... on peruuttamatonta ja aiheuttaa parantumattomia arpia aina, itsensä pettäminen taitaa olla vielä tuhoisampaa, miten lienee? tuntuvat kulkevan käsi kädessä.
Pettäminen..
49
653
Vastaukset
- Suskie´
Erityisesti politiikassa, parisuhteissa, työelämässä ja kaupankäynnissä ihmiset pettävät toisiaan alinomaa.
- liulauluu
lukemattomia kertoja...luullut, että mua rakastetaan,...paskan marjat...kiitos ja hyvästi...
enää en usko rakkauteen enkä siihen, että minusta oikeasti tykätään, nyt loppui itsensä pettäminen...
olkoon!
(esim. "lapsuudenystävä"...on niiiiin huono kirjoittamaan...saati soittamaan...kun käy kurssilla tuossa naapurissa usein...ei edes kilauta että vois tavata...jälkeenpäin kertoi vahingossa olleensa tuossa...ja silloin- kin minä soitin! en soita enää...)Olkoot mokomat...kaikki, miehet ja naiset! - Nalli-Kallio
liulauluu kirjoitti:
lukemattomia kertoja...luullut, että mua rakastetaan,...paskan marjat...kiitos ja hyvästi...
enää en usko rakkauteen enkä siihen, että minusta oikeasti tykätään, nyt loppui itsensä pettäminen...
olkoon!
(esim. "lapsuudenystävä"...on niiiiin huono kirjoittamaan...saati soittamaan...kun käy kurssilla tuossa naapurissa usein...ei edes kilauta että vois tavata...jälkeenpäin kertoi vahingossa olleensa tuossa...ja silloin- kin minä soitin! en soita enää...)Olkoot mokomat...kaikki, miehet ja naiset!to club, no mutta ei ihan noin kyyniseksi tarvi mennä, epäilen että aika monella on se oikea hukassa kenties ainiaan, uusille jutuille silti pitää jättää edes mahdollisuus toteutua, perutaan häät perutaan yhteinen hautapaikka =)
- Nalli-Kallio
Suskie kyyninen skeptikko kuten minäkin?
liulauluu kirjoitti:
olkoon!
(esim. "lapsuudenystävä"...on niiiiin huono kirjoittamaan...saati soittamaan...kun käy kurssilla tuossa naapurissa usein...ei edes kilauta että vois tavata...jälkeenpäin kertoi vahingossa olleensa tuossa...ja silloin- kin minä soitin! en soita enää...)Olkoot mokomat...kaikki, miehet ja naiset!...pettää itseään kuvitellen olevansa rakastettu sen oman, itselle rakkaan ihmisen taholta... Taitaa olla lottovoittoakin harvinaisempi ihme, että tunne olisi molemminpuoleinen... Onnea voittajille !
se on toisen ihmisen vahingoittamista, sekä sielullisesti että muulla tavoin.. Pettäminen jättää aina jäljet.. ja arvet..
Arvet paranee aikanaan.. mutta muistuttavat menneestä.. Aikuisina ihmisinä jos kuljemme tuolla maailmalla.. jokaisen on muistettava se tosiasia että pettäminen sattuu.. Ja se koskettaa monia osapuolia.. ei yksin pettäjää.. vaan myös sitä petettyä.. Asioilla on aina kaksi puolta.. mikään asia maailmassa ei mene niin.. etteikö asioilla olisi myös se toinen puoli.- Nalli-Kallio
haavat vaikka paranee niin arpi jää ainiaaksi, eikä ne arvet poistu edes ajan kanssa.
- Meriläinen
suoraan silmiin jotka lupasivat, väittivät valheen todeksi.
Petin itseni uskomaan vaikka syvällä sisimmässäni tiesin totuuden, tulin kait silloin kaksin verroin petetyksi.
Tyhmyydestä sakotetaan vielä vuosia jälkeenpäin kun ei enää voi uskoa ei toiseen eikä itseensä.Osais selittää mulle,täs yhteiskunnas saa,tappaa,kiusata,tehrä toisen elämä helvetiks ja kumminkin tää pettäminen avioliitos on synneistä kauhein.
Meinasi unohta henkise julmuuren,niin et mä en ymmärrä tätä kuvioo,mun puntarissa toi aviorikos ei oo kärkipäässä vaikken sitä ihannoikkaan.- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Osais selittää mulle,täs yhteiskunnas saa,tappaa,kiusata,tehrä toisen elämä helvetiks ja kumminkin tää pettäminen avioliitos on synneistä kauhein.
Meinasi unohta henkise julmuuren,niin et mä en ymmärrä tätä kuvioo,mun puntarissa toi aviorikos ei oo kärkipäässä vaikken sitä ihannoikkaan.luvan antaa ja mihin.
Pettäminen voi olla pahimmillaan todellista henkistä julmuutta, ja tekee juuri sen toisen osapuolen elämän helvetiksi joka luottaa, ja mahdollisesti on menettänyt uskollisuuden takia omat mahdollisuutensa.
Mua ei petetty avioliitossa, annoin itseäni pettää myöhemmin. - Nalli-Kallio
Meriläinen kirjoitti:
luvan antaa ja mihin.
Pettäminen voi olla pahimmillaan todellista henkistä julmuutta, ja tekee juuri sen toisen osapuolen elämän helvetiksi joka luottaa, ja mahdollisesti on menettänyt uskollisuuden takia omat mahdollisuutensa.
Mua ei petetty avioliitossa, annoin itseäni pettää myöhemmin.Keskustelun aloitus liittyi väljästi tuohon tuplapetokseen, jos toinen pettää ja toinen sulkee silmänsä niin kuka silloin pettää ja ketä?
- Nalli-Kallio
ikuinen taistelu, suu puhuu yhtä ja järki sanoo toista, ei niin selviä merkkejä olekkaan että ei ehtisi itseään pettämään.
- Cloetta..
Toisen pettäminen ja itsepetos eivät kulje käsikädessä. Niillä on usein täysin eri motiivit ja tavoitteet. Itsepetokselle ihminen usein suojelee itseään tai säästää esim. haluaa kuvitella osaavansa jonkun asian hyvin vaikkei todellisuudessa näin ole tai uskottelee itselleen ettei retkumiestään rakastanut vaikka toisin onkin; näin säästää itseään turhalta suremiselta.
Toisen pettämisen motiivit ovat moninaiset, joku haluaa pitää hauskaa seurauksista välittämättä, jollakin itsetunto kaipaa jatkuvaa todentamista ja saa (väärää) kehua vieraiden kanssa pelehtiessä jne. Yleensä toisen pettämisessä ei ole mitää positiivista kun taas itsepetos voi toimia joissakin tilanteessa, on jopa toivottavaa- Nalli-Kallio
Perusteluista huolimatta vahva ihminen ei sorru pettämään luottamusta, kaikkien suhteiden kivijalkaa, ellei harjoita ensin itsepetosta, itseään ja muita vähätellen.
- kivellä.istuja
Pettäminen on luottamuksen rikkomista. Pettäminen kai liittyy liian mustaa-valkoisen elämän peruspaheisiin. Elämä on joko tai. Luottamus sidotaan liian ahtaisiin nyöreihin ja siihen lisätään paljon olettamuksia ja selittelyä. Pahinta on jos elämisen ehdot sidotaan niin kireälle, ettei ole tilaa elää luonnollista ihmisen elämää vaan ehkäpä jonkin 'autorisoidun' sanelupolitiikan pohjalta. Ihmisen vapaus elää omaa elämäänsä oman elämänsä tarkoituksen mukaisesti nuijitaan henkihieveriin. Kun toiselle annetaan tilaa olla itsensä ei tule kapinointia eikä halua saada henkireikiä elämäänsä, henkireikiä jotka tulkitaan pettämiseksi.
Joskus oma sinisilmäisyys ja usko toisen ihmisen humaaniin ihmisyyteen kohtaa realiteetit, ja sielu saa tästä petoksesta haavan joka ei koskaan täysin umpeudu, arpeudu: sen jälkeen on vaikeaa enää luottaa kehenkään, ei edes itseensä.- Nalli-Kallio
Pettämistä on kuitenkin monen tasoista, meihin miehiin se liitetään yleensä fyysisyden mukaan, naisilla taas usein tunnetasolle, noiden raja on kuitenkin häilyvä ja lopputulos sama.
- Enkeli-trio
Nalli-Kallio kirjoitti:
Pettämistä on kuitenkin monen tasoista, meihin miehiin se liitetään yleensä fyysisyden mukaan, naisilla taas usein tunnetasolle, noiden raja on kuitenkin häilyvä ja lopputulos sama.
ja kumpi niist onka vakavempaa ?
Henkine pettämine vai salap..o ? - otti ja tuota
Enkeli-trio kirjoitti:
ja kumpi niist onka vakavempaa ?
Henkine pettämine vai salap..o ?Henkistä pettämistä ei ole olemassakaan. Salapano merkitsee sitä, että rakkaus on salapanijalta haalennut. Pitäisi olla kerrasta poikki ja ymmärää lopettaa avioliitto silloin, jos se on perustunut yhtään rakastamiseen.
Järkiavioliitossahan varmaan on voimassa avoin avioliitto, jossa kumpikin voi harrastaa vakipanoja ja satunnaispanoja milloin lystää ja kummallakin on hauskaa kun jakavat keskenään kokemuksiaan. - Enkeli-trio
otti ja tuota kirjoitti:
Henkistä pettämistä ei ole olemassakaan. Salapano merkitsee sitä, että rakkaus on salapanijalta haalennut. Pitäisi olla kerrasta poikki ja ymmärää lopettaa avioliitto silloin, jos se on perustunut yhtään rakastamiseen.
Järkiavioliitossahan varmaan on voimassa avoin avioliitto, jossa kumpikin voi harrastaa vakipanoja ja satunnaispanoja milloin lystää ja kummallakin on hauskaa kun jakavat keskenään kokemuksiaan.Se o simmost,mis o tuntei mukan ja simmossii on kyl,
pst. lähelt seurannu tai paremminki lähel eläny ja se
salasuhre oli rakkaussuhre ja kyl päättyski yhteiselossee.
Salapa..jalt mittää rakkaut saa,ku seksii.
Salapa..ja menee sit tyytyväisenä vaimon tykö.
Ja avioliitto voi hyvi.Kaik o tyytyväissii. - -hepsankeikka-
itseensä.Minunkin mies otti toisen kun tuli jatkuvasti kinaa milloin mistäkin,ei ymmärtänyt että myöskin riidat kuuluu parisuhteeseen.Luulee ressukka aina uuden löydöksen löydettyään että nyt se onni ja autuus kohtaa,mutta,mutta.
Mut itseeni lähinnä olen nolostunut,olen pyörittänyt useampaa suhdetta silleen kevyesti,osapuolet ei tietenkään tiedä mitään toisistaan.
Väliin on morkkis,mitä tuli tehtyä.Mut oikeastaan kun kenellekkään ei ole luvannut mitään,ja näin naisena ajattelen,et miksei näinkin päin? Kerrankos sitä täällä eletään.
Ja en edes halua sitoa itseäni,osa on varattuja-olkoot-ja ihan kuin kalastaisin koko ajan uusia.Ja nautin huomiosta.Haluan oikeastaan vain kevyttä oloa,ajatuksia ja tietenkin läheisyyttä.Kun on monta kohdetta,ei osaa kiintyä kehenkään,eikä yhtä kaivata.Ihan hullua mutta mukavaa.Tällähetkellä näin.
- .---------------..........
Jos oot kulkenut vieraissa, ja sen jälkeen pitää viel' julistaa pitkin internettiä asiaa, sulla on jokin sekaisin-
Mitä siitä jos on nussinut jonkun kans joskus, mitä siitä jos on teinimäisesti luullut rakastuneensa johonkuhun.
Sulla on poltttimi ekaisin, vissiin kaipaisit uutta seksiä, mutta koska olet toope, kirjoittelet sitten jalat ristissä internettiin puutteestasi-
Pane lappu "Multa saa" kaulaan ja mee käpykyläsi kioskille aamusta. Selkee sullekin vähän tosiasiat. Kun oot kasvanut kasvihuoneessa, pelllossa kasvaminen voikin sitten olla ongelma, juurekselle.
=DW=- Nalli-Kallio
Sanottiin, että olen pettäjä? Olet DW tainnut lukea rivien välejä liian tulkinnanvaraisesti, luepa uudestaan.
- Nalli-Kallio
Jos nauttii liiaksi energiajuomaa siitä voi seurata hyperaktiivinen tila, jolloin silmät näkee enemmän kun nuppi ehtii käsitellä.
- xxxyyy
Taas näitä ongelmia sulla.
- Enkeli-trio
Ussee lapsena ihmeteltii,misä pappa oh ?
Kylil viihtys...
Aikuisena kysyttii mammalt : "oliks sää koskaa mustasukkane " ?
Pappa oli tunnetusti kylän suasituin naistemmiäs .
Mamma vastas tyynen rauhallisna :" vielhä tuata jääp kuormalline hautaanki."
Mamma vietti yli 20 vuat leppossii leskenpäivii.
Ikinä puhunu pappast pahaa : )
- Heikunkeikku
Minua ei ole petetty, mutta sen verran läheltä oon saanut seurata, useammankin, ihmisen surua, kun toinen osapuoli on jäänyt kiinni pettämisestä, että kauhistuttaa koko ajatus.
Jos kumppanini jäisi kiinni pettämisestä, niin meidän yhdessäolo loppuisi siihen paikkaan. Mitään keskustelua jatkamisesta ei olisi.
Ajattelen, että jos kumppanini tahtoisi mennä toisen naisen kanssa, niin hänen sitten pitää mennä. Parempi niin, kuin olla minun kanssa ja haikailla vieraita naisia.
Hermostuisin, jos mies alkaisi selittelemään jotakin ihmeen selityksiä syrjähypystään tai yrittämisestä, että jatkaisin yhdessäoloa. Ihmisen täytyy olla sen verran järkevä, että etukäteen ottaa huomioon sen mahdollisuuden, että voi jäädä syrjähypystään kiinni. Jos jää kiinni, niin vastaa sitten teostaan.
En alkaisi tappelemaan tai haukkumaan tai ylipäätään mitään riitelemään, vaan hoitaisin eron nopeasti ja heti-nyt-äkkiä.- Nalli-Kallio
pettämisen seuraus on usein ihmissuhteen kuolema, ja molemmat osapuolet ovat pahoillaan.
- Enkeli-trio
anteeks ?
Pitkän suhtee olles kysees,emmää ainaska erois
pettämise takia,eh. Taiks vähä,eiku pal...riippuis mimmone suhre olis ollu.
Joku yhre illan juttu,ääh. Emmää erois.
Laittaisin asiat puntarii ja kyl se oma pitkä suhre painais pal,pal enempi
vaakakupis : ) - Enkeli-trio
Nalli-Kallio kirjoitti:
pettämisen seuraus on usein ihmissuhteen kuolema, ja molemmat osapuolet ovat pahoillaan.
se voi olla myäs suhtee vahvistumine ja sen
suurempi arvostus.
Se onnistuu sillo,ku anteeks antamine on sit kans
anteeks antamist,eikä seuraavas riiras oteta esil ns. vanhaa erehryst. - Heikunkeikku
Enkeli-trio kirjoitti:
anteeks ?
Pitkän suhtee olles kysees,emmää ainaska erois
pettämise takia,eh. Taiks vähä,eiku pal...riippuis mimmone suhre olis ollu.
Joku yhre illan juttu,ääh. Emmää erois.
Laittaisin asiat puntarii ja kyl se oma pitkä suhre painais pal,pal enempi
vaakakupis : )Niin, menin tonne pihalle istumaan ja miettimään, miten selittäisin ajatukseni.
Kirjoitit, että laittaisit asiat puntariin.
Mielestäni myös sen pettäjän olisi syytä laittaa asiat puntariin. Siis ennen, kuin lähtee yhden illan juttuihin mukaan.
Jos kyseessä on pitkä suhde, yhteistä historiaa, yhteisiä kokemuksia, myötä-ja vastoinkäymisiä, yhteiset lapset...jne... ja luottamus toiseen ihmiseen.
Jos tämän kaiken Yhteisen pistää "narikkaan" hetkeksi ja lähtee rilluttelemaan, salaa, toisen naisen peiton alle, niin eikö se osoita suurta välinpitämättömyyttä omaa vaimoaan kohtaan. Tuskin kukaan ajattelee, että koska Välitän vaimostani, niin sen takia tässä nyt lähden toisen naisen kanssa. Eikö jo se, että asia täytyy tehdä salassa, osoita, että ihminen on tietoinen, että on tekemässä sellaista, joka loukkaa toista osapuolta.
Ja toki avioparit ovat keskenään keskustelleet tämän kaltaisista asioista aikaisemmin. En voisi kuvitella, että pettäjä sanoisi jäätyään kiinni, että " Oi en Tiennyt, että en saa mennä toisen naisen kanssa."
Yhdessäolo täytyy olla sellainen, että Luottaa toiseen kaikessa. Mopo ei saa karata käsistä. Siksi, koska puntariin täytyy pistää asiat ja tuumia, että kannattaako tehdä jotakin.... onko se sen arvoista.
Jos kyse on suhdeongelmista, niin niistä ongelmista pitäisi pystyä puhumaan kumppaninsa kanssa, että ei tulisi tilannetta, että haluaisi hakeutua toisen ihmisen matkaan.
Elikkä jos toinen jäisi kiinni pettämisestä, en luottaisi häneen enää. Hänellä olisi ollut mahdollisuus punnita asioita.
Asiaa voi ajatella myös toisin päin. En voisi hypätä toisen miehen sänkyyn ja heittää eletyn historian pois ja nautiskella hetken ilosta. Miten selittäisin sen aviopuolisolleni. Sanoisinko, että "Hei anna anteeksi, punnitse asioita ja meidän pitkää yhdessäoloa, ei tää nyt mitään, vaikka eilen illalla naiskentelin toisen kans."
Näillä perusteilla olen Ehdoton. - Enkeli-trio
Heikunkeikku kirjoitti:
Niin, menin tonne pihalle istumaan ja miettimään, miten selittäisin ajatukseni.
Kirjoitit, että laittaisit asiat puntariin.
Mielestäni myös sen pettäjän olisi syytä laittaa asiat puntariin. Siis ennen, kuin lähtee yhden illan juttuihin mukaan.
Jos kyseessä on pitkä suhde, yhteistä historiaa, yhteisiä kokemuksia, myötä-ja vastoinkäymisiä, yhteiset lapset...jne... ja luottamus toiseen ihmiseen.
Jos tämän kaiken Yhteisen pistää "narikkaan" hetkeksi ja lähtee rilluttelemaan, salaa, toisen naisen peiton alle, niin eikö se osoita suurta välinpitämättömyyttä omaa vaimoaan kohtaan. Tuskin kukaan ajattelee, että koska Välitän vaimostani, niin sen takia tässä nyt lähden toisen naisen kanssa. Eikö jo se, että asia täytyy tehdä salassa, osoita, että ihminen on tietoinen, että on tekemässä sellaista, joka loukkaa toista osapuolta.
Ja toki avioparit ovat keskenään keskustelleet tämän kaltaisista asioista aikaisemmin. En voisi kuvitella, että pettäjä sanoisi jäätyään kiinni, että " Oi en Tiennyt, että en saa mennä toisen naisen kanssa."
Yhdessäolo täytyy olla sellainen, että Luottaa toiseen kaikessa. Mopo ei saa karata käsistä. Siksi, koska puntariin täytyy pistää asiat ja tuumia, että kannattaako tehdä jotakin.... onko se sen arvoista.
Jos kyse on suhdeongelmista, niin niistä ongelmista pitäisi pystyä puhumaan kumppaninsa kanssa, että ei tulisi tilannetta, että haluaisi hakeutua toisen ihmisen matkaan.
Elikkä jos toinen jäisi kiinni pettämisestä, en luottaisi häneen enää. Hänellä olisi ollut mahdollisuus punnita asioita.
Asiaa voi ajatella myös toisin päin. En voisi hypätä toisen miehen sänkyyn ja heittää eletyn historian pois ja nautiskella hetken ilosta. Miten selittäisin sen aviopuolisolleni. Sanoisinko, että "Hei anna anteeksi, punnitse asioita ja meidän pitkää yhdessäoloa, ei tää nyt mitään, vaikka eilen illalla naiskentelin toisen kans."
Näillä perusteilla olen Ehdoton.enempii ol miättiny,mut eri miält olen.
Otetaa esimerkiks miäs,joka on ollu naimisis 25v, ollu hyvä aviomiäs ja maailman paras isä.
Sit HUOM...EI LÄHRE PETTÄMÄÄ,vaan ajautuu jonku illanviato jälkee tyäkaveris kans hassuttelemaa.
Kerran,yhren kerran ja jo keske aktin voi alkaa katumaa tekojas...(karrikoitu esimerkki )
Kunnon miäs käryy pettämisest sen katkeran "toisen naise ansiost."
Vaimo menee tuamarin tykö,tahtoo avioeron...
8 tuamarii 10:stä mum miälest ehrottaa em. vaakakuppii saatesanoin :" Ok.Tehrään eropaperit,mut laita nimes alle vast seuraaval kerral. Tul parin kuukauren pääst uurestas.Mut katos tätä vaakaa,toisel pualel on yks salapano,toisel pual teijä hiano,onnelline liitto."
Vaimo menee takasin konttoriin ja sanoo " heitetää hakemus roskiin.Huorat tulee ja menee,
vaimo on ja pysyy ". Avioerohakemus jää allekirjottamat.
Miäs kohtelee siit lähtie vaimoas ku kuningatart.
Ja he elävät onnellisina elämänsä loppuun asti ,mammoina ja pappoina : ) - Heikunkeikku
Enkeli-trio kirjoitti:
enempii ol miättiny,mut eri miält olen.
Otetaa esimerkiks miäs,joka on ollu naimisis 25v, ollu hyvä aviomiäs ja maailman paras isä.
Sit HUOM...EI LÄHRE PETTÄMÄÄ,vaan ajautuu jonku illanviato jälkee tyäkaveris kans hassuttelemaa.
Kerran,yhren kerran ja jo keske aktin voi alkaa katumaa tekojas...(karrikoitu esimerkki )
Kunnon miäs käryy pettämisest sen katkeran "toisen naise ansiost."
Vaimo menee tuamarin tykö,tahtoo avioeron...
8 tuamarii 10:stä mum miälest ehrottaa em. vaakakuppii saatesanoin :" Ok.Tehrään eropaperit,mut laita nimes alle vast seuraaval kerral. Tul parin kuukauren pääst uurestas.Mut katos tätä vaakaa,toisel pualel on yks salapano,toisel pual teijä hiano,onnelline liitto."
Vaimo menee takasin konttoriin ja sanoo " heitetää hakemus roskiin.Huorat tulee ja menee,
vaimo on ja pysyy ". Avioerohakemus jää allekirjottamat.
Miäs kohtelee siit lähtie vaimoas ku kuningatart.
Ja he elävät onnellisina elämänsä loppuun asti ,mammoina ja pappoina : )Eli näin saatetaan toimia. Se on yksi vaihtoehto monista vaihtoehdoista. Se on hyvä, jos se pariskunnasta tuntuu hyvältä. Jokainenhan ajattelee ja toimii oman sisäisen ajatuksensa kautta.
En koskaan sanoisi kenellekään, joka kertoisi vaikkapa kertomasi kaltaisen tapauksen, että "eroa hyvä ihiminen heti ja äkkiä", en ja en sanoisi niin. Kuuntelisin vaan ja toivoisin, että pääsisivät heille sopivaan ratkaisuun.
Yksi kysymys tuli mieleen, lukiessani sun tekstiä. Nimittäin kirjoitit, että "Kerran, yhden kerran ja jo kesken aktin voi alkaa katumaan tekoaan....." Tarkoititko, että siinä kesken kaiken huomaa, mitä on tekemäs ja alkaa pirusti katumaan, niin Keskeyttääkö tämä oletettu mies meneillään olevan aktin, pomppaa sängystä veks ja kiiruhtaa katuvaisena kotiin kertomaan, että meinas tulla tehtyä jotakin.... vai jatkaako loppuun asti, kerran on tullut aloitettua ja sitten pehmittää kotona kertomustaan, että siinä melekeen koko ajan oli kauhia katumus päällä?
Joo, huvittava kysymys, vaan erittäin tärkeä.
Toisaaltaan, jos vaimo punnitsee asioita ja mies punnitsee asioita, niin eikö kumpaisellekin riitä Omien tekemisten ja tekemättömyyksien punnitseminen, pitääkö ruveta vielä punnitsemaan sellaisiakin asioita, jotka itse asiassa kuuluisi sen toisen puoliskon punnitsemishommiin? Jos se toinen ei etukäteen punnitse, vaikka tietää, että olisi semmosen punnitsemisen paikka, mutta ei välitä punnita, tai olettaa, että ei edes tarvitse sitä punnitsemista, koska tuskin vaimo siitä edes saa tietää. Tai tuumailee, että mitä välii, en oo ennenkään mitään punninnut, punnitkoon vaimo. Tai luottaa siihen, että hyvillä puhelahjoillaan kykenee pistämään pikkuruisen erheensä rinnakkain 25 avioliittovuoden kanssa ja tällä tavalla vaimo varmaankin Ymmärtää, että olisi suorastaan hulluutta erota, onhan kyse Hyvästä aviomiehestä ja Hyvästä isästä. :)
Huh huh, oikeen tulee hiki täs kirjotellessa, meinaa mennä punainen lanka sykkyrälle ja sanat sekaisin. Kauhiaa, kun ei ittekää meinaa tuo luetun ymmärtäminen pelata :)
Omalta kohdaltani sanon, että pitäydyn edelleen edellisessä vastauksessani. En välitä, mihin ratkaisuihin muut päätyvät, mutta minä en kykenisi punnitsemaan jälkeenpäin sellaisia asioita, jotka ovat alkujaankin kuuluneet sille toiselle osapuolelle. Ja mies on ollut Tietoinen siitä, että en pettämistä hyväksyisi.
Olisi fuskua jatkaa, koska yhdessäolo olisi pelkkää kulissia. Luottamus olisi mennyt.
Aviomies kohdelkoot vaimoaan, kuin kuningatarta ja vaimo kohdelkoot miestään, kuin kunigasta AINA, ei minkään pettämisen jälkeen, vaan aina-aina. Ja omaa Kunigatartaan ei tahdo ikuna koskaan pettää, eikä Kuningastaan tahdo pettää ja tällä ajatuksella He elävät onnellisina toistensa kanssa, niin kauan, kuin heidän annetaan elää yhdessä. Toisiinsa luottavaisina, lapsille esimerkkiä antaen ja mummona ja paappana lapsenlapsista nauttien :) - Enkeli-trio
Heikunkeikku kirjoitti:
Eli näin saatetaan toimia. Se on yksi vaihtoehto monista vaihtoehdoista. Se on hyvä, jos se pariskunnasta tuntuu hyvältä. Jokainenhan ajattelee ja toimii oman sisäisen ajatuksensa kautta.
En koskaan sanoisi kenellekään, joka kertoisi vaikkapa kertomasi kaltaisen tapauksen, että "eroa hyvä ihiminen heti ja äkkiä", en ja en sanoisi niin. Kuuntelisin vaan ja toivoisin, että pääsisivät heille sopivaan ratkaisuun.
Yksi kysymys tuli mieleen, lukiessani sun tekstiä. Nimittäin kirjoitit, että "Kerran, yhden kerran ja jo kesken aktin voi alkaa katumaan tekoaan....." Tarkoititko, että siinä kesken kaiken huomaa, mitä on tekemäs ja alkaa pirusti katumaan, niin Keskeyttääkö tämä oletettu mies meneillään olevan aktin, pomppaa sängystä veks ja kiiruhtaa katuvaisena kotiin kertomaan, että meinas tulla tehtyä jotakin.... vai jatkaako loppuun asti, kerran on tullut aloitettua ja sitten pehmittää kotona kertomustaan, että siinä melekeen koko ajan oli kauhia katumus päällä?
Joo, huvittava kysymys, vaan erittäin tärkeä.
Toisaaltaan, jos vaimo punnitsee asioita ja mies punnitsee asioita, niin eikö kumpaisellekin riitä Omien tekemisten ja tekemättömyyksien punnitseminen, pitääkö ruveta vielä punnitsemaan sellaisiakin asioita, jotka itse asiassa kuuluisi sen toisen puoliskon punnitsemishommiin? Jos se toinen ei etukäteen punnitse, vaikka tietää, että olisi semmosen punnitsemisen paikka, mutta ei välitä punnita, tai olettaa, että ei edes tarvitse sitä punnitsemista, koska tuskin vaimo siitä edes saa tietää. Tai tuumailee, että mitä välii, en oo ennenkään mitään punninnut, punnitkoon vaimo. Tai luottaa siihen, että hyvillä puhelahjoillaan kykenee pistämään pikkuruisen erheensä rinnakkain 25 avioliittovuoden kanssa ja tällä tavalla vaimo varmaankin Ymmärtää, että olisi suorastaan hulluutta erota, onhan kyse Hyvästä aviomiehestä ja Hyvästä isästä. :)
Huh huh, oikeen tulee hiki täs kirjotellessa, meinaa mennä punainen lanka sykkyrälle ja sanat sekaisin. Kauhiaa, kun ei ittekää meinaa tuo luetun ymmärtäminen pelata :)
Omalta kohdaltani sanon, että pitäydyn edelleen edellisessä vastauksessani. En välitä, mihin ratkaisuihin muut päätyvät, mutta minä en kykenisi punnitsemaan jälkeenpäin sellaisia asioita, jotka ovat alkujaankin kuuluneet sille toiselle osapuolelle. Ja mies on ollut Tietoinen siitä, että en pettämistä hyväksyisi.
Olisi fuskua jatkaa, koska yhdessäolo olisi pelkkää kulissia. Luottamus olisi mennyt.
Aviomies kohdelkoot vaimoaan, kuin kuningatarta ja vaimo kohdelkoot miestään, kuin kunigasta AINA, ei minkään pettämisen jälkeen, vaan aina-aina. Ja omaa Kunigatartaan ei tahdo ikuna koskaan pettää, eikä Kuningastaan tahdo pettää ja tällä ajatuksella He elävät onnellisina toistensa kanssa, niin kauan, kuin heidän annetaan elää yhdessä. Toisiinsa luottavaisina, lapsille esimerkkiä antaen ja mummona ja paappana lapsenlapsista nauttien :)ei oikkee pelannukka.
KARRIKOITU esimerkki,vaiks aikast lähelt seuranneena : )
Enkä erelleenkä usko kaikkie pettämiste oleva
suunnitelmis jo kottoot lähties.
Eikä miähet mittää punnitse.Perhe menee ain erel,
Heil simmone salapano
on sama ku menis grillil syämää,ellei kottoont saa ruakaa. - tämmönentapaus
Enkeli-trio kirjoitti:
ei oikkee pelannukka.
Heil simmone salapano
on sama ku menis grillil syämää,ellei kottoont saa ruakaa.mu ukko kyl vaihto kotikurmeet grilliruokaan :(
- ^^j^^
tämmönentapaus kirjoitti:
mu ukko kyl vaihto kotikurmeet grilliruokaan :(
mut nii net jokkut tekee.
Hyi heil. - Heikunkeikku
Enkeli-trio kirjoitti:
ei oikkee pelannukka.
Heil simmone salapano
on sama ku menis grillil syämää,ellei kottoont saa ruakaa.Mä jo ehdin täälä pääs rallattelemaan, kun tämä ketju oli menos tonne aina vaan alemmas, mutta se nyt ponnahti takas ylös.
Vähä on "vaarallista" tämmösestä aiheesta naputella, kun tässä asiassa olen NIIN ehdoton, että vaarana on saada Niuhon maine tai muuta "mukavaa".
Kyseisestä aiheesta joskus täällä olen kommentoinut, pitkä aika sitten, ja aika eriäviä mielipiteitä sain.
Kyllä miehen, kuten naisenkin, pitäisi olla sen verran järkevä, että jos sitä ruokaa ei kotona saa, niin älyäis ensiksi ruveta siitä puolesta keskustelemaan kumppaninsa kanssa. "Miks helevetti täs talos ei enää saa ruokaa.." tai muuta vastaavaa, eikä suin päin rynnätä "grillille" mutustelemaan ja mutustelun lomas ajatella, että kyl se mun perhe vaan on maailman tärkein asia.
On väärin puhua monikkomuodossa ihmisistä. En usko, että Kaikki miehet ajattelee, kuten kirjoitit.
Hitto, kun täällä palstalla nyt joku mies sanois oman mielipiteensä. Siis ajattelevatko heidän mielestään Kaikki miehet tuolla tavalla.
Turha tästä aiheesta on enää jatkaa. Mielipiteitä on monia ja saa olla. Ihmisiä monenlaisia. Ihanteellista on, jos samalla tavalla ajattelevat ihmiset menevät yhteen.
Minä en edelleenkään alkaisi punnitsemaan toisen puolesta mitään, jos kyse olisi pettämisestä. Oksentaisin, ihan oikeesti, sen jälkeen toteaisin pettyneenä, että olen erehtynyt ihmisestä ja lähtisin käpälämäkeen. En jatkaisi yhdessäoloa, en missään tapauksessa.
- QuietPlace
näitä pettämiskuvioitakin?
E¤ikö ihminen ole aika naaivi, jos se luottaa toiseen ihmiseenja uskoo ettei se koskaanpetä.Millään tasolla?
Minusta on.
Elämä menee ja muuttuu ja tunteet, lojaaliteetti, parisuhde muuttuu.
Eikö se ole niin, että aikansa kutakin? Näkemiin ja kiitos hauskoista ajoista.
Kuka on niin naiivi, että uskoo voivansa liimata toisen ihmisen itseensä koko loppuelämäski?
Missä sellaista opetettiin?
Naistenlehdissä ja joku uskoi?- Nalli-Kallio
Noin kai se suurinpiirtein menee, olen silti sitä mieltä että on fiksumpiakin keinoja lopettaa toimimaton suhde kuin toisen loukkaaminen.
- 6+1
lukea edellinen oma tekstisi ja miettiä onko varaa vittuilla muille kirjoitusvirheistä.
- kivellä.istuja
Tuota sain viikko sitten tälläisen linkin sähköpostiini: nyt tietysti ei eletä 1800-lukua :-)
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1726857 - HamiNtku
kivellä.istuja kirjoitti:
Tuota sain viikko sitten tälläisen linkin sähköpostiini: nyt tietysti ei eletä 1800-lukua :-)
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1726857Minua on petetty, mutta kuten ystäväni sanoi: ajat miehesi pihtaamisella toisen naisen syliin. Näin tapahtui, joten petin 44 v exäni normaalit toiveet avioliiton toteutumisesta. Jätetyksi tuoleminen oli vuosia kestävä suru ja masennus, kun alkoi itsekin tajuta omaa panostaan tapahtumiin. Olin ollut lapsellinen. Nyt kun 51v ajattelen suhdetta, jonka kohdalleni toivoisin, niin pelko jäytää sisällä enkä pysty enää aloittamaan ja jatkamaan. Jos joku suhteen tapainen alkaa, niin lopetan sen aika äkkiä. En vieläkään tiedä miten mies ja nainen ovat yhdessä ja luottavat.
- QuietPlace
Nalli-Kallio kirjoitti:
Noin kai se suurinpiirtein menee, olen silti sitä mieltä että on fiksumpiakin keinoja lopettaa toimimaton suhde kuin toisen loukkaaminen.
ärsyttää nää stereotypiat mitä naisille ahdetaan jo lapsesta asti.
Naisen pitää PÄÄSTÄ naimisiin, se on sitten vasta todistanut jotain, kun sillä on MIES.
Rakkaus on suurta ja romanttista, se ylittää kaiken muun.Se on tunteista ihanin ja jollei sitä ole, ei kannata kaveria siinä vieressä katsella.
Naisen pitää olla kiltti ja huomaavainen, muuten sitä ei voi rakastaa.
Mies on perheen pää ja elättää ja suojelee koko laumansa.
Mies hoitaa kaiken, nainen viilaa kynsiään kun äijä tankaa ja tarkastaa renkaiden ilmanpaineet.
Ei ihme että miehet on ymmällään naisten ajatusmaailaman kanssa, koska naiset ei ole realistisia, vaan uskovat kaiken ihanan höpän mitä päähän ahdetaan?
On siinä äijä ymmällään kaikenlaisten rakkaus ja romantiikkavaatimusten kans...
Mä en usko näihin, mua ei tartte kenenkään suojella ja teen tasavertaisesti miehen kans kaikki hommat.Mä uskon siihen että avioliitto on kahden kauppa ja se on vahva jos kumpikin tekee perheen eteen yhtä paljon.
Mä voin tarkastaa rengaspaineet kun se viilaa kynsiään... - Heikunkeikku
QuietPlace kirjoitti:
Naisen pitää PÄÄSTÄ naimisiin, se on sitten vasta todistanut jotain, kun sillä on MIES.
Rakkaus on suurta ja romanttista, se ylittää kaiken muun.Se on tunteista ihanin ja jollei sitä ole, ei kannata kaveria siinä vieressä katsella.
Mies hoitaa kaiken, nainen viilaa kynsiään kun äijä tankaa ja tarkastaa renkaiden ilmanpaineet.
Ei ihme että miehet on ymmällään naisten ajatusmaailaman kanssa, koska naiset ei ole realistisia, vaan uskovat kaiken ihanan höpän mitä päähän ahdetaan?
Mä en usko näihin, mua ei tartte kenenkään suojella ja teen tasavertaisesti miehen kans kaikki hommat.Mä uskon siihen että avioliitto on kahden kauppa ja se on vahva jos kumpikin tekee perheen eteen yhtä paljon.
Mä voin tarkastaa rengaspaineet kun se viilaa kynsiään...Sun viestis oli vaan niin hyvä, että tulin sanomaan, että sun viestis oli hyvä.
- QP evk
Heikunkeikku kirjoitti:
Sun viestis oli vaan niin hyvä, että tulin sanomaan, että sun viestis oli hyvä.
elämän voi elää, pää pilvissä ja sitten ihmetellä miks mikään ei onnistu.
Ikävä kyllä meidän yhteiskuntamme "pahoinpitelee" naisiaan.Opettamalla väärät arvot ;) - Enkeli-trio
QuietPlace kirjoitti:
Mä voin tarkastaa rengaspaineet kun se viilaa kynsiään...Naise ja miähe kuuluu mennä naimissii.
Rakkaus on tunteist suurin, kaunein,romanttisin ja ihanin.
Vaimon kuuluu olla kiltti ja huamaavaine.
Miäs on perheen pää ja turva.
Voi sitä fiilata kynsii,jos on kaik kotityät tehty.
Mää en ossa muuta auton kans,ku ajaa.
Ossaam mää tankata sentää. - mersunainen
Enkeli-trio kirjoitti:
Naise ja miähe kuuluu mennä naimissii.
Rakkaus on tunteist suurin, kaunein,romanttisin ja ihanin.
Vaimon kuuluu olla kiltti ja huamaavaine.
Miäs on perheen pää ja turva.
Voi sitä fiilata kynsii,jos on kaik kotityät tehty.
Mää en ossa muuta auton kans,ku ajaa.
Ossaam mää tankata sentää.löytyy? Jossain viestissä muistaakseni kirjoitit,ettet löytänyt ja ajoit ukkos työmaalle kysymään jne.
Voi mitkä naurut sait aikaseks,mulle vois just käydä niin.... - Enkeli-trio
mersunainen kirjoitti:
löytyy? Jossain viestissä muistaakseni kirjoitit,ettet löytänyt ja ajoit ukkos työmaalle kysymään jne.
Voi mitkä naurut sait aikaseks,mulle vois just käydä niin....maailma kehittyy ja nainem myäs.
Ei vaineska,kyl mää sillonki meijä sillose Renun osasi täyttää.
Mut se oli simmone kirppu Fiat 850.Se oli tositarina.
t.Renunaine
- xxxyyy
Ei se nyt pelkästään tuhoisaa ole.
ihminen oppii erehdyksistään, ainakin semmoinen perusfiksu tapaus. Siten maailma hiljalleen muuttuu paremmaksi.- Enkeli-trio
Emmää osannu näi kivasti tätä sanoo,mut mum miälest noi se menee : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062