Lasten kurittaminen?

raamatun tutkija

Miten on mahdollista että lapsia kuritetaan vieläkin ruumilisesti valtakunnansalillla,
en ole Jehovan todistaja mutta käyn paljon kokouksissa eripuolilla maata ja ulkomaillakin.
Kaikillla käymillä saleilla olen nähnyt lasten ruumillista kuritusta. Antaako tämä hyvän kuvan
Jehovan Todistajista ja tuoko se kunniaa Jehovan nimelle?

19

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JariPekka..

      Olen ollut yli 40vuotta mukana enkä ole koskaan nähnyt moista salilla

      • salaisuus?

        myöskin kuuro....


      • raamatun tutkija

        Teidän salilla ilmeisesti ei ole ikinä ollut lapsia? Vai valehteletko?
        Se että herätkää ja vartiotorni lehdidssä on tarinoita että todistajat ei valehtele tässä asiassa ainakin.
        Minäkin olen käynnyt kokouksissa jo muutaman vuoden.


    • näytöt?

      Tuntuisi aika hurjalta, jos lapsia kuritettaisiin julkisesti.

      • troyen

        Ehkä lapsiperheet sen vuoksi laitetaan istumaan takariveihin, että siellä niitä lapsia voi tukistella ja läimiä, ja on lyhyt matka vessaan antamaan remmiä. Tai sitten viimeistään kotona, niin kuin meillä lapsuudessa oli tapana...
        Ruumiillinen kuristus on todellakin kielletty, mutta kun eihän JT:tä nämä "maalliset" lait kai koske, jos jumalan sanassa toisin sanotaan...


    • nähty on

      Kyllä tiedän useita tapauksia vielä tänä päivänäkin, kun vessassa annetaan remmiä lapselle. Erästkin vanhin sanoi "se joka vitsaa säästää se vihaa lastaan". Juuri tämä lause on se ohjenuora mitä käytetään. Maailmallisilla lailla ei ole mitään tekemistä JT:n lasten kasvatuksen kanssa. Sellaiset maailmalliset lait, jotka kieltää vitsan antamisen ovat ristiriidassa raamatun kanssa.

      • KURITTAJAA VIHAA

        se joka vitsaa käyttää se vihaa (VÄKIVALTA KERTOO SIITÄ MITEN PALJON HENKILÖÄ VIHAA, EI LASTA TARVITSE VIHATA).


      • minä vaan
        KURITTAJAA VIHAA kirjoitti:

        se joka vitsaa käyttää se vihaa (VÄKIVALTA KERTOO SIITÄ MITEN PALJON HENKILÖÄ VIHAA, EI LASTA TARVITSE VIHATA).

        ei suinkaan tarkoita väkivaltaa, eikä edes ruumiillista kuritusta.


      • minä vaan kirjoitti:

        ei suinkaan tarkoita väkivaltaa, eikä edes ruumiillista kuritusta.

        Henkinen väkivalta ja uskonnolla lyöminen on usein tehokkaampaa.


    • ihdc

      sitten ole tehnyt viranomaisille ilmoitusta? Jos salaat moisen olet osasyyllinen asiaan ja ehkä pahempikin.

    • Anonyymi

      Minä olen 18 vuotias tyttö olen saanut koivu piiskaa kodus vyöstä. Minulla oli hyvin ankarat vanhemmat kai se siksi en pidä enää yhteyttä vanhempiin.

      • Anonyymi

        Olen hyvin pahoillani, että olet joutunut kokemaan sellaista. Sinulla on oikeus tehdä vanhemmistasi rikosilmoitus vuosienkin jälkeen tapahtumasta. Voimia sinulle!


    • Anonyymi

      Vartiotornin yksi leuhkimisaihe on, että kautta maailman luetutetaan samanlaista vartiotornia.

      Nyt on kuitenkin niin, että on maita joissa lapsen ruumiillinen kuritus on sallittu, ja siellä lahko myös vaatii sitä. Se ei usko että selittämällä vartiotornia uskottaisiin. Ja on kyllä tässä oikeassa.
      Kun maa on kieltänyt lasten kurituksen, kuten Suomi, ollaan vaiti, mutta tosiaan se kuritus suositaan salatusti. Eihän lapsetkaan muuten vartiotornia kumartaisi.

    • Anonyymi

      Lasten ruumiillinen kurittaminen Valtakunnansalilla ei olekaan mahdollista mutta miten on mahdollista että joku viitsii valehdella tuolla tavalla.

      • Anonyymi

        Kuritus salilla ( koivuniemenherraa, tukkapöllyä tai pepulle läpsiminen ) oli hyvän julistajan merkki, joskus 30 vuotta sitten. Enää sitä ei tehdä. Ainakaan valtakunnansalilla.


      • Anonyymi

        Älä syyttele valehtelemisesta, jos et tunne seurasi historiaa, tai et pysty näkemään mitään todellisuudessa tapahtuvaa negatiivista järjestössäsi, älä ole sinisilmäinen.


      • Anonyymi

        Kyllä vartiotornin yksi monista leuhkimisaiheista on, että maailmalla luetaan samanlaista vartiotornia, minne vain on saatu vartiotornikaupustelijat narratuiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä syyttele valehtelemisesta, jos et tunne seurasi historiaa, tai et pysty näkemään mitään todellisuudessa tapahtuvaa negatiivista järjestössäsi, älä ole sinisilmäinen.

        Eihän kysymys ole mistään historiasta kun joku väittää että "lapsia kuritetaan vieläkin ruumilisesti valtakunnansalillla". Minkä väriset silmät sinulla on?


    • Anonyymi

      Samanlainen se Jehova oli, tappoi 2,5 miljoonaa ihmistä, joten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe