Kun auton vetonivel kuluu alkaa sieltä jyrkissä kaarteissa kuulumaan naputusta. Se on merkki että se on kulunut, ilmeisesti naputus johtuu välyksestä joka sinne on syntynyt.
En ole ikinä tutustunut vetonivelen rakenteeseen.
Mutta mitä jos vain jatkaa ajamista sillä? Välykset ilmeisesti kasvavat kasvamistan ja meteli lisääntyy, mutta mitä tapahtuu jos nivel hajoaa kesken matkan. Loppuuko vaan veto vai? Vai leviääkö vetonivelen seudulta jotain muutakin?
Kuluneella vetonivelellä ajaminen
4
25836
Vastaukset
- mannelavetti
siis sen vetonivelen ja haluat jatko-aikaa sille,niin klemmaria auki ja paljon uutta rasvaa sisään.klemmarin avuksi tiivistykseen sika massaa.Näin tein focukselle joka renkaat ääriasennos rutisi ja sen jälkeen ajettiin pari kymmentä tuhatta kilsaa.
- hajottaa muutakin
Olen yhdessä autossa ajanut rahanpuutteen takia oikeanpuoleisen ulomman vetonivelen "loppuun" mutta ainakaan tässä tapauksessa en saanut niveltä hajotettua koska riittävän väljäksi kuluneena se alkoi kolinan lisäksi myös täristää niin pahasti ettei sen puolen peilistä erottanut mitään ja konepellin oikea nurkka tärisi moottoritienopeudessa niin reilusti että osui lokasuojan reunaan ja hankasi siitä maalit.
Siinä vaiheessa kun autolla ei voinut ajaa tärinän takia yli satasta oli pakko vaihtaa nivel koska seuraavaksi olisivat menneet laakerit ja alustan nivelet.
Kulunut nivel ei enää ehjäksi muutu rasvaa lisäämällä mutta pahin mitä se (yleensä) tekee on että täristää pyöränlaakerit ja pallonivelet hajalle. Nykyisissä autoissa niidenkin vaihto voi nelipyöräsuuntauksineen maksaa kyllä aivan penteleesti.
Yleensä nivel "räjähtää" vain jos takana on riittävän tehokas kone ja napsautetaan kytkin kiinni kierrokset tapissa. Tässä tapauksessa voi holtittomasti pyörivä vetoakseli tehdä kaupunkilegendojen mukaan vaikka mitä tuhoa.- myös että
nivel levähtää totaalisesti ja jumiutuu niin ettei auto liiku enää mihinkään edes hinaamalla ilman vetoakselin irrotusta pyörän navasta. Näin kävi jokunen vuosi sitten 1,6l koneella olevalle Opel Asconalle. Sisempi nivel kilahti. Eli kyllä suosittelisin nivelen vaihtoa viimeistään silloin kun ääntää jo suoraan ajaessakin,mieluiten jo paljon aikaisemminkin.
- Monttööri
Kun alkaa vetonivel kaarteessa naputtaa, niin kuski huoltoaikaa varaamaan laputtaa.
Elikkä korjaamolle ennen kuin tulee isompia vaurioita muuanne. Ei kannata edes kokeilla ajaa niveltä loppuun saakka. Kävellen on tylympi mennä korjaamolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne202227Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv282088Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941647Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k521609Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel761580- 1131430
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.501368- 831129
Martina haluaa tasoisensa miehen
Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol240997Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä
Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom21885