Silikonirinnat ja hiustenlähtö

Ohessa yksi artikkelin pätkä aiheesta. Asia askarruttaa, joten oletko sinä, jolla on ollut silikonirinnat vasta vähän aikaa tai jo vuosia havainnut hiustenlähdön lisääntymistä tai jopa pälvikaljua? Näistä mahdollisista haitoista kirjoitetaan palstalla vähän, yleensä aiheena on vain kapseloituminen.

Hiustenlähtö on erittäin yleinen rintaimplanttia kantavien naisten USA:n terveysviranomaisille raportoima ongelma. Tiedetään että silikonia sisältävät hiustenhoitotuotteet aiheuttavat usein hiusten vähenemistä ja pahimmassa tapauksessa syöpää. Näyttää vahvasti siltä, että myös silikonia sisältävien rintaimplanttien yhtenä haittavaikutuksena on hiusten harveneminen. Jos naisella on vaihtoehtona pysyvästi kalju päälaki tai normaalit pienet rinnat, niin päätöksen tekemisen ei luulisi olevan kovin vaikeaa.
51528
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

artikkeliin.

Äänestä

  • ainako näin kirjoitti:

    Voin sitten varmastikin päätellä, että koska silikonia sisältävät hiustuotteet eivät ole aiheuttaneet minulla hiustenlähtöä, voin siinä suhteessa ottaa turvallisin mielin silikonit ;-)

    Silikoni hiustenhoitotuotteissa nimenomaan levitetään hiuksiin ja päänahkaan. Ei siis mikään ihme jos aiheuttaa hiustenlähtöä kun ihohuokoset ja hiusten suomut tukitaan. Implanteista ei pääse silikonia verenkiertoon, eikä siis myöskään hiuksiin tai päänahkaan. Jos hiuksia lähtee implanttien laiton jälkeen, syytä pitää hakea jostain muualta kuin implanteista.

    Äänestä

  • aidan seipäät kirjoitti:

    Silikoni hiustenhoitotuotteissa nimenomaan levitetään hiuksiin ja päänahkaan. Ei siis mikään ihme jos aiheuttaa hiustenlähtöä kun ihohuokoset ja hiusten suomut tukitaan. Implanteista ei pääse silikonia verenkiertoon, eikä siis myöskään hiuksiin tai päänahkaan. Jos hiuksia lähtee implanttien laiton jälkeen, syytä pitää hakea jostain muualta kuin implanteista.

    Silikoni implanttejen yksi yleisin haittaoire on hiusten lähtö.. Kanntaa hakea vähän lisää tietoa, sitä kyllä löytyy.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


aöjsöjaöj kirjoitti:

Ohessa yksi artikkelin pätkä aiheesta. Asia askarruttaa, joten oletko sinä, jolla on ollut silikonirinnat vasta vähän aikaa tai jo vuosia havainnut hiustenlähdön lisääntymistä tai jopa pälvikaljua? Näistä mahdollisista haitoista kirjoitetaan palstalla vähän, yleensä aiheena on vain kapseloituminen.

Hiustenlähtö on erittäin yleinen rintaimplanttia kantavien naisten USA:n terveysviranomaisille raportoima ongelma. Tiedetään että silikonia sisältävät hiustenhoitotuotteet aiheuttavat usein hiusten vähenemistä ja pahimmassa tapauksessa syöpää. Näyttää vahvasti siltä, että myös silikonia sisältävien rintaimplanttien yhtenä haittavaikutuksena on hiusten harveneminen. Jos naisella on vaihtoehtona pysyvästi kalju päälaki tai normaalit pienet rinnat, niin päätöksen tekemisen ei luulisi olevan kovin vaikeaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu