Milloin ateisti elää uskonsa tia maailmankatsomuksensa mukaista elämää? Kun itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään.
miten ateisti elää
81
584
Vastaukset
- uskonasiasta
ei ota kantaa muusta kylläkin, voi esim: ottaa politiikkaan kantaa, johon eivät uskovaiset saa ottaa, jos noudattavat Raamatun sanomaa.
- e.k.v
Siinä sitä sinulle mietittävää. Tosin epäilen vahvasti, ettei ällisi moiseen riitä.
- adsfa
on ihan liian typerä ansaitakseen edes vittuilua.
- c
En tajunnut
- e.k.v
c kirjoitti:
En tajunnut
Enpä olisi ikinä voinut uskoa moista.
- Atte Ateisti
"itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään. "
Ei pidä paikkaana. Vai ottaako uskis kantaa kaikkeen koko ajan ja aina uskonto mielessään?
Teetä vai kahvia (kiitos Herran)?- c
Niin ei ota kristin usko kaikkeen kantaa, mutta yritin siinä kysyä että jos ajatusten perustana on se väite ettei ole Jumalaa ja kuolemaan jää tietoisuus. Miten sille perus lähtökohdalle ruvetaan rakentamaan merkityksiä ja elämän tarkoituksia?
c kirjoitti:
Niin ei ota kristin usko kaikkeen kantaa, mutta yritin siinä kysyä että jos ajatusten perustana on se väite ettei ole Jumalaa ja kuolemaan jää tietoisuus. Miten sille perus lähtökohdalle ruvetaan rakentamaan merkityksiä ja elämän tarkoituksia?
Ei suinkaan ole kuoleman murehtimista vaan elämistä.
Kunhan pääset noista jumalharhoista eroon niin voit keskittyä nauttimaan elämästä.- c
zippo100 kirjoitti:
Ei suinkaan ole kuoleman murehtimista vaan elämistä.
Kunhan pääset noista jumalharhoista eroon niin voit keskittyä nauttimaan elämästä.ateisti elää uskonsa mukaan kun hän elää itselleen
- e.k.v
c kirjoitti:
ateisti elää uskonsa mukaan kun hän elää itselleen
Ainoastaan idiootti (tai tarkoituksellinen trolli) voi ymmärtää noin pahasti päin persettä.
Pistän rahani sen puolesta, että olet trolli. - .
c kirjoitti:
mutta elämänsä merkityksen jokainen rakentaa itse.
- c
e.k.v kirjoitti:
Ainoastaan idiootti (tai tarkoituksellinen trolli) voi ymmärtää noin pahasti päin persettä.
Pistän rahani sen puolesta, että olet trolli.Ei kannata menettäisit rahas
- c
. kirjoitti:
mutta elämänsä merkityksen jokainen rakentaa itse.
Ymmärrän tuon ajattelun. Mutta merkitystä on vaikea rakentaa ilman tarkoitusta.
- e.k.v
c kirjoitti:
Ei kannata menettäisit rahas
Olet siis idiootti.
- c
e.k.v kirjoitti:
Olet siis idiootti.
Osaatko vastata kysymykseen (mikä on ylhäällä) niin että tällänen vähä yksinkertasempikin ymmärtää?
c kirjoitti:
ateisti elää uskonsa mukaan kun hän elää itselleen
Väännän nyt sinulle rautalangasta:
Jos ateistille elämän tarkoitus on eläminen, ei se tarkoita, että hän elää itselleen.Ymmärrätkö?
Sinä olet vain tehnyt omassa mielessäsi älyttömän johtopäätöksen, jollaista tuskin kukaan ateisti tekee. Ymmärrätkö?c kirjoitti:
Ymmärrän tuon ajattelun. Mutta merkitystä on vaikea rakentaa ilman tarkoitusta.
Tässä yhteydessä merkitys on sama kuin tarkoitus.
- c
ertert kirjoitti:
Väännän nyt sinulle rautalangasta:
Jos ateistille elämän tarkoitus on eläminen, ei se tarkoita, että hän elää itselleen.Ymmärrätkö?
Sinä olet vain tehnyt omassa mielessäsi älyttömän johtopäätöksen, jollaista tuskin kukaan ateisti tekee. Ymmärrätkö?ymmärsin joo
- c
ertert kirjoitti:
Tässä yhteydessä merkitys on sama kuin tarkoitus.
Eihän ole jos toista ei ole olemassakaan ja toisen voi itte kyhäillä.
- e.k.v
c kirjoitti:
Osaatko vastata kysymykseen (mikä on ylhäällä) niin että tällänen vähä yksinkertasempikin ymmärtää?
Lainaus; "Milloin ateisti elää uskonsa tia maailmankatsomuksensa mukaista elämää? Kun itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään."
Kysymyksesi on aika surkeasti esitetty, ja esität sen vääristäen ateismia. Oletan sinun siis kuvittelevan ateismin olevan maailmankatsomuksellinen ideologia jonka mukaan ihminen elää.
Maailmankatsomukseni on hyvin moninainen. Olen osaksi humanisti, naturalisti sekä jonkin matkaa skeptikko että "luontouskoinen".
Nuo ovat siis minun lähtökohtaiset ajatukseni kaikesta, ei ateismi Ateismi siis kertoo minusta ainoastaan sen, etten usko mihinkään jumalhypoteeseihin. Se ei kuitenkaan ohjaa maailmankatsomustani.
Lähtökohtaiset ajatukseni siis ottavat kantaa aivan hemmetin paljonkin, jopa enemmän kuin keskiverto teistin ajatukset.
Se että olen ateisti, kertoo minusta yhtä paljon kuin se, että en usko peikkoihin tai vaikkapa käveleviin nokkospuskiin. Aivan yhtä hyvin voisit kysyä, että miten vasenkätinen voi elää, kun hänen oikea kätensä on se heikompi.
Koko kysymyksesi oli siis varsin typerä ja varsin vaikeasti vastattavissa, koska esitit sen varsin hölmösti, olettaen jotain ja aivan päin honkia. c kirjoitti:
Eihän ole jos toista ei ole olemassakaan ja toisen voi itte kyhäillä.
Molemmat voi kyhäillä ja kumpaakaan ei ole absoluuttisena olemassa.
- Älä Juo..
Joka seurakunnassa kahvia kittaa on julma oman raamattunsa mukaan. Raamattu sanoo että joka ei kuule Jeesuksen sanomaa ja tee parannusta menee ikuiseen kadotukseen. "Ikuisesta" Helvetistä palkintona yhden pikku elämän tietämättömyydestä taitaa olla muualla asiaa...
Kirkkojen kokouksissa juodaan terveyden kannalta täysin tarpeetonta kahvia miljoonia litroja vuodessa. nämä kahviin ja pipareihin uppoavat miljoonat pelastaisivat kymmeniä tuhansia sieluja Jeesukselle.
Tämä kahvin kittaminen siis pönkittää maa-alueiden käyttämistä muuhun kuin ruoan tuottamiseen, ja tappaa välillisesti ihmisiä nälkäkuolemaan. Siinä meni yksi raamatun käskyistä.
Seurakuntakokoukset kahvinjuomineen aiheuttavat tuhansien sielujen menemistä helvettiin koska sanaa saadaan tuon rahamäärän verran vähemmän levitettyä. Onko papeilla tästä huono omatunto? - c
e.k.v kirjoitti:
Lainaus; "Milloin ateisti elää uskonsa tia maailmankatsomuksensa mukaista elämää? Kun itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään."
Kysymyksesi on aika surkeasti esitetty, ja esität sen vääristäen ateismia. Oletan sinun siis kuvittelevan ateismin olevan maailmankatsomuksellinen ideologia jonka mukaan ihminen elää.
Maailmankatsomukseni on hyvin moninainen. Olen osaksi humanisti, naturalisti sekä jonkin matkaa skeptikko että "luontouskoinen".
Nuo ovat siis minun lähtökohtaiset ajatukseni kaikesta, ei ateismi Ateismi siis kertoo minusta ainoastaan sen, etten usko mihinkään jumalhypoteeseihin. Se ei kuitenkaan ohjaa maailmankatsomustani.
Lähtökohtaiset ajatukseni siis ottavat kantaa aivan hemmetin paljonkin, jopa enemmän kuin keskiverto teistin ajatukset.
Se että olen ateisti, kertoo minusta yhtä paljon kuin se, että en usko peikkoihin tai vaikkapa käveleviin nokkospuskiin. Aivan yhtä hyvin voisit kysyä, että miten vasenkätinen voi elää, kun hänen oikea kätensä on se heikompi.
Koko kysymyksesi oli siis varsin typerä ja varsin vaikeasti vastattavissa, koska esitit sen varsin hölmösti, olettaen jotain ja aivan päin honkia.Varsin hyvin silti vastasit. En oleta että ateismi olevan ideolokia vaan se ottaa kantaa ottamatta kantaa mihinkää muuhun kun Jumalan olemassa oloon. Jos kerran elämänkin merkitys katoaa kuoltua niin miten se vaikuttaa sinun maailmankatsomukseesi jos se vaikuttaa?
- c
Älä Juo.. kirjoitti:
Joka seurakunnassa kahvia kittaa on julma oman raamattunsa mukaan. Raamattu sanoo että joka ei kuule Jeesuksen sanomaa ja tee parannusta menee ikuiseen kadotukseen. "Ikuisesta" Helvetistä palkintona yhden pikku elämän tietämättömyydestä taitaa olla muualla asiaa...
Kirkkojen kokouksissa juodaan terveyden kannalta täysin tarpeetonta kahvia miljoonia litroja vuodessa. nämä kahviin ja pipareihin uppoavat miljoonat pelastaisivat kymmeniä tuhansia sieluja Jeesukselle.
Tämä kahvin kittaminen siis pönkittää maa-alueiden käyttämistä muuhun kuin ruoan tuottamiseen, ja tappaa välillisesti ihmisiä nälkäkuolemaan. Siinä meni yksi raamatun käskyistä.
Seurakuntakokoukset kahvinjuomineen aiheuttavat tuhansien sielujen menemistä helvettiin koska sanaa saadaan tuon rahamäärän verran vähemmän levitettyä. Onko papeilla tästä huono omatunto?Perus uskis, minä niitten joukos ollaan paskoja uskovia. Perus uskis ei usein elä uskonsa mukaista elämää. Pappien puolesta en vastaa.
- e.k.v
c kirjoitti:
Varsin hyvin silti vastasit. En oleta että ateismi olevan ideolokia vaan se ottaa kantaa ottamatta kantaa mihinkää muuhun kun Jumalan olemassa oloon. Jos kerran elämänkin merkitys katoaa kuoltua niin miten se vaikuttaa sinun maailmankatsomukseesi jos se vaikuttaa?
Lainaus; "En oleta että ateismi olevan ideolokia vaan se ottaa kantaa ottamatta kantaa mihinkää muuhun kun Jumalan olemassa oloon."
Ei nyt oikein avautunut, joten skippaan koko lauseen.
Mutta siitä elämän merkityksestä ja sen loppumisesta.
Tieto siitä että tulen kuolemaan vaikuttaa elämääni hyvinkin paljon. Se että lakkaan kuoltuani olemasta ei taasen vaikuta.
Haluni mm. antaa lapsilleni mahdollisimman hyvät eväät elämään ennen kuin kuolen, ei tarvitse mitään ikuista sielua taakseen. Haluan sitä tietoisena siitä että kuolen ja katoan. Jos tietäisin eläväni täällä ikuisesti, ei olisi ehkä vastaavaa tarvetta, koska tietäisin että olisin täällä ikuisesti auttamassa, jos iskisi hätä. Haluan myös pysyä terveenä, koska sen varaan voin laskea olevani täällä (poislukien onnettomuudet yms.) mahdollisimman pitkään. En minä kuolla halua, vaan elää mahdollisimman pitkään tietenkin, aivan kuten me kaikki.
Se ei myöskään vaikuta päätöksiini tässä hetkessä. Se että nautin luonnossa kulkemisesta, lapseni kanssa leikkimisestä, hyvästä ruoasta tai saunassa hikoilemisesta, ei muutu merkityksettömäksi vaikka sisässäni tiedän, että kuolen ja lakkaan olemasta.
En minä halua olla olemassa ikuisesti, en näe siihen mitään tunteellista tai järjellistä tarvetta. Elän, kuolen enkä enää ole. Ei minulla ole mitään dilemmaa tämän asian kanssa. - c
e.k.v kirjoitti:
Lainaus; "En oleta että ateismi olevan ideolokia vaan se ottaa kantaa ottamatta kantaa mihinkää muuhun kun Jumalan olemassa oloon."
Ei nyt oikein avautunut, joten skippaan koko lauseen.
Mutta siitä elämän merkityksestä ja sen loppumisesta.
Tieto siitä että tulen kuolemaan vaikuttaa elämääni hyvinkin paljon. Se että lakkaan kuoltuani olemasta ei taasen vaikuta.
Haluni mm. antaa lapsilleni mahdollisimman hyvät eväät elämään ennen kuin kuolen, ei tarvitse mitään ikuista sielua taakseen. Haluan sitä tietoisena siitä että kuolen ja katoan. Jos tietäisin eläväni täällä ikuisesti, ei olisi ehkä vastaavaa tarvetta, koska tietäisin että olisin täällä ikuisesti auttamassa, jos iskisi hätä. Haluan myös pysyä terveenä, koska sen varaan voin laskea olevani täällä (poislukien onnettomuudet yms.) mahdollisimman pitkään. En minä kuolla halua, vaan elää mahdollisimman pitkään tietenkin, aivan kuten me kaikki.
Se ei myöskään vaikuta päätöksiini tässä hetkessä. Se että nautin luonnossa kulkemisesta, lapseni kanssa leikkimisestä, hyvästä ruoasta tai saunassa hikoilemisesta, ei muutu merkityksettömäksi vaikka sisässäni tiedän, että kuolen ja lakkaan olemasta.
En minä halua olla olemassa ikuisesti, en näe siihen mitään tunteellista tai järjellistä tarvetta. Elän, kuolen enkä enää ole. Ei minulla ole mitään dilemmaa tämän asian kanssa.Niin et näe itseäsi ikuisuuden arvoisena. Ehkä se on niinkin. Hätänen johtopäätös
- Kustaa IIIa
Ateisti ei usko mystiikkaan eikä magiaan ei liioin Taika-Jimiin, Ihmemaan Liisaan ja kaiken pahuuden alkuun ja juureen elikkäs siihen sinun voimattomaan kaikkivaltiaaseen joka ei jaksa puhaltaa savua poikki
- c
Nii´in, miten se näkyy sun elämässä?
- Ole Hyvä:
"aika halkeaa sattumalta ja tuosta raosta virtaa äärimmäisen keskittynyt pala ainetta, joka sitten räjähtää.."
Tämä on mystiikkaa ja magiikkaa jos mikä. Jotain tapahtuu ilman kausaliteettia, usko satuun jos haluat hehheh.
Joka päivä joku teistä yrittää vetää huiput typeryydessä.
Eikö ala vituttamaan tuo pään hakkaaminen seinään?- Kuk regus susej
En ymmärrä
"Kun itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään."
Mikä ei ota kantaa mihinkään?- c
mihin sinä perustat maailman katsomuksesi tai jos heiastat maalimankatsomustasi ateismiin, ei se ota kantaa mihinkään, millään ei ole merkitystä pohjimmiltaan. vai kuinka on ?
- Kuk regus susej
c kirjoitti:
mihin sinä perustat maailman katsomuksesi tai jos heiastat maalimankatsomustasi ateismiin, ei se ota kantaa mihinkään, millään ei ole merkitystä pohjimmiltaan. vai kuinka on ?
"ei se ota kantaa mihinkään"
Ateismi ottaa kantaa olemattomiin jumaliin, voisi kai sen sillä tavalla käsittää ettei ateismi ota kantaa mihinkään.
"millään ei ole merkitystä pohjimmiltaan"
Jatkat taas sitä "ilman jumalia ei ole merkitystä" ihmettelyä.
"vai kuinka on ?"
Olet väärässä, kuten ennenkin. - c
Kuk regus susej kirjoitti:
"ei se ota kantaa mihinkään"
Ateismi ottaa kantaa olemattomiin jumaliin, voisi kai sen sillä tavalla käsittää ettei ateismi ota kantaa mihinkään.
"millään ei ole merkitystä pohjimmiltaan"
Jatkat taas sitä "ilman jumalia ei ole merkitystä" ihmettelyä.
"vai kuinka on ?"
Olet väärässä, kuten ennenkin.Joo sama virsi, silti ihmettelen jos et osaa selittää mitä merkitystä elämällä miten voisit selittää miten sen "merkityksen" tiedostettua on syytä elää.
c kirjoitti:
Joo sama virsi, silti ihmettelen jos et osaa selittää mitä merkitystä elämällä miten voisit selittää miten sen "merkityksen" tiedostettua on syytä elää.
