Vanha pieru

Ak:n lapio

Katselee etelenänpuolen akkunasta sateista maisemaa. Ei kannata nääpurin isännän mennä puimaan ohraa. Eikä vanhaa taikka uutta kauraa. Tuleepi iso öljylasku kuivurista. Kreosiittia sitä ei saa enää käyttää ratapölkyn kyllästykseen. On karsinogeenista. Ja supermyrkyn synnyttäjää, kun kyllästepuuta polttaa. Ottaiskohan sitä teltan pois pihalta. On se siellä seisoskellu pari talvea, mutta näyttää niin köyryselkäiseltä, ettei kolmatta repeämättä varmaan kestä. Että terveisiä uusille nigandereilla ja niille vanhoille, kekkä meinaa vaan olla uusi, niin ku minä.

16

191

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Synnove.Pullo

minulla on hikka. Välillä. Niinkuin nytkin. Välillä on välillä ei. Sen lisäksi kamaluudekseni hummasin, että täällä on joku ihmeen rasti jossain joka lähettää tiedoksi johonkin olemattomaan sähköpostiosoitteeseeni aina kun joku vastaa minulle jotain. Härränjästäs. Mahtaa joku sähköpostin tarjoaja kovasti ihmetellä.

• Ak:n lapio

Ja varsinkin oiva lateraalinen tupsahdus karkottaa lipusta liiat luteet. Entisinä aikoina jos oli yrittänyt ruksata sähköpostia johonkin lokeroon, olisi polkeva Kusti saanut varmaan hikan. "Mitä ny pienistä" sano Bertta ja söi paalin heiniä.

• Synnove.Pullo
        Ak:n lapio kirjoitti:

Ja varsinkin oiva lateraalinen tupsahdus karkottaa lipusta liiat luteet. Entisinä aikoina jos oli yrittänyt ruksata sähköpostia johonkin lokeroon, olisi polkeva Kusti saanut varmaan hikan. "Mitä ny pienistä" sano Bertta ja söi paalin heiniä.

hetken mietin pitäiskös minun mennä keittämään vasikoiko eikö. Mutta sitten tuli ruutu eteen.
        Katsotaan nyt. Jaa mitä? No ei mitään.

No mutta taas joku halusi. Missäs pärkkeleen asetuksissa joku robotti ohj3lmoiedaan ol3matta jättämään viestiä. Kohta alkaa hermostuttamaan.

• QuietPlace evk

ystävällinen on hän.
      Voisikohan sitä meikäläinenkin?
      Uusiutua?
      Tai lisääntyä?
      *pohtii*

retroromanttinen kuin rintarassi. Uusiutuvasa luonnon vaarassa on havaittavissa lahottajsienirihmaston vaisua hehkua synkkänä syys yönä, kun ei sada. Kaukaa tyynen veden tulta puolen kantautuu Frans Eelis Vallesmannen marssilaulu "Käy eespäin täti koiran kans" hivenen epävireisellä sahalla soitettuna. Laulu on kuitenkin komeaa kuin hammasporran kiihko. Vastaan kyllä tai ei kumpaankin haaveeseen. Lisääntyminenhän on kuin uusiutumista, ja jos munimisasteesi ei ole vielä ohi, liikku palsatalla pari niganderi, joiden oman kuvauksen mukaan heillä on kaikki ilo ja anti mitä lisääntymiskatin vaakatasoiseen aikuisvoimisteluun tulee, mutta lapsia he eivät halua. Tekotapa vaan miellyttää.

• QuietPlace

retroromanttinen kuin rintarassi. Uusiutuvasa luonnon vaarassa on havaittavissa lahottajsienirihmaston vaisua hehkua synkkänä syys yönä, kun ei sada. Kaukaa tyynen veden tulta puolen kantautuu Frans Eelis Vallesmannen marssilaulu "Käy eespäin täti koiran kans" hivenen epävireisellä sahalla soitettuna. Laulu on kuitenkin komeaa kuin hammasporran kiihko. Vastaan kyllä tai ei kumpaankin haaveeseen. Lisääntyminenhän on kuin uusiutumista, ja jos munimisasteesi ei ole vielä ohi, liikku palsatalla pari niganderi, joiden oman kuvauksen mukaan heillä on kaikki ilo ja anti mitä lisääntymiskatin vaakatasoiseen aikuisvoimisteluun tulee, mutta lapsia he eivät halua. Tekotapa vaan miellyttää.

kuvaus lahottajasienirihmaston hehkusta.
        Se on mielestäni ollut yleisempääkin miessukukunnan parissa...tuo harjoittelun puute...?

QuietPlace kirjoitti:

kuvaus lahottajasienirihmaston hehkusta.
        Se on mielestäni ollut yleisempääkin miessukukunnan parissa...tuo harjoittelun puute...?

Onneksi on. Harjoittelu tekee sananlaskun mukaan mestaajan. Mutta meikäläinen ei tunnusta.

• Palattuani juuri ostoskeskuksen kahviosta jossa jouduin juomaan kupin jos toisenkin olen erityisen tyytyväinen siihen, etten jäänyt kotiin tuijottamaan sadetta ikkunasta kuten sinä. Ei sillä etteikö ikkunastasi avautuisi mielenkiintoisia näkymiä, mutta vaihteluahan se on välillä istuskella ostarilla silmä tarkkana. Suosittelen kokeilemaan.

Et sitten nostaisi teltaa pois ja laittaisi tilalle vaikka tinttilautaa?:)

sen kakistelua otta aikansa, mutaa sitähän on ja lisää tulee. Milelänihän miäkin istahdan ostarin barbaarin riemuksin kupposen ääreen ja luon silmäni ostoskärriä lykkivän pullukan takalistoon. Yritän muistella, että mikähän signaali on aikanaan rakennuttu naispuolisen tissi-ihmisen bebaan. Ei vaan ole enää tullut mieleen. Ja lintulauta odottelee pohjoispuolen ikkunan pielessä aikanaan evästä tarvitsevia.

• Meriläinen

ilma on ollut, pilvistä vaan ei sadetta.
      Mie katselin tossa matkan varrella viimeisiä lumpeenkukkia, kaupoilla käydessä.
      Ihan toukokuusta asti olen seuraillut: Ensin ei näkynyt mitään pitkiin aikoihin sitten sieltä pohjasta alkoi näkyä kuinka lehdet kohti pintaa pyrkivät, pian oli pelkkiä lehtiä paljon, sitten nuppuja. Jonkun aikaa sai meren lahti olla valkoisenaan lunpeenkukista ja nyt niitä on enää vain muutama. Niin se tämäkin kesä vierähti ihan huomaamatta.

Lumpeenkukat huomattu, jos kesä pääsikin livahtamaan. Vaan ei kannata sitten mennä ainakaan heikoilta jäiltä niitä lahden pohjia tihrystelemaan. Tuosta tulikin mieleen, että ootko ollu kolkkakalassa.

• Meriläinen

Lumpeenkukat huomattu, jos kesä pääsikin livahtamaan. Vaan ei kannata sitten mennä ainakaan heikoilta jäiltä niitä lahden pohjia tihrystelemaan. Tuosta tulikin mieleen, että ootko ollu kolkkakalassa.

tuttuja kolkkalan suunnassa, ei ole tullut siellä käytyä.
        Tää paikka on ihan kotkansaaren kupeessa.
        Muutama päivä sitten siellä silakat oikein riemmukkaasti hyppivät, kylki vain hohteli aamun herätessä.
        Se on ihan tien vieressä mutta aina minut pysäytttää kun sillä kuljen

• raksuttanut koko päivän. Naapuri ahertaa, kun sattui poutapäivä. Toinen naapuri polttaa ohranjyviä keskuslämmitykattilassaan, aina haisee palaneelle rieskalle. Tuuli on iltaa kohden yltynyt navakaksi, pöllyyttelee jo lehtiä puista. Syksy on tullut.

Kyllä se teltta kantsii jo ottaa pois.

antasin sen olla. Sehän on jo puheenaihe kylällä. Supisivat ensin, että touhulan isäntä pitää telttaa varmuuden vuosi pihalla, josko joutuu ulkoruokintaa. Mutta sitten ne äkkäsivät, ettei ole vakituista naisväkeä ollut äijää häiritsemässä aikoihin. Nynne vahtaa, että piränkö mä siinä vuokralaisia. Meillä päin ei ohranjyviä polteta takas eikä kakluunissa. Täällä päin ohrasta värkätään mäskiä, mikä sitten jalostetaan, kylläkin pannussa, sorretun voimaksi.

• Ak:n lapio kirjoitti:

antasin sen olla. Sehän on jo puheenaihe kylällä. Supisivat ensin, että touhulan isäntä pitää telttaa varmuuden vuosi pihalla, josko joutuu ulkoruokintaa. Mutta sitten ne äkkäsivät, ettei ole vakituista naisväkeä ollut äijää häiritsemässä aikoihin. Nynne vahtaa, että piränkö mä siinä vuokralaisia. Meillä päin ei ohranjyviä polteta takas eikä kakluunissa. Täällä päin ohrasta värkätään mäskiä, mikä sitten jalostetaan, kylläkin pannussa, sorretun voimaksi.

Jotain tutun tuntua tuossa notkahtaneessa teltassa. Jotain niin surullista, mutta pysyvää.

Omaan kotipihaan voi jäädä makaamaan tavaroita, joiden kuuluisi elää talvikautensa varastossa.
        Ajan kanssa ne "hylätyt" tulevat maiseman osaksi ja osaksi jopa sielunmaisemaa.
        Sitä niinku tietää, että tuokin pitäisi laittaa pois tai edes katon alle...mutta:)
        Pahimmassa tapauksessa saattaisi käydä niin, että tulee tontille ympäristölautakunta marisemaan huonosta tyylistä ja niukunaukuu vaik ei asia heille kuuluisikaan, ohikulkevien päänsäryistä..

Kuka pilaa maisemaa?? ;D

• paukkupössäys

vaiko vanhapieru, mitä sillä on merkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4451
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2345
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2337
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2108
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1667
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1451
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1084
    Aihe