emma pakosta tätä korttia tarvi, ruoka ostokset on helppo tehdä yhteisellä kortilla...sulla paska tilanne jos oikeesti tarviit.

      • ??????????

        En ole koskaan ymmärtänyt luottokortin pointtia,sehän juuri tarkoittaa yli varojen elämistä,pitäis ostaa jotain vaikka ei ole rahaa,eihän semmonen peli käy..Itse en ole koskaan omistanut enkä aio hankkia mitään luottokorttia.


      • nuukapoika
        ?????????? kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt luottokortin pointtia,sehän juuri tarkoittaa yli varojen elämistä,pitäis ostaa jotain vaikka ei ole rahaa,eihän semmonen peli käy..Itse en ole koskaan omistanut enkä aio hankkia mitään luottokorttia.

        Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella jokaisessa pankissa maksaa, niin mieluummin sitten luotto/maksuaika kortti kuin tavallinen pankkikortti. Loppujen lopuksi se on Tyhmää olla ostamatta isompia ostoksia esim. Visalla. Se on sitten eriasia jos antaa ostosten mennä korollisen luoton puolelle osamaksuilla..


      • velaton
        nuukapoika kirjoitti:

        Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella jokaisessa pankissa maksaa, niin mieluummin sitten luotto/maksuaika kortti kuin tavallinen pankkikortti. Loppujen lopuksi se on Tyhmää olla ostamatta isompia ostoksia esim. Visalla. Se on sitten eriasia jos antaa ostosten mennä korollisen luoton puolelle osamaksuilla..

        Voi juma mitä skeidaa? Oikein puolustuspuhe luottokortin puolesta kun käteistä sijoittelee, HAH HAH HAH....1500€ TV:stä.........*repeeeeee*
        Mitä hiton sieniä täällä syödään kun elämä on noin heti just elämää ja lopulta vain olevinaan sitä?

        Maailma on erilainen kun maksaa käteisellä harkiten mitä ostaakin peruskulutuksessa!!! Vai että oikeen tyhmää maksaa ostoksensa heti??? Voi jumal* mitä sontaa visanvinguttaja suoltaa ihmisten ilmoille, perkl?
        Kun ihminen 2009 kuvittelee, että ilmaista on olemassa niin voin sanoa.......voi prkl idiootti!


      • huipussaan
        nuukapoika kirjoitti:

        Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella jokaisessa pankissa maksaa, niin mieluummin sitten luotto/maksuaika kortti kuin tavallinen pankkikortti. Loppujen lopuksi se on Tyhmää olla ostamatta isompia ostoksia esim. Visalla. Se on sitten eriasia jos antaa ostosten mennä korollisen luoton puolelle osamaksuilla..

        "Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella "

        Taidat olla melkoinen pörssihai jos kahdessa kuukaudessa saat sijoitettua osakkeisiin tai rahastoihin taulutelkkarin ostoon varatun käteisen niin, että se vielä tuottaa voittoa. Entäs jos osakekurssit tai rahastot siinä 2 kuukauden aikana laskee? Paljonko se taulutelkkari sitten maksaa?

        Moniko "maksuaikakorttia" käyttävä oikeasti sijoittelee niitä käteisvarojaan sen sijaan, että maksaisi käteisellä kun ne rahat kuitenkin on olemassa? Tuollaiset maksuaikakortit vaan houkuttelevat ihmisiä ostamaan lisää, lisää, lisää...

        En muuten omista luottokorttia ja hyvin olen pärjännyt, joten ei sitä korttia "pidä" olla.


      • nuukapoika kirjoitti:

        Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella jokaisessa pankissa maksaa, niin mieluummin sitten luotto/maksuaika kortti kuin tavallinen pankkikortti. Loppujen lopuksi se on Tyhmää olla ostamatta isompia ostoksia esim. Visalla. Se on sitten eriasia jos antaa ostosten mennä korollisen luoton puolelle osamaksuilla..

        Kyllä on syytä pitää päivittäiset raha-asiat ja sijoituskikkailut hieman enemmän erillään toisistaan. Master Card on kyllä puhdasverinen luottokortti. Toki luottokortissa saa maksettua ilman korkoa, jos maksa heti. Se houkutus maksaa vain osa on kuitenkin suuri, ja homma helposti lipsuu.

        Luottokortti on toimiva, jos sitä osaa käyttää kurinalaisesti. Se luotto. Luotto pitää ymmärtää luottamukseksi, eikä lainaksi.


      • ollenkaan
        huipussaan kirjoitti:

        "Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella "

        Taidat olla melkoinen pörssihai jos kahdessa kuukaudessa saat sijoitettua osakkeisiin tai rahastoihin taulutelkkarin ostoon varatun käteisen niin, että se vielä tuottaa voittoa. Entäs jos osakekurssit tai rahastot siinä 2 kuukauden aikana laskee? Paljonko se taulutelkkari sitten maksaa?

        Moniko "maksuaikakorttia" käyttävä oikeasti sijoittelee niitä käteisvarojaan sen sijaan, että maksaisi käteisellä kun ne rahat kuitenkin on olemassa? Tuollaiset maksuaikakortit vaan houkuttelevat ihmisiä ostamaan lisää, lisää, lisää...

        En muuten omista luottokorttia ja hyvin olen pärjännyt, joten ei sitä korttia "pidä" olla.

        ulkomailla? Siellä luottokortti on kelpo kaveri:D


      • luottokortillinen
        nuukapoika kirjoitti:

        Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella jokaisessa pankissa maksaa, niin mieluummin sitten luotto/maksuaika kortti kuin tavallinen pankkikortti. Loppujen lopuksi se on Tyhmää olla ostamatta isompia ostoksia esim. Visalla. Se on sitten eriasia jos antaa ostosten mennä korollisen luoton puolelle osamaksuilla..

        Kerrankin järkevää puhetta. Huvittavaa että muut vastaukset tyrmäävät luottokortilla oston vaikka kaikille raha-asioita ymmärtäville pitäisi olla hyvin yksinkertaista todeta että aina kannattaa maksaa luottokortilla. Muutenkin luottokortti on itselleni ainakin hyvin tarpeellinen matkustellessa ja netissä ostoskellessa.

        Mutta kun niin harva näyttää ymmärtävän näinkään yksinkertaista asiaa niin ehkä on parempi heille että eivät maksa luottokortilla. Häviävät siinä selvää rahaa mutta jos asiaa ei ymmärrä niin saattaa olla parempikin pelata varman päälle ja maksaa pankkikortilla.

        Muita hyvän taloudenhoidon perusjuttuja joita usein ei ymmärretä ovat mielestäni esim. se että ymmärtää asuntolainaa ottaessaan ottaa aina mahdollisimman pitkän lainan kuitenkin niin että on mahdollisuus ylimääräisiin lyhennyksiin. Siis aina se 30 vuoden ikilaina jos vain suinkin mahdollista. Ja toinen tapa optimoida tulonsa on järjestää verotuksensa niin että aina saa mahdollisimman isot mätkyt.

        Mutta kuten sanoin, jos ei ymmärrä miksi 30 vuoden asuntolaina ja mätkyt ovat hyvä asia niin parempi vain pelata varman päälle ja ottaa vähän takkiin noissakin.


      • jones679
        ?????????? kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt luottokortin pointtia,sehän juuri tarkoittaa yli varojen elämistä,pitäis ostaa jotain vaikka ei ole rahaa,eihän semmonen peli käy..Itse en ole koskaan omistanut enkä aio hankkia mitään luottokorttia.

        ilman luottokorttia ei todellakaan nyky maailmassa pärjää.

        itse sössin raha -asiat sairauden vuoksi ja meni ulosotoon.

        jos ei sulla ole luottokorttia et saa edes hotellia varattua!


      • naurnaur,,,,
        nuukapoika kirjoitti:

        Ostaessasi luottokortilla vaikka Visalla, joka samopin kuin Master ovat ns. maksuaikakortteja. Niillä saa parhaimmillaan lähes 2kk Korotonta maksuaikaa. Näin esimerkiksi jos ostat 1500 euron tv:n visalla etkä käteisellä, voit sijoittaa tuon rahan laskun eräpäivään mennessä määräaikaistilille, osakkeisiin tai rahastoihin oman riskisietokyvyn mukaan. Jo pelkällä tililläkin siitä kertyy jotakin nimellistä korkoa ja joissakin pankeissa bonustili karttuu... Lisäksi noilla korteille esim. elektroniikkaa ostaessa saa tuotteelle kortista riippuen ylimääräisen takuun!!
        Kun kortti joka tapauksessa pitää olla ja se tavalla tai toisella jokaisessa pankissa maksaa, niin mieluummin sitten luotto/maksuaika kortti kuin tavallinen pankkikortti. Loppujen lopuksi se on Tyhmää olla ostamatta isompia ostoksia esim. Visalla. Se on sitten eriasia jos antaa ostosten mennä korollisen luoton puolelle osamaksuilla..

        Se nyt vaan on tyhmää kokeilla riskinsietokykyään sillä telkkarin hinnalla, kun sillä rahalla voisi maksaa sen toosan heti paikalla. Siis jos se olisi tilillä/lompsassa kaupantekohetkellä. Jos ei, niin voivoi... sinä ostat siis luotolla testataksesi riskinsietokykyäsi, kysehän ei ole siitä ettei sinulla oikeasti ole varaa mihinkään???


      • Bankkiiri
        luottokortillinen kirjoitti:

        Kerrankin järkevää puhetta. Huvittavaa että muut vastaukset tyrmäävät luottokortilla oston vaikka kaikille raha-asioita ymmärtäville pitäisi olla hyvin yksinkertaista todeta että aina kannattaa maksaa luottokortilla. Muutenkin luottokortti on itselleni ainakin hyvin tarpeellinen matkustellessa ja netissä ostoskellessa.

        Mutta kun niin harva näyttää ymmärtävän näinkään yksinkertaista asiaa niin ehkä on parempi heille että eivät maksa luottokortilla. Häviävät siinä selvää rahaa mutta jos asiaa ei ymmärrä niin saattaa olla parempikin pelata varman päälle ja maksaa pankkikortilla.

        Muita hyvän taloudenhoidon perusjuttuja joita usein ei ymmärretä ovat mielestäni esim. se että ymmärtää asuntolainaa ottaessaan ottaa aina mahdollisimman pitkän lainan kuitenkin niin että on mahdollisuus ylimääräisiin lyhennyksiin. Siis aina se 30 vuoden ikilaina jos vain suinkin mahdollista. Ja toinen tapa optimoida tulonsa on järjestää verotuksensa niin että aina saa mahdollisimman isot mätkyt.

        Mutta kuten sanoin, jos ei ymmärrä miksi 30 vuoden asuntolaina ja mätkyt ovat hyvä asia niin parempi vain pelata varman päälle ja ottaa vähän takkiin noissakin.

        Onneksi on näitä ihmisiä jotka ymmärtävät rahoittaa pankkeja ja verottajaa koroilla. Ilman teitä ei talous pyörisi.

        Suosittelen maksamista luotokorteilla pitkällä maksuajalla, siitä saa hyvän katteen.


      • HOTELLIA!
        jones679 kirjoitti:

        ilman luottokorttia ei todellakaan nyky maailmassa pärjää.

        itse sössin raha -asiat sairauden vuoksi ja meni ulosotoon.

        jos ei sulla ole luottokorttia et saa edes hotellia varattua!

        Mihin ihmeeseen pienituloisen ja varsinkin veloissa oleva ihminen tarvitsee hotellia??? Nyt puhuu taas ihmiset ihan muista asioista. Ei ole välttämättä varaa lähteä lomailemaan, ne rahat menee vuokraan ja ruokaan.

        "ilman luottokorttia ei todellakaan nyky maailmassa pärjää."

        Itse en omista luottokorttia, enkä sitä tarvitse.


      • visankäyttäjä
        velaton kirjoitti:

        Voi juma mitä skeidaa? Oikein puolustuspuhe luottokortin puolesta kun käteistä sijoittelee, HAH HAH HAH....1500€ TV:stä.........*repeeeeee*
        Mitä hiton sieniä täällä syödään kun elämä on noin heti just elämää ja lopulta vain olevinaan sitä?

        Maailma on erilainen kun maksaa käteisellä harkiten mitä ostaakin peruskulutuksessa!!! Vai että oikeen tyhmää maksaa ostoksensa heti??? Voi jumal* mitä sontaa visanvinguttaja suoltaa ihmisten ilmoille, perkl?
        Kun ihminen 2009 kuvittelee, että ilmaista on olemassa niin voin sanoa.......voi prkl idiootti!

        On tietysti totta, että tulojen ja varojen mukaan elämällä ei velkaannu ja kaikki on melko selvää. Mutta kyllä Visasta voi olla oikeasti hyötyäkin. Jos vaikka jääkaappi posahtaa totaalisesti niin uusi on pakko ostaa saman tien. Jos ei ole säästössä mutta luottokortti on, uuden kaapin saa heti. Velan voi sitten maksaa yhdellä kertaa tai osissa jos on tiukempaa.

        Toinen hyvä syy omistaa Visa on verkko-ostaminen. Ehkäpä joitakin muitakin maksutapoja saattaa jossain verkkokaupoissa olla käytössä, mutta aika monessa paikassa käy Visa. Siksi minäkin sen aikanaan hankin.

        Ei ole järkevää elää jatkuvasti yli varojensa ja leikkiä rikkaampaa kuin on, mutta kyllä minustakin luottokortin käyttö toisinaan on kätevää. Joskus voi kauan etsimäsi ostos tulla vastaan yllättäen mutta palkkapäivä on ensi viikolla eikä tilillä ole riittävästi rahaa. Kortti tuo avun, ja ostoksen voi maksaa pois vaikka välittömästi kun palkka on tilillä.

        Ostelemisella ja ostelemisella on eronsa, tiedät kyllä mitä tarkoitan. Aivotonta velaksi shoppailua en käsitä enkä hyväksy, jos se johtaa vaikeuksiin.
        Kyllä aikuisen pitää ymmärtää mihin on varaa ja mihin ei, mutta jostain syystä kaikki eivät osaa hoitaa raha-asioitaan (vuokrarahansa ryyppääviä en käsitä ollenkaan!).


    • koetapa vaikappa

      ottaa sellainen sitten Ellokselta tms, jos et pankista saa. Itse olin aikoinaan samassa tilanteessa, ja sillä maksoin erinäsiä pikkusummia muualle pois ja maksoin vaan yhtä lainaa. se helpotti kummasti taloutta.

      toki Elloksen lainoissa on io korko, mutta eipä ole halpaakaan moneen paikkaan korkoa. ja näillä monen pikkumaksun summalla maksat jo isompaa velkaa pois hyvää vauhtia.

      tsemppiä! muista, että negatiivisista vastauksista huolimatta sinä yrität maksaa lainasi pois, etkä jätä hoitamatta niitä. hyvä sinä!! :)

      • viimeksi

        kun tuli kuponkilehtinen vuosikorko 33,32% vuosikorkoa. Suositteletko todellakin semmoisen lainan ottamista?


