Vaunuvakuutus

tuntui suurelta?

Lomalta palattua tuli vaunuvakuutuslasku. Millainen vakuutus vaunussa tulisi olla? Meillä on uusi toukokuussa käyttöön otettu Hobby 400. Myyjäliikkeen kautta otettiin vakuutus, liikenne ja kasko 150 euron omavastuulla. Lasku on 225 euroa 4 kertaa vuodessa. Tuntuu tosi paljolta! Onkohan näin kattava vakuutus tarpeen, vaunuhan seisoo ainakin puoli vuotta. Soitan tietty ifiin, mutta millaiset vakuutukset teillä muilla on? Tässä siis taas tumpelot kyselevät, kun täältä on saanut hienosti asiallista(kin) tietoa.

10

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On luokkaa

30 euroa vuodessa. 10 vuotta vanhassa vaunussa kasko 140 euroa vuodessa.

• täyskasko

vaikka vaunu suurimman osan kausipaikalla, voihan vaikka puu kaatua. Muistaakseni vuosimaksu alle 400 miinus keskittämisalennukset Pohjolasta.

• otek

kautta ostettu vaunu niin rahoitusyhtiöt vaativat kaikenkattavan täyskaskon. Itse jouduin myös maksamaan pari vuotta aika korkeat kaskomaksut vaikka maksoin 80% käteisellä. Vaikka liikennevakuutus on aika olematon niin Kasko tuntuu maksavan. Minulla ei nyt niin korkea hintainen vakuutusmaksu ollut kuin sinulla mutta korkea oli. Harvoin vaunuille mitään sattuu mutta silloin kuin tapahtuu niin korjaukset todella suuria. Myös murrot ja varkaudet yleisiä jolloin pienenkin murron jäljet vaativat kalliin huollon. Nykyään pystyy kyllä kilpailluttamaan vakuutusyhtiöitä jolloin säästää satasia vuodessa.

• otek

edelliseen. Jos raaskii hivenen korottaa omavastuuosuutta niin vaikuttaa paljon vakuutusmaksuun. Pidemmän päälle todennäköisesti kannattavaa.

• karawaanari

mulla 2v vanha hobby 560 täyskasko 400 omavastuulla 185,75 vuodessa ja pakollinen 16,64 vuodessa fenniasta karavaanari alennuksin . mulla oli kanssa 3 kertaa kalliimpi aluksi vaunuliikkeen kautta tehty tapiolaan siis kannattaa todellakin kilpaliuttaa vaunuvakuutukset .

• Anselmi2009

Pyysin nimittäin Ifistä meidän vaunulle tarjousta. Kabe vm 08 ja kaskon hinta oli karavaani alennuksen (-10 %) jotain 800 euroa vuosi. Jäimme Tapiolaan, jossa vuosimaksu alennusten kanssa on nelisen sataa, jota pidän kyllä kalliina. Seisontaan en uskalla vaunua laittaa talveksi, koska sitten ei ole kolarointiturva voimassa joka kattaa mm. puun kaatumisen vaunun päälle.

• Anselmi2009
        Anselmi2009 kirjoitti:

Pyysin nimittäin Ifistä meidän vaunulle tarjousta. Kabe vm 08 ja kaskon hinta oli karavaani alennuksen (-10 %) jotain 800 euroa vuosi. Jäimme Tapiolaan, jossa vuosimaksu alennusten kanssa on nelisen sataa, jota pidän kyllä kalliina. Seisontaan en uskalla vaunua laittaa talveksi, koska sitten ei ole kolarointiturva voimassa joka kattaa mm. puun kaatumisen vaunun päälle.

Muutankin nyt piakkoin vaunun omavastuun 600 euroon, hinta putoaa reilusti.

• tuntui suurelta
        Anselmi2009 kirjoitti:

Muutankin nyt piakkoin vaunun omavastuun 600 euroon, hinta putoaa reilusti.

Kiitos kaikille vastaajille tiedoista! Olen nyt viisaampi. Pyydän tarjouksia ja voimme myös niputtaa yhteen autovakuutuksen kanssa. En myöskään saanut karavaanarialennusta, pitää kysellä perään. Hiukkasen virheellinen saamani lasku oli, mutta kallis silti. Tuota seisontaa pitänee harkita, ja ehkä omavastuun nostamista.
        Mutta kiitos vielä kerran!

• tuntui suurelta
        tuntui suurelta kirjoitti:

Kiitos kaikille vastaajille tiedoista! Olen nyt viisaampi. Pyydän tarjouksia ja voimme myös niputtaa yhteen autovakuutuksen kanssa. En myöskään saanut karavaanarialennusta, pitää kysellä perään. Hiukkasen virheellinen saamani lasku oli, mutta kallis silti. Tuota seisontaa pitänee harkita, ja ehkä omavastuun nostamista.

kävin äsken Pohjolan sivuilla, jossa voi lasketuttaa vakuutuksensa. HUH: täyskaskolla ja 150 omavastuulla vuosimaksu olisi 250 ja tietty liikennevakuutus päälle! Mieletön ero ifin lähes 800 euroon. Lisäksi Ifin sivuilla sanottiin, ettei vaunua voi laittaa seisomaan, vaan se pitää poistaa rekisteristä. Pohjola sen sijaan ilmoittaa, että asuntovaunujen seisonta-aikakäytäntö pysyy ennallaan.
        Mistä kummasta noin suuret erot vakuutusmaksuissa voivat johtua? Ja miten kalliista pääsee eroon?

• otek
        tuntui suurelta kirjoitti:

koski ainakin aikaisemmin vaín liikenne vakuutusta ja sehän ei ole kuin ne muutamat kympit. Mutta nykyään voi kyllä Kaskosta neuvotella ja kilpailluttaa mikäli turvallisesti talvella seisonnassa. Eli tekevät riskiarvioinnin ja maksat sen mukaan. Näin sain kesällä edullisén moottoripyörävakuutuksenkin. Puolet halvemmalla kuin moni muu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe