Kipu lantiossa oikealla puolella

yanski

Mulla on nyt kuukauden sisään ilmaantunut jo 3 kertaa tajuton lantion seudulla ilmenevä kipu. Se alkaa yhtäkkiä, nyt ensimmäisellä kerralla kun piti nojautua sohvapöytään päin osoittamaan pöydällä olevasta kuvasta jotakin, toisella kertaa kun nojauduin ottamaan kassia auton takapenkiltä, kolmannen kerran tänään ihan vain siinä kun istuin oikea jalka vasemman päällä tietokoneen ääressä. En ymmärrä mitä tämä kipu on ja mistä johtuu?

Kipu ei hellitä, ei edes hieman helpotu esim. lämpimällä hautomalla, vaan olen joutunut ottamaan kahdella edellisellä kerralla Burana 600 jotta kipu lakkaisi. 1. kerralla otin myös Sirdalud-nimistä lihasrelaksanttia, mutta en tiedä oliko siitä mitään hyötyä. Tänään en ole vielä ottanut mitään mitään lääkettä kun kipu on lievempää kuin kahdella edelliskerralla. Tasaisesti kummallakin pakaralla istuminen ei satu, mutta jos liikahdankin, esim. oion selkääni tms. tai lähden kävelemään jne. niin kipu tuntuu heti :/ Ei tämä tunnu iskiakselta tai noidannuolelta, sillä kipu ei varsinaisesti tunnu selässä, vaan lantiossa, mutta tosiaan, vain toisella puolella, ja aina oikealla.

9

9319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iskias

      Minulla kovia vihlomiskohtauksia silloin tällöin vasemmalla puolella. Lääkärin mukaan iskiashermo menee lantiostakin alaspäin vinosti.

      • Anonyymi

        Meneekö se nivuksen kohdalla?
        Itselläni tuntuu kipua alaselän lisäksi nivusessa.


    • itseäsi ensin

      hermoratahierojalla tai kansanparantajalla ja älä unohda kertoa sitä täällä

    • -blue1

      Serkullani on ollut aivan sama ongelma, siis mieletön kipu oikealla puolella lantiossa. Se oli muistaakseni joku paksusuoli tai joku, joka siellä on kipeä.
      Serkulleni piti tehdä leikkaus, jotta hän paranisi.

      Toivotaan, ettei sulla ole sitä, mutta hyvin samalta kyllä kuulostaa.

      • yanski

        En jaksaisi uskoa että olisi mistään suolistosta kiinni. Mulle tulee välillä semmosiakin kohtauksia, että istun paikallani oikea jalka vasemman päällä (kuten siis naiset "aina" istuvat) ja vaikken liiku lainkaan tuolissa niin yhtäkkiä tulee selkään oikealle puolelle samainen kiputuntemus. Hetken se kestää mutta sitten yhtäkkiä se kipu vaan lakkaa. Tuntuu niinkuin joku menis ikäänkuin paikaltaan mutta mistäs minä semmosista tiedän... Niin, kipu tuntuu siis sillä puolella, jonka puoleista jalkaa pidän päällimmäisenä. Mutta jos istun vasen jalka päällä, ei kipua kuitenkaan koskaan esiinny vasemmalla puolella.

        Kävin viime talvena tavallisella hierojalla yhteensä 3 kertaa (sain lahjakortin) ja siellä keskityttiin lähinnä niska-hartiaseutuun, mutta hieroja totesi että jokin lantioluu tms. (en ole haka anatomiassa) on toiselta puolelta korkeammalla kuin toisella puolella ja korjasi sen paikalleen. No seuraavalla kerralla se oli taas mennyt ylemmäs ja taas korjattiin. Niin ja hän totesi myös että mulla on melkein liiankin joustavat "paikat", miinuspuoli on se, että menee helposti paikat jumiin, mutta positiivista se, että saan helposti itse jumitukset auki.

        Voisikohan tää vaiva liittyä tohon joustavuuteen? Ja oisko kiropraktikko oikea henkilö auttamaan jos kipu johtuu jostakin jumituksesta..? Kiitos jos joku vielä osaisi auttaa :)


      • palaa lähtöruutuun
        yanski kirjoitti:

        En jaksaisi uskoa että olisi mistään suolistosta kiinni. Mulle tulee välillä semmosiakin kohtauksia, että istun paikallani oikea jalka vasemman päällä (kuten siis naiset "aina" istuvat) ja vaikken liiku lainkaan tuolissa niin yhtäkkiä tulee selkään oikealle puolelle samainen kiputuntemus. Hetken se kestää mutta sitten yhtäkkiä se kipu vaan lakkaa. Tuntuu niinkuin joku menis ikäänkuin paikaltaan mutta mistäs minä semmosista tiedän... Niin, kipu tuntuu siis sillä puolella, jonka puoleista jalkaa pidän päällimmäisenä. Mutta jos istun vasen jalka päällä, ei kipua kuitenkaan koskaan esiinny vasemmalla puolella.

        Kävin viime talvena tavallisella hierojalla yhteensä 3 kertaa (sain lahjakortin) ja siellä keskityttiin lähinnä niska-hartiaseutuun, mutta hieroja totesi että jokin lantioluu tms. (en ole haka anatomiassa) on toiselta puolelta korkeammalla kuin toisella puolella ja korjasi sen paikalleen. No seuraavalla kerralla se oli taas mennyt ylemmäs ja taas korjattiin. Niin ja hän totesi myös että mulla on melkein liiankin joustavat "paikat", miinuspuoli on se, että menee helposti paikat jumiin, mutta positiivista se, että saan helposti itse jumitukset auki.

        Voisikohan tää vaiva liittyä tohon joustavuuteen? Ja oisko kiropraktikko oikea henkilö auttamaan jos kipu johtuu jostakin jumituksesta..? Kiitos jos joku vielä osaisi auttaa :)

        sullehan on jo kerrottu että lantiossa on jotakin vikaa, luultavasti lantion asennon palauttamisella päästään parhaaseen mahdolliseen tulokseen.

        eka viestin ja eilisen viestisi välissä on n 2 viikkoa. oletko tällä välin tehnyt mitään oman asiasi hyväksi.
        mikset ole?
        ajattelitko tehdä muutakin kuin napsia pillereitä?
        tutustu esim www.tasapainopiste.fi ja hoida itsesi kuntoon


      • yanski
        palaa lähtöruutuun kirjoitti:

        sullehan on jo kerrottu että lantiossa on jotakin vikaa, luultavasti lantion asennon palauttamisella päästään parhaaseen mahdolliseen tulokseen.

        eka viestin ja eilisen viestisi välissä on n 2 viikkoa. oletko tällä välin tehnyt mitään oman asiasi hyväksi.
        mikset ole?
        ajattelitko tehdä muutakin kuin napsia pillereitä?
        tutustu esim www.tasapainopiste.fi ja hoida itsesi kuntoon

        Ei, en ole napsinut pillereitä, mutta kiitos nyt tästä vinoilusta jälleen kerran. Onhan se helppoa täällä netissä...

        Kipu vähän tulee ja menee ja myönnän että en vain saamattomuuttani ole saanut aikaiseksi hankkiutua hoitoon. Ja pihi kun olen niin haluaisin ensin selvittää halvimman, tai ainakin hinta-laatusuhteeltaan edullisimman kiropraktikon/osteopaatin/naprapaatin tai minkä lie, ennen kuin menen hoitoon. Käy kuitenkin niin, että päädyn kaupungin kalleimmalle asiantuntijalle ja se harmittaa.

        En vaan ymmärrä montako kertaa se lantio pitäisi laittaa paikalleen että se pysyisi. Luulisin 2 kertaa olevan jo lähellä totuutta, mutta ei ainakaan minun kohdallani. Mitäs sitten keksitään kun se lumpsii itekseen pois paikaltaan ja imeisesti aiheuttaa kipua?


      • Anonyymi

        Mitä kauemmin vaiva/tai ikääntyneempi ihminen on, sitä enemmän keho luulee virheasentoa oikeaksi, ja pyrkii siihen takaisin, säännöllinen hoitokäynti, jotkut loppuelämän käyvät.


    • Teinitytteli55

      Itellä on sitä just tällä hetkellä, mitä teen!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe