Hampaiden välien täyttäminen?

yks...

Eli mulla on etuhampaissa rumat välit ja olen kuullut että ne pystyis mahdollisesti täyttämään jollain..Saakohan isommatkin välit täytettyä?Kauanko siihen menee?Ja missähän hintaluokissa se pyörii?

11

11327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MPee

Varsinkin yläetuhampaiden häiritsevän suuria välejä hoidetaan laminaatein. Eli liian suuren välin omaavat hampaat hiotaan etupinnaltaan, jotta saadaan tilaa laminaateille. Ne ovat ohuet, posliinista valmistetut kuorikot, jotka hammaslääkäri sementoi kiinni hampaan etupintaan. hampaita voidaan levittää laminaattien avulla, jolloin noin 2-3 millin levyinen väli saadaan luonnollisemman näköiseksi.

Laminaattien valmistukseen kulunee kaikkien osapuolien aikatauluista riippuen noin viikko ja hinta pyörii siinä 250-320 eurossa per laminaatti.

Jos on kyse hyvin leveästä välistä, turvaudutaan kruunutukseen, sillä laminaatti ei kestä, jos se ulottuu liian kauas oman hampaan antaman tuen ulkopuolelle.

• Anonyymi

Hei pitääkö 15vuotiian maksaa jos haluaa täyttää hampaiden välejä?

• Helena

Hei, minulla oli sellainen ongelma, että toiset yläetuhampaani puuttuvat,etuhampaiden vieressä on heti kulmahampaat. Hammaslääkärini teki kulmahampaista etuhampaan näköiset hiomalla kulmia pyöreämmäksi ja lisäämällä reunoihin käsittääkseni ihan tavallista muovipaikka-ainetta. Ovat kestäneet monta vuotta oikein hyvin. Sama hammaslääkäri täytti ystävättäreni etuhampaiden välin samaisella paikka-aineella. Ei ole läheskään niin kallista kuin laminaatit.

• MPee

Näinkin voi tehdä. Paikka-aineen käytössä etualuella on kuitenkin monesti ongelmana värjääntyminen, muovi kun on huokoista materiaalia. Lisäksi jos puhutaan pitkäikäisestä ratkaisusta, kannattaa valita laminaatti. Muovilla paikkaaminen on siitäkin hankalaa, että joka kerta kun muovipaikkaa joudutaan korjaamaan, pitää vanha porata _kokonaan_ pois, ja tämä tarkoittaa sitä että aina joudutaan poraamaan myös lisää omasta hampaasta.

• heidi
        MPee kirjoitti:

Näinkin voi tehdä. Paikka-aineen käytössä etualuella on kuitenkin monesti ongelmana värjääntyminen, muovi kun on huokoista materiaalia. Lisäksi jos puhutaan pitkäikäisestä ratkaisusta, kannattaa valita laminaatti. Muovilla paikkaaminen on siitäkin hankalaa, että joka kerta kun muovipaikkaa joudutaan korjaamaan, pitää vanha porata _kokonaan_ pois, ja tämä tarkoittaa sitä että aina joudutaan poraamaan myös lisää omasta hampaasta.

hammasvälin täyttö kannattaa, olin itse juuri tällaisessa operaatiossa, kesti ehkä 15 min ja hinta n. 60 euroa (tosin hiotutin hampaani samalla.joten se sisältyi tuohon hintaan).

täytin etuhampaiden välin, enkä nyt erota itsekään niitä erikseen täytetyiksi! todella luonnollinen lopputulos, ei voinut kuin hämmästellä. eli aikaa varaamaan vaan, itseä kaduttaa etten jo ennemmin mennyt ja kärsin siksi turhaan harvahampaistani vuosia. upeaa että nykyään todella on tähänkin asiaan apu, ettei tarvi kärsiä!

(p.s. eikä edes satu yhtään)

• Anonyymi
        heidi kirjoitti:

hammasvälin täyttö kannattaa, olin itse juuri tällaisessa operaatiossa, kesti ehkä 15 min ja hinta n. 60 euroa (tosin hiotutin hampaani samalla.joten se sisältyi tuohon hintaan).

täytin etuhampaiden välin, enkä nyt erota itsekään niitä erikseen täytetyiksi! todella luonnollinen lopputulos, ei voinut kuin hämmästellä. eli aikaa varaamaan vaan, itseä kaduttaa etten jo ennemmin mennyt ja kärsin siksi turhaan harvahampaistani vuosia. upeaa että nykyään todella on tähänkin asiaan apu, ettei tarvi kärsiä!

Moi
        Pysytkö kerro mihin olette käynnyt sen lääkäri osoisseen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi

Missä kävit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi

Saisko osoitetta missä paikkakunnalla

• Anonyymi
        heidi kirjoitti:

Missä voi käydä ton tekemässä tai keneen pitää ottaa yhteyttä

• Anonyymi
        heidi kirjoitti:

Missä paikassa kävit?

• monhiubuy

menee puoli tuntia ja maksaa 100 euroa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      126
      6400
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6183
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3992
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2415
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      131
      1456
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1299
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1128
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      960
    Aihe