Jos sinulla olisi mahdollisuus valita juuri se kaikkein itsellesi paras asuinpaikka niin millainen sinun unelmiesi asuinympäristösi (ja kotisi) olisi.
Mä viihdyn maaseudulla, mutta tietenkin olisi kiva jos maaseudun rauha ja kaupunkien laajat palvelut voisi jotenkin yhdistää :)
Unelmiesi asuinympäristö
57
410
Vastaukset
- QuietPlace
puhutaan, niin kyllä se varmaan olis Englannin maaseutu ja joku pikku kylä.
Skotlannin nummet, Etelä-Thaimaan saaret, Etelä-Intia, Shri Lanka, jotkut Kiinan vuoristo-osat.
Maailmassa on niin hienoja paikkoja, mut ehkä se toi Iso-Britannia olisi sellanen...millainen talosi olisi ja mihinkohtaa kylässä se sijoittuisi.... Mitä siellä kylässä muuta olisi. En oo käynyt Englannissa (kaan..)
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
millainen talosi olisi ja mihinkohtaa kylässä se sijoittuisi.... Mitä siellä kylässä muuta olisi. En oo käynyt Englannissa (kaan..)
keskustieltä olis sellanen 500m mun tiilimuurille, jossa on pieni portti.
Talo on sellanen kivitalo, sisältä tietysti paneloitu ja keskuslämmityskin, joka on sielläpäin maailmaa ihan luksusta ;) Vanhoissa taloissa kulkee putket ulkoseinillä ;)
olisin laittanut sulle kuvia, mut linkit ei toimi, laita siis googleen halkusanaksi "english cottage" ja katsele kuvat, niin saat käsityksen minkälaista seutua tarkoitan, vehreää, aikaisin keväällä kukkii narsissit ja lumipalloheisi.
Sitten puhkeaa kesän väriloisto ja vehreys, sit siirrytään syksyyn joka on upea sekin.
Magnoloiota,kultasateita, upeta ruusuja, ritarinkannuksia, sormustinkukkia....mitä vaan...
Yläkerrassa pieni parveke ja nukkumatilat.
Kylpyhuone vanhoine ammeineen ;) Keittiössä rustiikkia ;)
Tiilimuuria vasten kasvaa lämpimää vaativat kukakset ja vehreä nurmikko on tarkkaan rajattu upeista kukkapenkeistä.
Talon takana virtaa pieni joki ja sen takana englantilainen metsä, köynnöksineen.
Yöllä huutelee kissapöllö ja päivällä sirkuttaa kaikki pikkulinnut.
Joella soutelee pieniä veneitä ja vanha tiilisilta jaa osittain hopeapajujen taa ;)) QuietPlace kirjoitti:
keskustieltä olis sellanen 500m mun tiilimuurille, jossa on pieni portti.
Talo on sellanen kivitalo, sisältä tietysti paneloitu ja keskuslämmityskin, joka on sielläpäin maailmaa ihan luksusta ;) Vanhoissa taloissa kulkee putket ulkoseinillä ;)
olisin laittanut sulle kuvia, mut linkit ei toimi, laita siis googleen halkusanaksi "english cottage" ja katsele kuvat, niin saat käsityksen minkälaista seutua tarkoitan, vehreää, aikaisin keväällä kukkii narsissit ja lumipalloheisi.
Sitten puhkeaa kesän väriloisto ja vehreys, sit siirrytään syksyyn joka on upea sekin.
Magnoloiota,kultasateita, upeta ruusuja, ritarinkannuksia, sormustinkukkia....mitä vaan...
Yläkerrassa pieni parveke ja nukkumatilat.
Kylpyhuone vanhoine ammeineen ;) Keittiössä rustiikkia ;)
Tiilimuuria vasten kasvaa lämpimää vaativat kukakset ja vehreä nurmikko on tarkkaan rajattu upeista kukkapenkeistä.
Talon takana virtaa pieni joki ja sen takana englantilainen metsä, köynnöksineen.
Yöllä huutelee kissapöllö ja päivällä sirkuttaa kaikki pikkulinnut.
Joella soutelee pieniä veneitä ja vanha tiilisilta jaa osittain hopeapajujen taa ;))Kävin katselamassa kuvia, upeita :) Romanttinen tunnelma, mutta kauhean työläs :)) Ellei sitten palkkaa puutarhuria. Tosi hyvin kuvasit maisemat.
Maallapa hyvinkin tässä asustellaan. Tästä on kaupungille, palveluista riippuen 5-6km matkaa, jota itse pidän ihan passelina.
Toiselle puolella taloa ikkunasta aukeaa näkymä pelto-, ja järvimaisemaan, toisella puolella taasen alkaa lähes asumaton laaja mettäalue. Näin luontoimmeiselle paikka on ihanteellinen, ei tartte mennä kun pihalle, niin tuntee olevansa keskellä luontoa :))
Asumisesta kaupungeissa on toki kokemusta vuosien varrelta ja siksi tämä tuntuu olevan se mun juttu :)asutaankohan me saman katon alla :))) Niin oli samantyylinen asuinmaisema kuin minullakin. Tai no, täällä ei oo järvi ihan lähellä,mutta joki virtaa jonkin matkan päässä.
Nuorempana asuin kaupungissa, ja pidin kyllä siitäkin ympäristönä,mutta kerrostaloauminen oli ahdistavaa. Ikäänkuin ei saisi ilmaa tarpeeksi kun ei ollut omaa pihaa mihin astua ovesta.TaikisN kirjoitti:
asutaankohan me saman katon alla :))) Niin oli samantyylinen asuinmaisema kuin minullakin. Tai no, täällä ei oo järvi ihan lähellä,mutta joki virtaa jonkin matkan päässä.
Nuorempana asuin kaupungissa, ja pidin kyllä siitäkin ympäristönä,mutta kerrostaloauminen oli ahdistavaa. Ikäänkuin ei saisi ilmaa tarpeeksi kun ei ollut omaa pihaa mihin astua ovesta.Siis tuo asuminen saman katon alla, mielellänihän minä... :)))
Se oli hiukan erilaista nuorempana. Miekin asustelin kahdessakin isommassa kaupungissa ydinkeskustassa ja nimenomaan kerrostalossa. Kyllä sitä silloin siellä pärjäsi ja jopa viihtyikin omalla laillaan, mutta lomien tullessa oli kiire pois sieltä, joko maalaismaisemiin taikka merelle haukkaamaan happea ja keräämään akkuihin virtaa, että jaksoi taas puurtaa seuraavan kaupunkikeikan pois jaloista. Sinänsä se oli opettavaista aikaa ja oppi arvostamaan omia juuriaan mistä oli lähtöisin.kerbiili62 kirjoitti:
Siis tuo asuminen saman katon alla, mielellänihän minä... :)))
Se oli hiukan erilaista nuorempana. Miekin asustelin kahdessakin isommassa kaupungissa ydinkeskustassa ja nimenomaan kerrostalossa. Kyllä sitä silloin siellä pärjäsi ja jopa viihtyikin omalla laillaan, mutta lomien tullessa oli kiire pois sieltä, joko maalaismaisemiin taikka merelle haukkaamaan happea ja keräämään akkuihin virtaa, että jaksoi taas puurtaa seuraavan kaupunkikeikan pois jaloista. Sinänsä se oli opettavaista aikaa ja oppi arvostamaan omia juuriaan mistä oli lähtöisin.kuin hynttyyt yhteen :))))
Meren kanssa en oo koskaan tullut sinuiksi, meri saa mut jotenkin vaivautuneeksi, pelkoa?
- Meriläinen
mä usein haaveilen ja laitan nyt tähän koko paketin.
Se olisi kaksi kerroksinen hirsitalo, siel on monta huonetta että kun omat tulee kylään saa kaikki olla rauhassa kun haluaa. mäellä meren poukamassa. Siellä olis se keskimoottorimeriläinen laiturissa.
Metsä olisi kangasmetsää.
Siellä olisi kunnon takka tietysti ja sitten mulla olisi se partainen ahavoitunut mies jonka kainalossa katsoisin syksyin pauhaavaa merta.
No nyt mä asun meren lähellä, jos ei olie taloja edessä niin olis merinäköala. Tää talo on todella vanha puutalo hirsitalo joka on laudoitettu, pienkerrostalo , asuntoja on neljä alhaalla ja neljä ylhäällä.
Kesät usein vietän pienessä hirsimökissä joka on keskellä kangasmetsää ja sieltä on ihan merinäköala.
Melkein elän unelmaelämää, mikäs tässä on ollessa- Meriläinen
TaikisN kirjoitti:
upean unelman !!
oikeasti selväksi mitä haluaa ja mistä unelmoi niin se voi toteutua.
Aikoinaan haaveilin tiettyä asuntoa yhdestä kerrostalosta, siinä oli amme ja parveke se oli yksiö jossa oli metsä edessä.
Se tuli vuokrattavaksi, mutta pahus soikoon myöhästyin ja se oli keritty vuokrata jo toiselle.
No minä jatkoin sellaisen asunnon unelmointia ja monenlaisia tuli vastaan, en huolinut kun niissä ei ollut parveketta ja ammetta. asuin sellaisessa jo.
Meni vähän yli vuosi ja puhelin soi. Siellä oli tämän unelma-asunnon omistaja ja sanoi ettei tullut toimeen edellisen vuokralaisen kanssa, vaikka asui eri kaupungissa niin naapurit valittivat koko ajan juhlimisesta.
Hän oli jostain syystä säilyttänyt minun numeroni :))
Pääsin siihen asuntoon josta haavailin, ja asuin siellä niin kauan kunnes tulin tänne ja meren ääreen.
Joten kannattaa tehdä mielessään selkeäksi mitä haluaa ja kaikki on mahdollista. Meriläinen kirjoitti:
oikeasti selväksi mitä haluaa ja mistä unelmoi niin se voi toteutua.
Aikoinaan haaveilin tiettyä asuntoa yhdestä kerrostalosta, siinä oli amme ja parveke se oli yksiö jossa oli metsä edessä.
Se tuli vuokrattavaksi, mutta pahus soikoon myöhästyin ja se oli keritty vuokrata jo toiselle.
No minä jatkoin sellaisen asunnon unelmointia ja monenlaisia tuli vastaan, en huolinut kun niissä ei ollut parveketta ja ammetta. asuin sellaisessa jo.
Meni vähän yli vuosi ja puhelin soi. Siellä oli tämän unelma-asunnon omistaja ja sanoi ettei tullut toimeen edellisen vuokralaisen kanssa, vaikka asui eri kaupungissa niin naapurit valittivat koko ajan juhlimisesta.
Hän oli jostain syystä säilyttänyt minun numeroni :))
Pääsin siihen asuntoon josta haavailin, ja asuin siellä niin kauan kunnes tulin tänne ja meren ääreen.
Joten kannattaa tehdä mielessään selkeäksi mitä haluaa ja kaikki on mahdollista.koskaan ei voi tietää mitä huominen eteen tuo :)
- paapuuri
en minä mihinkään lähtisi.
Jos nyt jotain saisi toivoa, niin kauppa voisi olla lähempänä, kuin 12 km matkan takana
ja kaupunkiin voisi olla vähän lyhyempi matka.Onko talosi myös sellainen josta olet aina unelmoinut? Vain kaupan haluaisit lähemmäksi, joten aika lähellä unelmiesi asuinympäristöä asut. Onko asuinseutusi tasaista vai mäkistä?
- paapuuri
TaikisN kirjoitti:
Onko talosi myös sellainen josta olet aina unelmoinut? Vain kaupan haluaisit lähemmäksi, joten aika lähellä unelmiesi asuinympäristöä asut. Onko asuinseutusi tasaista vai mäkistä?
Ei tämä kyllä mikään unelmien asuinpaikka ole, mutta kelpaa minulle.
Ihmiset tekevät kodin.
Lapsuudenkotini oli Saimaan rannalla ja tämä koti ei ole, tosin järvi näkyy, kun oikein kurkistaa
siihen suuntaan pihalla ollessaan.
Vanha talo, puulämmitys, iso piha, kaikenlaista maastoa ympärillä. paapuuri kirjoitti:
Ei tämä kyllä mikään unelmien asuinpaikka ole, mutta kelpaa minulle.
Ihmiset tekevät kodin.
Lapsuudenkotini oli Saimaan rannalla ja tämä koti ei ole, tosin järvi näkyy, kun oikein kurkistaa
siihen suuntaan pihalla ollessaan.
Vanha talo, puulämmitys, iso piha, kaikenlaista maastoa ympärillä.tarkoitukseni ei ollut udella missä kukanenkin asuu, ei tarvitse laittaa paikkojen nimiä.
Kysyin unelma-asuinympäristöstä, tähän saa vastata fiktiivisestikin, maalata kuvan paikasta jossa kaikkein mieluummin eläisi :))- paapuuri
TaikisN kirjoitti:
tarkoitukseni ei ollut udella missä kukanenkin asuu, ei tarvitse laittaa paikkojen nimiä.
Kysyin unelma-asuinympäristöstä, tähän saa vastata fiktiivisestikin, maalata kuvan paikasta jossa kaikkein mieluummin eläisi :))sen ymmärsin ;)
Oikein unelma asuinpaikkana olisi varmaan lähellä tuota kettupleissin Englannin
maaseutuasuntoa, aina olen nummia ja niitä pieniä kyliä ihaillut.
Kun pääsisin joskus edes käymään sielläpäin, niin se olisi mukavaa. - QuietPlace
paapuuri kirjoitti:
sen ymmärsin ;)
Oikein unelma asuinpaikkana olisi varmaan lähellä tuota kettupleissin Englannin
maaseutuasuntoa, aina olen nummia ja niitä pieniä kyliä ihaillut.
Kun pääsisin joskus edes käymään sielläpäin, niin se olisi mukavaa.naapuriin asuun, söisit kaikki puroforellit kuiteski.
JA tallosit lättäjaloillas mun hienot kukkaset? - paapuuri
QuietPlace kirjoitti:
naapuriin asuun, söisit kaikki puroforellit kuiteski.
JA tallosit lättäjaloillas mun hienot kukkaset?äsken kehuin sua, taidan vetää sanat takaisin.
Tulenkin siihen naapuriin ja kasvatan paljon nätimpiä kukkia,
on katos se taito hyppysissä ;)))
Otatko oravan mukaan? - QuietPlace
paapuuri kirjoitti:
äsken kehuin sua, taidan vetää sanat takaisin.
Tulenkin siihen naapuriin ja kasvatan paljon nätimpiä kukkia,
on katos se taito hyppysissä ;)))
Otatko oravan mukaan?silläkukaan ei pärjää ilman hyvääosravaa.
Saakelin nopsajalka rummutti aamulla kattoa kuuden jälkeen...
Etkä muuten kasvata.
Mä olen armoitettu Rhododendron, Atsalea, digitalis jneeeeeeeeee kasvattaja.
Laitanpa pihalle kasvihuoneen ja kuskaan sinne kaikki orkideatkin.... - paapuuri
QuietPlace kirjoitti:
silläkukaan ei pärjää ilman hyvääosravaa.
Saakelin nopsajalka rummutti aamulla kattoa kuuden jälkeen...
Etkä muuten kasvata.
Mä olen armoitettu Rhododendron, Atsalea, digitalis jneeeeeeeeee kasvattaja.
Laitanpa pihalle kasvihuoneen ja kuskaan sinne kaikki orkideatkin....maailman tappiin saakka, mutta kunhan ollaan siellä, laitetaan kisa pystyyn.
Pidät sitten sen oravan omalla puolellasi, tai sille käy kehnosti, otan nimittäin kissan mukaani ;))) - QuietPlace
paapuuri kirjoitti:
maailman tappiin saakka, mutta kunhan ollaan siellä, laitetaan kisa pystyyn.
Pidät sitten sen oravan omalla puolellasi, tai sille käy kehnosti, otan nimittäin kissan mukaani ;)))minun orava päihittää yhden kissan mennen tullen.
Pärjäähän se vuodesta toiseen harakoillekin.
Missä harakat, siellä orava.
Varmaan on harjoitellut vaivihkaa lentoonlähtöäkin... - paapuuri
QuietPlace kirjoitti:
minun orava päihittää yhden kissan mennen tullen.
Pärjäähän se vuodesta toiseen harakoillekin.
Missä harakat, siellä orava.
Varmaan on harjoitellut vaivihkaa lentoonlähtöäkin...etkä tiedä mikä peto täällä on, oravat ovat välipaloja ;)
Varmaan joutuukin lentämään, kun kohtaavat.
- Puhurix
Ja palvelut saa olla 50 km:n säteellä. Naapurin puheäänen ei tarvii kuulua, mut naapurin vois silti nähdä pienenä hahmona kävelemässä omalla pihallaan. Vanha talo olis ihana ja pihasauna.
kelle mä kauppaan meidän vanhan talon:)
Aivan ihanaa se olikin aikansa...
Yhden asian ainakin haluaisin pois unelmieni asuinpaikasta: hyttyset ja paarmat. Niiden kanssa en tule toimeen alkuunkaan. Keväisin oli ihanaa möyriä maata ja laittaa kaikkea kasvamaan, mutta kun kesä koitti niin ei voinut pihalle mennä nauttimaan siitä kaikesta. Hemmetti taukoamaton pörinä pään ympärillä ja jos ei ollut varovainen sai makean paukaman iholle, jota kesäyön kuumuudessa sitten raavittiin verille.
No herkkä mikä herkkä;D
Suomenlinna voisi olla mukava paikka asua. Meren ympäröimänä. Auton voisi jättää pois kuvioista, koska lautalta hypähdät suoraan keskustaan ja josta voit hypätä taas joukkoliikenteen kyytiin.
Mukavuutta ja helpoutta korostaisin...:)- Puhurix
tintti.kotivintti kirjoitti:
Yhden asian ainakin haluaisin pois unelmieni asuinpaikasta: hyttyset ja paarmat. Niiden kanssa en tule toimeen alkuunkaan. Keväisin oli ihanaa möyriä maata ja laittaa kaikkea kasvamaan, mutta kun kesä koitti niin ei voinut pihalle mennä nauttimaan siitä kaikesta. Hemmetti taukoamaton pörinä pään ympärillä ja jos ei ollut varovainen sai makean paukaman iholle, jota kesäyön kuumuudessa sitten raavittiin verille.
No herkkä mikä herkkä;D
Suomenlinna voisi olla mukava paikka asua. Meren ympäröimänä. Auton voisi jättää pois kuvioista, koska lautalta hypähdät suoraan keskustaan ja josta voit hypätä taas joukkoliikenteen kyytiin.
Mukavuutta ja helpoutta korostaisin...:)mulla on just tommosta. 35 km kaupunkiin ja paarmoja ja hyttysiä ja mä rakastan sitä olotilaa siellä.
on jotain hyvin kansallisromanttista. Oon asunut lapsuuteni talossa jossa oli pihasauna. Ei niinkään unelmien vuoksi, vaan siihen aikaan se oli aika yleistä. Kesällä se oli ihanaa :) Siellä ei ollut edes sähköä joten talvella jouduttiin kylpemään kynttilän valossa ja kirmaamaan kumpparit jaloissa saunasta sisälle pakkasessa. Olin varmaan kymmenvuotias kun meille lopulta saatiin sisäsauna.
Sä aika kaukaakin olisit valmis palvelut hakemaan, selvästikin arvostat yksityisyyttä.tintti.kotivintti kirjoitti:
No herkkä mikä herkkä;D
Mukavuutta ja helpoutta korostaisin...:)mainiosti palveluitten läheisyys ja luonnon rauha. Autottakin pärjäisit, joten ajatuksessa on ekologinen näkökulmakin. Mitenkäs talvella tuo lautalla liikkuminen?
Puhurix kirjoitti:
mulla on just tommosta. 35 km kaupunkiin ja paarmoja ja hyttysiä ja mä rakastan sitä olotilaa siellä.
siellä kaikenaikaa. Nauttiahan voi hetken tervassakin sanoi täi ;)
Nämä tietenkin ovat makuasioita, ei kannata edes väitellä. Merkille pantavaa muuten.Väittelevät naapurit tai ylipäätänsä väittelevät ihmiset ovat kaukana...kaukana. Kyllä se on muutaman paukaman arvoista.TaikisN kirjoitti:
mainiosti palveluitten läheisyys ja luonnon rauha. Autottakin pärjäisit, joten ajatuksessa on ekologinen näkökulmakin. Mitenkäs talvella tuo lautalla liikkuminen?
kaupunkiin asti ja vaikka jäätyisikin niin jäänmurtajia löytyy avaamaan raitit auki. Suomenlinnan lautta kuuluu tiettävästi vieläkin kaupungin joukkoliikenteen piiriin.
- Puhurix
TaikisN kirjoitti:
on jotain hyvin kansallisromanttista. Oon asunut lapsuuteni talossa jossa oli pihasauna. Ei niinkään unelmien vuoksi, vaan siihen aikaan se oli aika yleistä. Kesällä se oli ihanaa :) Siellä ei ollut edes sähköä joten talvella jouduttiin kylpemään kynttilän valossa ja kirmaamaan kumpparit jaloissa saunasta sisälle pakkasessa. Olin varmaan kymmenvuotias kun meille lopulta saatiin sisäsauna.
Sä aika kaukaakin olisit valmis palvelut hakemaan, selvästikin arvostat yksityisyyttä.pihasaunassa talvellakin. Siellä on kyllä sahköt. Mä olen töissä niin sosiaalisessa ympäristössä, että joka toinen viikko kun saan asua mökillä, on mulle niin suurta juhlaa ja akkujen latausta, että en tiedä, miten pärjäisin ilman sitä aikaa.
- Puhurix
tintti.kotivintti kirjoitti:
siellä kaikenaikaa. Nauttiahan voi hetken tervassakin sanoi täi ;)
Nämä tietenkin ovat makuasioita, ei kannata edes väitellä. Merkille pantavaa muuten.Väittelevät naapurit tai ylipäätänsä väittelevät ihmiset ovat kaukana...kaukana. Kyllä se on muutaman paukaman arvoista.mä asun vähintään joka toinen viikko siellä ympäri vuoden.
Puhurix kirjoitti:
mä asun vähintään joka toinen viikko siellä ympäri vuoden.
täällä mainitakin aiemmin. Sulla on oikeastaan aika ihanteellinen tilanne, mahdollisuus valita.Sama tilanne on itsellänikin, mutta nyt tuntuu irtiotto sieltä korvesta ihan hyvältä. Uskon, että sinne tulee mentyä kun aikaa on kulunut. Kahta auntoa on vaan kallista ylläpitää. Sähköäkin pitäisi maksaa kahteen paikkaan ja lämmitystä olisi pidettävä yllä melkein ympäri vuoden.Jos malttaisi vedenjuoksusta luopua niin voisi vain puilla lämmittää tarvittaessa, mutta hitaasti lämpenee talviaikoina.Siinä tapauksessa pitäisi myös luopua sisävessasta.
- Yhteenlaskun.tulos
vielä joku vuosi aikaa miettiä tuota. Toteutan sitten kun työ ei enää sido tähän paikkaan.
Rauhallinen pikkukaupunkimiljöö se varmaan tulee olemaan, sellainen jossa on palveluita, mukavuutta ja riittävästi anonymiteettia suojaksi, meri ja muu luonto sopivasti tuntumassa.saattaisi olla sun unelmiesi paikka. Kävin äkkiä vilkaisemaassa karttaa...Kristiinankaupunki, Pietarsaari, Kokkola, Vaasa, Raahe....tuolta se voisi löytyä :) Asutko mieluummin omakotitalossa vai rivi/kerrostalossa?
- Yhteenlaskun.tulos
TaikisN kirjoitti:
saattaisi olla sun unelmiesi paikka. Kävin äkkiä vilkaisemaassa karttaa...Kristiinankaupunki, Pietarsaari, Kokkola, Vaasa, Raahe....tuolta se voisi löytyä :) Asutko mieluummin omakotitalossa vai rivi/kerrostalossa?
Kyllä sielläkin on ihan mukavan oloista miljöötä.
Sen verran mukavuutta rakastava ja myös huonosti paikallaan viihtyvä olen että rivari/kerrostalo on varmasti minulle sopivin vaihtoehto. Turpeen kuokkiminen tai nikkarointi/remontointi eivät ole harrastuksiani.
järven rantaa,jossa olisi tosi suuri kelohonkainen talo...Lähipiirissä ei olisi ihan het muita taloja,mutta kuiteskaa paikka ei sais olla ihan keskellä jotakin korpea...
Talossa olisi useampi takka ja poreallas ja pihalla tosi paljon kauniita kukkaistutuksia...:)
Toi järven ihanuus on jääny mulle lapsuudesta,kun oli ihan lyhyt matka järven rannalle uimaan..Kelohonkatalo...useampi takka ja poreallas :) Sun unelmasi ei ihan vaatimaton olekaan. Suomalainen näyttäisi olevan sellainen että kaipaa omaa rauhaa. Kukaan ei ole vielä ilmoittautunut kimppa-asumisen kannattajaksi :)
TaikisN kirjoitti:
Kelohonkatalo...useampi takka ja poreallas :) Sun unelmasi ei ihan vaatimaton olekaan. Suomalainen näyttäisi olevan sellainen että kaipaa omaa rauhaa. Kukaan ei ole vielä ilmoittautunut kimppa-asumisen kannattajaksi :)
kerrankin saa haaveilla,nii mitäs sitä ihan vaatimatonta torppaa sit miettis..:)
Tuollanen kelohonkatalo olis niin luonnollinen..Sopeutuis ihanasti siihen rantamaisemaan..
Joskus,kun viel rikkaaks tulen,niin tollasen laitan.Kutsun teidät kaikki sitten kaffeelle ja saunomaan..:))
- Adria
Olisi paikassa jossa on aikainen kevät, kesä on kesä ja sitten lyhyen syksyn jälkeen kunnon talvi, en tarkoita pakkasta. Kaupunkimaiset palvelut lähellä. Siellä arvostan heidän kielteistä suhtautumistaan pilata ihmisen elämisen miljöö marketeilla, tai ainakin super-sellaisilla. Yhdestä ikkunasta näkyy järvi, toisesta lumihuippuinen vuori. Interlaken ja sen molemmin puolin sijaitsevat järvet Sveitsissä ovat sellaisia. Sinne mä vielä muutan eläkepäiviä viettämään.
googlesta katselemassa kuvia sanalla Interlake, mutta aika heikkoa oli tarjonta :/ Sveitsissä tiedän olevan huikeita maisemia. Millainen sun unelmatalosi olisi?
Täällä Suomessa keväät ja syksyt kyllä tahtovat venyä liian pitkiksi, vievät talvelta ja varsinkin kesältä tilaa. Mielelläni itseksin muuttaisin paikkaan jossa syksy olisi mahdollisimman lyhyt.
Vai oot suunnutellut muuttoa pois maastamme.- Adria
TaikisN kirjoitti:
googlesta katselemassa kuvia sanalla Interlake, mutta aika heikkoa oli tarjonta :/ Sveitsissä tiedän olevan huikeita maisemia. Millainen sun unelmatalosi olisi?
Täällä Suomessa keväät ja syksyt kyllä tahtovat venyä liian pitkiksi, vievät talvelta ja varsinkin kesältä tilaa. Mielelläni itseksin muuttaisin paikkaan jossa syksy olisi mahdollisimman lyhyt.
Vai oot suunnutellut muuttoa pois maastamme.Aivan. Olisit katsonut ehdottamani Interlaken http://www.google.fi/search?q=interlaken&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
Adria kirjoitti:
Aivan. Olisit katsonut ehdottamani Interlaken http://www.google.fi/search?q=interlaken&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
olin jättänyt viimeisen kirjaimen pois :) Upeita maisemia !!
...pieni mökki joen rannalla,naisvankilan sisäpihalla
TaikisN kirjoitti:
mutta etkö pelkäisi että kävisivät joukolla kimppuusi :))
se oottaa,että niin kävis..:DD
- QuietPlace
siinä olis sähköaita ympärilla.
Ei niinkään naisten vuoksi, vaan... mii-su kirjoitti:
se oottaa,että niin kävis..:DD
lauma puutteessa olevia naisia...siinä menis Ketkulla henki :))
TaikisN kirjoitti:
lauma puutteessa olevia naisia...siinä menis Ketkulla henki :))
se kummiskaa voi hoitaa ku yhen kerralla..Kyllä Ketku pistää pimut jonoon oottamaan vuoroaan..:))
- Yxitypy
haluaisin meren rannalta, rauhalliselta paikalta, jonka lähellä olisi pieni kaupunki. Nytkin asun aika lähellä merta, jonka rannalla kesäisin tykkään käyskennellä. Kuitenkin meiltä on merelle matkaa 8 kilsaa.
Suunnitelmissa, jonka aioin toteuttaa (viimeistään eläkkeellä) jos terveyttä riittää, on myydä talo täältä tundralta, ja ostaa kesämökki jostain etelä-suomen länsirannikolta. Siellä asuisin kesät ja talveksi muuttaisin asumaan jonnekin lämpimään, ja sielläkin ilman muuta meren rannalle :=))Unelmasi ovat aika realistiset kuitenkin, noinhan aika moni suomalainen eläkeläinen toimii. Mutta miksi mökki eteläsuomesta, eikö tundralla viihdykään :)
- Vuoret
tönön pystyy pistäisin.
- nosto
olekkaan. Sitä asuu just siinä mihin on peppunsa parkkeerannu ;)
- wwwwwwwwwwwwww
ggggggggggggggg
- olisi lämmintä
ja aurinkoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 313040
- 951626
- 1271474
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa381316- 901247
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261109- 541018
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil230958Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125950