    • pankin vaihtoa?

      Eli oletko kysellyt lainaa muistakin pankeista kuin omastasi? Kannattaa kysyä kaikista pankeista tarjous ja niiden kanssa sitten vielä kerran omasta (jos pankkisi haluaa pitää kiinni asiakkaastaan, saattaa sielläkin mieli muuttua, kun saavat tietää kilpailijoiden tarjouksista!).
      Taidat asua ihmeen tiukkapipoisella paikkakunnalla. Meilläpäin pankit antavat vastaavassa tilanteessa kyllä lainaa. Jokainenhan tajuaa, että on helpompaa ja edullisempaa maksella pois yhtä isoa lainaa kuin montaa pientä.

      • sanooo

        että ilman vakuuksia pienituloisen turha edes yrittää lainaa muualta kuin omasta pankistaan hakea...


    • siksi että..

      ..minä kuitenkin joutuisin veronmaksajana maksamaan sinun lainasi pois, kun et siihen itse kuitenkaan pysty.

      Eli onneksi sinulle ei myönnetä lainaa.

      • tilda--

        Mene eri pankkiin.. asuntolainaakin saavat maalla asuvat kotiäidit puolison pienen palkan varjolla. Op ei kuulemma myönnä, mutta esim sampo antanut kaikille tuttavilleni sata tonniakin.


    • Kunnon puskurit

      peliin johan tulee joka luukusta vaikka mitä lainaa!

    • Juridiikkaa....

      Mitäs siinä sinun tilisopimuksessasi pankkisi kanssa lukee???? Oletko sopinut, että saavat urkkia kaiken mahdollisen ja tiedottaa eteenpäin asiakaskäyttäytymisestäsi???.....siinä tapauksessa kaikki mitä olet tehnyt, taikka tekemättä jättänyt on rekisteröity pankkien tiedostoihin. Ja niitä EI HÄVITETÄ, vaikka toisin väitetään.

      Katkaise negatiivisten rekisteröintitietojen keräily sinusta. Mene pankkiin ja irtisano tilisopimuksesi. Tee samalla uusi tilisopimus ehdolla, ettei pankki saa jakaa tietoja sinusta kolmannen osapuolen kanssa. Jos pankkit eivät tähän suostu, niin vaadi tästä eteenpäin palkkasi työnantajalta käteisenä tilipäivänä. Talleta rahasi sitten vaikka pankkilokeroon. Viiden vuoden kuluttua sinusta ei pitäisi olla mitään rekisterimerkintöjä, ellei sinulla ole ulosottokelpoisia tuomioita päällä.

      Syynä huonoon luotonsaantiin voi olla myös mahdollinen vanhempiesi, taikka varakkaan tätisi hölmöyttään saman pankin pankkilakimiehellä laadituttama testamentti. Jos olet moisessa vähemmälle huomiolle jäänyt, niin se otetaan huomioon pankissa lainapäätöksiä tehtäessä.....koskaan ei saisi tettää testamenttia pankkilakimiehellä...siinä päästää pukin kaalimaan vartijaksi ja vaikeuttaa muiden elämää tahtomattaankin.

      SUOMALAISET PANKIT = LAILLISTETTUA JÄRJESTÄYTYNYTTÄ RIKOLLISUUTTA

      • se käsitys

        että ei ole mahdollista saada tilinsä käteen eli se maksetaan aina ja joka kerta vain ja ainoastaan pankkiyhteyden kautta.


      • ........................
        se käsitys kirjoitti:

        että ei ole mahdollista saada tilinsä käteen eli se maksetaan aina ja joka kerta vain ja ainoastaan pankkiyhteyden kautta.

        Löytyy osoitteesta www.finlex.fi

        Tämän mukaan se pikemminkin pitäisi maksaa käteisellä, ellei muuta ole sovittu.


        24§
        Maksupaikka ja -tapa.

        Rahapalkka on maksettava työajan päätyttyä työpaikalla tai sen läheisyydessä, ellei toisin ole sovittu.

        Milloin palkka sopimuksen mukaan suoritetaan työntekijän pankkitilille taikka pankki- tai postisiirron välityksellä, on maksu tai siirtomääräys, ellei toisin ole sovittu, lähetettävä niin ajoissa, että palkan voidaan laskea olevan erääntymispäivänä työntekijän käytettävissä, minkä ohella hänelle on varattava mahdollisuus tarpeen vaatiessa saada palkka tai osa siitä käteisenä. Tällaisesta maksutavasta aiheutuvista kustannuksista vastaa työnantaja.

        Rahapalkan sijasta ei saa käyttää vekseliä eikä ilman työntekijän nimenomaista suostumusta shekkiä tai muuta rahalaitoksen taikka postista maksettavaksi pantua osoitusta tai maksumääräystä.


      • ........................ kirjoitti:

        Löytyy osoitteesta www.finlex.fi

        Tämän mukaan se pikemminkin pitäisi maksaa käteisellä, ellei muuta ole sovittu.


        24§
        Maksupaikka ja -tapa.

        Rahapalkka on maksettava työajan päätyttyä työpaikalla tai sen läheisyydessä, ellei toisin ole sovittu.

        Milloin palkka sopimuksen mukaan suoritetaan työntekijän pankkitilille taikka pankki- tai postisiirron välityksellä, on maksu tai siirtomääräys, ellei toisin ole sovittu, lähetettävä niin ajoissa, että palkan voidaan laskea olevan erääntymispäivänä työntekijän käytettävissä, minkä ohella hänelle on varattava mahdollisuus tarpeen vaatiessa saada palkka tai osa siitä käteisenä. Tällaisesta maksutavasta aiheutuvista kustannuksista vastaa työnantaja.

        Rahapalkan sijasta ei saa käyttää vekseliä eikä ilman työntekijän nimenomaista suostumusta shekkiä tai muuta rahalaitoksen taikka postista maksettavaksi pantua osoitusta tai maksumääräystä.

        "Rahapalkka on maksettava työajan päätyttyä työpaikalla tai sen läheisyydessä, ellei toisin ole sovittu."

        Olennainen on tuo "ellei muuta ole sovittu". Näistä nimenomaan nykyään sovitaan muuta työsuhteen alkaessa. Tuon pykälän idea on se, ettei työnantaja voi epämääräisin verukkein viivästyttää palkanmaksua. Sen tarkoitus ei ole taata jokaiselle mahdollisuutta saada palkka käteen.


    • Kunnon puskurit

      peliin johan tulee joka luukusta vaikka mitä lainaa!

    • jos takaajilla

      on tiedot kunnossa.. itsekin otin "vain" viis ja puoli tonnia ja molemmat vanhemmat takaamassa. tosin lyhennän sitä 550 kuussa koska haluan sen joskus loppuvankin.

      nimim. kohta oma auto..:)

      • ............

        ei saa ostaa mitään omaa autoa. pitää kulkea kävellen!!!


    • pankinvaihtaja

      Olen myös hoitanut raha-asiani aina hyvin, ja pyysin jossain vaiheessa pankilta mastercardiin 500 euron korotusta luottorajaan (nordealta). Eivät myöntäneet, jota ihmettelin suuresti. Noh sen verran otti päähän että kysyin sampo-pankilta onko mahdollista saada luottoa sieltä. Vaihdoin kaikki raha-asiani sampoon ja sieltä sain tosiaan luottoa. Mäkin olin ollut koko ikäni nordean asiakas mutten ole enää. Kysypä muilta pankeilta niin eiköhän onnistu kun lupaat siirtää raha-asiat sinne!!!

    • pikkuruinen

      Luulen, että yksi syy siihen, että pankki ei myönnä lainaa voi olla tämä maailman taloudellinen tilanne. Minulla on sellainen käsitys muutenkin, että pankit myöntävät nihkeästi alle 10 000 € lainoja. Eikös se talouden taantuma alkanut juuri siitä, että ihmiset velkaantuivat liikaa. Ainakin osittain. Pankit voivat olla tällä hetkellä hieman varuillaan ja välttävät siksi lainojen antamista. Voin toki olla aivan väärässä, mutta tuollainen vastaus minulla tuli mieleen.

      Toivottavasti asiasi järjestyvät kuitenkin parhain päin. Ehkä voisit muuttaa edullisempaan asuntoon asumaan vähäksi aikaa? Toivon todella, että velkakierteesi ei pääse kasvamaan ylitsepääsemättömäksi.

      • Säästä, säästä

        Lopeta lehtitilaukset jos niitä on, auto pois, tv pois, huvit pois. Säästäkohteita löytyy kyllä jos vain viitsii tinkiä mukavuuksista.


      • tuossa ei ole
        Säästä, säästä kirjoitti:

        Lopeta lehtitilaukset jos niitä on, auto pois, tv pois, huvit pois. Säästäkohteita löytyy kyllä jos vain viitsii tinkiä mukavuuksista.

        mitään muuta tehtävissä kuin karsimaan niitä menoja. Ei uusia vaatteita, ei baareissa käyntejä/alkoholia, tupakki pois, polkupyörä käyttöön, nettipoikki, ei matkoja. Suu pussin suuta myöten ja kaikki pikkuvelat maksuun yksi kerrallaan kokonaan kunnes ollaan velattomia ja sen jälkeen ei uutta lainaa oteta vaan säästetään se mitä tarvitaan kun ei pysy homma hanskassa.

        Tai sitten vaihtoehto on toinen työ ja kasvatetaan sitä kautta tulotasoa.

        Ei ole olemassa systeemiä, jossa maksellaan suurempia menoja kuin on tulot.


      • luotot

        ovat tiukassa. Ainoastaan silloin kun on tarjota selvä vakuus eli kiinnitys lainaa yleensä saa. Nimi takaukset eivät paljoa auta ellei takajaa anna panttia, harva moiseen suostuu. Nyt on luottolama ja se tulee tekemää rumaa jälkeä seuraavan vuoden aikana. Yllättävän monen pihasta on hävinnyt mönkijät ja motskarit ja autokin useamman vuoden vanhempi. Naurettavinta oli yhden puolitutun perheen "etelänmatka" ovat useana kesänä käyneet jossain etelän lomakohteessa ja niin nytkin tosiasiassa olivat toisen vanhempien mökillä viikon ja sitten tulivat "lomalta". Perheen 6 vuotias poika möläytti totuuden.


    • oggy

      Pankista annetaan lainaa maksukyvyn mukaan. Käsittääkseni et ole hoitanut raha-asioita varsinaisesti Hyvin, koska olet velkaantunut erinäisiin paikkoihin. Toki velkaantumisen ymmärtää, mutta jos sinulla on velkaa, ja nyt tarvitset lainan jotta saisit maksaa velkasi pois.. Jos tulosi eivät riitä lainan lyhennyksiin, sitä ei myönnetä. Sinun kuitenkin kannattaisi jutella vaikka kaupunkisi velkaneuvojan kanssa ja miettiä, olisiko jotenkin mahdollista neuvotella lainaa jonkin pankin kanssa tai muun tahon? Jotta olisit sitten velkaa vain heille, etkä muualle. Sinun kuitenkin pitäisi pystyä maksamaan sekin.. Jos sinulla kerta on keskitasoa paremmat tulot, miksi et voi vähentää kuluistasi ja maksaa lopuista velkaa pois, tai miksi sitten et ole säästänyt "pahan päivän" varalle jos tuloja on tarpeeksi?
      Voisitko säästää vuokrassa, laskuissa, ostoksissa yms..?

    • pikkuraha-on-pahin

      se ei onnistu vippilainalla..

      Monet ovat päässeet inhottavista vipeistä eroon siten, että otat reilun lainan, jolla maksat kaikki pois ja hieman jää ylimääräistäkin. Tuo voi tapahtua asunnon oston yhteydessä tms. vakuudet olemassa lainalle.

      • kuuleekin

        Pankit eivät enää anna ylimääräisiä lainoja asuntolainan yhteyteen. Ns. remonttilainan voi hyvässä lykyssä saada puhuttua, mutta se vaatii takaajan eli sinun neuvosi ei auta yhtään aloittajaa. Noin ylipäänsäkin asunto käy n. 70 % asuntolainan takeena, pankin takausta saa jotain 20-25 % ja loppuun tarvitsee joko omaa varallisuutta tai takaajan, joten tuo ei todellakaan ole ratkaisu tähän ongelmaan!


      • Pöpölöpö
        kuuleekin kirjoitti:

        Pankit eivät enää anna ylimääräisiä lainoja asuntolainan yhteyteen. Ns. remonttilainan voi hyvässä lykyssä saada puhuttua, mutta se vaatii takaajan eli sinun neuvosi ei auta yhtään aloittajaa. Noin ylipäänsäkin asunto käy n. 70 % asuntolainan takeena, pankin takausta saa jotain 20-25 % ja loppuun tarvitsee joko omaa varallisuutta tai takaajan, joten tuo ei todellakaan ole ratkaisu tähän ongelmaan!

        Älkää nyt ihan tosi höpöttäkö tuollaisia, kun ette mistään mitään tiedä. Otin juuri ison asuntolainan yksin, ei takaajia, vain pankkitakaus ja 5.000 € sain vielä nostamatonta lainaa kylkeen remppoja tai muuta varten.


    • Tomppa-86

      Mietin sellaista systeemiä että jos pyytäisit kunnan velkaneuvojalta apua, eli ottaisit sen kunnan tarjoaman velkajärjestelylainan?
      En tiedä asiasta kummempaa kuin että mulle joskus sitä tarjottiin, en kuitenkaan joutunut ottamaan kun asiat hoituivat muuta kautta.
      Käsittääkseni voisi olla mahdollinen, kannattaa ainakin kysyä.

      • ...

        Velkaneuvoja on velkaneuvoja, mutta sitä kautta ei tarjota mitään lainaa.

        Sosiaalista luottoa voi saada kunnalta jos muualta ei saa, ja on valmis vapaaehtoiseen maksuhäiriömerkintään sosiaalisen luoton poismaksamisen ajaksi.

        Aloittajan ongelmaan paras olisi sosiaalinen luotto, joka kattaisi vanhat velat sekä nykyisen tarpeen (jos siis oikea tarve eikä esim. biletystarve), ja samalla luottotiedottomana hän oppisi väkisinkin pitämään parempaa huolta taloudellisesta tasapainostaan, koska mistään muualta ei luottoa sinä aikana saa.

        Muutama kuukausi voi mennä niin hassusti, että viimeiset kaksi viikkoa joutuu syömään pelkkää kaurapuuroa tai keitettyä makaroonia, mutta siitä sitä pikkuhiljaa oppii elämään tulojensa mukaan. Noin nuorelle se voi olla yksi elämän parhaimpia oppitunteja ihan jo senkin takia, ettei vielä velkaa ei ole kertynyt paljon. Mutta jos taloudenpito on epätasapainossa niin sitä uppoaa ja syvälle jos ei osaa elää tulojensa mukaan. Sen takia tuolllainen rankempi oppijakso tässä vaiheessa elämää on vain hyväksi loppuelämää ajatellen.


