Lyrica ja sivuoireet

Koe_kaniini

Hei!
Sain yleiseen ahdistuneisuuteen Lyrica nimistä lääkettä vain 25mg x 2 vuorokausiannos.
Olen nyt syönyt kyseistä lääkettä 3 vuorokautta ja sivuoireet ovat hirveet; kauhea väsymys,
en pysty tarkentamaan katsettani mihinkään ja "humalainen olotila", mietin nyt lääkkeen lopetusta,
tosin tuosta on ollut apua jo heti ahdistukseen.. Onko teillä kokemusta menevätkö vieroitusoireet ohitse
ja kauanko se kestää? Entä mitä kokemuksia ahdistuksen hoidossa?

19

7357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeterPanSmileboy

      Lyrica ei ole lääke ahdistuneisuuteen, Lääkärin pitäisi tuo tietää, tuohon olotilaan ovat aivan
      muut lääkkeet, ihmettelen tuota lääkäriä joka tuollaisia diaknosin tekee, suosittelen uutta käyntiä toisella Lääkärillä, nuo Triptyl, Saroten, Doxal, Anafranil, Pertriptyl, joku näistä voisi olla parempi vaihtoehto.
      Tuossa alla yksi linkki jonka voisit lukea.

      Moi.

      http://www.poliklinikka.fi/?id=3162130&page=7356044

      • koe_kaniini

        Lyricaa määrätään myös ahdistuneisuuteen mikäli sen yhteydessä on lihasjännityskiputiloja,
        kuten minulla...


      • PeterPan..........
        koe_kaniini kirjoitti:

        Lyricaa määrätään myös ahdistuneisuuteen mikäli sen yhteydessä on lihasjännityskiputiloja,
        kuten minulla...

        Moi,

        Niinhän sitä määrätään, riippuu Lääkäristä, kertomasi perusteella väitän että et tarvitse Lyricaa,
        kertomasi vaivat voidaan hoitaa muilla paremmilla ja HALVEMMILLA lääkkeillä, ihmiset ovat tietämättömiä lääkkeistä, Suomessa syödään vääriä lääkkeitä vääriin sairauksiin, Lääkärit kokeilevat eri lääkkeitä juuri sinunlaisillesi lihasjännitystiloihin ym, niska, hartiaseudun kipuihin, oikeastaan kaikki lähtee omasta pääkopasta, esim Suomessa syödään n65% enemmän masennuslääkkeitä kuin Etelä_Euroopassa, mistä mahtaa johtua?
        Jokainen joka on viettänyt aikaa jossain esim Kreikan saaristossa lomalla ja on vähänkin seuraillut sitä elämänmenoa sielläpäin niin tietää mistä tämä Suomalaisten Masennus johtuu??????

        Moi.


      • Koe_kaniini
        PeterPan.......... kirjoitti:

        Moi,

        Niinhän sitä määrätään, riippuu Lääkäristä, kertomasi perusteella väitän että et tarvitse Lyricaa,
        kertomasi vaivat voidaan hoitaa muilla paremmilla ja HALVEMMILLA lääkkeillä, ihmiset ovat tietämättömiä lääkkeistä, Suomessa syödään vääriä lääkkeitä vääriin sairauksiin, Lääkärit kokeilevat eri lääkkeitä juuri sinunlaisillesi lihasjännitystiloihin ym, niska, hartiaseudun kipuihin, oikeastaan kaikki lähtee omasta pääkopasta, esim Suomessa syödään n65% enemmän masennuslääkkeitä kuin Etelä_Euroopassa, mistä mahtaa johtua?
        Jokainen joka on viettänyt aikaa jossain esim Kreikan saaristossa lomalla ja on vähänkin seuraillut sitä elämänmenoa sielläpäin niin tietää mistä tämä Suomalaisten Masennus johtuu??????

        Moi.

        ..ja siksi tarvitsemme aivojen serotoniinitoimintaan ym.. ns. masennuslääkkeitä.. koska PÄÄKOPASTA kaikki lähtee...


    • Kristiinaxxxx

      Hei. Lyrica on juuri oikea lääke yleistyneeseen ahdistuneisuuteen, tosin oikea annos olisi 2 x 75 mg. Minua tosin on auttanut jo iltaisin otettava 75 mg kapseli. Se myös lisää syvää unta ja vähentää heräilyjä öisin. Aloitin yhdellä 25 mg kapselilla iltaisin, viikon päästä nosto 50:een ja viikon päästä 75 mg:aan. Näin vältyin kaikilta sivuoireilta, vain ekana nostopäivänä oli tosi väsynyt tokkurainen olo, mutta se meni ohi. Aloititko sinä suoraan tuolla 2 x annoksella? Kokeile ottaa vain yötä vasten (tuntia ennen nukkumaanmenoa) yksi kapseli viikon ajan ja nosta sitten vasta.

      • Koe_kaniini

        Minulla lyrica annos on suoraan 2x25mg päivässä, eli 1 aamulla ja 1 illalla. Nää sivuoireet on inhoittavia, tosin ahdistuneisuus on kadonnut, mut olo on kuin olisi "pilvessä" ja kokoajan nälkä, olen myös kuullut että Lyrica lihottaa, sitä en kyllä enää haluaisi muutenkin raskaaseen elämäntilanteeseeni... Toivotaan että tuosta lääkkeestä olisi jotain apua, monia lääkkeitä on jo kokeiltu...


      • pettynyt,,

        käyttänyt ko lääkettä? Minulla alkoi heti silmien kuivuus, särky ja pupillit näyttivät myös erilaisilta, pienemmiltä. En halunnut näyttää huumehörhöltä. Samoin välittömästi alkoi paino nousta. Noin kolmen viikon aikana turposin kuin pullataikina ja painoa tuli lisää 5-6 kg... päätin, että loppuu sellaisen lääkkeen käyttö ja lopetin. Paino laski pian normaaliksi. Aivan kammottavat sivuoireet, ainakin minulla.


    • _______-----------------nnnn

      ahdistuskin on poissa.Ihan sama jos juot kunnon viinaa annoksen,jolla saat itsesi humalaan.Sellaisia ne lääkkeet ovat ja täyttä kemiaa.Eivät muuten vaarattomia,jos totta puhutaan.

      • Koe_kaniini

        Olen nyt syönyt Lyricaa 5 vuorokautta, eli kohta viikon... Täytyy sanoa että ainakin ahdistukseen tuntuu auttavan, se että valikoinko sen ns. "humalatilan" vai jatkuvan ahdistuksen niin valitsen jälkimmäisen, koska muutenkin varmaan tulee hankittua apua alkoholista, ahdistusta ei pitemmällä tähtäimellä ihmiset jaksa...

        Olen kuullut että Lyrica nostaa painoa, mutta eikös siihenkin voi vaikuttaa itse.. syö esim. kevyemmin, itse ostin porkkanoita ja hedelmiä kaapit täyteen, mikä plussaa tulee syötyä terveellisemmin..

        En osaa sanoa näin alkuvaiheessa sopiiko Lyrica pitemmällä tähtäimellä minulle, mutta nyt on ainakin helpompi olla tosin uneliaisuus vaivaa yhä etten vielä pääse töihin vaikka mieli tekisi, saatan nimittäin nukahtaa päätteen eteen helposti.. Jos väsymys ei ala vähenemään niin... vaikeaa on..

        Kertokaa ihmiset myös positiivisia kokemuksia, kai niitäkin on jos kerran jotkut syö ko. lääkettä? Ei aina kannattaisi miettiä niitä negatiivisia puolia kaikista asioista.


      • korvatsoi
        Koe_kaniini kirjoitti:

        Olen nyt syönyt Lyricaa 5 vuorokautta, eli kohta viikon... Täytyy sanoa että ainakin ahdistukseen tuntuu auttavan, se että valikoinko sen ns. "humalatilan" vai jatkuvan ahdistuksen niin valitsen jälkimmäisen, koska muutenkin varmaan tulee hankittua apua alkoholista, ahdistusta ei pitemmällä tähtäimellä ihmiset jaksa...

        Olen kuullut että Lyrica nostaa painoa, mutta eikös siihenkin voi vaikuttaa itse.. syö esim. kevyemmin, itse ostin porkkanoita ja hedelmiä kaapit täyteen, mikä plussaa tulee syötyä terveellisemmin..

        En osaa sanoa näin alkuvaiheessa sopiiko Lyrica pitemmällä tähtäimellä minulle, mutta nyt on ainakin helpompi olla tosin uneliaisuus vaivaa yhä etten vielä pääse töihin vaikka mieli tekisi, saatan nimittäin nukahtaa päätteen eteen helposti.. Jos väsymys ei ala vähenemään niin... vaikeaa on..

        Kertokaa ihmiset myös positiivisia kokemuksia, kai niitäkin on jos kerran jotkut syö ko. lääkettä? Ei aina kannattaisi miettiä niitä negatiivisia puolia kaikista asioista.

        pamien syönnin väheneminen.Sammun lyricasta illalla niin nopeaan,etten muista hotkia pameja nukkumiseen. Otin eilen lääkkeen n.klo 15:00 iltapäivällä ja sammuin suorastaan klo 18:00.Heräsin nyt kukkumaan kun ei uni riitä aamuun asti. Tänä iltana täytyy vähän miettiä mihin aikaan se on syytä heittää helttan. Lääke poistaa todella hyvin ahdistusta ja siksi ei tarvitse hotkia noita pameja niin paljon. En kuitenkaan usko selviäväni pamien aiheuttamasta vieroitusoireista vaikka lyrica poistaakin tehokkaasti alkavia viekkareita.Huono puoli on valtava nälkä. Jääkaappi on oltava tyhjä illalla.


      • Tyttö vain
        korvatsoi kirjoitti:

        pamien syönnin väheneminen.Sammun lyricasta illalla niin nopeaan,etten muista hotkia pameja nukkumiseen. Otin eilen lääkkeen n.klo 15:00 iltapäivällä ja sammuin suorastaan klo 18:00.Heräsin nyt kukkumaan kun ei uni riitä aamuun asti. Tänä iltana täytyy vähän miettiä mihin aikaan se on syytä heittää helttan. Lääke poistaa todella hyvin ahdistusta ja siksi ei tarvitse hotkia noita pameja niin paljon. En kuitenkaan usko selviäväni pamien aiheuttamasta vieroitusoireista vaikka lyrica poistaakin tehokkaasti alkavia viekkareita.Huono puoli on valtava nälkä. Jääkaappi on oltava tyhjä illalla.

        Moikka! Te kokeneemmat lyrican käyttäjät: kuinka pitkään olette ko valmistetta käyttäneet? Pidättekö välipäiviä vai syöttekö joka päivä`? Itse myös harkitsen lyricaa, olen viime kuukaudet potenut kovaa ahdistusta johon ei ahdistuslääkkeeni näytä auttavan tarpeeksi, ja bentsoja en halua syödä hirveän usein....Seroxat 30 mg on normilääkitykseni ja se on yleensä todella tehokkaasti poistanut ahdistuksen, mutta näköjään nyt on vaikeammat ajat elämässäni...


