Nyt on peiliin vilkaisun aika...Eli katsotko siihen peiliin koskaan oikein kunnolla siinä mielessä,että mitä parantamisen varaa sinussa itsessäsi on?
Tällä en nyt tarkoita ulkonäköä,vaan sitä sisäistä puolta..
Usein näemme muissa ihmisissä vikoja ja paranantamisen varaa,mutta useinkaan emme huomaa,että myös meissä itsessämmekin voisi olla jotakin korjattavaa.
Tämä asia tuli mieleeni,kun muistin yhden äitini lempilauseista.Hän sanoi usein,että ainahan sitä huomaa toisen pahan,mutta kun vaan huomaisin omankin..:)
Kiperä kysymys...:)
35
330
Vastaukset
- Adria
No joo. Viimeksi kun viiksiä leikkasin ja nenäkarvoja poistelin niin siinä itteeni pällistelin ja ajattelin, että on toi aika hyvä jätkä ihmiseksi. Dee dee.
Miten saitkin mut hyväntuuliseks tuolla viestillä..:))
Sulla ei ole sitten hädän päivää..Tulikos ihan pyhimyksen kehä pään päälle? ;)- Adria
mii-su kirjoitti:
Miten saitkin mut hyväntuuliseks tuolla viestillä..:))
Sulla ei ole sitten hädän päivää..Tulikos ihan pyhimyksen kehä pään päälle? ;)Ei se nyt tullu, siinähän se on keikkunu jo vuosikaudet. Tarttis taas sitä kiillottaa pikkasen. Se vaan aina jostain syystä himmenee kun avaan tän suolilodjun.
Adria kirjoitti:
Ei se nyt tullu, siinähän se on keikkunu jo vuosikaudet. Tarttis taas sitä kiillottaa pikkasen. Se vaan aina jostain syystä himmenee kun avaan tän suolilodjun.
että se on sitten ollu sulla jo kauemmin..Sun pitää suojasta se,ku tuut tänne.Eihän sitä parane pilata,ku on sellasen saanut..;)
- pirpzuzeiccu
peiliin ja huomasin olevani aivan ihana, siis sisältä. :D
- Adria
Niin sä ootkin.
- pirpzuzeiccu
Adria kirjoitti:
Niin sä ootkin.
ollut sitä mieltä, että sä olet mies paikallas ja omaat hyvän maun. Oikeassa olin nytkin, heh. :)
- Adria
pirpzuzeiccu kirjoitti:
ollut sitä mieltä, että sä olet mies paikallas ja omaat hyvän maun. Oikeassa olin nytkin, heh. :)
Kohallaan on sunkin arvostelukyky.
Täällähän on puhtosta sakkia..:D Nii.mut voitasko sanoa,että tällä hetkellä olet täynnä kultaa?
Muistan aikoinaan,ku olin siinä tietyssä tilassa,niin äitini sanoi,että siellä on kultakimpale..:))
ei taida olla viisasta" ryhtyä omaa pesää, tai muidenkaan siivoilemaan:-)
Inhimilllisenä on kiva olla, koska sen toki suo muillekin.- Miisu evk enää..
ihan kaikkee täälläkään toki tarvi paljastaa..:) Aattelin tän kyssärin enempi niinku ympäripyöreesti eli että jokainen voi miettiä sitä omalla kohdallaan..
Inhimmillisenä on kiva olla,sillä sen jälkiseuraus aina lisää sitä.:)
- Yhteenlaskun.tulos
Tulee säännöllisin väliajoin sellaisia muutoksia joiden yhteydessä on luonnollista pysähtyä tarkastelemaan itseään ja omaa toimintaansa, esimerkiksi työsuhteen tai parisuhteen päättyminen, sairastuminen tai muutto vieraaseen ympäristöön. Jotakin tuollaista on ainakin kohdalleni sattunut säännöllisin väliajoin, ja joka kerta olen jotakin joutunut itsessäni kehittämään.
sanotaan,että elämän kuopat tulee eteen siksi,että ottaisimme niistä oppia ja kehittyisimme paremmiksi ihmisiksi...:)
- Yhteenlaskun.tulos
mii-su kirjoitti:
sanotaan,että elämän kuopat tulee eteen siksi,että ottaisimme niistä oppia ja kehittyisimme paremmiksi ihmisiksi...:)
Kuten Haavikko varoittaa, tappiot ovat viisautta ja hyvin suuriin viisauksiin ei monellakaan ole varaa. Siksi kai tuo viisastuminen näkyy ensi vaiheessa opittujen riskien kaihtamisena, selän kääntämisenä elämälle.
olen pitänyt "ohjenuoranani" jonkun viisan ajatusta, jonka mukaan ihmistä ärsyttää eniten toisesa ihmisessä ne ikävät piirteet jotka löytyvät hänestä itsestään. Mun peiliinvilkaisun paikka on yleensä ainakin silloin kun huomaan ärsyyntyväni jonkun käyttäytymisestä. Silloin tutkailen löytyykö omasta käyttäytymisestäni samoja piirteitä. Jos löytyy, pyrin muuttamaan käyttäytymistäni.
Vuodet myös ovat tehneet tehtävänsä, enää ei tarvitse olla "kaikkitietävä" niinkuin nuorempana :))kuullut tuon muutes ennenkin,että ne samat ärsyttävät asiat on myös ihmisessä itsessään,mitkä vaivaa toisessa..
Tuo on muutes tosi hyvä ohjenuora.Täytyykin alkaa itsekkin katselemaan tarkemmin asiaa,kun huomaan jonkun ärsyttävän itseäni. :)
Jokaisen ihmisen olisi hyvä huomioida näitä asioita,niin ei olisi niin paljon näitä minä -minä-ihmisiä..:)- Ak:n lapio
Minua ärsyttää joskus villasukat, varsinkin nilkoista, jossa ne ovat kosketuksessa paljaaseen ihoon. Voisin tietysti näyttää sukille peiliä ja kysästäö samalla:"Kerro, kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin?" Minussa on tietysi29 noita ikäviä villasukan piirteitä kuten vi(l)ttuuntuminen, paha haisu ja sukkamehun imemiskyvyn heikkeneminen sekä reikä kantapäässä. Auttaisko aasia, jos vaihtaisin lycraan ja cottoniin?
Ak:n lapio kirjoitti:
Minua ärsyttää joskus villasukat, varsinkin nilkoista, jossa ne ovat kosketuksessa paljaaseen ihoon. Voisin tietysti näyttää sukille peiliä ja kysästäö samalla:"Kerro, kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin?" Minussa on tietysi29 noita ikäviä villasukan piirteitä kuten vi(l)ttuuntuminen, paha haisu ja sukkamehun imemiskyvyn heikkeneminen sekä reikä kantapäässä. Auttaisko aasia, jos vaihtaisin lycraan ja cottoniin?
että vaihtaisi ehjät ja puhtaat villasukat jalkoihisi.:))
Huomasin muuten ettei viestisi ärsyttänyt laisinkaan, joten tässäkohden ei tarvitse katsoa peiliin...TaikisN kirjoitti:
että vaihtaisi ehjät ja puhtaat villasukat jalkoihisi.:))
Huomasin muuten ettei viestisi ärsyttänyt laisinkaan, joten tässäkohden ei tarvitse katsoa peiliin...on kun minun viestejä taikka vastauksia luet. :))
Nittaminax kirjoitti:
on kun minun viestejä taikka vastauksia luet. :))
siitä missä mielentilassa olet ne kirjoittanut ;)
Eikä se nyt niin mene että jos joku kirjoittaa sulle provosoivan viestin niin olet itse provosoiva. Jos samaan viestiin reagoi moni taho samallatavoin, on syy viestissä ei vastaanottimissa.TaikisN kirjoitti:
siitä missä mielentilassa olet ne kirjoittanut ;)
Eikä se nyt niin mene että jos joku kirjoittaa sulle provosoivan viestin niin olet itse provosoiva. Jos samaan viestiin reagoi moni taho samallatavoin, on syy viestissä ei vastaanottimissa.pidä paikkaansa et jos useampi provosoituu samasta viestistä. Kyl asia on niin että ensin "useammat" kuuntelevat ja lukevat vastaanottajan reakoinnin ja sitten tekevät omat johtopäätöksensä. Perässä hiihtäjiä on tällä palstalla nähty montakin kertaa.
Nittaminax kirjoitti:
pidä paikkaansa et jos useampi provosoituu samasta viestistä. Kyl asia on niin että ensin "useammat" kuuntelevat ja lukevat vastaanottajan reakoinnin ja sitten tekevät omat johtopäätöksensä. Perässä hiihtäjiä on tällä palstalla nähty montakin kertaa.
vaan. Aivan sama.
Nittaminax kirjoitti:
pidä paikkaansa et jos useampi provosoituu samasta viestistä. Kyl asia on niin että ensin "useammat" kuuntelevat ja lukevat vastaanottajan reakoinnin ja sitten tekevät omat johtopäätöksensä. Perässä hiihtäjiä on tällä palstalla nähty montakin kertaa.
kyseisessä jutussa minä en kyllä ainakaan katsonut vastaanottajan reagiointia,vaan ihan omista reagoinneista oli kyse..Täytyy melkein sanoa,että suu loksahti auki... :)
- silmät ja korvat avoinna näkee ja kuulee
TaikisN kirjoitti:
vaan. Aivan sama.
reiluilla vedätys menossa, pikkupiika nitta on lähetetty ärsyttämään Taikista, perässähiihtäjänä hän tekee mitä vaan saavuttaaksensa reilujen suosion,,,säälittävää!
- Ak:n lapio
silmät ja korvat avoinna näkee ja kuulee kirjoitti:
reiluilla vedätys menossa, pikkupiika nitta on lähetetty ärsyttämään Taikista, perässähiihtäjänä hän tekee mitä vaan saavuttaaksensa reilujen suosion,,,säälittävää!
luulotautisen laajakatseinen näkemys saatanan saapumisesta Moskovaan.
salaliittoteoriaan.... Mitä ne mua jahtais, oo mitään syytä.
Nitta osaa kyllä omiin nimiinsäkin provoilla.:))- eioomuttavielätulee
Olet sinäkin Milla, aina jaksat räkyttää pusikosta.
- QuietPlace
mii-su kirjoitti:
kuullut tuon muutes ennenkin,että ne samat ärsyttävät asiat on myös ihmisessä itsessään,mitkä vaivaa toisessa..
Tuo on muutes tosi hyvä ohjenuora.Täytyykin alkaa itsekkin katselemaan tarkemmin asiaa,kun huomaan jonkun ärsyttävän itseäni. :)
Jokaisen ihmisen olisi hyvä huomioida näitä asioita,niin ei olisi niin paljon näitä minä -minä-ihmisiä..:)ärsyyntyä suolesta.
Oikeastaan tämä on kuin pelilauta.
Toiset pelaa hyvinkin innoissaan..kuka milläkin issuella.
Taidan nykyisin seurailla aika pitkästyneenä ja arvailla kunkin egon mukaisia siirtoja.Harvoin pettyen.Ihmetellen miten tosissaan toiset on.
Alkaa tuntumaan, että aika täällä alkaa olla ohi... QuietPlace kirjoitti:
ärsyyntyä suolesta.
Oikeastaan tämä on kuin pelilauta.
Toiset pelaa hyvinkin innoissaan..kuka milläkin issuella.
Taidan nykyisin seurailla aika pitkästyneenä ja arvailla kunkin egon mukaisia siirtoja.Harvoin pettyen.Ihmetellen miten tosissaan toiset on.
Alkaa tuntumaan, että aika täällä alkaa olla ohi...Mii-sulle en niinkään ajatellut tätä palstaa, vaan ihan tavallista kanssakäymistä ihmisten kanssa :) Toki samaa voi soveltaa palstakirjoittajiin.
eioomuttavielätulee kirjoitti:
Olet sinäkin Milla, aina jaksat räkyttää pusikosta.
Puska syyttää toista puskaa puskailusta :DDDDD
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
Mii-sulle en niinkään ajatellut tätä palstaa, vaan ihan tavallista kanssakäymistä ihmisten kanssa :) Toki samaa voi soveltaa palstakirjoittajiin.
sekin.
Samanlaista kuin livessäkin.
Täällä vaan kaikki perustuu olettamukseen, muualla tietoon. - QuietPlace
sen verran että pihalla olet.Reilujen kerhossa kenenkään ei tarvitse anella hyväksyntää.
QuietPlace kirjoitti:
sekin.
Samanlaista kuin livessäkin.
Täällä vaan kaikki perustuu olettamukseen, muualla tietoon.olettamusten lisäksi palstoilla kaikki kanssakäyminen perustuu kirjoitettuun sanaan, vailla ilmeitä, eleitä, äänensävyjä.
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
olettamusten lisäksi palstoilla kaikki kanssakäyminen perustuu kirjoitettuun sanaan, vailla ilmeitä, eleitä, äänensävyjä.
se sotkee vielä mukaan väärinkäsityksen, epäluulon, epävarmuuden ja kaiken mahdollisen ja enemmän näin vielä sellaisella, joka vasta sukeltaa kuvioihin.
Herravarjelkoon, joskus on jaksanut väitelläkin asioista ihan tosissaan ;)))
Kokea asiat ominaan ja pyrkinyt vaikuttamaan...houkkien puuhaa ;)) - Yhteenlaskun.tulos
QuietPlace kirjoitti:
se sotkee vielä mukaan väärinkäsityksen, epäluulon, epävarmuuden ja kaiken mahdollisen ja enemmän näin vielä sellaisella, joka vasta sukeltaa kuvioihin.
Herravarjelkoon, joskus on jaksanut väitelläkin asioista ihan tosissaan ;)))
Kokea asiat ominaan ja pyrkinyt vaikuttamaan...houkkien puuhaa ;))Tulee mieleen aloitteluni suolistossa joskus vuosia sitten, kun tosiaan kuvittelin että ihmiset ovat täällä kiinnostuneita keskustelemaan ketjujen aiheista. Vastailin todella tosissaan kunnes huomasin että eihän sillä ketjun aloittajalla ollut muuta motiivia kuin venyttää omaa ketjuaan mahdollisimman pitkäksi, käyttäen kaikkia mahdollisia jekkuja provoista jankutukseen, ohipuhumisesta väärinymmärrykseen. Yksi tuollainen vanhan koulukunnan palstapellehän tässä tovi sitten kävikin näytillä, ja muutama muu kärkkyy tilaisuuttaan.
Ei täällä asiaa puhuta, ja viihdettäkin nykyisin aika harvoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164