Vieläkö Martelan tehdas toimii Nummelassa? Onko väkeä laitettu "lomille" näin lama-aikana, vai vieläkö tehdas toimii täydellä teholla? Olin kyseisessä firmassa koneenhoitajana 80-luvulla, tein konttorituoleihin istuin-ja selkänojia muovipuristekoneella. Asuimme perheeni kanssa osoitteessa Nummenjuohu 1, sellainen rivitaloalue harjulla. Onkohan noita taloja enää olemassa vai joko ne on jyrätty yli? Vieläkö Nummelan kylällä on Mr. Smith ja Hiisi-nimiset pubit? Meno oli aika villiä silloin 80-luvulla, olihan kylällä valtava määrä muualta muuttaneita juurettomia ihmisiä. Vieläkö siellä Nummelassa saa kaupoista sitä maailman parasta tummaa ruisreikäleipää, enpä ole parempaan törmännyt kun sieltä lähdin. Paljon terveisiä kaikille Martelalaisille, niin entisille kuin nykyisille!
Mitä kuuluu Nummelaan?
3
826
Vastaukset
- edelleen
vaan eri nimillä, en vaan muista niitä kun olen toispaikkakuntalainen ja martelakin on vielä toiminnassa, joskin ei varmaankaan siinä laajuudessa kuin silloin ennen (äitini oli martelassa kauan töissä kunnes jäi eläkkeelle n 15 v sitten)
Noista harjun taloista en osaa sanoa kun en ole siellä päin kulkenut. Rakennettu on lisää ja vanhaa purettu. Työväen talo on paikoillaan ja se näkyikin telkkarista jonkun puolueen kokouspaikkana ja eiköhän nämä valtakunnan päättäjät itse Halonen mukaanluettuna vieraile aika usein siellä.
Nummela on kovasti kasvanut niistä ajoista, ei tuntisi entisekseen
T. Itsekin siellä villin nuoruuteni viettäneenä joskus 70-90 luvulla- Jartsa Rovaniemeltä
Nummelasta jäi paljon hyviä muistoja, olisi kiva vielä joskus poiketa katsomassa kylää. Monena lauantaina lähdettiin nykyisen vaimoni kanssa sieltä Lohjalle ostoksille kun siellä oli jo silloin Anttilan tavaratalo, sinne jäivät monet satalappuset. Yksi mieleenpainuvimmista paikoista Nummelassa oli sellainen hirsinen grilli joka sijaitsi ihan urheilukentän laidalla. Sieltä tuli haettua moneen otteeseen purtavaa, oli tosi hyvät safkat siinä paikassa. Nummenjuohusta (työsuhdeasunnot) muistan sen verran että kovilla pakkasilla meillä oli Martelalta lupa pitää saunaa jatkuvasti päällä koska rivitaloasunto oli muuten hiukan vilpoinen. Työmatkat Martelalle kuljin pyörällä, varsinkin menomatkat olivat nopeita kun ei tarvinnut kuin kerran polkaista ja laskea mäki alas. Muistan aina mitä Martelan työnjohtaja sanoi minulle kun kättelin miehen viimeisen kerran: Ei sanota hyvästi vaan näkemiin, sinulla on täällä aina töitä jos elämä kuljettaa tännepäin. Ei taida lupaus olla enää voimassa, mutta silti vielä joskus palaan Nummelaan ja tällä kertaa turistina.
- lohjalainen nykyisin
Moro vaan, Martelassa on vielä toimintaa, joskin siellä on yt-neuvottelut joka johti irtisanomisiin mm. tämän vuoden puolella. Mr. Smith on nykyisin Onnenpäivät ja Hiisi on nykyisin Cantina Antonio (wanna-be ruokaravintola, paskan marjat). Meno oli joo 80-90 luvuilla asiallista, nykyisin Nummela on yksi ärsyttävä teini-älämölö-helvetti, ei sitä jaksa, muutettiin hiljattain poijjes.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219