      • VELKANEUVOJAN
        ... kirjoitti:

        Velkaneuvoja on velkaneuvoja, mutta sitä kautta ei tarjota mitään lainaa.

        Sosiaalista luottoa voi saada kunnalta jos muualta ei saa, ja on valmis vapaaehtoiseen maksuhäiriömerkintään sosiaalisen luoton poismaksamisen ajaksi.

        Aloittajan ongelmaan paras olisi sosiaalinen luotto, joka kattaisi vanhat velat sekä nykyisen tarpeen (jos siis oikea tarve eikä esim. biletystarve), ja samalla luottotiedottomana hän oppisi väkisinkin pitämään parempaa huolta taloudellisesta tasapainostaan, koska mistään muualta ei luottoa sinä aikana saa.

        Muutama kuukausi voi mennä niin hassusti, että viimeiset kaksi viikkoa joutuu syömään pelkkää kaurapuuroa tai keitettyä makaroonia, mutta siitä sitä pikkuhiljaa oppii elämään tulojensa mukaan. Noin nuorelle se voi olla yksi elämän parhaimpia oppitunteja ihan jo senkin takia, ettei vielä velkaa ei ole kertynyt paljon. Mutta jos taloudenpito on epätasapainossa niin sitä uppoaa ja syvälle jos ei osaa elää tulojensa mukaan. Sen takia tuolllainen rankempi oppijakso tässä vaiheessa elämää on vain hyväksi loppuelämää ajatellen.

        KAUTTA JÄRJESTETÄÄN TAKUULAINA JOKA ON MAKSETTAVA TAKAISIN 8VUODEN SISÄLLÄ.VELKANEUVOJA AUTTAA TÄSSÄ ASIASSA JA LASKEE MIKÄ PARAS VAIHTOEHTO.


    • ....

      Hanki suuripalkkaisempi työpaikka?

    • Hanki toinen työ ja raada itsesi loppuun palamisen partaalle, niin minäkin tein. Siinä kyllä loppu shoppailu ja tuhlailu himot kun vuorokaudesta oli keskimäärin 16 tuntia töissä tai matkalla töihin. Ei ollu aikaa tuhlailla ja kummasti alko säästäväinen elämä kiinnostamaan. Nyt olen yhden työn varassa ja iloinen siitä että jää laskujen jälkeen rahaa elämiseen. Säästöjä ei kyllä kerry, mutta vajaan vuoden päästä kylläkin alkaa jäädä käteenkin jotain. Mulla on jo yhdellä työllä keskivertoa suuremmat tulot kuin alallani yleensä, joten kun tein kahtatyötä pyöri kuukausi tulot 4000-5000 € -verot. Saisin ihan minä päivänä tahansa pankista lainaa, mutta en koe sille tarvetta. Nuorena olin tyhmä ja velkaa kerrytin, mutta silti olen asiani niin hoitanut että ikinä ei niistä ole ongelmia ollut.

      Mitä kielteiseen lainapäätökseen tulee, niin ne visa ongelmat sen lainan saannin sulta estää ja tietenkin olemassa olevat velat. Pankki kun ei myönnä lainaa, ellei sulla ole tuloja sen verran että selviät uudesta ja jo olemassa olevista veloistasi yhtä aikaa.

      • ...............

        haista paska! ei saa tienata paljon rahaa ja keinotella/ketkutella, eikä leuhkia, että saisi milloin vain lainaa!!!


    • Sociology Theory

      Vastasit itse kysymykseesi.."Muutaman kerrn olen..jne...Vähättelt, valehtelet itsellesi,et näe realismia..Hyvä koulu -esimerkki.."Oletko syönyt tänään mitän makeaa,nameja,suklaata limua/sokeroitua"?..en vastaa mies.Olitko elokuvissa..kysyn?Olin mies.. vastaa..Otitko leffa evät??..Otin tietenkin,kun muutkin..vastasi mies..Mutta hän ei ollut mukamas syönyt makeaa..Leffa-eväitä ei lasketa

    • JTM__

      Joo kerroit tosiaan omassa viestissäsi miksi et saa lainaa. Lyhyesti: olet hoitanut raha-asiasi huonosti. Toki huonomminkin voisi hoitaa, mutta kyllä raha-asiat hyvin hoitanut henkilö on ihan muunlainen kuin sinä. Eli oot ostellut yli maksukykysi, useammankin kerran, et ole osannut säästää, ja vielä osamaksulla oot ostanu kaikkea.

      Ynnäähhän ainakin hyvin että velan ottamalla ja kaikki osamaksut maksamalla korko on matalampi kuin erillisiä osamaksuja maksamalla.

      En tiedä miten ton kokosessa luotossa, mutta yleensä luottoon tarvitaan vakuus. Jos vakuus puuttuu ja on hoitanut raha-asiansa holtittomasti niin voi olla hankala saada lainaa. Mutta jos saat tolla 1200e kaikki osamaksut ja velat maksettua niin kai tilanteen ei pitäisi kovin paha olla ratkaista...

    • taidat olla

      pöljä. Minäkin käyn säännöllisesti kaupassa ja tänään halusin ostaa kaksi purkkia maitoa, mutta kaupassa oli vain yksi jäljellä eikä ne suostuneet myymään mulle kahta! Johan on röyhkeetä!

      Mitä jos nykyisenä lama-aikana pankilla ei yksinkertaisesti ole varaa lainata jokaiselle amisduunarille, jotka ei kuitenkaan maksa mitään takaisin?

    • HALOO.....

      Jos et ole 29kg anorektikko niin ÄLÄ ota lisää lainaa.

      1) Ota ilta työ / toinen työ / kolmas työ
      2) vähennä kulutusta
      3) vähennä kaikkia menoja
      4) Etsi halvempi asunto
      5) Säästö ruokamenoissa
      6) Myy kirppiksellä ihan kaikki turha pois

      Pienellä itsekurilla ja lisätyöllä saat 10.000e vuodessa lisää ja et tarvitse lainaa...

    • velkarouva

      Olet ehkä kysynyt "väärästä" pankista. Op myöntää mun käsittääkseni ainakin helpommin, kuin moni muu pankki.

    • halparaha

      rahaa riitti pitkäksi aikaa. Nyt suunittelen uutta keikkaa.Ei rahaa muuten pankista
      saa....(lähekkö kuskiks, eli osaako ajaa?)

    • kyllä jotain

      Sanomista koska tuollaisen lainan saa kuka tahansa jos oikeasti on luottotiedot kunnossa. Mikä on omasta mielestäsi hyvin hoidetut raha-asiat, onko tuo 1200€ ulosotossa? Mikä on mielestäsi keskitason ylittävät kk-ansiot? Silloin kun tulot ja menot ei täsmää et saa valitettavasti lainaa kun et sitä pysty takaisin maksamaan.
      Ota tämä siltä kantilta että pankki ei halua sinua huonompaan tilanteeseen mikä väkisin olisi edessä. Oikotietä näissä asioissa ei valitettavasti ole, kantapään kautta moni joutuu opettelemaan miten taloutta ja rahankäyttöä hoidetaan.

    • pankista

      Hei!

      Jos asiat ovat noin hyvin eikä mitään aiempia lainasotkuja ole niin aivan ehdottomasti kannattaa selvittää miksi et saa lainaa.

      Kyllä tietokoneella oleviin tietoihisi saattaa vahingossa lipsahtaa vääriä tietoja ja niiden perustellahan jokaiselle lainat myönnetään ja siksi kannattaa aika-ajoin kysyä mitä tietoja itsestä ja maksykyvystä on.

      Yksi asia minulle kyllä tuli mieleen, että onko sinulla ollut aiemmin lainaa, jonka vuoksi olet joutunut velkasaneeraukseen tai takaajat ovat sen maksaneet niin silloin ei lainaa enää heru yhtä herkästi kuin aiemmin.

      Myös omien raha-asioiden hoitaminen eli onko tilinylityksiä jne. niin ne vaikuttaa tulevien lainojen saantiin.

      Minulle myönnettiin juuri puolisoni kanssa liki 100 000 vaikka en ole kuin puolipäivätöissä eikä puolisollakaan ole mitkään hirmuisot tulot, mutta olemme aina hoitaneet asiat pankkiin päin todella hyvin,josta olemme saaneet ihan pankista palautettakin, että hoidamme raha-asiat hyvin.

    • että silleen

      Pakki ei lainaa kuin takausta vastaan. Papan takaus ja rahat lyödään tiskiin. Näin pankki varmistaa, että saa rahat takaisin. Suomessa lainaa on saanut yhtä heikoin perustei kuin Amerikassa ja nyt me kaikki maksamme siitä kovaa hintaa. Piakkoin alkaa pankki lunastamaan asuntoja, koska kansalla ei ole maksukykyä.

    • kokemusta on

      Itselläni oli Visa ja sen kanssa kyllä velkaantuu herkästi, jos ei pidä tiukasti kiinni, että se on velkarahaa.

      Jouduin useamman kerran hakemaan Visan lainalyhennyksiin lykkäysaikaa, mutta kun ne hoitaa ajoissa ja asiallisesti niin ei ainakaan minulla ole vaikuttanut uusien lainojen saantiin mitenkään. Lopulta luovuin kuten sinäkin, koska minulle Visa ei sovi, kun en osaa erottaa omaa ja lainarahaa,jos se on helposti lompakossa aina saatavilla.

      Enkä ota sitä vieläkään, vaikka iän tuoma viisaus ja kokemus voisi ehkä auttaa, mutta kun olen pärjännyt hyvin ilman Visaa tähänkin asti niin pärjään varmaan tästä eteenpäinkin.

      Velat on maksettu niin Visasta kuin talostakin ja nyt on helppo hengitellä.

    • Kokemsuta on

      Vaikka olisi sählännyt Visan kanssa niin ei ainakaan minulla ole vaikuttanut pankin kanssa tekemiin velkasopimuksiin. Olen saanut aina lainaa, kun olen sitä pyytänyt ja välillä jopa tyrkyttäneet jopa enemmän kuin on halunnut sitä ottaa.

    • eki77

      Vaihda pankkia. Toiset myöntää lainaa helpommin kuin toiset.

    • asss

      jolla ei ole omistusasuntoa, on iso miinus.
      Ainakin nämä kaksi asiaa otetaan jossakin lainansaanninpisteytysohjelmassa huomioon (vai oliko se luottokorttihakemuksessa).
      Työpaikka pitäisi mielellään olla vakituinen, ja työuraa takana jonkun verran, ei paljoa.

    • Monsteri74

      Ymmärrän varsin hyvin tilanteesi ja tiedä miksi et lainaa saa. Se johtuu siitä että entiset velat on niskoilla ja niitä on moneen paikkaan. Ja jos on joutunut tekemään maksusuunnitelmia niin ne vaikuttaa myös. Lasketaan kuinka paljon sinulla on nyt lainojenhoitokuluja ja paljonko niitä olisi uuden lainan kanssa. Aina se ei kuullosta reilulta mutta loppujen lopuksi sinun etuasi ajatellaan. Olin itse pahassa velkahommassa ja olisin lainalla kuitannut lainat vaan onneksi en saanut penniäkään. Oli pakko supistaa paljonkin omia menoja ja nyt on synnit pois sekä uutta saatu mutta hyvään asiaan eli omaan taloon.
      Aloitat säästämisen... ihan kymppi pari kerrallaan. Onnistut varmasti!

    • Eki68_

      Tiedän työttömiä ihmisiä, joilla on 400 000 euroa velkaa. Kai se on turpavärkistä tai asiointitavasta kiinni näköjään. Suosittelen, että pukeudut oikealla tavalla (ei kivipestyjä farkkuja tai muita maihareita ym. eikä kiitos isänmaalle paitaa, jos on nenärenkaita -Q). Kysy joltain apua, ehkä hait liian vähän lainaa, tai ne näki, että bileet on tulossa ensi viikolla. Pyydä isompi laina itseäsi ja vaikkapa autoasi varten. Pienet lainat haisee pahalle - se on tosissaan se syy! Kuka ihminen tarttee tonnin lainaa, onpa naurettavaa ! Pyydä uudesta pankista 8000 ekeä lainaa !

      • MITÄÄN MERKITYSTÄ

        LAINAAHAKIESSA. JOS OLET RAHA ASIASI HUONOSTI HOITANUT,ELI MAKSUT JÄTTÄNYT MAKSAMATTA NIIN EI VARMAAN TIPU LAINAA. SEKIN VAIKUTTAA MILLAISESTA LAINASTA ON KYSE.


      • jaska72

        Olen kyllä samaa mieltä että voi olla turpavärkistä kiinni, siitä miltä yleensä näyttää ja miten asian pankissa esittää ja paljonko on ottamassa lainaa. Itellä oli varattu aika pankkiin ja lompsin suoraan kesken työpäivän paskasena likaisissa vaatteissa hiaton paita päällä ja mulla on molemmat käsivarret olkapäistä ranteisiin saakka täynnä tatuointeja. Ei mitään ongelmaa, sain 10000€ joustoluottoa ilman takaajia ja mitään vakuuksia!! Tulot ja menot piti näyttää paperilla tarkistivat onko maksuhäiriöitä. Eli kyllä pankista saa lainaa jos on raha-asiat kunnossa ja on takaisinmaksukykyinen ja ulkoinen olemukseni oli ilmeisen tyydyttävä pankin henkilökunnalle :)


    • Muuta tietä

      ei ole, vaikka haaveiletkin. (toki toinen ratkaisu on; tulojen nostaminen)

      • MIETIPPÄ

        EI SUURET TULOT , VAAN PIENET MENOT.


    • selviämiseksi

      Laita tulot ja menot tarkaan ylös ja tarkkaile mistä voisi tinkiä! Jos vuokra on suuri, voisiko muuttaa halvempaan asuntoon? Jos puhelinlasku on suuri, niin voisiko jotain puheluita tai viestittelyä karsia jotta laskusta ei kerry valtavan suurta? Onko jotain kuukausittaisia menoja, joista voisi tinkiä? Edes jonain kuukausina? Jos kuukaudessa tinkii muutamasta ulkona syömisestä tai juhlimisesta, jää jos aika paljon säästöön.
      Yritä edes muutama kuukausi kituutella, kun lainat on maksettu, voi taas juhlia! 1200 euroa saa maksettua nopeasti pois jos todella haluaa.
      Jos maksukyky on äärimmillään niin ei pankista heru luottoa, vaikka maksaisit vanhat laskut pois. Nykyään pankit ovat kiristäneet luoton antoa, sillä varmaan paljon asiakkaita joilta jää saatavat saamatta.
      Tsemppiä kuitenkin ja yritä selvitä laskuista!

      • järkkee

        Minä haen rahat automaatilta, jos ei ole, ei osteta mitään. Yksinkertaista.


    • koittanut

      Älä vaan sorru esim vippitorin kusetukseen tai ns. kuningasvipin kokeiluun. Nämä ainakin ovat täysiä huijareita.

    • Aatos, 65

      Erohässäkässä tänä vuonna ostin 70 000 e osakehuoneiston, kokonaan lainalla jakun ositus laillistui 5 kk: päästä ostin puolikkaan ok-talosta, kokonaan lainana, 70 000 e!!! koskaan ei pankissa kysytty että saanko maksettua. Oon vasta jäänyt eläkkeelle, eläke keskitasoa, Oikeasti olin hyvällä tuurilla vain 13 pv 2 as loukussa, sain osakkeen myytyä. Vakuutena osakkeessa oli osakekirjat 75 % ja lopulle valtion vakuus. Ok-talolle löytyi riittävä määrä vanhoja panttikirjoja. En tiiä, helposti kaikki asiat pankin kans setviytyivät, ja as laina korkohan on nyt hyvin alhainen...Osuuspankkini on aivan mahtava, elikkä lainaos. henkilöt

      • Sanelma---

        Sä mitään lainaa oo saanu, etkä saa, olet persaukinen paskiainen ja vielä tyhmä sellainen.


    • veli pirinen

      liity johonkin puolueeseen, jäsenkirjan myötä
      saat lainaa, tukea ym. erilaisilta yhdistyksiltä,jotka
      eivät maksa minkäänlaisia veroja yhteiskunnalle...
      sinunkaan ei tartte maksaa näille yhdistyksille mitään
      takaisin,kunhan muistat näitä HYVIÄ VELJIÄ sitten,
      kun olet sellaisessa tilanteessa,että voit heitä auttaa,
      esim. jos pääset ministerin salkkua kantamaan,
      niin hyvinkin helppo jeesata näitä, varsinkin,kun
      ei edes omasta taskusta tartte kaivaa rahoja heille

    • 21 vuotiaana

      parivuotta sitten otin 35 500e lainaa 2 takaajalla. Vaki työsuhde kestänyt alle vuoden.. Tällähetkellä velkaa jäljellä vielä ihan kivasti, mutta ei ongelmaa sen maksamisessa.. Kyllä sitä lainaa saa jos on hyvät välit pankkiin, mutta se oli naurettaa kun luottokortin ehdoissa lukee, että voidaan myöntää yli 20 vuotialle niin sitä ei sitten myönnetty mulle 22 vuotiaana parinvuoden ~30ke brutto tuloilla.

    • pokeriammattilainen m25v

      Hain osuuspankista asuntolainaa. Kerroin että olen ollut vuoden pokeriammattilaisena. Pankkiämmä sanoi ettei voida myöntää koska arpajaislain mukaan pokeri on tuuripeli §!"#¤

    • En antanut,

      vaikka kuinka lainan-anoja vääntyili nahkahousuissaan, hokien "lain-naa, lain-naa".

    • niiqu enstex

      hoitaa luottietosa kuntoo ja sitte elää niiqu suu säkkii myöte.eix ton nyt pitäs olla niiqu pissixelleki selvää

    • Enää

      Sun pitää keksiä aikakone ja mennä muutama vuosi taaksepäin.
      Itse sain kuusi tonnia, ihan vaan netistä laittamalla minkälie joustoluottohakemuksen. Ei tienkään ollut maksuhäiriöitä tms., kokopäivä oli vasta alknut saman kuun alussa, aiemmin olin kaupankassa vakisopimuksella, mutta 20-35h viikossa. Maksan sitä vajaa 300€ vielä jonkin aikaa.
      Mutta about saman tuloinen kaverini kävi viime viikolla kyselemässä, niin ilman takaajaa ei saanut euroakaan. Ja meillä on suunnilleen sama tilanne, ei oikeastaan mitään velkaa (mitä nyt noita ellos, H&M, yms), ei maksuhäiriötä, vakityö ja kaikki asiat hyvin.

      Siis sinulle, sama neuvo kuin muiltakain, yritä saada takaaja. Yritä muistakin pankeista, sano myös, että siirrät myös tilisi yms. pankki asiasi tähän pankkin, jos saat lainan.
      Ja tosiaan tee joku taulukko kaikista menoista (siis myös kaikki kuitit ja mieluusti vähän lajiteltuna, namit, vaatteet, meikit, ruoka, einekset, lehdet, lääkkeet, hygienia, mitävaan erikseen, niin tietää minne rahat oikeasti menee. siis nuista edellä mainutuista vaan ruoka, lääkkeet ja hygienia on oikeasti tarpeellisia, muut voi karsia)

    • omalla tilillä

      makaa sijoittamattomana 7 euroa, enkä millään keksi käyttöä summalle...btw ennenaikaan, kun olisin tarvinnut 150 MK lainaa ihan tähdelliseen käyttöön, ei löytynyt pikavippilainaajia eikä läheisiltä kehdannut vipata, takaisin oisin maksanut viikon sisällä satavarmasti.

    • Itse olen

      hyvin pienituloinen, opintolainaa on vielä kolmeksi vuodeksi jäljellä, vaikka olen jo nelikymppinen. Luottokortteja on kaksi ja niissäkin maksamista. Silti pankki tyrkyttää luottorajan korotusta yhtenään.

      Siis onko sulla tällä hetkellä luottokorttia?

    • perkele!!!

      mulla ihan sama kuvio kun aloittajalla. vakituinen työ, kohtalainen palkka muttei sitten myönnetty uutta mastercardia... myöskään maksuhäiriöitä ei ole koskaan ollut.
      lienen sitten väärässä ammatissa tai jotain, mutta kyllä vituttaa!!!!

      • palkkaraja

        Näin se vain on. Sitä korttia ei anneta, jos palkkatulot ovat liian alhaiset. Jo 20 sitten Mastercard -kortin palkkaraja oli 14 000 mummon markkaa eli nyt varmaan jo 3500-4000 e / kk ainakin.


    • Ihmeellistä

      Voiko joku olla niin. Persaukinen ? Et viittii 1200,- e hakee lainaa ?
      Mulla ku toi raha on sama kuin tikkuaskin ostais
      1200:- :)))))))))))
      Oonkohan rikas ?

      • Istahtelija

        Hieno juttu! Tee humanistinen teko, jätä seuraavan kerran se 1200 euron tikkuaski ostamatta ja lähetä rahat ketjun aloittajalle, että saa velkansa hoidettua ja pääsee jaloilleen.


      • jeejee----

        no mun mielestä kuulostat aika persaukiselta koska itselle
        10 000 on sama kun tikkarin ostaminen :)

        t: Janne Jokinen

        ps. kuka nyt on rikas )))))))))))))))))))


    • Naurettavaa kyllä

      En kehtaisi edes kysyä noin pientä summaa lainaksi.

      • tuota,

        Jos aloittajalla olisi pieni palkka, niin miksi pitää aina "moittia" ensimmäiseksi. Asumismenot ovat suuria ehkä ja sitten muut laskut päälle?


      • -

        Lainaisiko joku euron ?
        Saisi näkkileipä paketin aamulla .


      • heh.....

        ai pientä? kovat on puheet mutta et sinäkään tonnia rempaise ilman hyviä tuloja tai sitten olet niin persaukinen että sulla nekin on vain sitä velkaa kuten näillä satasen lainaajilla pikavippeineen..

        puhetta vaan täälläkin kaikilla... en usko yhteenkään lesoamiseen.


    • Tik0

      ... et täytä lainanantajan ikäkriteerejä (voivat vaiihdella suurestikin)
      ... vakituinen työsuhteesi ei ole kestänyt tarpeeksi pitkään
      ... palkkatulosi ovat liian pienet suhteutettuna haettavaan lainasummaan
      ... tulojesi ja menojesi erotus ei ole riittävä, jotta sinulla olisi lainanantajan mielestä maksukykyä lainan hoitamiseen
      ... aikaisemmat maksuhäiriöt.

    • Ankka82

      Pankki on voittoa tekevä yritys, kun se myöntää lainaa niin se punnitsee riskin suhteessa mahdolliseen tuottoon. Kahden tonnin lainassa on korko ihan mitätön, niin sellasen voi saada, jos pystyy vakuuttamaan, että sen maksaa takaisin ja lainan nostopalkkio on pankin mielestä kohdallaan. Jos taas menisi pyytämään 100 000 lainaa, niin tarjotaan karamelliä ja kysellään mitä kuuluu. Jos pystyy osoittaan olevansa täyspäinen ja saa valtion tai yksityisen takaajan, niin ei ole ongelmaa saada lainaa.

      Moni puhui säästämisestä niin se on juurikin se asia, jolla todistetaan tulojen olevan menoja suuremmat ja se helpottaa kaikkea pankissa asiointia. Itselle pari viimeistä lainaa myöntäessä virkailija todennut, että takuut ei riitä, mutta ei pieni kate vajaa mitään haittaa (puhutaan kuitenkin sadoista tuhansista). Huono puoli on vaan se ettei sillon pysty itse päättään lainan marginaalia, eikä ehtoja. Sillon, ku takuut on kunnossa voi itse sanella kaikki ehdot pankissa....

      - Masa -

    • Käsite

      Kulutusluotto on käsitteenä absurdi; jos rahat eivät riitä
      normaali elämään, niin kuinka ne sitten riittää normaali
      elämään plus velanhoitoon.
      Jos rahaa jää palkasta kuukausittain kauheasti ylimääräistä,
      silloin voi ottaa kulutusluoton, tosin silloin sitä ei tarvitse.

    • nähtiin

      90- luvun alussa sai rahaa kuka vaan ilkesi mennä pyytämään (vaikka paskat housussa). Siihen loppui pankkien vastuu. Kansa maksoi luottotappiot verorahoistaan ankarammin kuin koskaan.... pankkien lupaama takaisinmaksu ei vaan toteutunut.
      Nyt onneksi katsovat minne rahojaan syytävät ettei sama toistu!

    • AINA SAA JOS HALUU

      OLEN NIIN NERO IHMINEN MULLA ON UUSI AUTO PARI OSAKETALOO TIETYSTI TOINEN VUOKRALLA KAIKKI MAHDOLLINEN MIKÄ LIITTYY KOTI SISUSTUKSEEN KAIKKI LUOTOLLA MAKSETTU NYT KERRON KUINKA SE ON MAHDOLLISTA KUN ON LUOTTO TIEDOT MENNEET NO KUN TILAAT JOTAKIN NETIN KAUTTA ANNAT KAVERIN TIEDOT KOTI OSOITEEN KUN TAVARAT TULEVAT OLET ITSE VASTASSA KAVERIN LUONA HÄN JOUTUU KAIKEN MAKSAMAAN VAIKKA EI OLIS TILANNUTKAAN TÄMÄ TOIMII AINA JOTKUT IHMISET OVAT TÄYSIN IDIOOTTEJA KUN EIVÄT TAJUU HOITAA ASIOITA ILMAN LAINAA SILLON KUN SÄÄSTÖPANKKI MENI NURIN HAIN LAINAT PARIIN OMAKOTITALOON ENKÄ OLE TÄNÄ PÄIVÄNÄ MAKSANUT PENNIÄKÄÄN TAKASIN SENKIN TEIN VÄÄRILLÄ HENKILÖ TIEDOILLA KATO KUN OLEN NERO NÄISSÄ HOMMISSA TOIVON ASIALLISTA KESKUSTELUA ASIASTA

      • NP

        Tämähän on tietysti täysin paska juttu! Jos olisit kaikein tuon tehnyt, et olisi nero, vaan varas!


    • JMJ777

      Miksi ihmisten täytyy heti aloittaa naljailu ja mollaaminen?!?

      Nyt otat yhteyttä omiin sukulaisiin, vanhempiin tai sisaruksiin tai johonkin toiseen läheiseen ihmiseen ja menet hänen kanssaan pankkiin ja kysyt, että saatko lainan takaajan avulla ja selität MIKSI tarvitset lainan!!!
      Itselläni ex mies aiheutti valtavat velat ja osa veloista kaatui minulle, ehkä omaa tyhmyyttäni. (Ikinä enää en ota toisen kanssa mitään yhteistä lainaa, tms.)
      No kuitenkin, vanhemmilleni puhuin ongelmista ja isäni takasi lainan jolla maksoin kaikki pois ja nyt vain vähän jäljellä pankkilainaa ja asiat kunnossa.
      Nykyään säästän, maksan käteisellä, jne. Mihinkään "turhaan" en kuluta, ellei siihen ole rahaa. Kantapään kautta oppii paljon asioita, myös sen ettei kannata ottaa miestä joka ei osaa huolehtia itsestään!X-D

      • Ystävät ja sukulaiset pidetään erossa omista raha-asioista. Se, joka ottaa taatakseen ottaa maksaakseen. Ei ole sukulaisten asia maksaa lainoja.


      • just niin

        "ehkä omaa tyhmyyttäni"

        Juuri näin, itse en kehtaisi kyllä tulla edes kertomaan tänne olleeni noin helevetin tyhmä. Mahtaa isäsikin hävetä sinua.


    • iduunari

      Ihmettelen kans työssäkäyvä, ei luottotiedoissa häiriötä,niin Nordea ei antanut edes naurettavan 500 euron lainaa

      • LIIKEMIESTENPANKKI

        EI ANNA LAINAA .TURHA MENNÄ PYYTÄÄN.


      • ....................

        ei 500e ole naurettava.


      • ....................
        .................... kirjoitti:

        ei 500e ole naurettava.

        jos 500e olisi naurettava niin miksi näitä pikavippipellejä sitten on?
        taitaa kynäniska lesoilla vaan kun elelee pankin rahoilla ja jotain
        30 000 lainaa idiootilla... hehheh kiva varmaan maksella pois....


    • Kroisos Penninen

      Tee kuule niin, että alat pitää kirjaa kaikista menoistasi. Huom. KAIKISTA menoistasi! Pieneen vihkoon raapustat joka ainoan sentin, minkä olet kuukauden aikana käyttänyt ja mihin. Kuukauden jälkeen, tai miksei jo sen kuluessa, sinulle alkaa hahmottua, mihin rahasi hupenevat. Esim. kuppi kahvia päivässä (kahvilassa) ei tunnu paljolta, mutta kuukaudessa tästä kertyy useita kymmeniä euroja! 2 siideriä/vko ravintolassa -> 40€/kk!!! Kun vastaavia säästökohteita kohteita löytyy muutama lisää, olet maksanut 1200 euron velkasi muutamassa kuukaudessa takaisin.

      Toinen vaihtoehto on kehittää itselleen päiväkohtainen menoraja, jota ei saa ylittää, ellei edellisiltä päiviltä ole "jäänyt säästöön". Sopiva raja sinun kohdallasi saattaisi olla n. 10-20€/päivä.

      Mutta suosittelen kaikkien menojen kirjaamista. Se avaa silmät ja sieltä on helppoa ja kivutonta etsiä itselleen muutama säästökohde. 1200 euron maksamiseen ei tosiaankaan tarvitse ottaa lisää velkaa! ÄLÄKÄ KOSKAAN LANKEA OTTAMAAN PIKAVIPPIÄ!!! Niiden todelliset vuosikorot ovat tuhansia prosentteja, jotka ajavat sinut vain pahempaan ahdinkoon!

      • EI PIKA VIPPIÄ

        ASIAAPA KIRJOTIT.TOIVOTAAN ET OLISI MOTIVAATIO SEN TOTUTUKSEEN.


      • Yks Jussi

        Tuo menojen kirjaaminen on hyvä vaihtoehto. Lisäksi kaikenlaisia rahankäyttövinkkejä ja jopa ohjeita kk- tai vuosibudjetin tekoon itselle löytyy netistä esim. osoitteesta www.martat.fi

        http://www.martat.fi/@Bin/47194/Kuukausikirjanpitolomake pdf.pdf
        http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/rahat/

        Opiskeluaikana laitoin omaan pankkikorttiini päiväkohtaisen rajan 60 euroon. Jos ostokset menivät tuon yli, silloin oli pakko käydä pankista nostamassa rahat ostokseen. Nostaa ostokynnystä huomattavasti:)

        Myös kaupassa käydessä voi miettiä mihin rahansa laittaa.
        1) Käy kerran viikossa ruokakaupassa, tee lista mitä viikon aikana tarvitset. Leipää voi esim. pakastaa joten viikon leivät eivät pääse homehtumaan.
        2) Tee ruokaa itse vaikka monen päivän tarpeisiin, laita ylijääneet pakkaseen.
        3) Käytä työmatkaliikenteessä esim. polkupyörää jos mahdollista, kunto ja mieliala paranevat ja ympäristö kiittää! (Itse ajan polkupyörällä töihin vaikka autokin olisi pihassa tarjolla)
        4) Kaupassa voi ostaa ns. kaupan merkkituotteita, Pirkkaa, euroshopperia yms.
        5) Kunnon aamupala on myös rahaa säästävä ratkaisu. Ennen ruokatuntia ei tule turhaan naposteltua mitää, mikä maksaisi ylimääräistä.

        Varmaan muitakin vinkkejä löytyy...tsemppiä peliin ja toivottavasti saat jollain tapaa taloutesi -> elämäsi paremmin hallintaan!


      • Tuo kirjaaminen on hyvä asia. Kun jokaisen suklaapatukan joutuu kirjaamaan erikseen miettii hieman, onko se sen väärti.


    • mb

      miksi et säästä noin"naurettavaa"summaa tuloistasi?

    • smaamies

      Seurasin tässä taannoin erään yrittäjän koneen vuosihuoltoa, lasku oli iso yrittäjä joutui neuvottelemaan laskulle uuden eräpäivän. Yrittäjä tilasi kyseisestä liikkeestä uudelleen huoltotarvikkeita mutta hänelle ei saanut myydä edes rahalla, luottotiedot olivat meneet vaikka kyseinen eräpäivän siirto oli jo vanha asia ja yhtään maksua ei ole ollut edes ulosotossa.

    • Ankkawaak

      Soita ulosottotoimistoon ja kysy sieltä.. kyllä ne tietää..

      • voi...

        Turha pankkeja on haukkua. Kaikista pankeista saa lainaa kun on hoitanut asiansa oikein jos tulot/omaisuus kunnossa niin pankit tyrkyttää vieläkin rahaa...


    • Neuvoja...

      maksa seuraavasta tilistäsi kaikki osarit ja pikkulainat pois. Eka tietenki soitat vuokranantajalle ettet voi maksaa seuraavaa vuokraa eräpäivään mennessä.
      Sitten meet hae pankista pienen kulutusluoton, jolla maksat vuokran.
      Tai sovit vuokranantajan kanssa että maksat yhden vuokran useammassa erässä.

    • petepe111111111111111111

      mä voin lainaa kahteekymmenee tuhantee !!! mut siin onkin isommat korot ku pankilla mut käteinen tulee heti ku hakee;-)

    • Mie68

      Yritä nyt hyvä ihminen velkaantua ! Ei se tänä päivänä kovin vaikeaa ole. Jos sulla on luottotiedot kunnossa ja vielä vakituinen työpaikka, kyllä pitäis lainaa herua. Hei, tässä neuvo: pankit on tänä päivänä aika varovaisia (=on kuulemma jokin lama ?!?). Ne aika helposti tarkastaa sun pankkitilin tiedot. Katsovat, miten elät ja mihin rahat menee. Jos rahat häviää ihan "kädestä suuhun", ei rahaa tipu. Vaihda pankkia. Palkka toiseen pankkiin ja parin tilin jälkeen lainan hakuun. Siirrä uudelta tililtä sille entisen pankin tilille tarvittava määrä rahaa, mistä makselet muita lainoja ja luottoja pois. Pidä uusi tili mahdollisimman kauan "puhtaana" ja nosta lainasaldoa säännöllisesti. Kun tie nousee taas pystyy, vaihda pankkia ja aloita alusta. Erinlaiset luottoyhtiöt kuten CitiBank, GEMoney jne. jakavat auliisti rahaa. Näitä luotottajia on tosi paljon. Niiltä irtoaa helposti

    • Mie68

      Yritä nyt hyvä ihminen velkaantua ! Ei se tänä päivänä kovin vaikeaa ole. Jos sulla on luottotiedot kunnossa ja vielä vakituinen työpaikka, kyllä pitäis lainaa herua. Hei, tässä neuvo: pankit on tänä päivänä aika varovaisia (=on kuulemma jokin lama ?!?). Ne aika helposti tarkastaa sun pankkitilin tiedot. Katsovat, miten elät ja mihin rahat menee. Jos rahat häviää ihan "kädestä suuhun", ei rahaa tipu. Vaihda pankkia. Palkka toiseen pankkiin ja parin tilin jälkeen lainan hakuun. Siirrä uudelta tililtä sille entisen pankin tilille tarvittava määrä rahaa, mistä makselet muita lainoja ja luottoja pois. Pidä uusi tili mahdollisimman kauan "puhtaana" ja nosta lainasaldoa säännöllisesti. Kun tie nousee taas pystyy, vaihda pankkia ja aloita alusta. Erinlaiset luottoyhtiöt kuten CitiBank, GEMoney jne. jakavat auliisti rahaa. Näitä luotottajia on tosi paljon. Niiltä irtoaa helposti

    • jeany

      saan nettona kuukaudessa n. 2100 euroa, se on suomalaisen naisen keskiansio

      elän yksin, minulta jää joka kuukausi säästöön 1000 euroa
      miten hitossa tässä maassa on niin paljon maksuvaikeuksissa olevia ihmisiä, jos kerran pitää paikkansa nuo tiedot keskiansioista?

      saisin kyllä lainaa pankista, mutta en tarvitse - onneksi

      • ???

        Minulla on ainakin itsestään selvää se, että mihin minulla ei ole varaa, siihen ei myöskään ole tarvetta.

        En käsitä miten ihmiset joutuvat toinen toisensa jälkeen tähän velkakierteeseen, mitä jos ajattelisi ennen sitä ensimmäisen lainan ottamista vähän eteenpäin. Onko todella tarvetta siihen lainaan? Pärjäänkö oikeasti ilman sitä lainaa? Varoittavia esimerkkejä velkakierteestä on lukuisia tässa maailmassa ja jokainen, joka on siinä iässä, että mahdollisesti kykenisi saamaan lainan, on varmasti kuullut jostain velkakierre-tapauksista. Mikäli kohde johon on lainaa ottamassa, ei maksa itseään takaisin jossain myöhemmässä vaiheessa, ei mielestäni ole järkevä kohde.


      • Furz Pupser

        Kerronpa jotain mitä demarimaassa ei saa sanoa. Vastaus siihen, että miksi suuri osa kansaa saa itsensä näin solmuun pikkusummien kanssa on tämä: 95% jokaisen maan kansalaisista on täydellisiä idiootteja. Osaavat ehkä aakkoset, mutta eivät ymmärrä lukemaansa.

        Tämä 95% ei käsitä, että osamaksu tai laina maksaa enemmän kuin kertaosto. Jos siihen kympin tuulipukuun ei ole rahaa, niin jätetään ostamatta. Mennään hölkälle munasilleen. Odotetaan, että on rahaa. Rahaa saa esimerkiksi tekemällä työtä. Kannattaa varmistaa, että pomo tietää läsnäolostasi. Muuten hän ei anna palkkaa.

        Velka = paha = häpeä. Meneekö jakeluun?

        Järkevä ihminen pitää myös rahaa säästössä yllätyksien varalta. Nykyaikana vaikka noin 20.000€. Sillä korjaa pikku homeongelmat tai automobiilista rikkoutuneen osan.


      • ........................

        ei mikään yli 2000 euroa ole mikään keskitulo. oikea keskitulo on n. 900 euroa. julkeana leuhkit, että saisit lainaa milloin vaan. ei se viisi.


      • jeany
        ........................ kirjoitti:

        ei mikään yli 2000 euroa ole mikään keskitulo. oikea keskitulo on n. 900 euroa. julkeana leuhkit, että saisit lainaa milloin vaan. ei se viisi.

        lue itse esim. tämä

        http://www.toimihenkilounioni.fi/web/easypagepro/index.php?id=6910
        ja
        http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/release/show_release~Id~0D89AE4924774408BFEC361B0ED8C41B~groupid~CB399F9BBB17456986218882E30A3D34~layout~kt2006~tabletarget~data_1~pid~3678AA18E724427BA4B235EA47C08FC7.asp

        ja nuo tiedot ovat vuodelta 2008, jonka jälkeen palkat ovat nousseet

        kannattaa käydä töissä niin tietää minkäsuuruisia palkat ovat :)


      • NIKKE90
        jeany kirjoitti:

        lue itse esim. tämä

        http://www.toimihenkilounioni.fi/web/easypagepro/index.php?id=6910
        ja
        http://www.kuntatyonantajat.fi/modules/release/show_release~Id~0D89AE4924774408BFEC361B0ED8C41B~groupid~CB399F9BBB17456986218882E30A3D34~layout~kt2006~tabletarget~data_1~pid~3678AA18E724427BA4B235EA47C08FC7.asp

        ja nuo tiedot ovat vuodelta 2008, jonka jälkeen palkat ovat nousseet

        kannattaa käydä töissä niin tietää minkäsuuruisia palkat ovat :)

        kannattaahan sitä käydä töissä jos vaan ois töitä
        firmasta 80% sai talvella laman myötä potkut
        ja joka paikkaan hakijoita 300 !!!!


      • kyllä..

        suomalaisen naisen keskiansio nettona jää alle 2000 reippaasti.

        T; lähihoitaja


      • käteen.. ..
        kyllä.. kirjoitti:

        suomalaisen naisen keskiansio nettona jää alle 2000 reippaasti.

        T; lähihoitaja

        jää ainakin mulla 1780€.. .. ..

        t, kanslisti


    • vaan pienet menot

      Pistä kukkaronnyörit kireemmälle. Niin simppeliä se on.
      Meidän huusholliin kuuluu opiskeleva nuori, koululainen
      sekä opiskeleva äiti eli minä. Tonnin kuukausituloilla
      elellään koko sakki. Ei leveästi, mutta hengissä
      pysytään. Eikä olla velkaa kellekään. Hieno tunne olla
      taloudellisesti riippumaton. Pyri siihen, suosittelen!

    • lukenut

      Jollakin 4% takaisin maksulla kuukaudessa voisi olla huonolle taloudellekkin mahdoliinen!

    • lukenut

      Jollakin 4% takaisin maksulla kuukaudessa voisi olla huonolle taloudellekkin mahdoliinen!

    • Määäääääää

      Mulle vaan 1200 € joustoluotto myönnettiin Nordeasta, vaikka on määräaikainen työsuhde, netto tulot 1400 € ja vaikka on asuntolainaa, muuta pikku velkaa. Se on niin virkailijastakin kiinni.

    • kanta-asiakaskortti

      Siihen kuuluu automaattisesti Master Card.

      • bonukset

        sieltä tippuu tonnin luotto vähintään.saa Sampo-pankista.


    • Juuri pankissa asioinut

      Pankissa sanottiin kun hain visa korttia että sillon ei myönnetä lainoja jos

      1. Menot ovat samaa luokkaa kuin tulot
      2. Jos lainaa ottaa lainojen maksuun. (Pankkikin ottaa oman korkonsa ja se tulee kalliimmaksi näin. Ja jos ennenkään ei riittänyt niin miten sitten riittäisi?)
      3. Jos on joutunut jo aiemmin tekemään jotain maksusuunnitelmia tai on ollut jotain vastaavia ongelmia rahankäytön kanssa.
      4. Muitakin syitä on. Sanovat sillon että ei tarvitse aina edes sitä maksuhäiriö merkintää.

      Tee näin. Myyt turhia tavaroitasi. Sisko tuttu oli näin tehnyt ja saanut isotkin summat rahaa eikä hänellä edes ollut mitään lainaa. Omasta mielestään vaan liikaa turhaa hiletööriä. Tuskin tarvitset kaikkea mitä olet haalinut osa maksuilla ja muilla luotoilla.

      Miksi "PUHTAALTA" pöydältä pitäisi aloittaa ottamalla lisää lainaa (tämä on pankinkin mielestä iso ongelma joka sinunkin pitäisi itsellesi myöntää eikä vain hermostua muille) kun voit myydä ostamiasi tavaroita ja siten aloittaa puhtaalta pöydältä ja ostaa jatkossa tavaraa maksukyvn mukaan. Ja jos jotain ostaisit osamaksulla niin pitäisit siitä huolen että sinulla on kerrallaan kortkeintaan yksi osamaksu tuote maksettavana eikä vaikka viisi. Jos et ole valmis luopumaan tavaroistasi niin se kertoo jo aika paljon. Hyvää kesän jatkoa ja toivottavasti keksit jotain!

    • massipäällikkö

      Se on sulle ihan oikein, jos et pysty visa laskua maksamaan niin ei sulle pidä luottoa antaakkaan senkin spede!!!!!!!!!

    • varttimaili

      kysyppä toisesta pankista

    • Isivainaan-tyttö

      Olin myös nuori, vakituisessa työsuhteessa oleva nainen, jolla pitkäaikainen pankkisuhde ja moitteettomat luottotiedot. Ja jouduin huijatuksi. Palkka riitti kyllä tilin saldon paikkaamiseen, mutta elämiseen ja vuokraan tarvitsin lainaa 3000 markkaa.
      Pankki sanoi, jotta ei. Sisuunnuin ja pyysin kilpailevalta pankilta mielipidettä. Olisivat sillä puhelulla antaneet lainan jos siirrän muutenkin pankkiasiani heille. Takaajatkin lainaan minulla oli.
      Soitin silloiseen pankkiini ja kerroin, että heidän joustamattomuutensa vuoksi vaihdan pankkia. Ja muistan kyllä kertoa kaikille kavareillenikin.
      Ja hupsis, laina järjestyi sillä siunaamalla hetkellä.
      Siis kova kovaa vastaan ja maksoin muuten sen lainan takaisin etuajassa.
      Jos ne vain kuvittelee, että nuori ihminen bilettää kaikki rahansa??
      Eniten maksuhäiriöitä on näillä 35 - 50 - vuotiailla.
      Pankki on liikelaitos ja kun tallensin tililleni 80.000 euroa, palvelu muuttui ylenpalttisen ystävälliseksi.
      Haistakoon home.

    • Mikko6565

      Ensiksikin kysy lainaa muualta kuin Osuuspankista. Niillä on kaikkein nihkein luottopolitiikka. Toisaalta jos olet ollut alle 6 kk asiakkaana missä tahansa pankissa, et todennäköisesti saa mistään joustoluotto tyyppistä vakuudetonta luottoa. Jos summa on noin pieni, niin hae mieluummin kaupan luottokortti, Santanderin Visa, S-pankin Visa tai Stockmann MC.

    • Isivainaan-tyttö

      Minulla oli vakituinen työ, kolme luotokorttia ja kohtuuhyvin tienaava aviomies. Yhdessä maksettiin laskut ja mun nimillä olevalla luottokortilla ostettiin mm. ukolle kännykkä. Itse en sellaista katsonut 90-luvulla tarvitsevani.
      Ja sitten äijä vaihtoi mut 16 vuotta nuorempaan. Minulle jäi kaksi lasta ja velat.
      Aika pitkään pystyin räpistelemään. Puolet hoitoalan nettopalkasta meni vuokraan ja muihin laskuihin. Loput velkojen lyhennyksiin. Olin melkoisessa kusessa.
      Jouduin käyttämään luottokorttia ruokaan. Lasten vaatteet hain kirppikseltä ja kavereitten vanhoista. Itse en vuosiin saanut mitään uutta.
      No tottakai sellainen korttitalo kaatuu aikanaan omaan mahdottomuuteensa.
      Nyt olen velaton, mutta luottomerkintä säilyy vielä jonkusen vuoden.
      Siis lainaa lainan päälle on hölmöläisten hommaa. Ei se peitto siitä pitene vaikka kuinka leikkaisi alapäästä palaa yläpäähän.
      Nyt kun ollaan kunnolla köyhäilty, en osaa enää mennäkään muualle kuin kirpparille.
      Ja mikä elämässä on tärkeää? Miettikää ihmiset sitä, ennekuin joudutte käymään liian kovan koulun asioiden ymmärtämiseksi.
      Olen yhtä lailla syyllinen kuin ihmiset, jotka huijasivat ja pettivät minut. Silloin olisi pitänyt ottaa sakset kauniiseen käteen ja leikata kaikki kortit poikki. Huolehtia vain asunnosta ja ruuasta ja vaatteista. Ja antaa velkojen elää omaa elämäänsä jossain ulosoton rattaissa. Koska siihenhän se homma loppujen lopuksi ajautui.
      Nyt hommat hyvin ja ainakin mun lapset on säästäväisiä. Kun on ollut pikku pakko oppia.
      Oikeastaan hyvä, etteivät saaneet kaikkea (vaikka tottakai äiti antaisi, jos voisi), koska pienillä asioilla on arvoa arvaamatonta.

    • Moneybank

      Et ansaitse lainaa koska sun rahoittamisesta ei pankkilaitokselle ole riittävää hyötyä. Rahan lainaaminen on bisnestä eikä bisnes kannata hippulahommissa.... Pankkia kiinnostaa enemmän catepillarin ostajat kuin tietokonetuolin ostajat. Ja se on hemmetin hyvä asia se.....

    • no nii

      No joo aika paskat tulot täytyy olla jos et saa tuollaista lainaa pankista tai sitten sinulla täytyy olla entuudestaan jo niin paljon lainoja että pankki katsoo ettet ole maksukykyinen enää tähän "naurettavaan" 1500-2000€ lainaan.
      Itselläni irtosi todella helposti 12000€ laina pankista, tosin takaajan kanssa.
      Eli kannattaisiko koittaa saman lainan saamista takaajan kanssa?
      Tosin sain ennen tätä nykyistä lainaani jo pankista kulutusluottoa 6000€ ilman takaajia joten vaikea sanoa lainan saannistasi mitään koska en tiedä tulojasi enkä nykyisiä velkojasi. Tämä tekee aika mahdottomaksi sen arvioimisen että onko pankki menetellyt oikein vai ei. Mutta uskon että pankki on tapauksessasi menetellyt oikein ja katsonut että et ole tarpeeksi maksukykyinen kyseistä lainaa varten.

    • kyllä luottokunta tietää

      onnex vahtiivat sun rahakäyttöö. itse et varmaan osaisikaan.. EÄLÄ osta, mitä tarviit, vaan osta mitä ilman et tuu toimeen.. niin pärjät elämässä..

    • Reissumies maailmalta

      Itse olen n. 30vee ukko.
      Ajan vanhalla mersulla. Eli vanhalla romulla. Toki on harrasteautot erikseen. Nopeaa käyttörahaa on tilillä ~20.000 €. Sijoituksissa kiinni 50.000 €.
      Asun vaatimattomasti vuokralla,kämppiksen kaa.
      Olen useiden vuosien ajan naureskellut,säälitellyt,kyynisesti ajatellut että mitä tästä meikäläisen sukupolvesta seuraa Suomen taloudelle / valtiolle? Kun meininki on juuri tätä. Kaikki mulle, heti. On sitten kyse siitä viimeisimmästä Guccin laukusta,Versacen käryistä, D&G:n laseista tai uusimmasta 500-sarjan BMdoblle-uusta.
      Miksei voisi käyttää hieman kärsivällisyyttä sen materian hankkimiseen? Ei eka torppa tarvii olla 250 neliön kartano ja pihassa puutarha-arkkitehdin suunnittelema kukka-asetelma sekä suihkulähde. Sekä pakolliset perhefarkku & isännän pröystäilyjapsi. Voi sitä alkuun elää hiukan rajoitetummin mikä ei kuitenkaan tarkoita etteikö olisi elämää.
      Tyttö ei kerro paljonko ovat hänen kk-tulot / -menot. Eikä asuinseutua mikä varsinkin pk-seudulla voi olla tyyristä.
      Toki se voi tietty olla vaikeaa ymmärtää elämää jos on kauhalla annettu ja lusikalla otettu...
      Vaikutut ihan fiksulta nuorelta naiselta joka haluaa saada talouden hallintaan mutta kuten niiiiin monet ovat jo ehdottaneet että kiristät sitä menopuolta (jos tulot on tonni käteen nii ei voi tuhlata kahta tonnia samalla palkkakaudella). Ton opin muistaakseni kolmannella luokalla, ala-asteella siis.

      • ihmetellyt

        Tuttavapiirissäni on joitakin henkilöitä. joilla tuntuu olevan ikuinen rahapula ja vippejä sinne sun tänne (sen ison asuntolainan lisäksi). Kuitenkin autoa vaihdetaan, uusia merkkivaatteita on päällä, uusin kännykkä löytyy ja kesällä mennään Kreikkaan ja talvella Thaimaahan. Parin vuoden välein pitää remontoida ja sisustaa, eikä sinne keittiöön tietenkään kelpaa kuin italialaiset desinglaatat. Palkka kyllä noihin riittäisikin, mutta kun siitä yli puolet menee sen omakotitalon maksamiseen, eikä noista muistakaan siis voi luopua.

        Yhteistä näille on, että ovat jo lapsena tottuneet tuohon kaikeen ja nyt tuleekin yllärinä, ettei niitä saa parissa vuodessa normipalkalla.

        Kerran olen kaverille lainannut 50€ viikon ruokiin, kun kaikki varat (lastenkin tilit) oli laitettu tulevaan Malesian matkaan. Maksoivat kyllä takaisin.


    • no

      voi vittu. kumma ettei fyrkka kelpaa.

    • valtio

      joo kallupit väittää et keskiverto suomalaisella ois keskiansiotulot noin 2500kk vittu mitä vedätystä ja paskaa noi kallupit jauhaa ja vaikka sulla ois minkä näköset paperit ja kursi todistukset niin niille haistatetaan pitkät paskat vuokrafirmat ovat hyvä esimerkki niissä maksetaan minimipalkan mukaan vaikka ois mitkäpaperit tahansa ja työkkärit panee sut karensille heti jos kieltäydyt suomen valtio on paska orjuuttaja ja väittää että laki ois kansan puolella ja vittua sanon mä työtön

      • arvonnassa

        mulla brutto 6780 kuussa, käteen jää 4200. Ei riitä sekään, rahat loppu ennen tilipäivää aina...:-)

        Mee kouluun.


    • jeany

      väärän suuntaisia, kun aihe häipyi palstan etusivulta näin äkkiä :)

      niin se vain on, että lainassa on se huono puoli, että se pitää maksaa takaisin (siis muulla kuin uudella velalla) ja että kaikki ei saa kaikkea - ei edes lainaa!

      "Velkaa minulla on erinäisiin paikkoihin n. 1200 €."
      Edellisen laman aikaan näin työni puolesta erittäin monen ihmisen velkatiedot. Enimmäkseen siellä oli lähes kaikkien rättifirmojen luottokortit käytetty piripintaan. En vieläkään jaksa uskoa, että Suomen talvi on niin kylmä, että näkemäni vaatemäärän osto olisi jokaisen kohdalla ollut ihan välttämätöntä.

      On se vaan niin väärin, että pitäisi oppia elämään tulojensa mukaan. Niitä tuloja kun ei voi aina säätää omien mielihalujensa mukaan vaan mielihalut pitää osata mitoittaa varojensa mukaan.

      Kuten jo tuolla aikaisemmin totesin, että minulla jää suomalaisen keskipalkasta n. 1000 euroa/kk säästöön. Tästä voi päätellä, että huomattavasti pienemmälläkin palkalla tulisin toimeen, säästöön jäisi vain vähemmän MUTTA EN SILTI JOUTUISI OTTAMAAN VIPPEJÄ!

    • kun olet

      niin ei rahaa tipu. Omistaisit jotain, niin järjestyisi saman tien. Pitikö suu vaahdossa käyttää rahat terassilla tai ruotsinlaivalla...? :-D

      • jeany

        pankki ei ole hyväntekeväisyyslaitos :)


    • mä vaan

      minulla on ollut sama tilanne, että huomasin yht äkkiä olevani ihan lirissä kaikkien laskujen kanssa. sukulaisia ei ollut jotka oisivat voineet auttaa. kaikki meni ulosottoon. nyt on vaikea edes vuokrakämppää saada vaikka vuokrani olen aina hoitanut mallikkaasti. olen maksanut pari vuotta velkojani ja tuntuu etteivät ne koskaan lopu vaikka mitä teen. minun neuvoni on se, että hae velkasovittelijalle jo nyt kun tietosi ovat kunnossa hän osaa neuvoa sinua ja löytää ratkaisun jolla saat asiasi kuntoon. voimia sinulle!

      • lukea tätä ketjua

        Miten ihmisillä on vaikeaa, vaikka noin vähän lainaa.

        En voi ymmärtää, miten muutaman tonnin lainat voi aiheuttaa ylivoimaisuutta elämään.

        Eräältä pankinjohtajalta tuli kerrankin hyvä neuvo, pidä tilillä kolme kertaa bruttopalkka. No mä pidän, vaikka turhaa käyttötilillä niitä on makuuttaa. Siirtelen sit niitä paremmille tileille, kun kasvaa liian suureksi.

        Mä olen aina voinut säästää nettopalkasta tosi ison osan, vaikka maksan asuntoa pois kokoajan.

        Säästäväisyyttä usein pidetään omituisena, mutta enpä ole ongelmissa rahan kanssa. Ainoastaan positiivinen ongelma!:D


      • joillekkin vaikeaa
        lukea tätä ketjua kirjoitti:

        Miten ihmisillä on vaikeaa, vaikka noin vähän lainaa.

        En voi ymmärtää, miten muutaman tonnin lainat voi aiheuttaa ylivoimaisuutta elämään.

        Eräältä pankinjohtajalta tuli kerrankin hyvä neuvo, pidä tilillä kolme kertaa bruttopalkka. No mä pidän, vaikka turhaa käyttötilillä niitä on makuuttaa. Siirtelen sit niitä paremmille tileille, kun kasvaa liian suureksi.

        Mä olen aina voinut säästää nettopalkasta tosi ison osan, vaikka maksan asuntoa pois kokoajan.

        Säästäväisyyttä usein pidetään omituisena, mutta enpä ole ongelmissa rahan kanssa. Ainoastaan positiivinen ongelma!:D

        kaikki ei vaan tienaa niin paljon että tollasii summii pystyy säästää. 1400 e kk ja siitä asumis ja ruokakulut lapsiperheelle. ei paljon säästettävää jää.


    • outoa on..

      ok. en minäkään saa luotollista pankkikorttia, velaton ihminen, no, mieluummin sossu maksaa mun kulut(laskut, matkat jne.)..kuin että itse vastaisin elämästäni kulutusluotolla, kuluttaisin ja tienaisin..outo maa meillä..

    • tiukat kriteerit

      Ei myönnetty pikkulainaa minullekaan, vaikka entistä velkaa ei ole yhtään eikä maksuhäiriöitäkään. Olisin vain halunnut maksaa erään laskun ikään kuin osamaksulla lainan avulla, kun maksun saajalle se ei käynyt. Pankin neuvo oli, että maksa käteisellä(varaa on) ja jos rahat sen jälkeen loppuu, niin neuvotellaan sitten takaajan kera lainasta.

      Lainan myöntämiskriteerit on kuulemma tiukat, vaikka on varallisuutta lainan pyytämishetkellä, niin se ei riitä. Pitää olla joko takaaja tai jäädyttää varallisuutta lainaa vastaava summa.

      Kulujen vuoksi pikkulainaa ei kuulemma kannata ottaa, 100-200 olisi pitänyt maksaa pankille vain siitä lainapäätöksestä ja korot päälle. Pikkuvipit tulee kalliiksi.

    • persaukinen..

      Monella vastaajalla on karannu mopo käsistä. Ei ihminen aina velkaannu hysteerisen kuluttamisen takia tai shoppaamalla tarpeettomia. Yllättävä sairastuminen, akuutti kodinkoneen rikkoutuminen, kodin vahinko, eikä vakutuksia, eron takia muutto uuteen ja vuokravakuudet.. Näitä järkisyitäkin riittää.

      Juuri tuo että sopii maksuohjelmaa on sitä vastuullisuutta rahankäytössä ja veloista huolehtimisessa. Se ettei jätä tilannetta pahememaan vaan on ajoissa yhteydessä maksujen saajiin.

      Yleisimmät syyt ettei "pientä"lainaa saa on juuri epäsuhta tulojen ja menojen osalta. Pankit katsovat ne omien taulukoidensa mukaan millä ei kyllä ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Me emme saaneet ex mieheni kanssa yhdessä 60 000 asuntolainaa (joka olisi pienentänyt asumismenojamme oleellisesti) mutta olisimme saaneet 35000 kesämökkiä tai venettä varten (joka olisi lisännyt menojamme...).. Älytöntä minusta..

      Mutta älä vaivu masennukseen. Hoida nykyisiä velkoja sen mukaan mitä on sovittu ja jos menosi on akuutti, esim.. terveydenhuolto tai vuokravakuus meno tai muu sellainen niin koeta kysyä apua myös sosiaalitoimistosta. Älä missään nimessä sorru pikalainoihin, niitetn kanssa on kusessa nopeemmin ku ehtii kissaa sanoa. Koeta pienetää menoja ja vaikka panttaa tavaraa jos on akuutti rahan tarve ja käypää omaisuutta...

      Voimia sinulle ja toivotaan ettei elämä potki liikaa päähän.

      • Quuh

        "kodin vahinko, eikä vakutuksia"

        Ei ole mikään järkisyy todellakaan. On paras ottaa kaikki mahdolliset vakuutukset ja kaikkeen laaja turva, muuten saa kyllä katsoa tyhmää pärstäänsä peiliin.

        "akuutti kodinkoneen rikkoutuminen"

        Voi jumalauta juu, siis herätystä nyt pahvit! Jos ei ole tilillä rahaa ostaa nyt vaikka jääkaappia, niin on jo niin pelle, ettei ainakaan mitään lainaa tarvitse.


      • KENEN SYY
        Quuh kirjoitti:

        "kodin vahinko, eikä vakutuksia"

        Ei ole mikään järkisyy todellakaan. On paras ottaa kaikki mahdolliset vakuutukset ja kaikkeen laaja turva, muuten saa kyllä katsoa tyhmää pärstäänsä peiliin.

        "akuutti kodinkoneen rikkoutuminen"

        Voi jumalauta juu, siis herätystä nyt pahvit! Jos ei ole tilillä rahaa ostaa nyt vaikka jääkaappia, niin on jo niin pelle, ettei ainakaan mitään lainaa tarvitse.

        ETTÄ PORUKKAA LOMAUTETAAN,EI TYÖLÄISEN AINAKAAN. JOS JÄÄ TYÖTTÖMÄKSI, MISTÄPÄ OTTAA KAIKKI TÖITÄ TÄNÄ PÄIVÄNÄ.NIIN ETTÄ PIDÄ MÖLYT MAHASSASI!


    • Olis kans

      Rahaa?

      Mikä helvetti siinä on että Suomessa jossa on ilmainen koulutus ei opiskelu kiinnosta, peruskoulu menee vaan opettajalle vittuillessa ja pihalla röökillä räkiessä.

      Ja sitten vanhempana itketään ettei rahat riitä.

      KENEN ON SYY?

      • opiskelemaan

        Mene kouluun..Hmm. Kaikki eivät todellakaan pääse opiskelemaan, peruskoulun jälkeen tai ylppäreitten jälkeen. Ammattikouluihin ja ammattiopistoihin on nyt vaikeampi päästä kuin koskaan aikaisemmin ja sitä paitsi jos on juuri nyt valmistunut niin ammattikoulun tai ammattiopiston käyneille kaikille ei tosellakaan riitä tällä hetkellä työpaikkoja. Kaikki yliopistoihin tai ammattikorkeisiin eivät todellakaan pääse haluamaansa paikkaan. Joten kouluun PÄÄSTÄÄN sinne ei MENNÄ noin vain.

        Opiskelun ohessakin täytyy useimpien tehdä töitä. Opintotuilla ja -lainoilla ei todellakaan pääse rikastumaan. Se mikä vaikuttaa valmistumisen jälkeen on suhteet ja aikaisempi alan kokemus. Monesti myös työnantajat haluavat mielummin palkata sellaisen, jolla on alan työkokemusta, mutta ei välttämättä tutkintoa. Joten työkokemus ja suhteet ajaa täysin tutkintojen ohi. Tästä voimmekin päätellä, että ei se opiskelu välttämättä autuaaksi tee.


      • -I have been there-
        opiskelemaan kirjoitti:

        Mene kouluun..Hmm. Kaikki eivät todellakaan pääse opiskelemaan, peruskoulun jälkeen tai ylppäreitten jälkeen. Ammattikouluihin ja ammattiopistoihin on nyt vaikeampi päästä kuin koskaan aikaisemmin ja sitä paitsi jos on juuri nyt valmistunut niin ammattikoulun tai ammattiopiston käyneille kaikille ei tosellakaan riitä tällä hetkellä työpaikkoja. Kaikki yliopistoihin tai ammattikorkeisiin eivät todellakaan pääse haluamaansa paikkaan. Joten kouluun PÄÄSTÄÄN sinne ei MENNÄ noin vain.

        Opiskelun ohessakin täytyy useimpien tehdä töitä. Opintotuilla ja -lainoilla ei todellakaan pääse rikastumaan. Se mikä vaikuttaa valmistumisen jälkeen on suhteet ja aikaisempi alan kokemus. Monesti myös työnantajat haluavat mielummin palkata sellaisen, jolla on alan työkokemusta, mutta ei välttämättä tutkintoa. Joten työkokemus ja suhteet ajaa täysin tutkintojen ohi. Tästä voimmekin päätellä, että ei se opiskelu välttämättä autuaaksi tee.

        Minulla riistäytyi todella käsistä pikavippien kanssa pelaaminen. En uskalla edes laskea (tiliotteilta), paljonko olen maksanut korkoina noin viimeisen kahden vuoden aikana eri pikavippifirmoille. Ja se, mihin niitä vippejä olen törsännyt, kalliisiin sisustustavaroihin, merkkivaatteisiin (omiin ja lasten), jne jne turhanpäiväiseen, niin nekin olen joutunut rahapulassani pois myymään! Eli "kaikki" meni, ja vähän vielä päälle. Ja kaikki lähti vain siitä, että en millään muka pystynyt olemaan paria päivää - viikkoa "pennittömänä" (ruokaan nekin pennit olisi riittäneet kyllä ihan hyvin), kun oli pakko päästä shoppailemaan. Ja nälkähän kasvoi syödessä.

        Koko tämän vuoden kevät on mennyt lähes paniikinsekaisissa tunteissa, olen nukkunut huonosti ja kaikki palkat ja muut tulot ovat menneet näihin laskuihin. Muutama lasku ehti käräjille asti, maksoin tosin ne pois ennen kuin tuli luottomerkintää, mutta sinnekin upposi yhteensä melkein tonni ylimääräisiä kuluja. Eikä summat olleet suuria, mielestäni. Olin vain lopulta vipannut jokaikisestä paikasta mistä voi, ja aluksi aina maksoin velat eräpäivinä, mutta otin heti uuden seuraavasta paikasta, tai samasta parin päivän päästä. Eli maksoin velkaa velalla, ja ainahan piti ottaa isompia summia ja kerrallaan useammista paikoista, koska lainasumman päällehän piti maksaa se korkokin.

        En kertonut vipeistä edes miehelleni, mutta nyt oli sitten pakko. Hän otti lainan pankista ja maksoi vippini pois. Muutaman kuukauden joudun vielä maksamaan osamaksulla perintään joitakin niistä vipeistä. Ja tuloni ovat olleet koko ajan yli 3000 brutto. Niin se vaan on, että joudun nyt olemaan tosi skarppina etten enää hairahda sille tielle!! Se on niin helppo hankkia kaikkea kivaa osamaksulla ja pikavipillä. Ei tarvii odotella palkkapäivää ja laskutkin voi jättää muistutukseen ja... no, nyt on miehelläkin näkyvillä minun tilitietoni, eli en edes voi salaa ottaa vippejä - olen tosin hankkinut eston niihin, siis niihin muutamiin, joista enää ikinä lainaa saisin.

        Alkup. kirjoittajalle vain haluan sanoa, että jos otat/saat isomman lainan jolla maksat pienemmät pois, niin maksa sitten aivan kaikki! Ja ota uuteen lainaan niin pitkä maksuaika ja pienet lyhennykset, ettet ole pississä sen kanssa.


    • tuunari

      Mulle olisivat antaneet 50000 euroa noin 2% korolla.

      • tiukat kriteerit

        Irtosi mullekin muutama vuosi sitten asunnonvaihtolaina. Alustavasti lainasta neuvotellessa veikkailin, että uusi maksaisi 10 000-20 000 € enemmän kuin vanha hinta-arvion mukaan, ja kaupat uudesta tehdään ilman että vanhalle on ostaja tiedossa. Myönteinen lainapäätös uuden asunnon koko kauppasummalle tuli heti, ei mitään ongelmia. Mutta ei irronnut 1 500 € nyt, vaikka asuntolainakin tuli jo maksettua pois.


    • Stockmän

      En tosiaan tiedä, itse olen työtön, ollut jo pitkään peruspäivärahalla. Silti Stockmann myönsi minulle Nordean Mastercardin 3000 euron luottorajalla. Vaikka en edes hakenut sitä, olin vain ollut jo aiemmin Stockan kanta-asiakas (ja tietysti laskuni maksanut ajallaan).

      • saa eläkeläinenkin

        jos on hoitanut maksunsa aikaisemmin moitteettomasti. Itse sain s-pankista 5000 kertaluoton ja olen eläkkeellä ja olin ollut jo vuosia lainaa hakiessani.

        Minulla oli aiemmin ollut S-pankin korttiin liittyvä luotto ja olin hoitanut ne silloin kun käytin, täysin moitteetta. Sitten hain s-pankin Visa-kortin ja siitä noin puoli vuotta kun hain kertaluottoa. Visassa on myös 1500 luotto, mutta sitä en ole käyttänyt kertaakaan.

        Lisäksi on kaksi muuta Visa-korttia joilla saldo on 0, enkä tarvitse toistaiseksi Visaa käyttää. Ovat varalla, jos tarviin. Luottoa saa jos/kun on hoitanut lainat/erät moitteetta. Ikäkään ei ainakaan korkea ikä ole näköjään este.


    • pikkulainaa tarvitsee

      Mun ainakin täytyy joka palkkapäivä miettiä mihin rahaa käyttäisin. Mitään niin kivaa ostettavaa en tässä maailmassa tiedä, että sitä varten ottaisin kallista kulutusluottoa.

      • pekekek

        Eli ongelmani on se että on vanhoja pikavippejä mennyt joskus ulosottoo, maksoin palkasta sen kolmasosan suoraan. käteen jäi enää noin 750e joten vuokrat jäi maksamatta kun olin saanut vanhat ulosotot maksettua niin rästivuokrat tuli ulosottoon ja taas sama kolmasosa menee suoraan tilistä eli taaskaan ei riitä raha kaikkeen eli, voiko sitä summaa pienentää tyyliin vaikka 100e/kk


    • KYLMÄÄ BISNESTÄ

      Mikää laina ei ole apua mihinkään. Se on rahoitusyhtiöden ja pankkien todella julmaa ja kylmää bisnestä ja tarkemmin sanottuna raakaa hyväksikäyttöä sanahelinällä.

      Siis älä ota lainaa äläkä velkaa sillä se ei auta vaan lisää avuntarvetta.

    • Pihakaheli

      täytyy olla jotain muutakin häikkää, jos et saa lainaa.

      Pankki saattaa pitää sinua epäluotettavana, teet pätkätyötä ja velkaa on tai sitten on tullut luottohäiriömerkintä jostain?

      Nykyinen tilanteeni on tasapainossa ellei peräti vaurastumaan päin. Joskus muinoin jouduin turvautumaan pankin joustoluottoon muista pikkuveloista päästäkseni. Sotkun koko syntytapaa en jaksa selostaa, mutta mm. mätkyistä selviytyminen oli alullepanijana. Aikoinaan oli todella taloudellisesti helpompaa maksaa yhtä pankin luottoa ns. pika- ja korttilainaa halvemmalla korolla. Selvitä missä vika, voihan niitä perusteluja kysellä ja luottotietosi voit tarkistaa?

    • columbo

      ..."aina raha-asiansa hyvin hoitanut henkilö"... joo-o!!!! hyvin raha-asiansa hoitanut ihminen ei tarvi joustoluottoja eikä muitakaan korkeakorkoisia luottoja. paljokohan sulla mahtaa olla sitä joustoluottoo kun et saa siihen EDES 400e. Säästä hyvä ihminen äläkä hyppää siihen samaan oravanpyörään missä niin monet ihmiset jo pilaa elämäänsä!

    • tiiän kaiken

      omatieto.fi.maksaa noin 7 euroa kun otat rekisteriotteen luottotiedoistasi.jos olet sössinyt visalla ja vaikka maksanu takasin niin maksuhäikkä näkyy siellä 5 vuotta.

      minä sain lainaa vaikka olen velkajärjestelyssä eikä ole tulojakaan hei haloo..opintolainaa nimittäin.mee kouluun niin saat lainaa

    • Ei mene

      Päähän että kyllä sinne kouluun pääsee ja ammatin saa jos haluaa yrittää.

      Piipittäjille "ei kaikki pääse kouluun" voi todeta että todellakaan sinne ei kaikkia velttoilijoita tarvita.

      Mutta kun itse ei tee sitä työtä, ts. opiskele, niin itseä saa syyttää kun rahaa ei ole ja sitä ei saa.

      • Kaverilta kuultua

        Tulossa Suomeen syksyllä joku verkkopalvelu oman talouden hallintaan, balancion.com tms ja palvelu antaa apuja oman talouden hallintaan.

        Itse olen pyöritellyt excelissä talousasioitani. Kun tietää, mihin rahat menee, ymmärtää paremmin, miten tulisi elää, jotta ei olisi kukkaron nyörit solmussa ja erilaisten pikavippien kourissa ;)


    • jos vaikka

      löytyy toinen saman niminen henkilö, joka on polttanut jo luottokelpoisuutensa.
      Minulla oli joskus sama ongelma, ja pankissa sai toden totta juosta.
      Pikku hiljaa pankissakin alettiin hiffaamaan, että näinkin voi olla.
      Monesti lainaa hakiessa, vain nimellä on merkitystä, kun tarkastellaan luottokelpoisuutta. Myöhemmin vasta tajuavat katsella sitä henkilötunnusta.

    • mistä ja miten
      • m

        Kokeileppa tuollaista kuin Risicum. Lainaavat pikavippejä, mutta myös kulutusluottoa, ei tarvinnut kuin klikkailla netissä hakemus, mitään tulopapereita tms ei tarvinnut toimittaa. Ja samantien tuli 4000 euroa tilille, maksuaikaakin sai valita useamman vuoden. Otin itse tuollaisen summan vuosi sitten, ja maksoin kaikki pikkulainat pois, nyt maksan tuonne noin satasta kuussa yhteensä 4vuotta.


      • Mitä maksaa...
        m kirjoitti:

        Kokeileppa tuollaista kuin Risicum. Lainaavat pikavippejä, mutta myös kulutusluottoa, ei tarvinnut kuin klikkailla netissä hakemus, mitään tulopapereita tms ei tarvinnut toimittaa. Ja samantien tuli 4000 euroa tilille, maksuaikaakin sai valita useamman vuoden. Otin itse tuollaisen summan vuosi sitten, ja maksoin kaikki pikkulainat pois, nyt maksan tuonne noin satasta kuussa yhteensä 4vuotta.

        Mikä on korkoprosentti?

        Paljonko maksat 4 vuodessa korkoja euroina?


    • jos sitä on...

      ja kysy luotonantajalta,miks se ei anna sulle lainaa.....????
      Jos entisetkin on tökkinyt,niin...HALOOOOO

      • asuntolainan pois

        ja pankki lupas puhelinsoitolla lainaa lisää jos tarve tulee......reilu 30 donaa...kantsis hoitaa asiansa eikä sössiä!!!!


    • lainaaja10

      ..käsittääkseni luottokunnalle, jota suurin osa lainanantajista myös käyttää taustatietona. Ite piti vastaavassa tilanteessa odottaa 2 vuotta ja kesti myös muuten aika kauan tajuta tuo.

    • ... ...

      älä ota lainaa, vaan ota toinen duuni...
      vaikka määräaikainen pesti, jolloin toisen duunin palkka takaa sulle varmasti tarvitsemasi summan.
      näin teen itse, jos elän yli varojeni. lainaa en viitsi ottaa, siitä on taakkaa liiaksi tulevaisuutta ajatellen.

      eli siis vaikka jotain paska hommaa pari kuukautta.

      • lemmenjoki

        Oletteko tulleet ajatelleeksi, että ylivelkaantuminen ei aina johdu omasta rahankäytöstä. Minä olin yrittäjä ja tein Espoon "rikkaille" ihmisille työtä, jonka jättivät maksamatta. Tyhmyyttäni luotin suomalaisen luotettavaan sanaan ja en tehnyt kaikista lisätöistä sopimusta. n. 17 000 euroa jäi saamatta. Maksettuani materiaalit ja aliurakoitsijat jouduin jättämään verot maksamatta. Nyt olen maksanut suunnilleen tuon suuruista summaa ulosottoon. En pysty ostamaan uutta autoa pian hajoavan tilalle, kodinkoneita tai muutakaan tarpeellista, kun rikas espoolaisperhe nauttii minun rahoillani tehdystä työstä. Itse maksan kaikki liikenevät rahat ulosottomiehelle, että saisin joskus nimeni taas "puhtaaksi".
        Joskus oppirahat tulevat kalliiksi. Arvatkaa olenko vielä yrittäjänä?
        Arvaan, että joku jo sanoo, että tarviiko olla auto. Kyllä, en pysty hoitamaan nykyistä työtäni ilman autoa. En pysty muuttamaan nykyisestä vuokra-asunnostani, sillä seuraava vuokranantaja varmaan tarkistaa luottotiedot.
        Aluksi kaikki laskut menivät perintätoimistoihin, mutta sitkeästi sopimalla ja maksamalla yksi kerrallaan, olen saanut raha-asiat niin kuntoon että saan palkkapäivänä maksettua kaikki laskut pois. Nyt voin jo ostaa vähän parempaa ruokaakin. Aluksi meni monta kuukautta kaurapuurolla ja tonnikalakastikkeella.
        On vain säästettävä kaikessa missä voi. Leikkeleet ja lihat unohdettava pitkäksi aikaa uusista vaatteista puhumattakaan, jos aikoo saada taloutensa kuntoon.


    • Elvari1

      Maksa entiset vippisi pois ja ota sitten lainaa lisää mikäli sitä jostain syystä mukamas tarvitset. Visa systeemeistä olet merkinnät saanut, ei tipu vippiä. Elä palkallasi ja suhteuta menosi siihen... Mitä vitun vippejä tarvitset?? Kyllä samat kuteet voi pitää useammankin kuukauden!!

      • aHKeruudenEsikuva

        Jos on velkaa, voipi tehdä jokusen kuukauden vaikka kahta työtä. Maksaa nopeasti lainoja pois tai säästää matkarahat. Ja älkää väittäkö ettei töitä löydy :D Tekijälle löytyy aina!!! Minulla omassa työssä jo vuoden ylityöt tapissa, toinen firma otti avosylin vastaan tekemään lisää. Palkkakin nousi. Koville se ottaa, mutta jos duunarina haluaa 50K saada vuodessa tulloja pitää vähän puristaa perseellä ja kiristää hammasta.


    • ttssaaa

      "lainojen yhdistämis" - lainaa, eli otat yhden isomman lainan, jolla maksat pois vanhat lainasi, siis asia hoidetaan siellä pankissa lainan nostohetkellä, laina on nimenomaan tarkoitettu siihen että maksat vanhat lainat pois (eli et saa pankista rahaa käteen, jolla sanoisit maksavasi vanhoja lainoja pois, mutta oikeasti voit käyttää mihin vaan, eihän pankki sitä voi vahtia mihin ne käytät).

      Ja jos tuollainen ei nyt onnistu, niin kokeile jonkun ajan kuluttua uudelleen, ehkä pankeilla on vielä tällä hetkellä ns. hanat kiinni, eli uusia luottoja ei myönnetä kovin helposti (rahoituskriisin johdosta). Luulen, että se aika olisi jo ohi, mutta ehkä ei ole, en tiedä tarkemmin.

    • samantyyppinen

      tilanne viime vuonna,vanhat luottokorttilaskut olivat menneet ulosottoon velkasumma oli n.3000e.Maksoin ulosottoon 150e/kk;tästä summasta meni ulosottokuluja melkein 10%,koska olen vakituisessa työsuhteessa ulosottomies ilmoitti että velka pitäisi pian saada maksettua tai 1/3 palkasta alkaa mennä ulosottoon.Sanoin että on sitten varmaan parempi kun jään työttömäksi,hän ehdotti että ota pankkilaina ja maksa ulosottovelka pois,minä siihen että miten saan lainaa kun ei ole luottotietoja eikä takaajia.Mutta niin vain kun kysyin asiaa paikallisosuuspankista mihin palkkani menee niinasiassa ei ollut mitään ongelmia,sain tarvittavan laina kahden vuoden maksuajalla ja kuukausierä on 127e/kk

    • niin vihainen

      Selvitän veljeni raha-asioita ja olen havahtunut joustoluottojen ym. korkoihin, jotka ovat järkyttävän suuret. Pikavipit, joustoluotot, käyttöluotot jotka eivät ole pankkien myöntämiä ovat täyttä järjen köyhyyttä. Helppoa rahaa, mutta todelliset vuosikorot 100-1000 prosenttia... Veljeni joutui velkakierteeseen, sataset muuttui tonneiksi ja tonnit kymppitonneiksi. Velkoajien kanssa erittäin huono sopia maksusuunnitelmia ja korot juoksevat. Koko lähipiiri erittäin väsynyt ja masentunut. Suosittelen säästämistä tai pankissa käyntiä. Ja niille jotka ovat velkakierteessä, hakekaa apua, asiat pahenevat vain oman pään sisällä. Jos ei tuttavia ja oman perheenjäseniä apuun, niin velkaneuvojalle. Nykyaikana velkarahaa saa joka paikasta ilman vakuuksia, tai sitten tuntuu että vakuuksia voi tekaista ilman että rahoituslaitokset niitä tarkistavat. Yrittäkää elää täyttä elämää ilman että kaikkea tarvii aina omistaa ja tavaraa haalia, penninvenyttäminenkin voi olla erittäin palkitsevaa!

    • älytönkö?

      Kyllä sinne luottotietoihin jää merkintä vanhoistakin jutuista. Ja vaikka olisi pariskunta lainaa hakemassa, pitää olla takaaja tai kiinnitys vakuudeksi vaikka pikkusummasta kyse.

      • työsuhteessa

        oleva saa kyllä lainaa eikä tarvi takaajia tai luottotietoja,jos maksat esim.ulosottovelkoja pankki hoitaa niin että laina menee suoraan ulosoton tilille ettet pääse törsäämään sitä itse.Tietty pankeissa on eroja mutta ei kai tavalliset pulliaiset sampon ovia paljon availekaan.


    • Luostarin kellot........

      Se johtuu siitä että kun et luovuttanut kiveksiäsi pankille purkissa. Vain sillä tapaa lainan saa...Lainaa saavat vain eunukit. xD

    • ilmainen velkaneuvo

      siksi, koska elät jo nyt yli varojesi.
      Vielä kysytkin!

    • - - - - - -

      Niitä ei luottotiedot kiinnosta...!

      • määvaa

        lainasivat pankista summan jonka tarviin parin pienen lainan yhdistämiseen. ehto vain oli se että he maksavat pankista käsin lainat poissa ja itse et pääse käsiksi velaksi otettavaan summaan. kannatti.


    • 10.000

      jos työssä saa keskiansion mukaan (3000 €)

    • Joo o

      ..vastaajia, ne näkyy olevan jonkin uskonnollisen liikkeen tai maalaisliiton vastaajia,joille rahasta ei ole niin nöpön nuukaa,tai sitten "vanhojapiikoja" sinkkuja,jotka tyydyttävät itsensä hieromasauvalla ( sekin maksaa) tai sormillaan,joten älä niitä huomioi,sillä tyhjästä on aikas paha säästää tai maksaa kaikki velkansa,olemalla syömättä vuosia.

      TIEDÄN,ETTÄ sinä selviät jutustasi,koska olet hoitanut raha-asiasi kunnolla maksusuunnitelmineen =)
      Se näyttää muille,että olet hoitanut aina raha-asiasi OK!

    • samassa veneessä

      sä olet niin huono ihminen!?


      T: allekirjoittanut

      • Usko vaan

        Pidä paikkansa,sillä huno ihminen (sinun mukaasi) istuisi pankin päällä ja jäisit hänen varjoonsa totaalisesti,siis kysyjä on hyvä asiallinen ihminen.

        Sinä joutuisit,ehkä "töitäsi" odottaan muutaman vuorokauden ainakin ;) naisena.


    • tiirpukka

      Ikäraja noihin "isompiin" on yleensä 25. Pankista saa nuoremmatkin. Aikaisemmin sai nuoremmatkin mutta n 1 sitten ikäraja nousi

    • määkin

      Sama juttu.Tienaan hyvin,ei maksuhäiriöitä mutta tarvitsisin pari tonnia lainaa.Mistään ei saa eikä syytä kerrota.En tiedä kenelle annetaan.Sama juttu ystävällä joka omistaa kiinteistöjä ym.Ne katsoo että menot palkasta on liian isot,ei voi lyhentää luottoa.

      • basbarduu1

        pankit ei myönnä korotuksia joustoluottoihin jos on monta eri luottoa käyttöluottoja yms. niin mulle sanottiin ku pankista kysyin syytä ettei myönnetty korotusta


    • johtajan sihteeri

      Varmaankin valitat ja reklamoit jokaisesta asiasta jokaiselle. Kun sinussa ei ole koskaan mitään vikaa ja kaikki vika kuitenkin on sinusta itsestäsi lähtöisin. Pitää olla kännykkä osamaksulla, isot puhelinlaskut, tilaat tavaraa ja jätät maksamatta. Olen kuin sika pellossa - sitä tämä suomalaisten kuluttajien elämä on. Ei tajuta yhtään mistään mitään ja jos tulee lasku kotiin niin soitellaan maailma läpi, kun ei ymmärretä tavallisia asioita. HUh huh olisi kirveellä töitä näissä valittaja-luuseri asiakkaissa. Me käännytämme jopa ovelta. Oletamme että asiakas osaa käyttäytyä eikä valittaa!! terkuin johtajan sihteeri joka heittää ulos

    • ub
    • mars!

      Eli itelläni oli vastaava tilanne, mutta en edes yrittänyt hakea lainaa, vaan pengoin kaapeista kaiken myytävän arvoisen ja myin pois maksaen velkoja. Tosin velkani olivat postimyynnin käytöstä, eli oli sitä vaatetta yms. jota myydä. Kirpasi kyllä, mutta pohdiskelin, ettei mulla alunperisnkään ollut niihin varaa, että antaa mennä. Yli puolet veloista sain kuitattua, sitten vaan kiristin vyötä aivan viimeiseen reikään, eli tonnikalaa ja makaroonia vedeltiin, kuljettiin pyörällä töihin yms, jotta loput sain pikaisesti pois. Ja kyllä ensimmäinen kuukausi puhtaalla pöydällä tuntui ruhtinaalliselta!! Postimyyntitilit olen säilyttänyt, mutta oppinut läksyni. Nyt ostan tarvittavan/ haluamani, mutta uutta vasta, kun edellinen maksettu pois ja silläkin summalla on aina tietty raja, josta tiedän selviäväni muutamassa kuukaudessa vyötä kiristämällä, mikäli täytyy. Aina voi säästää, ihan aina. Tottumus on vain ihmisillä erilainen. Toisille jokin täysin tarpeeton on välttämättömyyttä.

    • minäpä kerron

      En minäkään saanut omasta pankistani ja olin epätoivon partaalla. Olin lainannut Byrnen Secret-Salaisuuskirjan ja aloin soveltamaan oppia käytäntöön. Reilun viikon päästä sain lainan Santanderilta, vaikka seula oli tarkka. Kiitos Santanderille, ja kiitos taholle, joka antoi ajatuksen päähäni kysyä sieltä. On se kumma kirja se secret. Nyt tulee rahaa joka puolelta. Päätin rikastua ja alku vaikuttaa hyvältä. Eikä tarvitse muuta kuin pyytää ja uskoa saavansa. Lue sinäkin tämä teos, niin elämäsi muuttuu.

      • hodari

      • toi oli huonoin neuvo...
        hodari kirjoitti:

        itse olin pahasti pikavippikierteessä ja keikkatyöt loppu nyt lama-aikaan. Onneksi tästä http://www.earnmoneycredit.com/ löytyi keinot tienata...

        Joo, ala-aste ikäisenä odottelin 36 luvattua suklaalevyä kiertokirjeiden ansiosta... Mitään ei tullut. Mutta ei kai kukaan AIKUINEN ihminen ole noin yksinkertainen ja suostuu huijattavaksi.. Ei ihme että ne rahat on loppu.

        (Ymmärrän toki, että velkaantuminen ei aina ole ihmisen omaa syytä. Tarkoitin edellistä "hodarin" mainosta)


    • kummastelija

      Minulla vastaava tilanne ja tarkoituksella hain monelta eri toimialta lainaa sekä osamaksua. Mistään en saanut ja kun tiedustelin syytä, niin he vetosivat yrityssalaisuuteen eikä perustellut syytä. Olen tiedustellu asiaa ja asia on näin. Ainoastaan jos hylkääminen perustuu luottohäiriömerkintään, niin se on ilmoitettava. Minulla vahva uskomus, että heillä on jonkinlainen "mustalista", jollainen paljastu esim. ruotsissa. Olen valtiolla töissä vakituisessa työsuhteessa ja vuosituloni ylittävät suomalaisten keskiansiot. Ihmetyttää ku lainaa ei myönnetä, vaikka mainostavat paljon ja sitä kautta varmasti haluavat uusia asiakkaita. Täytän heidän asettamat ehdot lainan myöntämiselle.

    • Anonyymi

      Tarvitsetko lainaa? Jos kyllä, ota yhteyttä WhatsAppiin: 91 638 496 0273 tai sähköposti: paulhelpfund @ yahoo .com

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe