Poissaolot työvoimakoulutuksesta

LazyBum...

Olen kovassa flunssassa, mutta minulla ei ole juuri koskaan kuumetta kun olen kipeä. Eli en saa saikkua terveyskeskuksesta, mutta en toisaalta viitsisi mennä huomenna koulutukseen. Tämähän saattaa olla vaikka sikainfluenssaa.

Joten kysynkin, että tietääkö kukaan kuinka monta päivää voi olla koulutuksesta luvatta pois niin, että karenssi ei napsahda päälle? Kaksi päivää olen jo ollut pois, mutta kun en muista, oliko se "luvallinen" poissaolo kaksi, vai viisi päivää.

6

4293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukeneeni

Muistelen lukeneeni työttömyysturva-palstalta, että koulutuksesta saisi olla poissa kolme päivää ilman lääkärintodistusta. Luulisi nyt sikaflunssaikana, että olisivat joustavampia. Soittele työkkäriin ja kouluttajalle. Eiköhän tuo selvinne.

Oletko ollut yhteydessä terveyskeskuksen terveydenhoitajaan, josko kuitenkin tällaisena aikana se sairauslomalappu heruisi? Olen itsekin sellainen, jolle kuume ei nouse, vaan yleensä tapahtuu päinvastainen ilmiö (olen itse juuri toipumassa tuollaisesta, joten liikkeellä on tautia, joka tuskin sikaa on). Tauti on monesti kovempi kuumeettompana kuin kuumeen kera. Järjetöntä tuo kuumeen edellyttäminen.

• ap.

Tänään oli neljäs päivä luvattomasti poissa ja jos huomisen vielä olen niin silloin koulutus katkeaa. Niin luki säännöissä. Erikoinen yhteiskunta, ei voi muuta sanoa.

• et ilmoittanut
        ap. kirjoitti:

Tänään oli neljäs päivä luvattomasti poissa ja jos huomisen vielä olen niin silloin koulutus katkeaa. Niin luki säännöissä. Erikoinen yhteiskunta, ei voi muuta sanoa.

kurssin pitäjälle olevasi flunssassa. Nythän saa kai viikonkin sairaslomaa näin sikainfluenssakauden aikana, mutta puhelimitse pitää hoitaa asia. Jos kurssilta saat potkut tulee pitkä karenssi!!

• rahaa per lärvi
        ap. kirjoitti:

Kouluttaja rahastaa sinusta työkkäriltä ja TE-keskukselta per päivä, joten eivät kovin herkästi ilmoita sinua poissa olleeksi. Soittele nyt sinne kouluttajalle, varmasti saat homman anteeksi.

Tiedän tapauksia, joissa tyyppi oli poissa yli puolet koulutuspäivistä, eikä mitää seuraamuksia tullut. Sitten taas kurssillani yksi tyyppi erehtyi olemaan poissa ilman selityksiä sen kerran kun työkkärin täti tuli käymään. Sille kävi huonosti, vaikka oli kai ainoa päivä. minkä oli poissa.

ap. kirjoitti:

Käy ihmeessä terveyskeskuksessa hakemassa joku lappu vaikka terveydenhoitajalta ja ota yhteys kouluttajaan. Jos et tee mitään, niin karenssia paukkuu tai jos olet saanut työmarkkinatukea väh. 500 pvää tai olet alle 25-v ammattikouluttamaton, niin paukkuu 5 kk:n rangaistustyössäoloehto.

• poissaolosta
        rahaa per lärvi kirjoitti:

Kouluttaja rahastaa sinusta työkkäriltä ja TE-keskukselta per päivä, joten eivät kovin herkästi ilmoita sinua poissa olleeksi. Soittele nyt sinne kouluttajalle, varmasti saat homman anteeksi.

Tiedän tapauksia, joissa tyyppi oli poissa yli puolet koulutuspäivistä, eikä mitää seuraamuksia tullut. Sitten taas kurssillani yksi tyyppi erehtyi olemaan poissa ilman selityksiä sen kerran kun työkkärin täti tuli käymään. Sille kävi huonosti, vaikka oli kai ainoa päivä. minkä oli poissa.

Olen käynyt puolisen tusinaa erilaisia kursseja. Eräällä pitkällä kurssilla olin toista viikkoa putkeen poissa, jäi ryyppy päälle. Ilmoittelin kyllä aina silloin tällöin että "kipeenä" ollaan ja sairaus jatkuu. Kun viimein tulin niin ei mitään, jatkoin kurssia muina miehinä. Aina kannattaa ilmoittaa kurssin pitäjälle että on sairas!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3230
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      158
      1259
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      47
      829
    Aihe