    • Itse olen syönnyt tätä lääkettä noin viis vuotta ääreishermovaurioon ohutsäijen neuropatia ja on tehonnut,kun luin näitä juttuja tässä on teillä yksi juttu joka on tosi teillä on lijan pienet annostukset.
      Itselle ei ollut mitään vaikutusta kun annostus oli 2x300mg ilmoitin kipupolille että en syö näitä kalliita
      lääkkeitä kun ei tehoo(lääketehtehtaan määrä on juuri tämä)kela ei korvaa mitään jos tämä ylittyy mutta
      jos lääkäri laittaa resptiin jonkun koodin tai mikä se on sitten niin sitten saa olla ylittää tämän rajan.
      Nyt syön 4x300mg päivässä niin tehoo käyn joka päivä töissä alkuun oli minulla niinkun ylivilkkautta vaikka
      olen jo melkein60:kymppinen ukko tosin otan välillä yhden tai kaksi päivässä miltä nyt tuntuu joskus en
      ota yhtään.Yksi neuvon annan teille vaatikaa semmoinen resepti lääkäriltä jossa on reilu annos jota teillä
      on itse mahdollista säädellä eikä lääkäri,lopuksi viellä että joku viisas väitti että tää on huumetta jos on
      niin mä olen rikas ukko kun mulla on mahdollista saada tuhat tablettia ,tää on hyvä hermosärky lääke
      mutta on kallis,minun tapauksessa tulee kyllä omavastuu täyteen jo kahden ja puolenkuun jälkeen täyteen

      • koukussa lyricaan

        Ja tehot meni nopeasti. Ei enään muutaman kuukauden kuluttua auttanut kipuun eikä ahdistukseen eikä uneen. Minulla alkoi siitä tulla tunnottomia alueita kasvoihin yms. Vieroitus oli järkyttävää. Meinasin kuolla lääkkeen vieroitusoireisiin. Hikoilin lopetuksen jälkeen 2kk, en nukkunut viikkokausiin, puhkesi kamala paniikkihäiriö ja ahdistuneissu kipusi sellaiseksi mitä ei ikinä elämässä ole ollut. Olis siis suunnilleen kaikki mitä sivuoirelistassa luki vierottautuessa lääkkeestä. Ja lääke laukaisi kamalan masennuksen ja itsetuho ajatukset. OLKAA VAROVAISIA JOS SEN LOPETATTE. Itse lopetin 25mg 2vk välein ja sekin oli liian nopeasti


      • koukussa lyricaan kirjoitti:

        Ja tehot meni nopeasti. Ei enään muutaman kuukauden kuluttua auttanut kipuun eikä ahdistukseen eikä uneen. Minulla alkoi siitä tulla tunnottomia alueita kasvoihin yms. Vieroitus oli järkyttävää. Meinasin kuolla lääkkeen vieroitusoireisiin. Hikoilin lopetuksen jälkeen 2kk, en nukkunut viikkokausiin, puhkesi kamala paniikkihäiriö ja ahdistuneissu kipusi sellaiseksi mitä ei ikinä elämässä ole ollut. Olis siis suunnilleen kaikki mitä sivuoirelistassa luki vierottautuessa lääkkeestä. Ja lääke laukaisi kamalan masennuksen ja itsetuho ajatukset. OLKAA VAROVAISIA JOS SEN LOPETATTE. Itse lopetin 25mg 2vk välein ja sekin oli liian nopeasti

        kukaan ei meistä ole samallainen noi sun sanomasi oireet voi pitää paikkanssa jollekkin sopii tämä
        lääke ja sinulle ei ja monelle muullekkin.En ala asiantuntiaksi mutta itse en ole käyttänyt alkohoolia
        elämässäni niin jotkut niin sanotut asiantuntiat väittää että kun tämän lääkkeen pitäisi osaltaan muuttua maksassa morfviiniksi ja jos maksassa on jotain vaurioita niin tämä yhtälö ei toimi niin sen takia tulee näitä sivuoireita en tiedä mikä on totta ja mikä ei, uskon mitä sanot mutta mulla ei mitään sivuoireita
        paitsi alkuun tämä niin sanottu ylivilkkaus otin tässä ilalla yhden300mg tabletin niin ei mitään muuta
        vaikutusta kun säryt pysyy loitolla kun jalat on niin saatanan kipeet että en varmaan kävelis ilman
        tätä lääkettä.Ei muuta kun koita pärjäillä


      • Jyrkän mäen laskenut
        hiski51 kirjoitti:

        kukaan ei meistä ole samallainen noi sun sanomasi oireet voi pitää paikkanssa jollekkin sopii tämä
        lääke ja sinulle ei ja monelle muullekkin.En ala asiantuntiaksi mutta itse en ole käyttänyt alkohoolia
        elämässäni niin jotkut niin sanotut asiantuntiat väittää että kun tämän lääkkeen pitäisi osaltaan muuttua maksassa morfviiniksi ja jos maksassa on jotain vaurioita niin tämä yhtälö ei toimi niin sen takia tulee näitä sivuoireita en tiedä mikä on totta ja mikä ei, uskon mitä sanot mutta mulla ei mitään sivuoireita
        paitsi alkuun tämä niin sanottu ylivilkkaus otin tässä ilalla yhden300mg tabletin niin ei mitään muuta
        vaikutusta kun säryt pysyy loitolla kun jalat on niin saatanan kipeet että en varmaan kävelis ilman
        tätä lääkettä.Ei muuta kun koita pärjäillä

        noita mokomia LYRICOITA a 300mg kaapissa varmaan 300 kpl. Alotin niistä kun ilmaiseksi sain, yrittämällä yritin koukuttaa itseni kipeeksi, mutta ei niin ei. Kyllähän se niin on että Tramal se aiheuttaa pahimmat jälkipolttarit sit 4ever. Mokoma lyrica, tosin mainittu ohjekirjasessa, saattaa jollain hepuilla aiheuttaa hillittömät mässyt, ruokaa menisi enemmän kun vatsa antaa myöten. Seisokista eo voi puhua samalla viikollakaan lyricoitten kanssa. Mul oli 16 kpl niit 300mg jauhekapseleita, ja hyväpä siitä tuli ku korkkasi lasin päällä sen auki ja antoi valua pohjalle vaan, Sit vaan n 1dl kädenlämpöstä vettä ja tai jos on, niin sitruunamehu-uutetta. Ei nimitäin oo mikää hyvänmakuinen. OON kyl kuullu et joku RISTO REIPAS olisi temponut moista skeidaa hihaansa, en tiedä kuinka kävi kädelle vai onko kättä enää olleskaan. Että siitä vaan lapset tykittämään niin ettää suonet paukkuu. P.S valitkaa mahdollisimman paksu joku pari milliä leveä ja ainaski 1,7mm reijällä varustetut iänaikaiset lääkärin vehkeet. Kun on tuttuja koko porukka (NIIN KUIN AINAHAN NE ON) Ni eihän noilla voi olla miään mitä mulla ei olisi jo. Samoil vehkeil vaan, eipähä tarvitse kiiruhtaa kaikkien töllättäväksi torille kamabussiin hakemaan värkkejä.


      • hessu01
        Jyrkän mäen laskenut kirjoitti:

        noita mokomia LYRICOITA a 300mg kaapissa varmaan 300 kpl. Alotin niistä kun ilmaiseksi sain, yrittämällä yritin koukuttaa itseni kipeeksi, mutta ei niin ei. Kyllähän se niin on että Tramal se aiheuttaa pahimmat jälkipolttarit sit 4ever. Mokoma lyrica, tosin mainittu ohjekirjasessa, saattaa jollain hepuilla aiheuttaa hillittömät mässyt, ruokaa menisi enemmän kun vatsa antaa myöten. Seisokista eo voi puhua samalla viikollakaan lyricoitten kanssa. Mul oli 16 kpl niit 300mg jauhekapseleita, ja hyväpä siitä tuli ku korkkasi lasin päällä sen auki ja antoi valua pohjalle vaan, Sit vaan n 1dl kädenlämpöstä vettä ja tai jos on, niin sitruunamehu-uutetta. Ei nimitäin oo mikää hyvänmakuinen. OON kyl kuullu et joku RISTO REIPAS olisi temponut moista skeidaa hihaansa, en tiedä kuinka kävi kädelle vai onko kättä enää olleskaan. Että siitä vaan lapset tykittämään niin ettää suonet paukkuu. P.S valitkaa mahdollisimman paksu joku pari milliä leveä ja ainaski 1,7mm reijällä varustetut iänaikaiset lääkärin vehkeet. Kun on tuttuja koko porukka (NIIN KUIN AINAHAN NE ON) Ni eihän noilla voi olla miään mitä mulla ei olisi jo. Samoil vehkeil vaan, eipähä tarvitse kiiruhtaa kaikkien töllättäväksi torille kamabussiin hakemaan värkkejä.

        käytätkö näitä lääkkeitä viellä mulla olis käyttöö oikein lääke tarkoituksessa niille ,mulla on toi
        ääreishermovaurio jaloissa ja käsissä(ohut säijeneuropatia)sanooko sulle mitään tää tauti jalat on
        nin saatanan kipeet jos en käytä näitä.Mulla ei tuu tää lääkekatto täys kun oli puolivuotta käytössä
        kokeena 40mg kortisooni lääke joka ei maksa mitään oikein jos olisin käyttänyt tätä lyricaa nin
        saisin kuukauden päästä ilmasena ne,älä heitä menee jos et tarvi niin mulle kelpaa.
        Terv:Hessu
        puh:0405482521


      • Lyrica auttoi
        koukussa lyricaan kirjoitti:

        Ja tehot meni nopeasti. Ei enään muutaman kuukauden kuluttua auttanut kipuun eikä ahdistukseen eikä uneen. Minulla alkoi siitä tulla tunnottomia alueita kasvoihin yms. Vieroitus oli järkyttävää. Meinasin kuolla lääkkeen vieroitusoireisiin. Hikoilin lopetuksen jälkeen 2kk, en nukkunut viikkokausiin, puhkesi kamala paniikkihäiriö ja ahdistuneissu kipusi sellaiseksi mitä ei ikinä elämässä ole ollut. Olis siis suunnilleen kaikki mitä sivuoirelistassa luki vierottautuessa lääkkeestä. Ja lääke laukaisi kamalan masennuksen ja itsetuho ajatukset. OLKAA VAROVAISIA JOS SEN LOPETATTE. Itse lopetin 25mg 2vk välein ja sekin oli liian nopeasti

        Minulla oli keskivaike masennus ja aloitin siihen cymbaltat. Niistä tuli hirveä ahdistuneisuus ja levoton olo. Lyrica vei tämän ahdistuksen pois ja nyt pärjäänkin vain sillä. Annos 150 mg/vrk. Olen syönyt vuoden, en ole lihonut.


    • Hermovaurioon syövä

      Vaikka vanha ketju lisään oman kokemukseni tästä lääkkeestä.
      Syön tällä hetkellä pienintä eli vain 25mg/ vrk ja illalla sen otan mutta väsymys on koko päivän valtava vaikkakin lääke antaa nukkua kivutta koko yön kunnolla,nukkumaan mennessä lihakset alkavat nykiä ja herääm9inen tapahtuu järjestään joka aamu päänsärkyyn.Päivällä kivut samanlaiset kuin ennen lääkkeen aloittamista.Taidän itse lopettaa koko lääkkeen ottamisen ja kunhan saan lääkärin luurin päähän saa määrätä jonkun muun tabpletin tai sitten jatkan ikuisen Buranan popsimista..

    • Anonyymi

      Kenella oli lyrica 300 tai 150 antaka puh numero

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1356
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1283
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1248
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1196
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      634
      1171
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1053
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      994
    Aihe