AUTOLIITTO PETTÄÄ

autoilijat tuontiasioisa

Autoliiton toimimattomuus autojen maahantuonnissa kertonee, että liitto on virallisten maahantuojien renki! Nyt liiton pitäisi ottaa kantaa autoilijoiden puolesta Tullin laittomuuksia vastaan! Tulli varasti autoilijoiden ALV- rahat, AL on hymyssä suin vaiti. Mikä on Ko. organisation tehtävä? Itse erosin turhasta liitosta jo.
Kyllä liitto kaikista helvetin heijastimista suutaan laukoo, vaan Ei asiasta.

55

2820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksityiset tuojat

      voi kestittää AL:n johtoa. Vehot ym.voi.

      • Muutoksen ajat päällä

        SYÖT,(KENEN SAUNASSA SAUNOT), SEN LAULUJA LAULAT.


    • Ahti

      Hyvä että löytyy edes joku muu , joka ajattelee samoin kuin minä. Kaikesta autoiluun liittyvästä ja varsinkin verotuksesta huomaa , että täältä puuttuu todellisen ja vaikutusvaltaiset tavan autolijoitten asioita ajavat instanssit ....

      Mutta hei , löytyiskö kimpaanlähtijöitä:
      painostaisimme hieman mediaa , ja ostaisimme Niemiselle hamekankaan , jonka sitten juhlallisesti luovuttaisimme "munattomasta toiminnasta tuontiautoilijoita kohtaan" .

      Pari muutakin kohdetta olisi , esim Nybondas kilpailuvirastosta .

      • Erkki K.

        On hyvä että otetaan kantaa AL:n roolista. Autoliikkeiden vai autoilijoiden etu?


      • Autoliitto koskaan ollut autonkäyttäjän asialla. Ei ainakaan sen 50 vuoden aikana, jonka olen asiaa seurannut. Hamekankaan hankintaan ja juhlalliseen luovutustilaisuuteen osallistun mielelläni!


      • Heikki s.

        Olen valmis rahoittamaan tuota hamekangasta heti muutamalla kympillä.


      • Baanamies..
        Heikki s. kirjoitti:

        Olen valmis rahoittamaan tuota hamekangasta heti muutamalla kympillä.

        Pitäisiköhän perustaa uusi autoilijainliitto, joka ajaisi autoilijain etuja tosi teoilla? Kommentoi. Kaikki suomen autoilijat yhteen liittykää!


    • kohta tilaaja

      Autoliitto kerää mm. moottori-lehtensä avulla paljon jäseniä, itse en jäseneksi ole alkanut koska minuakin tuo yhteys häiritsee.
      Tuulilasi-lehti on huomattavasti enemmän yksityisiä tuontiautoilijoita suosiva ja autoveroasioissakin aktiivisempi. Heidän keskustelusivuillaankin on hyvää pohdintaa ja mielipiteitä ko. asioista.

      • autoliitto..

        varmaan tarpeen!


      • moottori lehdessä

        mitään lukemisen arvoista? Kuin Pirkka.


    • Kaitaitainen

      Niin, olisikohan kuitenkin niin että Autoliitossa on ihan oikeasti laskettu kumman leirin kanssa kannattaa olla väleissä. Vaihtoehtona ovat nämä autoja tuovat pieni porukka, ehkä reilut 100 000 henkeä. Tai sitten ne jotka keskittyvät elämän tärkeämpiin asioihin, esimerkiksi autolla ajamiseen. Nyt tuon ykkösporukan elämöinnin vaikutuksesta on kakkosporukan omistamien autojen arvo pudonnut, välirahat kasvaneet ja niin edelleen. Heitä on kuitenkin vähintään 1,5 miljoonaa henkeä!
      Näkihän tuon suhteen jo EU-vaaleissa. Pölhö-Vatanen yritti kovasti päästä Brysseliin autoveroasiaa toitottaen. Takametsien kansa rankaisi, elämöinnin takia oman Avensiksen arvo on pudonnut. Paikka jäi kauaksi haaveisiin kun selvisi minkä sortin mies Tuupovaaran Tarzan oikein on.

      Eli Autoliitto on autolla ajavan asialla. Ei niiden, jotka tuottavat "hienoja ajopelejä pihalle seisomaan".

      • taida olla.

        Mitä autoliitto oikeasti on tehnyt minkään asian suhteen? Tiedossani ei ole mitään asiaa johon olisi oikeasti otettu jotain kantaa.
        Oikeassa olet noiden välirahojen suhteen, mutta sekin johtuu siitä että verouudistus tehtiin alunperin ihan väärin. Olisi ensin pitänyt tiputtaa uusien autojen verotusta eikä noiden vanhojen saksan "hylkyjen" jotkä täyttivät hetkessä koko vaihtoautojärjestelmän. Jos hallitus olisi ottanut järjen käteen ja tehnyt hommat oikein, niin nyt elettäisiin ihan erilaisessa tilanteessa. Tilanteessa jossa välirahat eivät olisi suurentuneet kuten nyt on käynyt, vaan jopa pienentyneet ja edelleen kauppa kävisi ihan eri tavalla.
        Kuitenkin nuo saksan tuonnit ovat vanhoja, eivät uusia ja monesti niiden käyttöikä on selkeästi lyhyempi kuin uudella olisi ollut ja kun ne tulevat tiensä päähän, niin ne ovat meidän harminamme, eivät saksalaisten.
        Ymmärtääkseni Vatanen yritti puuttua kokonaisuudessaan autoverotukseen eikä vain tuontiautoihin, joten en ymmärrä miksi Vatasta mollaat.


      • Ahti
        taida olla. kirjoitti:

        Mitä autoliitto oikeasti on tehnyt minkään asian suhteen? Tiedossani ei ole mitään asiaa johon olisi oikeasti otettu jotain kantaa.
        Oikeassa olet noiden välirahojen suhteen, mutta sekin johtuu siitä että verouudistus tehtiin alunperin ihan väärin. Olisi ensin pitänyt tiputtaa uusien autojen verotusta eikä noiden vanhojen saksan "hylkyjen" jotkä täyttivät hetkessä koko vaihtoautojärjestelmän. Jos hallitus olisi ottanut järjen käteen ja tehnyt hommat oikein, niin nyt elettäisiin ihan erilaisessa tilanteessa. Tilanteessa jossa välirahat eivät olisi suurentuneet kuten nyt on käynyt, vaan jopa pienentyneet ja edelleen kauppa kävisi ihan eri tavalla.
        Kuitenkin nuo saksan tuonnit ovat vanhoja, eivät uusia ja monesti niiden käyttöikä on selkeästi lyhyempi kuin uudella olisi ollut ja kun ne tulevat tiensä päähän, niin ne ovat meidän harminamme, eivät saksalaisten.
        Ymmärtääkseni Vatanen yritti puuttua kokonaisuudessaan autoverotukseen eikä vain tuontiautoihin, joten en ymmärrä miksi Vatasta mollaat.

        "Oikeassa olet noiden välirahojen suhteen, mutta sekin johtuu siitä että verouudistus tehtiin alunperin ihan väärin. Olisi ensin pitänyt tiputtaa uusien autojen verotusta eikä noiden vanhojen saksan "hylkyjen" jotkä täyttivät hetkessä koko vaihtoautojärjestelmän. Jos hallitus olisi ottanut järjen käteen ja tehnyt hommat oikein, niin nyt elettäisiin ihan erilaisessa tilanteessa. Tilanteessa jossa välirahat eivät olisi suurentuneet kuten nyt on käynyt, vaan jopa pienentyneet ja edelleen kauppa kävisi ihan eri tavalla."


        Nii-i ...... Suomessa auton arvo laskee nykyään PROSENTUAALISESTI saman verran kuin vapailla EU-markkinoilla. Ts. kulutushyödykkeen arvonalenema on sitä luokkaa mitä se vapaassa markkinataloudessa kuuluukin olla.

        Mutta jotkut tampiot YHÄ haluavat pitää hankintahinnan verotuksella korkealla. MIKSI ?

        Halajatte siis yhä edelleen aikaa , jolloin suljetuilla markkinoilla, korkeat verot siirrettiin kätevästi ja huomaamattomasti prolen maksettavaksi.


      • toki
        Ahti kirjoitti:

        "Oikeassa olet noiden välirahojen suhteen, mutta sekin johtuu siitä että verouudistus tehtiin alunperin ihan väärin. Olisi ensin pitänyt tiputtaa uusien autojen verotusta eikä noiden vanhojen saksan "hylkyjen" jotkä täyttivät hetkessä koko vaihtoautojärjestelmän. Jos hallitus olisi ottanut järjen käteen ja tehnyt hommat oikein, niin nyt elettäisiin ihan erilaisessa tilanteessa. Tilanteessa jossa välirahat eivät olisi suurentuneet kuten nyt on käynyt, vaan jopa pienentyneet ja edelleen kauppa kävisi ihan eri tavalla."


        Nii-i ...... Suomessa auton arvo laskee nykyään PROSENTUAALISESTI saman verran kuin vapailla EU-markkinoilla. Ts. kulutushyödykkeen arvonalenema on sitä luokkaa mitä se vapaassa markkinataloudessa kuuluukin olla.

        Mutta jotkut tampiot YHÄ haluavat pitää hankintahinnan verotuksella korkealla. MIKSI ?

        Halajatte siis yhä edelleen aikaa , jolloin suljetuilla markkinoilla, korkeat verot siirrettiin kätevästi ja huomaamattomasti prolen maksettavaksi.

        Kaipaamme aikaa jolloin käyttömaksua ei tarvittaisi ollenkaan kun se on jo maahantuotaessa hoidettu, mikä tässä on sinulle liian vaikeaa?


      • jäsenistä kiinni.
        Ahti kirjoitti:

        "Oikeassa olet noiden välirahojen suhteen, mutta sekin johtuu siitä että verouudistus tehtiin alunperin ihan väärin. Olisi ensin pitänyt tiputtaa uusien autojen verotusta eikä noiden vanhojen saksan "hylkyjen" jotkä täyttivät hetkessä koko vaihtoautojärjestelmän. Jos hallitus olisi ottanut järjen käteen ja tehnyt hommat oikein, niin nyt elettäisiin ihan erilaisessa tilanteessa. Tilanteessa jossa välirahat eivät olisi suurentuneet kuten nyt on käynyt, vaan jopa pienentyneet ja edelleen kauppa kävisi ihan eri tavalla."


        Nii-i ...... Suomessa auton arvo laskee nykyään PROSENTUAALISESTI saman verran kuin vapailla EU-markkinoilla. Ts. kulutushyödykkeen arvonalenema on sitä luokkaa mitä se vapaassa markkinataloudessa kuuluukin olla.

        Mutta jotkut tampiot YHÄ haluavat pitää hankintahinnan verotuksella korkealla. MIKSI ?

        Halajatte siis yhä edelleen aikaa , jolloin suljetuilla markkinoilla, korkeat verot siirrettiin kätevästi ja huomaamattomasti prolen maksettavaksi.

        Autoliiton paikallisosastothan valitsevat edustajat liiton hallintoon, joka puolestaan valitsee johdon. Tätä kautta varmasti voi yksityinen jäsenkin vaikuttaa liiton toimintaan. Ongelmana vain on, etteivät suomalaiset autoilijat ole mukana jäseninä eikä siten paikallistoiminnassa. Jäsenmäärähän taitaa vieläkin olla alle 100000 henkilöä? Saksassa vastaavalla liitolla on yli 8 miljoonaa jäsentä! Tuolloin joukkovoima onkin jo melkoinen, samoin liiton palvelut ovat todella mittavat. Suomessa Autoliitto joutuu ilmeisesti hattu kädessä lähestymään autoliikkeitä ja -maahantuojia, ja silloin ei heitä voi mitenkään suututtaa, ei tule rahaa.
        Aikanaan työelämässä ollessani havaitsin, että eri intressitahot, mm. vakuutus- ja autoala pitivät huolen, että heidän edustuksensa oli vahva liiton luottamuselimissä. Mm. Helsingin paikallisosaston puheenjohtajan oli pitkään erään vakuutusyhtiön johtajiin kuulunut henkilö. Näin nämä erilaiset järjestöt ja elimet, joiden pitäisi edustaa tavallista kuluttajaa, ovatkin monesti tosiasiassa kuluttajaa rahastavan puolen hallussa. Ainakin niiden vaikutus on vahva. Onhan mm. erään suuren vakuutusyhtiön hallintoneuvostossakin suuren autoliikkeen johtaja. Lisäksi heitä on kaikenlaisina konttorin valvojina ym. ym. Näin autoala pitää eduistaan vahvasti huolta tavallisen kuluttjan tietämättä. Kuitenkin se kuluttaja maksaa kaiken. Autoliikkeet eivät edes maksa vakuutuksistaan juuri mitään, sillä vakuutusyhtiöt kilpailevat siitä, kenen asioimisto on päällimmäisenä, kun joku ostaa liikkeestä auton.


      • Ahti
        toki kirjoitti:

        Kaipaamme aikaa jolloin käyttömaksua ei tarvittaisi ollenkaan kun se on jo maahantuotaessa hoidettu, mikä tässä on sinulle liian vaikeaa?

        Eli EI rekisteröintiveroa.
        Verot ja maksuthan maahantuotaessa hoidetaan jo nyt niinkuin ne pitääkin. Eli ostohinnasta 10% tulli ALV EU:n vapaakauppa-alueelle saapuessa .
        Ja vielä käyttömaksutkin pois ...

        Oukkei ....


      • puusilmiä

        jotka värjäävät mustaa valkoiseksi väittämällä suomen yksinään olevan oikeammassa kuin koko muu Eurooppa.
        Suomen autoverotuksen kardinaalein munaus oli alun alkaenkin se että maksuja rustatessa ei muistettu että JOKAISTA uutta autoa kohti tehdään AINAKIN NELJÄ (4) KÄYTETYN KAUPPAA! Suomen autokanta EI uusiudu nykyisen kaltaisten pyörillä kulkevien kulkineiden käyttöaikana ellei tuota perusFAKTAA oteta huomioon!
        Muuten, Autoliitto on nykyisillä kytköksillään aivan sairas ilmiö! Sama kuin valittais lapsiinsekaantujia päiväkoteihin ja nuorisotyöhön henkilökunnaksi ihan systemaattisesti! Tällaista menoako sinäkin haluat suosia??


      • jäsen....
        puusilmiä kirjoitti:

        jotka värjäävät mustaa valkoiseksi väittämällä suomen yksinään olevan oikeammassa kuin koko muu Eurooppa.
        Suomen autoverotuksen kardinaalein munaus oli alun alkaenkin se että maksuja rustatessa ei muistettu että JOKAISTA uutta autoa kohti tehdään AINAKIN NELJÄ (4) KÄYTETYN KAUPPAA! Suomen autokanta EI uusiudu nykyisen kaltaisten pyörillä kulkevien kulkineiden käyttöaikana ellei tuota perusFAKTAA oteta huomioon!
        Muuten, Autoliitto on nykyisillä kytköksillään aivan sairas ilmiö! Sama kuin valittais lapsiinsekaantujia päiväkoteihin ja nuorisotyöhön henkilökunnaksi ihan systemaattisesti! Tällaista menoako sinäkin haluat suosia??

        ollut usean vuoden. Eipä ole ainakaan liiton puolesta tullut mitään asiallista informaatiota siitä mitä kyseinen liitto edustaa. Ainoastaan tiedän lehtiedun kautta Saksan laiva matkoihin saatavat edut ja tuotemyynti mainokset. Ainakin minulle kyseinen liitto on jäsenenä aika tuntematon. Kuulun muutamiin muuhunkin seuraan joiden tiedotteet ja toimintatavat ovat selkeät ja hyvin ymmärrettävät!


      • alennus on
        jäsen.... kirjoitti:

        ollut usean vuoden. Eipä ole ainakaan liiton puolesta tullut mitään asiallista informaatiota siitä mitä kyseinen liitto edustaa. Ainoastaan tiedän lehtiedun kautta Saksan laiva matkoihin saatavat edut ja tuotemyynti mainokset. Ainakin minulle kyseinen liitto on jäsenenä aika tuntematon. Kuulun muutamiin muuhunkin seuraan joiden tiedotteet ja toimintatavat ovat selkeät ja hyvin ymmärrettävät!

        tyhjän kanssa... Netistä saat paremman tarjouksen. katso vaan. AL on yhtähyvä kun tarjous.


      • Mersu -94

        Me 100.000 olemme pudottaneet autojen hinnat oikealle tasolle. Sinäkin saat nautinnon ansioitta. Varmaan ostat Viinatkin Alkosta, etkä reissusta puoleen hintaan?
        Saat mitä ansaitset. Pidä Autoliittosi ja ylihintaiset autot.


      • Mersu -94

        Me 100.000 olemme pudottaneet autojen hinnat oikealle tasolle. Sinäkin saat nautinnon ansioitta. Varmaan ostat Viinatkin Alkosta, etkä reissusta puoleen hintaan?
        Saat mitä ansaitset. Pidä Autoliittosi ja ylihintaiset autot.


      • Kaitaitainen
        Mersu -94 kirjoitti:

        Me 100.000 olemme pudottaneet autojen hinnat oikealle tasolle. Sinäkin saat nautinnon ansioitta. Varmaan ostat Viinatkin Alkosta, etkä reissusta puoleen hintaan?
        Saat mitä ansaitset. Pidä Autoliittosi ja ylihintaiset autot.

        Vai vielä nautinnot! Ensin oman hyvän käyttöauton arvo putoaa kolmannekseen, hintojen pudotuksista huolimatta välirahat tuoreempaan sen kun kasvavat. Jos autoveron poiston myötä tähän tulisi 30 senttiä litralta ja käyttömaksu kuusinkertaiseksi ( näinhän on laskettu) olisi jo leikki kaukana. Kuukausikulut kasvaisivat noin 250 eurolla. Se on paljon puhdasta rahaa!
        Huom. Auto ei ole minulla elvistelyä ja xxxxxn kasvatusta varten. Vaan ajamista varten 70 000 km/vuosi.
        Nyt nämä Helsingin tuontiauto- yms pellet haluaisivat ostaa auton pihaan seisomaan halvalla. Eivät ajattele tosikäyttäjiä!
        Viinaa en osta Alkosta enkä matkoilta. Sen verran ammattimiehen vikaa, että ystävät joulun aikaan tuovat vuoden tarpeen verran konjakkia!


      • Ahti
        Kaitaitainen kirjoitti:

        Vai vielä nautinnot! Ensin oman hyvän käyttöauton arvo putoaa kolmannekseen, hintojen pudotuksista huolimatta välirahat tuoreempaan sen kun kasvavat. Jos autoveron poiston myötä tähän tulisi 30 senttiä litralta ja käyttömaksu kuusinkertaiseksi ( näinhän on laskettu) olisi jo leikki kaukana. Kuukausikulut kasvaisivat noin 250 eurolla. Se on paljon puhdasta rahaa!
        Huom. Auto ei ole minulla elvistelyä ja xxxxxn kasvatusta varten. Vaan ajamista varten 70 000 km/vuosi.
        Nyt nämä Helsingin tuontiauto- yms pellet haluaisivat ostaa auton pihaan seisomaan halvalla. Eivät ajattele tosikäyttäjiä!
        Viinaa en osta Alkosta enkä matkoilta. Sen verran ammattimiehen vikaa, että ystävät joulun aikaan tuovat vuoden tarpeen verran konjakkia!

        "Vai vielä nautinnot! Ensin oman hyvän käyttöauton arvo putoaa kolmannekseen, hintojen pudotuksista huolimatta välirahat tuoreempaan sen kun kasvavat."

        Koska ihmiset sekä varsinkin valtiovalta ymmärtäisi , että auto on vain kulutustavara, jonka arvo laskee käytön myötä.

        "30 senttiä litralta"

        Jälleen kerran tutkimusta tehdessä on unohtunut se, että autoveron poiston myötä uusien autojen myynti tulee kasvamaan runsaasti, veikkaisin 200000 klp/vuosi. Valtio siis keräisi huimasti enemmän ALV tuottoja kuin nykymyynnillä, ja tuo ALV tuottojen lisä tuppaa, kas kummaa, aina unohtumaan näitä tutkimuksia tehdessä.


      • Erkki K.
        Kaitaitainen kirjoitti:

        Vai vielä nautinnot! Ensin oman hyvän käyttöauton arvo putoaa kolmannekseen, hintojen pudotuksista huolimatta välirahat tuoreempaan sen kun kasvavat. Jos autoveron poiston myötä tähän tulisi 30 senttiä litralta ja käyttömaksu kuusinkertaiseksi ( näinhän on laskettu) olisi jo leikki kaukana. Kuukausikulut kasvaisivat noin 250 eurolla. Se on paljon puhdasta rahaa!
        Huom. Auto ei ole minulla elvistelyä ja xxxxxn kasvatusta varten. Vaan ajamista varten 70 000 km/vuosi.
        Nyt nämä Helsingin tuontiauto- yms pellet haluaisivat ostaa auton pihaan seisomaan halvalla. Eivät ajattele tosikäyttäjiä!
        Viinaa en osta Alkosta enkä matkoilta. Sen verran ammattimiehen vikaa, että ystävät joulun aikaan tuovat vuoden tarpeen verran konjakkia!

        Tyytyisit Tollo käytettyyn autoon, kuten me jotka joudumme maksamaan konjakeistamme. Silloin saisit autosi nyt jo puoleen hintaan, vaikka et tehnytkään mitään asian eteen!
        Aja Sinä Tiimi-Ahmassa muiden pellejen kanssa uudella autollasi. Hyvähän se on että VEHOn omistajat vaan rikastuvat. Onneksi vai Sinun kaltaistesi Tollojen rahoilla.


      • väärä juna
        Erkki K. kirjoitti:

        Tyytyisit Tollo käytettyyn autoon, kuten me jotka joudumme maksamaan konjakeistamme. Silloin saisit autosi nyt jo puoleen hintaan, vaikka et tehnytkään mitään asian eteen!
        Aja Sinä Tiimi-Ahmassa muiden pellejen kanssa uudella autollasi. Hyvähän se on että VEHOn omistajat vaan rikastuvat. Onneksi vai Sinun kaltaistesi Tollojen rahoilla.

        Vai vielä nautinnot! Ensin oman hyvän käyttöauton arvo putoaa kolmannekseen, hintojen pudotuksista huolimatta välirahat tuoreempaan sen kun kasvavat.

        Ilmapallo puhkesi.


      • Kaitaitainen
        Erkki K. kirjoitti:

        Tyytyisit Tollo käytettyyn autoon, kuten me jotka joudumme maksamaan konjakeistamme. Silloin saisit autosi nyt jo puoleen hintaan, vaikka et tehnytkään mitään asian eteen!
        Aja Sinä Tiimi-Ahmassa muiden pellejen kanssa uudella autollasi. Hyvähän se on että VEHOn omistajat vaan rikastuvat. Onneksi vai Sinun kaltaistesi Tollojen rahoilla.

        Kuka on puhunut uudesta autosta? Puhuin välirahasta tuoreempaan! Ja vielä Vehosta? Ei. Voin kertoa, että olen pitkään ajanut käytetyillä Audeilla. Autoilla jotka sopivat ajamiseen ja joihin isokin mies sopii. Eikä selkä väsy.
        Ai niin. Ettehän te ajamísesta mitään tiedäkään. Vain auton pesusta ja puleerauksesta, jotta näyttäisi naapurista hyvältä.
        Työmatka odottaa taas aamuviideltä. Hyv yötä teillekin teinipojat!


      • olen autoliiton jä......
        Mersu -94 kirjoitti:

        Me 100.000 olemme pudottaneet autojen hinnat oikealle tasolle. Sinäkin saat nautinnon ansioitta. Varmaan ostat Viinatkin Alkosta, etkä reissusta puoleen hintaan?
        Saat mitä ansaitset. Pidä Autoliittosi ja ylihintaiset autot.

        Olen ostanut pari Mersua saksasta neljän vuoden aikana. Viinat olen viimeisen neljänkymmenen vuoden aikana ostanut muualta kuin Alkosta. Toin vain oman mielipiteeni Autoliiton jäsenyydestä lyhyesti tiivistettynä kuin olen sen kokenut. Liityin kun jokin puhelimen välityksellä asian esitti. Luulisin että en ole ainut jäsen joka maksaa kyseiseen liittoon jäsenmaksun ymmärtämättä liiton toiminnasta juuri mitään?


      • Mersu -94
        olen autoliiton jä...... kirjoitti:

        Olen ostanut pari Mersua saksasta neljän vuoden aikana. Viinat olen viimeisen neljänkymmenen vuoden aikana ostanut muualta kuin Alkosta. Toin vain oman mielipiteeni Autoliiton jäsenyydestä lyhyesti tiivistettynä kuin olen sen kokenut. Liityin kun jokin puhelimen välityksellä asian esitti. Luulisin että en ole ainut jäsen joka maksaa kyseiseen liittoon jäsenmaksun ymmärtämättä liiton toiminnasta juuri mitään?

        Ajatteleva Ei maksa autostaan Veho-lisiä, Ei viinastaan Alko-lisiä. Ei myöskään turhia jäsenmaksuja turhiin liittoihin. AL viimeinen hetki siirtyä autoilijoiden puolelle. Unohtakaa Vehon edustussauna!


      • Yksilon
        Mersu -94 kirjoitti:

        Ajatteleva Ei maksa autostaan Veho-lisiä, Ei viinastaan Alko-lisiä. Ei myöskään turhia jäsenmaksuja turhiin liittoihin. AL viimeinen hetki siirtyä autoilijoiden puolelle. Unohtakaa Vehon edustussauna!

        Niin, ajatteleva ei maksa sitä eikä tätä. Eikä osta mitään Suomesta! Niinpä hän ei jatkossa saa edes palkkaa Suomesta, vain työttömyyskorvausta niin kauan kuin ensin ammattiliitolla ( ai niin, ei mitään turhia jäsenmaksuja) ei valtiolla on varaa sitä maksaa.
        Mutta sitähän nämä amisviiksiset hörhöt eivät ajattele. Hakekoon sosiaaliturvan, lääkärin- ja terveydenhuollon palvelut muualta. Toivottavasti näillä lusmuilla ei ole lapsia, jotka tarvitsisivat päivähoitoa tai koulua. Ettei niistäkin tarvitse maksaa.
        Mitä virkaa on noin ajattelevilla ihmisillä. Joutaisivat jauhelihaksi ja minkkien ruoaksi.


      • Mersu -94
        Kaitaitainen kirjoitti:

        Kuka on puhunut uudesta autosta? Puhuin välirahasta tuoreempaan! Ja vielä Vehosta? Ei. Voin kertoa, että olen pitkään ajanut käytetyillä Audeilla. Autoilla jotka sopivat ajamiseen ja joihin isokin mies sopii. Eikä selkä väsy.
        Ai niin. Ettehän te ajamísesta mitään tiedäkään. Vain auton pesusta ja puleerauksesta, jotta näyttäisi naapurista hyvältä.
        Työmatka odottaa taas aamuviideltä. Hyv yötä teillekin teinipojat!

        Jos kerran vaihdoit toiseen käytettyyn Audiin,niin sen "uudemman Audisi" hinta oli myös laskenut. Siis väliraha putosi. Katsoppas kukkarosi pohjalle ja laske. Lopeta tyhmyytesi esittäminen. Epäilemme jo onko sulla edes ajokorttia,kun noin tyhmää esität!


      • reppana demari
        Yksilon kirjoitti:

        Niin, ajatteleva ei maksa sitä eikä tätä. Eikä osta mitään Suomesta! Niinpä hän ei jatkossa saa edes palkkaa Suomesta, vain työttömyyskorvausta niin kauan kuin ensin ammattiliitolla ( ai niin, ei mitään turhia jäsenmaksuja) ei valtiolla on varaa sitä maksaa.
        Mutta sitähän nämä amisviiksiset hörhöt eivät ajattele. Hakekoon sosiaaliturvan, lääkärin- ja terveydenhuollon palvelut muualta. Toivottavasti näillä lusmuilla ei ole lapsia, jotka tarvitsisivat päivähoitoa tai koulua. Ettei niistäkin tarvitse maksaa.
        Mitä virkaa on noin ajattelevilla ihmisillä. Joutaisivat jauhelihaksi ja minkkien ruoaksi.

        RAKASTAKAA VEROJANNE- sanoo demarit. He eivät sano RAKASTAMME VEROJAMME! Iso ero!


      • jo Autoliitosta
        reppana demari kirjoitti:

        RAKASTAKAA VEROJANNE- sanoo demarit. He eivät sano RAKASTAMME VEROJAMME! Iso ero!

        Liity seuraan. Nyt herätys AL?!


      • Mersu -94
        jo Autoliitosta kirjoitti:

        Liity seuraan. Nyt herätys AL?!

        Nyt autolijat tarvitsevat todellista tukea liitoltaan. Ei heijastimia...


      • faktat hukassa

        tuntuu viljeltävän.
        Hieman liian vähän tietoo ja turhan paljon vääränlaista asennetta on vain kommenttisi taustalla. Eivät mitkään LASKENNALLISET arvonalennukset autonkäyttäjän elämää heittele mihinkään suuntaan, mutta jotkut vain pelkäävät oman kuvitellun asemansa puolesta liki mielettömästi.
        Kelaahan vielä näitä kuvioita muutamaan otteeseen, niin saattaa olla että löydät vielä tosiasioitakin!


      • Ei tullin renki
        faktat hukassa kirjoitti:

        tuntuu viljeltävän.
        Hieman liian vähän tietoo ja turhan paljon vääränlaista asennetta on vain kommenttisi taustalla. Eivät mitkään LASKENNALLISET arvonalennukset autonkäyttäjän elämää heittele mihinkään suuntaan, mutta jotkut vain pelkäävät oman kuvitellun asemansa puolesta liki mielettömästi.
        Kelaahan vielä näitä kuvioita muutamaan otteeseen, niin saattaa olla että löydät vielä tosiasioitakin!

        Kuka ryhtyisi järjestelmälliseen toimintaan autoilijoiden puolesta?


      • 3+8
        Ei tullin renki kirjoitti:

        Kuka ryhtyisi järjestelmälliseen toimintaan autoilijoiden puolesta?

        Kenen saunassa saunot-sen lauluja laulat. AL ja Veho.


      • selitystä, selitystä

        Kyllä meidän kaikkien autojen arvo laskee oikeiden, toimivien markkinoiden mukaan, mitä nyt omat poliitikot ja virkamiehet sotkevat SELVÄÄ ja VÄÄJÄÄMÄTÖNTÄ menoa taloudellisesti YHDENTYVÄSSÄ Telluksessa. Vai oletko tosiaan sitä mieltä että pienen suomen automarkkinoilla kiesien hinnat kehittyvät normaalisti ja moninkymmenkertaiset keskeisemmän ja vapaakaupan Euroopan markkinat ovat väärässä? Häh, mitä??
        Olet joko "tietyissä porukoissa" tai et ole oikeasti paneutumut asiaan kun moisia möläyttelet.
        Olisikohan jälleen kerran kateus mukana kuvioissa, vaikka päällimmäisenä pitäisi olla laillisuuus ja oikeudenmukaisuus mielessä!


      • Ex-ALn jäsen
        selitystä, selitystä kirjoitti:

        Kyllä meidän kaikkien autojen arvo laskee oikeiden, toimivien markkinoiden mukaan, mitä nyt omat poliitikot ja virkamiehet sotkevat SELVÄÄ ja VÄÄJÄÄMÄTÖNTÄ menoa taloudellisesti YHDENTYVÄSSÄ Telluksessa. Vai oletko tosiaan sitä mieltä että pienen suomen automarkkinoilla kiesien hinnat kehittyvät normaalisti ja moninkymmenkertaiset keskeisemmän ja vapaakaupan Euroopan markkinat ovat väärässä? Häh, mitä??
        Olet joko "tietyissä porukoissa" tai et ole oikeasti paneutumut asiaan kun moisia möläyttelet.
        Olisikohan jälleen kerran kateus mukana kuvioissa, vaikka päällimmäisenä pitäisi olla laillisuuus ja oikeudenmukaisuus mielessä!

        MissäAL on luurannut koko keskustelun ajan?


      • AL:n ex-jäsen
        Ex-ALn jäsen kirjoitti:

        MissäAL on luurannut koko keskustelun ajan?

        AL vaikenee yhä. Ei kantaa, pitäisikö yksityisiltä maahantuojilta KAVALLETUT ALV-rahat palauttaa kaikille rikoksen uhreille? Herätys AL!


      • Lauri N.,
        AL:n ex-jäsen kirjoitti:

        AL vaikenee yhä. Ei kantaa, pitäisikö yksityisiltä maahantuojilta KAVALLETUT ALV-rahat palauttaa kaikille rikoksen uhreille? Herätys AL!

        Liity eronneisiin Sinäkin.


      • Maksatko tyhjästä AL
        Lauri N., kirjoitti:

        Liity eronneisiin Sinäkin.

        AL nukkuu yhä. Juuri verokusetusta vartenhan tämmöisen liiton pitäisi toimia.


      • 12+8
        Maksatko tyhjästä AL kirjoitti:

        AL nukkuu yhä. Juuri verokusetusta vartenhan tämmöisen liiton pitäisi toimia.

        Kuinka monta ihmistä AL:n toimistossa luuraa??? ja kaikki vaiti!!!


      • növw
        12+8 kirjoitti:

        Kuinka monta ihmistä AL:n toimistossa luuraa??? ja kaikki vaiti!!!

        Veho saunottaa.... jäsenkunta Ei.


      • kysyvielä
        növw kirjoitti:

        Veho saunottaa.... jäsenkunta Ei.

        Kyllä


      • bn öbgg
        kysyvielä kirjoitti:

        Kyllä

        AL---- - herätys. Aina on aikaa herätä.


      • huh646
        bn öbgg kirjoitti:

        AL---- - herätys. Aina on aikaa herätä.

        AL töihin.


      • huu haata
        huh646 kirjoitti:

        AL töihin.

        Kuuluin siihen muutaman vuoden 1970-luvulla, jolloin energiakriisin takia tuli kovia polttoaineen hinnan korotuksia. En muista Autoliiton älähtäneen siitäkään, hinnannousua olisi voitu rajoittaa esim. veroosuutta pienentämällä. Myöhemminkin seurattaessa ei Autoliitto mitään ole saanut aikaan, eikä ole autoilijan asialla. Muutamat jäsenedut, vakuutuksissa ym. takaavat jäsenmäärän säilymisen. Silmänlumetta Autoliiton toiminta on.


    • ..................

      Ei mitään hyötyä koko liitosta,missä oli vastatoiminta kun autoverotarrat tuli?Sen piti olla väliaikainen vero jolla mm. kerättiin rahoja "teitten kunnossapitoon"!Paskanlatvat herrojen perseeseen menny kaikki ja loppua ei näy.
      Toinen on polttoaineen hinta joka ei myöskään kiinnosta ALiittoa,hintahan vaikuttaa kaikkeen liikkumiseen liikut sitten joukkoliikenteellä(lipun hinta) tai omalla liikkumavälineellä.
      Kiinnostaako tätä liittoa yleensä yhtään mikään muu kuin jäsenmaksujen periminen?

      • asialla_

        Sairas pulju kaikenkaikkiaan! Mutta mitä muuta voisikaan odottaa kun autojen maahantuojat ovat ne suurimmat rahoittajat! Muutenkin toimii kuin 20 kertaa suuremman autoilumaan ADAC. Vähintään puolella voisi henkilökuntaa vähentää ja rajata toiminnan auton käyttäjien kannalta oleelliseen, mutta sitähän ei tapahdu ennen kuin puljun rahoituspohja muuttuu täysin!
        Toinen täysin turha puulaaki autoilun saralla on LIIKENNETURVA. Jäseninä niitä joilla on jo muutenkin ns. viisi (5) virkaa ja kuusi (6) nälkää. Systeemin tuotoksista on teiden varsilta mieleeni jäänyt lähtemättömästi JÄTTITAULU jossa teksti "PIDÄ KATSE TIESSÄ"! Voiko enää älyvapaampaa älynväläystä löytyä teiden varsille? Tämä kaikki veronmaksajien, siis autonkäyttäjienkin rahoilla. Näin meillä teillä liikkuvia rangaistaan!!


    • 5+9

      Erosin Jo. Jotka vielä roikkuu ALssä, äänestäkää kurssin muutosta. Tulli ja maahantuoja-yritykset riviin tai kalterien taa.

      • Ahma - team

        AL on Team Ahma-miesten klubi. Turha järjestö, jos ei ala toimiin.


    • valtio rikoksen uhri

      Älkää unohtako. Olihan aikanaan mahtava kampanja autoliitolta, kun viirit sidottiin antenneihin. Kyllä siinä päättäjien puntit tutisi. Pelko oli käsin kosketeltavissa.

      • puoeqrnjöpn

        Totta ..taisi olle Ahman Saabissakin viiri.


    • Voi invaa

      Yksi pieni ja vaatimaton lisäys keskusteluun. Invalilidi saa (jos tarpeeksi prosentteja) autoveronpalautuksen 3770E, siis enimmäismäärä manuaalivaihteisesta uudesta autosta. Käytetystä Suomesta ostetusta autosta palautusta ei saa.

      Jos invalidilla ei ole maksuvalmiutta uuteen autoon, voi autoveronpalautuksen saada käytettyyn tuontiautoon, mikäli ky. inva on ensiomistaja Suomessa.

      Samalla näissä inva-autoissa käyttövero on nolla. Jos olet köyhä invalidi, etkä siis pysty ostamaan uutta Suomesta tai ostamaan ulkomailta käytettyä (tai välittäjiltä Suomesta) , vaan hankit sen 1000E käytetyn, jäät käyttöveron ulkopuolelle eli maksat saman kuin muutkin.

    • Alalalalala5

      AL on tuhnuKalle organisatio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

      Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

      Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

      Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

      Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

      .. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

      Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe