Automaattinen vastaajapalvelu

Napan-der

Tuota palvelua en nyt tässä tarjoa vaan ihmettelen haluttomuutta jättää ääniviestejä puhelinvastaajiin. Aihe tuli mieleeni siitä, kun tässä viikon aikana olen saanut muutamia puheluita tuntemattomasta numerosta joihin puheluihin en periaatteesta vastaa. Vastaamaton puhelu siirtyy omaan vastaajapalveluuni jossa kerrotaan nimeni ja se, etten juuri nyt voi vastata puheluun mutta halutessaan voi jättää minulle viestin. Yhtään viestiä ei ole jätetty.

Päättelen tästä että a) soittaja ei soita väärään numeroon koska saa nimeni tietoonsa vastaajan viestistä b) hän on ujo eikä kehtaa sanella viestiään tai c) hänellä ei ole minulle mitään asiaa.

Mitenkäs teillä muilla? Saatteko/jätättekö ääniviestejä?

35

2364

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestejä koska haluan esittää asiani suoraan henkilölle enkä koneelle. Ärsyttää noi vastaajat, mutta katkasen puhelun heti kun kuulen että se menee vastaajaan. En tiedä jääkö siitä merkintää vastaanottajalle.

• Napan-der

En minäkään jätä, jos ei ole asiaa. Näkyyhän mun numeroni ja tietoni toisen puhelimessa. Soittaa takaisin jos viitsii eikä soita jos ei halua. Noissa tuntemattomissa soittajissa vaan ottaa päähän se, että miksi rimputtaa jos ei ole asiaa.

• Yhteenlaskun.tulos
        Napan-der kirjoitti:

En minäkään jätä, jos ei ole asiaa. Näkyyhän mun numeroni ja tietoni toisen puhelimessa. Soittaa takaisin jos viitsii eikä soita jos ei halua. Noissa tuntemattomissa soittajissa vaan ottaa päähän se, että miksi rimputtaa jos ei ole asiaa.

tulevat tuntemattomasta tai salatusta numerosta eikä viestiä ole jätetty, kyseessä ovat melko varmasti myyntipuhelut.

• Napan-der kirjoitti:

verran vielä, että kyllä kaverille jätän viestin että ottaa yhteyttä jos jaksaa, mutta en esim. isännöitsijälle tai vastaavalle henkilölle. Turha luulla että ne yhteyttä ottais vaikka sinne latelis numeronsa, voi toki olla poikkeuksiakin. Joskus asioilla vain on kiire, niin silloin pakko on saada kyseinen henkilö "naamakkain" keskustelemaan.

• Napan-der
        Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

tulevat tuntemattomasta tai salatusta numerosta eikä viestiä ole jätetty, kyseessä ovat melko varmasti myyntipuhelut.

että tietääkseni eivät saa soitella tuntemattomista. Mutta ainahan niitä yrittäjiä löytyy. Mulla taitaa olla nyt vähän periaatteen puolella tämä vastaaminen. Saisinhan soittajan selville vastaamalla, mutta kun itse en moista salailua harrasta en salli toistenkaan sitä tekevän minulle. Olen sen arvoinen :D

• Napan-der
        Nittaminax kirjoitti:

verran vielä, että kyllä kaverille jätän viestin että ottaa yhteyttä jos jaksaa, mutta en esim. isännöitsijälle tai vastaavalle henkilölle. Turha luulla että ne yhteyttä ottais vaikka sinne latelis numeronsa, voi toki olla poikkeuksiakin. Joskus asioilla vain on kiire, niin silloin pakko on saada kyseinen henkilö "naamakkain" keskustelemaan.

Ne, joille tulee paljon yhteydenottopyyntöjä eivät aina ehdi (nätisti sanottuna) kaikkiin soittoihin vastata joten sinnikäs kannattaa olla, eikä luottaa pelkkään jätettyyn viestiinsä.

• Yhteenlaskun.tulos
        Napan-der kirjoitti:

että tietääkseni eivät saa soitella tuntemattomista. Mutta ainahan niitä yrittäjiä löytyy. Mulla taitaa olla nyt vähän periaatteen puolella tämä vastaaminen. Saisinhan soittajan selville vastaamalla, mutta kun itse en moista salailua harrasta en salli toistenkaan sitä tekevän minulle. Olen sen arvoinen :D

niin ainakin niin tekevät. Ainakin minulle tulevista tuntemattomista tai salatuista noin 95 sadasta on juuri näitä. Huomaa koska ottavat kohta yhteyttä uudestaan.

Tosin minunkaan numeroni ei näy nykyisin vastaanottajalle, vaihdoin käytäntöä operaattorin vaihdon yhteydessä, ja on ollut vähän huvittavaakin huomata miten tutut vastaavat kovin jäykästi soittoihini entisen rentoilun sijaan. Viesti on nykyisin pakko jättää, muuten eivät soita takaisin jos en tavoittamaan onnistu.

• Napan-der

niin ainakin niin tekevät. Ainakin minulle tulevista tuntemattomista tai salatuista noin 95 sadasta on juuri näitä. Huomaa koska ottavat kohta yhteyttä uudestaan.

Tosin minunkaan numeroni ei näy nykyisin vastaanottajalle, vaihdoin käytäntöä operaattorin vaihdon yhteydessä, ja on ollut vähän huvittavaakin huomata miten tutut vastaavat kovin jäykästi soittoihini entisen rentoilun sijaan. Viesti on nykyisin pakko jättää, muuten eivät soita takaisin jos en tavoittamaan onnistu.

Tai varmaankin saan, mutta vastaat jos haluat, että miksi et halua edes tuttujesi näkevän numeroasi?

• Yhteenlaskun.tulos
        Napan-der kirjoitti:

Tai varmaankin saan, mutta vastaat jos haluat, että miksi et halua edes tuttujesi näkevän numeroasi?

tuttuja varten, mutta jos joutuu satunnaisempiin paikkoihin soittelemaan, haluan olla varma että numeroani pyydetään eikä se jää noin vain sinne talteen.

• Napan-der

tuttuja varten, mutta jos joutuu satunnaisempiin paikkoihin soittelemaan, haluan olla varma että numeroani pyydetään eikä se jää noin vain sinne talteen.

Ymmärsin äkäisesti. Itse en tosiaan ymmärrä miksi pitää soitella tuntemattomana. No he jotka sitä tekevät tietävät syynsä.

• ääniviestiä, tapa on niin uusi ja outo, etten kait ole sitä vielä sisäistänyt. Mieluummin lähetän viestin jos puheluuni ei vastata.
      Muutaman kerran on ollut sellainen asia jonka vuoksi on ollut pakko jättää viesti vastaajaan, silloin olen laatinut puheeni ensin paperille ja lukenut sen siitä puhelimeen. Kait mä pelkään etten osaa ilmaista itseäni oikein yhtäkkiä.
      Itselleni tulee joskus viestejä vastaajaan, ne ovat lähinnä soittopyyntöjä.

• Napan-der

ja jos saan sanoa Taikismaista. Itse jos jätän viestin jollekin höpisen mitä äkkiseltään keksin. Useimmiten vaan koitan kertoa asiani ja jättää yhteydenottopyynnön. Tämä kai se ääniviestin perimmäinen tarkoituskin on. Toki saman voi tehdä tekstarillakin.

Kaitpa minua tällä hetkellä eniten harmittaa tuntemattomat soitot, jotka liian usein toistuvina alkavat kalvaa mieltäni.

• Napan-der kirjoitti:

ja jos saan sanoa Taikismaista. Itse jos jätän viestin jollekin höpisen mitä äkkiseltään keksin. Useimmiten vaan koitan kertoa asiani ja jättää yhteydenottopyynnön. Tämä kai se ääniviestin perimmäinen tarkoituskin on. Toki saman voi tehdä tekstarillakin.

Kaitpa minua tällä hetkellä eniten harmittaa tuntemattomat soitot, jotka liian usein toistuvina alkavat kalvaa mieltäni.

mä nyt oon tämmöinen, järjestelmällinen :))

tiedän tunteen, itseänikin vaivaa jos joku yrittää tavoitella tuntemattomasta numerosta useamman kerran. Mutta luultavimmin kyseessä on, niinkuin YhteenlaskunTuoloskin (hih tuota nimmaria...) sanoi, myyntipuhelu. Niitähän riittää tänäpäivänä. Viralliselta taholta ei koskaan soiteta tuntemattomana.

Heiiiiii...entäs jos se on salainen ujo ihailija :))

• Napan-der
        TaikisN kirjoitti:

mä nyt oon tämmöinen, järjestelmällinen :))

tiedän tunteen, itseänikin vaivaa jos joku yrittää tavoitella tuntemattomasta numerosta useamman kerran. Mutta luultavimmin kyseessä on, niinkuin YhteenlaskunTuoloskin (hih tuota nimmaria...) sanoi, myyntipuhelu. Niitähän riittää tänäpäivänä. Viralliselta taholta ei koskaan soiteta tuntemattomana.

Heiiiiii...entäs jos se on salainen ujo ihailija :))

Ihailija jos soittaa tuntemattomana joutaa jäädä tuntemattomaksi.
        Lehtimyyjät eivät kai enää saa soitella tuntemattomina, mutta voihan siellä joku jotain kaupata. Toistaiseksi puhelut ovat tulleet säälliseen aikaan eli tuossa 16-19 välillä joten häiriö ei ole suuren suuri.

• QuietPlace

tullut uus huijaushommeli.
      Soitetaan sulle jostain näkyvästä numerosta ja katkaistaan just ennenkuin kerkeät vastaamaan.
      Ja sit odottavat, että soitat takaisin.
      Mulle tulee näitä ja en todellakaan soita takaisin.
      Onneks huomasin eräällä foorumilla varoituksen numeroineen.
      MAksaa sitten maltaita.

• Napan-der

soita takaisin pelkkiin numeroihin. Olen sitä edelleen sitä mieltä, että jos jollakulla on minulle asiaa hän joko jättää ääniviestin tai lähettää tekstarin tai soittaa minulle uudelleen. Eri asia ovat tietenkin tutut soittelijat joitten nimi ja numero löytyy omasta luettelostani.

• kysyä tekstarilla numerotiedustelusta nimitietoja numerosta, josta on soitettu ja johon en ole vastannut. Jos vastauksena on "numero on tuntematon tai se voi olla prepaidliittymä", en koskaan soita takaisin vaan odotan että numerosta soitetaan uudestaan.

• 4+2=?

• 4+2=? kirjoitti:

http://fi01.coinlet.com/coinlet/coinlet.jsp?c_c=eniro.fi&c_d=http://henkilot.eniro.fi/query?search_word=&partnerid...

100 ilmaista hakua kuukaudessa jokaiselle liittymälle. Kertamaksu siis 0,25 euroa.

onko se haku ilmaista vai maksaako 0,25 ? linkki ei ainakaan vienyt mihinkään.:)

• versio tässä
        TaikisN kirjoitti:

onko se haku ilmaista vai maksaako 0,25 ? linkki ei ainakaan vienyt mihinkään.:)

Lähetä tekstiviesti ENIRO 6046 numeroon 13579 (0.25 euroa)
        Huom! Yksi tunnuksen tilaus riittää. Tilauksen jälkeen palvelun käyttäminen on maksutonta nyt ja aina.

• Napan-der
        versio tässä kirjoitti:

Huom! Yksi tunnuksen tilaus riittää. Tilauksen jälkeen palvelun käyttäminen on maksutonta nyt ja aina.

tuntemattomina soittaviin. Ja pääsin toiseen asiaan tästä. Miksi soittaa takaisin numeroon jota ei tunne?

• 3+15
        versio tässä kirjoitti:

tuolla 0,25 eurolla pääset eniron listalle jota myyvät markkinointifirkoille, pusiness is pusiness

• Napan-der kirjoitti:

tuntemattomina soittaviin. Ja pääsin toiseen asiaan tästä. Miksi soittaa takaisin numeroon jota ei tunne?

minäkään en soittaisi takaisin, mutta yrittäjänä tietenkin haluan varmistua onko kyseessä kenties asiakas ja vaikka kuinkakin suuri tilaus :)
        Menee pian tilaus sivu suun jos asiakas ei saa minua kiinni ja kääntyy toisen yrittäjän puoleen sen vuoksi. Asiakas on kuitenkin se joka minunkin palkkani loppupelistä maksaa :)

• Napan-der
        TaikisN kirjoitti:

minäkään en soittaisi takaisin, mutta yrittäjänä tietenkin haluan varmistua onko kyseessä kenties asiakas ja vaikka kuinkakin suuri tilaus :)
        Menee pian tilaus sivu suun jos asiakas ei saa minua kiinni ja kääntyy toisen yrittäjän puoleen sen vuoksi. Asiakas on kuitenkin se joka minunkin palkkani loppupelistä maksaa :)

jopa itsenikin mielestä. Ymmärrän tuonkin katsantokannan. No perustelen omaa kantaani sillä, että toimin sellaisella alalla, jossa on toki paljon kilpailua, mutta en ketä tahansa ota asiakkaaksi. Vaikka en itse mitenkään korvaamaton ole valikoin (prkle) omat asiakkaanikin. Sen verran turpiin on tullut silläkin saralla. Eli vanha sanonta: ensimmäinen töppäys on tietämättömyyttä, toinen tyhmyyttä. Vaikka ei tuo tähän aiheeseen mitenkään taida kuulua.

• Napan-der kirjoitti:

jopa itsenikin mielestä. Ymmärrän tuonkin katsantokannan. No perustelen omaa kantaani sillä, että toimin sellaisella alalla, jossa on toki paljon kilpailua, mutta en ketä tahansa ota asiakkaaksi. Vaikka en itse mitenkään korvaamaton ole valikoin (prkle) omat asiakkaanikin. Sen verran turpiin on tullut silläkin saralla. Eli vanha sanonta: ensimmäinen töppäys on tietämättömyyttä, toinen tyhmyyttä. Vaikka ei tuo tähän aiheeseen mitenkään taida kuulua.

riippunee paljolti alasta jolla toimii :)

• Napan-der
        TaikisN kirjoitti:

riippunee paljolti alasta jolla toimii :)

Tämä oma toimialani on yrittäjyyden nurjaa/kurjaa puolta ja sen lieveilmiöitä liiaksikin sivuava. Kaikki eivät onnistu ja silloin joskus homma menee rumaksi. Laupeudentöitä pitää rajoittaa pitääksen itse päänsä pinnalla.

• ...ääniviestejä,koska en tykkää jutella ropotin kanssa,tilanne on toinen jo puhelut on käännetty suoraan vastaajaan sit jätän ääniviestin..

• Napan-der

Minun vastaajassani vastaan itse pehmeän kerhäävällä äänelläni. Tuokin on palvelu jota harva käyttää. Eli ainakin hra Soneralle voi lukaista oman viestinsä eikä siten tarvitse soittajan robottien kera jutella.

• Napan-der kirjoitti:

Minun vastaajassani vastaan itse pehmeän kerhäävällä äänelläni. Tuokin on palvelu jota harva käyttää. Eli ainakin hra Soneralle voi lukaista oman viestinsä eikä siten tarvitse soittajan robottien kera jutella.

...mikäs sun numeros on? Mä käytän ropottia,ilmeisesti sillä on kans aika kehräävä ääni koska aika paljon tulee ääniviestejä,joita kaikia en kuuntele vaan soitan takaisin kun kerkeen...tai viitsin.. Tuntemattomiin numeroihin en enää vastaa

• Napan-der
        Kadunmies kirjoitti:

...mikäs sun numeros on? Mä käytän ropottia,ilmeisesti sillä on kans aika kehräävä ääni koska aika paljon tulee ääniviestejä,joita kaikia en kuuntele vaan soitan takaisin kun kerkeen...tai viitsin.. Tuntemattomiin numeroihin en enää vastaa

sama kuin entisellä neiti Ajalla. Onkohan sitä palvelua enää olemassa.

*kello on nyt kolmetoista kaksikymmentä yhdeksä ja viisitoista*

• Napan-der kirjoitti:

sama kuin entisellä neiti Ajalla. Onkohan sitä palvelua enää olemassa.

*kello on nyt kolmetoista kaksikymmentä yhdeksä ja viisitoista*

...on jotenkin tuttu? Aivan kuin olisin nähnyt sen jonkin pullon kyljessä...hassua? Kuinkas minä,raivona raittiina sellaista muistelisin?

• Napan-der
        Kadunmies kirjoitti:

...on jotenkin tuttu? Aivan kuin olisin nähnyt sen jonkin pullon kyljessä...hassua? Kuinkas minä,raivona raittiina sellaista muistelisin?

061 se neiti Aika aikoinaan? Silloin kun ei ollut digikelloja eikä kännyköitä eikä palvelunumeroita. Mitä sillä pullon kanssa on tekemistä, en tiedä. Prosentteja jos 60 on pullon kyljessä kannattaa olla varovainen. Se saattaa olla lasinpesunestettä.

• Eipä tule jätettyä vastaajaan viestiä. Näkehään yleisesti kännystä kuka on soittanut ja soittaa sitten takaisin jos on asiaa. Ei tämä mikään ongelma ole ja tuntuu turhalta koko vastaajaan viestittely. Tekstarit ajaa saman asian.

• Adria

Olen ottanut vastaajan kauan aikaa sitten pois käytöstä. Ellen ole paikalla vastaamaan ja asia on tärkeä, soittaja soittaa uudelleen. Ellei soita So?!

• pirpzuzeiccu

koko vastaaja-systeemi on täysin turha. Mulla ei ole itselläni käytössä vastaajaa, enkä jätä muidenkaan vastaajiin ääniviestejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe