Lääkkeiden yhteisvaikutustako??

Olen kolme melkein 4 vuotta ravannut lääkärissä outojen oireiden takia:

- epätodellisuus, jatkuva sumuisuus
- air hunger; tunne ettei pysty hengittämään
- paha väsymys
- yleinen voimattomuus
- huono keskittyminen
- hikoilu
- levottomuus
- huono havainnointikyky
- huteruus, kömpelyys
- unohtelu, hajamielisyys
- pähinkänkuoressa: olen kuin unessa, en pysty tekemään joskus mitään kun tuntuu, että ilma loppuu eikä ajatukset kulje mihinkään.

Terveyskeskuksessa olen kuullut pelkkiä ympäripyöreyksiä, nyt olen viimein päässyt kunnollisiin mielenterveystutkimuksiin koska vaadin saada lähetteen. En kuitenkaan usko (vaikka minulla on esim. sosiaalisten tilanteiden pelkoa), että kaikki oireeni johtuisivat vain psyykestä.
Tänään huomasin, että ihan kuin epätodellinen oloni olisi pahentunut kun otin allergialääkettä ja sen jälkeen myöhemmin särkylääkkeen.
Voinko reagoida näin voimakkaasti lääkkeiden yhteisvaikutuksen takia?

Käyttämäni lääkkeet:

- antihistamiinit melkein joka päivä: loratadin sandoz, zyrteck tms.
- astman vuoksi buventol, avaava lääke
- ja seretide diskus hoitava lääke
- särkylääkkeenä paracetamol tai ketoriini
- apocyclin antibiootti

Olisin kiitollinen kaikista tiedonmurusista!!
2168
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Acneenko sitä käytät? Miten usei tarvitset särkylääkettä?

Tokihan sinulta on otettu mm. kilpirauhasarvot, eikö?

Minä menisin noilla oireilla neurologille jos kilpirauhasessa ei ole todettu vikaa

Äänestä

Mulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta noilla oireilla. Ja antihistamiinit pahentavat sitä eli väsyttävät ja tekevät entistä sekavammaksi! Otata kilpirauhaskokeet TSH ja T4V ja kerro ne arvot kilpirauhasfoorumillakin sitten!!! Älä luota siihen että lääkäri sanoo niiden arvojen olevan ok. Koska mullakaan ei ollut yli vanhentuneiden viitteiden. Suomessa ne viiterajat on perseellään. 95%:lla terveistä se TSH on alle 2,5. Joten muista tuo kun kertovat arvoja...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


selittämätön olotila kirjoitti:

Olen kolme melkein 4 vuotta ravannut lääkärissä outojen oireiden takia:

- epätodellisuus, jatkuva sumuisuus
- air hunger; tunne ettei pysty hengittämään
- paha väsymys
- yleinen voimattomuus
- huono keskittyminen
- hikoilu
- levottomuus
- huono havainnointikyky
- huteruus, kömpelyys
- unohtelu, hajamielisyys
- pähinkänkuoressa: olen kuin unessa, en pysty tekemään joskus mitään kun tuntuu, että ilma loppuu eikä ajatukset kulje mihinkään.

Terveyskeskuksessa olen kuullut pelkkiä ympäripyöreyksiä, nyt olen viimein päässyt kunnollisiin mielenterveystutkimuksiin koska vaadin saada lähetteen. En kuitenkaan usko (vaikka minulla on esim. sosiaalisten tilanteiden pelkoa), että kaikki oireeni johtuisivat vain psyykestä.
Tänään huomasin, että ihan kuin epätodellinen oloni olisi pahentunut kun otin allergialääkettä ja sen jälkeen myöhemmin särkylääkkeen.
Voinko reagoida näin voimakkaasti lääkkeiden yhteisvaikutuksen takia?

Käyttämäni lääkkeet:

- antihistamiinit melkein joka päivä: loratadin sandoz, zyrteck tms.
- astman vuoksi buventol, avaava lääke
- ja seretide diskus hoitava lääke
- särkylääkkeenä paracetamol tai ketoriini
- apocyclin antibiootti

Olisin kiitollinen kaikista tiedonmurusista!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu