Uskomuksia tai uskoa.
Kirjoittanut: alex-kasi /
A:) Jumala loi maan ja taivaan 6:ssa kirjaimellisessa päivässä tai Jumala loi maan ja taivaan.
ANTTI:
Uskomukseni on että Jumala loi ensin Loimaan ja sitten taivaan.
B:) uskon että olen kuolematon "ikuisuusolento" tai uskon että "ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus" ja sillä joka elää Hänen yhteydessään VAIN Jumalan täydellisyys mahdollistaa iankaikkisen elämän ja VAIN niille jotka Hänessä elävät.
ANTTI:
Uskon että kaikki Herran Jeesuksen ulkopuolella on kuollutta vaikka sillä olisikin se nimi että elää ja on olemassa. Ruumiimmekin on pyhittynyt vain siksi että Herra sen pyhittää, temppelikseen.
C:) Jeesus ja Jumala ovat sama persoona tai Jumala on Yksi - Jeesus on "ihmisen poika" lihan puolelta "Jumalan poika" pyhyyden puolelta.
ANTTI:
Tässäkään asiassa uskoni ei horju parin kolmen uskomuksen väillä.
Uskoni, että Jeesus on minun Herrani ja minun Jumalani, perustuu profeettaan:
Jesaja 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11
D:)Jeesus kärsi kuoleman tuskat ja maksoi siten ihmisten syntivelat tai Jeesus maksoi kuolemallaan koko ihmisen syntivelan ottamalla päälleen hänen koko kohtalonsa.
ANTTI:
Kun tämän tiedät, mene ja tee se - sanoi Jeesus eräälle lainoppineelle. Minä oppimaton
teen sen - uskonteon -, ylläolevan totuuden (d) omistaakseni:
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
E:) ihmisen kuoltua menee sielu taivaaseen ylösnousemus tarkoittaa vain ruumiin ylösnousemusta tai kuollut nukkuu kuolon unessa haudassaan josta Jumala herättää koko ihmisen ylösnousemuksessa, ensimmäisessä tai toisessa.
ANTTI:
Tiedoton ei tietäisi tehdä sitä eikä tätä, ei menisi sinne tai tänne - joten tiedottomuudesta ei
ainakaan ole kyse poisnukkumisessa. Pari sanankohtaa riittää minulle tiedoksi tässä asiassa.
Menen paratiisiin, 2.Kor. 12:1-10.
Ylösnousemuksessa maatunut ruumiini nousee uutena "jyvänä" kuolleesta siemenestä, kirkastettu ruumis, ja olen kokonainen itseni iäti, 1.Kor. 15:35-58.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
F) pyhäkkö rakennetaan uudelleen öljymäelle ja kun Jeesus tulee takaisin hän ottaa sen haltuunsa tai pyhäkkö on olemassa se on taivaallinen pyhäkkö jossa Jeesus tekee ylipapin palvelusta Jumalan edessä.
ANTTI:
Oleellisinta on oivaltaa että me kristityt olemme Jumalan pyhäkkö juuri nyt Maassa.
Kun seurakunta on noudettu ylös kotiin, jonne Jeesus on jo valmistanut sijaa -
jää sosiaalinen tilaus näkyvälle temppelille, että voisi sitä tallata ja pilkata.
Joka tapauksessa Jeesus saapuu Öljymäelle Apt. 1:11-12 mukaisesti.
Voi sieluni silmin nähdä kuinka hän astelee Öljymäeltä kohti temppeliä, viskaa
kenkänsä pois ja pesee jalkansa sekä astelee temppelivuoren temppeliinsä.
Ottaa ruoskan ja ajaa pois pakanalliset tallaajat sieltä.
Temppelin kultainen porttihan muurataan umpeen jo rakennusvaiheessa. Koska vain
Jumala saa siitä kulkea. Niin Jumala saa tilaisuuden tulla omiensa tykö läpi suljetun
oven niinkuin silloin ennen.
Ehkä olen lukenut liikaa Raamattua mutta ...jopa pari kertaa Jumala lupaa psalmeissa,
että hän heittää kenkänsä pois ja pesee jalkansa - ja arvatenkin astuakseen temppeliinsä ja nostaa sotahuudon pakanoita vastaan.
Ps. 60:8
(60:10) Moab on pesuvatini, Edomiin minä heitän kenkäni.
Filisteaa vastaan minä kohotan sotahuudon!"
Ps. 108:9
(108:10) Moab on pesuvatini, Edomiin minä heitän kenkäni, Filisteaa vastaan minä kohotan sotahuudon!"
G:) toinen kuolema tarkoittaa ikuista piinaa tulijärvessä niille jotka eivät ota pelastusta vastaan tai toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella.
ANTTI:
Ollako vai eikö olla; kas siinä pulma. Ei minulle. Jumalan kuvana ja siemenenä minulla on
velvollisuus jo tässä elämässä tulla alati ikuiseen valkeuteen eikä jäädä pimeyteen ikuisesti.
En tahdo piinata itseäni ikuisella piinalla helvetin tulijärvessä - en ole masokisti.
Jumalan varoitukset Raamatussa riittävät minulle, että varon pimeyden töitä tekemästä.
Sillä oikeudenmukainen Jumalan rankaisee pimeyden teot pimeydellä ja roviolla polttamiset
helvetin tulella. "Älkää itse kostako, rakkaani. Jättäkää sijaa Jumalan vihalle" (Rm.12:19)
Ps. 88:6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
2. Piet. 2:4
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät
Alexin ja Antin usko VERTAILUSSA
26
168
Vastaukset
G:) toinen kuolema tarkoittaa ikuista piinaa tulijärvessä niille jotka eivät ota pelastusta vastaan tai toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella.
ANTTI:
Ollako vai eikö olla; kas siinä pulma. Ei minulle. Jumalan kuvana ja siemenenä minulla on
velvollisuus jo tässä elämässä tulla alati ikuiseen valkeuteen eikä jäädä pimeyteen ikuisesti.
En tahdo piinata itseäni ikuisella piinalla helvetin tulijärvessä - en ole masokisti.
Jumalan varoitukset Raamatussa riittävät minulle, että varon pimeyden töitä tekemästä.
Sillä oikeudenmukainen Jumalan rankaisee pimeyden teot pimeydellä ja roviolla polttamiset
helvetin tulella. "Älkää itse kostako, rakkaani. Jättäkää sijaa Jumalan vihalle" (Rm.12:19)
Ps. 88:6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
Iankaikkisuudella on Raamatun mukaan SYVYYS, leveys, pituus ja korkeus. Syvyydessä
on pimeää, tulijärvi luo kauhistuttavia varjoja. Häpeä piinaa mieltä.
Dan. 12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
H:) kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa Jumalan Pyhän Hengen läsnäoloa tai kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa saatanaa palvelevien henkien läsnäoloa.
ANTTI:
Nuo maailman alkeisvoimat, näkyvät merkit; ovatko ne Jumalasta vai saatanasta? Luulenpa että demonit pakenevat, kun joku toimii Jeesuksen nimen voimassa, sillä semmoinen mies
tai nainen tai lapsi osoittautuu Jeesuksen puolella olevaksi.
Mark. 9:38
Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
I:) kirkolla on oikeus muuttaa oppiaan "tarpeen vaatiessa" tai Raamatun sanaa ei saa muuttaa koska se kertoo Jumalasta ja Hänen olemuksestaan.
ANTTI:
SELKEÄN SUORAAN sanoakseni kirkoilla on VELVOLLISUUS uudistua, myöntää virheensä
ja korjata ne. Uskonpuhdistus on aina paikallaan. Pitäisi korjata Vanhan Testamentin virhe
Luojastakin (Jeesus elävä Sana) - muka "hoidokkina", vaikka oikea käännös olisi "tekijänä".
J:) Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii "ikuista piinaa" tai Jumalan oikeudenmukaisuus ei salli ikuista piinaa.
ANTTI:
Raamatun ulkpuolelta tuokin ajatusrakennelma. Jumala ei ketään piinaa, vaan ihmistä piinaa
hänen omat rikkomuksensa, kun ei niitä valoon tuo, vaan pimeyteen jää ikuisiksi ajoiksi.
Jaak. 1:13
Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
Jaak. 1:14
Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
K:) Jumalaa ei kukaan tunne tai Jumalan oppii tuntemaan Raamatusta.
ANTTI:
Yhä useammat muslimit ovat saaneet suoraan sisimpäänsä ilmoituksen aivan kuin Pietari.
Silti lähetystyöhän pitää satsata yhä enemmän. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja
suun tunnustuksella pelastutaan. Kun tunnustetaan että Jeesus Kristus on minun Herrani ja
minun Jumalani. (Room. 10.)
Jes. 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]
L:) Jumalan laki on poistettu tai Jumalan laki on ikuinen.
Älä luulekaan että laki olisi poistettu, sillä sitä tarvitaan vielä ikuisuudessakin - vartioimaan
rangaistusta kärsiviä ja pitämään elinkautisrangaistus voimassa iankaikkisessa pimeydessä.
M:) lepopäivä on lepäämistä varten eikä se ole niin tärkeää minä päivänä ihminen lepää tai Jumala pyhitti lauantain erikoisesti lepopäiväksi luomisen muistoksi.
ANTTI:
Uskon että on tarpeen levätä rytmillisesti joka 7. päivä ja pyhittää sitä päivää jumalanpalveluksellakin. Ihmistä varten Jumala levonkin pyhitti, itse Hän ei lepää hetkeäkään.
Niinkuin Israel viettää sapattia Egyptin hikisestä työorjuudesta vapautumiseksi, niin meidän
on hyvä muistaa, että Jeesus vapautti meidät siitä kirouksesta, työtä vuorotta; "otsasi hiessä".
Laintekojen orjuudesta varsinkin on kyse uudessa liitossa, uskonvanhurskauden liitossa.
Jatkuu seuraavassa viestissä (3.) ...Alex arvailee ja kyselee ...
N:) Jumalan rakkauteen mahtuu ikuisen piinan käsite tai Jumalan rakkauteen ei mahdu ikuisen piinan käsite, sillä Jumalan täydellinen rakkaus pitää sisällään aina myös Jumalan täydellisen oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden. Ne kaksi ovat yksi ja sama asia - ilman toista ei ole toista.
ANTTI:
Mahtuu tai ei mahdu ... "Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden." Tätä viimeistä haparointiasi en käsitä, että mihin sillä pyrit, alex. Sadistiseen piinaan en usko, mutta Raamatussa rakkauden Jumala väittää
olevansa myös koston ja vihan Jumala - nimenomaan oikeamielisyytensä tähden.
Tiedän Jumalan olevan oikeamielinen niin, että hän kostaa pyhien piinaajille tosissaan.
Jo siitäkin syystä en itse tahdo kostaa, sillä minun ongelmani on liika kiltteys.
Minun on helppo olla tälle sanalle kuuliainen:
Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
Huomatkaamme että tuossa Rm.12:19 puhuu rakkaasti Paavali eikä Johannes.
Jo maailman lopussa Herra Jeesus saapuu kostamaan antikristuksen ajan väärintekijöille.
Kuinka paljoa enemmän lopullisessa tuomiossa. Se on oikeudenmukaisuutta pyhiä kohtaan.
Jes. 59:16-18
16 Hän näki, ettei siellä ollut ketään, joka olisi puuttunut asiaan, ja hän ihmetteli sitä. Niin hän päätti ryhtyä siihen itse, omin käsin, ja oikeus oli hänen tukenaan. [Jes. 63:5]
17 Vanhurskauden hän puki haarniskaksi ylleen, pelastuksen kypärän hän pani päähänsä, hän pukeutui koston vaatteisiin, kuin viittaan hän verhoutui kiivauteensa. [Viis. 5:18-20; Ef. 6:14-17; 1. Tess. 5:8]
18 Hän maksaa kaikille heidän tekojensa mukaan, vihastuu vastustajilleen, kostaa vihollisilleen ja kostaa myös kaukaisille rannoille,
Antti- HEH
Voiko noin tyhmiä miehiä olla vielä 2000-luvulla, kun tietoa on saatavissa?
HEH kirjoitti:
Voiko noin tyhmiä miehiä olla vielä 2000-luvulla, kun tietoa on saatavissa?
Raamattutieto on alkuperäistä varmaa silminnäkijätietoa, varsinkin evankeliumit!
Jos tahdot tietää kuka TODELLA on Jeeuksen puolella, mene ja katso!
Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
Profeettojen profeetta ... on myös voiman mies ...
Matt. 21:11
Niin kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista".
Joh. 1:46
Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso". n kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista".
On myös niitä jotka ovat olevinaan Jeesuksen puolella, mutta ovatkin vastaan:
2. Tim. 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Näitä viimeksi mainitsemiani älä usko
Antti- ihmisvertailut!
AnttiVKantola kirjoitti:
Raamattutieto on alkuperäistä varmaa silminnäkijätietoa, varsinkin evankeliumit!
Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso". n kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista".
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
AnttiMitä tämä todistaa Antista?
Kovin olet vielä uskossa kypsymätön, kun oma minä on noin kovin tärkeää asettaa lähimäisen edelle.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen, vai muuten vain niin kieroutunut omaan napaasi tuijjottaja? - Vuodattaa?
ihmisvertailut! kirjoitti:
Mitä tämä todistaa Antista?
Kovin olet vielä uskossa kypsymätön, kun oma minä on noin kovin tärkeää asettaa lähimäisen edelle.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen, vai muuten vain niin kieroutunut omaan napaasi tuijjottaja?Haloo! Mikäs tuossa mukamas antista todistaa tai hänen kypsymättömyydestään tai
omahyväisyydestä tai tiedottomuudesta? Voimallista Jeesustahan siinä korotetaan!
Vikaisehan uudelleen ...
Antti - alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Alex arvailee ja kyselee ...
N:) Jumalan rakkauteen mahtuu ikuisen piinan käsite tai Jumalan rakkauteen ei mahdu ikuisen piinan käsite, sillä Jumalan täydellinen rakkaus pitää sisällään aina myös Jumalan täydellisen oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden. Ne kaksi ovat yksi ja sama asia - ilman toista ei ole toista.
ANTTI:
Mahtuu tai ei mahdu ... "Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden." Tätä viimeistä haparointiasi en käsitä, että mihin sillä pyrit, alex. Sadistiseen piinaan en usko, mutta Raamatussa rakkauden Jumala väittää
olevansa myös koston ja vihan Jumala - nimenomaan oikeamielisyytensä tähden.
Tiedän Jumalan olevan oikeamielinen niin, että hän kostaa pyhien piinaajille tosissaan.
Jo siitäkin syystä en itse tahdo kostaa, sillä minun ongelmani on liika kiltteys.
Minun on helppo olla tälle sanalle kuuliainen:
Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
Huomatkaamme että tuossa Rm.12:19 puhuu rakkaasti Paavali eikä Johannes.
Jo maailman lopussa Herra Jeesus saapuu kostamaan antikristuksen ajan väärintekijöille.
Kuinka paljoa enemmän lopullisessa tuomiossa. Se on oikeudenmukaisuutta pyhiä kohtaan.
Jes. 59:16-18
16 Hän näki, ettei siellä ollut ketään, joka olisi puuttunut asiaan, ja hän ihmetteli sitä. Niin hän päätti ryhtyä siihen itse, omin käsin, ja oikeus oli hänen tukenaan. [Jes. 63:5]
17 Vanhurskauden hän puki haarniskaksi ylleen, pelastuksen kypärän hän pani päähänsä, hän pukeutui koston vaatteisiin, kuin viittaan hän verhoutui kiivauteensa. [Viis. 5:18-20; Ef. 6:14-17; 1. Tess. 5:8]
18 Hän maksaa kaikille heidän tekojensa mukaan, vihastuu vastustajilleen, kostaa vihollisilleen ja kostaa myös kaukaisille rannoille,
AnttiMinun uskooni ei kuulu oma-kuolemattomuutta - tai miksi sitä nyt sanoisi.
Olen omasta puolestani varma, että se juuri on Raamatun "pää-sanoma" - että vain Jumalalla on kuolemattomuus - että vain siinä täydellisyydessä mikä on ainoastaan Jumalalla voi iankaikkinen elämä tulla mahdolliseksi.
Ja että siihen elämään ei ihminen syntiensä tähden VOI yhtyä - sen kai ymmärrät että se ei ole mahdollista - ei epätäydellinen voi yhtyä täydelliseen. On vain yhtä täydellisyyttä - se on Jumalan - mikä on täydellistä, on - mikään muu ei ole.
Siksi me tarvitsemme sopivan välimiehen - joka on ihminen ja jossa on Jumalan täydellisyys itsessään - jonkun jolla on täydellinen oikeus olla välimiehenämme - meidän vajavaisuutemme ja Jumalan täydellisyyden välissä - sillä muuten Jumalan täydellisyys tuottaisi kuoleman meille, sillä ei meissä ole sitä vanhurskautta mikä kestäisi Jumalan edessä - mutta Kristuksella on - koska Jeesus eli koko elämänsä siinä - siis Jumalan vanhurskaudessa.
Nyt olemme ostetut Kristukselle - joka maksoi täyden lunastus maksun - otti päälleen koko meidän syntivelkamme ja sen seuraukset - Jeesus kuoli sen kuoleman mikä oikeastaan olisi meidän elämämme oikeudenmukainen seuraus - koska olemme pahoja ja vajavaisia ja vailla iankaikkiseen elämään tarvittavia avuja ja ominaisuuksia.
Näin uskon ja kuten huomaat (jos jaksoit lukea) siihen ei saa ikuista piinaa sopimaan vaikka kuinka yrittäisi ja että Jumala loisi elämää ikuisesti kitumaan on minulle jo muutenkin täysin mahdoton ajatus - joka on minun käsitystäni vastaan täydellisestä Jumalasta ja iankaikkisen elämään kuuluvista asioista.
Periaatteena sanottuna - jos Jumala ei olisi se täydellinen elämä mikä Hän On - ei Jumalakaan olisi ikuinen - niin tärkeää on täydellisyys.
Siksi on niin kuin Sana sanoo, että joka rikkoo Jumalan lain yhdessä kohtaa (siis Jumalan täydellisyyden elämässään) - on rikkonut koko lain ja menettänyt sen tähden iankaikkisen elämänsä. Syy ja seuraus.
Minulle kuolema tarkoittaa siis elämän loppua - sitä mitä sinä kutsut kuolemaksi kutsun minä vajavaisuudeksi - ja vajavaisuudessa ei voi olla iankaikkista elämää.
Siis - minulle Raamatun sanoma kertoo:
- että ainoa mahdollisuus iankaikiseen elämään on elää se Jumalan tahdossa - sillä missään muualla ei ole sitä täydellisyyttä missä elämä voisi säilyä ja että elämä tuhoutuu - oman vajavaisuutensa tähden.
Olen muuten huomannut että vältät sanaa tuhoutuu - ja ymmärrän syynkin varsin hyvin - mutta Raamattu sanoo kerta kerran jälkeen, että elämä tuhoutuu - omien tekojensa tähden ja minä uskon että se on totta - koska se on totta.
Oletko koskaan lukenut Raamattuasi siten että otat sen sanan sellaisenaan - ihan ilman omia ennakkoluuloja ja lisiä..
Jos et ole - niin kokeilepa - ala alusta ja lue ihan niinkuin on kirjoitettu.. lue koko Raamattu sellaisenaan ja kun olet sen lukenut - anna sen kokonais-sanoman määrätä mihin uskot tai et usko.
Vanhatestamentti on aivan yhtä tärkeä osa Raamattua kuin Uusitestamenttikin - eihän Jeesuksen aikoihin edes ollut Uuttatestamenttia. Se on hyvä pitää mielessä.. kun Jeesus puhuu kirjoituksista on aina kysymys Vanhantestamentin kirjoituksista..
alex alex-kasi kirjoitti:
Minun uskooni ei kuulu oma-kuolemattomuutta - tai miksi sitä nyt sanoisi.
Olen omasta puolestani varma, että se juuri on Raamatun "pää-sanoma" - että vain Jumalalla on kuolemattomuus - että vain siinä täydellisyydessä mikä on ainoastaan Jumalalla voi iankaikkinen elämä tulla mahdolliseksi.
Ja että siihen elämään ei ihminen syntiensä tähden VOI yhtyä - sen kai ymmärrät että se ei ole mahdollista - ei epätäydellinen voi yhtyä täydelliseen. On vain yhtä täydellisyyttä - se on Jumalan - mikä on täydellistä, on - mikään muu ei ole.
Siksi me tarvitsemme sopivan välimiehen - joka on ihminen ja jossa on Jumalan täydellisyys itsessään - jonkun jolla on täydellinen oikeus olla välimiehenämme - meidän vajavaisuutemme ja Jumalan täydellisyyden välissä - sillä muuten Jumalan täydellisyys tuottaisi kuoleman meille, sillä ei meissä ole sitä vanhurskautta mikä kestäisi Jumalan edessä - mutta Kristuksella on - koska Jeesus eli koko elämänsä siinä - siis Jumalan vanhurskaudessa.
Nyt olemme ostetut Kristukselle - joka maksoi täyden lunastus maksun - otti päälleen koko meidän syntivelkamme ja sen seuraukset - Jeesus kuoli sen kuoleman mikä oikeastaan olisi meidän elämämme oikeudenmukainen seuraus - koska olemme pahoja ja vajavaisia ja vailla iankaikkiseen elämään tarvittavia avuja ja ominaisuuksia.
Näin uskon ja kuten huomaat (jos jaksoit lukea) siihen ei saa ikuista piinaa sopimaan vaikka kuinka yrittäisi ja että Jumala loisi elämää ikuisesti kitumaan on minulle jo muutenkin täysin mahdoton ajatus - joka on minun käsitystäni vastaan täydellisestä Jumalasta ja iankaikkisen elämään kuuluvista asioista.
Periaatteena sanottuna - jos Jumala ei olisi se täydellinen elämä mikä Hän On - ei Jumalakaan olisi ikuinen - niin tärkeää on täydellisyys.
Siksi on niin kuin Sana sanoo, että joka rikkoo Jumalan lain yhdessä kohtaa (siis Jumalan täydellisyyden elämässään) - on rikkonut koko lain ja menettänyt sen tähden iankaikkisen elämänsä. Syy ja seuraus.
Minulle kuolema tarkoittaa siis elämän loppua - sitä mitä sinä kutsut kuolemaksi kutsun minä vajavaisuudeksi - ja vajavaisuudessa ei voi olla iankaikkista elämää.
Siis - minulle Raamatun sanoma kertoo:
- että ainoa mahdollisuus iankaikiseen elämään on elää se Jumalan tahdossa - sillä missään muualla ei ole sitä täydellisyyttä missä elämä voisi säilyä ja että elämä tuhoutuu - oman vajavaisuutensa tähden.
Olen muuten huomannut että vältät sanaa tuhoutuu - ja ymmärrän syynkin varsin hyvin - mutta Raamattu sanoo kerta kerran jälkeen, että elämä tuhoutuu - omien tekojensa tähden ja minä uskon että se on totta - koska se on totta.
Oletko koskaan lukenut Raamattuasi siten että otat sen sanan sellaisenaan - ihan ilman omia ennakkoluuloja ja lisiä..
Jos et ole - niin kokeilepa - ala alusta ja lue ihan niinkuin on kirjoitettu.. lue koko Raamattu sellaisenaan ja kun olet sen lukenut - anna sen kokonais-sanoman määrätä mihin uskot tai et usko.
Vanhatestamentti on aivan yhtä tärkeä osa Raamattua kuin Uusitestamenttikin - eihän Jeesuksen aikoihin edes ollut Uuttatestamenttia. Se on hyvä pitää mielessä.. kun Jeesus puhuu kirjoituksista on aina kysymys Vanhantestamentin kirjoituksista..
alex### Juu - kyllä se näkyy että meillä on erilainen usko
Kirjoittanut: alex-kasi ###
Näkyy, näkyy: kyllä, kyllä. Sinä taidat olla himokas järjestelmäveikkaaja, kun kruksaat
ja kaiketi edustat
noissa 14 hengellisessä kysymyksessäsikin useaa eri vaihtoehtoa.
Minun uskoni ei ankkuroidu opinkäsityksien kirjoon, vaan persoonaan.
Jeesus Kristus on minun Herrani ja minun Jumalani.
Tässä jotain varmaa ja muuttumatonta ...Melkisedekin järjestys ja edessä oleva toivo.
Hepr. 6:17-20
17 Sentähden, kun Jumala lupauksen perillisille vielä tehokkaammin tahtoi osoittaa, että hänen päätöksensä on muuttumaton, vakuutti hän sen valalla,
18 että me näistä kahdesta muuttumattomasta asiasta, joissa Jumala ei ole voinut valhetella, saisimme voimallisen kehoituksen, me, jotka olemme paenneet pitämään kiinni edessämme olevasta toivosta.
19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.
## Oletko koskaan lukenut Raamattuasi siten että otat sen sanan sellaisenaan - ihan ilman omia ennakkoluuloja ja lisiä.. ## (a8)
Minulla ei ole ennakkoluuloja Sanan suhteen ja siksi se avautuu aina vaan enemmän.
Tosin olen, kuten kokeneimmat raamatuntutkijat itsestään sanovat, vasta raapaissut
pintaa.
No joo, minä todellakin vältän sanaa "tuhoutua". Sillä on parempi menestyä kuin menehtyä. Niin että on se nimi että elää mutta on itse asiassa kuollut.
Ilm. 3:1
"Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä:
Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
Antti- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
### Juu - kyllä se näkyy että meillä on erilainen usko
Kirjoittanut: alex-kasi ###
Näkyy, näkyy: kyllä, kyllä. Sinä taidat olla himokas järjestelmäveikkaaja, kun kruksaat
ja kaiketi edustat
noissa 14 hengellisessä kysymyksessäsikin useaa eri vaihtoehtoa.
Minun uskoni ei ankkuroidu opinkäsityksien kirjoon, vaan persoonaan.
Jeesus Kristus on minun Herrani ja minun Jumalani.
Tässä jotain varmaa ja muuttumatonta ...Melkisedekin järjestys ja edessä oleva toivo.
Hepr. 6:17-20
17 Sentähden, kun Jumala lupauksen perillisille vielä tehokkaammin tahtoi osoittaa, että hänen päätöksensä on muuttumaton, vakuutti hän sen valalla,
18 että me näistä kahdesta muuttumattomasta asiasta, joissa Jumala ei ole voinut valhetella, saisimme voimallisen kehoituksen, me, jotka olemme paenneet pitämään kiinni edessämme olevasta toivosta.
19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.
## Oletko koskaan lukenut Raamattuasi siten että otat sen sanan sellaisenaan - ihan ilman omia ennakkoluuloja ja lisiä.. ## (a8)
Minulla ei ole ennakkoluuloja Sanan suhteen ja siksi se avautuu aina vaan enemmän.
Tosin olen, kuten kokeneimmat raamatuntutkijat itsestään sanovat, vasta raapaissut
pintaa.
No joo, minä todellakin vältän sanaa "tuhoutua". Sillä on parempi menestyä kuin menehtyä. Niin että on se nimi että elää mutta on itse asiassa kuollut.
Ilm. 3:1
"Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä:
Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
Anttiminusta ei koskaan tule sellaista uskojaa kuin sinä olet - ja sinä pidät kiinni omastasi.. minä tiedän uskoni - ei se ole vain tunne vaan myös tietoa joten ei sitä kukaan voi muuttaa - joten se siitä - luotetaan Jumalaan joka on antanut vapaan valinnan - ja eihän pakon alla olekaan kuin orjuutta.
Jos se vaikutti monisanaiselta, niin sanon puolustuksekseni kuitenkin että tämä on keskustelu palsta. :)
alex alex-kasi kirjoitti:
minusta ei koskaan tule sellaista uskojaa kuin sinä olet - ja sinä pidät kiinni omastasi.. minä tiedän uskoni - ei se ole vain tunne vaan myös tietoa joten ei sitä kukaan voi muuttaa - joten se siitä - luotetaan Jumalaan joka on antanut vapaan valinnan - ja eihän pakon alla olekaan kuin orjuutta.
Jos se vaikutti monisanaiselta, niin sanon puolustuksekseni kuitenkin että tämä on keskustelu palsta. :)
alex## Jos se vaikutti monisanaiselta, niin sanon puolustuksekseni kuitenkin että tämä on keskustelu palsta. ## (a8)
Mutta mehän keskustelemme emmekä riitele tai koeta käännyttää toisiamme.
Esitimme tuossa mielipiteitä, kuka ilman Raamattua, kuka Herran Sanaan vedoten!
Sinä olet esittänyt vaihtoehtoisia uskomuksiasi ja minä olen koettanut Raamattuun
vedoten esiintuoda yksiselitteisen uskoni. Umpimähkään valitsin tähän näytiksi kohtasi G ja siinäkin sinä
esität kahta erilaista uskomista, joista kumpikaan ei sitoudu yksiselitteiseen Raamattuun.
"Ikuisesta piinastahan" ei Raamattu puhu, eikä lopullisesta tuhoutumisesta iankaikkisuudessa - päinvastoin, "matonsa ei kuole, eikä tuli sammu".
Maan päällä tietysti kaikki tuhoutuvat lopulta ja maatuvatkin.
Ja maan päälle jäljellejääneille heitä ei enää ole, eikä kauan muistoakaan.
## G:) toinen kuolema tarkoittaa ikuista piinaa tulijärvessä niille jotka eivät ota pelastusta vastaan tai toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella. ##
USKONPUHDISTUSTA TARVITTAISIIN JÄLLEEN
## luotetaan Jumalaan joka on antanut vapaan valinnan ##
Tuohon roomalaiskatoliseen lausahdukseesi on välttämätöntä ottaa kantaa purevasti.
Lutherin suurin taistelu oli se, kun hän todisti Erasmus Rotterdamilaiselle, että ihmisen
ratkaisuvalta on sidottu eikä suinkaan vapaavalinta. Hyvä ja paha vetävät lihaamme
ja myös mieltämme aina poispäin Jumalasta. Vain Jumalan armonvalinnan kohteiksi
päässeinä kestämme kiusaukset. Turhaan kilvoittelisimme ilman Jumalan voimallista
apua siinä. Vapaa tahtomme sotii Hengen vaikuttamaa tahtoa vastaan alati.
Autuas se ihminen joka osaa antautua Herralle kuin alus aalloille.
Room. 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee,
vaan Jumalan, joka on armollinen.
:)AnttiVKantola kirjoitti:
## Jos se vaikutti monisanaiselta, niin sanon puolustuksekseni kuitenkin että tämä on keskustelu palsta. ## (a8)
Mutta mehän keskustelemme emmekä riitele tai koeta käännyttää toisiamme.
Esitimme tuossa mielipiteitä, kuka ilman Raamattua, kuka Herran Sanaan vedoten!
Sinä olet esittänyt vaihtoehtoisia uskomuksiasi ja minä olen koettanut Raamattuun
vedoten esiintuoda yksiselitteisen uskoni. Umpimähkään valitsin tähän näytiksi kohtasi G ja siinäkin sinä
esität kahta erilaista uskomista, joista kumpikaan ei sitoudu yksiselitteiseen Raamattuun.
"Ikuisesta piinastahan" ei Raamattu puhu, eikä lopullisesta tuhoutumisesta iankaikkisuudessa - päinvastoin, "matonsa ei kuole, eikä tuli sammu".
Maan päällä tietysti kaikki tuhoutuvat lopulta ja maatuvatkin.
Ja maan päälle jäljellejääneille heitä ei enää ole, eikä kauan muistoakaan.
## G:) toinen kuolema tarkoittaa ikuista piinaa tulijärvessä niille jotka eivät ota pelastusta vastaan tai toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella. ##
USKONPUHDISTUSTA TARVITTAISIIN JÄLLEEN
## luotetaan Jumalaan joka on antanut vapaan valinnan ##
Tuohon roomalaiskatoliseen lausahdukseesi on välttämätöntä ottaa kantaa purevasti.
Lutherin suurin taistelu oli se, kun hän todisti Erasmus Rotterdamilaiselle, että ihmisen
ratkaisuvalta on sidottu eikä suinkaan vapaavalinta. Hyvä ja paha vetävät lihaamme
ja myös mieltämme aina poispäin Jumalasta. Vain Jumalan armonvalinnan kohteiksi
päässeinä kestämme kiusaukset. Turhaan kilvoittelisimme ilman Jumalan voimallista
apua siinä. Vapaa tahtomme sotii Hengen vaikuttamaa tahtoa vastaan alati.
Autuas se ihminen joka osaa antautua Herralle kuin alus aalloille.
Room. 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee,
vaan Jumalan, joka on armollinen.
:)ihminen kuolee, koska niin sanoo Jumalan Sana:
SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä.
Niille jotka joutuvat tuomittavaksi on raamatun mukaan lopullinen hävitys helvetin tulijärvessä. Siitä ei ole epäilystäkään.
Se on TOINEN KUOLEMA.
Ja heidät polttaa se tuli, niin ettei heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi jalkojemme alle.
Kuolleet eivät voi tietää mitään, koska heillä ei ole elämää, sillä vain elävät voivat tuntea ja olla tietoisessa tilassa. Kaikki muunlainen väite perustuu taikauskoon.
Siis ne jotka syntyvät kahdesti, /=uudestisyntymä/kuolevat vain yhdesti, mutta jotka syntyvät yhdesti, /=ilman uudestisyntymää/niin he kuolevat kahdesti. TOINEN KUOLEMA.- lutkulainen
Sirkka-Iita kirjoitti:
ihminen kuolee, koska niin sanoo Jumalan Sana:
SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä.
Niille jotka joutuvat tuomittavaksi on raamatun mukaan lopullinen hävitys helvetin tulijärvessä. Siitä ei ole epäilystäkään.
Se on TOINEN KUOLEMA.
Ja heidät polttaa se tuli, niin ettei heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi jalkojemme alle.
Kuolleet eivät voi tietää mitään, koska heillä ei ole elämää, sillä vain elävät voivat tuntea ja olla tietoisessa tilassa. Kaikki muunlainen väite perustuu taikauskoon.
Siis ne jotka syntyvät kahdesti, /=uudestisyntymä/kuolevat vain yhdesti, mutta jotka syntyvät yhdesti, /=ilman uudestisyntymää/niin he kuolevat kahdesti. TOINEN KUOLEMA.Mitäs tästä sanot, tämä on Raamatusta Saar.3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua. Tämä ei perustu taikauskoon ,vaan tämä on Jumalan sanaa.
Ikuisuudessa ei ole aikaa ,ikuisuutta voidaan sanoa myöskin ajattomuudeksi.
Minun mielipide on, että on turha kinata ja röyhistellä rintaa meidän kenenkään siitä, minkälainen se helvetti on ,kuitenkaan kukaan meistä ei loppujen lopuks tiedä eikä käsitä sitä, ja niinkuin Saar.3:11 sanoo lopuksi ,ettei ihminen käsitä tekoja ,jotka Jumala on tehnyt , ei alkua eikä loppua. Sen me voimme kuitenkin ymmärtää ,että paha paikka se on, sille joka sinne joutuu ,sillä ei Vapahtajamme Jeesus Kristus , siitä niin kovasti olisi puhunnut ja varoittanut sinne joutumisesta, jos se ei olisi kauhun paikka.
- että teidän uskossa
on huomattavia eroja.
Ilman tuota vajavaista listaasi on jokainen sen huomannut.
Hyvä, kun itsekin sen huomasit viimein.- alex-kasi
minä en sitä olisi huomannut jo kauan sitten.
- alex-kasi
alex-kasi kirjoitti:
kuitenkin on totta - että olen huomannut eron uskojemme välillä jo kauan sitten.
- Toim.huom.
Mitä "huomattavia eroja"?
- Tarkk'ampuja
alex-kasi kirjoitti:
Antti toi erot selkeästi esiin. Myös oman uskomisensa selvitti meille, jälleen kerran.
Sinä et vielä ole kertonut mille näkemykselle kallistut noissa a-n esittämissäsi asioissa.
Sinullahan oli tarjottavana useita käsityksiä ja käsitteitä, joihin uskoa tai sitten ei. - Eikä ihmekään
alex-kasi kirjoitti:
kuitenkin on totta - että olen huomannut eron uskojemme välillä jo kauan sitten.
Jo omienkin uskomustesi tai uskojesi välillä on ylitsepääsemättömiä syviä juopia ...
Ei Antti tai kukaan muukaan voisi samaistua kaikkiin tuossa esittämiisi uskon käsityksiin!
Uskomuksia tai uskoa.
Kirjoittanut: alex-kasi / 25.8.09 / klo 13:17
a) Jumala loi maan ja taivaan 6:ssa kirjaimellisessa päivässä tai Jumala loi maan ja taivaan.
c) Jeesus ja Jumala ovat sama persoona tai Jumala on Yksi - Jeesus on "ihmisen poika" lihan puolelta "Jumalan poika" pyhyyden puolelta.
e) ihmisen kuoltua menee sielu taivaaseen ylösnousemus tarkoittaa vain ruumiin ylösnousemusta tai kuollut nukkuu kuolon unessa haudassaan josta Jumala herättää koko ihmisen ylösnousemuksessa, ensimmäisessä tai toisessa.
f) pyhäkkö rakennetaan uudelleen öljymäelle ja kun Jeesus tulee takaisin hän ottaa sen haltuunsa tai pyhäkkö on olemassa se on taivaallinen pyhäkkö jossa Jeesus tekee ylipapin palvelusta Jumalan edessä.
g) toinen kuolema tarkoittaa ikuista piinaa tulijärvessä niille jotka eivät ota pelastusta vastaan tai toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella.
h) kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa Jumalan Pyhan Hengen läsnäoloa tai kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa saatanaa palvelevien henkien läsnäoloa.
j) Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii "ikuista piinaa" tai Jumalan oikeudenmukaisuus ei salli ikuista piinaa.
k) Jumalaa ei kukaan tunne tai Jumalan oppii tuntemaan Raamatusta.
l) Jumalan laki on poistettu tai Jumalan laki on ikuinen.
n) Jumalan rakkauteen mahtuu ikuisen piinan käsite tai Jumalan rakkauteen ei mahdu ikuisen piinan käsite, sillä Jumalan täydellinen rakkaus pitää sisällään aina myös Jumalan täydellisen oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden. Ne kaksi ovat yksi ja sama asia - ilman toista ei ole toista.
Jotta mitähän sinä mahdat tuollakin kaikella tarkoittaa sanoa? Ei tuosta uskosi selvinnyt lukijalle ollenkaan, päinvastoin -- meni loppukin uskottavuutesi opettajana. - alex-kasi
Eikä ihmekään kirjoitti:
Jo omienkin uskomustesi tai uskojesi välillä on ylitsepääsemättömiä syviä juopia ...
Ei Antti tai kukaan muukaan voisi samaistua kaikkiin tuossa esittämiisi uskon käsityksiin!
Uskomuksia tai uskoa.
Kirjoittanut: alex-kasi / 25.8.09 / klo 13:17
a) Jumala loi maan ja taivaan 6:ssa kirjaimellisessa päivässä tai Jumala loi maan ja taivaan.
c) Jeesus ja Jumala ovat sama persoona tai Jumala on Yksi - Jeesus on "ihmisen poika" lihan puolelta "Jumalan poika" pyhyyden puolelta.
e) ihmisen kuoltua menee sielu taivaaseen ylösnousemus tarkoittaa vain ruumiin ylösnousemusta tai kuollut nukkuu kuolon unessa haudassaan josta Jumala herättää koko ihmisen ylösnousemuksessa, ensimmäisessä tai toisessa.
f) pyhäkkö rakennetaan uudelleen öljymäelle ja kun Jeesus tulee takaisin hän ottaa sen haltuunsa tai pyhäkkö on olemassa se on taivaallinen pyhäkkö jossa Jeesus tekee ylipapin palvelusta Jumalan edessä.
g) toinen kuolema tarkoittaa ikuista piinaa tulijärvessä niille jotka eivät ota pelastusta vastaan tai toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella.
h) kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa Jumalan Pyhan Hengen läsnäoloa tai kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa saatanaa palvelevien henkien läsnäoloa.
j) Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii "ikuista piinaa" tai Jumalan oikeudenmukaisuus ei salli ikuista piinaa.
k) Jumalaa ei kukaan tunne tai Jumalan oppii tuntemaan Raamatusta.
l) Jumalan laki on poistettu tai Jumalan laki on ikuinen.
n) Jumalan rakkauteen mahtuu ikuisen piinan käsite tai Jumalan rakkauteen ei mahdu ikuisen piinan käsite, sillä Jumalan täydellinen rakkaus pitää sisällään aina myös Jumalan täydellisen oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden. Ne kaksi ovat yksi ja sama asia - ilman toista ei ole toista.
Jotta mitähän sinä mahdat tuollakin kaikella tarkoittaa sanoa? Ei tuosta uskosi selvinnyt lukijalle ollenkaan, päinvastoin -- meni loppukin uskottavuutesi opettajana.En minä siitä piittaa jos Antti on kanssani samaa mieltä tai ei (tai kukaan muukaan) minulle riittää Raamattu.. - Aloituksess oli kysymys kahdesta eri näkökannasta jotka erotin tai-sanalla. Jos et huomannut - ok - oli ehkä epäselvästi kirjoitettu.
alla asia siten kuin minä sen näen...
a) Jumala loi maan ja taivaan.
c) Jeesus on "ihmisen poika" lihan puolelta "Jumalan poika" pyhyyden puolelta.
e) kuollut nukkuu kuolon unessa haudassaan josta Jumala herättää koko ihmisen ylösnousemuksessa, ensimmäisessä tai toisessa.
f) pyhäkkö on olemassa se on taivaallinen pyhäkkö jossa Jeesus tekee ylipapin palvelusta Jumalan edessä.
g) toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella.
h) kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa saatanaa palvelevien henkien läsnäoloa.
j) Jumalan oikeudenmukaisuus ei salli ikuista piinaa.
k) Jumalaa oppii tuntemaan Raamatusta.
l) Jumalan laki on ikuinen.
n) Jumalan rakkauteen ei mahdu ikuisen piinan käsite, sillä Jumalan täydellinen rakkaus pitää sisällään aina myös Jumalan täydellisen oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden. Ne kaksi ovat yksi ja sama asia - ilman toista ei ole toista. - alex-kasi
Tarkk'ampuja kirjoitti:
Antti toi erot selkeästi esiin. Myös oman uskomisensa selvitti meille, jälleen kerran.
Sinä et vielä ole kertonut mille näkemykselle kallistut noissa a-n esittämissäsi asioissa.
Sinullahan oli tarjottavana useita käsityksiä ja käsitteitä, joihin uskoa tai sitten ei.jotka erotin tai -sanalla.
Minä vastasin (ihan sovinnolla) aika moneen kysymykseen alla olevassa linkissä.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8427010/39700834 alex-kasi kirjoitti:
En minä siitä piittaa jos Antti on kanssani samaa mieltä tai ei (tai kukaan muukaan) minulle riittää Raamattu.. - Aloituksess oli kysymys kahdesta eri näkökannasta jotka erotin tai-sanalla. Jos et huomannut - ok - oli ehkä epäselvästi kirjoitettu.
alla asia siten kuin minä sen näen...
a) Jumala loi maan ja taivaan.
c) Jeesus on "ihmisen poika" lihan puolelta "Jumalan poika" pyhyyden puolelta.
e) kuollut nukkuu kuolon unessa haudassaan josta Jumala herättää koko ihmisen ylösnousemuksessa, ensimmäisessä tai toisessa.
f) pyhäkkö on olemassa se on taivaallinen pyhäkkö jossa Jeesus tekee ylipapin palvelusta Jumalan edessä.
g) toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella.
h) kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa saatanaa palvelevien henkien läsnäoloa.
j) Jumalan oikeudenmukaisuus ei salli ikuista piinaa.
k) Jumalaa oppii tuntemaan Raamatusta.
l) Jumalan laki on ikuinen.
n) Jumalan rakkauteen ei mahdu ikuisen piinan käsite, sillä Jumalan täydellinen rakkaus pitää sisällään aina myös Jumalan täydellisen oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden. Ne kaksi ovat yksi ja sama asia - ilman toista ei ole toista.Kymmeneen neljästätoista kohdastasi sinulla oli henkilökohtainen näkemys. Hyvä asia.
Emmekä käännytä toisiamme emmekä ketään. Me vaihdamme mielipiteitä.
Tärkeää on että olemme itsetykönämme varmoja siitä mistä puhumme. :)- on..
Toim.huom. kirjoitti:
Mitä "huomattavia eroja"?
suurin ero on että alexi ei usko olevansa koulematon erossa Jumalasta - Antti uskoo olevansa jo nyt kuolematon sielu. Siitä sitten kehkeytyy kaksi toisistaan eroavaa näkemystä.
- Toppuuttelija
on.. kirjoitti:
suurin ero on että alexi ei usko olevansa koulematon erossa Jumalasta - Antti uskoo olevansa jo nyt kuolematon sielu. Siitä sitten kehkeytyy kaksi toisistaan eroavaa näkemystä.
Alexilla ja Antilla samankaltainen käsitys kuolevaisuudesta
B:) uskon että olen kuolematon "ikuisuusolento" tai uskon että "ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus" ja sillä joka elää Hänen yhteydessään VAIN Jumalan täydellisyys mahdollistaa iankaikkisen elämän ja VAIN niille jotka Hänessä elävät.
ANTTI:
Uskon että kaikki Herran Jeesuksen ulkopuolella on kuollutta vaikka sillä olisikin se nimi että elää ja on olemassa. Ruumiimmekin on pyhittynyt vain siksi että Herra sen pyhittää, temppelikseen.
Uudessa versiossa jossa alex täsmentää henk.koht. käsityksiään, ei alex jostain syystä
halua lainkaan ottaa esiin tätä kohtaa.
Joten äläpäs suurentele eroja ennenkuin asianomaiset paljastavat lisää ajatuksiaan asiassa. Toppuuttelija kirjoitti:
Alexilla ja Antilla samankaltainen käsitys kuolevaisuudesta
ANTTI:
Uudessa versiossa jossa alex täsmentää henk.koht. käsityksiään, ei alex jostain syystä
halua lainkaan ottaa esiin tätä kohtaa.
Joten äläpäs suurentele eroja ennenkuin asianomaiset paljastavat lisää ajatuksiaan asiassa.Jeesuksen kautta. Saatanalla ei ole iankaikkista elämää, eikä se itsekkään ole iankaikkinen, vaan sekin tuhotaan lopuksi.
Sirkka-Iita kirjoitti:
Jeesuksen kautta. Saatanalla ei ole iankaikkista elämää, eikä se itsekkään ole iankaikkinen, vaan sekin tuhotaan lopuksi.
Tietysti iankaikkinen elämä on vain Kristuksessa, vaikka puhutaan myös Isästä ja
Pyhsätä Hengestä. Olisin tällä hetkellä kuollut, vaikka minulla on se nimi, että elän -
jos en olisi uskomalla "siirtynyt kuolemasta elämään" so. Jumalan valtakuntaan.
Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole elämisen arvoista todellista elämää, se on totta.
Mutta täältä pois kuoleminen ei merkitse jumalankieltäjälle mitään sapatinlepoon
verrattavaa tiedottomuuden ihanaa tilaa, vailla syyllisyydentuntoa, ei. Vaan tuomio tulee!
Ps. 18:4
(18:5) Kuoleman paulat piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut.
18:5 (18:6) Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut.
Ps. 55:4
(55:5) Sydämeni minun rinnassani vapisee, kuoleman kauhut lankeavat minun päälleni.
Job 38:17
Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
Ps. 116:3
Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua; minä jouduin hätään ja murheeseen.
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
Ylösnousemuksen odotus on lohdutuksen aikaa vanhurskaalle eli sille jonka Jumala
hyväksyy yhteyteensä. Mutta tuskallista tuomion odotusta väärämielisille:
Luuk. 16:25
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
"Minä elän, en enää minä, vaan Kristus minussa."
Antti
- Huomannut
Valtavia eroja alexin ja Antin uskossa ...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8430185
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454