Eli mulla on etuhampaissa rumat välit ja olen kuullut että ne pystyis mahdollisesti täyttämään jollain..Saakohan isommatkin välit täytettyä?Kauanko siihen menee?Ja missähän hintaluokissa se pyörii?
Hampaiden välien täyttäminen?
11
10245
Vastaukset
- MPee
Varsinkin yläetuhampaiden häiritsevän suuria välejä hoidetaan laminaatein. Eli liian suuren välin omaavat hampaat hiotaan etupinnaltaan, jotta saadaan tilaa laminaateille. Ne ovat ohuet, posliinista valmistetut kuorikot, jotka hammaslääkäri sementoi kiinni hampaan etupintaan. hampaita voidaan levittää laminaattien avulla, jolloin noin 2-3 millin levyinen väli saadaan luonnollisemman näköiseksi.
Laminaattien valmistukseen kulunee kaikkien osapuolien aikatauluista riippuen noin viikko ja hinta pyörii siinä 250-320 eurossa per laminaatti.
Jos on kyse hyvin leveästä välistä, turvaudutaan kruunutukseen, sillä laminaatti ei kestä, jos se ulottuu liian kauas oman hampaan antaman tuen ulkopuolelle.- Anonyymi
Hei pitääkö 15vuotiian maksaa jos haluaa täyttää hampaiden välejä?
- Helena
Hei, minulla oli sellainen ongelma, että toiset yläetuhampaani puuttuvat,etuhampaiden vieressä on heti kulmahampaat. Hammaslääkärini teki kulmahampaista etuhampaan näköiset hiomalla kulmia pyöreämmäksi ja lisäämällä reunoihin käsittääkseni ihan tavallista muovipaikka-ainetta. Ovat kestäneet monta vuotta oikein hyvin. Sama hammaslääkäri täytti ystävättäreni etuhampaiden välin samaisella paikka-aineella. Ei ole läheskään niin kallista kuin laminaatit.
- MPee
Näinkin voi tehdä. Paikka-aineen käytössä etualuella on kuitenkin monesti ongelmana värjääntyminen, muovi kun on huokoista materiaalia. Lisäksi jos puhutaan pitkäikäisestä ratkaisusta, kannattaa valita laminaatti. Muovilla paikkaaminen on siitäkin hankalaa, että joka kerta kun muovipaikkaa joudutaan korjaamaan, pitää vanha porata _kokonaan_ pois, ja tämä tarkoittaa sitä että aina joudutaan poraamaan myös lisää omasta hampaasta.
- heidi
MPee kirjoitti:
Näinkin voi tehdä. Paikka-aineen käytössä etualuella on kuitenkin monesti ongelmana värjääntyminen, muovi kun on huokoista materiaalia. Lisäksi jos puhutaan pitkäikäisestä ratkaisusta, kannattaa valita laminaatti. Muovilla paikkaaminen on siitäkin hankalaa, että joka kerta kun muovipaikkaa joudutaan korjaamaan, pitää vanha porata _kokonaan_ pois, ja tämä tarkoittaa sitä että aina joudutaan poraamaan myös lisää omasta hampaasta.
hammasvälin täyttö kannattaa, olin itse juuri tällaisessa operaatiossa, kesti ehkä 15 min ja hinta n. 60 euroa (tosin hiotutin hampaani samalla.joten se sisältyi tuohon hintaan).
täytin etuhampaiden välin, enkä nyt erota itsekään niitä erikseen täytetyiksi! todella luonnollinen lopputulos, ei voinut kuin hämmästellä. eli aikaa varaamaan vaan, itseä kaduttaa etten jo ennemmin mennyt ja kärsin siksi turhaan harvahampaistani vuosia. upeaa että nykyään todella on tähänkin asiaan apu, ettei tarvi kärsiä!
(p.s. eikä edes satu yhtään) - Anonyymi
heidi kirjoitti:
hammasvälin täyttö kannattaa, olin itse juuri tällaisessa operaatiossa, kesti ehkä 15 min ja hinta n. 60 euroa (tosin hiotutin hampaani samalla.joten se sisältyi tuohon hintaan).
täytin etuhampaiden välin, enkä nyt erota itsekään niitä erikseen täytetyiksi! todella luonnollinen lopputulos, ei voinut kuin hämmästellä. eli aikaa varaamaan vaan, itseä kaduttaa etten jo ennemmin mennyt ja kärsin siksi turhaan harvahampaistani vuosia. upeaa että nykyään todella on tähänkin asiaan apu, ettei tarvi kärsiä!
(p.s. eikä edes satu yhtään)Moi
Pysytkö kerro mihin olette käynnyt sen lääkäri osoisseen ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi
Pysytkö kerro mihin olette käynnyt sen lääkäri osoisseen ?Missä kävit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi
Pysytkö kerro mihin olette käynnyt sen lääkäri osoisseen ?Saisko osoitetta missä paikkakunnalla
- Anonyymi
heidi kirjoitti:
(p.s. eikä edes satu yhtään)Missä voi käydä ton tekemässä tai keneen pitää ottaa yhteyttä
- Anonyymi
heidi kirjoitti:
(p.s. eikä edes satu yhtään)Missä paikassa kävit?
- monhiubuy
menee puoli tuntia ja maksaa 100 euroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019