keskustelun kansalaispalkasta.. Se on hyvä vaihtoehto.. niin jokainen voi tehdä mitä haluaa..
Työssä olevat voi maksaa korkeimmista veroista sen kansalaispalkan..
Nyt kun on paljon työttömiä niin herätänpä
107
444
Vastaukset
- HTZA
ilmaista rahaa roikaleille.
Ne, jotka ovat opiskelleet tai ponnistelleet, sen eteen että ovat työssä, eivät he ole velvoitettuja maksamaan surkimuksille.
Sossu on surkimuksia varten.
Jos kansalaispalkka hyväksyttäisiin, se olisi palkka.
Ja silloin sen saajat pitäisi velvoittaa työntekoon, ja silloin se johtaa orjapalkalla työskenteleviin marjanpoimijoihin, tai risusavottoihin.
Tähän samaan voi jo nyt palkata porukkaa, ja palkataan, Ulkomaiset palkanpoimijat.
Ajattele, hyvä ihminen, mitä kirjoitat.
Haluatko sinä ihmiset metsiin, jollain 500€ summalla? KAnsalaispalkka ei voisi olla suurempi kuin peruseläke.
No, onhan siellä lisääntyvä Karhukanta, saattaisi tulla pikasäästö valtiolle.sanot ilmaista rahaa roikaleille.. ei kaikki oo roikaleita.. Miksi sinä nimität meitä kanssa ihmisiä..
Onko työttömien vika että yritys jossa on töissä ehkä ajautuu konkurssiin.. onko? Onko työttömän vika jos ei oo töitä tarjolla.. tai on vääränlaisia töitä? Onko.. jollakin sekin aika on elettävä ihmisten kun odottaa että oikeita töitä tulee..
Minä ajan asiaa monien puolesta.. Monta sataa ihmistä jopa tuhansia on joutunut kortistoon.. onko se heidän vikansa.. ei taatusti ole..
Entä sairaudet.. onko ne sairaan syytä.. ei taatusti ole.. eikös tohtorien pitäs parantaa sairaat... ja tehdä terveeksi..
Minä ajan myös heikommassa asemassa olevan ihmisen asioita.. myös niiden sairaiden ja vammaisten ja työttömien.. hekin on ihmisiä.. hyvä ystävä.. Sinä et oo ehkä koskaan kokenut niitä asioita mitä minä olen kokenut.. ja joutunut kokemaan.. Minä juuri ajattelen monia asioita.. Kun esim. työmarkkinatuessa on puolison tulojen kohdalla tarveharkinta.. entä sitten jos toinen puoliso on sairas.. miten sitten..se toinen puoliso elää.. kun senkin on elettävä.. mä kysyn.. sulta.. millä.. Kun kaupasta on ostettava ruokaa.. ym.. ihminen ei elä pyhällä hengellä.. Pyhä henki on jumalasta.. joka puhuu ihmisen kautta.. mutta ihminen ei yksin elä pyhästä hengestä..lähteä yrittäjiksi ja perustaa yrityksiä.. eikaikilla oo siihen mahdollisuutta. ystävä hyvä.. Kyllä minäkin perustaisin jos mulla olis mahdollisuus..mutta ei ole.. mun mies on sairas.. toispuoli halvaantunut.. kauanko vie halvauksen paraneminen.. kauanko..
Milloin on töitä taas tarjolla meille iäkkäämmillekin ihmisille.. ja arvostetaan elämän tuomaa työkokemusta esimerkiksi.. Milloin.. Minä esim. oon käynyt kouluja.. opiskellut.. opiskelisin vieläkin jos vain niitä olis tarjolla.. mutta kun ei ole.. minä oon jo suurimman osan käynyt.. tarvittais vain töitä.. mutta kun niitäkään ei oo kun entisetkin joutuu kortistoon.. milläs sitten elät tuon ajan.. Mä kysyn.. sulta HTZA, millä jos perheessä on vielä sairauttakin.. joka sairauskaan ei oo sairaan omaa syytä.. eikä työttömyyskään ole monien kohdalla heidän omaa syytä.. Paljon on syytä myös eri työvoimaa välittävissä tahoissa.. antaako he tietoja eteenpäin.. niitä oikeita tietoja ja soittaako työnantajat esim. juuri sille työnhakijalle ja pyytää esim. haastatteluun.. ihan vaikka nähdäkseen millainen ihminen se tuon ja tuon hakemuksen tai ansioluettelon takana on.. Sillä hakemukset ja ansioluettelot ne on vain paperia.. mutta ihminen on niiden takana.. millainen ihminen kertooko nuo paperit sen.. millainen ihminen niiden takana on..- HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
sanot ilmaista rahaa roikaleille.. ei kaikki oo roikaleita.. Miksi sinä nimität meitä kanssa ihmisiä..
Onko työttömien vika että yritys jossa on töissä ehkä ajautuu konkurssiin.. onko? Onko työttömän vika jos ei oo töitä tarjolla.. tai on vääränlaisia töitä? Onko.. jollakin sekin aika on elettävä ihmisten kun odottaa että oikeita töitä tulee..
Minä ajan asiaa monien puolesta.. Monta sataa ihmistä jopa tuhansia on joutunut kortistoon.. onko se heidän vikansa.. ei taatusti ole..
Entä sairaudet.. onko ne sairaan syytä.. ei taatusti ole.. eikös tohtorien pitäs parantaa sairaat... ja tehdä terveeksi..
Minä ajan myös heikommassa asemassa olevan ihmisen asioita.. myös niiden sairaiden ja vammaisten ja työttömien.. hekin on ihmisiä.. hyvä ystävä.. Sinä et oo ehkä koskaan kokenut niitä asioita mitä minä olen kokenut.. ja joutunut kokemaan.. Minä juuri ajattelen monia asioita.. Kun esim. työmarkkinatuessa on puolison tulojen kohdalla tarveharkinta.. entä sitten jos toinen puoliso on sairas.. miten sitten..se toinen puoliso elää.. kun senkin on elettävä.. mä kysyn.. sulta.. millä.. Kun kaupasta on ostettava ruokaa.. ym.. ihminen ei elä pyhällä hengellä.. Pyhä henki on jumalasta.. joka puhuu ihmisen kautta.. mutta ihminen ei yksin elä pyhästä hengestä..ihminen opiskelee ja menee töihin.
Nuori ei voi odottaa että työ tulee hänelle.
Kyllä hän hakee töitä.
Ja niin hän elää vanhaksikin, hän säästää, ostaa talon, asunnon jne.
Ja opintojen suunta tarkoittaa sitä mitä vanhana työkseen tekee.
Jos suunta on ollut väärä, on se oma vika.
Ja jos ostaa/rakentaa talon väärään paikaan, on sekin oma vika.
Jos firma kaatuu alta ja talon arvo putoaa on sekin oma vika, olisi pitänyt ajatella.
Turha siinä on syyttää firmoja tai valtiota.
Ja kun kunnolla möhlii elämänsä, niin en näe syytä vaatia ilmaista rahaa niiltä jotka ovat paremmin ajatelleet. - HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
lähteä yrittäjiksi ja perustaa yrityksiä.. eikaikilla oo siihen mahdollisuutta. ystävä hyvä.. Kyllä minäkin perustaisin jos mulla olis mahdollisuus..mutta ei ole.. mun mies on sairas.. toispuoli halvaantunut.. kauanko vie halvauksen paraneminen.. kauanko..
Milloin on töitä taas tarjolla meille iäkkäämmillekin ihmisille.. ja arvostetaan elämän tuomaa työkokemusta esimerkiksi.. Milloin.. Minä esim. oon käynyt kouluja.. opiskellut.. opiskelisin vieläkin jos vain niitä olis tarjolla.. mutta kun ei ole.. minä oon jo suurimman osan käynyt.. tarvittais vain töitä.. mutta kun niitäkään ei oo kun entisetkin joutuu kortistoon.. milläs sitten elät tuon ajan.. Mä kysyn.. sulta HTZA, millä jos perheessä on vielä sairauttakin.. joka sairauskaan ei oo sairaan omaa syytä.. eikä työttömyyskään ole monien kohdalla heidän omaa syytä.. Paljon on syytä myös eri työvoimaa välittävissä tahoissa.. antaako he tietoja eteenpäin.. niitä oikeita tietoja ja soittaako työnantajat esim. juuri sille työnhakijalle ja pyytää esim. haastatteluun.. ihan vaikka nähdäkseen millainen ihminen se tuon ja tuon hakemuksen tai ansioluettelon takana on.. Sillä hakemukset ja ansioluettelot ne on vain paperia.. mutta ihminen on niiden takana.. millainen ihminen kertooko nuo paperit sen.. millainen ihminen niiden takana on..henkilökunta osaa asiansa.
He tekevät parhaansa puolestasi.
Jos olet opiskellut järkevästi, löytyy sinulle töitä.
Sairausvakuutus hoitaa miehesi.
Kukaan ei soita sinulle työstä, se pitää sinun hoitaa ihan itse.
Älä moiti virkamiehiä, he tekevät työnsä kuten laki sanoo.
Jos et tykkää laista, ala äänestämään oikein, tai liity puolueeseen.
Ja avioliitossa, myötä ja vastoinkäymisissä, siinä lupauksessa ei ole valtio mukana.
Sinä vain.
Ja miehesi. HTZA kirjoitti:
ihminen opiskelee ja menee töihin.
Kyllä hän hakee töitä.
Jos firma kaatuu alta ja talon arvo putoaa on sekin oma vika, olisi pitänyt ajatella.
Ja kun kunnolla möhlii elämänsä, niin en näe syytä vaatia ilmaista rahaa niiltä jotka ovat paremmin ajatelleet.miksi sinä ajattelet noin.. Miksi sinä syytät.. minkä vuoksi.. Ootko itse missä työssä.. mitä sinä teet päivät pitkät muuta kun istut netissä?
Teetkö jotain muuta? Hoidatko vanhuksia tai sairaita? Minäkin olen omin käsin tehnyt tämän taloni missä minä asun.. ottanut aikoinani velkaa.. kun ne palkat oli pieniä.. ja ei ollut niitä perintöjä.. ei ollut loistolukaaleja.. mun lapsuudessa.. kun elettiin -60 lukua..
Sä puhut tuossa nyt nuorista.. mutta entäs meidän ikäiset.. ja esim. kuten minun joka teki kuten minäkin yötä päivää työtä ja saa sairaskohtauksen ja sairastuu.. Miten sitten suu pannaan.. kun toinen puoliso on työtön.. ja on ne asuntolainatkin maksettava.. ja alaikäiset lapsetkin vielä kasvatettava. Tuohon jos mihin tarvittaisiin kansalaispalkka.. jotta se toinen puolisokin vois elää.. ja saada ruokaa ja vaatteitakin ehkä päällensä..
Sulla on se ruusuinen kuvitelma siitä hyvästä ajasta joka oli vielä jokunen vuosi sitten.. Elin minäkin sen ajan.. Kuinka moni ajattelee erinäisiä asioita tehdessään nenäänsä pitemmälle.. jäljestä päin on kyllä hyvä puhua.. ei hyvinkään moni..
Ajatteleeko lääkärit hoitovirheitä tehdessään että tuo ja tuo voi sairastua ehkä vakavastikkin.. Mitä heidän päässään silloin liikkuu? Entä noiden yritysten jotka nytkin on suurin jou koin laittaneet ihmisiä kilometri tehtaalle.. mitä n iiden johtajien päässä liikkuu silloin?
Ei oo aina oma vika.. Joskus on vikaa myös yhteiskunnassa.. Soitappa mulle oikeana ihmisenä joku kerta.. niin jutellaan tai tule käymään kahvilla.. HTZA, ihminen kait sitä sinäkin tieten olet.. Mä haluaisin näyttää sulle jotain kun tulet käymään...HTZA kirjoitti:
henkilökunta osaa asiansa.
Ja avioliitossa, myötä ja vastoinkäymisissä, siinä lupauksessa ei ole valtio mukana.
Sinä vain.
Ja miehesi.joka paikkaan jos valtio ei oo siinä mukana.. Avopuolisonkin tulot vaikuttaa joka asiaan.. Miksi.. sitten.. eihän niitä sitten tarvis ilmoittaa. jos kerran valtio ei oo mukana..
HTZA kirjoitti:
Sinä vain.
Ja miehesi.joistain paikoista soitettiin mulle että tuutko töihin.. ei mun itse tarvinnut vaivautua.. Toki joihinkin piti hakea.. mutta ei kaikkiin..
- HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
miksi sinä ajattelet noin.. Miksi sinä syytät.. minkä vuoksi.. Ootko itse missä työssä.. mitä sinä teet päivät pitkät muuta kun istut netissä?
Teetkö jotain muuta? Hoidatko vanhuksia tai sairaita? Minäkin olen omin käsin tehnyt tämän taloni missä minä asun.. ottanut aikoinani velkaa.. kun ne palkat oli pieniä.. ja ei ollut niitä perintöjä.. ei ollut loistolukaaleja.. mun lapsuudessa.. kun elettiin -60 lukua..
Sä puhut tuossa nyt nuorista.. mutta entäs meidän ikäiset.. ja esim. kuten minun joka teki kuten minäkin yötä päivää työtä ja saa sairaskohtauksen ja sairastuu.. Miten sitten suu pannaan.. kun toinen puoliso on työtön.. ja on ne asuntolainatkin maksettava.. ja alaikäiset lapsetkin vielä kasvatettava. Tuohon jos mihin tarvittaisiin kansalaispalkka.. jotta se toinen puolisokin vois elää.. ja saada ruokaa ja vaatteitakin ehkä päällensä..
Sulla on se ruusuinen kuvitelma siitä hyvästä ajasta joka oli vielä jokunen vuosi sitten.. Elin minäkin sen ajan.. Kuinka moni ajattelee erinäisiä asioita tehdessään nenäänsä pitemmälle.. jäljestä päin on kyllä hyvä puhua.. ei hyvinkään moni..
Ajatteleeko lääkärit hoitovirheitä tehdessään että tuo ja tuo voi sairastua ehkä vakavastikkin.. Mitä heidän päässään silloin liikkuu? Entä noiden yritysten jotka nytkin on suurin jou koin laittaneet ihmisiä kilometri tehtaalle.. mitä n iiden johtajien päässä liikkuu silloin?
Ei oo aina oma vika.. Joskus on vikaa myös yhteiskunnassa.. Soitappa mulle oikeana ihmisenä joku kerta.. niin jutellaan tai tule käymään kahvilla.. HTZA, ihminen kait sitä sinäkin tieten olet.. Mä haluaisin näyttää sulle jotain kun tulet käymään...Mutta en usko että siitä asiat muuttuvat mihinkään, paitsi että pullakahvit katoavat.
Edelleenkin, firmat ja valtio eivät ole syyllisiä.
Sinä olet ja miehesi, maksaneet sosiaaliturvaa. Turvautukaa nyt siihen.
Älkää vaatiko muita maksamaan elämäänne. Elämänne on kuitenkin omanne.
Myykää talo ja muuttakaa yksiöön, niin ovat monet muutkin tehneet.
Ja rakastakaa ja hoitakaa toisianne kuten vihkikaavassa lupasitte.
Elämä on antanut teille mahdollisuuden, mutta elämä ei aina ole oikeudenmukainen, ei ainakaan siten kun ihminen odottaa. - HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
joka paikkaan jos valtio ei oo siinä mukana.. Avopuolisonkin tulot vaikuttaa joka asiaan.. Miksi.. sitten.. eihän niitä sitten tarvis ilmoittaa. jos kerran valtio ei oo mukana..
Joten elämänne on yhteistä.
Ja tuki tulee teille valtiolta.
Yhteisesti.
Helpommalla pääset kun otat eron.
Mutta kysele ensin lainoppineilta.
Siinä saattaa tulla myös huono omatunto, mutta eipä tarvitse hoitaa ja tulee tilille satanen lisää.
Sillä laulaa Karaokea, useimpanakin iltana. HTZA kirjoitti:
Joten elämänne on yhteistä.
Ja tuki tulee teille valtiolta.
Yhteisesti.
Helpommalla pääset kun otat eron.
Mutta kysele ensin lainoppineilta.
Siinä saattaa tulla myös huono omatunto, mutta eipä tarvitse hoitaa ja tulee tilille satanen lisää.
Sillä laulaa Karaokea, useimpanakin iltana.siinä kohtaa sulla on ihan väärä käsitys minusta..
- joutis
HTZA kirjoitti:
Sinä vain.
Ja miehesi.Kokemukseni työkkärin toiminnan tuloksista ovat yhtä tyhjän kanssa.
Muuta harmia siitä ei ole ollut kuin ilmoittautuminen.
Alkuun pari kertaa kolmen kuukauden välein.
Sittemmin puhelimitse haun uusinta puolen vuoden välein.
Vetävät jotain persoonatonta shablonia tajuamatta lainkaan hakijan taipumuksia ja tarpeita.
Käyttämässäni toimistossa törkeä ylimiehitys ja toiminta sen mukaista.
Työni olen löytänyt aina itse mutta saatuani tiedon työttömyydestä olen olen aina ilmoittautunut hakijaksi etukäteen.
Pätkätyön aloittaessani olen ilmoittanut sen päättymispäivän ja pitänyt työnhakuni voimassa.
Kaikki täysin turhaa.
Vuosien kokemus on! HTZA kirjoitti:
Sinä vain.
Ja miehesi.eikä yhtään ilmoitusta työkkäristä oo tullut.. että tämmöinen ja tämmöinen työpaikka olis tarjolla.. ei yhtään ainoaa.. ei oo tullut työnhakukoulutuksistakaan mitään tietoa.. ei siis yhtään mitään.. ennen niitäkin oli.. ja työkkäristä tuli oikein kirje.. että nyt sun pitää tulla siihen ja siihen koulutukseen.. nyt ei oo kuulunut mitään.. Siis kyllä vika on yhteiskunnassa.. ja sen toiminnassa.. Ihan oikeasti..
Eduskunta on säätänyt oheisen lainkin.. eli on olemassa Avioliittolaki 13.6.1929/234
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234.- liian pitkälle
HTZA kirjoitti:
Sinä vain.
Ja miehesi."suuressa viisaudessasi" ja ylimielisyydessäsi.
"Jos olet opiskellut järkevästi, löytyy sinulle töitä."
Enpä olisi uskonut sinua niin tyhmäksi kuin tämän ketjun kommenteillasi annat ymmärtää.
Itse olen opiskellut "järkevästi" enkä ole tähän ikään ollut päivääkään työttömänä. Ymmärrystä riittää silti niillekkin, jotka eivät ole olleet yhtä onnekkaita. HTZA kirjoitti:
Mutta en usko että siitä asiat muuttuvat mihinkään, paitsi että pullakahvit katoavat.
Edelleenkin, firmat ja valtio eivät ole syyllisiä.
Sinä olet ja miehesi, maksaneet sosiaaliturvaa. Turvautukaa nyt siihen.
Älkää vaatiko muita maksamaan elämäänne. Elämänne on kuitenkin omanne.
Myykää talo ja muuttakaa yksiöön, niin ovat monet muutkin tehneet.
Ja rakastakaa ja hoitakaa toisianne kuten vihkikaavassa lupasitte.
Elämä on antanut teille mahdollisuuden, mutta elämä ei aina ole oikeudenmukainen, ei ainakaan siten kun ihminen odottaa.Kyllä minä vaadin muita maksamaan meidän elämän.. Se on ihan vissi.. Miksi sitten on luotu tämä suomalainen hyvinvointi valtio.. joka tämä joskus kait on ollut..
Kuule mä en taloa myy.. se on fakta.. joka pitää paikkansa.. Ja toiseksi jos miehelleni pitäs palkata henkilökohtainen avustaja.. pitäs meille tehdä asunnon muutostyöt.. ihan muiden ihmisten ja muiden kustannuksella.. koska mä oon työtön ja mulla ei oo varaa.. mä en pysty ottamaan uutta velkaa.. kun pankit ei sitä myönnä työttömille.. Siis onko vika minun .ei suinkaan.. Minä ja mun mies on oltu terveitä ja nuoria aikoinamme.. Mutta onko mun miehen vika että hoitovirheen vuoksi sairastui.. ei ole.. vaan sen lääkärin.. sen vika se on.. Entä sitten tuo että minä oon työtön.. Tämäkään ei oo mun vika.. Olenko minä saanut sairaanhoitajilta tukea kun mieheni sairastui.. onko he tulleet ja sanoneet. että voi mä autan sua.. Mä hoidan sinuakin.. mä en oo kohdannut mitään tuollaista.. Tai onko joku tullut käymään täällä mun kotona.. ja olis sanonut.. hei, minä kaivan sulle perunamaan istutetaan yhdessä ne perunat.. jotka minä laitoin itse..
Onko kukaan tullut.. Kyllä minusta on muissakin ihmisissä vikaa.. puuttuu lähimmäisen rakkaus toista kohtaan.. ihmiset luulee että tietokone on kaikki voipa.. sehän on vain toisten ihmisten kirjoittamaa tekstiä.. ja tiedon välitystä ihmiseltä toiselle ei mitään muuta.. sitähän tämä on.. samanlaista kun jos näet naapurisi ja juttelet hänen kanssa.. tämä on ihan samanlaista.. mutta vain siten että täällä se naapuri voi olla toisesta päästä suomea.. Jossa tuo toinen ei oo koskaan käynytkään katsomassa hänen elin oloja.. miten tuo naapuri tai kaveri elää.. Mä oon nähnyt elämää.. oon tehnyt paljonkin asioita.. jos vain ne ihmiset ne oivaltaa oikein.. Miten moni oppi silloin aikoinaan.. minun kautta.. miten moni sai jotain.. Voi hyvä ihminen.. oon sanonut monesti että jos jumala jossain on.. niin se ainakin näkee .. miten ne asiat on todellisuudessa.. eikä vain täällä netissä.. vaan tuolla oikeassa elämässä..
Jos mä kerron että joku yhtiö meni konkurssiin ja mä tein sille opinnäytetyön ja se yhtiön konkurssipesä ei edes sen vertaa muistanut että olis edes kortin laittanut.. viime syksynä.. Miten minä odotin että he muistavat tekijäänsä.. tai miten jotku muutkin muistaa.. Muistavat heille sen tärkeän ihmisen.. jonka kautta he niin paljon aikanaan sai.. itsekkin asioita..HTZA kirjoitti:
Sinä vain.
Ja miehesi.opiskellut järkevästi. Eräskin naisihminen joutui viiskymppisenä vaihtamaan alaa, koska ei terveydellisistä syistä kyennyt jatkamaan työssään. Mahdollisuuksia käytiin läpi ammatti-ihmisten kanssa ja kaikki suosittelivat erästä alaa, jolla on työvoimapulaa. Vaikkei kyseinen ala niin hirveästi kiinnostanut mutta työpaikan saannin toivossa kyseinen naisihminen lähti opiskelemaan, opintolainan turvin.
Kuinka ollakkaan, samoin teki aikas moni muukin, suositusten mukaan. Valmistumisen jälkeen ei ollut tietoakaan työvoimapulasta, jokaiseen avoimeen paikkaan oli hakijoita pilvin pimein. Työpaikkaa ei löytynyt. Sen sijaan hyväksikäyttäjiä kyllä löytyi. Työttömyyden ja lukuisten erilaisten työvoimaviranomaisen järjestämän hölynpölykurssin aikana työllistämistuen turvin joutui tekemään useita pätkiä ihan oikeaa työtä, ilman ihan oikeaa palkkaa.
Varmasti itsekkin tiedät, että tekijöitä tarvitaan erilaisille aloille. Näin laman kourissa tietyiltä aloilta työpaikkoja on kadonnut melkoinen määrä. Kaikki, valitettavasti, eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä tai minä. Joillekkin työttömyys ja taloudellinen ahdinko on tosiasia, vaikka olisi aikoinaan opiskellut kuinka järkevästi.
Entäs, jos me kaikki olisimme opiskelleet "järkevästi"? Mitä tekisimme 2,5 miljoonalla ATK-alan ammattilaisella? Kuka ne muut työt tekisi?- Minämaalta
HTZA kirjoitti:
ihminen opiskelee ja menee töihin.
Kyllä hän hakee töitä.
Ja kun kunnolla möhlii elämänsä, niin en näe syytä vaatia ilmaista rahaa niiltä jotka ovat paremmin ajatelleet."kyllä jokainen haluava työtä löytää", "jokainen on oman onnensa seppä" ja muuta paikkaansa pitämätöntä paskaa.
Tule tuppukylään, jonka työttömyysprosentti koikkuu parissakymmenessä.
Voit valita haetko tuntipalkkaisen maatalouslomittajan töitä (jos osaat ajaa traktoria, kenties kelpaat rehunmättöön) vai kykitkö työkkärin pomputeltavana pakkojuosten "uranvauhditus-elämänhallinta"-kurssilta toiselle.
Ja sitten vielä näitä ihmisiä halveksitaan. Kansalaispalkka olisi tie ihmisarvoiseen elämään, pois köyhän kyykytyksestä!
Ja tulisi yhteiskunnalle edulliseksi, kun omaa aktiivisuutta ei palkattaisi polkemalla suohon! - kysyn nyt,
HTZA kirjoitti:
Sinä vain.
Ja miehesi.että perustuuko tuo tekstisi omaan kokemukseesi?
Minulla on näet ihan erillainen kokemus tuosta henkilökunnasta.
Onhan se hauskaa, että osaa revittää jollain keskustelupalstalla, mutta miten se suu menisikään nokitusten keskustellen. - ole kokemusta
kysyn nyt, kirjoitti:
että perustuuko tuo tekstisi omaan kokemukseesi?
Onhan se hauskaa, että osaa revittää jollain keskustelupalstalla, mutta miten se suu menisikään nokitusten keskustellen.työvoimaviraston henkilökunnan toiminnasta koska hän on opiskellut järkevästi.
- kysyn nyt,
ole kokemusta kirjoitti:
työvoimaviraston henkilökunnan toiminnasta koska hän on opiskellut järkevästi.
jos tuollaista tekstiä kerran kirjoittaa, vai onko kyseessä pienen miehen suuret sanat?
- HTZA
Minämaalta kirjoitti:
"kyllä jokainen haluava työtä löytää", "jokainen on oman onnensa seppä" ja muuta paikkaansa pitämätöntä paskaa.
Tule tuppukylään, jonka työttömyysprosentti koikkuu parissakymmenessä.
Voit valita haetko tuntipalkkaisen maatalouslomittajan töitä (jos osaat ajaa traktoria, kenties kelpaat rehunmättöön) vai kykitkö työkkärin pomputeltavana pakkojuosten "uranvauhditus-elämänhallinta"-kurssilta toiselle.
Ja sitten vielä näitä ihmisiä halveksitaan. Kansalaispalkka olisi tie ihmisarvoiseen elämään, pois köyhän kyykytyksestä!
Ja tulisi yhteiskunnalle edulliseksi, kun omaa aktiivisuutta ei palkattaisi polkemalla suohon!ihmiset sinne missä niitä tarvitaan, eli missä on töitä tajolla, eli Suur-Helsinkiin.
Maalle jäävät he joilla on maita ja mantuja.
Tarkoitus ei ole elättää aikuisia ihmisiä.
Eläke heille joiden työura on tullut täyteen.
Muille sen verran että saavat uuden työn haettua.
Työkkäristä saa muuttoavustustakin. - HTZA
joutis kirjoitti:
Kokemukseni työkkärin toiminnan tuloksista ovat yhtä tyhjän kanssa.
Vetävät jotain persoonatonta shablonia tajuamatta lainkaan hakijan taipumuksia ja tarpeita.
Työni olen löytänyt aina itse mutta saatuani tiedon työttömyydestä olen olen aina ilmoittautunut hakijaksi etukäteen.
Pätkätyön aloittaessani olen ilmoittanut sen päättymispäivän ja pitänyt työnhakuni voimassa.
Kaikki täysin turhaa.
Vuosien kokemus on!Ihmisiä tai instituutioita jotka toimivat kuten laki määrää.
Ylimiehityskin on työkkärin johtajan, eli virkamiehen, päätös johon hänellä on täysi oikeus. Ja onhan sekin jonkinlaista "työllistämistä".
Ja senkin minä maksan, veroillani. - HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
eikä yhtään ilmoitusta työkkäristä oo tullut.. että tämmöinen ja tämmöinen työpaikka olis tarjolla.. ei yhtään ainoaa.. ei oo tullut työnhakukoulutuksistakaan mitään tietoa.. ei siis yhtään mitään.. ennen niitäkin oli.. ja työkkäristä tuli oikein kirje.. että nyt sun pitää tulla siihen ja siihen koulutukseen.. nyt ei oo kuulunut mitään.. Siis kyllä vika on yhteiskunnassa.. ja sen toiminnassa.. Ihan oikeasti..
Eduskunta on säätänyt oheisen lainkin.. eli on olemassa Avioliittolaki 13.6.1929/234
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234.muuta sinne missä työtä on, eli Helsingin alueelle.
- HTZA
liian pitkälle kirjoitti:
"suuressa viisaudessasi" ja ylimielisyydessäsi.
"Jos olet opiskellut järkevästi, löytyy sinulle töitä."
Enpä olisi uskonut sinua niin tyhmäksi kuin tämän ketjun kommenteillasi annat ymmärtää.
Itse olen opiskellut "järkevästi" enkä ole tähän ikään ollut päivääkään työttömänä. Ymmärrystä riittää silti niillekkin, jotka eivät ole olleet yhtä onnekkaita.luin kommenttini kahdesti läpi ennen kuin sen lähetin.
Mitään virhettä en siitä löytänyt.
Luulet turhaan että minulta ei empatiaa löydy, kyllä minä ymmärrän hyvin nuo ahdingot. Tarkoituksenani on kertoa suorin sanoin miten asiat ovat.
Homma mensi täysin metsään jos aloittaisin aina: Voi,voi,voi.... olen pahoillani että... surku.
Totuus on että talot myyntiin ja muutto sinne missä voi elää omillaan, ei "toisillaan". Ja töitä ei kohta ole kuin Helsingin alueella.
Maalle eivät firmat enää muuta, jollain kunta-avustuksella voivat tulla pariksi vuodeksi, mutta kun vero-etu on syöty, niin ne haihtuvat kuin tuhka tuuleen.
Varsinkin nykyisessä tilanteessa ei valtio voi olla elättäjä kenellekään, avustava vain. - kenties
HTZA kirjoitti:
luin kommenttini kahdesti läpi ennen kuin sen lähetin.
Luulet turhaan että minulta ei empatiaa löydy, kyllä minä ymmärrän hyvin nuo ahdingot. Tarkoituksenani on kertoa suorin sanoin miten asiat ovat.
Homma mensi täysin metsään jos aloittaisin aina: Voi,voi,voi.... olen pahoillani että... surku.
Totuus on että talot myyntiin ja muutto sinne missä voi elää omillaan, ei "toisillaan". Ja töitä ei kohta ole kuin Helsingin alueella.
Maalle eivät firmat enää muuta, jollain kunta-avustuksella voivat tulla pariksi vuodeksi, mutta kun vero-etu on syöty, niin ne haihtuvat kuin tuhka tuuleen.
Varsinkin nykyisessä tilanteessa ei valtio voi olla elättäjä kenellekään, avustava vain.Sinä hänen talonsa?
Moni myisi, kunhan ostajia löytyisi. - HTZA
mies-vm56 kirjoitti:
opiskellut järkevästi. Eräskin naisihminen joutui viiskymppisenä vaihtamaan alaa, koska ei terveydellisistä syistä kyennyt jatkamaan työssään. Mahdollisuuksia käytiin läpi ammatti-ihmisten kanssa ja kaikki suosittelivat erästä alaa, jolla on työvoimapulaa. Vaikkei kyseinen ala niin hirveästi kiinnostanut mutta työpaikan saannin toivossa kyseinen naisihminen lähti opiskelemaan, opintolainan turvin.
Kuinka ollakkaan, samoin teki aikas moni muukin, suositusten mukaan. Valmistumisen jälkeen ei ollut tietoakaan työvoimapulasta, jokaiseen avoimeen paikkaan oli hakijoita pilvin pimein. Työpaikkaa ei löytynyt. Sen sijaan hyväksikäyttäjiä kyllä löytyi. Työttömyyden ja lukuisten erilaisten työvoimaviranomaisen järjestämän hölynpölykurssin aikana työllistämistuen turvin joutui tekemään useita pätkiä ihan oikeaa työtä, ilman ihan oikeaa palkkaa.
Varmasti itsekkin tiedät, että tekijöitä tarvitaan erilaisille aloille. Näin laman kourissa tietyiltä aloilta työpaikkoja on kadonnut melkoinen määrä. Kaikki, valitettavasti, eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä tai minä. Joillekkin työttömyys ja taloudellinen ahdinko on tosiasia, vaikka olisi aikoinaan opiskellut kuinka järkevästi.
Entäs, jos me kaikki olisimme opiskelleet "järkevästi"? Mitä tekisimme 2,5 miljoonalla ATK-alan ammattilaisella? Kuka ne muut työt tekisi?Ihmisen pitäisi seurata aikaansa ja tunnistaa tulevaisuus.
Nainen ei ajatellut, meni vain johdattelun mukaan.
Aika arveluttavaa, mutta uskon kyllä vähän näihin isoveli-verkostoihin.
Kabineteissa varmaan sovitaan aika paljon siitä mihin koulutukseen valtiovalta asettaa painopisteen.
Ja "sopivalla" koulutuksella saadaan hakijamäärä kasvuun ja palkkatoiveet puristetaan alas.
Lääkärithän ovat tyylistä kiukutelleet vuosikymmeniä.
Mielestäni nyt kannattaa keskittyä puun käsittelyyn, ei Sellun keittoon.
Koriste-puusepät, entisöijät, puurakenteisten talojen suunnittelijat, rakentajat...
Mutta eiköhän sekin ala mene pilalle kun kaikki kouluttautuvat siihen.
Ja metalli-ala, erikoistuminen, jyrsijä, metallurgi...luokkahitsarikin on kova sana, varsinkin jos osaa kaikki metallit. - aiot sijoittaa
HTZA kirjoitti:
luin kommenttini kahdesti läpi ennen kuin sen lähetin.
Varsinkin nykyisessä tilanteessa ei valtio voi olla elättäjä kenellekään, avustava vain.kaikki tulijat asumaan? Sinun luoksesiko?
- HTZA
kenties kirjoitti:
Sinä hänen talonsa?
Moni myisi, kunhan ostajia löytyisi.normaalisti, tarjous-vastatarjousmenetelmällä.
Siinä pätee kysynnän ja tarjonna laki.
Jossain Kymenlaaksossa tai Kemijärvellä hinnat, sattuneesta syystä, putosivat ja onhan näitä kuntia mistä firmat ovat hävinneet.
Ei kannata elää menneisyydessä koska se ei koskaan palaa.
Vanha hinta-taso ei ole enää voimassa.
Voisin ajatella "kesämökkiä" Kemijärveltä, mutta hinta alkaisi 2000€, jotain. - HTZA
aiot sijoittaa kirjoitti:
kaikki tulijat asumaan? Sinun luoksesiko?
täällä, koska muuttajia on paljon.
Vanhan talon Eurot pesämunaksi, ja pankkiin.
Vuokra-kaksio, akka ja 10 kakaraa sinne, isompia asuntoja saavat vain maahanmuuttajat.
Ja taas uusi "velkavankeus", muuta vaihtoehtoa ei ole.
Mutta onhan se hienoa asua Helsingissä. - vielä kerrot
HTZA kirjoitti:
täällä, koska muuttajia on paljon.
Vanhan talon Eurot pesämunaksi, ja pankkiin.
Vuokra-kaksio, akka ja 10 kakaraa sinne, isompia asuntoja saavat vain maahanmuuttajat.
Ja taas uusi "velkavankeus", muuta vaihtoehtoa ei ole.
Mutta onhan se hienoa asua Helsingissä.näille muuttajille, että missä niitä vuokra-asuntoja on?
- HTZA
kysyn nyt, kirjoitti:
että perustuuko tuo tekstisi omaan kokemukseesi?
Onhan se hauskaa, että osaa revittää jollain keskustelupalstalla, mutta miten se suu menisikään nokitusten keskustellen.kerran elämässäni. 1974 keväällä.
Käynti kesti 10 minuuttia ja minulla oli uusi työpaikka.
Minä en mielestäni revittele, koska kaikki mitä kirjoitan on totta.
Saa huomauttaa jos jotain menee väärin.
Mutta on turhaa sanoa että: "Mun kokemus on kans ollut surkeaa, työkkäri sucks"
Koska miten minä tuohon voin vastata, kun en käynnistä mitään tiedä. - HTZA
vielä kerrot kirjoitti:
näille muuttajille, että missä niitä vuokra-asuntoja on?
minkä pystyy, ja jos on jo hankittu työpaikka, niin sieltäkin saa apua.
Tuleva kotikaupunki, hki, vantaa, epoo, hkää, jne. auttaa myös. Kun ajoissa ottaa yhteyttä.
MUTTA, ei kaikki tule ilmaiseksi ja ilman vaivaa. Oma aktiivisuus on tärkeintä.
Aktiivisuutta, rehellisyyttä ja parin-kolmen kuukauden ennakkovuokraa arvostavat kaikki vuokralleantajat.
Jos oman kodin myynnistä riittää puolen vuoden takuu-vuokra, niin kämppä kyllä löytyy. - elämässäsi...
HTZA kirjoitti:
kerran elämässäni. 1974 keväällä.
Käynti kesti 10 minuuttia ja minulla oli uusi työpaikka.
Minä en mielestäni revittele, koska kaikki mitä kirjoitan on totta.
Saa huomauttaa jos jotain menee väärin.
Mutta on turhaa sanoa että: "Mun kokemus on kans ollut surkeaa, työkkäri sucks"
Koska miten minä tuohon voin vastata, kun en käynnistä mitään tiedä.sepäs antaakin paljon tietoa ja varsinkin, kun siitä on 35 vuotta aikaa.
Oliks silloin jo kännyköitä? Voi kiesus, sun kanssa. - alkaa tuntumaan,
HTZA kirjoitti:
Tuleva kotikaupunki, hki, vantaa, epoo, hkää, jne. auttaa myös. Kun ajoissa ottaa yhteyttä.
Aktiivisuutta, rehellisyyttä ja parin-kolmen kuukauden ennakkovuokraa arvostavat kaikki vuokralleantajat.
Jos oman kodin myynnistä riittää puolen vuoden takuu-vuokra, niin kämppä kyllä löytyy.että kirjoittelet unissasi ja näet kauniimpia unia, mitä todellisuus on.
- HTZA
HTZA kirjoitti:
Jos oman kodin myynnistä riittää puolen vuoden takuu-vuokra, niin kämppä kyllä löytyy.Tehkää se oman pankkinne kanssa.
Eli, pankki avaa tilin johon laitatte ennakon.
Ottakaa vuokranantaja mukaan ja sopikaa että vuokranantaja ei pääse siihen kiinni ilman oikeuden päätöstä, vuokran maksamattajättämisestä, tai muusta vuokrasuhteen purkuun oikeuttavista syistä.
Samalla sovitte irtisanomisajasta, molemmin puolin. Ja sovitte että kun irtisanomisaika on ohi, ja poistutte asunnosta saatte tuon vakuuden takaisin.
Pankki auttaa tässä.
Jo vuokranantaja ei halua tulla mukaan ja tehdä sopimusta, unohtakaa koko juttu, ja hakekaa joku muu. - HTZA
alkaa tuntumaan, kirjoitti:
että kirjoittelet unissasi ja näet kauniimpia unia, mitä todellisuus on.
ja mielelläni, kritiikkiä kirjoittamistani asioista.
Antamasi kommentti ei johda mihinkään.
Se on vain omituista arvostelua minusta, henkilönä.
Minun olisi helppo vastata: "Näkemäsi unet saavat sinut uneksimaan minusta, kivaa..." - minä vastaisin,
HTZA kirjoitti:
ja mielelläni, kritiikkiä kirjoittamistani asioista.
Antamasi kommentti ei johda mihinkään.
Se on vain omituista arvostelua minusta, henkilönä.
Minun olisi helppo vastata: "Näkemäsi unet saavat sinut uneksimaan minusta, kivaa..."että sensuroisin sellaiset unet.
Minä kun haluan nähdä oikeista MIEHISTÄ unta, hih.
Uskon kuitenkin vahvasti, että tämä "henkilösi" täällä on vain rooli. - HTZA
elämässäsi... kirjoitti:
sepäs antaakin paljon tietoa ja varsinkin, kun siitä on 35 vuotta aikaa.
Oliks silloin jo kännyköitä? Voi kiesus, sun kanssa.Minua vastaan, vaikka kirjoitan asiaa?
Kyllä silloin oli vielä lankapuhelimet, mutta eipä tarvinut soitella, kävelin vain sisään.
Voisin kuvitella että kännyköiden kanssa on helpompaa, aina saa ihmisen kiinni.
Niin työkkärissä kuin, mahdollisessa, työnantajafirmassakin. - HTZA
minä vastaisin, kirjoitti:
että sensuroisin sellaiset unet.
Minä kun haluan nähdä oikeista MIEHISTÄ unta, hih.
Uskon kuitenkin vahvasti, että tämä "henkilösi" täällä on vain rooli.HTZA minä olen, muuta roolia ei minulla ole, eikä tule.
- hyökkää Sinua
HTZA kirjoitti:
Minua vastaan, vaikka kirjoitan asiaa?
Kyllä silloin oli vielä lankapuhelimet, mutta eipä tarvinut soitella, kävelin vain sisään.
Voisin kuvitella että kännyköiden kanssa on helpompaa, aina saa ihmisen kiinni.
Niin työkkärissä kuin, mahdollisessa, työnantajafirmassakin.vastaan, vaan kirjoittamaasi tekstiä. (olet varmaan kuullut sanonnan, että asiat riitelee).
Minäkin olen käynyt työkkärissä vuonna 1968 ja kaikki meni ihan hyvin.
Seuraavan kerran kävinkin vuonna 2007. Samaan kysymykseeni, on ainakin kymmenen ihmistä siellä vastannut ja jokainen eri tavalla eli jotain tietoa on minullakin, tuoreempaa, kuin Sinulla. Pashapaikka se on nykyisin.
Minulla on kuitenkin asiat ihan hyvin. Olen ansiosidonnaiselle ja omistan asuntoni, joskin siellä inhoamassasi Espoossa ;-).
Mukavaa Iltaa Sinulle, itse lähden nyt lenkille. - joutis
HTZA kirjoitti:
Ihmisiä tai instituutioita jotka toimivat kuten laki määrää.
Ylimiehityskin on työkkärin johtajan, eli virkamiehen, päätös johon hänellä on täysi oikeus. Ja onhan sekin jonkinlaista "työllistämistä".
Ja senkin minä maksan, veroillani.Työttömät ja eläkeläiset vieläpä korkeammalla %:lla kuin vastaavasta työtulosta.
Minusta resurssien haaskausta, tyhjäkäyntiä ja pätemättömyyttä ei selitä mikään.
Julkisten varojen käytössä pitäisi olla vielä suurempi vastuu kuin yksityisten.
Itänaapurihan näytti aikanaan mallia tehokkaasta työllistämisestä!
Ps. Opiskelukaverini vaimo oli osastopäällikkönä paikallisessa työkkärissä. - HTZA
hyökkää Sinua kirjoitti:
vastaan, vaan kirjoittamaasi tekstiä. (olet varmaan kuullut sanonnan, että asiat riitelee).
Minäkin olen käynyt työkkärissä vuonna 1968 ja kaikki meni ihan hyvin.
Seuraavan kerran kävinkin vuonna 2007. Samaan kysymykseeni, on ainakin kymmenen ihmistä siellä vastannut ja jokainen eri tavalla eli jotain tietoa on minullakin, tuoreempaa, kuin Sinulla. Pashapaikka se on nykyisin.
Minulla on kuitenkin asiat ihan hyvin. Olen ansiosidonnaiselle ja omistan asuntoni, joskin siellä inhoamassasi Espoossa ;-).
Mukavaa Iltaa Sinulle, itse lähden nyt lenkille.120-130.
"Voi kiesus, sun kanssa", lainaus tekstistäsi.
Aika henkilökohtainen?
Noh, ymmärrän kyllä.
H. - eikös tuo
HTZA kirjoitti:
120-130.
"Voi kiesus, sun kanssa", lainaus tekstistäsi.
Aika henkilökohtainen?
Noh, ymmärrän kyllä.
H."kiesus" ollut kuitenkin melkoisen lempeä. Pahemminkin olisin voinut sanoa.
Mikäs se olikaan se g:n osoite, niin saisit kuulla "fiksun" tarinan. - HTZA
joutis kirjoitti:
Työttömät ja eläkeläiset vieläpä korkeammalla %:lla kuin vastaavasta työtulosta.
Minusta resurssien haaskausta, tyhjäkäyntiä ja pätemättömyyttä ei selitä mikään.
Julkisten varojen käytössä pitäisi olla vielä suurempi vastuu kuin yksityisten.
Itänaapurihan näytti aikanaan mallia tehokkaasta työllistämisestä!
Ps. Opiskelukaverini vaimo oli osastopäällikkönä paikallisessa työkkärissä.tuon kaiken!
Ja tekstisi tyyppisen valituksen kuulen, melkein joka ilta, kantapubissa.
Ja aina vastaan samalla tavalla, tavalla jonka olen antanut palstalaistenkin luettavaksi:
Äänestäkää oikein, jos se ei mielestänne riitä, liittykää mieleiseenne puolueeseen ja pyrkikää eturiviin.
Naisille riittää tissit, miehille pop-bändi tai älykkyys.
Karta fiksunoloisia naisia, ne polkevat niskasi nurin korkokengillään.
Naisverkosto on päästetty turhan vahvaksi.
Lasse Lehtinen ja Aarno Laitinen ovat idolini, ja ansaitsevat kaiken kunnioitukseni.
He ovat tehneet parhaansa. - HTZA
eikös tuo kirjoitti:
"kiesus" ollut kuitenkin melkoisen lempeä. Pahemminkin olisin voinut sanoa.
Mikäs se olikaan se g:n osoite, niin saisit kuulla "fiksun" tarinan.ja muutkin yhteystiedot löytyvät palstalta.
- Judge evk
HTZA kirjoitti:
tuon kaiken!
Ja aina vastaan samalla tavalla, tavalla jonka olen antanut palstalaistenkin luettavaksi:
Äänestäkää oikein, jos se ei mielestänne riitä, liittykää mieleiseenne puolueeseen ja pyrkikää eturiviin.
Lasse Lehtinen ja Aarno Laitinen ovat idolini, ja ansaitsevat kaiken kunnioitukseni.
He ovat tehneet parhaansa.Sulla on hyvä maku xD
Se, että naisella on suuremmat tissit kuin sulla, osoittaa myös esteettistä tajua. - liikaa ollut
HTZA kirjoitti:
ja muutkin yhteystiedot löytyvät palstalta.
tätä palstaa lukemassa, kun arvasin vastauksesi. En lue vanhoja tekstejä. :-)
- HTZA
Judge evk kirjoitti:
Sulla on hyvä maku xD
Se, että naisella on suuremmat tissit kuin sulla, osoittaa myös esteettistä tajua.tarkoituksella vihjettä että olen nainen, olet tylsä.
Toivottavasti ymmärsin heittosi väärin. - HTZA
liikaa ollut kirjoitti:
tätä palstaa lukemassa, kun arvasin vastauksesi. En lue vanhoja tekstejä. :-)
on paikka missä nautitaan keskustelusta.
Tsättijuttu on toisenlainen ja sinne en minä mene.
Ja, kukapa niitä vanhoja muistelemaan... - Judge evk
HTZA kirjoitti:
tarkoituksella vihjettä että olen nainen, olet tylsä.
Toivottavasti ymmärsin heittosi väärin.En todellakaan luule sinua naiseksi. Sen verta löytyy uhoa. Karrikoit vaan hersyttävälä tavalla mielipiteitäsi. Oli pakko heittää jotain väliin. Olet varmasti inhimillisempi kuin teksteistäsi vosi ensisilmäyksellä päätellä.
- HTZA
Judge evk kirjoitti:
En todellakaan luule sinua naiseksi. Sen verta löytyy uhoa. Karrikoit vaan hersyttävälä tavalla mielipiteitäsi. Oli pakko heittää jotain väliin. Olet varmasti inhimillisempi kuin teksteistäsi vosi ensisilmäyksellä päätellä.
Olet ymmärtänyt minut oikein.
Älä vaan kerro muille...
H. HTZA kirjoitti:
Ihmisen pitäisi seurata aikaansa ja tunnistaa tulevaisuus.
Nainen ei ajatellut, meni vain johdattelun mukaan.
Aika arveluttavaa, mutta uskon kyllä vähän näihin isoveli-verkostoihin.
Kabineteissa varmaan sovitaan aika paljon siitä mihin koulutukseen valtiovalta asettaa painopisteen.
Ja "sopivalla" koulutuksella saadaan hakijamäärä kasvuun ja palkkatoiveet puristetaan alas.
Lääkärithän ovat tyylistä kiukutelleet vuosikymmeniä.
Mielestäni nyt kannattaa keskittyä puun käsittelyyn, ei Sellun keittoon.
Koriste-puusepät, entisöijät, puurakenteisten talojen suunnittelijat, rakentajat...
Mutta eiköhän sekin ala mene pilalle kun kaikki kouluttautuvat siihen.
Ja metalli-ala, erikoistuminen, jyrsijä, metallurgi...luokkahitsarikin on kova sana, varsinkin jos osaa kaikki metallit.ei se tulevaisuuden tunnistaminen välttämättä joka tallaajalle ole niin yksinkertaista. Sitä paitsi ihmiset on erilaisilla ominaisuuksilla varustettuja eivätkä kaikki sovellu mihin tahansa työhön. Esimerkin naisimmeiselläkin oli jo pelkästään terveydelliset seikat esteenä hyvin monen alan töihin.
Onkohan lääkäreiden "kiukuttelu" sitten tuottanut tulosta vai päinvastoin koska liian usein on tohtorilla käydessä tullut vastaan hoonosoomitohtori.
Ja mitä alan vaihtoon aikuisiällä tulee, jollakin sitä on elettävä uudelleen kouluttautumisen aikakin. Harvemmalla tavallista työtä tekevällä säästöjä pääsee kertymään niin, että niiden turvin vain opiskellaan. Jos ansiosidonnaista ei tule, joku tuki on tarpeen, ei kuitenkaan kansalaispalkka.- PimuF.
HTZA kirjoitti:
tuon kaiken!
He ovat tehneet parhaansa.aina yksipuolisesti vaan mies asiaa aja:)) öööh.höh.....olin tuossa EU-vaalien aikaan kuuntelemassa Juttiksessa kun kovasti kannusti ja tuki siinä uutta tulokasta...(nainen tämä, nimeä en muista) nuori oli ja nätti..ei läpi mennyt kuitenkaan, äänimäärää en muista...et silleen..;)))
Mut Pizza oli ihan syötävän hyvä ja seura;))
t.Pimu - ohhohoh
pirre-tyttö kirjoitti:
joistain paikoista soitettiin mulle että tuutko töihin.. ei mun itse tarvinnut vaivautua.. Toki joihinkin piti hakea.. mutta ei kaikkiin..
"ei mun itte tarvinnut vaivautua".
joutis kirjoitti:
Kokemukseni työkkärin toiminnan tuloksista ovat yhtä tyhjän kanssa.
Kaikki täysin turhaa.
Vuosien kokemus on!aiemmiltakin vuosilta.. että tyhjän saa pyytämättäkin.. Muistan -90 luvun alusta joitain asioita.. niin vaikka olin ns. pitkäaikaistyötön.. en minä päässyt työllistämistuki töihin kuten muut pääsi.. jotenkin se tuntui silloin kummalta.. sitten rukoilin taivaan isää avuksi.. ja kappas kummaa.. hänen kautta sain leipää pöytään.. Mulla on suhteet olleet kunnossa tuohon taivaan isään ja on yhä..Monet asiat järjestyy tavalla tai toisella.. Riitelemällä ja toista syyttämällä mikään asia maailmassa ei ratkea.. on oltava neuvottelu valmis.. on osattava neuvotella. Asia kun asia ratkeaa kun löytyy keskustelu tahtoa ja ollaan itse kukin hieman valmiita joustamaan omissa mielipiteissä.. Ihminen ei ole kone.. eikä koneeksi syntynyt.. ihminen on syntynyt ihmiseksi.. Mutta tuo -90 luku on taakse jäänyttä elämää.. nyt eletään -2009 vuodessa.. tuosta ajasta on jo 19 vuotta.. niin se tuo aika rientää.. Monet asiat on eri mallilla mitä ennen oli.. Monia asioita joudutaan ratkomaan.. ja ehkä tämän laman tarkoitus onkin järkiperäistää ihmisten toimintatapoja ja ennen pitkää se yhdenvertaistaa ihmisiä.. ja tasoittaa ihmisten toimintaa muutekin.. Monet asiat saa erilaisen näkemyksen.. kun asioita tarkastellaan hieman muutoin.. Kaikkia elämäni asioita en ole kertonut tänne internettiin ja mun mielestä ne ei tänne kuulukkaan ihan kaikki.. jokaisella on oikeus kertoa ne asiat mitkä millonkin mieltä painavat.. Kansalaispalkka aloitekkin on asia.. jota voi moni miettiä.. eikä vain tyrmätä heti kättelyynsä.. Moni ajattelee että tuleeko siitä isommat verot kun kansalaispalkkakinhan maksetaan verovaroista.. Mutta jos mietitään ihmisten elämistä ja elinkustannuksia.. itse kunkin kohdalla.. niin silloin se on järkevä vaihtoehto.. ja silloinhan työnantajan maksama palkka voisi olla pienempi jos siitä valtio maksais osan.. kuten ilkka-lehdessä joku ehdotti.. siinä vain nuo summat oli mun mielestä lähinnä johtajien palkka tasoon viittaavia.. ja kansalaispalkastakin pitää periä vero.. ei se verotonta tuloa saa olla.. Tässä nyt hieman täsmennystä lisäystä.. ja ehkä hieman selvennystä.. Keskustelu tästäkin asiasta varmaan jatkuu vielä.. ja toivottavasti jatkuu.. sillä mitä enempi siitä keskustellaan.. niin sen enempi se jalostuu.. ja muuntuu matkan varrella saavuttaen lopulta sen lopullisen muotonsa.. näin minä ainakin ajattelen asiaa..
- Hupijuttu
kun olen ikäni maksanut veroja ja itselläni on takuupalkka ja takuutyö, niin ottakoon käyttöön verorahat ne jotka tarvitsee, opiskelijat, työttömät.
Itse en ole tarvinnut edes terveyden huollon maksuihin, jotta olkaahan hyvä.
Siinä onminun potti jaettavaksi. - Innokas veronmaksaja
sen seurauksena väliinputoajien joukko voisi helposti kasvaa. Miksi yrittää jotain, kun voi ponnistelematta saada kohtuullisen toimeentulon. Vasta koulunsa päättäneiden mielestä se voisi olla tosi paljon ilmaista rahaa ja houkutella enemmän kuin työnteko tai opiskeleminen.
Iloitsen siitä, että Suomessa tarjotaan ainakin jonkinlaisen elämisen mahdollisuudet takaava sosiaaliturva ja esim. työmarkkinatukea niille, jotka eivät ole vielä ehtineet itse osallistua sen rahoittamiseen. Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on mielestäni myös hyvä asia. Ne jotka haluavat, voivat osallistua sen rahoittamiseen ja luottaa tarvittaessa saavansa itsekin tukea.
Ellei terve, normaali aikuinen ihminen ole osallistunut yhteiskunnan toimintojen rahoittamiseen, hän saa tyytyä pienempään tukeen ja täydentää sitä tarvittaessa sosiaalitoimistosta myönnettävin, osin harkinnanvaraisin avustuksin.
Tässä ja vanhemmassa ikäryhmässä on paljon ihmisiä, jotka ovat ikänsä joutuneet vain rahoittamaan erilaisia tukia ja "ilmaisia" korvauksia. Nuoremmat ovat tottuneet saamaan kaiken helpommalla ja ovat itsekkäämpiä. Koska "ilmaista rahaa" ei ole olemassakaan, nuoremmat tuskin suostuisivat maksamaan entistä suurempia veroja ja maksuja omasta palkastaan ja/tai tuloistaan.
Toivotaan, että me saamme sentään itse maksamiamme eläkkeitä, kun se aika koittaa. - sininen-meri
Ja väliinputoaja. Olen työssä mutta en korkea palkkaisessa eli en suostu! Olen yksinhuoltaja ja lapsilisät loppuu nyt kun nuorin täyttää 17 v. Itse menen marjametsään etsimään lisäsärvintä meille työn päälle. Kerään pulloja kadulta jos löydän ja arvostan jokaista senttiä, jonka saan. Minulle arvokasta rahaa. Kansalaispalkkaa en suostu veromarkoillani kustantamaan. Töitä tehkööt kaikki rahan eteen; ei siis automaatio. Nykypolvi on aika "pehmoja"; olen huomannut työelämästä. Mihin Suomi on menossa, kysyn vaan?
Ikävä kyllä nyt voi kai kieltäytyä työstä ja silti saada yhteiskunnan tukea. Ei näe enää suomalaista postinjakajaa kun kukaan ei suostu sitä työtä tekemään pienen palkan takia; tummaihoiset täälläpäin jakavat. Siivous samoin; ei suomalainen enää koe sitä "arvolleen" sopivaksi. Onneksi löytyy maahanmuuttajia, jotka sillä elävät. Olen pahoillani monen puolesta, mutta sisu pintaan ja tekemään vaikka hanttihommia rahan eteen. Marjat jää metsiin ja ulkomaalaisia pitää rahdata poimijoiksi jotta yritykset voi hyödyntää marjoja. Jotain vikaa on asenteissa! Toinen on sieniaika; miksi ei niitä hyödynnetä; ihan verotonta tuloa olisi. Niin ja parasta on kateus kun nyt niitä ulkomaalaisia saapuu tänne. Eivät saisi tulla vaan märkänemään saisi marjat jäädä metsään ;) Voi tätä yhteiskuntaa... Pian tulen katkeraksi minä, joka koulut kävin lainalla ja itse takaisin maksoin. Jälkikasvua yhteiskuntaan kasvattanut ja nuhteettomuutta ja työn tekoa opettanut. Luulen että meidän väliinputoajien ryhmän tulisi nousta barrikadeille. Töitä voidaan luoda, koska tekemätöntä työtä on yhteiskuntamme täynnä ja korvauksen saisi työstä; ei todellakaan olemisesta.- HTZA
että olet elänyt ruokoilla ja lapsilisillä.
Mistähän se raha on tullut? - HTZA
kysymykseen?
- joutis
Pintapuolisesti katsoen kansalaispalkka olisi hyvin vähäisellä byrokratialla pyörivä, tasapuolinen järjestelmä.
Mutta kun ei!
Sillä k-palkalla pitäisi tulla toimeen mutta huomattava osa porukasta ei kuitenkaan selviäisi.
Rahan käyttö on sen luontoista että soskun luukulla olisi entisen lainen liikenne.
Pitäisi olla EHDOTON vaatimus sillä k-palkalla toimeen tulemiseksi mutta lienee käytännössä mahdoton toteuttaa.
Kaunis huuhaa ajatus!- PimuF
rahoitettaisiin? Tuo summan määrän yksin niin, että se olisi kaikille kansalaisille mahdollisimman oikeudenmukainen ja myös riittävä Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että, nämä elinkustannukset yksin jo erilaiset riippuen siitä missä päin suomea asut ja kuinka paljon joudut sitten eri muita palveluita käyttämään (terveys ym.)....En jaksa uskoa tuohon kansalaispalkkajuttuun minäkään,..kyllä se alentaisi vain palkkatasoa niillä aloilla just...joilla ei nykyisinkään makseta juuri mitään...Täytyisi tuosta "työstä" nyt jäädä muutakin kuin reikä leipojan käteen...eli täyttä humpuukkia minustakin. Samalla sitten kaikki muut ns.etuudet jotka monelle aivan välttämättömiä jäisi pois..tai ne leikattaisiin tai lopettaisiin...vedoten tähän että, onhan nyt tämä kansalaispalkka...tulkaa sillä toimeen ja jos, ette tule...oma päänsärkynne...menkää hirteen...luuserit.
t.Pimu PimuF kirjoitti:
rahoitettaisiin? Tuo summan määrän yksin niin, että se olisi kaikille kansalaisille mahdollisimman oikeudenmukainen ja myös riittävä Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että, nämä elinkustannukset yksin jo erilaiset riippuen siitä missä päin suomea asut ja kuinka paljon joudut sitten eri muita palveluita käyttämään (terveys ym.)....En jaksa uskoa tuohon kansalaispalkkajuttuun minäkään,..kyllä se alentaisi vain palkkatasoa niillä aloilla just...joilla ei nykyisinkään makseta juuri mitään...Täytyisi tuosta "työstä" nyt jäädä muutakin kuin reikä leipojan käteen...eli täyttä humpuukkia minustakin. Samalla sitten kaikki muut ns.etuudet jotka monelle aivan välttämättömiä jäisi pois..tai ne leikattaisiin tai lopettaisiin...vedoten tähän että, onhan nyt tämä kansalaispalkka...tulkaa sillä toimeen ja jos, ette tule...oma päänsärkynne...menkää hirteen...luuserit.
t.Pimukatsoo puolison tulot jos esim. on jo 180 työttömyyspäivää takana.. niin tulee tarveharkinta.. eli tarvitko ruokaa vai etkö tarvitse.. sitähän se käytännössä on tuo homma..
Otetaanko siinä huomioon toisen puolison sairastuminen ja sairaskustannukset .. entä talon lainat.. esimerkiksi jos näin asioita kertoilen.. Työmarkkinatuki on sellainen että siinä katsotaan toisen puolison tulot.. Mutta entä sitten jos toinen on sairas.. ja hänellä on kuten meillä on halvauksesta johtuen suuret menot.. niin katsotaanko siinä hänen hoitokulunsa.. että tuon pitäs saada enempi.. siksi kun hoitomenot on noin isot.. Toispuoli halvaus nyt varmaan ei ihan päivässä eikä kahdessa katoa.. joten siltä osin pitäs kysyä että jos kotona hoidetaan että miten sitten ihminen saadaan siihen kuntoon.. mitä varten on sitten henkilökohtaiset avustajat ja monet systeemit luotu.. jos niitä ei kerran aiotakaan käyttää.. jossainhan silloin yhteiskunnassa on vikaa.. ja paha vika onkin ainakin mun mielestä..- ???????????????
pirre-tyttö kirjoitti:
katsoo puolison tulot jos esim. on jo 180 työttömyyspäivää takana.. niin tulee tarveharkinta.. eli tarvitko ruokaa vai etkö tarvitse.. sitähän se käytännössä on tuo homma..
Otetaanko siinä huomioon toisen puolison sairastuminen ja sairaskustannukset .. entä talon lainat.. esimerkiksi jos näin asioita kertoilen.. Työmarkkinatuki on sellainen että siinä katsotaan toisen puolison tulot.. Mutta entä sitten jos toinen on sairas.. ja hänellä on kuten meillä on halvauksesta johtuen suuret menot.. niin katsotaanko siinä hänen hoitokulunsa.. että tuon pitäs saada enempi.. siksi kun hoitomenot on noin isot.. Toispuoli halvaus nyt varmaan ei ihan päivässä eikä kahdessa katoa.. joten siltä osin pitäs kysyä että jos kotona hoidetaan että miten sitten ihminen saadaan siihen kuntoon.. mitä varten on sitten henkilökohtaiset avustajat ja monet systeemit luotu.. jos niitä ei kerran aiotakaan käyttää.. jossainhan silloin yhteiskunnassa on vikaa.. ja paha vika onkin ainakin mun mielestä..puolisosi päässyt jo eläkkeelle? Eläkkeensaaja saa asumistukea myös omassa omakotitalossa asumisesta. Joko hoitovirheen korvauksista on päätetty vai oliko tilanne sellainen että ilman väärää lääkitystä potilas olisi kuollut ja se voitti fifi-fifti tilanteessa lääkityksen aloittamiseen?
- PimuF.
pirre-tyttö kirjoitti:
katsoo puolison tulot jos esim. on jo 180 työttömyyspäivää takana.. niin tulee tarveharkinta.. eli tarvitko ruokaa vai etkö tarvitse.. sitähän se käytännössä on tuo homma..
Otetaanko siinä huomioon toisen puolison sairastuminen ja sairaskustannukset .. entä talon lainat.. esimerkiksi jos näin asioita kertoilen.. Työmarkkinatuki on sellainen että siinä katsotaan toisen puolison tulot.. Mutta entä sitten jos toinen on sairas.. ja hänellä on kuten meillä on halvauksesta johtuen suuret menot.. niin katsotaanko siinä hänen hoitokulunsa.. että tuon pitäs saada enempi.. siksi kun hoitomenot on noin isot.. Toispuoli halvaus nyt varmaan ei ihan päivässä eikä kahdessa katoa.. joten siltä osin pitäs kysyä että jos kotona hoidetaan että miten sitten ihminen saadaan siihen kuntoon.. mitä varten on sitten henkilökohtaiset avustajat ja monet systeemit luotu.. jos niitä ei kerran aiotakaan käyttää.. jossainhan silloin yhteiskunnassa on vikaa.. ja paha vika onkin ainakin mun mielestä..sen verran olen joutunut tuon Kelan kanssa elämäni aikana tekemisiin..että, sinuna kääntyisin kyllä nyt tai varaisin sellaisen henkilökohtaiselle palveluneuvojalle ajan...vaikuttaa vähän siltä, että ette nyt ihan kaikkea saa mitä pitäisi...ja teille kuuluisi.
Kyllä minun mielestä tuo mistä kirjoitit jos, nämä hoitokustannukset ovat yli suuret niin ne pitäisi kyllä ottaa huomioon silloin kuin näitä muita etuisuuksia lasketaan..
Tuo tarveharkinta kyllä koskee ihan kaikkia...siihen ei tuo puolison sairaus, vaan yksin nämä puolison tulot yksin vaikuttavat..
Mutta, varaa tuo aika...tälle henkilökohtaiselle palveluneuvojalle...erikseen..ja vie nuo kaikki paperisi (tulo- ja meno sekä mahdolliset muut lääkäri ym. lääke kulut) siihen palaveriin..siellä pystyy kokonut palveluneuvoja nopsasti tuon laskemaan...mitä teille kuuluu..tilanteesi on muutenkin raskas...meillä ainakin täällä tämä Kelan palveluneuvoja on ollut asiallinen ja ystävällinen...olemme aina saaneet sen mitä on pitänytkin..enpä voi valittaa;) Ja ylipäätänsä vaikeissa tilanteissa kun on kysymys pitkä-aikais sairaasta...tuo palveluneuvojan asiantuntija (Kelan asioissa) apua voi jokainen käyttää...muistaakseni jopa niin että, tulevat tarvittaessa jopa neuvotteluihin mukaan...kun näitä kuntoustus sun muita asioita päätetään..täytyy vaan varata tuo asiantuntija paikalle ajoissa...kerran vuodessa muistaakseni tälläistä palvelua voi käyttää...ellen nyt ihan väärin tuota muista. Voit sen sieltä Kelasta vielä tarkistaa, mikäli tarvetta.
Jaksamista sinulle, toivoo täältä Stadista
t.Pimu - pirre--
pirre-tyttö kirjoitti:
Otetaanko siinä huomioon toisen puolison sairastuminen ja sairaskustannukset .. entä talon lainat.. esimerkiksi jos näin asioita kertoilen.. Työmarkkinatuki on sellainen että siinä katsotaan toisen puolison tulot.. Mutta entä sitten jos toinen on sairas.. ja hänellä on kuten meillä on halvauksesta johtuen suuret menot.. niin katsotaanko siinä hänen hoitokulunsa.. että tuon pitäs saada enempi.. siksi kun hoitomenot on noin isot.. Toispuoli halvaus nyt varmaan ei ihan päivässä eikä kahdessa katoa.. joten siltä osin pitäs kysyä että jos kotona hoidetaan että miten sitten ihminen saadaan siihen kuntoon.. mitä varten on sitten henkilökohtaiset avustajat ja monet systeemit luotu.. jos niitä ei kerran aiotakaan käyttää.. jossainhan silloin yhteiskunnassa on vikaa.. ja paha vika onkin ainakin mun mielestä..on päänuppi siinä kunnossa, että hae ite työkyvyttömyyseläkettä. ja sun miehellä se kaiken järjen mukaan pitäis jo olla olla. vai pitääkö nekin joidenkin muiden teille hakea?
- tiedoksi vaan
pirre-- kirjoitti:
on päänuppi siinä kunnossa, että hae ite työkyvyttömyyseläkettä. ja sun miehellä se kaiken järjen mukaan pitäis jo olla olla. vai pitääkö nekin joidenkin muiden teille hakea?
vaikka 59v olenkin työtön.Olen hoitanut perheeni työn ohella ja töitä tehnyt 12v alkaen jo.
Eli kesät hoidin lapsia kitkin kasvimaita jo kouluikäsenä.Sitten perheen perustaminen,samalla työssä käynti.Äitiyslomaa ei ollut paljoa -70 luvulla,joten illat siivosin.
Minä en saa enää työtä tässä iässä ja olen ilman omaa syytäni nyt työtön,firma lopetti.
Minä en ole luuseri enkä surkimus. - työttömänä
pirre-tyttö kirjoitti:
Otetaanko siinä huomioon toisen puolison sairastuminen ja sairaskustannukset .. entä talon lainat.. esimerkiksi jos näin asioita kertoilen.. Työmarkkinatuki on sellainen että siinä katsotaan toisen puolison tulot.. Mutta entä sitten jos toinen on sairas.. ja hänellä on kuten meillä on halvauksesta johtuen suuret menot.. niin katsotaanko siinä hänen hoitokulunsa.. että tuon pitäs saada enempi.. siksi kun hoitomenot on noin isot.. Toispuoli halvaus nyt varmaan ei ihan päivässä eikä kahdessa katoa.. joten siltä osin pitäs kysyä että jos kotona hoidetaan että miten sitten ihminen saadaan siihen kuntoon.. mitä varten on sitten henkilökohtaiset avustajat ja monet systeemit luotu.. jos niitä ei kerran aiotakaan käyttää.. jossainhan silloin yhteiskunnassa on vikaa.. ja paha vika onkin ainakin mun mielestä..olla ensin 500 päivää työttömyyspäivärahalla, sen jälkeen 180 päivää työmarkkinatuella, sitten vasta tsekataan puolison tulot?
- nykyisinkin mutta
milloin minkäkin tuen nimisenä. Tukien kerääminen negatiivisen tuloveron mukaiseksi kansalaispalkaksi pistäisi kyykyttäjätkin sossun luukuilta oikeisiin töihin, siltä osin yhteiskunnan kulut vähenisivät.
Toisin kuin yllä jo väitetään, myös pienipalkkaisemmat ja satunnaisemmat hommat alkaisivat kiinnostaa nykyistä enemmän, koska mikä tahansa lisätyö nostaisi käteen jäävän tulon määrää. Totuus kuitenkin on, että noilla pienipalkkaisilla ja satunnaisilla hommilla tämä kansa jatkossa työllistetään eikä vanhanmallisilla kahdeksasta neljään notkujilla.- näytät tietävän
työajoista. Mikä ihmeen vanhanmallinen kahdeksasta neljään???
Aina on ollut ja aina tulee olemaan ihmisiä, joilla esim. vuorotyö. Aina tulee olemaan myös ryhmä, joka tekee klo 8-16.
Kanalaispalkka? Meille kaikilleko? - PimuF.
näytät tietävän kirjoitti:
Aina on ollut ja aina tulee olemaan ihmisiä, joilla esim. vuorotyö. Aina tulee olemaan myös ryhmä, joka tekee klo 8-16.
Kanalaispalkka? Meille kaikilleko?kansalaispalkka-juttuun mennään...niin pidemmän päälle vaikutus myös muiden palkansaajien palkkaustasoon...helppoa se siitä pudottaa...kun alhaaltapäin aloitetaan...
Lähinnä katsoisin että, tälläinen ajattelu on eräänlaista uusliberalismista-talouspoliitiikkaa...
Tuosta kyllä sitten oikeesti täytyisi nyt jo aktiivista keskustelua enemmänkin eri puolueiden keskenään käydä....töitä ei tule jatkossa kaikille samanlailla olemaan...
En näe tilannetta hyvänä minäkään....vientiteollisuus kun vedä..mistä ne korvaat alat sitten Suomalaiseen yhteiskuntaan...Suomi ei seiso nyt puujaloilla eikä metalliteollisuudessakaan hyvin mene....ja kaikki nämä keskeiset alat kun tuovat sitä kerrannasita työtä....myös muille...ammattialoille...alihankitatyönä...ym.
t.Pimu - heille,
Kanalaispalkka? Meille kaikilleko?joille ei töitä riitä, kai sen olet tajunnut? Tai, jotka eivät siihen pysty, elinoikeushan heilläkin on, vai onko, sinusta? Kaikista täällä ei tunnu olevan. :(
- PimuF.
heille, kirjoitti:
joille ei töitä riitä, kai sen olet tajunnut? Tai, jotka eivät siihen pysty, elinoikeushan heilläkin on, vai onko, sinusta? Kaikista täällä ei tunnu olevan. :(
kansalaispalkka sitten oikeesti olisi? Putoaako muut sosiaalietuudet joita vähätuloiset ihmiset tarvitset samalla pois? Eli se niukka elintaso laskee entisestään? Miten tuon kansalaispalkka vaikuttaa sitten muiden alojen palkkatasoon jatkossa...pieneekö? Kaikilla kun näillä seurauksilla ja muutoksilla aina tuo korrelaatiotekijä jatkossa. Uusi liberalisminen talouspolitiikka (siihen myös työmarkkina poliitikka kuluu) jos, sitä noudatetaan...niin....alhaalta ylöspäin tuo sosiaalinen rapeutuminen yhteiskunnassa alkaa...ja nopeesti...sitten....
Kaikki eivät ole hyvätuloisia sairaanhoitajia ei lääkäreitä;)))tai vastaavia..joilla tässä yhteiskunnassa löytyy AINA duunia..menevät minnepäin Suomea tahansa...
t.Pimu - näytät tietävän
heille, kirjoitti:
joille ei töitä riitä, kai sen olet tajunnut? Tai, jotka eivät siihen pysty, elinoikeushan heilläkin on, vai onko, sinusta? Kaikista täällä ei tunnu olevan. :(
osoittaa viestisi väärälle, kos mä kirjoitin vain työajoista, en kansalaispalkasta.
- vain, mitä
osoittaa viestisi väärälle, kos mä kirjoitin vain työajoista, en kansalaispalkasta.
kirjoitit:
"Kanalaispalkka? Meille kaikilleko? " - näytät tietävän
vain, mitä kirjoitti:
kirjoitit:
"Kanalaispalkka? Meille kaikilleko? "toistan...en ole kirjoittanut kansalaispalkasta täällä halaistuakaan sanaa. :-)
En myöskään osaa vastata kysymykseesi. - kuvittelin,
toistan...en ole kirjoittanut kansalaispalkasta täällä halaistuakaan sanaa. :-)
En myöskään osaa vastata kysymykseesi.että kirjoittamasi "Kanalaispalkka?", tarkoitti kansalaispalkkaa? :=O
antaa olla:):) - kansalais...
kuvittelin, kirjoitti:
että kirjoittamasi "Kanalaispalkka?", tarkoitti kansalaispalkkaa? :=O
antaa olla:):)väliäkö sillä, mutta pitää olla tarkkana, että kohdistaa vastauksensa oikeaan viestiin :-).
- markan
kansalais... kirjoitti:
väliäkö sillä, mutta pitää olla tarkkana, että kohdistaa vastauksensa oikeaan viestiin :-).
päivänä, en vieläkään tunnusta ampuneeni ohi maalin.
- PimuF.
Kanalaispalkka? Meille kaikilleko?kaikille sentään...ole tarvetta;))) kiitti naurusta...tässä väliin pakko hekottaa..
Hyvää päivän jatkoa sulle;
t.Pimu
- Jeesus samaretialainen.
Ja ihan ilmaiseksi.
Hankkiudu hoitoon, sen maksaa yhteiskunta, sun ei tarvi siitä maksaa. - Pirre*
oisi hyvä, ja se oisi myös huono ratkaisu köyhälle, luulisin että sen jälkeen kaikki muut sos.etuisuudet (tulonsiirrot) lakkautettaisiin; kansalaispalkalla oisi sitten pakko tulla toimeen, ei mitään toimeentulotukiakaan enää sen jälkeen, mietipä sitä..
Minkä kokoista palkkaa arvelit? :)- sillä ..
juuri pyrittäisiinkin. Byrokratian vähentämiseen, joka sinällään vähentäisi kustannuksia.
- eiks se ole niin,
että sen kansalaispalkan saisi kaikki ihmiset???????
- jotka eivät
eiks se ole niin, kirjoitti:
ole palkkatyössä, kai sen älyät?
- älyän, etten
jotka eivät kirjoitti:
ole palkkatyössä, kai sen älyät?
kirjoita täällä silloin, kun olen perse edellä sängystä noussut.
- Se on
älyän, etten kirjoitti:
viisautta. :)
- älyän, etten
Se on kirjoitti:
viisautta. :)
päivän nauruista ;.)
Ripsivärit meni, heh - PImuF.
älyän, etten kirjoitti:
älyämään mitään...kysy vaikka Hatsalta;))) Hän tietää..mutta Muruna kyllä tsennaa meikäläistä...hitsi, mikäköhän sillä on oikeesti...että tsennaa niinki hyvin ? Parempi olla miettimättä tarkemmin...
Hyvää Päivän Jatkoa teille kirjoittajat, aurinkoista sellaista
tsau;
t.Pimu Osa koplasta kuluttaisi kansalaispalkkansa etuajassa ja sitten tämä pa-porukka olisi kuitenkin pakko pitää hengissä.
Eivät ne välitä tuosta toimeentulopakosta.- on ..
laiska-lasse kirjoitti:
Osa koplasta kuluttaisi kansalaispalkkansa etuajassa ja sitten tämä pa-porukka olisi kuitenkin pakko pitää hengissä.
Eivät ne välitä tuosta toimeentulopakosta.pa-porukka? Ihmiset ovat - he.
sillä .. kirjoitti:
juuri pyrittäisiinkin. Byrokratian vähentämiseen, joka sinällään vähentäisi kustannuksia.
siihen..
eiks se ole niin, kirjoitti:
joillekin se olisi kiva ylimääräinen..
älyän, etten kirjoitti:
nakrattipas..:)
laiska-lasse kirjoitti:
Osa koplasta kuluttaisi kansalaispalkkansa etuajassa ja sitten tämä pa-porukka olisi kuitenkin pakko pitää hengissä.
Eivät ne välitä tuosta toimeentulopakosta.mutta sitten se oisi heidän ongelmansa, valtiovallan mielestä..
Mutta, ketäänhän ei Suomen perustuslain mukaan saa jättää kuolemaan nälkään..eli kai se jonkin moinen sos.luukku pitäisi sittenkin olla..
Teoriassa kaunista mutta puhtaaksiviljelty sovellutus jotaisi kaaokseen.
Rahoittajat katoaisivat.
Minusta onnistunein ratkaisu löytyisi tuon kauniin ajatuksen ja nykyisen sekasotkuisen byrokratian välimaastosta.
Vuosikaudet pätkätöitä tehneenä minua potutti ja työmotivatiota nakersi päivärahan sovittelu.
Pahimmoillaan 4:n päivän toimeksianto esti saman kuukauden loppujen työttömyyspäivien päivärahojen saannin.
Eli 4pv töitä, 17pv ilman päivärahoja!
Osittain tuosta johtuen vihelsin plin poikki heti putken päässä.
Kansalaispalkka pohjalla olisin tehnyt lyhyitäkin pätkiä suuremmalla mielenkiinnolla ja luultavasti pitempään.
Sama juttu työttömyyseläkkeen 5-vuotta.
Kuukauden tuloraja eläkkeen pienentymättä loppuvaiheessakin alle 500E/kk.
Ei innostanut askarointiin.
Ilman tuota rajoitusta niin kyllä!
Siinä nykyinen järjestelmä on hyvä että minun kaltaiseni, omillaan toimeen tulevat, jättävät työelämän aikaisemmin tehden tilaa nuoremmille.
Pilkunhalkojille: Tulkintani mukaan työttömyyskorvaus, työttömyyseläke ja vanhuuseläke ovat minun tuloani eikä sosiaaliperusteista tulonsiirtoa!- :DDDDDDD
Me muut kyllä joudutaan maksaan sunkin elantosi, kun et ite sitä pysty hankkimaan :D
Onneksi meitäkin on, siis jotka maksaa veroja, jolla elätetään loispummeja.
Iloista viikonloppua, mä meen nyt töihin.- sääliksi käy
työkavereita.
- itsekin ala,
kun noin kadehdit?
- näyttää ..
kirjoituksista päätellen löytyvän ihmeen helposti ratkaisuja ongelmiin, niin kauan, kuin ne eivät ole omia. :/
- Judge evk
Tasan ei käy onnen lahjat. Pois ansiosidonnaiset ja tilalle työelämästä pois oleville sama kuukausikorvaus. Pois myös opintotuet ja lapsilisät. Eikä muitakaan etuisuuksia enää tarvita. Paitti lääkekorvauksia.
- Pönttö!!
Tuon hazan kanssa!
Kieriskelee mielihyvästä onnistuessaan uunottamaan näin täydellisesti useita.
Ei noin itsepäistä pönttöä voi oikeasti ollakaan!!!- HTZA
Mutta en pyrkinyt uunottamaan.
Kuten olen monille vastannut, kertokaa jos jossain menen pieleen. - kawe
HTZA kirjoitti:
Kuten olen monille vastannut, kertokaa jos jossain menen pieleen.eriäviin tulkintoihinne *sosiaalipolitiikan hoidon mahdollisuuksista *laman aikana.
Uskon että Pirre on tukalassa ja kovin turhauttavassa tilanteessa tässä elämänsä vaiheessa. Talo on koti johon liittyy koko elämä, eikä se että paikkakunta jossa se sijaitsee ole nyt oleellinen kysymys, vaan käytännön elämästä selviäminen inhimillisesti, heidän elämäänsä kunnioittaen.
Tämä pätkä koskee tuhansia perheitä tällä hetkellä.
Kuten kaikki tiedämme sosiaaliturvamme rakentuu verotuloihin niin kunta-. kuin valtionkin budjetin tulo ja menoarviossa.
Koska yritysten tilauskanta ja esim. satamien kauttakulku on hiipunut alle puoleen aiemmasta, jokainen tietää ettei palkkoja makseta jos raha ei liiku.
Työllisyyttä yritetään ylläpitää lainarahalla korjausrakentamisena kun uutta ei juurikaan rakenneta ym. kuntien taloustilannetta helpottaen.
Ei ole olemassa yhteiskuntaa joka maksaa kaikille kaikkea, yhteiskunta olemme me ja ne yksityiset, yritykset ja muut verovelvoitetut jotka pitävät pyörät hyrräämässä.
Sosiaalipuolen ongelmat ovat kokonaisvaltaisia ja koskevat meitä läpi elämämme. En halua erotella ihmisiä joihinkin kulujen eriarvoistavaan ja syyllistävään lokerosysteemiin, vaan jos valtikka olisi kädessäni lisäisin niitä räätälöityjä , yksilöityjä palveluja jonka piirissä itse nyt olen. Tämä on onnistunut koska asun kaupungin keskustassa ja ne on ollut näppärästi järjestettävissä., tämähän ei toimi kaikkialla ja minullakin oman aktiivisuuden ansiosta olin mukana päättämässä asioistani. Tämä muutaman vuoden erittäin raskaan elämänvaiheen jälkeen. Nyt on mukava olla olemassa vaikka rahaa on todella vähän kulujen jälkeen.
Pärjäilkää hyvät ihmiset, koska sinnikkyys palkitaan aina, vai riittääkö sekään. - Työtön, työtön...
HTZA kirjoitti:
Kuten olen monille vastannut, kertokaa jos jossain menen pieleen.Jokainen sun viesti on mennyt pieleen. Et tunnu yhyeiskunnasta mitään tietävän. "Muuttakaa Helsinkiin" Missä vitussa niitä työpaikkoja sieltä kaikille riittää ja asuntoja. Eikä ihmisten tarvi kodeistaan mihinkään lähteä, koska työpaikat on siiretty ulkomaille tai ajettu konkursiin, kun ei ahneudella ole rajaa, mikään tulos ei ahneille osakaille riitä, ihmiset pellolle. Silloin se on yhteiskunnan velvollisuus elättää jos ei itse ole työpaikkaansa jättänyt, niin se vaan menee.
- järjestelmä tuntuisi?
Essolaisille kirjoituksessa esitetty järjestelmä sopisi oikein hyvin. Ruuhka-aikoina Einari Essonen voisi palkata meitä lyhytaikaisiin työsuhteisiin Essolle, ja sitten töiden loputtua hän voisi potkia meidät ulos ilman vaivalloisia YT-neuvotteluja. Työstä saadut lisäansiot eivät myöskään pienentäisi eläkettämme.
Täytyy ensi viikolla käsitellä Esson parlamentissa tämä ehdotus oikein kunnolla. Muutaman keskarin voimalla voimme keksiä systeemiin vielä hyviä lisäominaisuuksia, jonka jälkeen järjestelmä voitaisiin ottaa valtakunnalliseen käyttöön. Se parantaisi suuresti elämämme laatua.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713