Kertokaapa minkä merkkisten e-pillerien kanssa on halutukset laskeneet / kasvaneet...Tottakai tuo on yksilöllistä, mutta silti olisi kiva "kuulla" tuosta...!
Pillerimerkki + halujen muutos?
StadinKundi29
91533
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 9
Vanhimmat
Olen syönyt vain yhden merkkisiä pillereitä, Melianeja. Olen syönyt niitä kohta kuusi vuotta, ja halut sen kun kasvavat. Mitä enemmän seksiä harrastan mieheni kanssa, sitä enemmän minä sitä haluan.
Mites oli ennen Melianen käyttöä verrattuna tähän hetkeen - mitä käytit miten paljon enemmän nykyisellään halutukset "vaivaa" mitä haittoja on ollut?
Hei!
Ennen pillereitä käytin kortsuja, ja poikaystävä oli silloin eri. Halut olivat silloinkin melko korkeat, huolimatta siitä, että mies ei ollut kovin hyvä sängyssä. Aloitin pillerit 17-vuotiaana ja 19-vuotiaana tapasin nykyisen mieheni. Eli olin syönyt pillereitä pari-kolme vuotta. Mekin käytimme aluksi "varmistuksena" kortsua, mutta se jätettiin pian (lääkäritestien jälkeen) pois.
Syy siihen, että aloitin pillerin syönnin noinkin nuorena (ja ekassa suhteessa) oli kortsujen hajoaminen. Meillä hajosi kesän aikana parikin kortsua ja kerran söin jälkiehkäisypilleritkin. Luotto kortsuihin oli nollassa, joten seksi ei ollut kovin nautinnollista johtuen siitä, että kokoajan sai pelätä, hajoaako se. Lisäksi seksi ei ollut kovin spontaania. Pillereiden kanssa nämäkin ongelmat ovat hoidettuja.
Kyllähän noista halutuksista on välissä "vaivaakin", mies ei aina jaksa yhtä paljon kuin minä, eikä häntä aina tee mieli silloin kun mua haluttaa.
Haittoja oli lähinnä alkukuukausina, silloin vaivasi rintojen aristelu, turvotus, mielialan vaihtelut ja itkuisuus. Sivuoireet kuitenkin katosi n. 3kk:n jälkeen. Muita haittoja ei juuri ole ollut.
Toivottavasti tässä oli ne vastaukset, jota etit :)
t: Miina
Minäkin olen syönyt Melianea kohta vuoden verran ja tyytyväinen olen. Halut ei oo kadonnu mihinkään - mitä nyt vähän laantuneet ihan niistä suhteen alkuajoista, mutta se lienee asiaankuuluvaa. Sellanen ikävämpi juttu kyllä tuli ilmi ihan ekoina pillerikuukausina: alusvaategarderoobi meni uusiksi kun rinnat kasvoivat yhden kuppikoon. Tai no, onko sekään nyt sitten niin ikävää... ;-)
Mulla on nyt Harmonet-merkkiset. Olin sitä ennen käyttänyt Marveloneja lähes kolme vuotta. Vaihdon yhteydessä huomasin hormonaalisten muutosten vaikutuksen, ja mulla ainakin mieliala nousi ja "panetti" paljon useemmin ku ennen.
Tosin mulla on näiden uusien pillerien myötä jonkulainen yleinen herkkyys alkanut vaivaamaan, itkettää useemmin ja olen alkanut pelkäämään kaikkea jossa on pienikin riski satuttaa itsensä.
Voisko johtua estradiolista ??
Niin, nuo Marvelonit on 70-luvulla kehitettyjä pillereita joissa on aika korkeat hormonitasot ( en muista niiden nimiä nyt) ja Harmonetit ovat matalahormonisia pilsui. Niitä ei sitten kannata jättää väliin vaan olla aikas huolellinen niiden käytössä. Tod.näk. pettävät helpommin, kuin nuo 70-luvun "hormonipommit".
Aion itse luopua ihan pian pilsuista kokonaan, ja kysellä hormonittomia vaihtoehtoi. On nimittäin tota ikää tullut ja vakavasti otettavaa sukurasitetta veritulpan kans (resessiivisesti periytyvä hyperlipidemia)-.Itse oon kai geenin kantaja, mutta en sairasta.
Eli ite käytän Diane Nova-merkkiä ja se onkin ainut merkki, jota oon käyttänyt ja on huomattavasti lisännyt haluja, mutta myös tehnyt hirveän herkäksi, että itken paljon herkemmin nykyään ja on myös lisännyt hieman aggressiivisuutta, että tempperamenttisuus saattaa ilmetä paljon äkillisemmin nykyään kuin ennen.
Itse aloitin Harmonet pillereiden syömisen 5 kuukautta sitten enkä ole huomannut haluissani minkäänlaista muutosta. Toisaalta tosin ollut tuon ajan pääasiassa sinkkuna. =D Mutta mielestäni haluttaa yhtä paljon tai yhtä vähän kuin ennenkin. PMS oireita ei juurikaan enää ole, en siis haudo kerran kuussa itsemurhaa. Kuukautisten jälkeen olen kyllä kiukkuinen kuin ampiainen. =D
Pillerimerkkini on Minulet. Hyvin ovat sopineet ja halut kyllä kasvaneet... Varsinkin 7päivän tauon aikana ennen kuukautisia huomaan haaveilevani seksistä koko ajan;)
Mulla oli ihan eka melianet, sit mercilonit ja vielä yasminit mut kaikilla sama vaikutus - halut kuihtui ja mieliala vaihtui niin ettei itekää oikein mukana pysynyt. Eli eipä vaihtamallakaan parantunu. En sit tiiä oisko sillä merkitystä et alotin pilsut kummiski suht aikaseen (15-vuotiaana, nyt 20)... Nytten ei sit oo melk vuoteen ollu mitään (mut eipä kyl oo enää vakituista miestäkään) ja olo on HUOMATTAVASTI tasapainoisempi.
Oisko sitten niin et joillekin pilsut ei vaan SOVI?