Viimeinen katolilainen piispa hukkui Pohjanlahteen 1522.
Syy ei ollut luterilaisen uskon, vaan unionisotien ja tanskalaisten. Se oli tanskalaisten pelkkää valtapolitiikkaa. He olivat hallinneet unionia, eivätkä halunneet ruotsalaisten pääsevän omilleen.
Luterilainen usko ei ollut silloin vielä edes vakiintunut Ruotsiin.
Katolilaiset vääristää historiaa
5
305
Vastaukset
Ensinnäkin: en ihanymmärtänyt viestistäsi sitä, että minkä jutun katoliset väärensivät. Senkö että luterilaiset olisivat olleet syy piispa Kurjen hukkumiseen?
Ja sitä paitsi kaikki uskonnot ja kirkot vääristelevät historiaa pikkuisen (tai hyvin paljon kun mormonit ovat kyseessä). Esimerkiksi protestanttiset kirkot ovat vastuussa siitä että yhä edelleen ihmiset "tietävät" että keskiajalla kaikki luulivat maan olevan littana ja että tilanherroilla olisi muka ollut ensiyön oikeus naisiin. Kumpikin väittämä keksittiin koska niillä haluttiin osoittaa, että katolinen kirkko salli irstailun ja esti kaikkea tiedettä kehittymästä. Niin, kyllä keskiajalla tiedettiin maan olevan pallo!- pikkutekijöitä
Katolisen kirkon vääristelyn ja valehtelun edessä. Mieti kuinka kauan peiteltiin Irlannin poikakotien ja muidenkin lastenkotien rikoksia? Kuinka kokonaisia kansoja tuhottiin Jumalan nimissä kullankiilto silmissä Amerikoissa?
Kuka keksi anekaupan tai inkvisiition?
Viimeisin hauska tapaus oli kun katolinen kirkko rahoitti mm.kondomitehtaista maailmalla.. :-)))) pikkutekijöitä kirjoitti:
Katolisen kirkon vääristelyn ja valehtelun edessä. Mieti kuinka kauan peiteltiin Irlannin poikakotien ja muidenkin lastenkotien rikoksia? Kuinka kokonaisia kansoja tuhottiin Jumalan nimissä kullankiilto silmissä Amerikoissa?
Kuka keksi anekaupan tai inkvisiition?
Viimeisin hauska tapaus oli kun katolinen kirkko rahoitti mm.kondomitehtaista maailmalla.. :-))))Amerikassa olivat kyllä murhapuuhissa ensisijaisesti espanjalaiset soturit, eivät kirkonmiehet (kyllä hekin julmuuksiin syyllistyivät, sitä ei käy kieltäminen). Konkistadorit perustelivat toimintaansa uskonnolla, mutta he eivät edutaneet kirkkoa ja sitäpaitsi hyvin monet katoliset papit syyttivät heitä julmuuksista. Se pikku seikka hallutaan nykyään unohtaa.
Inkvisitio on saanut pahan maineensa protestanttien vääristelyn takia. esimerkiksi Espanjan inkvisitiota pidetään äärimmäisen julmana laitoksena, vaikka tosiasiassa neljänsadan toimintavuotensa aikana teloitti "peräti" 53 ihmistä noitanana. Kun miettii että pari sataa vuotta kestäneissä protestanttisissa noitavainoissa kuoli ainakin kymmeniä tuhansia ihmisiä, niin ei se inkvisitio niin julmalta tunnu.
Kuten jo edellisessä viestissä totesin, kaikki kirkkokunnat vääristelevät historiaa. Kaikki ne ovat osallistuneet julmuuksiin.- tehtaankadulta
Michelarkangelo kirjoitti:
Amerikassa olivat kyllä murhapuuhissa ensisijaisesti espanjalaiset soturit, eivät kirkonmiehet (kyllä hekin julmuuksiin syyllistyivät, sitä ei käy kieltäminen). Konkistadorit perustelivat toimintaansa uskonnolla, mutta he eivät edutaneet kirkkoa ja sitäpaitsi hyvin monet katoliset papit syyttivät heitä julmuuksista. Se pikku seikka hallutaan nykyään unohtaa.
Inkvisitio on saanut pahan maineensa protestanttien vääristelyn takia. esimerkiksi Espanjan inkvisitiota pidetään äärimmäisen julmana laitoksena, vaikka tosiasiassa neljänsadan toimintavuotensa aikana teloitti "peräti" 53 ihmistä noitanana. Kun miettii että pari sataa vuotta kestäneissä protestanttisissa noitavainoissa kuoli ainakin kymmeniä tuhansia ihmisiä, niin ei se inkvisitio niin julmalta tunnu.
Kuten jo edellisessä viestissä totesin, kaikki kirkkokunnat vääristelevät historiaa. Kaikki ne ovat osallistuneet julmuuksiin.Eikä Espanjalainen inkvisitio ollut muuta kuin Ferdinandin ja Isabellan
ihan oma tekele. Paavi olisi halunnut lakkauttaa koko laitoksen, muttei
pystynyt sitä tekemään. Espanjan inkvisitio oli pelkästään maallinen etnisen
puhdistuksen työkalu. - ketään
Michelarkangelo kirjoitti:
Amerikassa olivat kyllä murhapuuhissa ensisijaisesti espanjalaiset soturit, eivät kirkonmiehet (kyllä hekin julmuuksiin syyllistyivät, sitä ei käy kieltäminen). Konkistadorit perustelivat toimintaansa uskonnolla, mutta he eivät edutaneet kirkkoa ja sitäpaitsi hyvin monet katoliset papit syyttivät heitä julmuuksista. Se pikku seikka hallutaan nykyään unohtaa.
Inkvisitio on saanut pahan maineensa protestanttien vääristelyn takia. esimerkiksi Espanjan inkvisitiota pidetään äärimmäisen julmana laitoksena, vaikka tosiasiassa neljänsadan toimintavuotensa aikana teloitti "peräti" 53 ihmistä noitanana. Kun miettii että pari sataa vuotta kestäneissä protestanttisissa noitavainoissa kuoli ainakin kymmeniä tuhansia ihmisiä, niin ei se inkvisitio niin julmalta tunnu.
Kuten jo edellisessä viestissä totesin, kaikki kirkkokunnat vääristelevät historiaa. Kaikki ne ovat osallistuneet julmuuksiin.kuolemaan. Sen teki maallinen oikeus. Inkvisitio oli vain tutkiva tuomioistuin. Syyllisiksi havaitut luovutettiin maalliselle oikeudelle. Usein inkvisitio totesi henkilön viattomaksi. Inkvisitio tutki kerettiläistapauksia. Noidista se ei juuri ollut kiinnostunut. Noitavainot olivat protestanttien heiniä. Rationalismin kääntöpuoli on aina taikausko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654