Daavidin tähti vai risti kaulakoriste?

K-uskonnoton

Moni kantaa kaulallaan ristiä, mutta itse aikoinani kannoin Daavidin tähteä.

Risti, sen merkitys on niin raskas, että Vapahtajamme ristiinnaulittiin meidän kätemme tekona ristille.
Me teimme ristin.

Koroitammeko me pahuudemme mitan symboliksi kaikkien katseltavaksi niin, että sen todellista merkitystä sanomasta. Se on pahuuden työn keskipiste, jolle Jumala alistui Kristuksessa osoittamaan tekojemme suurimman vääryyden ja Hän makosi syntivelkamme.

Minusta ei ole siihen koristesymboolin kantajaksi, kuin ilkamoisin työni hedelmästä, rakentamani veistämäni kuva Jumalasta.

12

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K-uskonnoton

k-uskonnoton tarkoittaa sitä, että en kanna oppi-uskoa kahleena.
      Mutta ristin työ, Jumala se rakkaus, sitä katsellen, se nujertaa lihan ja vaipuu polvilleen kyynelöiden ihmisenä.
      Katson Herraan, en siihen mille ripustimme Hänet.

• dyjdfyjudfytd
      • 2 Ja minä näin mahtavan enkelin, joka kuulutti kovalla äänellä: "Kuka on arvollinen avaamaan kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
        Ilm. 5:3
        Mutta ei ollut ketään, ei taivaassa, ei maan päällä eikä maan alla, joka olisi kyennyt avaamaan kirjan tai edes katsomaan siihen.
        Ilm. 5:4
        Minä itkin katkerasti, kun ei löytynyt ketään, joka olisi ollut arvollinen avaamaan kirjan tai katsomaan siihen.
        5
        Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle:
        "Älä itke. Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso, on saanut voiton! Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki seitsemän sinettiä."
        [1. Moos. 49:10; Jes. 11:1; Room. 15:12; Hepr. 7:14]

Älä siis itke, ei asiat siitä miksikään muutu, meillä on Jeesus Daavidin juurivesa ja meillä on Daavidin tähti.

1. Moos. 49:10
        Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat.
        [4. Moos. 24:17; 2. Sam. 8:2; Ps. 2:6, 110:2; Matt. 2:6]

Voittajan puolella
        Antti

• ARKIELÄMÄÄ
      Minä olen päättänyt arkisin kantaa ristiä kaulassani, muistutuksena siitä, kuka on syyllinen häpeällisine
      synteineen. Ristini on kaksinkertainen, terästä. Sisempi risti muistuttaa minua siitä, että omakin ristini
      minun on kannettava, kuoltava itselleni.

Luuk. 14:27
      Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni.
      [Matt. 16:24; Mark. 8:34; Luuk. 9:23]

Joh. 19:17
      Kantaen itse ristiään hän kulki kaupungin ulkopuolelle paikkaan, jota kutsutaan Pääkallonpaikaksi, heprean kielellä Golgata. [Hepr. 13:12]

SAPATTINA
      Lauantaisin tahdon kantaa Daavidin tähteä kiitollisena muistaen Israelin saaneen maansa takaisin v. 1948

5. Moos. 5:14
      mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, härkäsi, aasisi eikä mikään muu juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin.
      15
      Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6]
      16
      "'Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että saisit elää kauan ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. [2. Moos. 20:12 ]

SUNNUNTAISIN
      Tämmöttis pyhäpäivänä haluan kantaa Peter Youngrenilta saamaani pientä ampullia, jossa on sinapinsiemeniä; kultaisen ketjun varassa nuo pikku siemenet, jotka näkyvät olevan todella pieniä,
      muistuttavat uskosta, josta kasvaa suuri puu eli usko muuttuu näkemiseksi.

Matt. 17:20
      "Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta.
      [ [Matt. 6:30 | Mark. 11:23; Luuk. 17:6]

Luuk. 17:6
      Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi maasta ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä. [Matt. 17:20 ]

Antti

• Ristinsä kullakin

Kukas tämmöttis päivän on pyhittänyt?

• Ristinsä kullakin kirjoitti:

Kukas tämmöttis päivän on pyhittänyt?

Syytön olen minä siihen jos et osaa pyhästi elää pyhäpäivää.

2. Kor. 9:7
        Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. [Sir. 35:11; Room. 12:8]

Room. 14:5
        Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Ylistetty olkoon meidän Pyhittäjämme !!!

Room. 14:14
        Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
        vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Varma on tämä sana, että minun tulee pitää myös pyhäpäivä pyhänä päivänä.

• Ylistetty olkoon sapatin Herra
        AnttiVKantola kirjoitti:

Syytön olen minä siihen jos et osaa pyhästi elää pyhäpäivää.

2. Kor. 9:7
        Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. [Sir. 35:11; Room. 12:8]

Room. 14:5
        Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Ylistetty olkoon meidän Pyhittäjämme !!!

Room. 14:14
        Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
        vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Varma on tämä sana, että minun tulee pitää myös pyhäpäivä pyhänä päivänä.

En vaan osaa pitää pyhänä mitään, minkä pelkästään ihminen on "pyhittänyt".

• Daavidin tähti.

Henkilökohtaisesti "ulkoinen risti" ei niinkään korosta Kristusta vaan Hänen sovituksensa.
        En alttaria korosta vaan alttarilla olevaa.

Mitä ristin ottamiseen tulee, paremminkin se on sitä, että Kristuksen seuraamisen tuoma hedelmä on ristini. Ristin ottaminen on sitä, että työnnetään vankeuteen, ruoskitaan tavalla tahi toisella, noin esimerkkinä.

Siemen on mielenkiintoinen, -sana, siinä on siemen. Mutta siemen itsessään ei kasva, vaan kasvun antaa Jumala.
        Se on näin ollen ihme. Jos tekisimme "aineyhdisteinä" siemenen, emme saisi siihen kasvua.

Eli sinapinsiemen, se on Jumalan teko, ei ihmisen. Siinä juuri tulee se kuoleminen, että usko syntyisi kuin tämä sinapin siemen. Niin, kuka siirtää vuoria? - Usko! siinä on salaisuus.

Usko on kuuliaisuutta Sanalle. Mutta tämä kansa, pakanakansa on uppiniskainen kansa.
        Se kiistelee tämän kuuliaisuuden ja Jumalan tahdon välillä ontuen.
        Jumala tulee sallimaan ikeen tulon Eurooppaan, peitetään sanaan perjantai-sapattiin.
        Synnin kieltäymys astuu pakkovallan kautta, jossa todella voi käden katkaisu olla varkaan osa.
        Alkoholiongelmia ei ole, koska se on kielletty jne.
        Eli kristityt "pyysivät" ikeen päälleen, koska he kieltäytyvät Jumalan hallintavallasta sydämessä, jossa Hän panee sen tietoisuudessa elämään, kuka on Hän. Kristityt pitävät omat rajansa maailmaan, ei Jumalan.

• Usko ei ole teoriaa vaan antamista
        Ylistetty olkoon sapatin Herra kirjoitti:

En vaan osaa pitää pyhänä mitään, minkä pelkästään ihminen on "pyhittänyt".

Määräileminen ja ottaminen on saatanallista mutta kristinusko on lahjaksi antamista.

Luuk. 21:2 Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen kaksi ropoa.
        3 Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut.
        4 Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli."

Matt. 10:8

Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

• Raamattuun uskova

Kannan itse pientä kultaristiä kaulassani ja olen viime aikoina alkanut miettimään, että miksi sen teen.
      Nuo huomautukset mitä otit esiin ovat oikeutettuja ja ne ovat käyneet minunkin mielessäni.

Koska kuitenkin olen aina pitänyt ristiä eräänlaisena merkkinäni siitä että kuulun Jumalalle, että kaikkien uskontojen seasta olen löytänyt kristinuskon ja että uskon Raamatun sanoman Jumalasta ja Jeesuksesta olevan totta.

Raamattu sanoo että sen mitä me teemme tehkäämme se hyvällä omallatunnolla. Jos ristin kaulaan paneminen tuntuu julkealta sitä ei tulisi tehdä, mutta jos se on rakkauden osoitus Jumalaa ja Poikaa kohtaan en näe siinä mitään väärää.

• ihmisten kalastaja

Mielestäni ehtoollinen muistuttaa sovitustyöstä, se korvaisi ristin, mutta
        alkuseurakunta piirsi kalan, sitä pidin työpuvussani, voisiko siinä olla vaihtoehtoinen merkitys.

• kelattua
        ihmisten kalastaja kirjoitti:

Mielestäni ehtoollinen muistuttaa sovitustyöstä, se korvaisi ristin, mutta
        alkuseurakunta piirsi kalan, sitä pidin työpuvussani, voisiko siinä olla vaihtoehtoinen merkitys.

sana "kala" "Jumala pelastaa syntisen" tai jotain sinne päin. siis hyvä vaihtoehto sinänäsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe