O sole mio!
22
964
Vastaukset
- janskuli
VAUDE! Komeen kuuloista!
- Juhlist
Kyllä ääni taas huojahtelee pahasti. Musiikillisesti esityksessä ei ole mitään. Oopperalaulajien esitys kyseisestä laulusta aivan toista luokkaa.
- Annu.
Olipa kamalan kuuloista huutamista. En kestänyt loppuun saakka.
- Annu.
Näin upeasti pehmeällä ja soinnikkaalla äänellä laulaa kyseisen laulun maailman tähti.
http://www.youtube.com/watch?v=tUNsffZs_kQ - OK.
Annu. kirjoitti:
Näin upeasti pehmeällä ja soinnikkaalla äänellä laulaa kyseisen laulun maailman tähti.
http://www.youtube.com/watch?v=tUNsffZs_kQImelää kimottamista tuo Helmut Lotin laulu. Minää taas en kestänyt kuunnnella sitä loppuun saakka. Tapsan tulkinnassa on sentään hohtoa.
- Sepitini
Annu. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=tUNsffZs_kQHelmut Lotista en niin hirvittävästi perusta, mutta onhan se hänen versionsa sellainen omanlaisensa vähän erillainen ihan nätti tulkinta.
- Annu.
OK. kirjoitti:
Imelää kimottamista tuo Helmut Lotin laulu. Minää taas en kestänyt kuunnnella sitä loppuun saakka. Tapsan tulkinnassa on sentään hohtoa.
Tottakai Tapsan fanina et tykkää muiden esityksistä. En tiedä mitä on "kimottaminen", mutta tuolla äänellän Lotti on päässyt maailmanmaineeseen kun taas tämä onneton huutaja Tapsa vaan köröttelee suomenmaassa kylästä toiseen yrittäen päteä laulajana.
- OK.
Annu. kirjoitti:
Tottakai Tapsan fanina et tykkää muiden esityksistä. En tiedä mitä on "kimottaminen", mutta tuolla äänellän Lotti on päässyt maailmanmaineeseen kun taas tämä onneton huutaja Tapsa vaan köröttelee suomenmaassa kylästä toiseen yrittäen päteä laulajana.
Kimottaminen/kimittäminen tarkoittaa naismaisen korkealla äänellä laulamista ja/tai puhumista. Helmut Lotin ääni ei ole mitenkään erikoinen. Ei hän sen vuoksi ole maailmanmaineeseen päässyt vaan hyvän kielitaitonsa ansiosta. Lottihan osaa laulaa mm.englanniksi, Venäjäksi, Italiaksi, Ruotsiksi ja Ranskaksi. Tapsalla on paljon komeampi ja miehekkäämpi ääni, mutta kielipää on aika onneton.
Lotti on laskelmoinnin mestari. Hänähän ei laula mitään muuta kuin valmiita covereita. - höpö höpö
OK. kirjoitti:
Kimottaminen/kimittäminen tarkoittaa naismaisen korkealla äänellä laulamista ja/tai puhumista. Helmut Lotin ääni ei ole mitenkään erikoinen. Ei hän sen vuoksi ole maailmanmaineeseen päässyt vaan hyvän kielitaitonsa ansiosta. Lottihan osaa laulaa mm.englanniksi, Venäjäksi, Italiaksi, Ruotsiksi ja Ranskaksi. Tapsalla on paljon komeampi ja miehekkäämpi ääni, mutta kielipää on aika onneton.
Lotti on laskelmoinnin mestari. Hänähän ei laula mitään muuta kuin valmiita covereita.Eipä tuo Tapsukkakaan veisaa kuin noita ikivanhoja, samoja, joskus suosiossa olleita biisejään. Kuinka noita kukaan enää jaksaa kuunnella. Eikä Lotti todellakaan laula naismaisella äänellä! Ääni on pehmeä ja luonnollinen, kauniin sävyinen, toisin kuin Tapsukalla joka vetää kaikki biisit kovaa ja korkealta.
höpö höpö kirjoitti:
Eipä tuo Tapsukkakaan veisaa kuin noita ikivanhoja, samoja, joskus suosiossa olleita biisejään. Kuinka noita kukaan enää jaksaa kuunnella. Eikä Lotti todellakaan laula naismaisella äänellä! Ääni on pehmeä ja luonnollinen, kauniin sävyinen, toisin kuin Tapsukalla joka vetää kaikki biisit kovaa ja korkealta.
Tapsa laulaa ton O Sole Mion tosi komeesti ! Kyl Helmut Lottikin sen omalla tavallaan hienosti laulaa, mut mä en siitä Lotista niin kauhiasti perusta. (Jos noista ulkomaalaisista viihdelaulajista puhutaan, niin enemmän tykkään esim. Paul Ankasta ja Patrizio Buannesta.)
Eikä Tapsan laulut oo mitään pelkkää kailottamista kuten sä väität, vaan kyllä se osaa herkästikkin laulaa. Uusimmista lauluista esim. "Yössä toukokuun" Tapsa laulaa mielettömän nätisti . Tapsalla on kans luonnollinen ja kaunissävyinen ääni.
ps. Tapsan hittibiisit on ikivihreitä. Ei ne kuulosta kuluneilta vuosikymmenien jälkeenkään. Kyllä niitä siis kelpaa laulaa ja niitä yleisö hältä toivoo. Mut ei Tapsa silti yksinomaan niitä laula vaan monenlaisia muitakin lauluja ja uutta upeeta musaa Tapsalta tuli just keväällä. Ne biisit ei ehkä vaan ole ihan sellaista tanssipaikka musaa, mut kun Tapsalla on ensvuonna niitä festarikeikkojakin, niin siellähän sitten sopii hyvin laulaa niitä uuusiakin biisejä.- näin on
Justiinax kirjoitti:
Tapsa laulaa ton O Sole Mion tosi komeesti ! Kyl Helmut Lottikin sen omalla tavallaan hienosti laulaa, mut mä en siitä Lotista niin kauhiasti perusta. (Jos noista ulkomaalaisista viihdelaulajista puhutaan, niin enemmän tykkään esim. Paul Ankasta ja Patrizio Buannesta.)
Eikä Tapsan laulut oo mitään pelkkää kailottamista kuten sä väität, vaan kyllä se osaa herkästikkin laulaa. Uusimmista lauluista esim. "Yössä toukokuun" Tapsa laulaa mielettömän nätisti . Tapsalla on kans luonnollinen ja kaunissävyinen ääni.
ps. Tapsan hittibiisit on ikivihreitä. Ei ne kuulosta kuluneilta vuosikymmenien jälkeenkään. Kyllä niitä siis kelpaa laulaa ja niitä yleisö hältä toivoo. Mut ei Tapsa silti yksinomaan niitä laula vaan monenlaisia muitakin lauluja ja uutta upeeta musaa Tapsalta tuli just keväällä. Ne biisit ei ehkä vaan ole ihan sellaista tanssipaikka musaa, mut kun Tapsalla on ensvuonna niitä festarikeikkojakin, niin siellähän sitten sopii hyvin laulaa niitä uuusiakin biisejä.Tottakai sinä olet täällä taas puolustelemassa Tapsukkaasi. Minun korvissani sillä on kova ja kylmäsointinen ääni. Kailotusta pahimmillaan. Ne sen "ikivihreätkin" on mielestäni loppuunkuluneita.
Buannesta minäkin tykkään jotenkin mutta Ankasta en. Mitä se Ankakaan on tehnyt kuin pari hittibiisiä joskus alle parikymppisenä. - Annu.
OK. kirjoitti:
Lotti on laskelmoinnin mestari. Hänähän ei laula mitään muuta kuin valmiita covereita.Lotti laulaa mitä laulaa mutta sen minkä laulaa niin tekee sen upeasti.
Tapsukka taas tekisi viisaasti kun pysyisi suomenkielisten laulujen laulajana tai parempi olisi kun ei kaulaisi ollenkaan. Lottilla on uskomaton kyky osata laulaa vierailla kielillä, kauniin ja lämminsoinisen äänen lisäksi. Hyvä esimerkki on Arja Korisevan kanssa tehty duetto. - entinen fani
OK. kirjoitti:
Imelää kimottamista tuo Helmut Lotin laulu. Minää taas en kestänyt kuunnnella sitä loppuun saakka. Tapsan tulkinnassa on sentään hohtoa.
kiva, jopa Tapsan kannalta, että hänen faninsa joskus voisivat kehua toisiakin artisteja . Mä en ole Kansa-fani , mut voin myöntää , että joskus aikaisemmin kuuntelin hänen musiikkiaan ja kävin konserteissa ja pidin paljon . Nykyisin käyn harvemmin ja se johtuu suoraan näistä kiihkofaneista. Nykyisin kun olen Kansaa kuunetelemassa, väkisinkin tulevat mieleen nämä "kiihkot" ja niinpä konsertti on pilalla . Eli onneksi Suomesta löytyy paljon hyviä aristeja , joita voi käydä kuuntelemassa tai sitten tietysti voisi pysyä poissa näiltä sivuilta. Noh sellainen artisti kuin faninsakin.
- eräs fanittaja
entinen fani kirjoitti:
kiva, jopa Tapsan kannalta, että hänen faninsa joskus voisivat kehua toisiakin artisteja . Mä en ole Kansa-fani , mut voin myöntää , että joskus aikaisemmin kuuntelin hänen musiikkiaan ja kävin konserteissa ja pidin paljon . Nykyisin käyn harvemmin ja se johtuu suoraan näistä kiihkofaneista. Nykyisin kun olen Kansaa kuunetelemassa, väkisinkin tulevat mieleen nämä "kiihkot" ja niinpä konsertti on pilalla . Eli onneksi Suomesta löytyy paljon hyviä aristeja , joita voi käydä kuuntelemassa tai sitten tietysti voisi pysyä poissa näiltä sivuilta. Noh sellainen artisti kuin faninsakin.
Kyllä tykkään tuosta Tapanin laulamasta O Sole Miosta, mutta myös Helmut Lotin laulamana se on oikein hyvä. Ne on vaan niin erityylillä laulettu , että makuasia on kummasta sitten enemmän pitää. Helmut Lotin versio on ehkä vähän pehmeämmällä ja hempeämmällä tyylillä laulettu.
Eikä sinun kannata kaikkia Tapsan faneja lokeroida samaan kastiin jos tänne sitten kirjoitteleekin muutama kiihkofaniksi kutsumasi, josta et pidä. Tapsan keikoilla kun käyn niin siellä on mielestäni ihan mukavanoloisia faneja. - vielä konserttiin joskus
eräs fanittaja kirjoitti:
Kyllä tykkään tuosta Tapanin laulamasta O Sole Miosta, mutta myös Helmut Lotin laulamana se on oikein hyvä. Ne on vaan niin erityylillä laulettu , että makuasia on kummasta sitten enemmän pitää. Helmut Lotin versio on ehkä vähän pehmeämmällä ja hempeämmällä tyylillä laulettu.
Eikä sinun kannata kaikkia Tapsan faneja lokeroida samaan kastiin jos tänne sitten kirjoitteleekin muutama kiihkofaniksi kutsumasi, josta et pidä. Tapsan keikoilla kun käyn niin siellä on mielestäni ihan mukavanoloisia faneja.ne normaalit fanit eivät tänne kirjoittelekaan, mutta kyllä muutamakin nimeltä mainitsematon "kiihko" näiltä sivuilta antaa aika mielenkiintoisen kuvan näistä "faneista". Tietysti kyllähän niiden muutamien kirjoitustyylikin jo kertoo paljon ko henkilöistä, joten ehkäpä täytyykin sääliä vain Kansaa , tuskin hänkään tuollaisia "puolestapuhujia" itselleen haluaisi.
vielä konserttiin joskus kirjoitti:
ne normaalit fanit eivät tänne kirjoittelekaan, mutta kyllä muutamakin nimeltä mainitsematon "kiihko" näiltä sivuilta antaa aika mielenkiintoisen kuvan näistä "faneista". Tietysti kyllähän niiden muutamien kirjoitustyylikin jo kertoo paljon ko henkilöistä, joten ehkäpä täytyykin sääliä vain Kansaa , tuskin hänkään tuollaisia "puolestapuhujia" itselleen haluaisi.
Niin Tapsa ei oo vastuussa mun sanomisistani ja kirjoituksistani, joten häntä ei mun takia pidä inhota. Mun mielipiteet on mun omia ja knnan niistä vastuuni ite. Vaikken mä ihan hirmuisen paljon pidäkkän, niin Tapsa saattaa hyvinkin pitää Helmut Lotin laulamisesta ja moni muu Tapsan fani myös. Ei tänne kirjoittele, kuin ihan murto-osa Tapsan faneista. Ja kyllä varmaan jokaisen artistin fanijoukkoon kuuluu erillaisia ihmisiä. En mäkään kaikkia Kari Tapion faneja niputa samaan kastiin niiden muutamien Kari-fanien perusteella, jotka tänne kirjottelee. Mä tiedän esim. monia sellasia Kari Tapion faneja, jotka tykkää Tapsasta myös.
- niin surullinen
Justiinax kirjoitti:
Niin Tapsa ei oo vastuussa mun sanomisistani ja kirjoituksistani, joten häntä ei mun takia pidä inhota. Mun mielipiteet on mun omia ja knnan niistä vastuuni ite. Vaikken mä ihan hirmuisen paljon pidäkkän, niin Tapsa saattaa hyvinkin pitää Helmut Lotin laulamisesta ja moni muu Tapsan fani myös. Ei tänne kirjoittele, kuin ihan murto-osa Tapsan faneista. Ja kyllä varmaan jokaisen artistin fanijoukkoon kuuluu erillaisia ihmisiä. En mäkään kaikkia Kari Tapion faneja niputa samaan kastiin niiden muutamien Kari-fanien perusteella, jotka tänne kirjottelee. Mä tiedän esim. monia sellasia Kari Tapion faneja, jotka tykkää Tapsasta myös.
yleensä on niin, että yksikin fani epämiellyttävällä käytöksellään voi pilata paljon. Samahan pätee kaikessa elämässä .
- niinpäs!
niin surullinen kirjoitti:
yleensä on niin, että yksikin fani epämiellyttävällä käytöksellään voi pilata paljon. Samahan pätee kaikessa elämässä .
Niin sellainen sanontakin on ,että yksikin mätä omena korissa pilaa koko korin ( tai jotenkin niin se meni .)
- Sepitini
Komeesti Tapsa laulaa, mutta on aika tuhdissa kunnossa tuossa, tai sitten TV-kuva pulskistaa. Nykyään Tapsa on ainakin hoikempi.
- "italian" lausuminen
Tuo nyt oli T.Kansan käsitys italiaksi laulamisesta, mutta kyllä minua ihmetyttää muidenkin suomalaisten solistien hinku laulaa kielellä, joka on tuollaista tankeroa eikä kuulosta oikein minkään maan kieleltä. Laulaisi Tapsakin vain suomeksi, niin jäisi tuo komiikka pois.
- yipee!
"italian" lausuminen kirjoitti:
Tuo nyt oli T.Kansan käsitys italiaksi laulamisesta, mutta kyllä minua ihmetyttää muidenkin suomalaisten solistien hinku laulaa kielellä, joka on tuollaista tankeroa eikä kuulosta oikein minkään maan kieleltä. Laulaisi Tapsakin vain suomeksi, niin jäisi tuo komiikka pois.
No, jos ei tuo Tapsan italiankielen ääntäminen nyt aivan täydellistä olekkaan, niin kenenpä suomalaisen laulajan sitten olisi ? Olen kuullut Tapanin laulavan tuon " O Sole Mion" suomeksikin. "Oi aurinkoinen...." komean kuuloista oli myös se.
- Annu.
yipee! kirjoitti:
No, jos ei tuo Tapsan italiankielen ääntäminen nyt aivan täydellistä olekkaan, niin kenenpä suomalaisen laulajan sitten olisi ? Olen kuullut Tapanin laulavan tuon " O Sole Mion" suomeksikin. "Oi aurinkoinen...." komean kuuloista oli myös se.
Esimerkkinä hyvästä ulkomaisen kielen ääntämisestä on Jari Sillanpää. Enkä nyt tarkoita vain ruotsia vaan myös espanjan ja englannin kielet sujuvat häneltä hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2709995IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3207180Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?851893Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1151582Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61481- 1091181
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751149Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin47946Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24810MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312762