Kaikilla näyttää olevan kauhean negatiivisia kokemuksia mistä tahansa hormoniehkäisystä. Näitä minäkin pelkäsin, mutta nyt olen iloisesti yllättynyt. Tai no, joitakin oireita voisi kuvailla epämiellyttäviksi, asenteesta kiinni.
Kerron nyt omia kokemuksiani:
- Ekalla viikolla ruokahalu lisääntyi ihan sikana ja lihosin parissa viikossa monta kiloa, seuraavan renkaan aikana ruokahalu päinvastoin tippui ja olen saanut laihdutettua takaisin omiin mittoihini. Ruokaa ei edes tee mieli enää!
- Ekan renkaan aikana oli pieniä ohimeneviä päänsärkyjä, nyt ei enää mitään
- Valkovuoto on lisääntynyt ja olen "märkänä" koko ajan....
- Iho meni huonoon kuntoon ekalla taukoviikolla, mutta nyt on alkanut parantumaan.
- Seksiä tekee mieli jatkuvasti. Ekan renkaan 3.viikolla olin jo nymfotasoa. poikaystävä tykkäs. Mutta alkaahan tää nyt rasittaa, kun jatkuvasti pitäis saada :D
Siis itselläni kaikin puolin "positiivisia" vaikutuksia. Halut on lisääntyneet, ruokahalu kadonnut, limakalvot loistokunnossa....
Omat NuvaRing -kokemukseni :)
14
5242
Vastaukset
- Haluantietää
Kiva kuulla että on seksihalut lisääntyneet! Mä vaihdoin pillerit pois ja renkaaseen siinä toivossa että saan haluni takaisin!
Tähän asti rengas on vaikuttanut täydelliseltä, ei mitään sivuvaikutuksia... Muuta kuin.....
Minkäslaisia kokemuksia sulla on renkaan pysymisestä sisällä? Mulla on nyt ollut rengas käytössä viisi päivää ja ei pysy sisällä. Ensimmäiset kaksi päivää jatkuvasti valui ulos. Nyt on kestänyt muuten koko päivän mutta yön jälkeen aamulla on valunut melkein kokonaan ulos ja aamulla saa sen pari kertaa survoa sisään ennen kuin kestää. Nyt tämä päivä meni taas huonosti kun tuntuu kokoajan valuvan!
Kannattaisikohan mun vielä jatkaa tätä, jos se alkaisi asettumaan. Jos on tekniikasta kiinni? Tosin rengas on jo ihan epämuodostunut jatkuvasta survomisesta niin varmaa osasyyllinen sekin.
Hienoa kuulla renkaasta välillä positiivistakin palautetta :D- miiiiiiiiii
Aloitin eilen ja ainakin ensimmäinen yö meni oksennellessa, että aloituksesta ei saa renkula kauheesti plussaa, mutta toivotaan parempaa jatkoa! :) Mulla on kyllä pillereissäkin ollut ekan tabletin aikaista pahoinvointia, että en silleen oo huolissani vaikka eihän se kivaa ole. Ja kun on vähän aikaan ollu kokonaan ilman hormonaalista ehkäisyä niin heti on ihan tööt kun aloittaa. Mut muuten ihan normaali fiilis ainakin vielä, toivottavasti jatkuu normaalina. :)
- miiiiii
Ja on pysynyt ihan hyvin sisällä, tosin on tietysti nyt menkatkin niin on kuppi tukkimassa ulospääsyn, mutta kun oon ottanut suojan pois ja kokeillut, niin siellä se paikoillaan nököttää ihan kiltisti, joten uskon, että ei tule mitään ongelmia. Luulen, että naiset ovat kuitenkin niin erilaisia, että kaikilla ei ole sopivan malliset paikat sille tai joillekin paremmin sopii kuin toisille. Niin syvälle vain kuin sormen kanssa onnistuu saamaan, siis sinne missä on se leveämpi osa (en tiedä nimeä sille), mutta sen kyllä tuntee kun itseään koittaa. Niin sinne vain :)
- ninmm
minuakin mietityttää tuo paikallaan pysyminen, ei ole valunut pois tai muutakaan mutta välillä kun on tarkistanut missä se oikeen on niin on aivan tuossa suulla.
ei tunnu siltikään missään mutta mietityttää silti kun pitäisihän sen syvemmällä olla.
- ee89
...eilen illalla ja nyt koko ajan mietityttänyt että onko se kunnolla siellä paikoillaan, vaikka pitäisihän sen olla kun en sitä tunne?? Jotenkin kun ohjevihkon kuvasarjan viimeistä kuvaa katsoo niin renkula näyttää olevan ympyränä siinä ??"kohdun suun"?? kohdalla, vähän niin kun "ympärillä"? Tuntuu kuitenkin enemmän siltä että se on pysty asennossa seinässä kiinni kuin vaaka?
Samoja tunteita, anyone?
Sitten on myös mietityttänyt se että erittyykö siitä nyt varmasti hormoneja? Kun kuitenkin vuotoa on ihan kunnolla kun renkaan kerran ensimmäisenä kiertopäivän iltana laitoin.
Mistä voin olla varma että renkula toimii? Mitään sivuoireitakaan ei ole ilmennyt, ehkä erittäin erittäin lievää päänsärkyä, mikä voi joka olla joko "korvien välissä" tai sitten vain särkee menkkojen sivuvaikutuksena.
Hohhoh, toivotaan kuitenkin parasta että se toimii :)- Ei hormoneille.
Itse kokeilin Nuvaringiä 9kk ja päädyin siihen ettei minulle enää hormoneja kiitos. Limakalvot olivat kuin sahara ja kutisivat, jopa niin kuivaksi meni että pyyhkiessä verta..seksihalut katos tyystin. Eli selibaattikin olisi toiminut paremmin.
Sen takia päädyinkin kuparikierukkaan. - mn
Ei hormoneille. kirjoitti:
Itse kokeilin Nuvaringiä 9kk ja päädyin siihen ettei minulle enää hormoneja kiitos. Limakalvot olivat kuin sahara ja kutisivat, jopa niin kuivaksi meni että pyyhkiessä verta..seksihalut katos tyystin. Eli selibaattikin olisi toiminut paremmin.
Sen takia päädyinkin kuparikierukkaan.Itselläni on tänään kolme viikkoa täynnä ensimmäistä rinkulaa ja aivan nappiin ei ole mennyt. Toivon tosiaan, että tämä tästä vielä helpottuu, mutta ei jaksaisi katsella ja odotella. Asensin rinkulan menkkojen toisena päivänä, minkä jälkeen en ole menkatonta päivää nähnyt. Seurustelevana ihmisenä tilanne ripii vielä enemmän mieltä. Rinkula on ensimmäinen hormonaalinen ehkäisyni, joten en siksi ole vielä hanskoja tiskiin lyönyt. Kroppa raukka vaan vähän sekaisin. Pian kohta pääkin. Mietin vaan sitä, että kauankohan tätä jaksaa katsella ja odotella.. kokemuksia? Tänään rinkula pois ja luultavasti voimakkaammat menkat edessä.
- garini
Good for you. Hyvä että kokemuksesi ovat positiivisia. Mutta kai tiedät, että mitä tahansa haittoja voi ilmaantua koska tahansa käytön aikana? Esim. kuivuus ja haluttomuus tyypillisesti tulevat vasta käytön jatkuttua pidempään.
- 2,5 vuotta käyttänyt
itse käyttänyt 2,5 vuotta. Ensimmäinen vuosi meni ok mutta nykyään haluttomuus ja kuivuus senkun pahenee ja kiloja tullut 10kg vaikka olen laihduttanut kuin hullu. Mies ihmettelee miks saa vaan kerran kuukaudessa. (Ennen rengasta vähintään joka päivä, joskus 2-3x päivä) Nyt vasta osaan yhdistää kaiken tuohon kurjaan kapistukseen. Kaikki tullut hiljaa hiipien. Nyt niitä ex-seksihullun haluja ja muotoja odotellessa ja ehkä raskautta. Katsotaan koska keho herää taas toimimaan normaalisti. En suosittele kenellekkään. Helppo ja yksinkertainenhan tuo on jos vaan keho kestää.
- iiv2
2,5 vuotta käyttänyt kirjoitti:
itse käyttänyt 2,5 vuotta. Ensimmäinen vuosi meni ok mutta nykyään haluttomuus ja kuivuus senkun pahenee ja kiloja tullut 10kg vaikka olen laihduttanut kuin hullu. Mies ihmettelee miks saa vaan kerran kuukaudessa. (Ennen rengasta vähintään joka päivä, joskus 2-3x päivä) Nyt vasta osaan yhdistää kaiken tuohon kurjaan kapistukseen. Kaikki tullut hiljaa hiipien. Nyt niitä ex-seksihullun haluja ja muotoja odotellessa ja ehkä raskautta. Katsotaan koska keho herää taas toimimaan normaalisti. En suosittele kenellekkään. Helppo ja yksinkertainenhan tuo on jos vaan keho kestää.
Minä olen kans reilun vuoden käyttänyt ja vasta nyt teidän viestejänne lukiessa aloin miettimään että johtuuko minun haluttomuuteni myös renkaasta... En ole halunnut seksiä kuukausiin ja minäkin parisuhteessa.... Ennen meillä 2-3 kertaa viikossa, nyt ei enää aikoihin... mies kyllä haluais ja kovasti yrittää. Kamalaa jos tämä johtuu renkaasta, edes osaksi, aluksi kun ei ollut mitään ongelmaa!!
- Janinaforsman
iiv2 kirjoitti:
Minä olen kans reilun vuoden käyttänyt ja vasta nyt teidän viestejänne lukiessa aloin miettimään että johtuuko minun haluttomuuteni myös renkaasta... En ole halunnut seksiä kuukausiin ja minäkin parisuhteessa.... Ennen meillä 2-3 kertaa viikossa, nyt ei enää aikoihin... mies kyllä haluais ja kovasti yrittää. Kamalaa jos tämä johtuu renkaasta, edes osaksi, aluksi kun ei ollut mitään ongelmaa!!
kysyn, miten pitkään olet ollut parisuhteessa?
- pdjfoidjso
Janinaforsman kirjoitti:
kysyn, miten pitkään olet ollut parisuhteessa?
Noh, meikä vaihto yazit nuvaringiin, jotta kuivuus katoais. Tänää sitte laitoin (tai ainaki yritin) ton nuvaringin ja ihmettelen kyl kovasti tota paikkaa. Renkaan ns. yläpää on nii ylhäällä ettei sormilla yletä ja ns. alapää on sentin päässät emättimen suulta. Ja miten täs nyt sit pitäis viel seksii harrastaa ?:o Se rengashan osuu heti munaa eikä varmasti tunnu kivalta :o Vai liukuuks se muna sen renkaa vierestä vaa vai.. ääh, jos nyt ekana yritän saada limakalvot taas kosteiks ja katotaa sit tota seksin harrastamist. On ollu yhtä tuskaa ko parisuhteessa eletää, ollaa molemmat tosi nuorii (17 ja 18) ja vast molemmat alotettu seksi elämä ja sit mul kuivuuki paikat ja sen takii lähtee myös halut ni aika rasite se on suhteelle, mut onneks ollaa hyvin jaksettu. (: Tilanne ollu siis viimiset pari kuukaut päällä...
- öaslkd
Mulla ainakin tippui rengas huomaamattani vessanpönttöön. Siihen loppui käyttö. Enkä ollut silloin edes synnyttänyt.
- jj83
Rengasta käyttänyt useamman vuoden ja tyytyväinen olen ollut. Pidin välissä pienen tauon ja jatkoin käyttöä, vaikka ajattelin hormoonittoman elämän olevan järkevämpää. Kivut ja vuoto oli kumminkin sen verran kovat ilman hormooniehkäisyä, että ratkaisu piti perua. Paino kyllä nousi liki 10 kiloa aloituksen jälkeen, mutta vaikea sanoa onko syyllinen.
On pysynyt paikoillaan ja kivut vuoto minimaalista. Halut ja kosteus kohdillaan. Suhteellisen huoleton, koska ei tarvitse joka päivä muistaa niin kuin pillerit. Niin mukavaa se huolettomuus, että vaihdoin kierukkaan, jota ei tarvitse vaihtaa kun 3 vuoden välein. Toivottavasti sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851788Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201204YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli81817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46810Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116773