Alexin aloitteesta - uskomme vertailu ihan uusiksi

ALEXIN ALOITTEESTA - USKOMME VERTAILU UUSIKSI - NÄIN SE MENEE

ALUKSI ihmettelen sitä mikset itse esittämiisi b,d,i,,m kohtiin
tahdo omaa kantaasi paljastaa? Onko sinun kenties vaikea
päättää mitä niissä kohdin uskot? Näitä esittämiäsi tarkoitan:

B:) uskon että olen kuolematon "ikuisuusolento" tai uskon että "ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus" ja sillä joka elää Hänen yhteydessään VAIN Jumalan täydellisyys mahdollistaa iankaikkisen elämän ja VAIN niille jotka Hänessä elävät.

D:)Jeesus kärsi kuoleman tuskat ja maksoi siten ihmisten syntivelat tai Jeesus maksoi kuolemallaan koko ihmisen syntivelan ottamalla päälleen hänen koko kohtalonsa.

I:) kirkolla on oikeus muuttaa oppiaan "tarpeen vaatiessa" tai Raamatun sanaa ei saa muuttaa koska se kertoo Jumalasta ja Hänen olemuksestaan.

L:) Jumalan laki on poistettu tai Jumalan laki on ikuinen.

M:) lepopäivä on lepäämistä varten eikä se ole niin tärkeää minä päivänä ihminen lepää tai Jumala pyhitti lauantain erikoisesti lepopäiväksi luomisen muistoksi.

-------------------------------
Oliko epäselvää tässä selvennys
Kirjoittanut: alex-kasi /
alla asia siten kuin minä sen näen...

A) Jumala loi maan ja taivaan.

ANTTI:)
Minun uskoni menee pidemmälle. Jumala loi Sanallaan maan ja
taivaan. Jeesus Kristus on Jumalan Sana. Ja Sana on Jumala.
(Joh. 1.)

C) Jeesus on "ihmisen poika" lihan puolelta "Jumalan poika" pyhyyden puolelta.

Jeesus on Jumalan Poika ja neitsyt Mariasta synnyttyään ja
Pyhästä Hengestä siinnyttyään myös Ihmisen Poika.
Veren perintö tulee isältä ja Jeesuksen maallinen isä on Jumala.
Jeesus on ilmetty isänsä ja edustaa täysin isäänsä ihmisiin
päin.

E) kuollut nukkuu kuolon unessa haudassaan josta Jumala herättää koko ihmisen ylösnousemuksessa, ensimmäisessä tai toisessa.

Hurskaan eli Jumalan hyväksynnän saaneen on hyvä olla kuoltuaan, vaikka täällä on ollut vaivattu. Jumalaton ei täällä
vaivaa sieluaan edes tunnontuskilla, mutta osat vaihtuvat siellä:
Luuk. 16:24 :
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
[Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48]

F) pyhäkkö on olemassa se on taivaallinen pyhäkkö jossa Jeesus tekee ylipapin palvelusta Jumalan edessä.

Joh. 2:21
Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
22 Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.

G) toinen kuolema on elämän lopullinen tuhoutuminen tulella.

Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

H) kokouksissa kaatuileminen ja lattioilla konttaaminen todistaa saatanaa palvelevien henkien läsnäoloa.

Jos sen saa aikaan parantajaevankelistat, niin silloin lienee kyse
pahojen henkien LÄHTEMISEEN liittyvästä ja eikö se ole hyvä?
Kun Jeesus karkotti pimeyden voimia, liikehtivät ao. ihmiset.
Jeesus väittää ettei hänen nimessään toimivat edes pahaa
pystyisi hänestä puhumaan.

Mark. 9:38-39
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.

J) Jumalan oikeudenmukaisuus ei salli ikuista piinaa.

Eipä tietenkään. Vaan jokaista piinaa hänen oma typeryytensä.
Jumalan oikamielisyys voi olla jopa niinkin suurta, että täällä
aiheettomast kiusattu ja piinattu ihminen saa hyvän osan
iankaikkisuudessa, vaikkei olisi hengelliseen herätykseen edes
tullut. Jumala ottaa vertailukohteeksi - saattaa vastuuseen - ne, jotka ovat kiusanneet:

Luuk. 16:25
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Minun on nimittäin mahdotonta käsittää, että Jumala olisi silleen
epäoikeudenmukainen, että hyvittäisi Lasarusta lohdutuksella ja
sitten kuitenkin lopulta heittäisi hänet sinne minne väärintekijätkin.

Jatkuu seur. viestissä (k-n)

2

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K) Jumalaa oppii tuntemaan Raamatusta.

Ihmisten kääntämä Raamattu puhuu ja evankelistat saarnaavat, mutta ei Raamattu
      käännytä eivätkä evankelistatkaan. Niin Raamattu kuin evankelistatkin toivovat että Jumala itse yhtyy ilmoituukseen.
      Ilman Raamattuakin on ihmisiä uskoon tullut ja ilman evankelistaa. (Häpeä meille jotka olemme hitaita todistamaan).

Matt. 16:15-19
      15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
      16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
      17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
      18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakun ja tuonelan portit eivät sitä voita.
      19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Pietari oli jumaluusoppimaton kalastaja, eikä ollut vielä Jeesuksen puheistakaan mitään
      ymmärtänyt, eikä vielä jaksanut uskossakaan vaeltaa - ei jaksanut vielä pitkäperjantainakaan -
      mutta Jumala oli totuuden laittanut Pietarin sisimpään. Semmoisen sisäisen ilmoituksen
      saaneelle Jeesus saattoi antaa tehtävän:

Luuk. 22:32
      mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään.
      Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."

l) Jumalan laki on ikuinen.

On toki. Eikä suotta, sillä kun laki on ikuinen niin lainlangettamaa tuomiotakin vahditaan ikuisesti.

n) Jumalan rakkauteen ei mahdu ikuisen piinan käsite, sillä Jumalan täydellinen rakkaus pitää sisällään aina myös Jumalan täydellisen oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään Jumalan oikeudenmukaisuuden. Ne kaksi ovat yksi ja sama asia - ilman toista ei ole toista.

Jumalan oikeamielisyyttä en minäkään aliarvioi. Täällä maailmassa ilman omaa syytä piinatut saavat hyvän osan. Täällä tuntonsa paaduttaneita piinaa heidän omat tunnontuskansa kuoleman jälkeen. Eivät edes kehtaisi tulla pimeydestä valkeuteen, eiväthän täällä ajassakaan.

Antti

• Huomannut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe