Olin minäkin nuorempana helluntailainen, en elätti enkä kasvatti, vaan nuorena uskoon tullut. Pari vuotta menikin ihan kivasti seurakunnan yhteydessä, kunnes lähdin yliopistoon ja havahduin totuuteen. Sitten kävi niin, että yliopistossa tiede tappoi minun Jumalani. Raamattu todistettiin aivan aukottomasti tieteen todisteiden avulla satukirjaksi. Nooan arkki ei sovi tieteen läpikotaisin todistamaan maailmanhistoriaan. Jeesusta ei ole koskaan ollut, hän on vain yksi keksitty supersankari, jonka elämä on kopioitu muista, vanhemmista uskonnoista. Maailmanlopun näyt Raamatussa on kirjoitettu Rooman valtakunnan uskovien vainojen jälkeen, ne eivät siis kuvaa tulevaisuutta, vaan menneisyyttä. Koko Raamattu ja koko helluntailaisuus ja kaikki muutkin kristinuskon suuntaukset on jo moneen kertaan todistettu puolueettoman ja virallisen akateemisen tieteentutkimuksen toimesta saduiksi.
Tiede tappoi Jumalan.
25
252
Vastaukset
- cd--
No näinhän se on. Mutta kerro se kaikille ja vielä pari kertaa niin silti ei mene jakeluun.
Hauska juttu sinänsä tuo,että jos vaikkapa uskonto-ihmiselle olisi jossain elämänsä kohdassa hyödyllistä, että jostain jouduttaisiin tekemään vaikka dna-testi...vaikka nyt jostain epäillystä kuolleesta sukulaisesta... tai sitten jokin muu esine tai asia missä tarvittaisiin jotain tieteellistä mittausta- liittyen mikroskooppeihin, dna:n tai muuhun kuten iänmääritykseen...jne. Eli, vaikka asia koituisi tämän uskovan henkilön hyväksi, niin tuomitsisiko hän etukäteen testien tulokset sillä perusteella, että hän ei usko maailmassa mihinkään testeihin tai iänmäärityksiin ??? Koska kuten helluntailaiset tuskin uskovat että maailma olisi 6001 vuotta vanha..onko se ihan tarkkaan se 6ooo? Taisi tulla juuri telkusta että oli löytynyt jotain 5000v ikäisiä piikivisiä nuolenkärkiä oliko jopa suomesta..?? Sitä vaan, että tuli nyt kyllä väärät kortit käteen tuon 6000v kohdalla, ja saapa nähdä, pääseekö siitä vielä pesemään kukaan käsiään, koska naurunalaisuus uhkaa aika monelta rintamalta.. että tässä taisi nyt tulla kunnon riippakivi kaulaan.. 6000 vuoden verran. Siinä ajassa ei edes kirahvin kaula ole pidentynyt...heheeeee- taas tuo sama uskovainen
Ketä uskovaista tarkoitat? Et kai tosissasi yritä leimata erilaisia ihmisiä samaan muottiin kuuluviksi, kun eihän kahta samanlaista uskovaa ole olemassakaan! Vai oletko jostain löytänyt kaksi?
Minulle dna-testi on samantekevää, mutta kyllähän sellainen kertoo sukulaisuussuhteet. Jumala on antanut sen verran viisautta että dna-juttukin on nykyaikana mahdollista tehdä. Ei se ennen ollut. Kirahvin kaula on ihan kiva, se kuuluu ollakkin sillä, eihän se leijonallakaan kovin hyvältä näyttäisi...? Hyvin pelastui kirahvi ja oravakin, kun dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon...! - 456456
taas tuo sama uskovainen kirjoitti:
Ketä uskovaista tarkoitat? Et kai tosissasi yritä leimata erilaisia ihmisiä samaan muottiin kuuluviksi, kun eihän kahta samanlaista uskovaa ole olemassakaan! Vai oletko jostain löytänyt kaksi?
Minulle dna-testi on samantekevää, mutta kyllähän sellainen kertoo sukulaisuussuhteet. Jumala on antanut sen verran viisautta että dna-juttukin on nykyaikana mahdollista tehdä. Ei se ennen ollut. Kirahvin kaula on ihan kiva, se kuuluu ollakkin sillä, eihän se leijonallakaan kovin hyvältä näyttäisi...? Hyvin pelastui kirahvi ja oravakin, kun dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon...!hmmm.. onhan näitä aika kivoja...:::
2. BIOLOGIA vs. RAAMATTU
a) Miksei kenguruita, kiiweja,eskimoja, intiaaneja ole lueteltu edes
Mooseksen muissa kirjoissa (kuin korkeintaan Genesiksessä) ?
Ovatko kiiwi, dingo tai kenguru saastaisia vai ei ?
Voitko uskoa, jos joku väittää, ettei intiaaneja ollut olemassa
Mooseksen kirjojen aikaan ?
b) "Miten kiiwi käveli Ararat vuorelta Uuteen-Seelantiin,
kun se on lentokyvytön ja uimataidoton?" -ihmettelee
jopa kreationisti Mikko Tuulirantakin kirjassaan.
c) 4 jalkaa heinäsirkalla Raamatun mukaan(3.Moos.11:20-23), vaikka
niillä on 6 jalkaa. Miksei samaa tulkintaa virheestä tms.
voi ulottaa Genesikseen ?
d) Raamatussa kerrotaan miten kirjaviksi kuorittujen oksien
edessä paritellen syntyy kirjavia lampaita (1.Moos 30:37-40).
hmmm,. saisikohan tuosta uuden koirien jalostustavan..?
- mie uskon tänäänkin
Ei tiede ole todistanut että olisi minnekkään kuollut, tai edes mennyt. Tiede ei todistele täydeksi varmaksi asioita vaan se jättää loppuun tilaa sille, että joku kumoaa ne vielä kun tuo todisteet. Tieteen saavutuksia kyllä riittää, ja lääkkeet ja muut ovat asioita, joihin Jumala antoi niille tiedemiehille viisautta ja hyvät aivot. Olen lukenut tieteen saavutuksia, eikä ne "totuudet" ole minulle mihinkään riittäneet. Tiedemiehet lisäävät aukkopaikkoihin omaa mielikuvitustansa, kuten esim. että marsissa olisi jotain Sarvihotkoja, vaikka eihan semmoisia kukaan ole sieltä oikeasti löytänyt. Uusia "totuuksia" tulee, ja vanhat suljetaan. Niillä tiedemiehillä on asiasta keskenän kovaa kilpailua, kun he yrittävät todistaa toistensa kiistattomia todisteita pötypuheiksi. Minä olen kristinuskovainen, ja olen ollut uskossa jo monta vuotta.
- pölöjänkäk
käyty, kusetusta koko juttu silti monet uskovat siihen. Mutta paksuin uskomus on, että Saksassa ei mukamas olisi tapettu 6 milj. ihmistä vaikka niistä on ihan faktaa ja pelastuneiden kertomukset.
jaa, mitäs tässä nyt todistellaan, ai joo onko Jumala vai ei ole olemassa. Faktat puuttuvat. - august saxon
pölöjänkäk kirjoitti:
käyty, kusetusta koko juttu silti monet uskovat siihen. Mutta paksuin uskomus on, että Saksassa ei mukamas olisi tapettu 6 milj. ihmistä vaikka niistä on ihan faktaa ja pelastuneiden kertomukset.
jaa, mitäs tässä nyt todistellaan, ai joo onko Jumala vai ei ole olemassa. Faktat puuttuvat.Sinähän hulluja kirjoitat!
- veli.vapaa
tapahtui raamatullisen ajanlaskun mukaan 4000 vuotta ennen Jeesuksen syntymää, eli tähän päivään mennessä Aatamista polveutuneet olisivat eläneet noin 6000 vuotta maapallolla. Kuka lie luonut ne ihmiset, joilla oli oma elämä ja kultturi kymmeniätuhansia vuosia ennen Aatamia? Siihen ei helluntailaisetkaan osaa vastata?
- Iso Lapis
Sinä et ollut uudestisyntynyt ylhäältä, jos olisit ollut, olist kokenut Pyhässä Hengessä kuinka Herra Jeesus
antoi sinun synnit anteeksi. Olit ja olet pelkkä käännynnäinen joka ei ole kokenut elävää uskoa Herraan Jeesukseen ja Isä Jumalaan.
Kirjoituksesi on Perkeleestä koska uskot siihen mitä ihmiset puhuu, mutta et totuuteen usko.
Teet Perkeleen tekoja kun kirjoitat että sinä uskot tieteeseen ja haluat harhauttaa niitä jotka totuutta etsii.
Herrani Jeesus Kristus siunaa tätä uskosta osatonta,AAMEN. - tieteestä
huolimatta! Sanoohan Sana 1Kor.1:20-21
"Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat?
Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut
viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala
näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta
pelastaa ne, jotka uskovat."
No, kuka tämän maailman on luonut?
Onko se vaan sokeaa sattumaa?
Joku alkuräjäytyskö kaikki laittoi paikoilleen?
Kuka antoi elämän sen monimuotoisuudessaan?
Onko esim. ameeba yhtä kehittynyt, kuin ihminen?
Kuka pitää yllä koko maailmankaikkeuden lakeja?
Voiko ihminen saada elämää aikaiseksi, esim luoda uuden eläimen? Tuskin siihen ameebakaan pystyy? Onhan sitä puhuttu, että jostakin alkulimasta elämä lähti.
Vielä Raamattu sanoo Room.1:20
"Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa
ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät
he voi millään itseänsä puolustaa."
1Moos.1 "ALUSSA loi Jumala taivaan ja maan."
Mitä tarkoittaa Jumalan "alussa", siitä ei ole meille päivämääriä annettu.
Eiköhän se ole niin, että meidän omat syntimme pimittävät Jumalan, ettei meille loista se kirkkaus, joka lähtee Kristuksen kasvoista, Hänen evankeliumistaan? Sitten turvaudumme kaikenlaisiin verukkeisiin ja kuuntelemme sielunvihollisen ääntä, joka edelleen puhuu, kuten ensimmäiselle ihmisparille:
"Onko Jumala todellakin sanonut?" - ...tarkkailija
Pöh. Jos näin on, niin sitten tiede on jo moneen kertaan todistanut sinut valehtelijaksi ja satuolennoksi. Ai miten niin? No siten niin, että satuin nyt vain kirjoittamaan näin. Puolueettomana tarkkailijana...
- todé*
on erikoistunut "todistamaan Raamatun aukottomasti satukirjaksi"?
- ab.
Ja siksi en sitä enää ymmärräkkään miksi tällaisia pettymyksiä sallitaan mm.tukemalla kirkkoa ja pakottamalla ihmiset luterilaiseen uskoon jo kasteesta saakka. Kun on yleisesti tiedossa jo se että satuahan ne Raamatun kirjoitukset ovat.
- Jos kirkosta eroisi enemmän ihmisiä muutos voisi olla mahdollinen ja hihhuloitumisiakaan ei niin enää tapahtuisi. Kun otettaisiin vaan TOSIASIAT TOSIASIOINA. Ja sitä opetettaisiin jo lapsesta asti.
- Minä uskon kuitenkin että joku Jumala on olemassa ja että Jumala ei pidä valheista. Ateisti olen siinä mielessä että kulloinenkin uskova saa mulle kyllä todistaa oman "jumalansa"pätevyyden.- Kaikille tätä
En usko mihinkään mitä en näe tai koe.
Minä tunnen, että Raamattu on totta.
Usko Jeesukseen antaa minulle nyt rauhan.
Minä olen sovittanut menneisyyden rikkeet yhteiskunnan ja ihmisten kanssa.
Menneisyyden rikkomukset eivät minua paina.
Tulevaisuuteni on Jumalan kädessä on luottamus tulevaisuuteen.
Elämä on kristus, kuoltuani olen ikuisuudessa. Ikuinen ilo ja rauha. - ab
Kaikille tätä kirjoitti:
En usko mihinkään mitä en näe tai koe.
Minä tunnen, että Raamattu on totta.
Usko Jeesukseen antaa minulle nyt rauhan.
Minä olen sovittanut menneisyyden rikkeet yhteiskunnan ja ihmisten kanssa.
Menneisyyden rikkomukset eivät minua paina.
Tulevaisuuteni on Jumalan kädessä on luottamus tulevaisuuteen.
Elämä on kristus, kuoltuani olen ikuisuudessa. Ikuinen ilo ja rauha.Joillakin menee hyvin...
- Kiva kun "todistit"Jumalasta noin. Mutta, mutta...
- lopunajan voideltu
Tarinoita on kerrottu iät ajat mutta jostain kummallisesta syystä tästä "israelin kansan kalevalasta"on tullut kirjanen ja paksu selallaineen jolla lyödään pakanoita päähän ja jos ei siitä kaadu niin jumala niin on suuressa viisaudessaan "lähettänyt "niilo ylivainion kaltaisia kaataja saarnaajia jotka sitten tekevät mummonjen ja ukkojen yms herkkäuskoisten ja herraa pelkäävien toiveet pysyä jaloillaan turhiksi.
Helluntalaisuus on näistä lahkokulteista ahdasmielisin ja monen ihmisen mielenterveydeb vienyt kultti.
toivottavasti tulee aika jolloin nämäkin kultiti kielletään lailla kuten lasten kurittaminen "vanhan testamentin lakien" mukaisesti.
toivoa paremmasta maailmasta ilman näitä kaiken elävän demonisoivia ja sen tukahtuttavia ,ihmisiä vammauttavia uskontoja(kultteja) ei enää ole kuin tässä satukirjassa nimeltään raamattu. tiede tappaa suunnittelijan eikä kysy enää kuka loi suunnittelijan ja se on "jumalan kuolema"
sanan varsinaisesssa merkityksessä. - Darth_Pena
Tiede ei ole tappanut Jumalaa ja tuskin Jumalakaan kokee tiedettä kilpailijanaan. Tieteen tehtävä on tutkia ja selittää esim. maailmankaikkeutta, hiukkasten rakennetta, kvantti-ilmiöitä jne...
Ei tiedemiehet kuluta aikaansa miettiessään vastakkain asettelua. He miettivät mielummin yhtenäisyysteoriaa, jolloin luonnon neljä perusvoimaa saadaan lopulta sovitettua yhteen.
Raamattu on kirjoitettu aikana, jolloin ihmisen tieto ja tietoisuus on ollut hyvin alkeellisella tasolla verrattuna nykyhetkeen ta siihen, mitä se on ollut esim. 200 vuotta sitten. Raamatun kertomukset, tosia tai ei, kuvastavat sen ajan ajattelua. Raamattu on kuin tarkoituksella jättänyt aukkoja moniin kysymyksiin.
Joku tyytyy raamattuun sellaisenaan. Joku löytää siitä lohdutusta ja tukea elämäänsä kun taas joku voi ottaa joka sanan kirjaimellisesti mennen samalla ns. metsään totuudesta ja todellisuudesta. Ne jotka ymmärtävät lukuisat aukot ja ilmaan heitetyt kysymykset, voivat tieteen keinoin estsiä ne kysymykset ja täyttää aukot, eikä se ole vastoin raamattua ta Jumalaa. Raamattu ja tiede eivät sulje toisiaan pois.
Mitä Jumalaan tulee, hän on salainen ja jopa tuntematon. Kukaan ei Jumalaa tunne. Se kai on tarkoituskin. Väittelyt ihmisen olemassaolon synnystä on aika turhaa väittelyä ihmisten kesken. Jos Jumala on luonut maailmankaikkeuden alkuräjähdyksellä 20 miljardia vuotta sitten ja sallinut sen laajenemisen omaan tahtiinsa, se on Jumalan oikeus. Täällä voi selitellä vaikka mitä. Se milloin ihminen luotiin ja miten, sekin on vain ihmisen näkemys. Jokainen voi selittää raamatun alkusivut omalla tavallaan.
Jumalala yksin tietää lopullisen totuuden, ellei hän sitten jollekin paljasta sitä, vaikka tiedemiesparalle.
Ja vaikka paljastaisikin, kukaan ei sitä uskoisi. Uskovaiset siksi, että se murskaisi heidän raamattu -käsityksensä toisenlaiseksi ja saattaisi heidät jopa luopumaan uskostaan. Tiede -intoilijat siksi, että he toteaisivat sen olevan uskonasia eikä näinollen anna mitään vastausta mihinkään.
Raamattu on täynnä paradokseja, kummallisuuksia ja erästä kaveria lainaten "Sci-fiä" ja tietenkin myös väkivalta -ja sankarikertomuksia. Se on, etenkin evankeliumeista lähtien, myös suuren rakkauden ilmoitus.
Hassua, että myös tiede on täynnä paradokseja, kummallisuuksia js "Sci-fiä".
Kumpikaan ei ole ehdoton totuus, vaan jättää tulkinnoille sijaa ja antaa luvan etsiä totuutta.
Etsiminen ja löytäminen. Ihmisen kannalta ehkä sittenkin se asia, jota voisi kutsua suureksi osaksi elämän tarkoitusta.- M-TS
Ajattelen aivan samoin kuin sinä!! Ihanasti ja kauniisti kirjoitettu tärkeistä asioista ja todellisella, rauhanomaisella viisaudella.
- ja tarinaa riittää
##Darth Pena##
hehee...olipas hyytelöä.. Jos homo sapiensilla on joitakin aisteja, niin niihin yleensä luotetaan, vaikkeivat ne todellakaan luotettavia olekaan, kuten vaikka kangastuskin osoittaa. Mutta kun mennään näkymättömän puolelle ja kuulopuheisiin ja yhden kirjan uskomuksiin, henkiin ja näkymättömiin olentoihin...taivaassa asuviin jumaliin... vesi muuttuu vereksi ja muuhun - saatikka sitten kaikkiin maailman uskontoihin, kummituksiin, henkiin, menninkäisiin, maahisiin, vuoren ja meren jumaliin - niin kaikelle löytyy uskovansa, ja nimenomaan uskovansa. Ihmiset kaipaavat uskoa ja saavat sitä, kuin leipää kaupan hyllyltä - jokaiselle löytyy omanlaisensa mikä kenenkin ajatuksille sopii - ja vielä sen uskonnon sisälläkin voidaan hieman olla eri mieltä. Mutta jokainenhan (ei sittenkään ) - ymmärtää, että kyse on uskosta eikä totuudesta. Ei ihminen oikein kykene omilla kyvyillään todistamaan jumalia, ja sen takia ne ovat uskoa. Totuus on lähinnä sitä, että jos näet leivän, voit syödä sen. Mutta jos kerrot että enkeli kosketti sinun olkapäätäsi kun ajoit autoa, niin kyllä sitten puhutaan jo ihan eri asioista kuin fyysisesti todettavista asioista, kukin voi väittää mitä haluaa. Vaikka että lensin eilen valkoisella hevosella- mitä tosin kukaan muu ei nähnyt, mutta itse koin sen. Ja olin hevosen selässä. No tämäkö pitäisi uskoa. Aivan. Hyvin suuri osa maailman uskovista uskoo siis höpöön, mitä kuka tahansa voi keksiä. Kuten useampi tuhat uskoa maan päällä todistaa. Uskonnon voi keksiä ja tarun sille vaikka tänä päivänä, ei mikään estä eikä kukaan kiellä. Kuten on tullut todettua, maapallolla eli eri uskomusten kanssa porukkaa jo pilvin pimein ennen jeesus-höpöäkin. Heillä oli omansa. Sitten tuli siihen lisukkeeksi jeesus-tarusto, ja siis joukon jatkoksi. So what. Sinne sopii. Mutta mikä usein porukalta unohtuu, on se, että tiede nimenomaan on todennut raamatun kirja-tietoineen pötypuheeksi ja siis siellä esitetyt asiat.. ikävää sille kuka sen on kirjoittanut, että jutut eivät enää pädekään 2000vuoden kuluttua, kun voidaan todistaa vedenpaisumukset ja heinäsirkat ja muut höpinät pelkäksi potaskaksi. Eli jos siellä on lukematon määrä valetta, niin se asettaa koko kirjan kyseenalaiseksi. Ikävää mutta totta. Eivät tienneet tuohon aikaan mitä tähdet ovat tai mikä on mikroskooppi, miksi heinäsirkat liikkuvat tai miksi on auringonpimennys. Niin se aika ajoi tarinoista ohi - mutta saahan niihin toki Uskoa..jos sattuu tykkäämään saduista. Sitähän se kirja on , tarinaa ja satua. Kuten hyvin kirjoitettu kirja, kuten vaikka Sinuhe egyptiläinen....:-)))
salaisuus on jo vaiikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää..." Olet kasvavaa jengiä. Te tulette menestymään, teissä tulee olemaan "voimaa ja viisautta", joka saa aikanaan kaikki kansat puolelleen. Teidän kautta luopumus tapahtuu ja saavutatte voiton uskonnoista. Oman supersankarinnekin te aikanaan saatte. Saavutuksenne seuraukset ovat jotakin mihin te ette usko, koska tiede ei voi kaikkea todistaa.
- august saxon
Millä tavalla tiede voisi mitätöidä kaiken olevaisen? Aivan paskapuhetta sun juttus.
- Amezarek
Kannattaa lukea esimerkiksi kirja : Miksi Maya- kansan ajanlasku päättyy vuonna 2011-2012? - Komeetta tulossa?. Kirjoittanut T.P.Laine.
Raamattu on todellakin saduilla ja hengellisillä kielikuvilla väritetty kirja asioista jotka ( jos on joskus tapahtunut) eivät ole oikeasti olleet millään tavalla hengellisiä. Ne on ollut tapahtumia joita sen ajan sivilisaation ihmisillä ei ole ollut mahdollisuuksia kuvata tarkemmin, koska eivät ymmärrä nykyaikaista teknologiaa. Kirkonmiehet ovat myös ajan mittaan "pakottaneet" tekstin hengelliseen muotoon jonka jälkeen raamatusta on tullut todella epäselkeää huttua. Alkuperäiset kirjoitukset ovat olleet toisenlaisia.
- kato ny vähä
Sinähän aikamoinen satusetä olet?! Eihän "tieteen" avulla voi mitään todistaa, tiede itsessään on suurelta osin satua. Mitään alkuräjähdystäkään ei ole ollut, tyhjä ei räjähdä. Räjähdyksessä ei myöskään synny mitään järjestystä. Noin tyhmäksi en ylipopistossa opislelevaa uskoisi.
Jumala (Luoja) on kaiken materian alku. Jumala on kaiken elollisen alku.- veli.vapaa
kysyn, kuka loi ne ihmiset, jotka elivät kymmeniätuhansia vuosia ennen Aatamia? Hän on Raamatun mukaan ENSIMMÄINEN ihminen maapallolla. Kaikki VT:n kirjoitukset ovat kertomuksia.
1. Moos. 2:4
Tämä on KERTOMUS taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan, - tähtää?
veli.vapaa kirjoitti:
kysyn, kuka loi ne ihmiset, jotka elivät kymmeniätuhansia vuosia ennen Aatamia? Hän on Raamatun mukaan ENSIMMÄINEN ihminen maapallolla. Kaikki VT:n kirjoitukset ovat kertomuksia.
1. Moos. 2:4
Tämä on KERTOMUS taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,kysymyksellään, josta ei ainakaan äkkipäätä katsoen Raamattu-uskollisuutta tai muutakaan Jumalan pelkoon viittaavaa löydy?
Minkä arvon annat Raamatun luomiskertomukselle? Vai annatko mithään?
- Sam Andreevitsh
Joka on aidosti Jumalan herättämä ja kokenut Jumalan maailman todellisuutta, ei voi ihmisten väitteiden vuoksi Jumalaa kieltää. Sanokoon ihmiset synnin, tietämättömyyden, tieteen, Jumalan tietoisesti hylkäävän asenteen tai minkä tahansa muun syyn vuoksi mitä tahansa.
Olen lukenut sellaisestakin todistuksesta, kuinka joku kertoi olleensa uskovainen ennen yliopistoon menoa, mutta sitten jotakuinkin ensimmäisellä luennolla joku professori tai vastaava oli sanonut luokassa, ettei Jumalaa ole. Kyseinen henkilö kuvaili hyvin yksityiskohtaisesti sitä reaktiota, miten hän tässä hetkessä "tajusi", että koko hänen siihen astinen maailmankuvansa oli ollut väärä. Hei haloo! Vaikka maailman viisain ja lukenein henkilö sanoisi minulle kaikkeen tietämykseensä perustuen vaikkapa niin, että en asu Tampereella, niin mitä sitten? Kun tiedän asuvani Tampereella, niin eivät ihmisten mielipiteet minua hetkauta yhtään mihinkään. Samaten vaikka kuka sanoisi, ettei Jumalaa ole olemassa, niin mitä sitten? Kun olen kokenut tarpeeksi, niin en voi koskaan kieltää Jumalan olemassa oloa.
Puolueeton ja virallinen akateeminen tieteentutkimus..! Kun ihmisillä ei ole tarpeeksi painoarvoa sanoissaan, niin sitten otetaan tueksi tällaiset mahtailevat sanat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185121Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211640- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101540Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231304- 951168
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351153