Pilasin elämäni

kannabistuotteilla

Elämässäni on tällä hetkellä paljon ahdistusta, masennusta, neuroottisuutta ja kummallisia psykofyysisiä oireita. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että olen luultavasti lopun elämääni psyykkisesti sairas. Sairaus johtuu paljolti kannabiksen käytöstä, vaikka lopetin sen lopullisesti pari vuotta sitten.

17-25-vuotiaana kannabis on laukaissut minussa kolme masennus- ja ahdistusvaihetta, todella ahdistavia ajatuksia ja tuntemuksia, plus niihin liittyviä sosiaalisia ongelmia. Miksi jatkoin tai aloitin aina uudestaan? No, välillä, varsinkin alussa, se oli hauskaa. Mielikuvitus ja luovuus kukkivat, ja jossain vaiheessa koko kaveripiiri pössytteli. En jossain vaiheessa oikein tiennyt, mitä muuta kavereiden kanssa voi tehdä kuin polttaa pilveä - tai paremminkin mitä niiden kanssa voi tehdä jos ei yhtään polta pilveä. Puhuisin riippuvuudesta.

Olen kai ennenkin meuhkannut tästä jollain nettifoorumeilla, mutta meuhkaanpa täälläkin. Kyllä kannabis voi aiheuttaa psykoosin ja monia muita psyykkisiä ongelmia. Moni teistä sanoo, että ei ole nähnyt sellaista vaikka on pitkään ollut kuvioissa. Minä olen nähnyt sellaista: ihminen näkee mitä suostuu näkemään.

Jos pilvenpolttaja pimahtaa, harrastuksen kannattajat kiistävät ongelman yhteyden kannabikseen. "Sen mielenterveys oli jo epävakaalla pohjalla / se käytti muitakin aineita / pilvi vaan auttaa masennukseen / kyllä ne vainot menee ohi puhumalla / ei mulla vaan koskaan..."

Ei kai tämä yleistä ole. Useimmat tietämäni käyttäjät rentoutuvat ja saavat iloisen fiiliksen pilvestä. MUTTA: moni niistä hyvämielisistäkin käyttäjistä on pahasti passivoituneita. Työttömiä retkuja, joille joku kauppareissu/ laskunmaksu/ tukikaavakkeen täyttäminen on sen verran vaativa aktiviteetti, että se saattaa lykkäytyä päivillä.

Kokemukseni mukaan yleensä ne, jotka äänekkäimmin huutavat että kannabis lailliseksi, eivät juuri muista aiheista puhukaan. Ne ovat koko ajan pilvessä. Niiden mielestä kannabis tekee kaikki toimet elämässä niin paljon hienomman tuntuisiksi. Ne hermostuvat, jos joutuvat olemaan yhden illan ilman. Niiden lähimuisti pätkii. Ne eivät juuri seuraa maailmanmenoa, kuten terveydenhuoltoa ja politiikkaa, jos ei se liity siihen vanhaan WHO:n tutkimukseen, josta ne aina vouhottavat - VIINA ON VAARALLISEMPAA! - tai siihen laillistamiskysymykseen.

Näin he sanovat: Kannabis auttaa nukahtamaan ja rauhoittumaan. Se edistää ruokahalua. Parantaa kykyäni toimia sosiaalisissa tilanteissa. Kannabis ei ole huume, se on rohto. Kannabis edistää mielikuvitustani, saan pilvessä suuria ajatuksia.

...ja tätä se tarkoittaa: En saa nukuttua jos en polta pilveä. En muista syödä kunnolla, jos en polta pilveä. En osaa liikkua ihmisten ilmoilla selvin päin. Tunnen itseni sairaaksi ilman pilveä. Saan pilvessä hienolta tuntuvia ideoita, joilla ei ole mitään todellisuudessa hyödynnettävää käyttöarvoa, tai jos joskus olisikin, olen liian laiska ja väsynyt ja saamaton toteuttamaan sitä käytännössä.

Juu, nämä ovat ääriesimerkkejä. Juujuu, on myös elämässään pärjääviä pössyttelijöitä, ja jotkut polttavat vain joskus. Mutta pointtini on sanoa, että kyllä kannabis aiheuttaa monenlaisia ongelmia, jotka eivät liity mitenkään sen juridiseen statukseen, vaan sen vaikutukseen ihmismielessä.

Pitäisikö kannabis laillistaa? Siihen minulla ei ole kantaa.

66

5120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • public slut from hell

en tunnista sinua itsessäni, enkä tutuissani, vaikka käyttöhistoriaa on enemmän kuin sinulla. ja todennäköisesti paljon enemmän.

olet todellakin ääriesimerkki, sikäli jos olet todellinen.

älä loukkaannu, sillä tässä paikassa on esiintynyt jos jonkin näköistä keksittyä huumetarinaa siinä määrin, että jos ja kun rangaistuksia näistä valheista mietitään, niin mietitään sitten.

haittasi voivat johtua kannabiksesta (tai päihteistä yleensäkin) tai eivät, en ota kantaa, mutta totean, että tuttavapiiriini ei kuulu "sinunlaisiasi", ja tyydyn kommentoimaan kirjoituksen loppua sen verran, että jos olisit saanut niskaasi vielä kannabiksen juridiset haitat oikeustoimien ja muiden vastaavien osalta, niin sitten vasta olisitkin sekaisin ja henkisesti melko lopussa, kun nytkin jo ahdistaa kovin.

kannabiksen merkittävimmät haitat yksilötasolla suuressa populaatiossa ovat kuitenkin pelkästään juridisia, eivät kemiallisia, ihmisen mieleen vaikuttavia.

sitä ei yksi lsd-poika ja sinä voi muuksi muuttaa, ja kuten itsekin sanoi, olet ääritapaus. päihteillä on kaikilla haittansa, kuten varmasti kaikki ymmärtävät.

kahvinkin on todettu aiheuttavan joillekin ihmisille aistiharhoja, jopa psykooseja.

mitä mieltä olet, olisiko sinun kannattanut käyttää lsd:tä, koska se täälläkin vimmaisesti kirjoittavan entisen huumevalistajan mielestä on kannabista vähähaittaisempi huume, vähän "ärhäkampi" vain?

vesiliukoinen "ärhäkkä" kun on haitattomampi kuin rasvaliukoinen "plassu". siis hänen mielestään.

ehkä sinä voisit paremmin, jos olisit heti luopunut kannabiksesta ja käyttänyt lsd:tä.

• topicin avaaja

Public slut from hell, miten lsd liittyy tähän? Ei, en todellakaan usko, että voisin paremmin, jos olisin vaihtanut kannabiksen lsd:hen. Yksi elämäni parhaita ratkaisuja saattoi olla se, että jätin lsd:n kokeilematta, kun siihen oli tilaisuus. Olen selvästikin sitä ihmistyyppiä, jolle tajunnan laajennus ei sovi, ei niinkään pienessä mittakaavassa kuin kannabistuotteilla. Minuun kannabis siis vaikutti tajuntaa laajentavasti; moniin muihin ihmisiin se vaikuttaa eri tavalla.

Alkoholivertauksiakaan ei tarvita tässä topicissa. En tarkoita asetella kannabista vastakkain muiden päihteiden kanssa. En enää mainittavasti käytä alkoholiakaan, koska siitä tulee yleensä huono, väsynyt ja pöhöttynyt olo, ja krapulassa vasta onkin paha olla.

Enkä myöskään halua varoittaa ketään kannabiksen vaaroista. Polttakaa vaan sitä pilvee, kelle se sopii.

• public slut from hell
        topicin avaaja kirjoitti:

Public slut from hell, miten lsd liittyy tähän? Ei, en todellakaan usko, että voisin paremmin, jos olisin vaihtanut kannabiksen lsd:hen. Yksi elämäni parhaita ratkaisuja saattoi olla se, että jätin lsd:n kokeilematta, kun siihen oli tilaisuus. Olen selvästikin sitä ihmistyyppiä, jolle tajunnan laajennus ei sovi, ei niinkään pienessä mittakaavassa kuin kannabistuotteilla. Minuun kannabis siis vaikutti tajuntaa laajentavasti; moniin muihin ihmisiin se vaikuttaa eri tavalla.

Alkoholivertauksiakaan ei tarvita tässä topicissa. En tarkoita asetella kannabista vastakkain muiden päihteiden kanssa. En enää mainittavasti käytä alkoholiakaan, koska siitä tulee yleensä huono, väsynyt ja pöhöttynyt olo, ja krapulassa vasta onkin paha olla.

Enkä myöskään halua varoittaa ketään kannabiksen vaaroista. Polttakaa vaan sitä pilvee, kelle se sopii.

kiitos.

lsd liittyy asiaan siten, että tällä palstalla on esiintynyt jo kaksi vuotta entinen huumevalistaja, joka muutama päivä sitten kirjoitti, että lsd on vesiliukoisuutensa johdosta vähemmän haitallista kuin kannabis, koska kannabis on rasvaliukoinen.

lsd on vain "ärhäkämpi" kuin kannabis.

vähän aiemmin hän taas oli kirjoittanut, että jonkun poika on ollut mielisairaalassa jo 13 vuotta, kun kokeili lsd:tä.

kuinka kauan hän olisikaan ollut, jos olisi kokeillut kannabista ja jos tarina olisi tosi?

se jää arvoitukseksi, koska hullun puheista ei enää kukaan ota mitään selvää kolmentoista vuoden mielisairaalajakson ja lsd-ikitrippi-now-for-me-tarinan jälkeen.

pidän hänen näkemystään sangen vaarallisena, ja huomaan, että sinäkin niin teet, joten pidän sinua kohtuullisen järjissään olevana ihmisenä.

enkä tajua, miten vuosia huumevalistusta kouluissammekin antanut henkilö voi tällaisen lausunnon antaa.

tajuatko sinä?

• public slut from hell
        public slut from hell kirjoitti:

kiitos.

lsd liittyy asiaan siten, että tällä palstalla on esiintynyt jo kaksi vuotta entinen huumevalistaja, joka muutama päivä sitten kirjoitti, että lsd on vesiliukoisuutensa johdosta vähemmän haitallista kuin kannabis, koska kannabis on rasvaliukoinen.

vähän aiemmin hän taas oli kirjoittanut, että jonkun poika on ollut mielisairaalassa jo 13 vuotta, kun kokeili lsd:tä.

kuinka kauan hän olisikaan ollut, jos olisi kokeillut kannabista ja jos tarina olisi tosi?

se jää arvoitukseksi, koska hullun puheista ei enää kukaan ota mitään selvää kolmentoista vuoden mielisairaalajakson ja lsd-ikitrippi-now-for-me-tarinan jälkeen.

pidän hänen näkemystään sangen vaarallisena, ja huomaan, että sinäkin niin teet, joten pidän sinua kohtuullisen järjissään olevana ihmisenä.

enkä tajua, miten vuosia huumevalistusta kouluissammekin antanut henkilö voi tällaisen lausunnon antaa.

tajuatko sinä?

"Kokemukseni mukaan yleensä ne, jotka äänekkäimmin huutavat että kannabis lailliseksi, eivät juuri muista aiheista puhukaan"

seura tekee kaltaisekseen tai ihminen etsiytyy kaltaistensa seuraan?

olitko sinäkin siis työtön retku, jolle tukikaavakkeen täyttäminenkin oli työlästä?

vai mistä tämä laaja kokemus on kerääntynyt itsellesi?.

no offense.

minäkin olen kannabisriippuvainen.

miksi kieltäisin sen.

kannabis aiheuttaa riippuvuuden noin 10 prosentille sen käyttäjistä.

minulla on mennyt jo aika kauan niin, että kun päivän työt on tehty, on babylon on omansa. jah, jah! :)

riippuvuus on siis paljon pienempi kuin vaikkapa kahviaddikteilla tai tupakoijilla, joista KUKAAN ei kykene olemaan edes iltapäivään tai iltaan ilman omaa huumettaan.

ja valitan, alkoholi mukaan tässä näin, tai alkoholisteilla, joiden päivän aloittaa ensin kahvi, sitten tupakka ja sitten olut. tai olut, tupakka ja kahvi. ja tästä loput variaatiot päälle.

pystyn myös olemaan ilman, mikäli jokin erityinen seikka edellyttää tätä.

jos tulee vaikka mummo kylään ja tuo pullaa ja leetaa.

joten tykkään poltella ja kasvatella ja tykkään keskustella, riippuvainen vähän siitäkin.

osaan myös puhua sangen laajoista aihealueista, vaikka olen kannabista käyttänyt jo kauan, joten sinun kannattaa etsiä itsellesi parempaa seuraa, jota minä en sinulle kuitenkaan tarjoa tällä lauseella.

• Kirjoitukset

kiitos.

tajuatko sinä?

Minäkin olen kiinnostunut VS:n kijoituksista, mutta en ole saanut silmiini mainitsemiasi sananmuotoja hänen kirjoituksistaan, voisitko linkitä ne palstalle. Kiitos !

Kyse siis on näistä kahdesta mainitsemistasi.

"muutama päivä sitten kirjoitti, että lsd on vesiliukoisuutensa johdosta vähemmän haitallista kuin kannabis, koska kannabis on rasvaliukoinen."

"vähän aiemmin hän taas oli kirjoittanut, että jonkun poika on ollut mielisairaalassa jo 13 vuotta, kun kokeili lsd:tä."

• Höhhöttäjä

kiitos.

tajuatko sinä?

Onko tuo nyt kivaa?
        Eikö voisi pitää tuo teidän 'sota' edes niissä uomissa, että ei aleta joka käänteessä juoruamaan mitä kukakin on sanonut.

Mäkin olen eri mieltä tuon VS:n kanssa ja kyseenalaistan hänen tapaansa tuoda esiin oma kanta kannabiksesta, mutta jätän turhan vittuilun ekaluokkalaisille.

• Välinpitämätön
        Höhhöttäjä kirjoitti:

Onko tuo nyt kivaa?
        Eikö voisi pitää tuo teidän 'sota' edes niissä uomissa, että ei aleta joka käänteessä juoruamaan mitä kukakin on sanonut.

Mäkin olen eri mieltä tuon VS:n kanssa ja kyseenalaistan hänen tapaansa tuoda esiin oma kanta kannabiksesta, mutta jätän turhan vittuilun ekaluokkalaisille.

Minusta taas kaikista merkityksellisintä on se mitä kukin on sanonut. Muu on vähän yhdentekevää, herttaisen yhdentekevää.

• public slut from hell
        Kirjoitukset kirjoitti:

Minäkin olen kiinnostunut VS:n kijoituksista, mutta en ole saanut silmiini mainitsemiasi sananmuotoja hänen kirjoituksistaan, voisitko linkitä ne palstalle. Kiitos !

Kyse siis on näistä kahdesta mainitsemistasi.

"muutama päivä sitten kirjoitti, että lsd on vesiliukoisuutensa johdosta vähemmän haitallista kuin kannabis, koska kannabis on rasvaliukoinen."

"vähän aiemmin hän taas oli kirjoittanut, että jonkun poika on ollut mielisairaalassa jo 13 vuotta, kun kokeili lsd:tä."

"poika mielisairaalassa" on yli 1,5 vuotta vanhaa kauraa, joten se saa jäädä hakematta.

"ärhäkämpi-lsd" juttu löytyy tuolta päihdepolitiikkapuolelta, jostain sieltä.

minun on niitä turha hakea, sillä kyllä se poliisin tutkija ne sitten hakee, kun oikeusjuttu tulee ajankohtaiseksi.

itsekin ne löydät, kun käytät kuukkeliasi.

• public slut from hell
        Höhhöttäjä kirjoitti:

Onko tuo nyt kivaa?

tässä on sama teksti kuin otsikossa.

• tänään

kiitos.

tajuatko sinä?

Koska jokainen voi lukea mitä VS on sanonut, niin nyt jäit kiinni valheistasi. Väittämiäsi kohtia kun ei löydy mistään keskusteluista.
        Näin pääsit osoittamaan tyhmyytesi.

Äläkä vaan harhaisesti taas väitä että olen VS.

• Paavalius
        tänään kirjoitti:

Koska jokainen voi lukea mitä VS on sanonut, niin nyt jäit kiinni valheistasi. Väittämiäsi kohtia kun ei löydy mistään keskusteluista.
        Näin pääsit osoittamaan tyhmyytesi.

Äläkä vaan harhaisesti taas väitä että olen VS.

Koita hakea vaikka "ärhäkkä" ja "lsd".

Olennaista koko tapauksessa on kai se, että hän ei tajua kuinka suuri ero on LSD:llä ja kannabiksella. Ja miten sen LSD:n käyttö on ollut todella vaarallista hänen pojalleen, joka ilmeisesti on ollut vähän samanlainen henkisesti kuin tänne juuri kirjoittanut "Elämä pilalla". Onneksi hän oli tajunnut olla käyttämättä LSD:tä, eikä ole seonnut, vaan enemmän sellainen sangen harvinainen ääritapauksellinen "mielenterveysraunio", kuten hän itsekin myöntää. Muuten fiksu kaveri siis. Ja jaksamista hänelle, ja kiitos, että jaoit tarinasi.

• hasismama
        Paavalius kirjoitti:

Koita hakea vaikka "ärhäkkä" ja "lsd".

Olennaista koko tapauksessa on kai se, että hän ei tajua kuinka suuri ero on LSD:llä ja kannabiksella. Ja miten sen LSD:n käyttö on ollut todella vaarallista hänen pojalleen, joka ilmeisesti on ollut vähän samanlainen henkisesti kuin tänne juuri kirjoittanut "Elämä pilalla". Onneksi hän oli tajunnut olla käyttämättä LSD:tä, eikä ole seonnut, vaan enemmän sellainen sangen harvinainen ääritapauksellinen "mielenterveysraunio", kuten hän itsekin myöntää. Muuten fiksu kaveri siis. Ja jaksamista hänelle, ja kiitos, että jaoit tarinasi.

Tähän mä haluaisin tän kannabisvalhevalistajan kommentin, ett oliskohan se poika ollut just kuten toi eka kirjoittaja, paitsi siis että olisi syönyt liikaa LSD:tä, mikä ei varmaan oo hyvää tehnyt sille pojalle jos on joku psyykesairaus piilevänä suvussakin. Eli jos se ei olis syönyt happoo ku namusia niin se olisi vaan masentunut ja puuro ei maittas jos ei olisi paukuis.

• oidodo
        hasismama kirjoitti:

Tähän mä haluaisin tän kannabisvalhevalistajan kommentin, ett oliskohan se poika ollut just kuten toi eka kirjoittaja, paitsi siis että olisi syönyt liikaa LSD:tä, mikä ei varmaan oo hyvää tehnyt sille pojalle jos on joku psyykesairaus piilevänä suvussakin. Eli jos se ei olis syönyt happoo ku namusia niin se olisi vaan masentunut ja puuro ei maittas jos ei olisi paukuis.

Sitä saat kyllä odottaa.

• kukkaromhg

sinä olet itse ääriesimerkki!

olet se pelle joka valehtelee joka välissä ja kirjoittelet muiden nimimerkillä.

• tuttuatuttua

hyvä, että kerroit täälläkin!

• Pajautellut

Itse kuulun myös siihen 'häviävän pieneen' vähemmistöön joka kokee polttamisen negatiivisessa valossa.
      Itse olen juuri loppupilvessä, no synteettisestä mutta kuitenkin, ja kovin vaikeaksi se olon teki, olo oli vuoron rennon retkeän eufoorinen vuoroin, neuroottinen ja jossain suhteessa itsetuhoinenkin.
      Ei, pitäisi lopettaa tämä hölmöily, kratomia join lopuksi joka on ok kohtuukäytössä.

• epäinhimillistä kö

Ei kukaan avaudu noin. Kun sinulla ei ole mitään ihmiskäsitystä, jutuista tulee tuollaista. Tuo on niin räikeästi tarkoitushakuista. Aliarvioit lukijoita, kukaan ihminen ei ota tuollaista parkaisua todesta. Kun on täynnä itseään, ei ole koskaan vaivautunut kuuntelemaan muita, eikä näin tajua ihmisistä mitään.

• Global Herpes

Mutta huomaa, että ääritapaus. Johan sen trollikin joutuu myöntämään, että vähähaittainen päihde on silti kyseesssä, kun suhteuttaa käyttäjäkuntaan. Ei edes lähelläkään alkoholin tai tupakan haitallisuutta.

• juu jaahas juu

Ei zori en lukenut ihan kokonaan juttuasi. Täälllä tosiaan liikkuu eräs, joka heittää kaikenlaista legendaa. Oikeesti haittaa, jos jollakin on jotain asiallista kerrottavaa.

Olen itsekin tavannut erään, jolla oli skitsfrenia ja poltti kannabista. Skitsofrenia oli hänen vanhemmallaankin. Väitti itse, että ei olisi ollut pilvestä kii, mutta siinä heräsi pienehkö epäilys.

Muita vastaavia en ole tavannut. Kyllä itselläkin on huonoja kokemuksia ollut pilven vaikutuksen aikana. Paniikkihäiriöitä todetaan myös. Tosiaan varmasti on omat sivuvaikutuksensa ja huonot puolensa, stonettamisesta ei pitkän päälle paljoa kokemuksia kartu.

En usko, että laillistaminen paljoakaan muuttaisi pilven asemaa, ellei nyt alettaisi laittamaan markkinatalouden mukaan shoppeja joka kulmalle. Jos kukkaa saisi omaan käyttöön viljellä ja käyttää, siinä olisi tarpeeksi. Silloin voitaisiin oikeasti puhua pilven ongelmakäytöstä julkisesti. Nythän on niin, että kokemattomat jyräävät ja muka tietävät mitä ongelmakäyttäjille tulee tehdä. Ongelmakäyttäjiä pystyisi auttamaan juuri muut lopettaneet käyttäjät tai muuten vaan käyttönsä kurssiin saaneet. Kuten on laita alkoholinkin.

Mutta jos joku tulee sanomaan minulle, että pilvestä kutistuu aivot, niin minä heitän takaisin, että kannabis on harmitonta. Koko ongelma hukkuu siihen, että kokemattomat heittävät vaan omia mielipiteitään ilmaan ja kun ei ole ongelmaa, ei voi olla ratkaisua.

Täytyy silti korjata, että kyllä päivittäiskäyttäjäkin voi olla ihan sinut käytön kanssa ja puuhata kaikenlaista muutakin. Asia on uskomaton kummaltakin puolelta. Toiset vetävät hassista joka päivä aamusta iltaan pari grammaa ja toiset illalla sauhut. Toiset kokevat joka viikkoisen käytön ahdistavana toiset eivät ja kolmannet polttelevat ilman mitään onkelmia harva se päivä. Kuten niin monen muunkin päihteen kohdalla asia on.

Kirjoitit kovin hyökkäävään sävyyn muuten. En ole ikinä vielä tavannut ihmistä, joka väittäisi, että käytöstä ei voisi tulla mitään ongelmia.

Silti vielä totean tähän, että on minulla ollut alkoholinkin suhteen tilanteita ja paljon ja krapulani ovat muokanneet psyykeäni todella paljon. Alkoholi vaurioittaa psyykeä todella paljon ja minäkuva kaventuu riehuvaksi pälättäjäksi ja toisaalta masentuneeksi syylliseksi :) ainakin toisilla.

• Hans Jörgen Jöns

Vähän tuli sellainen olo, että se on kuitenkin aika kliseinen tekstipaketti.

• se vaikutti..
        Hans Jörgen Jöns kirjoitti:

Vähän tuli sellainen olo, että se on kuitenkin aika kliseinen tekstipaketti.

Kliseisen keksityltä keskinkertaiselta sepustukselta. Todellisissa tarinoissa on useimmin enemmän elämänmakua. Kyllähän hamppuforumillakin on noita överitarinoita ja pääsääntöisesti kaikkea muuta kuin keksittyä. Mutta harvoin ne ovatkaan noin keksitynkuuloisia kuin tämän ketjun avaus.

• avaaja
        se vaikutti.. kirjoitti:

Kliseisen keksityltä keskinkertaiselta sepustukselta. Todellisissa tarinoissa on useimmin enemmän elämänmakua. Kyllähän hamppuforumillakin on noita överitarinoita ja pääsääntöisesti kaikkea muuta kuin keksittyä. Mutta harvoin ne ovatkaan noin keksitynkuuloisia kuin tämän ketjun avaus.

Ahaa, vai että "elämänmakua" puuttuu ja sepustus on "kliseinen", ja se tekee aloituksestani epäuskottavan? Kysy vaan lisää aiheesta, niin valehtelijana, joka ei tiedä noista tuotteista mitään, varmaankin puhun itseni pussiin?

Ja mikä tuossa oli niin kliseistä? Tiedättekö, mikä klisee on? Minäpä kerron. "Klisee" on esimerkiksi sitä, että AINA, kun joku kirjoittaa huumefoorumilla jotain negatiivista kannabistuotteista, niin joku tulee ja tyrmää tarinan epäuskottavaksi, ja jos se haluaa brassailla sivistyssanoilla, se sanoo sitä kliseiseksi. Olkaa te erilaisia ja PERUSTELKAA, mikä tuossa oli epäuskottavaa? Missä on looginen aukko (ei kelpaa että "perseessä höröhörö")? Miten tarinaan olisi saanut sitä "elämänmakua", joka mielestäsi olisi tehnyt tarinasta uskottavan?

• uskova
        avaaja kirjoitti:

Ahaa, vai että "elämänmakua" puuttuu ja sepustus on "kliseinen", ja se tekee aloituksestani epäuskottavan? Kysy vaan lisää aiheesta, niin valehtelijana, joka ei tiedä noista tuotteista mitään, varmaankin puhun itseni pussiin?

Ja mikä tuossa oli niin kliseistä? Tiedättekö, mikä klisee on? Minäpä kerron. "Klisee" on esimerkiksi sitä, että AINA, kun joku kirjoittaa huumefoorumilla jotain negatiivista kannabistuotteista, niin joku tulee ja tyrmää tarinan epäuskottavaksi, ja jos se haluaa brassailla sivistyssanoilla, se sanoo sitä kliseiseksi. Olkaa te erilaisia ja PERUSTELKAA, mikä tuossa oli epäuskottavaa? Missä on looginen aukko (ei kelpaa että "perseessä höröhörö")? Miten tarinaan olisi saanut sitä "elämänmakua", joka mielestäsi olisi tehnyt tarinasta uskottavan?

Koko tarina on epäuskottava. Et osaa kirjoittaa aiheesta kunnolla, koska et ole elänyt kirjoittamaasi, vaan yrität keksiä minkälaista se olisi. Siinä se menee metsään. Siihen vielä kliseisesti kaikki mahdolliset kohdat, joihin lukijat voisivat puuttua, niin keitos on kyllä sangen sakea, mutta liian kokkareinen, jotta siinä olisi eletty oikeasti.

• just ja just
        uskova kirjoitti:

Koko tarina on epäuskottava. Et osaa kirjoittaa aiheesta kunnolla, koska et ole elänyt kirjoittamaasi, vaan yrität keksiä minkälaista se olisi. Siinä se menee metsään. Siihen vielä kliseisesti kaikki mahdolliset kohdat, joihin lukijat voisivat puuttua, niin keitos on kyllä sangen sakea, mutta liian kokkareinen, jotta siinä olisi eletty oikeasti.

Sinun vastineesi on epäuskottava, koska et näköjään edelleenkään osaa perusteella, miksi minun stoorini on epäuskottava. Mikä tuossa tarinassa on mahdotonta ja epäloogista? Mikä noista jutuista ei ole voinut tapahtua ja miksi? Mitä minä en omakohtaisesti tiedä huumeista, miten se näkyy tekstistä? Olen syytön (valehteluun), kunnes toisin todistetaan.

"Keitos on sakea mutta kokkareinen", perustelee nimimerkki Uskova. Ja kansa on vakuuttunut Uskovan retoriikasta...

• lueskele vähän
        just ja just kirjoitti:

Sinun vastineesi on epäuskottava, koska et näköjään edelleenkään osaa perusteella, miksi minun stoorini on epäuskottava. Mikä tuossa tarinassa on mahdotonta ja epäloogista? Mikä noista jutuista ei ole voinut tapahtua ja miksi? Mitä minä en omakohtaisesti tiedä huumeista, miten se näkyy tekstistä? Olen syytön (valehteluun), kunnes toisin todistetaan.

"Keitos on sakea mutta kokkareinen", perustelee nimimerkki Uskova. Ja kansa on vakuuttunut Uskovan retoriikasta...

Miksiköhän otat tuollaiset pultit asiasta?

Et ilmeisesti ole ikinä ennen sitten käynyt näillä sivuilla?

Tänne kirjoittelee yksi melko sekopää aivan puuta heinää kannabiksesta, että se syövyttää aivoja ja maksaa ja mitä lie.

Tutustu ihmeessä noihin muihin kirjoituksiin, niin huomaat, että ei ole niin kauhean kummallista, ettei juttuasi oteta todesta. Jos yksi terrorisoija suoltaa jatkuvasti tuollaisia tarinoita, hieman yliampuvampia kylläkin, niin ei ole mikään ihme, että sitten oikeesti apua tarvitseva henkilö jyrätään.

Muistaakseni kuitenkin olet aikaisemminkin kirjoittanut saman jutun tänne.

Sitten vielä tämä, että enpä usko, että kukaan väittää, etteikö kannabiksesta voisi kilahtaa nuppi, ihan kuten muistakin päihteistä, mutta monista paljon helpommin kuin kannabiksesta. Esimerkiksi alkoholi laukaisee psykooseja suhteutettunakin paljon enemmän. Niin ja miksi aina verrataan alkoholiin, siksi koska siitä huuumeesta nyt jokaisella on edes jotain kokemusta. Siitäkin porataan, että miksi aina verrataan alkoholiin, no jos vertaan sitä ayahuascaan, niin melko harva ymmärtää vertausta Suomen maassa.

• vaihda kaveripiiriä
        lueskele vähän kirjoitti:

Miksiköhän otat tuollaiset pultit asiasta?

Et ilmeisesti ole ikinä ennen sitten käynyt näillä sivuilla?

Tänne kirjoittelee yksi melko sekopää aivan puuta heinää kannabiksesta, että se syövyttää aivoja ja maksaa ja mitä lie.

Tutustu ihmeessä noihin muihin kirjoituksiin, niin huomaat, että ei ole niin kauhean kummallista, ettei juttuasi oteta todesta. Jos yksi terrorisoija suoltaa jatkuvasti tuollaisia tarinoita, hieman yliampuvampia kylläkin, niin ei ole mikään ihme, että sitten oikeesti apua tarvitseva henkilö jyrätään.

Muistaakseni kuitenkin olet aikaisemminkin kirjoittanut saman jutun tänne.

Sitten vielä tämä, että enpä usko, että kukaan väittää, etteikö kannabiksesta voisi kilahtaa nuppi, ihan kuten muistakin päihteistä, mutta monista paljon helpommin kuin kannabiksesta. Esimerkiksi alkoholi laukaisee psykooseja suhteutettunakin paljon enemmän. Niin ja miksi aina verrataan alkoholiin, siksi koska siitä huuumeesta nyt jokaisella on edes jotain kokemusta. Siitäkin porataan, että miksi aina verrataan alkoholiin, no jos vertaan sitä ayahuascaan, niin melko harva ymmärtää vertausta Suomen maassa.

Vaihda kaveripiiriä, jos on noin ankeaa menoa. Mutta mieti myös, oletko heille vain vihainen, kun itselläsi kävi huonosti.

Hakeudu mielenterveystoimistoon pitkäaikaiseksi asiakkaaksi.

Täytyy kyllä sanoa, että en ole ikinä itse nähnyt, että joku kilahtaisi kannabiksesta, en todella ole. Sinä vaadit, että sinut otettaisiin tosissasi, mutta samalla puhut, että kannabiksen polttajat salaavat sen aiheuttavan mielisairauksia. Eli sinua pitää uskoa ja mutta sinun ei tarvitse kunnioittaa kenenkään kertomuksia.

Tosiaankin vielä lisään, että en todella ole nähnyt ketään sellaistakaan, joka sanoisi, että hampusta ei voisi olla mitään haittaa kenellekään. Varsinkin suomalaiset polttelijat ovat melko huolissaan, että jos jotkut vanhanajan valistukset pitävät sittenkin paikkansa. Ne valheelliset pelottelut ovat ainakin jääneet elämään monella vanhemmalla tyypillä.

• entinen pajaripää

Tää topicin alku on ihan kuin mun suustani.

Riippuu varmasti paljon piireistä, joissa pyörii, mutta mä olen havainnut samaa näiden enemmän polttelevien keskuudessa. Te, jotka polttelette vain silloin tällöin tuskin havaitsette samoja asioita, sillä kannabisbuumi ei ole teidän porukoissanne mennyt yhtä pitkälle. Silloin tällöin polttelevat pärjäävät ihan ok elämässään, mutta päivittäin polttelevat vastaavat todella hyvin aloittajan kuvausta. Heidän keskuudessaan myös mielenterveysongelmia esiintyy enemmän (joskin tiedän myös parikymmentä tapausta, joissa on onnistuttu saamaan paniikkihäiriö jo yhden tai vain muutaman kerran jälkeen).

Myös kannabiksen aiheuttamat akuutit psykoosit on tullut nähtyä useaan otteeseen. Osa porukasta palautuu ennalleen, mutta osalla kestää kuukausia tai he eivät palaudu täysin ollenkaan. Suurimmalla osalla psykoottinen tila on kuitenkin täysin akuutti ja ohimenevä ja he ovat taas omia itsejään vaikutuksen lakattua.

Mitä tulee alkupään LSD-keskusteluun, mä voisin sanoa että LSD on ollut mun elämäni parhaita ja opettavaisimpia kokemuksia. LSD:tä nautitaan hyvin erilaisilla tavoilla, esimerkiksi olen nähnyt sen johtavan myös mielisairaalaan tai muunlaiseen todellisuudentajun hämärtymiseen, mikäli tripit eivät ole huolella suunniteltuja vaan enemmän sekavuuden tavoittelua kuin itseensä tutustumista. Monet entiset tuttavani käyttivät LSD:tä useita kertoja viikossa ja suurin annoksin (en tiedä paljon sokeripalat sisälsivät, mutta he söivät niitä 5-15 kerrallaan). Heidän päälleen tämä ei tehnyt hyvää.

Minä taas olen syönyt LSD:tä vain kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla söin vain yhden sokeripalan ja näiden kertojen välissä oli reilu pari kuukautta. Olin varannut koko päivän matkaa varten ja söin sokerin jo aamusta, jotta trippi rajoittuisi pääasiassa valoisalle ajalle. Toisella kerralla varasin myös edeltävät sekä seuraavat päivät pohdiskeluun ja itsetutkailuun.

Ennen ensimmäistä kertaa olin todella masentunut, mutta sen jälkeen opin jälleen iloitsemaan arkipäiväisistä asioista. En voi sanoa tämän olleen ainoastaan LSD:n ansiota, mutta opin paljon asioita kokemuksestani. Loppujen lopuksi tärkeintä oli oma oivallukseni elämän ainutlaatuisuudesta ja ihmeellisyydestä.

Näihin aikoihin käytin vielä päivittäin kannabista, poltin tupakkaa, join alkoholia ja välillä tuli otettua vauhtiakin. Ekan LSD-kokemuksen jälkeen vähensin aika roimasti muutamaksi viikoksi, mutta myöhemmin luultavasti kaveripiirin vuoksi kuitenkin jatkoin taas päihteiden runsasta käyttöä.

Toisella kerralla koin jonkinlaisen egokuoleman. Kokemus oli ehkä kamalimpia ja raskaimpia, mitä minulla on tähän asti ollut, mutta sen jälkeen oloni oli kuin olisin syntynyt uudestaan. En tarvitse enää mitään päihteitä, riittää että minulla on hengitykseni. Siinä on tarpeeksi syytä olla onnellinen. En tarvitse enää psykedeelejäkään, sillä minulla on kaikki mitä elämältä haluan tässä ja nyt. Viimeisestä matkastani on jo aikaa, mutta olen sen jälkeen jatkanut meditoimalla ja yhä pyyhkii hyvin :)!

Olen kiinnostunut LSD:n potentiaalista psykoterapiassa, mutta vielä en ole päässyt etenemään koulutuksessani siihen vaiheeseen asti, että voisin tutkimustyön aloittaa. Se siintää kuitenkin tulevaisuudessa haaveena. En silti usko että LSD:n käyttö viihdemielessä tai pään sekoittamista varten (eli se mitä tuttavani tekivät) on henkisesti kasvattavaa, vaan sillä saattaa olla jopa päinvastainen vaikutus.

Tulipa pitkä teksti, mutta halusin kuitenkin tuoda henkilökohtaisen kokemukseni teidän LSD-kielteisyytenne rinnalle. Kannabiksessa en näe samanlaista potentiaalia. Mielestäni se lisää vahvasti dissosiaatiota, jonka seurauksena luovuus voi kasvaa, mutta joka äärimmillään voi johtaa psykoosiin.

• Jorma k

MInulla on paljon enemmän käyttökokemusta kuin sinulla ja vasta nyt, luettuani kirjoituksesi, ymmärrän, että omat masennukseni, hermostuneisuuteni agressivisuus ja pelkotilani liittyvät pitkälti kannabikseen.

• public persereikä

mutta tuo ei voi olla totta, koska kirjoituksesi on kliseinen ja tutkimukset osoittavat, että alkoholi on vaarallisempaa kuin kannabis, joo

• voi myöntää
        public persereikä kirjoitti:

mutta tuo ei voi olla totta, koska kirjoituksesi on kliseinen ja tutkimukset osoittavat, että alkoholi on vaarallisempaa kuin kannabis, joo

Ja sit jos sanoo et kannabis on aiheuttanut itselle haittoja, ni heti väitetään ettei se oo kannabiksen syy, vaan syy on sussa itessä.
        Miksei voi myöntää et se syy on usein just kannabiksessa.

• jdtyjty
        voi myöntää kirjoitti:

Ja sit jos sanoo et kannabis on aiheuttanut itselle haittoja, ni heti väitetään ettei se oo kannabiksen syy, vaan syy on sussa itessä.
        Miksei voi myöntää et se syy on usein just kannabiksessa.

koska nämä huumepuolustelijat yrittävät vain selitellä ja puhdistaa omatuntoaan. he perustelevat kannabiksenkäyttöä mm sillä, että kannabis on "terveellisempää" kuin alkoholi & usein he myös pyrkivät antaman mielikuvan, että kannabiksenkäyttäjät fiksumpia kuin "muut" (ketykä muut?) ja ovat tehneet tässä dualistisessa maailmankatsomuksessaan muka jonkin individualismiinsa ja järkeensä perustuvan "valinnan" vaikka tottapuhuen aivan laumassahan he määkivät kuten kaikki "muutkin tavalliset ihmiset". He perustelevat päihteenkäyttöä sitten lopulta eskapismilla ja historiallisin perustein ( laumasieluisuutta lopulta, joka naamioidaan individualismiin ja järkeen)
        Mutta kun tuota asiaa tarkastelee näin sivullisin silmin voin välähdyksenomaisesti nähdä mielessöäni haaveen, että huumeita ei tarvitsisi käyttää ja elämä olisi ihanaa. Mutta tämä ei kuulemma ole mahdollista kenenkään mukaan.

• emmiluu
        jdtyjty kirjoitti:

koska nämä huumepuolustelijat yrittävät vain selitellä ja puhdistaa omatuntoaan. he perustelevat kannabiksenkäyttöä mm sillä, että kannabis on "terveellisempää" kuin alkoholi & usein he myös pyrkivät antaman mielikuvan, että kannabiksenkäyttäjät fiksumpia kuin "muut" (ketykä muut?) ja ovat tehneet tässä dualistisessa maailmankatsomuksessaan muka jonkin individualismiinsa ja järkeensä perustuvan "valinnan" vaikka tottapuhuen aivan laumassahan he määkivät kuten kaikki "muutkin tavalliset ihmiset". He perustelevat päihteenkäyttöä sitten lopulta eskapismilla ja historiallisin perustein ( laumasieluisuutta lopulta, joka naamioidaan individualismiin ja järkeen)
        Mutta kun tuota asiaa tarkastelee näin sivullisin silmin voin välähdyksenomaisesti nähdä mielessöäni haaveen, että huumeita ei tarvitsisi käyttää ja elämä olisi ihanaa. Mutta tämä ei kuulemma ole mahdollista kenenkään mukaan.

Jos ei Jouko Pallari olisi ajanut poikaansa viinan voimin mielenvikaiseksi, emme kävisi näitäkään keskusteluja nyt täällä. Joten hyvä Jouko, että perustit Irti Huumeista ry:n, kun ensin teit pojastasi mielisairaan. Nyt pitäisi muidenkin kai tehdä samalla tavalla, ja sitten avoimen tekopyhänä valehdella täällä asia valkoiseksi.

• publicslutfromhell
        emmiluu kirjoitti:

Jos ei Jouko Pallari olisi ajanut poikaansa viinan voimin mielenvikaiseksi, emme kävisi näitäkään keskusteluja nyt täällä. Joten hyvä Jouko, että perustit Irti Huumeista ry:n, kun ensin teit pojastasi mielisairaan. Nyt pitäisi muidenkin kai tehdä samalla tavalla, ja sitten avoimen tekopyhänä valehdella täällä asia valkoiseksi.

taas näitä vakiopersereijän vastauskia. ime kyrpää huomiopelle

• kuitenkin
        emmiluu kirjoitti:

Eli perusti ihryn jo ennen pojan sekoamista, eli lähes heti kun sai tietää pojan kannabiksen käyttämisestä ilmeisestikin. Käytti poikaa julkisena eläimenä ja poika sekosi. Nyt sitten syyttelee kannabista. Poikahan sekosi noin kymmenen vuotta sitten. Aiemmin oli vain vähän outo, mm. ufouskovainen ym.

Eli aika turha postata näitä samansisältöisiä viestejä, tai ainakin kannattaa pysyä totuudessa, eikä kohteliaisuuskaan ketään haittaisi... Antaa valistuspuolen pitää herjaava linjansa.

Totuus kuitenkin lopulta voittaa.

• Ei ole
        kuitenkin kirjoitti:

Eli perusti ihryn jo ennen pojan sekoamista, eli lähes heti kun sai tietää pojan kannabiksen käyttämisestä ilmeisestikin. Käytti poikaa julkisena eläimenä ja poika sekosi. Nyt sitten syyttelee kannabista. Poikahan sekosi noin kymmenen vuotta sitten. Aiemmin oli vain vähän outo, mm. ufouskovainen ym.

Eli aika turha postata näitä samansisältöisiä viestejä, tai ainakin kannattaa pysyä totuudessa, eikä kohteliaisuuskaan ketään haittaisi... Antaa valistuspuolen pitää herjaava linjansa.

Totuus kuitenkin lopulta voittaa.

MIten niin turhaa?

Pallarin vuosikymmeniä levittämä höpöhöpöhuumevalistususkonto on saattanut Suomen siihen pisteeseen, että ketään valistetuista uskonkultin kannattajista ei tiedä huumeista tai päihteistä oikeasti yhtään mitään, mutta viina tekee hyvin kauppansa ja on Suomen yleisin kuolinsyy.

Eihän Jouko ole kuppaamistaan veromiljoonista varmaan yhtään pistänyt alkoholivalistukseen, kun se ei ole huume, ja siksi, että Jouko on itse rakastanut liikaa viinaa siitä pahaa sanaa sanoakseen.

Poika asuu teltassa Tanskassa, mutta mitäpä tunnekuollut ja poikansa jo vuosia sitten täysin kadottanut valistusjäppinen siitä piittaisi. Jos itkee, niin krokotiilinkyyneliä, kun "sirkuseläin" ei ole enää hallinnassa, vaan pakeni valistussirkuksen päätirehtööriä hevon vittuun. Tekopyhä valehtelija koko mies.

Poika on itse kirjoittanut lapsuudestaan enemmän kuin riittävästi, joten edelleen voidaan sanoa, että Jouko on aikaansaanut ongelmat omalla käytöksellään, joista nyt syyttää jotain muuta asiaa, kun ei narsistina itsestään mitään vikaa löydä.

Ajattelen vain, jos olisin itse jossain teltassa kesät talvet skitsofreenisenä, eikä kukaan oikeasti piittaisi.

"Vastuu vastuullisille", sanotaan sanassakin. Jouko on suurelta osin vastuussa Suomen kasvaneesta alkoholiongelmasta perustamansa valheita levittäneen uskonnon pääpappina.

• Doctorius

Siis sinulla taitaa olla tajunnassasi asiota joita et ole kunnolla käsitellyt. Kannabis voi yrittää tuoda näitä asioita esille . Se siis toimii osittain terapeuttisena auttajana. Tottakai se ahdistaa kun voi tulla esiin epämiellyttäviä asioita esille mutta niiden selvittäminen kuuluu elämään . Älä syyllistä kannabista ongelmat ovat psykkeessäsi kannabis vain tuo ne käsittelemättömät asiat esille.
      Mutta tuntuu siltä että nyky yhteiskunta yrittää vain lakaista ongelmat maton alle omalla kulttuurillaan esimerkiksi suosimalla päihteitä (alkoholi) jotka auttavat unohtamaan ongelmat eivätkä käsittelemäään niitä.

• entinen pajaripää

Sori kun kuulostan siltä että puolustelisin LSD:tä hirveästi, se ei ole tarkoitus... Kuitenkin tähän "kannabis tuo nämä asiat esille" voisin väittää, että kannabis saattaa tuoda ongelmat esille luovassa muodossa. Se ei kuitenkaan yleensä saa käyttäjäänsä tiedostamaan oikeita ongelmia kuten esimerkiksi LSD:n väitetään tekevän, vaan luo niistä eräänlaisia metaforia.

Mitä tarkoitan tällä luovalla esiin tuomisella?

Esimerkiksi psykoosi on hyvin luovaa henkisten ongelmien esiin tuomista. Psykoottinen ihminen kuitenkaan ei näe todellisia ongelmia harhojensa läpi. Sen sijaan taitava psykoterapeutti kykenee ymmärtämään psykoottisen ihmisen harhojen todellisen merkityksen ja tulkitsee ne metaforiksi muunlaisista ongelmista.

Kannabiksella ei ole tutkimusten mukaan hyviä tuloksia edes terapiassa vaan päinvastoin, joskin CBD on todettu antipsykoottiseksi (tavallisessa kannabiskasvin kukinnossa CBD jää kuitenkin selkeästi alakynteen psykoaktiivisen THC:n rinnalla, joka yleensä pahentaa päänsisäisiä ongelmia). Esimerkiksi LSD:tä taas on käytetty psykoterapiassa jopa melko lupaavin tuloksin ennen sen leviämistä päihdekäyttöön.

• Doctorius
        entinen pajaripää kirjoitti:

Sori kun kuulostan siltä että puolustelisin LSD:tä hirveästi, se ei ole tarkoitus... Kuitenkin tähän "kannabis tuo nämä asiat esille" voisin väittää, että kannabis saattaa tuoda ongelmat esille luovassa muodossa. Se ei kuitenkaan yleensä saa käyttäjäänsä tiedostamaan oikeita ongelmia kuten esimerkiksi LSD:n väitetään tekevän, vaan luo niistä eräänlaisia metaforia.

Mitä tarkoitan tällä luovalla esiin tuomisella?

Esimerkiksi psykoosi on hyvin luovaa henkisten ongelmien esiin tuomista. Psykoottinen ihminen kuitenkaan ei näe todellisia ongelmia harhojensa läpi. Sen sijaan taitava psykoterapeutti kykenee ymmärtämään psykoottisen ihmisen harhojen todellisen merkityksen ja tulkitsee ne metaforiksi muunlaisista ongelmista.

Kannabiksella ei ole tutkimusten mukaan hyviä tuloksia edes terapiassa vaan päinvastoin, joskin CBD on todettu antipsykoottiseksi (tavallisessa kannabiskasvin kukinnossa CBD jää kuitenkin selkeästi alakynteen psykoaktiivisen THC:n rinnalla, joka yleensä pahentaa päänsisäisiä ongelmia). Esimerkiksi LSD:tä taas on käytetty psykoterapiassa jopa melko lupaavin tuloksin ennen sen leviämistä päihdekäyttöön.

Olen samaa mieltä että LSD on parmepi terapian väline. Se johtuu siitä että se on paljon vahvempi psykedeeli kuin kannabis. Sen vaikutukset ovat paljon intenssiivisempiä. Toinen vahva psykoterapian väline voisi olla DMT joka on vielä voimakkaampi kuin LSD joskin sen vaikutuksen kesto on vain murto osa LSD:stä. Kannabis sopii itsetutkisteluun . Se laskee egoa joten voit ottaa vaivattomammin otta ongelmasi esille mutta sillä ei välttämättä päästä aivan alitajunnan ytimeen.

• entinen pajaripää
        Doctorius kirjoitti:

Olen samaa mieltä että LSD on parmepi terapian väline. Se johtuu siitä että se on paljon vahvempi psykedeeli kuin kannabis. Sen vaikutukset ovat paljon intenssiivisempiä. Toinen vahva psykoterapian väline voisi olla DMT joka on vielä voimakkaampi kuin LSD joskin sen vaikutuksen kesto on vain murto osa LSD:stä. Kannabis sopii itsetutkisteluun . Se laskee egoa joten voit ottaa vaivattomammin otta ongelmasi esille mutta sillä ei välttämättä päästä aivan alitajunnan ytimeen.

Sopiiko kannabis itsetutkiskeluun? Tästä en olisi niin varma. Kannabis jollain tasolla kenties pakottaa käyttäjänsä itsetutkiskeluun, sillä se vilkastuttaa assosiaatiota ja dissosiaatiota tuoden näin pintaan syvempiäkin tuntemuksia... Mutta tuoko se ne pintaan ymmärrettävässä muodossa? Ei välttämättä.

DMT on käsittääkseni vielä enemmän symbolinen, kuten esimerkiksi unetkin pitkälti ovat. Eroten kannabiksesta, DMT-kokemus on raju ja sen vuoksi helppo erottaa todellisuudesta. Kannabis saattaa sekoittaa hitaasti esiin tuodun päänsisäisen maailman todelliseen maailmaan. Tätä kannattaa varoa.

LSD-kokemukset taas ovat yleensä selkeämmin tulkittavissa kuin kummankaan yllämainitun aineen, VAIKKA myös LSD voi aiheuttaa symbolistisia kokemuksia. Psilosiini muistuttaa hiukan LSD:tä, mutta on kuitenkin enemmän entiogeeninen kuten esim. DMT ja LSD.

Jos itsetutkiskelua haluaa harrastaa, suosittelen kuitenkin meditaatiota ennen psykedeelejä. Kannabista en pidä tehokkaana, ellei kyseessä ole esim. hyvin satunnainen itsetutkailu kannabiksen vaikutuksen alaisena vaikkapa meditaation keinoin. Oikeastaan terapiakäytössä mitään psykedeelejä ei ole tarkoitus ottaa usein, vaan sopivampi määrä olisi esim. kerran-kaksi useamman vuoden aikana. Kokemuksiin tulisi valmistautua huolella ja varata sekä edellinen että seuraava päivä niiden käsittelyyn. Mikäli myös kannabikseen suhtauduttaisi tällaisella vakavuudella, sen käyttö saattaisi olla hengellistä ja kehittävääkin. Nykyaikaisessa viihdekäytössä en kuitenkaan näe mitään hyvää.

• entinen pajapää

Sopiiko kannabis itsetutkiskeluun? Tästä en olisi niin varma. Kannabis jollain tasolla kenties pakottaa käyttäjänsä itsetutkiskeluun, sillä se vilkastuttaa assosiaatiota ja dissosiaatiota tuoden näin pintaan syvempiäkin tuntemuksia... Mutta tuoko se ne pintaan ymmärrettävässä muodossa? Ei välttämättä.

DMT on käsittääkseni vielä enemmän symbolinen, kuten esimerkiksi unetkin pitkälti ovat. Eroten kannabiksesta, DMT-kokemus on raju ja sen vuoksi helppo erottaa todellisuudesta. Kannabis saattaa sekoittaa hitaasti esiin tuodun päänsisäisen maailman todelliseen maailmaan. Tätä kannattaa varoa.

LSD-kokemukset taas ovat yleensä selkeämmin tulkittavissa kuin kummankaan yllämainitun aineen, VAIKKA myös LSD voi aiheuttaa symbolistisia kokemuksia. Psilosiini muistuttaa hiukan LSD:tä, mutta on kuitenkin enemmän entiogeeninen kuten esim. DMT ja LSD.

Jos itsetutkiskelua haluaa harrastaa, suosittelen kuitenkin meditaatiota ennen psykedeelejä. Kannabista en pidä tehokkaana, ellei kyseessä ole esim. hyvin satunnainen itsetutkailu kannabiksen vaikutuksen alaisena vaikkapa meditaation keinoin. Oikeastaan terapiakäytössä mitään psykedeelejä ei ole tarkoitus ottaa usein, vaan sopivampi määrä olisi esim. kerran-kaksi useamman vuoden aikana. Kokemuksiin tulisi valmistautua huolella ja varata sekä edellinen että seuraava päivä niiden käsittelyyn. Mikäli myös kannabikseen suhtauduttaisi tällaisella vakavuudella, sen käyttö saattaisi olla hengellistä ja kehittävääkin. Nykyaikaisessa viihdekäytössä en kuitenkaan näe mitään hyvää.

"Psilosiini muistuttaa hiukan LSD:tä, mutta on kuitenkin enemmän entiogeeninen kuten esim. DMT ja LSD."

niin siis piti sanoa että entEogeeninen eikä entiogeeninen ja DMT ja kannabis eikä "DMT ja LSD".

Ei sillä, onhan LSD:kin jossain määrin enteogeeni.

• Doctorius

Mielestäni terapiassa LSD :n kesto voi olla terapiaa haittaava ominaisuus. 12 voi olla liian raskas potilaalle toisin kuin DMT:n 10 minuuttia. Olen erimieltä että DMT kokemus ei olisi selkeä Dr. Rick Strassmanin kirjassa DMT: The Spirit Molecule jota suosittelen lukemaan henkilöt kertovat kertovat DMT kokemuksen olevan hyvin selkeä jopa todellisempi kuin todellisuus on ja että se on erilainen kuin unen kokeminen. Saatat sekoittaa DMT kokemuksen ja unen koska niiden kummankin yksityiskohtainen muistaminen unohtuu yhtä nopeasti.
        Meditaation harjoittaminen toimii erinomaisesti psykedeelien olessa mukana harjoittamisessa.
        Kannabis voi mielestäni toimia itsetutkiskeluun koska se saattaa nostaa joitain ongelmia pöydälle . Mutta syvimpiätuntemuksia se aina tuskin pystyy nostamaan esiin.

• entinen pajapää
        Doctorius kirjoitti:

Mielestäni terapiassa LSD :n kesto voi olla terapiaa haittaava ominaisuus. 12 voi olla liian raskas potilaalle toisin kuin DMT:n 10 minuuttia. Olen erimieltä että DMT kokemus ei olisi selkeä Dr. Rick Strassmanin kirjassa DMT: The Spirit Molecule jota suosittelen lukemaan henkilöt kertovat kertovat DMT kokemuksen olevan hyvin selkeä jopa todellisempi kuin todellisuus on ja että se on erilainen kuin unen kokeminen. Saatat sekoittaa DMT kokemuksen ja unen koska niiden kummankin yksityiskohtainen muistaminen unohtuu yhtä nopeasti.
        Meditaation harjoittaminen toimii erinomaisesti psykedeelien olessa mukana harjoittamisessa.
        Kannabis voi mielestäni toimia itsetutkiskeluun koska se saattaa nostaa joitain ongelmia pöydälle . Mutta syvimpiätuntemuksia se aina tuskin pystyy nostamaan esiin.

Siis selkeytystä tuohon ylempään... Tarkoitin, että DMT-kokemus itsetutkiskelun kannalta saattaa olla hiukan epäselvä, sillä se on symbolinen. Esimerkiksi LSD:n vaikutuksen alaisena ajatukset tulevat "suoraan" ja saatat ymmärtää vaikkapa lausemuodossa stressisi aiheen. Sen sijaan DMT-kokemus antaa sinulle symbolisen kuvan stressistäsi, jota pitää tulkita vähän enemmän. Esimerkiksi jokin pelko saattaisi näyttäytyä vaikkapa lohikäärmeenä, eli symbolisessa muodossa. Tää nyt on vähän spekulointia, mut samalla tapaa kuin unetkin on usein symbolisia niin myös DMT-trippi on.

• expajapää
        entinen pajapää kirjoitti:

Siis selkeytystä tuohon ylempään... Tarkoitin, että DMT-kokemus itsetutkiskelun kannalta saattaa olla hiukan epäselvä, sillä se on symbolinen. Esimerkiksi LSD:n vaikutuksen alaisena ajatukset tulevat "suoraan" ja saatat ymmärtää vaikkapa lausemuodossa stressisi aiheen. Sen sijaan DMT-kokemus antaa sinulle symbolisen kuvan stressistäsi, jota pitää tulkita vähän enemmän. Esimerkiksi jokin pelko saattaisi näyttäytyä vaikkapa lohikäärmeenä, eli symbolisessa muodossa. Tää nyt on vähän spekulointia, mut samalla tapaa kuin unetkin on usein symbolisia niin myös DMT-trippi on.

ja siis en sano etteikö niitäkin pystyis tulkitsemaan mut kannabiksen ongelma on se, että nää symbolit tulee esille HITAAMMIN ja pienissä määrin, usein rajummin vasta pitkän käytön jälkeen. Käyttäjä ei siis välttämättä tunnista kaikkia ajatuksiaan "symbolisiksi" vaan ottaa ne "suorina" ajatuksina...

Ymmärsitköhän mitä hain takaa? Vähän vaikea selittää :)

• Doctorius
        expajapää kirjoitti:

ja siis en sano etteikö niitäkin pystyis tulkitsemaan mut kannabiksen ongelma on se, että nää symbolit tulee esille HITAAMMIN ja pienissä määrin, usein rajummin vasta pitkän käytön jälkeen. Käyttäjä ei siis välttämättä tunnista kaikkia ajatuksiaan "symbolisiksi" vaan ottaa ne "suorina" ajatuksina...

Ymmärsitköhän mitä hain takaa? Vähän vaikea selittää :)

Kyllä uskon ymmärtäväni mitä tarkoitat. Mutta DMT:stä vielä että itse tarkoitin DMT kokemuksen saamista polttamalla puhdasta DMT:tä. Silloin vaikutukset ovat rajumpia ja suorempia kuin vaikka Ayahuascassa nautitusta DMT:stä. Tarkoitakohan puhessasi DMT kokemuksesta esimerkiksi ayahuasca kokemuksena? Ayahuasca näyttää kokemuksen yleensä symbolisemmin ja luonto tulee tällöin isoksi osaksi trippiä. Se ikäänkuin johdattaa henkilön kokemukseensa.

• ketjun avaaja

Viime kesänä aloittamaani keskustelua oli näköjään jatkettu. Todella mukavaa nähdä tuollaisia asiallisia, analyyttisia tekstejä niin kuin nimim. Entinen pajaripäältä. Se osoittaa, että keskustelu kannabiksesta voi olla muutakin kuin sitä reikäpäisten ääliöiden ikiaikaista jauhantaa, että kiistetään kaikki kannabiksen haitat ja revitään AINA jostain se helvetin alkoholi siihen mukaan, kun joku pajauttelijoiden kansainvälinen sopimus kai sanoo, että kaikkien pitää aina muistuttaa, että alkoholi on vaarallisempaa kuin kannabis (jonkun tutkimuksen mukaan, jota kukaan näistä höyrypäistä ei ole taatusti edes lukenut).

Se oli hyvä pointti, että kannabis voi tuoda tietoisuuteen ongelmia ja olla sillä tavalla terapeuttinen päihde. Ehkäpä ne tulivat tietoisuuteen vähän turhan rajusti. Samalla kannabis on kuitenkin saanut minut paisuttelemaan ja kuvittelemaan ongelmia ja kokemaan täysin turhaa ahdistusta. Se siis edistää huonolla tavalla paitsi tietoisuutta myös mielikuvitusta.

Hiljattain istuin iltaa porukassa, jossa vedettiin vauhtia ja blossia. Vauhti mulle maistuu ja tuo pelkästään hyvän, skarpin fiiliksen. Se saa minut elämään hetkessä ja olemaan mukana siinä, mitä ympärilläni tapahtuu. Kannabis päinvastoin hidastaa, saa vetäytymään kuoreen ja kelailemaan liikaa. Otin vastaan tarjotut lainit mutta kieltäydyin kiertävästä jointista, vaikka tekikin mieli maistaa pitkästä aikaa. Se oli varmasti hyvä ratkaisu. Ja huom: suurimman osan ajastani viihdyn selvin päin.

Tällä hetkellä olen elämääni tyytyväisempi kuin aikoihin. Kyse on varmasti osittain siitä, että olen käsitellyt asioitani psykoterapiassa kohta kolme vuotta turvallisesti, ohjatusti, realistisesti ja riittävän maltillisesti. Toisaalta kyse on siitä, että ulkoiset puitteet ovat kunnossa. Teen työtä josta nautin ja jossa tienaan hyvin. On varaa harrastaa ja matkustaa, asua mukavasti ja syödä mitä haluaa. Jos polttaisin pilveä - tiedän tämän omalta kohdalta - en saisi mitään aikaan enkä varmasti tienaisi paljon paskaakaan.

Tämä on minun kokemukseni, ja ihan turha kiistää sitä, koska se ei ole niinku elämänmakuinen vaan jotenkin niinku kliseinen. Pitäkää te omat kokemuksenne ja nauttikaa elämästänne omalla tavallanne, jos blossi sopii teille.

• Todella älykäs hemmo

OLET VITUN SUBUTEX AHMIA PASKA JOKA SYÖ PASKAA. TUNGET MYÖS HEROIINI RUISKUJA PERSEESEEN JA PASKOT NIIDEN PÄÄLLE! JOS SUN KMU TULEE KYSYYN ONX PILVEE NIIN SÄ VAAN PASKOT SEN PÄÄLLE. JOS NÄÄT MUMMON NIIN RAISKAAT SEN JA PASKOT SSEN PÄÄLLE!

• jokurandompoika

Katoin tässä jokunen viikko takaperin Ylen kanavilta Prisman dokumentin kannabiksesta. Siinä testattiin muunmuassa rotilla kannabiksen vaikutusta eri ikävaihella. Tuloksia saatiin seuraavasti; jos alle 15-vuotias polttaa pilveä säännöllisesti niin voisi tosiaan olla mahdollista sairastua psykoottisiin sairauksiin. Yli 15-vuotialilla pilven polttajilla sairastumisriski skitsofreniaan oli 6%. Jos siihen lisää 5 vuotta ikää lisää, eli noin 20-vuotiaalla aktiivipössytteliällä riski sairastua skitsofreniaan on enä 1%. Tulokset ei kuulosta yhtään tyhmiltä, sillä ihmisen aivothan kehittyvä aina 25 ikävuoteen saakka. Ja jos niitä alkaa rasittamaan jopa 10 vuotta ennen kehityksen loppua tulokset voivat olla tämän tyylisiä. Samalla tavalla alkoholissa on ikäraja koska nuorten maksa ei ole kehittyny vielä polttamaan lakoholia kunnolla ennen 18 ikävuotta.

Dokumentissa testattiin myös porttiteoriaa seuraavalla tavalla; 2 eri ryhmää rottia jossa toinen ryhmä altistetaan kannabikselle päivittän, tiettyinä päiväannoksina (noin 2-3 marisatkän verran ihmisellä.). Sitten molemmille rotille tarjottiin kokaiinia niin että rotan piti aluksi painaa sensoria vaikka 3 kertaa saadakseen annoksen kokaiinia. Siinä vaiheessa kannabikselle altistettu rotta otti 3-kertaisen annoksen verrattuna toisiin rottiin. Tämäkin lähinnä meinasi sitä että kannabis-rotilla oli vain toleranssi noussut. Mutta molemmat ryhmät lopettivat kokaiinin ottamisen kun sen eteen tarvistsi yli 70 painallusta per annos. Eli jos kokaiinia ei ollut helposti saatavilla kumpikaan ryhmistä ei sitä halunnut/aikonut ottaa.

Ainut asia mikä kirjoituksessa oli, mihin voisin samaistua on tuo tekemättömyys. Jos on pilvessä tai polttanut yli 3 päivää putkeen voi helposti olla vielä 2-4 päivää sellainen jaksanaton olo ja tykkää vaan istua ja katella telkkaria. Siinäkin olisi hyvä muistaa että jos poltat arkipäivänä 1-4 marisätkää niin tuskin kumminkaan pystyisit asettamaan pullon olutta jokaisen sätkän tilalle. Eli käyttäkää päihteitä sillon kun niiden jälkivaikutuskista on aikaa selvitä rauhassa.

• katsokaa dokumentti

"Katoin tässä jokunen viikko takaperin Ylen kanavilta Prisman dokumentin kannabiksesta. Siinä testattiin muunmuassa rotilla kannabiksen vaikutusta eri ikävaihella. Tuloksia saatiin seuraavasti; jos alle 15-vuotias polttaa pilveä säännöllisesti niin voisi tosiaan olla mahdollista sairastua psykoottisiin sairauksiin. Yli 15-vuotialilla pilven polttajilla sairastumisriski skitsofreniaan oli 6%. Jos siihen lisää 5 vuotta ikää lisää, eli noin 20-vuotiaalla aktiivipössytteliällä riski sairastua skitsofreniaan on enä 1%"

Dokumentissa nähtiin hiiret jotka altistettiin nuorina 2 viikon ajan kannabikselle ja sitten saivat kasvaa aikuisiksi ilman altistusta. Nämä hiiret jäivät pysyvästi huonomuistisemmiksi kuin kannabista koskaan saaneet hiiret.
        ( PRISMA BBC:n dokumentti kannabiksesta (6-osaa) http://www.youtube.com/user/nanoIQ#p/u)

20-vuotiaita aktiivipössyttelijöitä ei mainittu erikseen ohjelmassa, sanottiin vain että haittojen riski on suurimmillaan alle 15-vuotiaana.

• sama.
        katsokaa dokumentti kirjoitti:

"Katoin tässä jokunen viikko takaperin Ylen kanavilta Prisman dokumentin kannabiksesta. Siinä testattiin muunmuassa rotilla kannabiksen vaikutusta eri ikävaihella. Tuloksia saatiin seuraavasti; jos alle 15-vuotias polttaa pilveä säännöllisesti niin voisi tosiaan olla mahdollista sairastua psykoottisiin sairauksiin. Yli 15-vuotialilla pilven polttajilla sairastumisriski skitsofreniaan oli 6%. Jos siihen lisää 5 vuotta ikää lisää, eli noin 20-vuotiaalla aktiivipössytteliällä riski sairastua skitsofreniaan on enä 1%"

Dokumentissa nähtiin hiiret jotka altistettiin nuorina 2 viikon ajan kannabikselle ja sitten saivat kasvaa aikuisiksi ilman altistusta. Nämä hiiret jäivät pysyvästi huonomuistisemmiksi kuin kannabista koskaan saaneet hiiret.
        ( PRISMA BBC:n dokumentti kannabiksesta (6-osaa) http://www.youtube.com/user/nanoIQ#p/u)

20-vuotiaita aktiivipössyttelijöitä ei mainittu erikseen ohjelmassa, sanottiin vain että haittojen riski on suurimmillaan alle 15-vuotiaana.

PRISMA YLETV1 dokumentti 1.2.2010 klo 19.00 Totuus kannabiksesta (BBC).

Helsingin Sanomat kirjoitti 1.2.2010 .TOTUUS KANNABIKSESTA
        Kannabis nostaa sktsofrenian riskiä. Dokumentti.
        Suomessa, samoinkuin muualla maailmassa kannabis on käytetyin laiton päihde.
        BBC Horizon-sarjan dokumentissa Totuus kannabiksesta psykologian tohtori John Marsden pyrkii selvittämään puolueettomasti, mitä hyötyjä ja haittoja kannabiksesta on.
        Huumaava hamppukasvi kehittyi Kazakstanin alueelle noin 50 miljoonaa vuotta sitten.
        Modernissa lääketehtaassa selviää, että luonnontilaisessa kannabiskasvissa on huumaavan THC:n ohella myös yhdistettä joka ehkäisee tulehduksia ja psykooseja. Huumekannabiksesta tuo yhdiste on hävinnyt jalostuksen myötä.
        Skitsofrenian riskin kannabiksen käyttö nostaa Marsdenin mukaan jopa noin kuuteen prosenttiin, siis kuusinkertaiseksi.
        Vaarassa ovat etenkin kehittyvät aivot, mikä nähdään sekä eläinkokeissa että tapaamalla ääniä päänsä sisällä kuuleva Paul. Hän aloitti vahvan marihuanan polttamisen 15-vuotiaana.

Dokumentti (6-osaa)
        http://www.youtube.com/user/nanoIQ#p/u

• jeppels

Epäilen kirjoituksen todellisuutta mutta voi ollakkin että tuo pitää ihan paikkaansa. Ihmisen ominaiset luonteenpiirteet ja elinympäristö vaikuttaa paljon kasvamiseen ja kehittymiseen, oletko kentien luonteeltasi arka ja jännität esimerkiksi polttaessa pilveä että nyt teet väärin, etkä pysty näyttäytymään siinä tilanteessa muille kuin sauhuttelukavereillesi? Sinuun on myös varmaan vaikuttanut sekin asia että aine on täällä suomessa kiellettyä ja aineen käyttäjät tuomitaan helposti narkomaaneiksi. Tämä on yksi ja aika olennainen asia joka johtaa syrjääntymiseen yhteiskunnasta ja saa aikaan arvottomuuden tunnetta joka johtaa masennukseen.

Mutta toivon että jaksat ruveta näkemään ihmisiä ja treenaamaan smalltalkia niin kyllä se masennus siitä pikkuhiljaa hälvenee.

• Tämä avaus on yksi niitä rehellisimpiä kirjoituksia, minkä kannabiksen käyttäjä itse on kirjoittanut.

Niinkuin alustaja itse totesi, että
      "17-25-vuotiaana kannabis on laukaissut minussa kolme masennus- ja ahdistusvaihetta, todella ahdistavia ajatuksia ja tuntemuksia, plus niihin liittyviä sosiaalisia ongelmia. Miksi jatkoin tai aloitin aina uudestaan? No, välillä, varsinkin alussa, se oli hauskaa. Mielikuvitus ja luovuus kukkivat, ja jossain vaiheessa koko kaveripiiri pössytteli. En jossain vaiheessa oikein tiennyt, mitä muuta kavereiden kanssa voi tehdä kuin polttaa pilveä - tai paremminkin mitä niiden kanssa voi tehdä jos ei yhtään polta pilveä. Puhuisin riippuvuudesta"

"No, välillä, varsinkin alussa, se oli hauskaa. Mielikuvitus ja luovuus kukkivat"

Juuri tämä "Hauskuus" varsinkin alussa"----- on niitä tekijöitä, jotka aiheuttavat monien kavereiden jatkuvan kannabiksen puolesta puhumisen ja tietysti kirjoittamisen.

Kun tuo "alussa oleva hauskuus" muuttuu arkipäiväksi ja jotkut tajuavat sen--niinkuin sinäkin, joka "pilasit elämäsi kannabistuotteilla" mutta et jäänyt kuitenkaan samaan jamaan kuin esim. poikani "Raakkuna", joka jäi "onnelliseksi" ja "hauskan elämän" jatkajaksi lopuksi elämäänsä.

Sinä ja ne monet muutkin, jotka ovat tajunneet loppujen lopuksi kannabiselämän mielettömyyden
      ovat hyviä esimerkkiä siitä, että niin kauan on toivoa,--- kun on elämää.

Kiitän sinua erinomaisesti kirjoitetusta elämän tarinastasi , se tulee antamaan toivoa monelle, että kaikki ei ole vielä menetetty ja että valoa voisi näkyä putken päässä.

• eihajuakaan

"Tämä avaus on yksi niitä rehellisimpiä kirjoituksia, minkä kannabiksen käyttäjä itse on kirjoittanut. "

...Niin, koska ne 95-97% prosenttia käyttäjistä joille ongelmia ei tule valehtelevat.

80% kokeilevista jättää kokeilunsa kertaan, pariin.

Nämä 20% polttavat satunnaisesti tai jopa säännöllisesti. (Itse kuuluin tähän jälkimmäiseen ryhmään.)

Ja vain 3-5% on niitä, joille kannabiksen polttaminen tuottaa ongelmia.

Olisi rehellistä myöntää, että pidät rehellisinä kirjoituksina vain niitä jotka mukailevat omaa arvomaailmaasi.

• eihajuakaan kirjoitti:

"Tämä avaus on yksi niitä rehellisimpiä kirjoituksia, minkä kannabiksen käyttäjä itse on kirjoittanut. "

...Niin, koska ne 95-97% prosenttia käyttäjistä joille ongelmia ei tule valehtelevat.

80% kokeilevista jättää kokeilunsa kertaan, pariin.

Nämä 20% polttavat satunnaisesti tai jopa säännöllisesti. (Itse kuuluin tähän jälkimmäiseen ryhmään.)

Ja vain 3-5% on niitä, joille kannabiksen polttaminen tuottaa ongelmia.

Olisi rehellistä myöntää, että pidät rehellisinä kirjoituksina vain niitä jotka mukailevat omaa arvomaailmaasi.

"Olisi rehellistä myöntää, että pidät rehellisinä kirjoituksina vain niitä jotka mukailevat omaa arvomaailmaasi"

En epäile hetkeäkään, ettetkö sinä "eihajuakaan" uskoisi asiaasi, niinhän tekevät kaikki kannabikseen rakastuneet.
        Ja miksi ei uskoisi, koska tunnet asian kohdallasi näin olevan.

Kannabis on tehokas "sairaudentunnon" poistaja, sitähän te jatkuvasti mainostatte.

Aivonne on jo kuitenkin siinä tilassa kannabispössyttelyn seurauksena, että ette pysty tiedostamaan omaa sairaudentunnotonta tilaanne.

"On vain niin hyyvää olla" huumatussa tilassa.
        Sinulla tuo huumattu tila näyttää jatkuvan suhteellisen pitkään, johtuneekohan pitkään ja säännöllisesti käytetysta kannabisputkesta joka kertomasi mukaan sinulla on ollut.?

Ohessa toinen lehtileike oka paljastaa sen tosiseikan, että "Mielisairaalat on täynnä ihmisiä huumepsykoosissa.

Tämän kertoi henkilö joka pääsi sinne itse sisään katsomaan.

Tämänkaltaisia tietoja kun ei "ovella kyselyihin" vastata sen laissa olevan yksilösuojan takia.

Ja tätä "yksilösuojaa" te kannabikseen rakastuneet käytätte häikäilemättä hyväksenne.

Onneksi aina joku pääse sinne sisään kurkistaan ja kertomaan totuuden asiasta.

Poikani ei valitettavasti ole päässyt toista kertaa enää hoitoon ja hänen kohdallaankaan ei varmasti voi kukaan sanoa, etteikö tarve olisi.
        Itse hän sitä tarvetta tiedosta.

Tässä tämä lehtileike....
        http://img687.imageshack.us/img687/2563/kannabisveiminutpsykoos.jpg

Minun arvomaailmani pyrkii siihen, että esim "eihajuakaan" joka itse on kertomansa mukaan päässyt kannabiksen riippuvuudesta (vai onko, koska vielä sitä ikävöit) ? ei houkuttelisi nuorisoamme mielenterveyttä vahingoittavan kannabiksen käyttäjiksi.

Eli ymmärtäisit sen, että vaikka itse et vielä ole niin huonossa kunnossa, että tarvitsisit välttämättä hoitoa, että kaikki ei kestä sitä, mitä sinä kestät.

Ymmärtäisit sen, "että heikot sortuu elon tiellä ja eihajuakaan se vain porskuttaa."

Uskoisit esim. vaikka Eino Leinon kuuluisaa ajatelmaa..."Toinen heikompi toista".

Ja esim. senkin takia voitsit pitää mölyt mahassasi.

"Arvomaailmani" takia näitä kirjoituksia ei ole lehdistösssä.

• T. Veys
        Huutavanääni kirjoitti:

"Olisi rehellistä myöntää, että pidät rehellisinä kirjoituksina vain niitä jotka mukailevat omaa arvomaailmaasi"

En epäile hetkeäkään, ettetkö sinä "eihajuakaan" uskoisi asiaasi, niinhän tekevät kaikki kannabikseen rakastuneet.

Kannabis on tehokas "sairaudentunnon" poistaja, sitähän te jatkuvasti mainostatte.

Aivonne on jo kuitenkin siinä tilassa kannabispössyttelyn seurauksena, että ette pysty tiedostamaan omaa sairaudentunnotonta tilaanne.

Sinulla tuo huumattu tila näyttää jatkuvan suhteellisen pitkään, johtuneekohan pitkään ja säännöllisesti käytetysta kannabisputkesta joka kertomasi mukaan sinulla on ollut.?

Ohessa toinen lehtileike oka paljastaa sen tosiseikan, että "Mielisairaalat on täynnä ihmisiä huumepsykoosissa.

Tämänkaltaisia tietoja kun ei "ovella kyselyihin" vastata sen laissa olevan yksilösuojan takia.

Ja tätä "yksilösuojaa" te kannabikseen rakastuneet käytätte häikäilemättä hyväksenne.

Poikani ei valitettavasti ole päässyt toista kertaa enää hoitoon ja hänen kohdallaankaan ei varmasti voi kukaan sanoa, etteikö tarve olisi.

Minun arvomaailmani pyrkii siihen, että esim "eihajuakaan" joka itse on kertomansa mukaan päässyt kannabiksen riippuvuudesta (vai onko, koska vielä sitä ikävöit) ? ei houkuttelisi nuorisoamme mielenterveyttä vahingoittavan kannabiksen käyttäjiksi.

Eli ymmärtäisit sen, että vaikka itse et vielä ole niin huonossa kunnossa, että tarvitsisit välttämättä hoitoa, että kaikki ei kestä sitä, mitä sinä kestät.

Ymmärtäisit sen, "että heikot sortuu elon tiellä ja eihajuakaan se vain porskuttaa."

Uskoisit esim. vaikka Eino Leinon kuuluisaa ajatelmaa..."Toinen heikompi toista".

Arvomaailmasi on skitsofreenisiä taipumuksia omaavan narsistisen uskovaisen ahdas arvomaailma, joka ei piittaa yhtään siitä montako ihmishenkeä utopistisen kannabisuskontosi ("kannabisvapaa maailma") toteuttaminen vaatii tai on jo vaatinut. Tänäänkin kuusi suomalaista kuoli viinaan ja alkoholisteja on Suomessa yli puoli miljoonaa, ja tästä valitettavasti tilanteesta voidaan hyvin pitkälti kiittää sinua ihan henkilökohtaisesti ja amatööreistä kasattua huumevalistusjärjestöäsi. Selkeä Alkon prinssihän sinä olet ja itse täysin viinahuumeeseen rakastunut.

"Jokainen rakastaa omaa huumettaan."

Arvomaailmasi on täysin arvoton, ja suurelta osin verovaroilla suoritettu ns. huumevalistuksesi taas on tehnyt Suomesta alkoholinkäytön ja alkoholiongelmien ennätysmaan, jossa myös kovia huumeita käytetään (ja niihin kuollaan) paljon enemmän kuin vaikkapa Hollannissa. Vuosikymmeniä jatkuneesta valehtelustasi maksetaan helvetin kovaa hintaa.

• Juhannustanssit...
        Huutavanääni kirjoitti:

Kukas se taas jaksaa : )

"Kannabis on tehokas "sairaudentunnon" poistaja"

Et hokemallakaan saa kaikkia uskomaan tuota. Se ei ole sairaudentunnonpoistaja. Olet itse hieman sairaanoloinen, jos luulet olevasi aina oikeassa pelkästään väittämällä asioita todeksi.

"Aivonne on jo kuitenkin siinä tilassa kannabispössyttelyn seurauksena, että ette pysty tiedostamaan omaa sairaudentunnotonta tilaanne. "

Niin näyttä olevan sinullakin aivot hieman sairaassa tilassa. Mikä sairaudentila "ei-hajuakaan" -nimimerkillä nyt sitten on herra lääkäri?

Luuletko oikeasti, että sinua uskovat muut kuin samankaltaisesti aivonsa paskassa liottaneet? Luokittelet aina ihmisen sairaaksi, jos hän on joskus käyttänyt kannabista ja ei jaa mieliteitäsi. Uskot ketä tahansa paskan jauhajaa ja tarinoiden tuputtajaa, jos hän heittää jotain kannabisvastaista.

Kommenttisi ovat vastenmielisiä ja tieteen kanssa pahasti ristiriidassa.

• Ghiiugygffnk

Vanhempaa ketjua ylös. Olen elämässäni kokeillut kannabista muutaman kerran ja perkele: Siitä seurasi järjetöntä ahistusta ja paniikinomaisia tuntemuksia. Joka kerta sama juttu. Frendit hekottelivat, söivät ja pitivät hauskaa. Näiden kokeilujen jälkeen en ole koskenut aineeseen. Alkoholin kanssa ei ole ollut ongelmia. Kannabis ei todellakaan sovi kaikille ja on kaukana vaarattomasta. Olen tavannut myös pari muuta, joilla on polttelun jälkeen alkanut flippailemaan. He ovat myös jättäneet aineen suosiolla pois.

• urvel0

todella asiallinen aloitus,
      "Näin he sanovat: Kannabis auttaa nukahtamaan ja rauhoittumaan. Se edistää ruokahalua. Parantaa kykyäni toimia sosiaalisissa tilanteissa. Kannabis ei ole huume, se on rohto. Kannabis edistää mielikuvitustani, saan pilvessä suuria ajatuksia.

...ja tätä se tarkoittaa: En saa nukuttua jos en polta pilveä. En muista syödä kunnolla, jos en polta pilveä. En osaa liikkua ihmisten ilmoilla selvin päin. Tunnen itseni sairaaksi ilman pilveä. Saan pilvessä hienolta tuntuvia ideoita, joilla ei ole mitään todellisuudessa hyödynnettävää käyttöarvoa, tai jos joskus olisikin, olen liian laiska ja väsynyt ja saamaton toteuttamaan sitä käytännössä."

nämä eivät ole ääriesimerkkejä, vaan minä(ennen, nyt liki 6kk sitten lopettanut) ja yli puolet kavereistani edelleen.

• Samaa settiä

päivästä toiseen.

Kuka sitä pilveä käskee vetää joka päivä? Itse poltan 1-3 kertaa kuussa. Kohtuus kaikessa. Ei sillä kaljallakaan viitsi läträtä joka päivä.

Niin ja puollan voimakkaasti kannabiksen laillistamista, vaikka viime pössyttelyistä onkin jo kulunut pari kuukautta.

• Jepp1sss

Kannabis sopii paremmin toisille ja toisille ei , sama pätee viinan kanssa. Kaikki ihmiset on erilaisia , eli lyhyesti sanottu päihteet yms vaikuttaa ihmisiin eri tavalla. Mutta kun höpötätte näistä kannabiksen vaaroista niin yleensä niitä esiintyy vain aktiivi käyttäjillä , minäkin käytin kannabista lähes päivittäin muutaman kuukauden ajan , sitten aloin saamaan paniikkikohtauksia ja totesin että tää ei nyt vaa sovi mulle ja jätin touhun kokonaan. Mulla on kavereita jotka polttelee hyvin satunnaisesti ja jotkut sitte taas joka päivä. Ja ei niillä ole tälläistä ongelmaa. En ole välejä heihin katkassu koska pystyn hyvin olemaan heidän kanssaan , ei mua haittaa jos ne polttelee tai syö sieniä yms. Jos tekee mieli saada pää sekasin niin juon bisseä =) . En lokeroi / hylkää ihmisiä sen takia mitä valintoja he tekevät / on tehnyt elämässään. Olen edelleen sitä mieltä että kannabiksen pienet hallussa pidot / pikku puutarhat vois vähintäänkin dekriminisoida. Nyt osa luulee että puhun paskaa mutta totta joka sana , oon ollu jo kohta 4 viikkoa ilman savun savua. Ei ole eis houkutusta kun tietää että todennäköisesti saan jälleen paniikkikohtauksen jos poltan.

• ?

Joillekin sopii alkoholi rentoutumiseen, jollekin ei. Itselleni sopii hamppu huomattavasti paremmin. Oravanpyörässä 'viikonloppurentoutuminen' eli esim. viinipullo perjantaina tai lauantaina on varmaan usealle aika tuttua puuhaa?

Iltasavu rentouttaa kyllä itseäni huomattavasti paremmin ja aamulla on mukava herätä vaikka uimaan tai lenkille ilman mahdollista krapulaa jos lähtee ns. lapasesta. Tossa noita 'hampuusi' leimaamisia olen seurannut ihmetellen. Toki löytyy ongelmakäyttäjiä kuten alkoholillakin, mutta kannattaa vilkaista prosentuaaliset osuudet ja riippuvuusluokitukset esim. THL:n sivuilta.

Tulee itsekin pahimmissa oravanpyörävaiheissa leivottua kymppitonneja valtiolle verotuloja, opiskeltua ja rakenneltua samaan aikaan. Perisuomalainen 'alkoholirentoutuminen' ei mielestäni toimi kovin hyvin stressaavissa tilanteissa. Eli töitä tehdään ja opiskellaan alemmalla ja ylemmällä korkeakoulutasolla. Ei pidä yleistää käyttäjäkuntaa. Noi rakastumisjutut on aika hauskoja.. enpä nyt tarkkaan edes muista milloin viimeksi polttelin kun ei ole ollut ekologisia, ilmaisia ja kesäisiä luonnontuotteita saatavilla?

• Asian todennut

Kirjoitit...

"Joillekin sopii alkoholi rentoutumiseen, jollekin ei. Itselleni sopii hamppu huomattavasti paremmin".

Oletko koskaan ajatellut sitä tosiseikkaa, että kun sinä olet kuitenkin kiintynyt hamppuun elämäsi aikana enemmän, niin eihän silloin alkoholi sinulle olekaan enää miellyttävää missään vaiheessa.
      Piintynyt hampun käyttäjä ei pidä alkoholista, koska hän tulee siitä huonovointiseksi.
      Sinulla on hampun jätöksiä vielä kehossasi, ja kannabis ja alkoholi ei sovi keskenään yhteen, koska toinen on vesiliukoinen ja taas toinen on rasvaliukoinen.

Tosiasia on se, että miksi piintyneet kannabiksen käyttäjät "mollaavat" alkoholia, johtunee siitä, että he tulevat siitä huonovointiseksi, juuri tuon kaksoisvaikutuksen takia.
      Kannabiksen aineosia on kehossa, ja siihen alkoholia päälle, niin
      huonovointisuus on selviö, tai ainakin se, että olo ei ole kovinkaan kummoinen.

• decolo

• experienced

Oon railottanu bongia yli kymmenen vuotta ja muutaman viime vuoden melkein aamusta iltaan. Myös suurin osa kavereista polttelee. Sä olet ihan vitun oikeessa millasta tää meininki loppupeleissä on, oon työtön vaikka koulut käyny eikä edes loppupeleis kiinnosta mennä mihkään duuniin. Oon pitkän aikaa tienny että olen pahasti koukussa polttoon mutta se on ollu osa mun elämää jo niin pitkän aikaa etten edes tiedä millasta on olla ilman. Suoraansanoen mua pelottaa lopettaa kun en tiedä kestääkö pää.

Nautin myös päivittäin kohtuu suuren määrän kofeiinia ja nikotiinia. Älkää jumalauta ihmiset alkako leikkiin tän kolmikon kanssa. Kuulostaa naurettavalta, joo niin munki mielestä joskus.

Nyt joudun yskiin ja rykiin limaa keuhkoputkista ympäri vuorokauden, aamuisin menee puoli tuntia saada henki kulkemaan silleen että pääsee liikkeelle. Jatkuva flunssainen, väsynyt olo, postionteloiden limakalvot turvonneet. Raajat puutuvat välillä, yleensä aamuisin. Hermot menee ihan turhista asioista. Olo saattaa mennä ahdistuksesta suoraan masennukseen. Lähimuisti vittuilee jatkuvasti. Välillä mikään ei tunnu miltään, välillä tuntuu että kaikki on menetetty ja paluuta ei ole. En edes tiedä kuka olen enään, omistan paljon periaatteita joiden mukaan en ite elä ollenkaan.

Tämä on kirjotettu THC, kofeiinin ja nikotiinin vaikutuksen alaisena. Toivottavasti pääsen tästä helevetistä joskus, toivottavasti sinäkin.

• Anonyymi

Kuulostaa todella tutulta. Älä anna noiden raivokkaiden ja alistavien kommenttien lyödä sua alas. Mulle valehdeltiin kannabiksesta, luultavasti käyttäjä valehtelee eniten itselleen, mutta siinä tuli mulle sitten liki kahden kuukauden sairaalareissu vaikean masennuksen takia ja noin neljän vuoden tappelu, että saan elämäni takaisin. Mulla menee nykyään ihan hyvin, mutta se aineen tarjoaja tarpoo edelleen samassa suossa kuin tavatessamme. Mietin tässä vaan, että kukakohan meni hänelle valehtelemaan paremmasta elämästä.

• Anonyymi

En suosittele yhdenkään nuoren polttavan kuin todella satunnaisesti juuri tuon vuoksi. Sinulla on nuo sairaudet, olisit sairastunut toden näköisesti ilman kannabistakin.

• Anonyymi

Onpas vanha lanka, no kommentoin silti.

Itselle kävi juuri näin kannabiksen takia.
      Polttelin 16v- 20v asti lähes päivittäin. Huomaan selvästi että työ-, lähi- ja pitkäaikaismuisti tästä kärsi ja ei monen vuoden päihteettömyyden aikana ole palautunut edes puoleen normaalista. Kärsin myös nykyään derealizaatiosta käyttöni takia, elikkä siis maailma ympärilläni ei tunnu enään yhtä todelliselta kuin ennen.

Myös muut kognitiiviset kyvyt eivät ole enään samalla tasolla kuin ennen, en pysty enään keksimään vitsejä tai selittämään tarinoita sulavasti takkuilematta. Tiedän myös selvästi että kaikki tämä johtuu kannabiksesta. Sitä oppii tuntemaan oman aivotoimintansa käytön aikana aika hyvin, että mikä vaikuttaa mihin.

Minulla oli 11 kaveria jotka aina jauhoivat siitä ettei kannabiksessa ole mitään pahaa. Nykyään 9 näistä on työttömiä. He jotka polttivat eniten käyvät selvästi hitaammalla mitä vuosia sitten. Muutama heistä aloittanut ahdistus- / masennuslääkityksen.

Kannabis on salakavala aine, aivojen hidastuminen tapahtuu vuosien saatossa. Siksi monet eivät tajua mitä ovat itselleen tehneet. Jos voisi vain sormia napsauttamalla muuttaa oman aivokemiansa semmoiseksi, ettei olisi koskaan kannabista käyttänyt, olisi ero varmasti aika selvä kaikille. Fakta on se, että kannabis vaikuttaa negatiivisesti aivojen dopamiini-, serotoniini- ja endokannabinoidireseptoreihin. Se aiheuttaa häiriöitä myös aivojen harmaassa aineessa sekä hippokampuksen toiminnassa.

Mitä mä maksaisin siitä etten olis koskaa käyttäny..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      94
      3358
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2782
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      110
      2397
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      40
      1794
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1593
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1535
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1330
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1306
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe