Maalari maalasi taalo-a

TaikisN

Mie oon maalannut kamarin seinät tänään !! Että olikin terapeuttista touhua. Johtunee siitä että työ oli vapaaehtoista, nyt uudenkarheat seinät tuovat hyvän mielen. Tänään taas valkeni konkreettisesti mitä tarkoittaa sanonta: työ tekijäänsä kiittää. :)

15

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Synnove.Pullo

paitsi että ole kiltti ja ole hiljaa. Työ ei kiitä mistään vaan omatunto. Äklämö möklömö. Tulisitko kannustamaan minuakin kaakeloimaan kylpyammeen reunan mosiaiikilla? Tule, tule, tule.

• Synnove.Pullo

Minä en ole saanut "aikaan"yhtään mitään pitkään aikaan. Muuta kuin ollut olemassa. Joillekin taivas nähköön se riittää. Itselleni ei. Kamalata, kamalata nyt on ekä lapsenlapsi ja isänsä sikaflunssassa ja minun pitää tehdä testamentti. Juuri siitä syystä että minä saan myös sen ja kuolen sekä kirkaisen. Kirkaisuista niin välitä, mutta pitää pistää tämä elämätaival kuntoon. Heillä siis influenssan runtelemilla jotka tartuttavat sen minuun, ei ole pienintäkään aavistusta rahoistani. Ja rahat ovat minulle tärkeät.

• Vanha sanonta sitten uusiksi: omatunto tekijäänsä kiittää :) Ei tuo soinnu ollenkaan ja kuka sen omantunnon teki?

Voi vitsit, sulla on kylpyamme *vihertyy kateudesta*

• Synnove.Pullo kirjoitti:

Minä en ole saanut "aikaan"yhtään mitään pitkään aikaan. Muuta kuin ollut olemassa. Joillekin taivas nähköön se riittää. Itselleni ei. Kamalata, kamalata nyt on ekä lapsenlapsi ja isänsä sikaflunssassa ja minun pitää tehdä testamentti. Juuri siitä syystä että minä saan myös sen ja kuolen sekä kirkaisen. Kirkaisuista niin välitä, mutta pitää pistää tämä elämätaival kuntoon. Heillä siis influenssan runtelemilla jotka tartuttavat sen minuun, ei ole pienintäkään aavistusta rahoistani. Ja rahat ovat minulle tärkeät.

nytkö se jo uhkailee sinua siellä, sikainfluenssa. Et sitten tartuta sitä muihin palstalaisiin, varaat desinfiointiainetta näppiksen viereen !!

Mutta, oikeasti kyllä vähän huolestuttaa tuo tauti, kun tässä taitaa kuulua riskiryhmään :( Testamenttia en kuitenkaan vielä ole ajatellut laatia, mä kun oon niin taikauskoinen että ajattelen mahdollisesti juuri nyt laadittavan testamentin houkuttelevan sikalunssan paikalle.....

• pirpzuzeiccu

maalasin kans, ku muutin tänne uuteen kämppään viime marraskuussa. Tulee kyllä tosi hyvä fiilis, ku huomaa saaneensa jotain aikaiseksi. :)

• vaikka niskat on nyt ihan jumissa :/ Huomenna varmaan vielä enemmän. Tulee siitä hyvä fiilis kun saa kämppään jotain uutta ilmettä, ei tunnu syksyn tulokaan ihan niin kurjalta.

• Tuo muistutti mua siitä,että laiskottelin koko kesän.Oli tarkoitus maalata sisällä ja ulkona,vaan kaikki jäi...

Minkäs väriseks Taikku seinät maalaroi? :)

• minkä voit siirtää huomiseksi, älä tee sitä tänään :))

Ihan perusbeigeksi kome seinää, yhden seinän vähän tummemmaksi, värinä tiilen ja persikan sekoitus. Siihen ajattelin hankkia jotain vaaleita seinäkoristeita, tai vaaleakehyksisiä halpoja tauluja.. Pitää kulkea kirppareilla jos sattuisi tekemään löytöjä.

• TaikisN kirjoitti:

minkä voit siirtää huomiseksi, älä tee sitä tänään :))

Ihan perusbeigeksi kome seinää, yhden seinän vähän tummemmaksi, värinä tiilen ja persikan sekoitus. Siihen ajattelin hankkia jotain vaaleita seinäkoristeita, tai vaaleakehyksisiä halpoja tauluja.. Pitää kulkea kirppareilla jos sattuisi tekemään löytöjä.

upeilta väreiltä.. :)

Noilla kirppareilla kyl kannattaaki penkoa.Sieltä löytyy usein tosi persoonallisia juttuja.

• fiilikset, aij noo-ou!

Kumma juttu? Seinäpinnat ja erityisesti sisätilojen, saa aikaan makeimmat terpsut

• aika itseensätyytyväinen olo on kyllä päällänsä nyt :)

Seinäpinta-ala on kuitenkin niin iso alue sisätiloja, että se vaikuttaa mielialaan alitajuisestikin. Väreistähän on tehty monia tutkimuksia, eri väreillä on erilaiset terapiavaikutukset. Esmes punaisen sävyt saattavat nostaa kehon lämpötilaa ja lisäävät aktiivisuutta..sinisen sävyt viilentävät ja rauhoittavat, jopa parantavat.:)

• TaikisN kirjoitti:

aika itseensätyytyväinen olo on kyllä päällänsä nyt :)

Seinäpinta-ala on kuitenkin niin iso alue sisätiloja, että se vaikuttaa mielialaan alitajuisestikin. Väreistähän on tehty monia tutkimuksia, eri väreillä on erilaiset terapiavaikutukset. Esmes punaisen sävyt saattavat nostaa kehon lämpötilaa ja lisäävät aktiivisuutta..sinisen sävyt viilentävät ja rauhoittavat, jopa parantavat.:)

Väreillä on todella vahva merkitys samoin valaistuksella. Hyväkin väri kärsii, jos valaistus ei ole oikea.

Tuolla jossain aiempana olin helisemässä oman sisustuksen suhteen varmaan muistat ja juuri niiden värien kanssa. Alkaapi olla tasapainossa hiljalleen.
        Vuodenajat ja luonnonvalo tekee omat tepposet, joten valinta on vaikeaa ja täytyy katsoa sopivatko färit kaikkiin vuodenaikoihin. Yhden sortin hulluutta?

Aika haastelliseksi teki erityisesti se, että kaikki seinät olivat valkoiset, ehkä mustalla hiukan murretut, koska kaapit, listat ja lattiat kaikki harmaita:/
        Harmaa on ihan hyvä alku, mutta kyllä se vaati ihan uuden ajattelutavan.

Vanhassa talossa sai leikkiä väreillä ihan vapaasti seinäpintoja myöden.
        Toisaalta kuitenkin kun ei ole sitä rajatonta mahista tehdä mitä vaan, asia luonnollisesti kapeutuu ja tyyli sen kun paranee:)

• Ak:n lapio

Kerännyt kolme ämpärillistä (18 kiloa) mustia viinimarjoja pakkaseen. Pirtin seinät ptäis maalata, mutta jääköön homma ensi kesään, niin kuin aikaisemminkin.

• ens kesänä maalaustalkoisiin...nyt kun oon harjotellut kotona :)))

Mustaherukkasaaliisi on ihan kohtuullinen, sulla on useampia pensaita? Mä katkaisin osan pensaistani syksyllä kun näyttivät voivan vähän huonosti. Tänä syksynä ei sitten paljoa marjoja olekaan poimittavana, hyvä jos ämpärillinen tulee yhteensä punaisten kanssa. Viikonlopulla ajattelin urakoida marjat pensaista, täällä kun ei vielä ole ollut mitään kiirettä viinimarjojen poimimisessa.

• sanoisin että rankkaa on maalaus. Meillä maalattiin viikonloppuna olkkarin seinät ja katto. On kuule sellasta pyöritystä että, kun ei saa huonekaluja mihinkään. Nyt on loppu siivousten vuoro. Viellä pitäis eteinen maalata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2485
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1634
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      141
      1286
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      293
      1086
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      314
      1036
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      1012
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      22
      975
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      926
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      814
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      783
    Aihe