Lutolla käytiin todellista korpi sotaa kenttävartioissa niin talvella kuin kesällä vastassa olivat 82 Rajavartiorykmentti ja Erillinen Rajavartio pataljoona sekä partisaaniosasto Neuvosto Murmansk. Osasto Pennanen suojasi Saksalaisen XIX Vuoristoarmeijakunnan eteläisen sivustan 120 km levällä kaistalla Lutojoen molemmin puolin aina Korvatunturiin asti.
Erillis osasto Pennanen
5
1532
Vastaukset
- ranstaaka
Ehdotan että erillisosastokin kirjoitetaan yhteen pennasella tai näppiksellä.
- häikkäse
Sivistyksen taso mittarilla - kuinka suvaitsevaisuus ja empaattisuus mitailtaisi. Eikö näitä taitoja ole tuollaisella "koulusivistykselläsi" lainkaan saatavilla?
" Tämä jänhkhän mies ei ole kouluja kerinnyt polkemhan kun on ollut siellä jänkhällä... eikä se kyllä tiedoillaankaan loista. "
Jatka vaan Jängän polkija kirjottelujasi, "kouluviisiaden" kiusaksikin. - Toni Vuorio
häikkäse kirjoitti:
Sivistyksen taso mittarilla - kuinka suvaitsevaisuus ja empaattisuus mitailtaisi. Eikö näitä taitoja ole tuollaisella "koulusivistykselläsi" lainkaan saatavilla?
" Tämä jänhkhän mies ei ole kouluja kerinnyt polkemhan kun on ollut siellä jänkhällä... eikä se kyllä tiedoillaankaan loista. "
Jatka vaan Jängän polkija kirjottelujasi, "kouluviisiaden" kiusaksikin.Kirjoittakaa sitten: Er. Os. P. eli Erillisosasto Pennanen.
- Luton miehet - Avuttoman ope
älkäämme sortuko.Ollaan hiljaa jollei osata itse asiaa kommentoida.
- frolovin kauhu
hehehe hauskintahan se oli kun ei yli-ihmiset tieneet hevonvittua arktisesta sodankäynnistä ja korpisesta. Joutui suomalaiset ja norskit opastamaan.
Se että Schörner oli ollut jossain alppijoukoissa ensimmäisessä maailmansodassa ei todellakaan tehnyt hänesta Skandinavian asiantuntijaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968