Herkulliset eväät

Tähän ketjuun vois kerätä kuvia ja videoita herkullisista eväistä, enkä tarkota sitte mitään tissikuvia.

Juu, en oo enää laikkarilla, saa olla kaloreita ihan huolella ;)

Tässä mun eka : http://www.youtube.com/watch?v=MNUuKx0WrP8

55

662

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörrääjä

kyl mä voin leipoo Sulle pannarii ens viikolla ;)

• ...kun tarvii globaalisti vihjailla. Juu kiits, enhän mä ny tietty sillä.......heh

• ...joutua puoli kakkua maistaan ;)

• pirpzuzeiccu

linkitä kuvia tai videoita, mutta kerron nyt lämmittäväni eilen tekemääni kanapastaa. Niin!

• ...kuvaa laita niin työnnä se pastas sitten vaikka...no mihin vaan ;)

• pirpzuzeiccu
        Kossunen kirjoitti:

...kuvaa laita niin työnnä se pastas sitten vaikka...no mihin vaan ;)

Just annoin sulle avaukseen yhden pystypeukun. Mutta olisin jättäny antamatta, jos olisin tuon haistattelus eka lukenu!!!!!!!!!!!!!!!! :D

• pirpzuzeiccu kirjoitti:

Just annoin sulle avaukseen yhden pystypeukun. Mutta olisin jättäny antamatta, jos olisin tuon haistattelus eka lukenu!!!!!!!!!!!!!!!! :D

...peukusta, köh ;)

• pirpzuzeiccu
        Kossunen kirjoitti:

...peukusta, köh ;)

peukkusysteemi on aika turhake olemassa, mutta pakkohan sitä oli piruuttaan testaa..

• pirpzuzeiccu kirjoitti:

peukkusysteemi on aika turhake olemassa, mutta pakkohan sitä oli piruuttaan testaa..

...paljon käyttökelpoisempi kun vaihtoehtoina olis peukku tai keskari ;)

• pirpzuzeiccu
        Kossunen kirjoitti:

...paljon käyttökelpoisempi kun vaihtoehtoina olis peukku tai keskari ;)

olis vallan loistava vaihtoehto ja parasta olis, jos vielä näkyis, kuka sen on antanut. :)

• Pörrääjä
        pirpzuzeiccu kirjoitti:

olis vallan loistava vaihtoehto ja parasta olis, jos vielä näkyis, kuka sen on antanut. :)

on kuulemma tulossa kuvake mitä klikkaamalla saa peukuttajien tiedot näkyviin.

• Pörrääjä

• Pörrääjä kirjoitti:

http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11919/100IMG_9445_vastavalo_pikku.jpg ennenkuin painuu masun viereen kölliin ;)

Minulle tuli heti nälkä tästä kuvasta. Ylipäätään olen heikkona letuille ja kukapa ei olisi.

• Pörrääjä

• Pörrääjä kirjoitti:

Mun mielestä ripaus sokeria,lakkaa ja kermavaahtoa on ykköset, niitten perässä tulee vattu- ja mansuhillo.

http://1.bp.blogspot.com/_7lsl4djz0No/SlC_w73j4ZI/AAAAAAAAAxo/Ddi8IY9kGNU/s400/A utua 006.jpg

Lettuihin sopii mun mielestä vain sokeri, tai vaihtoehtoisesti mansikkahillo. Joskus on tullut syötyä ns täytettyjä lettuja joissa lettuihin kääritty milloin mitäkin. Ei ne ole maistuneet niin hyvältä, tai hyviä olleet mutta ei mun makuuni. Kahvi kruunaa letut, maitokin käy.

• Pörrääjä

vempelettä millä voisi tuoksua lähetellä. Mulla porisee savustetut possunluut padassa ja tuoksu on mitä mainioin. Luista irrottelen kohta lihat ja värkkään savulihakeiton, nam. Taidan pakastaa siitä pari annosta, voisi olla hyvää lämmitettynä iltatulilla lapissa, vielä kun vähän tuikkasee sekaan koskenlaskijaa ;)

• Pörrääjä

sipuli puuttuu ;)

onpa tosi ruma piirakka :)))

• Adria

Ihan hyvä idea. Aloin sitten funtsimaan makuja ja kuinka ne saadaan kuvattua, joten en saanu ittelleni uskonvahvistusta lähettää pelkkiä kuvia.

Ruoanvalmistus on mun yksi harrastus johon suhtaudun aika kevyen riehakkaasti. Viikonloppuisin laitan yleensä niinkutsutun projektiruoan pitemmän kaavan mukaan. Viikolla inspiroin ja käytän jääkaapin logistiikkaa hyödyksi.

• ...se visuaalisuuskin kuulu melko tärkeänä ruokaan, eli että ruoan herkullisuutta pystyy korostamaan esille panolla. Ja sitten päinvastoinkin, maku kärsii ruoan rumasta ulkonäöstä. Kyllä se kuolaa valuttaa hyvä grillipihvin kuva, ainakin mulla käy niin.

• Adria
      • Se on nimeltään Mättö.

• Pörrääjä

ööligrei teen kanssa näkkäri, goudajuusoa ja tuoretta kurkkua päällä, ehdin jo syödä sen ennen ku muistin et kuva olis pitäny ottaa.

• Adria

Ööligrei on munkin feivöritti ja tuuppaan megigseen pikkusen hunajaa.

• http://3.bp.blogspot.com/_5au-ZNSeshg/R8vRvqdzvdI/AAAAAAAAAJ0/m7uuaKtYjoU/s320/kahvi.jpg

Ykskin korvapuusti kyllä riittäis...

• Pörrääjä

saitkos?

• Pörrääjä kirjoitti:

saitkos?

...sain ku ite keitin. Puusteista tietookaan.

• Pörrääjä
        Kosander kirjoitti:

...sain ku ite keitin. Puusteista tietookaan.

no jos mä vaik huomenna sit leivon muutaman pellillisen. Lämpöset puustit kylmän maidon kanssa on kyl hiton hyviä :)

• Pörrääjä kirjoitti:

no jos mä vaik huomenna sit leivon muutaman pellillisen. Lämpöset puustit kylmän maidon kanssa on kyl hiton hyviä :)

Mulle ne maistuu kyl parhaiten kaffen kanssa.

• Pörrääjä
        Kosander kirjoitti:

Mulle ne maistuu kyl parhaiten kaffen kanssa.

1,5 vuoden savuttomuutta oikeen pullakahvien kanssa, vois sit vaik jonkun snapsunkin kurkkuun kaataa :)

• Adria

Sain muuten Pirkka-lehdestä vinkin vääntää saaristolaisleipää. No nyt on taikina kohoomassa. Pitäkää peukkuja.

• Muista ottaa kuva, kävi kuinka kävi.

• Adria
        Kossunen kirjoitti:

Muista ottaa kuva, kävi kuinka kävi.

Ookoo, mä lupaan.

• Adria

• Adria
        Kossunen kirjoitti:

Onneks olkoon!

No kiitos, mutta itse olen mieltänyt saaristolaisleivän sellaiseksi mustaksi painavaksi tönköksi. Tulikohan tästä tän reseptin mukaan tästä light-versio.

• Adria kirjoitti:

No kiitos, mutta itse olen mieltänyt saaristolaisleivän sellaiseksi mustaksi painavaksi tönköksi. Tulikohan tästä tän reseptin mukaan tästä light-versio.

Saaristolaisleipähän tunnetaan toiselta nimeltään pierunjuurena. Elikkä pistele muutama siivu inessiiviin ja tarkkaile. Mikäli toimii, köh, niin on se oikeeta saaristolaisleipää.

Kyllä kait tunnetuin saaristolaisleipä on sitä tiivistä siirappista juntturaa, mutta voi kai sitä muunlaistakin olla?

• Pörrääjä
    • Pörrääjä

olisko jollain joku hyvä keittoehdotus?
      Uuniruokaa ei voi oikein tehdä ku uuni on varattu pullojen desinfiointiin, vaan niihin lapottava liemiherkku ei ole vielä huomenna nautittavissa ;)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      66
      6053
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      116
      5331
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      415
      4246
    4. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      56
      3555
    5. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      149
      3352
    6. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      61
      2840
    7. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2204
    8. 29
      2201
    9. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      85
      1999
    10. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      19
      1980
    Aihe