Ei oikein tiedä kumman ostaisi. Molemmilla on omat hyvät puolensa 111cdi Vito tulee samoilla varusteilla halvemmaksi kuin 105hv Transporter. Volkkari on etuvetoinen ja kulkee talvella paremmin kuin Vito. Tilantarpeeseen Vito riittää vallan mainiosti. Huollot ovat samaa hintaluokkaa, mutta kumman eduksi kääntyy jälleenmyyntiarvo? Mersussa on alovakautus järjestelmä joka taas Volkkarista puuttuu. Vw on hieman taloudellisempi ja sitä on kehutta useissa testeissä.. Vaikea valinta
Vito vai Transporter?
17
12074
Vastaukset
- walker
Ota Vito jos haluat espanjalaisen vikakokoelman.
- jokuvaan
Vitossa on ESP ja syystä, TAKAVETO!
Pakettiauton takaveto on ihan toinen juttu kuin esim. henkilöautojen. Ajonvakautukset eivät pelasta vitoa.
Jos luotettavuutta hakee niin pisteet menevät myös transporterille, uusi malli perustuu paljolti vanhaan hyväksi koettuun.
Jälleenmyyntihinnassa(ketä kiinnostaa?) voitto menee varmaan täpärästi vitolle, tähden loiste voi sokaista.
Sinänsä kun transporter on uusi ja haluttu malli on varmaa ettei mitään alennus-etuja saa varusteissa....
Ja varoituksen sana, varsinkin naisväki voi ihastua pysyvästi tämän hetkisiin pakettiautoihin, monen mielestä paljon parempi kulkuväline kuin henkilöauto.- räpeltäjä
etu- ja takaveto aivan eri juttu paketiautossa ja veilä se ajaako kuorma päällä vai ei..
takaveto kuorma peittoo portterin 2-0
ja taas ilman kuormaa toisin päin ...
mutta mutta niin kuin itsellä on kärry joka painaa kaikkineen sen 1800kg ja tyhjällä portterilla sehän on tappopeli talvi liukkailla varsinkin jos paku vielä kuormattu tavaratilasta johtuen tietysti taakse (kyseessä 9hlön paku )...niin on siinä mäessä ja peruutaessa mukavaa kun koslasta pito katoo ..
että tuo TAKAVETO ja pito ongelmat jotain japanilais tyyppisen autolijan fobioita..
ja naisväestä hiukan kiinni...kyllä meillä ainakin mese kelpaa ennemmin kuin minnekään sopimaton portteri ... - Mercedes Benz
räpeltäjä kirjoitti:
etu- ja takaveto aivan eri juttu paketiautossa ja veilä se ajaako kuorma päällä vai ei..
takaveto kuorma peittoo portterin 2-0
ja taas ilman kuormaa toisin päin ...
mutta mutta niin kuin itsellä on kärry joka painaa kaikkineen sen 1800kg ja tyhjällä portterilla sehän on tappopeli talvi liukkailla varsinkin jos paku vielä kuormattu tavaratilasta johtuen tietysti taakse (kyseessä 9hlön paku )...niin on siinä mäessä ja peruutaessa mukavaa kun koslasta pito katoo ..
että tuo TAKAVETO ja pito ongelmat jotain japanilais tyyppisen autolijan fobioita..
ja naisväestä hiukan kiinni...kyllä meillä ainakin mese kelpaa ennemmin kuin minnekään sopimaton portteri ...Osta käytettynä Vito 108 CDi tai 110 CDi. Kestävät reippaasti sen 400tkm. Huomaa että noi mallit ovat etuvetosia luistonestolla varustettuna. Ja ovat hyviä ajettavia.. Eli edellinen malli Vitosta. Muista että Mersu on aina Mersu!! Kummalla luulet saavan silmäniskuja naisilta, Volkkarilla vai Mersulla? Tarvitseeko edes vastata? Kertoo vähän imagosta ja omasta rahatilanteesta... ikinä tiiä jos vaikka laitat oman vaimon vaihtoon kun ostat Mersun ja saat kyytiisi kesällä jonkun tyrmäävän blondin. Mietihän sitä... ;)
- ???
Mercedes Benz kirjoitti:
Osta käytettynä Vito 108 CDi tai 110 CDi. Kestävät reippaasti sen 400tkm. Huomaa että noi mallit ovat etuvetosia luistonestolla varustettuna. Ja ovat hyviä ajettavia.. Eli edellinen malli Vitosta. Muista että Mersu on aina Mersu!! Kummalla luulet saavan silmäniskuja naisilta, Volkkarilla vai Mersulla? Tarvitseeko edes vastata? Kertoo vähän imagosta ja omasta rahatilanteesta... ikinä tiiä jos vaikka laitat oman vaimon vaihtoon kun ostat Mersun ja saat kyytiisi kesällä jonkun tyrmäävän blondin. Mietihän sitä... ;)
Kun vie autoa liikkeeseen korjattavaksi. Harvemmin olen kuullut naisten iskemisen kuuluvan valinta kriteereihin. Tietenkin jos naama on kuin petolinnun pe**e, aivot kuin ka**lla, eikä pipp***ssä piisaa pituutta, niin näitä joutuu kompensoimaan autolla. :)))
- kyllä
??? kirjoitti:
Kun vie autoa liikkeeseen korjattavaksi. Harvemmin olen kuullut naisten iskemisen kuuluvan valinta kriteereihin. Tietenkin jos naama on kuin petolinnun pe**e, aivot kuin ka**lla, eikä pipp***ssä piisaa pituutta, niin näitä joutuu kompensoimaan autolla. :)))
On volkkaria sen verran lähiaikoina korjattu,
että on hiukset pystyssä ja ei ole vielä viat loppu. - räpeltäjä
kyllä kirjoitti:
On volkkaria sen verran lähiaikoina korjattu,
että on hiukset pystyssä ja ei ole vielä viat loppu.onko mitään väliä jos kaikki paikat laukeamaan..
ei kai se merkin vika ole onha näitä vika sieluja ja kannatas ensin kertoa paljon ajettu ja mitä ajettu..
itse kierrän kaukaa lähettien,putkiliikkeiden,ym muitten yhteiskäyttö autot...
koska olen kengittänyt ja täysinäistä väärin käyttöa harjoittanut ...ja pelkästään ajetaan alkukilometrit sillä periaatteella että onhan tässä takuu ...
sama koskee koeajoautoja en ostaisi yhtään autoa mitä olen koeajanut mittarissa ei tonniakaan ja polkenut kuin vierasta sikaa - kyllä
räpeltäjä kirjoitti:
onko mitään väliä jos kaikki paikat laukeamaan..
ei kai se merkin vika ole onha näitä vika sieluja ja kannatas ensin kertoa paljon ajettu ja mitä ajettu..
itse kierrän kaukaa lähettien,putkiliikkeiden,ym muitten yhteiskäyttö autot...
koska olen kengittänyt ja täysinäistä väärin käyttöa harjoittanut ...ja pelkästään ajetaan alkukilometrit sillä periaatteella että onhan tässä takuu ...
sama koskee koeajoautoja en ostaisi yhtään autoa mitä olen koeajanut mittarissa ei tonniakaan ja polkenut kuin vierasta sikaaEi nämä viat ole väärästä käytöstä tulleet ja kyllä paku on työkalu kun putkimies,pullakuski tai kuka vaan ostaa sen niin kyllä sen pitää kestää ihan niin kuin kuorma-auton tai minkä vaan koneen.
Monet viat ovat tyyppivikoja ja huonoa osien mitoitusta ym.maf,vaihdelaatikko,nivelet,lämppärin kenno,
virtalukko,ruiskun hihna,jakopää,lampunpesimet,
vaihteensiirto,maali ei pysy sinkin päällä,eberi,
keskuslukko,sähkö liitokset sauhuaa,valon vaihtajaviiksi sulaa,öljypohjan proppu menee aika-ajoin jumiin ja pitää uusia,käsijarrun vaijerit,taka jarrulevyt näissäkin ruostuu vaihto kuntoon aika nopsasti.
Tässähän näitä 170000 ajettu tämä yksilö.
Vielä kun tuli samaan rysään muuta kuluvaa jakopään lisäksi niin yhden kuukauden aikana meni rahaa omiin korjauksiin ja osiin ja loput korjaamolle ja osiin noin 1500 erkkiä!!!!
Olen ajanut enempi ajetuilla japseilla ilman mitään murheita,paitsi että ruostuvat hanakammin ja ovat huonompia ajaa.
Kyllä näistä voi spekuloida mutta minä en omia
työkoneitani tahallaan riko. - räpeltäjä
kyllä kirjoitti:
Ei nämä viat ole väärästä käytöstä tulleet ja kyllä paku on työkalu kun putkimies,pullakuski tai kuka vaan ostaa sen niin kyllä sen pitää kestää ihan niin kuin kuorma-auton tai minkä vaan koneen.
Monet viat ovat tyyppivikoja ja huonoa osien mitoitusta ym.maf,vaihdelaatikko,nivelet,lämppärin kenno,
virtalukko,ruiskun hihna,jakopää,lampunpesimet,
vaihteensiirto,maali ei pysy sinkin päällä,eberi,
keskuslukko,sähkö liitokset sauhuaa,valon vaihtajaviiksi sulaa,öljypohjan proppu menee aika-ajoin jumiin ja pitää uusia,käsijarrun vaijerit,taka jarrulevyt näissäkin ruostuu vaihto kuntoon aika nopsasti.
Tässähän näitä 170000 ajettu tämä yksilö.
Vielä kun tuli samaan rysään muuta kuluvaa jakopään lisäksi niin yhden kuukauden aikana meni rahaa omiin korjauksiin ja osiin ja loput korjaamolle ja osiin noin 1500 erkkiä!!!!
Olen ajanut enempi ajetuilla japseilla ilman mitään murheita,paitsi että ruostuvat hanakammin ja ovat huonompia ajaa.
Kyllä näistä voi spekuloida mutta minä en omia
työkoneitani tahallaan riko.tuntuu ettei oo alaleukaa ollenkaan jos sanotaan että putkiliikkeen ajossa olelleella raskaassa kuormassa ei paku väsy enemmän kuin terveisien ajossa ja sitten lähetti ajossa jossa ei jäähdytetä ajon jälkeen ollenkaan ja esim starttaus kertoja kymmeniä päivään verraten a-b siirtymässä työ ajossa niitä on maksimissaa 4 paivään...
itsellä ollut uutta pakua terveisien ajossa sinne 200 tonniin asti eikä mitää väsyneitä paikkoja verraten tutun putkikaverin autoissa samassa ajassa
esim öljy pohjanroppu taitaa mennä jumiin liian tiukasta ja kuparin uusimattomuudesta...
virtalukko verrannolinen sitä käytettyyn käyttö kertaan ..
takajarrut menee juntturiin käytön puutteessa muissakin pakuissa...
onko auto uudesta lähtien ollut ? - eikä
räpeltäjä kirjoitti:
tuntuu ettei oo alaleukaa ollenkaan jos sanotaan että putkiliikkeen ajossa olelleella raskaassa kuormassa ei paku väsy enemmän kuin terveisien ajossa ja sitten lähetti ajossa jossa ei jäähdytetä ajon jälkeen ollenkaan ja esim starttaus kertoja kymmeniä päivään verraten a-b siirtymässä työ ajossa niitä on maksimissaa 4 paivään...
itsellä ollut uutta pakua terveisien ajossa sinne 200 tonniin asti eikä mitää väsyneitä paikkoja verraten tutun putkikaverin autoissa samassa ajassa
esim öljy pohjanroppu taitaa mennä jumiin liian tiukasta ja kuparin uusimattomuudesta...
virtalukko verrannolinen sitä käytettyyn käyttö kertaan ..
takajarrut menee juntturiin käytön puutteessa muissakin pakuissa...
onko auto uudesta lähtien ollut ?mutta en ole putkimies enkä mikään muukaan mikä
vaikuttaisi siihen,että auto ei kestä.
Kyllä olen pienestä pitäen ollut traktorien,kuorma-autojen ym kanssa tekemisissä,
prkel..on ollut kaivureita ja vaikka mitä ja kyllä noi volkkarit on ollut täys paskoja.
Ei mulla ole mitään syytä valehdella tai muuta sellaista,ite olen omillani ostanut ja silleen.
Eikä käytöllä voi vaikuttaa jokaisen komponentin kestävyyteen.
On tana ollut Audista alkaen volkkareita ja samat
konserni viat on seurannu 80-luvulta asti.
Ihan turha tulla urputtamaan mitään käyttäjän
virheistä,kun kaikki autoni eivät ole uutena
ostettuja,vai pitääkö volkkareihin ja audeihin laittaa erikseen merkintä,että KÄYTÄ VAROVASTI! - räpeltäjä
eikä kirjoitti:
mutta en ole putkimies enkä mikään muukaan mikä
vaikuttaisi siihen,että auto ei kestä.
Kyllä olen pienestä pitäen ollut traktorien,kuorma-autojen ym kanssa tekemisissä,
prkel..on ollut kaivureita ja vaikka mitä ja kyllä noi volkkarit on ollut täys paskoja.
Ei mulla ole mitään syytä valehdella tai muuta sellaista,ite olen omillani ostanut ja silleen.
Eikä käytöllä voi vaikuttaa jokaisen komponentin kestävyyteen.
On tana ollut Audista alkaen volkkareita ja samat
konserni viat on seurannu 80-luvulta asti.
Ihan turha tulla urputtamaan mitään käyttäjän
virheistä,kun kaikki autoni eivät ole uutena
ostettuja,vai pitääkö volkkareihin ja audeihin laittaa erikseen merkintä,että KÄYTÄ VAROVASTI!eli ei nyt tämä pelkästään volksuu koske ..
kyllähän käytöllä siihen kestävyyteen vaikutetaan onha nihan utopistista väittää toisin mutta ymmärretään ne yölliset viinan huuruiset kommentit että kyllä kestää...
ja jos ajossa ei vikaa niin tuttu saa autostaan aina kytkimen ajettua loppuun 50 tonniin ja ei kuulemma ole käytössä vikaa autot on huonoja ja tämä toistuu erimerkeissä peräjälkeen
ja toisesksi ei putkimies siihen syyllinen vaanse kuorma kyydissä ja jos voit kumota ammatikseen vw korjaavan tiedon niin veikee homma sitten tällä tiedolla merkki liikkeen huolto on lasten kengissä verrattuna kaveriin joka on ollut tekemisissä vehkeitten kanssa ...
eli osta uus auto ja tuumaa sitten käyttö kokemukset ...käytettyt on näissä puheissa aivan eriasia - ei kai
räpeltäjä kirjoitti:
eli ei nyt tämä pelkästään volksuu koske ..
kyllähän käytöllä siihen kestävyyteen vaikutetaan onha nihan utopistista väittää toisin mutta ymmärretään ne yölliset viinan huuruiset kommentit että kyllä kestää...
ja jos ajossa ei vikaa niin tuttu saa autostaan aina kytkimen ajettua loppuun 50 tonniin ja ei kuulemma ole käytössä vikaa autot on huonoja ja tämä toistuu erimerkeissä peräjälkeen
ja toisesksi ei putkimies siihen syyllinen vaanse kuorma kyydissä ja jos voit kumota ammatikseen vw korjaavan tiedon niin veikee homma sitten tällä tiedolla merkki liikkeen huolto on lasten kengissä verrattuna kaveriin joka on ollut tekemisissä vehkeitten kanssa ...
eli osta uus auto ja tuumaa sitten käyttö kokemukset ...käytettyt on näissä puheissa aivan eriasiaViat tule vaikka kuinka yrität väittää,käytön
erilaisuudella.
Kyllä sähköviat tulee ilmi jos on tullakseen ja
en keksi miten maffin voi itse rikkoa ajamalla
huonosti/hyvin.
Ei toi mun auto muutu sen paremmaksi olin
kännissä tai en.
Näkeehän ton homman kun seuraa keskusteluja ja
jututtaa korjaamo henkilökuntaa:Vokkelo on hyvä
ajaa ja paksut pellit,mutta japsit on varmatoimisempia. - räpeltäjä
ei kai kirjoitti:
Viat tule vaikka kuinka yrität väittää,käytön
erilaisuudella.
Kyllä sähköviat tulee ilmi jos on tullakseen ja
en keksi miten maffin voi itse rikkoa ajamalla
huonosti/hyvin.
Ei toi mun auto muutu sen paremmaksi olin
kännissä tai en.
Näkeehän ton homman kun seuraa keskusteluja ja
jututtaa korjaamo henkilökuntaa:Vokkelo on hyvä
ajaa ja paksut pellit,mutta japsit on varmatoimisempia.nämäkö ei vaikuta auton kestoon ollenkaan :
turbolla varustetun moottorin kylmiltään kierostaminen ja suora sika poljenta kylmänä..
sama kuumana ja sammuttaminen lämmöt tappissa (monta kertaa esim lähetti ajossa )
5 vaiteella vedättäminen pienissä noupeudessa ei vaikuta ollenkan laatikon kestoon..
kytkimen luistattaminen ei kuluta sitä yhtään enempää kuin maantie ajo...
pakkas käynnistykset ilman esilämmitystä parantavat moottorin kestoa...
virtalukon monin kertainen käyttö kaupunkiajossa verraten matkaajoon ei rasita sitä yhtään enempää..haloo ....kyllä se liike siinä sen kuluman tekee avain nipun koosta puhumattakaan..
startti ei kulu yhtään enenpää 5000 kertaa startatessa verrattuna 200:n startti kertaan ....
renkaathan eivät sitten kulu samoilla periaatteilla sitten olenkaan niilähän ajaa sitten 250000 km per setti ...
on se ihmeellinen asia tuo kulumisen estyminen käytöstä riippumatta ...sittenhän tuon minun 450tonnia ajettu rakkineeni on kulumaton kuin 50 tonnia ajettu...vähän kulunut =parempi mieli..
itseasissa japseissa on hyvä tekniikka siitä ei pääse yli eikä ympäri ...
ps: on se ihmeellistä jos toinen ajaa esim kytkimellä 200000 km ja toinen 50000km mistähän se johtuu ...eikai vaan käytöstä - taitaa
räpeltäjä kirjoitti:
nämäkö ei vaikuta auton kestoon ollenkaan :
turbolla varustetun moottorin kylmiltään kierostaminen ja suora sika poljenta kylmänä..
sama kuumana ja sammuttaminen lämmöt tappissa (monta kertaa esim lähetti ajossa )
5 vaiteella vedättäminen pienissä noupeudessa ei vaikuta ollenkan laatikon kestoon..
kytkimen luistattaminen ei kuluta sitä yhtään enempää kuin maantie ajo...
pakkas käynnistykset ilman esilämmitystä parantavat moottorin kestoa...
virtalukon monin kertainen käyttö kaupunkiajossa verraten matkaajoon ei rasita sitä yhtään enempää..haloo ....kyllä se liike siinä sen kuluman tekee avain nipun koosta puhumattakaan..
startti ei kulu yhtään enenpää 5000 kertaa startatessa verrattuna 200:n startti kertaan ....
renkaathan eivät sitten kulu samoilla periaatteilla sitten olenkaan niilähän ajaa sitten 250000 km per setti ...
on se ihmeellinen asia tuo kulumisen estyminen käytöstä riippumatta ...sittenhän tuon minun 450tonnia ajettu rakkineeni on kulumaton kuin 50 tonnia ajettu...vähän kulunut =parempi mieli..
itseasissa japseissa on hyvä tekniikka siitä ei pääse yli eikä ympäri ...
ps: on se ihmeellistä jos toinen ajaa esim kytkimellä 200000 km ja toinen 50000km mistähän se johtuu ...eikai vaan käytöstäluetun ymmärrys vaikeaa,en ole puhunut mitään
moottorista,renkaista...vaan sähkölaiteissa
olevat viat ei tuu yrittämälläkään.
Olen sen verran kone ja automies ettei tarvii
neuvoa kuinka kalustoa käytetään/huolletaan. - räpeltäjä
taitaa kirjoitti:
luetun ymmärrys vaikeaa,en ole puhunut mitään
moottorista,renkaista...vaan sähkölaiteissa
olevat viat ei tuu yrittämälläkään.
Olen sen verran kone ja automies ettei tarvii
neuvoa kuinka kalustoa käytetään/huolletaan.väitätkö että virtalukkoon (sähkölaite ?) ei tule sitä enemmän vikaa kuin sitä käytetään...
esim vw mittaristo viat tulee vain käytön seuraksena ja tämä on pelkästään tärinästä johtuvaa ( sen verran on kolvattu nuita mittareita )=vähemmän tärinää vähemmän vikaa
kunoa jos pystyt - olkoon
räpeltäjä kirjoitti:
väitätkö että virtalukkoon (sähkölaite ?) ei tule sitä enemmän vikaa kuin sitä käytetään...
esim vw mittaristo viat tulee vain käytön seuraksena ja tämä on pelkästään tärinästä johtuvaa ( sen verran on kolvattu nuita mittareita )=vähemmän tärinää vähemmän vikaa
kunoa jos pystytnäin,mutta kyllä työkalun pitäisi kestää vähän paremmin.
Ei tojossa ole noin paljon riesaa ollut.
- vwvwvwvw
Jos haluat ettei talvella palele, niin ota vw. FAKTA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261117Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55902- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759