Ihmettele vaan. Ei se meidän ongelmamme ole, että sinä et pysty sellaista mielessäsi kehittämään.
- Kuk regus susej
c kirjoitti:
Joo sama virsi, silti ihmettelen jos et osaa selittää mitä merkitystä elämällä miten voisit selittää miten sen "merkityksen" tiedostettua on syytä elää.
"ihmettelen jos et osaa selittää mitä merkitystä elämällä miten voisit selittää miten sen "merkityksen" tiedostettua on syytä elää."
Ajattelet yhä yksipuolisesti, vaikka olet saanut monta vastausta ja selitystä, et kykene näkemään oman "jumalmerkityksesi" ulkopuolelle. Ehkä et vain halua nähdä, koska se saattaisi horjuttaa uskoasi jumalasi antamaan merkitykseen. Kuk regus susej kirjoitti:
"ihmettelen jos et osaa selittää mitä merkitystä elämällä miten voisit selittää miten sen "merkityksen" tiedostettua on syytä elää."
Ajattelet yhä yksipuolisesti, vaikka olet saanut monta vastausta ja selitystä, et kykene näkemään oman "jumalmerkityksesi" ulkopuolelle. Ehkä et vain halua nähdä, koska se saattaisi horjuttaa uskoasi jumalasi antamaan merkitykseen.En ehtiny lukee koko ketjuu, mut toi "horjuttaa" juttu on mahdoton.
Kristitty tietää sen, että ;minä en kannata uskoa vaan usko minua.
Shalom.- Kuk regus susej
hobo7 kirjoitti:
En ehtiny lukee koko ketjuu, mut toi "horjuttaa" juttu on mahdoton.
Kristitty tietää sen, että ;minä en kannata uskoa vaan usko minua.
Shalom.Sinäkö olet "c"?
Jos ei olisi uskovaisia, ei olisi jumaliakaan. Kuk regus susej kirjoitti:
Sinäkö olet "c"?
Jos ei olisi uskovaisia, ei olisi jumaliakaan.-Enpä ole.
-utopistinen toteamus.
Shalom.- c
Ajattelet yhä yksipuolisesti, vaikka olet saanut monta vastausta ja selitystä, et kykene näkemään oman "jumalmerkityksesi" ulkopuolelle. Ehkä et vain halua nähdä, koska se saattaisi horjuttaa uskoasi jumalasi antamaan merkitykseen.Niin, en näe elämän merkitystä elämässä. Vaikka elämässä on paljon merkittäviä asioita ei se vielä riitä antamaan elämälle merkitystä.
- Kuk regus susej
hobo7 kirjoitti:
-Enpä ole.
-utopistinen toteamus.
Shalom.Miksi, jos kukaan ei usko jumaliin, jumalia ei myöskään enää ole uskovien päässä.
- Kuk regus susej
c kirjoitti:
Niin, en näe elämän merkitystä elämässä. Vaikka elämässä on paljon merkittäviä asioita ei se vielä riitä antamaan elämälle merkitystä.
Sinä tarvitset jumalaa, minä en, siinä ero.
- c
Sinä tarvitset jumalaa, minä en, siinä ero.
Minä tarvitsen Jumalaa, no jos tarttet joskus elämälle merkitystä antaa niin tiät mitä puuttuu.
- Kuk regus susej
c kirjoitti:
Minä tarvitsen Jumalaa, no jos tarttet joskus elämälle merkitystä antaa niin tiät mitä puuttuu.
Kuin seinälle puhuisi. No, ei voi mitään, kun et ymmärrä, niin et ymmärrä.
- 1+13
Olen ollut kännissä kaks viikkoo putkeen. Mutta ei se haittaa, kun on loma. Tänään kävin kävelemässä ja huomenna aloitan mehukuurin. Tai sitten en. Mutta verot oon maksanu. Niin että älä sinä siellä kitise.
Ja sen verran otan kantaa, että inhoan uskiksia. Revi siitä. - ............
mutta vastaan silti.
Kun en usko jumaliin, niin ei ole tarvis pohtia mitä joku julle funtsii minun tekemisistäni. Elän kuten parhaaksi katson.- c
Ok se on hyvä vastaus
- ihan terve
Katohan ny raukkaparka ressuli, että vaikka sinä et millään kykenisi elämään ihmisiksi ja viettämään ihan normaalia hyvää ihmisarvoista elämää ilman näkymättömiä mielikuvitusystäviä, niin tästä ei tietenkään voi tehdä sellaista yleistystä, että muutkaan ihan normaalit ja tervejärkisetkään ihmiset eivät kykenisi.
Kerropa muuten nukutko sinä kristitysti vai ateistisesti? Käytkö vessassa, suihkussa tai saunassa kristitysti vai ateistisesti? Laitatko ruokaa kristitysti vai ateistisesti? Kolmasosan vuorokaudesta minä aina nukun ja toisen kolmasosan olen töissä. Kumpaakaan en tee mitenkään ateistisesti, koska niitä ei voi tehdä mitenkään ateistisesti, ne vain tehdään. En myöskään laita ruokaa ja syö ateistisesti. Loppujen lopuksi päivittäisissä normaaleissa ihmisaskareissa on hirvittävän vähän asioita ja tilanteita, joissa asia millään tavalla tulee edes esille. Korkeintaan silloin kun törmää kaltaisiisi umpihihhuleihin sitä joutuu ihmettelemään, miten mahdottoman vaikeaa se normaali elämä toisille onkaan, kun ne ei uskalla edes mennä nukkumaan pelosta, että ne näkee syntisiä ateistisia unia...- c
Niin Kyllä ateistit kun teistitkin voi elää silleen normaalisti,moraali voi olla sama, ajatus maailmasta ja merkityksistä voi olla samat, mutta perustelut on erit.
c kirjoitti:
Niin Kyllä ateistit kun teistitkin voi elää silleen normaalisti,moraali voi olla sama, ajatus maailmasta ja merkityksistä voi olla samat, mutta perustelut on erit.
Mikä on sinun perustelusi sille, ettei saa tappaa, varastaa ja vahingoittaa?
- c
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Mikä on sinun perustelusi sille, ettei saa tappaa, varastaa ja vahingoittaa?
No se perustelu on se Jumala ja ikuisuus. Koska ihminen on tärkeä jo itsessään, ei toki sen tajuamiseen Jumal uskoa tartte, mutta silti omakin merkitys on kyseen alainen jos se jää kuoltua pois.
- 5+11=16
"Milloin ateisti elää uskonsa tia maailmankatsomuksensa mukaista elämää? Kun itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään."
Suorat vastaukset kysysmyksiin:
No tietenkin ateisti elää maailmankatsomuksensa mukaista elämää ihan jatkuvasti. Uskon puutteessa ateisti ei voi elää uskonsa mukaista elämää.
Laajempaa pohdintaa:
Ilmeisesti ihmettelet kuinka kenelläkään on mahdollista olla maailmankatsomusta, jos se ei ole satukirjasta poimittu.
Käytännössä täysipainoisilla ihmisillä, joilla kaali ei mennyt sekaisin itsestään, viinalla, huumeilla eikä edes uskonnollisella aivopesulla, tuo onnistuu ihan luontojaan.
Kyllä aivan normaali elämä täysipainoisen lapsuuden ja nuoruuden kautta tarjoaa kaikki olennaiset virikkeet ja terveen moraalin sinne pääkoppaan.
Tavoitteita elämään luovat mm. ihmisille tyypilliset hengissä pysymisen ja suvunjatkamisen vietit.
Kivoja mausteita tarjoavat sitten kirjallisuus, musiikki, askartelu, nautiskelu ja tietenkin saivartelu täällä palstalla.
Alkaako kuva jo rakentua vai onko maailmankatsomuksesi liian ahdas?- c
>>Uskon puutteessa ateisti ei voi elää uskonsa mukaista elämää.>Alkaako kuva jo rakentua vai onko maailmankatsomuksesi liian ahdas?
c kirjoitti:
>>Uskon puutteessa ateisti ei voi elää uskonsa mukaista elämää.>Alkaako kuva jo rakentua vai onko maailmankatsomuksesi liian ahdas?
"Olen erimiltä, ateisti uskoo ettei ole Jumalaa, se on uskoa molemmin päin."
Vaikka olisikin niin, ei siitä seuraa mitään mallia, miten ateisti eläisi. Siten ei ole mitään järkeä sanoa, että ateisti elää uskonsa mukaista elämää. P.S. Muistuttaisin taas kerran, että ateismi on lääjempi käsiten kuin tuo lähtökohta, johon sinä olet jumittunut. Siksi on paljon yksinkertaisempi ja totuudenmukaisempi sanoa, että ateismi on epäuskoa jumaliin.- c
ertert kirjoitti:
"Olen erimiltä, ateisti uskoo ettei ole Jumalaa, se on uskoa molemmin päin."
Vaikka olisikin niin, ei siitä seuraa mitään mallia, miten ateisti eläisi. Siten ei ole mitään järkeä sanoa, että ateisti elää uskonsa mukaista elämää. P.S. Muistuttaisin taas kerran, että ateismi on lääjempi käsiten kuin tuo lähtökohta, johon sinä olet jumittunut. Siksi on paljon yksinkertaisempi ja totuudenmukaisempi sanoa, että ateismi on epäuskoa jumaliin.Eikö se miten maailman ja kaiken mitä siinä on ja miten sitä kaikkea ajattelee anna ihmiselle itselleen mallia elää niin kuin asiat ymmärtää. Tämän takia kysyn miten ateisti elää uskonsa mukaista elämää.
- iskias
c kirjoitti:
Eikö se miten maailman ja kaiken mitä siinä on ja miten sitä kaikkea ajattelee anna ihmiselle itselleen mallia elää niin kuin asiat ymmärtää. Tämän takia kysyn miten ateisti elää uskonsa mukaista elämää.
toisekseen, en elä uskoni mukaan, vaan havaintojeni ja ymmärrykseni mukaan.
elän aivan normaalia elämää ja kuolen aikanani kuten moni muukin elävä maailmankaikkeudessa ja minusta tulee jotakin muuta. c kirjoitti:
Eikö se miten maailman ja kaiken mitä siinä on ja miten sitä kaikkea ajattelee anna ihmiselle itselleen mallia elää niin kuin asiat ymmärtää. Tämän takia kysyn miten ateisti elää uskonsa mukaista elämää.
Ateistilla ei ole uskoa, jonka mukaan elää. Varmaankin se, miten kukin ihminen maailman näkee, antaa mallin elää niin kuin asiat ymmärtää.
Sulla on nyt joku virheolettamus, josta et halua luopua, jonka vuoksi ei oikein päästä asiassa eteenpäin...c kirjoitti:
"Eikö se miten maailman ja kaiken mitä siinä on ja miten sitä kaikkea ajattelee anna ihmiselle itselleen mallia elää niin kuin asiat ymmärtää. Tämän takia kysyn miten ateisti elää uskonsa mukaista elämää. "
Kyllä varmasti ihmiset elävät siten, miten maailman näkevät.
Ei ole kuitenkaan mitään järkeä sanoa, että ihminen elää uskonsa mukaan, jos sillä viitataan epäuskoon. Ateismi ei siis ole uskoa sellaisessa mielessä, että se asettaisi jonkin mallin, joten ei ole mitään mallia, konka mukaan elää.
Älä siis jumitu ateistin uskoon ja sen malliin, koska sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa. Ateistilla voi olla malli elämälle, mutta ateismissa itsessään ei ole olemassa mitään mallia.
Jos nyt oletetaan, että uskosi Jumalaan ei kerro mitään siitä, miten sinun tulisi suhtautua sähköön, ei ole mitään järkeä kysyä, miten suhtaudut sähköön kristinuskosi mukaisesti. Ymmärrätkö vihdoinkin?- c
iskias kirjoitti:
toisekseen, en elä uskoni mukaan, vaan havaintojeni ja ymmärrykseni mukaan.
elän aivan normaalia elämää ja kuolen aikanani kuten moni muukin elävä maailmankaikkeudessa ja minusta tulee jotakin muuta.Havaintojesi ja ymmärryksesi mukaan ja kuoltuasi sinusta tulee jotain muuta. Miten olet ymmärtänyt ja havainnut että kuoltuasi sinusta tulee jotain eikä, "sinä lakkaat olemasta". Niin toki, eihän ajatus kuoleman jälkeisestä olosta liity teismiin pelkästään.
- c
ertert kirjoitti:
"Eikö se miten maailman ja kaiken mitä siinä on ja miten sitä kaikkea ajattelee anna ihmiselle itselleen mallia elää niin kuin asiat ymmärtää. Tämän takia kysyn miten ateisti elää uskonsa mukaista elämää. "
Kyllä varmasti ihmiset elävät siten, miten maailman näkevät.
Ei ole kuitenkaan mitään järkeä sanoa, että ihminen elää uskonsa mukaan, jos sillä viitataan epäuskoon. Ateismi ei siis ole uskoa sellaisessa mielessä, että se asettaisi jonkin mallin, joten ei ole mitään mallia, konka mukaan elää.
Älä siis jumitu ateistin uskoon ja sen malliin, koska sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa. Ateistilla voi olla malli elämälle, mutta ateismissa itsessään ei ole olemassa mitään mallia.
Jos nyt oletetaan, että uskosi Jumalaan ei kerro mitään siitä, miten sinun tulisi suhtautua sähköön, ei ole mitään järkeä kysyä, miten suhtaudut sähköön kristinuskosi mukaisesti. Ymmärrätkö vihdoinkin?Eli ajatusta elämän merkityksestä ja tarkoituksista absoluuttisesti ei ole, niinkuin totesit. Eikö se ohjaa elämää vähääkään?
c kirjoitti:
Eli ajatusta elämän merkityksestä ja tarkoituksista absoluuttisesti ei ole, niinkuin totesit. Eikö se ohjaa elämää vähääkään?
"Eli ajatusta elämän merkityksestä ja tarkoituksista absoluuttisesti ei ole, niinkuin totesit. Eikö se ohjaa elämää vähääkään?"
Mehän puhuimme ateismista. Ateismissa ei ole mitään oppeja, mitkä ohjaisivat elämää. Mitään sen monimutkaisempaa asiaan ei liity.- c
ertert kirjoitti:
"Eli ajatusta elämän merkityksestä ja tarkoituksista absoluuttisesti ei ole, niinkuin totesit. Eikö se ohjaa elämää vähääkään?"
Mehän puhuimme ateismista. Ateismissa ei ole mitään oppeja, mitkä ohjaisivat elämää. Mitään sen monimutkaisempaa asiaan ei liity.Niin ei ateismi ota kantaa muuhun kuin Jumalan olemassa oloon, mutta jos näin on, tarkoittaa se paljon muuta kuin pelkästään yhden ihme tyypin uupumista.
c kirjoitti:
Niin ei ateismi ota kantaa muuhun kuin Jumalan olemassa oloon, mutta jos näin on, tarkoittaa se paljon muuta kuin pelkästään yhden ihme tyypin uupumista.
"Niin ei ateismi ota kantaa muuhun kuin Jumalan olemassa oloon"
Väärin. Ehkä sinun kannattaisi ensin kerrata, mitä ateismi tarkoittaa.
"mutta jos näin on, tarkoittaa se paljon muuta kuin pelkästään yhden ihme tyypin uupumista. "
Siitä ei voi johtaa mitään oppeja, sillä siisti. Sinä olet vain jumittunut omaan maailmankuvaasi ja sieltä katsoen peilaat ateisteja ja et ymmärrä koko asiaa vaan yrität väkisin vetää uskontosi eräänlaisesta negaatiosta jotain johtopäätöksiä. Ongelmasi vain on se, että sellaisia johtopäätöksiä ei voi vetää. Yritä ymmärtää tuo edellinen lause ja ala jankuta samaa asiaa.
- Jetro
...my ass! Ei sellaista olekaan.
Elän jälkeläisiä varten eli sitä varten mitä edeltäjänikin.
Olisihan mainiota kehittää tätä mualimaa paremmaks. - No juu ei
No me tietysti kokoonnumme kerran viikossa salaisiin piilopaikkoihimme, joissa me harrastamma kaikkia mahdollisia sanoinkuvaamattoman pöyristyttäviä irstailuja keskenämme. Raiskaamme joukolla kaapattuja pikkuvauvoja, sitten raatelemma nämä vauvat riekaleiksi hampaillamme, voitelemme toisemme näiden raadeltujen vauvojen verellä ja sitten harrastamme kaikki joukolla mahdollisiman irstasta ryhmäseksiä ja eläimiin sekaantumista ja nekrofiliaa vauvojen veressä kieriskellen. Myös eläimiä on siis joukoittain mukana, nussimme sikoja ja lampaita ja raiskaamme myös hautausmaalta salaa ylös kaivamiamme ruumiita.
Toivottavasti tämä tuli nyt selväksi?
Tuonhan sinä halusit kuulla, eikö vain?
Eikös tuo vastaa aika lailla sitä perushihhulin näkemystä ateistin elämästä?
Mahdollisimman syntistä ja irstasta ja moraalitonta? Kun ateistilla ei millään
voi olla mitään moraalia, koska kristinuskolla on täysi yksinoikeus moraaliin?- c
Vastaukset: Ei. Ei. Ei. Ei. Ja ei.
Uskoa sinulla on minun ajatuksista mutta kun kysyn sinun ajatuksia niin vedät herneet nekkuun. - Ei tosikko
c kirjoitti:
Vastaukset: Ei. Ei. Ei. Ei. Ja ei.
Uskoa sinulla on minun ajatuksista mutta kun kysyn sinun ajatuksia niin vedät herneet nekkuun.Niin mehän kyllä tiesimme jo entuudestaan, että teillä hihuilla ei ole mitään
tajua loogisesta ja kriittisestä päättelystä, mutta se että teillä ei myöskään
ole mitään tajua ironiasta ja huumorista - seipäännielleitä tosikkoja kaikki
tyynni - oli sorry vaan päässyt unohtumaan.
Mahtaa tämä elämä olla teille suunnattoman vaikeaa.
Otan osaa. - c
Ei tosikko kirjoitti:
Niin mehän kyllä tiesimme jo entuudestaan, että teillä hihuilla ei ole mitään
tajua loogisesta ja kriittisestä päättelystä, mutta se että teillä ei myöskään
ole mitään tajua ironiasta ja huumorista - seipäännielleitä tosikkoja kaikki
tyynni - oli sorry vaan päässyt unohtumaan.
Mahtaa tämä elämä olla teille suunnattoman vaikeaa.
Otan osaa.jaa sitäkö se oli, kun ihmettelin kyllä hieman tuota tekstiä
- otan osaa
c kirjoitti:
jaa sitäkö se oli, kun ihmettelin kyllä hieman tuota tekstiä
Otan osaa
- Thronos
...elän ihan koko ajan maailmankatsomukseni mukaista elämää.
Tuota toista lausetta en ymmärrä. "Kun itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään."
Minulla on paljonkin ajatuksia maailmasta, maailmankaikkeudesta ja kaikesta. Ja ne ajatukset kyllä ottavat kantaa moniin asioihin. Miksi luulet ettei niin olisi? Siksikö kun en usko peipposten ylikamiin? Mutta ethän kai sinäkään siihen usko, miksi siis kysyt? Tiedäthän varmaan ettei uskon puute peipposten ylikamiin tarkoita ettei ottaisi kantaa mihinkään.- c
Sitä yritin sanoa että, ateismi ottamatta kantaa mihinkää muuhun kuin Jumalan olemassa oloon, ottaa kantaa moneen muuhun asiaan.
- Thronos
c kirjoitti:
Sitä yritin sanoa että, ateismi ottamatta kantaa mihinkää muuhun kuin Jumalan olemassa oloon, ottaa kantaa moneen muuhun asiaan.
Eli mihin? Mainitsisitko muutamia niistä asioista?
- ???????????????
c kirjoitti:
?????????????????
"Sitä yritin sanoa että, ateismi ottamatta kantaa mihinkää muuhun kuin Jumalan olemassa oloon, ottaa kantaa moneen muuhun asiaan."
?????????????????????????????????????? - c
Thronos kirjoitti:
Eli mihin? Mainitsisitko muutamia niistä asioista?
Jos Jumalaa ei ole, ei ole kuolemen jälkeistä elämää, ihmisen tarkoitus jää oman harkinnan varaan ja elämän. Toki minulle asiaan liittyisi paljon muitakin johdannaisia ajatuksia mutta ne ei niinkun todettu on suoraa liity ateismiin.
>> Milloin ateisti elää uskonsa tia maailmankatsomuksensa mukaista elämää? > Kun itse lähtökohtainen ajatus kaikesta ei ota kantaa mihinkään.
- c
ahaa, sinulle ateismi ei ole syy vaan seuraus, mielenkiintoista.
c kirjoitti:
ahaa, sinulle ateismi ei ole syy vaan seuraus, mielenkiintoista.
Mitä muuta se voisi edes olla. Kuten itsekin sanoit ateismi ei itsessään ota kantaa yhtään mihinkään.
Siitä ei toisin sanoen voi johtaa yhtään mitään.
- catha
Miten ateisit voisi elää uskonsa mukaan, koska ateisimissa on nimenomaan kyse uskonnottomuudesta. Miten siis voi elää uskon mukaan jota ei ole missään mittapuussa olemassa. Ei mitenkään.
Tiesithän että ateismi ei ole uskonto, vaan ateistilla tarkoitetaan ihmistä joka ei usko mihinkään uskontoon.
Eli ateisti elää maailman katsomuksena mukaista elämää aina, mistään muusta asiasta riippumatta, kunhan hän ei tunnusta yhtäkään uskontoa.>> Miten ateisit voisi elää uskonsa mukaan, koska ateisimissa on nimenomaan kyse uskonnottomuudesta. Miten siis voi elää uskon mukaan jota ei ole missään mittapuussa olemassa. Ei mitenkään. > Tiesithän että ateismi ei ole uskonto, vaan ateistilla tarkoitetaan ihmistä joka ei usko mihinkään uskontoon.
- löyhäpää
Ateistin ja uskovaisen oleellinen ero on tiedostusopillinen.
Kristinusko loi teorian, jonka mukaan ihminen ei voi tiedostaa ympäristöään ilman ruumissaan olevaa aineetonta sielua. 1.500-1.600 -luvuilla Euroopassa alkoi paitsi tieteiden myös filosofian huima kehitys. Antiikin filosofit kaivettiin esiin, niiden sanoma havaittiin köykäiseksi, niistä otettiin kehiteltävät ajatukset ja jatkettiin eteenpäin. Materialistinen filosofian suuntaus lähti ajatuksesta, että luonto heijastuu ihmisen aivoihin ja luontoa on mahdollista tiedostaa. Aivojen ja luonnon väliin ei tarvita sielua, eikä sitä itse asiassa voi olla.
Siispä ateistin ja tosiuskovan pääasiallinen ero on; Uskova olettaa sielun johdattavan häntä ja uskova pitäytyy parintuhannen vuoden takaisten maailmaa selittävien dogmien takana ja kuluttaa niiden pänttäämiseen valtavasti aikaa ja on niskakarvat pystyssä tietoon nähden, vaikka ei voikaan elää ilman niiden savutuksia. Ateisti on vapaa uskomuksista, mutta lukee silti mielellään satuja tarinoita, vanhoja jumaltaruja, Kalevaan mytologista mystiikkaa ja pitää mielensä avoinna kaikelle uudelle tiedolle. Ateisti ei kasaa itselleen dogmeja vaan suhtautuu kaikkeen tietoon kriittisesti ja pyrkii selittämään itselleen, onko tämä tai tuo väite kelvollinen. Ateisti syleilee maailmaa, avaruutta, maailmankaikkeutta ja kaikkea mitä näiden takana tai sisällä tai missä vain jotain on. Ateisti seuraa mielellään kaiken tiedon kehittymistä ja sen historiallisia muotoja.
Näinollen voidaan myös olettaa, että ateistin elämännäkemys on uskovaista huomattavasti laajempi tai ainakin mahdollistaa sen.
Suuri osa uskovaisista ei lue raamattua eikä usko sen moniin dogmeihin. He maksavat jäsenmaksut ja pääasiassa olettavat vain jonkin hengen olevan olemassa taustalla ohjailemassa materian liikettä. He omaksuvat tieteellisiä käsityksiä ja ovat niistä kiinnostuneita. He voisivat vallan hyvin erota kirkosta ja säilyttää yksityisasiana uskomuksensa. Tällöin he eivät tukisi kirkkojen tyrkyttämää ahdasmielisyyttä ja alituista niiden tai näiden tosiasioiden vastustamista.
Ateismi ei ole uskontoa niinkuin uskovat mielellään väittävät - c
löyhäpää kirjoitti:
Ateistin ja uskovaisen oleellinen ero on tiedostusopillinen.
Kristinusko loi teorian, jonka mukaan ihminen ei voi tiedostaa ympäristöään ilman ruumissaan olevaa aineetonta sielua. 1.500-1.600 -luvuilla Euroopassa alkoi paitsi tieteiden myös filosofian huima kehitys. Antiikin filosofit kaivettiin esiin, niiden sanoma havaittiin köykäiseksi, niistä otettiin kehiteltävät ajatukset ja jatkettiin eteenpäin. Materialistinen filosofian suuntaus lähti ajatuksesta, että luonto heijastuu ihmisen aivoihin ja luontoa on mahdollista tiedostaa. Aivojen ja luonnon väliin ei tarvita sielua, eikä sitä itse asiassa voi olla.
Siispä ateistin ja tosiuskovan pääasiallinen ero on; Uskova olettaa sielun johdattavan häntä ja uskova pitäytyy parintuhannen vuoden takaisten maailmaa selittävien dogmien takana ja kuluttaa niiden pänttäämiseen valtavasti aikaa ja on niskakarvat pystyssä tietoon nähden, vaikka ei voikaan elää ilman niiden savutuksia. Ateisti on vapaa uskomuksista, mutta lukee silti mielellään satuja tarinoita, vanhoja jumaltaruja, Kalevaan mytologista mystiikkaa ja pitää mielensä avoinna kaikelle uudelle tiedolle. Ateisti ei kasaa itselleen dogmeja vaan suhtautuu kaikkeen tietoon kriittisesti ja pyrkii selittämään itselleen, onko tämä tai tuo väite kelvollinen. Ateisti syleilee maailmaa, avaruutta, maailmankaikkeutta ja kaikkea mitä näiden takana tai sisällä tai missä vain jotain on. Ateisti seuraa mielellään kaiken tiedon kehittymistä ja sen historiallisia muotoja.
Näinollen voidaan myös olettaa, että ateistin elämännäkemys on uskovaista huomattavasti laajempi tai ainakin mahdollistaa sen.
Suuri osa uskovaisista ei lue raamattua eikä usko sen moniin dogmeihin. He maksavat jäsenmaksut ja pääasiassa olettavat vain jonkin hengen olevan olemassa taustalla ohjailemassa materian liikettä. He omaksuvat tieteellisiä käsityksiä ja ovat niistä kiinnostuneita. He voisivat vallan hyvin erota kirkosta ja säilyttää yksityisasiana uskomuksensa. Tällöin he eivät tukisi kirkkojen tyrkyttämää ahdasmielisyyttä ja alituista niiden tai näiden tosiasioiden vastustamista.
Ateismi ei ole uskontoa niinkuin uskovat mielellään väittävätSinä tunnet yhtähyvin uskovia kuin minä ateisteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss936127Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243597- 1692213
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2362101Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1821818Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2891599- 691104
Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.81081Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571051Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.211050