Raamatun punainen lanka.

Salla.

Raamatun punainen lanka.

1. Moos. 2:19

Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui.

Adam tehtiin maasta
Moos. 2.
7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*

ja Eeva, Adamin kyljestä,

22 Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo.

23 Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu.*

ja heidän 2 lastaan

1. Mooseksen kirja 4

Kain ja Abel (Hyvä ja paha)

1 Mies yhtyi vaimoonsa Eevaan, ja Eeva tuli raskaaksi ja synnytti Kainin. Eeva sanoi: "Minä olen Herran avulla saanut poikalapsen."* [Nimi Kain muistuttaa heprean verbiä qana 'saada', 'hankkia'.]
2 Sitten hän synnytti Kainille veljen, Abelin. Abelista tuli lammaspaimen ja Kainista maanviljelijä.

Kain ja Abel (Hyvä ja paha)

1. Moos. 4:10

Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta?

Tässä on alku, ja jatkuu,

Jesaja 11

Daavidin jälkeläinen tuo oikeuden ja rauhan

1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.

Tässä Jumalan sanana,

Kanto maasta (Adam) sen kyljestä verso(Eeva) ja juuresta vesa (poika) hyvä ja paha yhdessä ihmisessä (Jeesus).
Joka lunastaa kaiken.

Jesaja 11

Daavidin jälkeläinen tuo oikeuden ja rauhan
1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.

2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:

3 hänen ilonsa on totella Herraa. Hän ei tuomitse silmämitalla eikä jaa oikeutta korvakuulolta

4 vaan antaa heikoille oikean tuomion ja ajaa vakaasti maan köyhien asiaa. Hän lyö väkivaltaista sanansa sauvalla ja surmaa huultensa henkäyksellä väärintekijän.

5 Vanhurskaus on hänellä varustuksena ja uskollisuus vyönä hänen uumillaan.

Eikä tässä kaikki. jatkuu.....
Riippuu teistä lukijani.

13

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristus todisti ...

.. sen todeksi.

• Salla.

Satu muuttuneena todeksi.

• tuhat ja yksi
        Salla. kirjoitti:

Satu muuttuneena todeksi.

Todeksi se muuttu vain uskon kautta siihen uskovalle , muuten se pysyy ja on iäti vain hyvän mielikuvituksen tuotosta ,ei kuitenkaan totta.

• tuhat ja yksi

Iisai oli Daavid kuninkaan isä.

Adam ja Eeva kuuluvat Raamatun luomiskertomukseen ,on myytti koska kaikenlaista elämää on ollut kauemmin maapallolla ,kuin sen Raamattu kertoo.

Eikä myöskään veri huuda maasta!

• todellakin

Raamatun punainen lanka on Jeesus Kristus.

"Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti."

Jeesus oli jo luomisessa, ilman Jeesusta ei ole luotu mitään. Kaikki on luotu Jeesuksen kautta ja häneen. Hänessä me olemme ja liikumme ja olemme. (koko avaruuden ja olemassaolon perusta on Jeesus Kristus)

Jeesus Kristus on ihmiskunnan ja ihmisen mukana kehdosta hautaan ja ikuisuudesta ikuisuuteen aina ja ikuisesti.

1. Kor. 10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."

• tuhat ja yksi
        todellakin kirjoitti:

Raamatun punainen lanka on Jeesus Kristus.

"Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti."

Jeesus oli jo luomisessa, ilman Jeesusta ei ole luotu mitään. Kaikki on luotu Jeesuksen kautta ja häneen. Hänessä me olemme ja liikumme ja olemme. (koko avaruuden ja olemassaolon perusta on Jeesus Kristus)

Jeesus Kristus on ihmiskunnan ja ihmisen mukana kehdosta hautaan ja ikuisuudesta ikuisuuteen aina ja ikuisesti.

1. Kor. 10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."

Raamatussa kerrottavan "punaisesta langasta" jonka nimi olisi Jeesus Nasaretilainen.

Monet ovat kertoneet Raamatussaan sellaisen olevan,- ei minun Raamatussa mene punaista lankaa!

Ja mitä Uuteen Testamenttiin tulee sehän kirjoitettiin useita vuosikymmeniä Jeesuksen ajan jälkeen ja uuden Testamentin mukaan Jeesus itse aloitti tuon kertomuksen jotta hänestä V.T. kertoo !?

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Raamatussa kerrottavan "punaisesta langasta" jonka nimi olisi Jeesus Nasaretilainen.

Monet ovat kertoneet Raamatussaan sellaisen olevan,- ei minun Raamatussa mene punaista lankaa!

Ja mitä Uuteen Testamenttiin tulee sehän kirjoitettiin useita vuosikymmeniä Jeesuksen ajan jälkeen ja uuden Testamentin mukaan Jeesus itse aloitti tuon kertomuksen jotta hänestä V.T. kertoo !?

Jes.61:1-

Jeesus luki tuota kohtaa ja erehdytti kuulijoitaan ,kuin paraskin lahkosaarnaaja ennustuksissaan Jeesuksen paluusta ja maailmanlopusta!

Kats,myös Luuk.4.18.-

• varustetun
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Jes.61:1-

Jeesus luki tuota kohtaa ja erehdytti kuulijoitaan ,kuin paraskin lahkosaarnaaja ennustuksissaan Jeesuksen paluusta ja maailmanlopusta!

Kats,myös Luuk.4.18.-

Sinähän kiellät Jeesuksen ja kristinuskon perusasiat. Kuka tuollaisen inttäjän kanssa viitsii keskustella, ei kukaan.

• tuhat ja yksi
        varustetun kirjoitti:

Sinähän kiellät Jeesuksen ja kristinuskon perusasiat. Kuka tuollaisen inttäjän kanssa viitsii keskustella, ei kukaan.

En niinkään intä, sanon vain mielipiteeni ja jotenkin myös perustelen niitä.

• mitähän vielä

satuilet tämän päivän aikana.

• salla.

Raamattuhan sen sanoo, en minä, vaan Jeesus itse.

• salla.

Ilm. 22:

16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

Ja me tiedämme aamutähti tarkottaa Lusiferiä.

Jeesus on myös Hyvä paimen.

Te ette ymmärrä kirjoituksia, siitä johtuu syyttelynne.

• salla.

Raamatun punainen lanka on "Ihmisen pelastus"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      73
      4271
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      17
      2738
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2497
    4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      15
      2432
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      109
      2318
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      110
      2194
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2151
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      609
      1946
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1945
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      23
      1683
    Aihe