Huomasin äsken suussa, ylähampaiden takana lähellä kitalakea patin:( Se osui kieleen kohoumana, on kipeä kun painaa mutta muuten ei vaivaa. Se näyttää píeneltä haavalta.
Onko mitään muuta mahista kun suusyöpä?
Suusyöpääkö
10
6790
Vastaukset
- apua..
minullakin on ylähampaiden takana siellä kolossa patti sama juttu, muttei näytä haavalta vaan patilta. Suu/kurkkusyövässä yleensä myös esim. kieli paisuu ja tulee muitakin oireita.
Onko sinulla ollut muita vaivoja esim. kurkku kipua? voi johtua esim. streptokokki bakteerista tai monesta muusta.
Lääkärit eivät ainakaan omassa tapauksessani ole oikein reagoineet pattiin mutta joltain poistettiin (leikattiin) sellainen kun oli kasvanut kananmunan keltuaisen kokoiseksi, ei auta muu kuin odottaa? jos on sinulla pelkkä haava tai vaikka kuumasta ruuasta tullut se parantuu itsestään! - patti
Kävin sit hammaslääkärissä. Lääkäri ihmeissään et miten olen koko patin löytänyt, ei meinaan näkynyt ulospäin ja haava siitä parantunut.
Kuvas röntgenillä ja siinä ei näkynyt mitään?! Patti kuulemma joustaa kyllä eikä ole kivikova kuten luulin. Rauhoitteli kovasti et ois joku siihen osunut ja siitä tullut patti, vaikkei ole edes kipeä...
Kuitenkin menen viel 5viikon kuluttua näyttämään sitä ja sillon myös kirurgi paikalla jos ja kun pattia pitää vielä arvioida.
Pelottaa sairaasti, olen ihan varma suusyövästä. Onko kellään tälläsestä kokemusta?- monia muita...
... ja erittäin paljon todennäköisempiä vaihtoehtoja kuin suusyöpä, ja kasvaimistakin on olemassa aina se harmiton vaihtoehto.
Pääasia on, että patti on nyt jo tiedossa ja tarkkailussa. - Uhri...
monia muita... kirjoitti:
... ja erittäin paljon todennäköisempiä vaihtoehtoja kuin suusyöpä, ja kasvaimistakin on olemassa aina se harmiton vaihtoehto.
Pääasia on, että patti on nyt jo tiedossa ja tarkkailussa.Minulla on patteja jo vaikka missä. Ei ole luottamista terveyspalveluihin. Ei saa hampaita hoidettua ja etiikka on näiltä rikollisen hyvin palkatuilta kusipäiltä kadonnut. Joku hoitajan retalekin sanoi että saattaisi olla sokeritauti. En tiedä tuumiiko insuliinimyrkyttämällä sitten siivoavansa omat jälkensä. Ei ole luottamusta enää terveydenhuoltoon.
- apua..
Uhri... kirjoitti:
Minulla on patteja jo vaikka missä. Ei ole luottamista terveyspalveluihin. Ei saa hampaita hoidettua ja etiikka on näiltä rikollisen hyvin palkatuilta kusipäiltä kadonnut. Joku hoitajan retalekin sanoi että saattaisi olla sokeritauti. En tiedä tuumiiko insuliinimyrkyttämällä sitten siivoavansa omat jälkensä. Ei ole luottamusta enää terveydenhuoltoon.
minulla patin epäiltiin johtuvan aluksi allergiasta mutta tuskin allergia 5 kuukautta kestää.
Minä löysin ja "tunnen" patin koska kielellä voi koskea siihen, ei ole kipeä ja myös vähän joustaa.
Jos patti ei ole kivikova silloin se ei siis ole syöpää? tai sellaisen kuvan sain tuosta mitä lääkäri sinulle kertoi.
minä en ole saanut edes aikaa hammaslääkäriin, puhelin aina tuuttaa ilmeisesti pitävät sitä vaan pöydällä ettei tarvitse vastaanotosta vastata ja kun soittaa käskevät soittaa aikaisemmin vaikka olisin tunnin puhelimessa jonottanut. - sama alkup
apua.. kirjoitti:
minulla patin epäiltiin johtuvan aluksi allergiasta mutta tuskin allergia 5 kuukautta kestää.
Minä löysin ja "tunnen" patin koska kielellä voi koskea siihen, ei ole kipeä ja myös vähän joustaa.
Jos patti ei ole kivikova silloin se ei siis ole syöpää? tai sellaisen kuvan sain tuosta mitä lääkäri sinulle kertoi.
minä en ole saanut edes aikaa hammaslääkäriin, puhelin aina tuuttaa ilmeisesti pitävät sitä vaan pöydällä ettei tarvitse vastaanotosta vastata ja kun soittaa käskevät soittaa aikaisemmin vaikka olisin tunnin puhelimessa jonottanut.siis on? Mun patti kuulemma kans joustaa, ei se hammasl sanonut että parempi kun liikkuu mutta kokeili tietty tosi tarkkaaa.
Mun patti on siis suulaen keskiviivasta oikealle, ylätakahampaiden lähistöllä. Se ei näy ulospäin ja jouduin hammaslääkärille näyttää missä se on, patti siis ihan limakalvon alla. - joka kasvoi varsin
sama alkup kirjoitti:
siis on? Mun patti kuulemma kans joustaa, ei se hammasl sanonut että parempi kun liikkuu mutta kokeili tietty tosi tarkkaaa.
Mun patti on siis suulaen keskiviivasta oikealle, ylätakahampaiden lähistöllä. Se ei näy ulospäin ja jouduin hammaslääkärille näyttää missä se on, patti siis ihan limakalvon alla.nopeasti huulen sisäpuolella, oli vaaleampi alue. Kävin sitten leikkaamassa pois ja lähetettiin patologille josta tuli vastaus että oli hyvälaatuinen syylä. Olin jo ehtinyt lukea kaikkea suusyövästä ja olin valmistautunut että tämä kyllä olis sellainen, vaikken millä tavalla ole riskityhmän tyyppi (suurpolttajat-,alkoholia runsaasti käyttävät, nuuskankäyttäjät)
- pspssssss
joka kasvoi varsin kirjoitti:
nopeasti huulen sisäpuolella, oli vaaleampi alue. Kävin sitten leikkaamassa pois ja lähetettiin patologille josta tuli vastaus että oli hyvälaatuinen syylä. Olin jo ehtinyt lukea kaikkea suusyövästä ja olin valmistautunut että tämä kyllä olis sellainen, vaikken millä tavalla ole riskityhmän tyyppi (suurpolttajat-,alkoholia runsaasti käyttävät, nuuskankäyttäjät)
Mullakin on patti samssa kohtaa. En oo kattonu sitä peilistä minkänäköinen, mutta aika kova ei kuitenkaan pehmeä, aika pieni patti suulaen vasemmalla puolella niiku keskiviivan reunalla tai siin jossain..Ei oo kyllä kipeä, mutta ihmettelen tässä et mikä se on :(
- KtkKtkKtkkkKK
pspssssss kirjoitti:
Mullakin on patti samssa kohtaa. En oo kattonu sitä peilistä minkänäköinen, mutta aika kova ei kuitenkaan pehmeä, aika pieni patti suulaen vasemmalla puolella niiku keskiviivan reunalla tai siin jossain..Ei oo kyllä kipeä, mutta ihmettelen tässä et mikä se on :(
Itse myös pari päivää sitten huomasin suulaen keskiviivan vasemmalla puolella olevan patin, jota ei mielestäni ennen ole ollut. Rupesi hieman hirvittämään, että onko kyseessä jokin suusyöpä. Kun ne ovat niin vahingollisia:(
Luin kyllä netistä, että se saattaa olla harmiton "torus palatinus", mutta en tiedä kannattaako tätä kuitenkin käydä näyttämässä hammaslääk.
- Saattuu
Minulla on samanlainen valkoinenpieni Patti etu hampaiden takana. Huomasin sen vasta eilen ja nuorten se on jo sentin kokoinen. Mutta menin lääkärille jase sanoi että Mulla kasvoi siihen jnkun eläimen semmonen "pussi" missä on sen munia. Tänään kävin leikkaamassa sen mutta se oli vain täynnä verta ja pienennkivrnntapaisia palloja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740