Kysymys keinosiemennyksestä?

Yeshua on Kuningas

Onko tämä Raamatun oppien mukaista vai vastaista? Olen ihmetellyt asiaa ja täältä uskon saavani vastauksen.

Kiitos etukäteen

12

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä kysymys ...

• Yeshua on Kuningas

täältä näköjään vastausta saa...

• ladies vai hiehojen keinosiemennystä?

• Yeshua on Kuningas

Niin...

• terminologia
        Yeshua on Kuningas kirjoitti:

Niin...

Ihmisistä puhuttaessa ei käytetä termiä keinosiemennys, vaan keinohedelmöitys.
        Keinosiemennys on seminologien alaa, mutta keinohedelmöitys alan lääkäreiden.

Hedelmöittäminen tapahtuu joko naisen oman miehen tai luovuttajan siittiöillä. Jälkeläinen voi siten olla joko molempien vanhempiensa perintötekijöiden 'tuote' tai vain toisen. Toinen variaatio on, että siittiöt ovat isältä ja munasolu lahjoittajalta.
        Kolmas vaihtoehto on, että sekä munasolu että siittiöt ovat lahjoittajilta, jolloin syntyvällä lapsella ei ole kummankaan vanhempansa perintötekijöitä.

Lasta halunneet ovat joka tapauksessa syntyvän / syntyneen todellisia vanhempia. Aivan samoin kuin adoptiolasten kohdalla. Lapsesta huolehtivat ja hänet kasvattavat vanhemmat ovat oikeat vanhemmat perintötekijöistä riippumatta. Biologia ei näissä tapauksissa määritä todellista vanhemmuutta, vaikka luonnollisesti lapsella on olemassa myös biolologiset vanhemmat. Heitä ei kutsuta äidiksi ja isäksi, vaan luovuttajiksi.
        Kunkin maan lainsäädäntö sanelee keinohedelmöityksen ehdot.

Miten Raamattu suhtautuu keinohedelmöitykseen?
        Ei mitenkään. Tiede ei ollut edennyt nykyiselle tasolle eikä asiaa tunnettu.
        Raamatun yleisessä viitekehyksessä en näe mitään estettä kyseiselle toiminnalle. Onhan muinoin ollut monenlaisia muita lapsensaantikonsteja lasta halajaville.

• vanhemmat...
        terminologia kirjoitti:

Hedelmöittäminen tapahtuu joko naisen oman miehen tai luovuttajan siittiöillä. Jälkeläinen voi siten olla joko molempien vanhempiensa perintötekijöiden 'tuote' tai vain toisen. Toinen variaatio on, että siittiöt ovat isältä ja munasolu lahjoittajalta.
        Kolmas vaihtoehto on, että sekä munasolu että siittiöt ovat lahjoittajilta, jolloin syntyvällä lapsella ei ole kummankaan vanhempansa perintötekijöitä.

Lasta halunneet ovat joka tapauksessa syntyvän / syntyneen todellisia vanhempia. Aivan samoin kuin adoptiolasten kohdalla. Lapsesta huolehtivat ja hänet kasvattavat vanhemmat ovat oikeat vanhemmat perintötekijöistä riippumatta. Biologia ei näissä tapauksissa määritä todellista vanhemmuutta, vaikka luonnollisesti lapsella on olemassa myös biolologiset vanhemmat. Heitä ei kutsuta äidiksi ja isäksi, vaan luovuttajiksi.

Raamatun yleisessä viitekehyksessä en näe mitään estettä kyseiselle toiminnalle. Onhan muinoin ollut monenlaisia muita lapsensaantikonsteja lasta halajaville.

ovat aina todellisia vanhempia.

• to..
        terminologia kirjoitti:

jos ajateltiin että nainen ei pysty saamaan lasta (ikä, sairaus)mies voi aina ottaa lisää vaimoja ja yrittää näiden kanssa, jos mies oli kuollut ilman poikia, nainen pantiin yrittämään miehen veljen kanssa. Nykykäytäntö tuntee naisen täydet oikeudet, Raamatun aika ei, kaikki meni miehen ehdoilla, se oli perusviitekehys.

• terminologia
        to.. kirjoitti:

jos ajateltiin että nainen ei pysty saamaan lasta (ikä, sairaus)mies voi aina ottaa lisää vaimoja ja yrittää näiden kanssa, jos mies oli kuollut ilman poikia, nainen pantiin yrittämään miehen veljen kanssa. Nykykäytäntö tuntee naisen täydet oikeudet, Raamatun aika ei, kaikki meni miehen ehdoilla, se oli perusviitekehys.

1.Moos 16:2
        2 Niin Sarai sanoi Abramille: "Herra ei ole sallinut minun synnyttää. Makaa siis minun orjattareni kanssa; ehkäpä hän voi synnyttää minulle lapsen." Abram myöntyi Sarain ehdotukseen.

1.Moos.30:
        1. Kun Raakel näki, ettei hän synnyttänyt Jaakobille, kadehti hän
        sisartaan ja sanoi Jaakobille: "Hanki minulle lapsia, muuten minä kuolen".
        2. Niin Jaakob vihastui Raakeliin ja sanoi: "Minäkö olen Jumala, joka on kieltänyt sinulta kohdun hedelmän?"
        3. Mutta Raakel sanoi: "Tässä on orjattareni Bilha; yhdy häneen, että hän synnyttäisi minun helmaani ja minäkin siten saisin lapsia hänestä".
        4. Ja hän antoi hänelle orjattarensa Bilhan vaimoksi ja Jaakob yhtyi häneen.
        5. Ja Bilha tuli raskaaksi ja synnytti Jaakobille pojan.
        6. Niin Raakel sanoi: "Jumala hankki minulle oikeuden, ja hän kuuli minun ääneni ja antoi minulle pojan". Sentähden hän antoi hänelle nimen Daan.
        7. Ja Bilha, Raakelin orjatar, tuli jälleen raskaaksi ja synnytti Jaakobille toisen pojan.
        8. Niin Raakel sanoi: "Jumalan taisteluja minä olen taistellut sisareni kanssa ja olen voittanut". Ja hän antoi hänelle nimen Naftali.

• terminologia
        vanhemmat... kirjoitti:

ovat aina todellisia vanhempia.

Oikea, todellinen vanhemmuus edellyttää vastuun ottamista lapsesta.
        Biologinen vanhemmuus ei välttämättä ole oikeaa vanhemmuutta.
        Vastuutaan pakoilevia siittäjiä on ollut maailman sivu. Joitakin heistä kutsutaan elatusvelvollisiksi. Vain äiti ja isä ovat vanhempia sanan varsinaisessa merkityksessä.

• to..
        terminologia kirjoitti:

1.Moos 16:2
        2 Niin Sarai sanoi Abramille: "Herra ei ole sallinut minun synnyttää. Makaa siis minun orjattareni kanssa; ehkäpä hän voi synnyttää minulle lapsen." Abram myöntyi Sarain ehdotukseen.

1.Moos.30:
        1. Kun Raakel näki, ettei hän synnyttänyt Jaakobille, kadehti hän
        sisartaan ja sanoi Jaakobille: "Hanki minulle lapsia, muuten minä kuolen".
        2. Niin Jaakob vihastui Raakeliin ja sanoi: "Minäkö olen Jumala, joka on kieltänyt sinulta kohdun hedelmän?"
        3. Mutta Raakel sanoi: "Tässä on orjattareni Bilha; yhdy häneen, että hän synnyttäisi minun helmaani ja minäkin siten saisin lapsia hänestä".
        4. Ja hän antoi hänelle orjattarensa Bilhan vaimoksi ja Jaakob yhtyi häneen.
        5. Ja Bilha tuli raskaaksi ja synnytti Jaakobille pojan.
        6. Niin Raakel sanoi: "Jumala hankki minulle oikeuden, ja hän kuuli minun ääneni ja antoi minulle pojan". Sentähden hän antoi hänelle nimen Daan.
        7. Ja Bilha, Raakelin orjatar, tuli jälleen raskaaksi ja synnytti Jaakobille toisen pojan.
        8. Niin Raakel sanoi: "Jumalan taisteluja minä olen taistellut sisareni kanssa ja olen voittanut". Ja hän antoi hänelle nimen Naftali.

käyttöön jos ei jälkikasvua muuten kuulunut. Eli lisää vaimoja, orjatar ei saanut valita mihin häntä käytettiin ja voitiin noin vain lähettää pois tehtävästä suoriuduttuaan.

• terminologia
        to.. kirjoitti:

käyttöön jos ei jälkikasvua muuten kuulunut. Eli lisää vaimoja, orjatar ei saanut valita mihin häntä käytettiin ja voitiin noin vain lähettää pois tehtävästä suoriuduttuaan.

Noinhan se on ollut.
        Ehdot saneli varsinainen vaimo.
        Valitettavasti orjuutta esiintyy edelleen monessa muodossa.

• ajatuksella.....
        to.. kirjoitti:

Raakkelin sanoihin "...muuten minä kuolen". Miksi hän niin sanoi?
        Vastaus selviää Raamatusta, sekä vanhasta, että myös uudesta testamentista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      375
      5005
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      354
      2880
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2541
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      93
      2163
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      469
      1889
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1614
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1446
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1402
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1332
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1243
    Aihe