Kerrankin joku joka pyrkii tekemään parannuksia ja toivottavasti esitys hyväksytään ja toteutetaankin!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pitkäaikaistyöttömien niin kutsuttu passiivituki tulee kalliiksi Lieksalle. Kaupungissa on aktivointitoimien, kuten työharjoittelun tai työvoimavalmennuksen ulkopuolella tällä hetkellä noin 330 pitkäaikaistyötöntä.
Kaupunki joutuu maksamaan heistä Kansaneläkelaitokselle sakkomaksuja, joiden kokonaissumma nousee tänä vuonna arviolta miljoonaan euroon.
Lieksan sosiaali- ja terveyspalvelukeskuksen osastopäällikkö Soile Syrjäläisen mielestä sakkomaksuja voitaisiin vähentää pyrkimällä työllistämään pitkäaikaistyöttömiä nykyistä enemmän palkkatuen avulla.
- Esimerkiksi kuuden tunnin palkkatuen piirissä oleva työpaikka maksaisi kaupungille vain noin 200 euroa kuukaudessa, laskeskelee Syrjäläinen.
Syrjäläinen esittääkin, että kaupunki tekisi päätöksen lisätä tukityöllistämistä ensi vuoden talousarvion laatimisen yhteydessä.
Järkityyppi tämä Syrjäläinen.
23
347
Vastaukset
- Rauhallisesti
Malttia Kuotta, malttia. Olen pitänyt sinua järkihenkilönä. Kannattaa katsoa näytelmä luppuun saakka ja tehdä ne jalustalle nostamiset vasta sen jälkeen. Olisiko jotain voinut tehdä jo paljon aiemmin, miksi vasta nyt reagoidaan? Ja juuri sen hallinnonalan taholta, jonka olisi pitänyt olla valppaana aikoja sitten.
Ja eikös tämän vaihtoehdon tuonut joku ihan muu esille valtakunnan median ajankohtaisohjelmassa pari viikkoa sitten?- Kuotta
Maltti on valttia mutta eikös herrat ole jo ihan tarpeeksi maltillista llinjaa vetäneet eli eivät ole saaneet aikaan juuri mitään!
Palkkatukityöllistäminen on ollut eri medioissa esillä jo usein mm Mot ohjelmasta, keskustanuorten kaavailuihin asti.
Miljoonan menoerä olisi käännettävissä paljon piememmäksi ja helposti .
Tempputyöllistämisen vaikutuksiin taas en ota kantaa ja siihen vähentääkö se vakituisten työntekijöiden palkkaamista ym. - mitäs tuohon
Kuotta kirjoitti:
Maltti on valttia mutta eikös herrat ole jo ihan tarpeeksi maltillista llinjaa vetäneet eli eivät ole saaneet aikaan juuri mitään!
Palkkatukityöllistäminen on ollut eri medioissa esillä jo usein mm Mot ohjelmasta, keskustanuorten kaavailuihin asti.
Miljoonan menoerä olisi käännettävissä paljon piememmäksi ja helposti .
Tempputyöllistämisen vaikutuksiin taas en ota kantaa ja siihen vähentääkö se vakituisten työntekijöiden palkkaamista ym.Siin on vaan semmonen vaikeus ett ekana joutuu herrain rouvat lopettaa hiekkalaatikon (typin) rantalassa. Toiseksi ei voi noita valtuutettujen sukulaisia yms täsmätyöllistää tuohon kaupunkinimiseen organisaatioon.Sillä jos nämä oikeesti työttömät ja työhaluset on siellä sotkemassa.
- Manta nro 1
Kuinkahan monta kertaa tätä asiaa on yritetty saada esiin. Hatunnoston paikka rva Syrjäläiselle taas kerran. Kyllä sillä sakkorahalla voisi hyvinkin saada työntekijöitä sinne minne sitä kipeimmin tarvitaan - hoivaan ja huolenpitoon eli perinteiseen ihmistyöhön mutta ei päällikkövirkoihin.
Tämä on rva Syrjäläisen päänavausesitys kaupunkimme työttömyyden hoitamiseen - nyt sitten odotetaan mitä metsä vastaa?- Långstrump
mutta,mitä sanovat työvoimaviranomaiset ? Taitaa homma tyssätä siihen.Työllistämistukirahat tulee TE-keskuksesta ja siellä voidaan pistää jäitä hattuun.
Tuskin koskaan olen toivonut olevani niin paljon väärässä kuin nyt.Mutta minulla on paha aavistus. Valtuustossa puhutaan ja mistä säästetään henkilöstöä tulee vähentää menoja leikata.
Siis toinen hallintokunta ja toinen tasku. Eli paljon tehdään juuri tuota taskupiljarttia elis jopa sisäisiä vuokria kaupungin hallintokunnissa ja jos toinen sektori tekee jotain niin toinen laskuttaa siitä.
Esimerkki aikoinaan.Työpaikallani tuli purua ja ajattelimme että sitä tarvitaan kaupungin pururataan niipa liikuntatoimi joutu sitten asian hoiti mutta sisäinen laskutus oli aika huikea siitä kuormasta muistaakseni markka aikana 400,oomk kun sitten Yrittäjä laskutti meitä kuormasta 150,00mk sen jälkeen purut kelpasi jollekkin muulle poltettavaksi. Eli kaupungin sisäinen laskutus aiheuttaa jo hallintokuluja, joten ulkopuolinen taho voinee olla halvempi.
Mutta tuo varsinainen asia ei ole uusi olen sen tiedostanut mutta nyt se on hyvä taas nostaa esiin.siitä on ollut keskustelua jo ennemmin ja muistaakseni jopa työryhmä asiaa hoitamassa.
Aikaisemmin olen ollut työryhmässä joka toimi myös työllistämisen alueella pj ryhmässä. MK- Rauhallisesti
Långstrump kirjoitti:
mutta,mitä sanovat työvoimaviranomaiset ? Taitaa homma tyssätä siihen.Työllistämistukirahat tulee TE-keskuksesta ja siellä voidaan pistää jäitä hattuun.
Tuskin koskaan olen toivonut olevani niin paljon väärässä kuin nyt.Mutta minulla on paha aavistus.Långstump tulee ihan puskista ja tiputtaa hienon kommentin Kuotan ja muiden sinisilmien nenän eteen.
Juuri tätä tarkoitin kehottaessani katsomaan näytelmä loppuun saakka. Eikä varmaan pääroolin esittäjä ollut tästä faktasta tietoinen... eipä tietenkään, eipä tietenkään... - Rahapulalaisten puolesta
markkukorpinen kirjoitti:
Valtuustossa puhutaan ja mistä säästetään henkilöstöä tulee vähentää menoja leikata.
Siis toinen hallintokunta ja toinen tasku. Eli paljon tehdään juuri tuota taskupiljarttia elis jopa sisäisiä vuokria kaupungin hallintokunnissa ja jos toinen sektori tekee jotain niin toinen laskuttaa siitä.
Esimerkki aikoinaan.Työpaikallani tuli purua ja ajattelimme että sitä tarvitaan kaupungin pururataan niipa liikuntatoimi joutu sitten asian hoiti mutta sisäinen laskutus oli aika huikea siitä kuormasta muistaakseni markka aikana 400,oomk kun sitten Yrittäjä laskutti meitä kuormasta 150,00mk sen jälkeen purut kelpasi jollekkin muulle poltettavaksi. Eli kaupungin sisäinen laskutus aiheuttaa jo hallintokuluja, joten ulkopuolinen taho voinee olla halvempi.
Mutta tuo varsinainen asia ei ole uusi olen sen tiedostanut mutta nyt se on hyvä taas nostaa esiin.siitä on ollut keskustelua jo ennemmin ja muistaakseni jopa työryhmä asiaa hoitamassa.
Aikaisemmin olen ollut työryhmässä joka toimi myös työllistämisen alueella pj ryhmässä. MKNyt pitäisi eukon painaa päälle, että rahat varattaisiin ensvuoden talousarvioon. Onko järkeä, että pitkäaikaistyöttömät makaa kotonaan ja näistä kaupunki maksaa sakkoa. Lisäksi työttömät joutuvat hakemaan toimeentulotukea kaupungilta pärjätäkseen.
Kyllä aikaisemminkin on yritetty työllistää pitkäaikaistyöttömiä, mutta on tainnut tyssätä hallintopalvelukeskuksen tyssäykseen. Toivottavasti sosiaalitoimen Syrjäläinen vie asian läpi. - extukityöllistetty
Rahapulalaisten puolesta kirjoitti:
Nyt pitäisi eukon painaa päälle, että rahat varattaisiin ensvuoden talousarvioon. Onko järkeä, että pitkäaikaistyöttömät makaa kotonaan ja näistä kaupunki maksaa sakkoa. Lisäksi työttömät joutuvat hakemaan toimeentulotukea kaupungilta pärjätäkseen.
Kyllä aikaisemminkin on yritetty työllistää pitkäaikaistyöttömiä, mutta on tainnut tyssätä hallintopalvelukeskuksen tyssäykseen. Toivottavasti sosiaalitoimen Syrjäläinen vie asian läpi.Niin se vaan on, että raha olisi pantava poikimaan. Järkevällä ja sopivasti mitoitetuilla työllistämistoimilla voi saada aikaan uskomattoman paljon. Kyllähän näitä laskelmia on tehty muuallakin, muistelen juuri, että jossain kunnassa kunnanjohtaja oli asialla. Oli antanut ukaasin alaisilleen, ettei kunta maksa jatkossa lainkaan ns. sakkomaksuja. Tietenkin täytyy muistaa myöskin se, että koko kunta kantaa työllistämisvastuuta. Muistelen, että Lieksassa vastuu on keskushallinnolla tai ainkin on ollut joskus. Itsekin olin aikoinaan ns.tukityöllistetty kunnan palkkalistoilla.
- Töihin mieleni tekeevi
extukityöllistetty kirjoitti:
Niin se vaan on, että raha olisi pantava poikimaan. Järkevällä ja sopivasti mitoitetuilla työllistämistoimilla voi saada aikaan uskomattoman paljon. Kyllähän näitä laskelmia on tehty muuallakin, muistelen juuri, että jossain kunnassa kunnanjohtaja oli asialla. Oli antanut ukaasin alaisilleen, ettei kunta maksa jatkossa lainkaan ns. sakkomaksuja. Tietenkin täytyy muistaa myöskin se, että koko kunta kantaa työllistämisvastuuta. Muistelen, että Lieksassa vastuu on keskushallinnolla tai ainkin on ollut joskus. Itsekin olin aikoinaan ns.tukityöllistetty kunnan palkkalistoilla.
Ja meitä oli paljon. Sitten ykskaks työllistäminen lopetettiin ja ruvettiin maksamaan mieluummin sakkoa valtiolle. Tietääkö kukaan miksi? Olisin valmis tukityöllistymiseen, jos hommat ovat järkeviä ja työkavereilta saa arvostusta.
Töihin mieleni tekeevi kirjoitti:
Ja meitä oli paljon. Sitten ykskaks työllistäminen lopetettiin ja ruvettiin maksamaan mieluummin sakkoa valtiolle. Tietääkö kukaan miksi? Olisin valmis tukityöllistymiseen, jos hommat ovat järkeviä ja työkavereilta saa arvostusta.
Muistanenko oikein että Suomen nuorin kunnanjohtaja ja jopa perusti kuntaan leipomon ja näin asiat järjestykseen.MK
- Kuotta
Långstrump kirjoitti:
Tuskin koskaan olen toivonut olevani niin paljon väärässä kuin nyt.Mutta minulla on paha aavistus.Mutta edes jotenkin, on alettava työllissyyttä/työttömyyttä hoitaa vai annetaanko mennä samalla lailla, kuten ennenkin eli välinpitämättömästi eteenpäinkin?
Miljoonan menoerä on suuri ja luulisi valtuutettujakin asia kiinnostavan, vai onko se niin että he 'askartelevat' aina 'tärkeimpien asioiden'kanssa?
Kuten kaikki, voi lukea lieksan raamipudjetista että menoja täytyy leikata että salviämme' suosta 'niin miten toimia?
Syrjäläisen esitys käyttäöön vaikka hän olisikkin sen apinoinut valtavirran mediasta!
Vanhustyöntekijöitä saa, kun järjestätään pikakurssi lähihoitajaksi jotka työharjoittelunsa aikana hoitavat vanhuksia jne jne!
Jotain on pian herrojen tehtävä, eikä heidän tule elintasonsa yltäkylläisyydessä unohtaa sitä, miksi heidät on päättämään valittu!
Lisäksi Lieksan kaupungin miestyöntekijöille, täytyisi asettaa joku noheva pomo, että hän saisi laiskottelun loppumaan ja ajamaan jonkunlaista tuloksentekoa, työpaikoilla nyt tapahtuvan laiskottelun sijasta!
- kerlalala
Lieksassakin pyöritellään 330 pitkäaikaistyötöntä erilaisilla tuella työelämävalmennus, työkokeilu, kuntouttava työtoiminta jne. Lieksan kaupunki joutuu maksamaan suuret sakkoerät Kelalle onko järkeä ollatyönhakijana. Maksaa se palkkatuettu työkin ja yleensä ei ole hommia kuin kynsien pureskelu, seisokelu ja Pankakosken työkaaressa työttömien päivähoito jongin verran työllistää ja saa sosiaalitaitoja. Kaikkein helpoin tapa olisi 330 pitkäaikaistyötöntä laittaa kansaneläkkeelle ja on vähän suurempi kuin työmarkkinatuki ja olisi helpotus pitkäaikaistyöttömälle. Näin loppuisi sakkomaksut kunnilta kokonaan ja toimeentuki menokin pienentyisivät. Syrjäläinen kyllä tekee hyvää työtä työllistämishommiin mutta työnantajat eivät ota pitkäaikaistyöttömiä edes ilmaiseksi ja työttömälle minimipalkallakin työ vaativaa ja vaikeaa ja työttömien yli 50 vuoden ikä.
- sakkomaksut poistuisi
Lopettakaa pitkäaikaistyöttömien kiusaaminen on olemassa kansaneläke joka olisi yksinäiselle 584,13 ja aviopareille vähän pienempi. Monella pitkäaikaistyöttömällä on mielenterveysongelmia, heikkoälyisiä jne.
Työttömälläkin on vaikeaa kun pyöritellään kuin ongelmajätettä eli työtön jäte. sakkomaksut poistuisi kirjoitti:
Lopettakaa pitkäaikaistyöttömien kiusaaminen on olemassa kansaneläke joka olisi yksinäiselle 584,13 ja aviopareille vähän pienempi. Monella pitkäaikaistyöttömällä on mielenterveysongelmia, heikkoälyisiä jne.
Työttömälläkin on vaikeaa kun pyöritellään kuin ongelmajätettä eli työtön jäte.Tarvittaisiin Ilka Taipaletta joka on juuri tuosta asiasta tehnyt jotain.
Eli tarvitaan sellaisia toimia kuin eri lausuntoja,miten henkilö on työrajoitteinen mitä esteitä on työllistymiselle.
Olen aikanaan joitakin asioita hoitanut virkani puolesta täälläkin ollen yhteydessä niihin tahoihin jotka pystyvät siten Kelan kanssa operoimaan.
Mutta kyllä lain mukaan tällainen velvollisuus on viranomaisilla ja myöskin lautakunnalla,jos havaitaan sellainen seikka ,ettei henkilö omin voimin pysty selviytymään omassa elämässä lähinnä on toimeentuo ongelmia ja niihin syy terveysongelmat ja juuri tuo jokin muu syy.
Kysymys on ihmisistä minäkään en ole mielestäni jäte ollessani jo nuorena eläkeläisenä, vaikka tuntuikin jäädessä eläkkeelle tässäkö minun elämä sitten oli. mutta kuitenkin olen jaksanut mutta samaa ikäpolvea on jo haudassa, kuka mitenkäkin sitten on elämänsä ratkaissut luoja tietää.MKmarkkukorpinen kirjoitti:
Tarvittaisiin Ilka Taipaletta joka on juuri tuosta asiasta tehnyt jotain.
Eli tarvitaan sellaisia toimia kuin eri lausuntoja,miten henkilö on työrajoitteinen mitä esteitä on työllistymiselle.
Olen aikanaan joitakin asioita hoitanut virkani puolesta täälläkin ollen yhteydessä niihin tahoihin jotka pystyvät siten Kelan kanssa operoimaan.
Mutta kyllä lain mukaan tällainen velvollisuus on viranomaisilla ja myöskin lautakunnalla,jos havaitaan sellainen seikka ,ettei henkilö omin voimin pysty selviytymään omassa elämässä lähinnä on toimeentuo ongelmia ja niihin syy terveysongelmat ja juuri tuo jokin muu syy.
Kysymys on ihmisistä minäkään en ole mielestäni jäte ollessani jo nuorena eläkeläisenä, vaikka tuntuikin jäädessä eläkkeelle tässäkö minun elämä sitten oli. mutta kuitenkin olen jaksanut mutta samaa ikäpolvea on jo haudassa, kuka mitenkäkin sitten on elämänsä ratkaissut luoja tietää.MKMyöskin diakoniatoimikunnassa tänään olessani kokouksessa mukana.joten mukana oli seurakunnan työntekijöitä myös mitä voidaan tilanteessa tehdä.muutakin kuin
Eu ruokapakettia jaetaan ensivuonnakin ainakin esityksen mukaan.MK- Eläkkeelle toivova minäkin
Myöskin diakoniatoimikunnassa tänään olessani kokouksessa mukana.joten mukana oli seurakunnan työntekijöitä myös mitä voidaan tilanteessa tehdä.muutakin kuin
Eu ruokapakettia jaetaan ensivuonnakin ainakin esityksen mukaan.MKHeleppo on sannoo, vain totuus taitaa olla toisenlainen Kelassa. Tosiasiassa jotkut pitkäaikaistyöttömät olisivat eläkeläisiä, vaan eivät pääse. Eivät pääse loppuun kulutetut työssäkävijätkään. Vaikka piäkainalossa yrittäsi. Jos on työhön kykenevää porukkaa, niin silloin voisi palkata vaikka avustamaan vanhuksia.
- Kuotta
Tarvittaisiin Ilka Taipaletta joka on juuri tuosta asiasta tehnyt jotain.
Kysymys on ihmisistä minäkään en ole mielestäni jäte ollessani jo nuorena eläkeläisenä, vaikka tuntuikin jäädessä eläkkeelle tässäkö minun elämä sitten oli. mutta kuitenkin olen jaksanut mutta samaa ikäpolvea on jo haudassa, kuka mitenkäkin sitten on elämänsä ratkaissut luoja tietää.MK[Kysymys on ihmisistä minäkään en ole mielestäni jäte ollessani jo nuorena eläkeläisenä, vaikka tuntuikin jäädessä eläkkeelle tässäkö minun elämä sitten oli. mutta kuitenkin olen jaksanut mutta samaa ikäpolvea on jo haudassa, kuka mitenkäkin sitten on elämänsä ratkaissut luoja tietää.MK]
Piruako Korpinen ruikutat alati, siehän tuijotat omaan napaasi kirjoituksillasi usein.. käyppä Mähkön hautuumalla ja huomaat että 1960- 1985 syntyneitä on mennyt jo paljon, maan multiin ..oman käden kautta.
Säälin hakeminen alkaa kuvottaa jo kohdaltasi! Kuotta kirjoitti:
[Kysymys on ihmisistä minäkään en ole mielestäni jäte ollessani jo nuorena eläkeläisenä, vaikka tuntuikin jäädessä eläkkeelle tässäkö minun elämä sitten oli. mutta kuitenkin olen jaksanut mutta samaa ikäpolvea on jo haudassa, kuka mitenkäkin sitten on elämänsä ratkaissut luoja tietää.MK]
Piruako Korpinen ruikutat alati, siehän tuijotat omaan napaasi kirjoituksillasi usein.. käyppä Mähkön hautuumalla ja huomaat että 1960- 1985 syntyneitä on mennyt jo paljon, maan multiin ..oman käden kautta.
Säälin hakeminen alkaa kuvottaa jo kohdaltasi!Mutta totesinhan että ikäpolveni ihmisiä on jo haudassa, monta tuttavaa myös oman käden kautta.
Lausuinhan lainauksessasi nuo sanat. Tarkoitin juuri sitä,että vain luoja useasti tietää sen miksi näin joku on ratkaisun tehnyt.Minulla on ollut väylä ja mahdollisuus löytää itsestäni jotain vielä arvokasta ja ihmistä ja luottamusta siihen, että kyllä asiat lutviutuu kärsihän Joppikin vaikka yksi ukko kirkosta tullen joutu menevään isommalle tarpeelle metsään ja ,sitten alkoi huutaa hirveesti.emäntä luuli ,että ne peräpukamat vaivaa taas ja lohdutti kärsi kärsi,muistathan saarnan juuri,niin ukko huusi vastaan mutta nämä ketunraudat ei häntä vaivannut.
Toiselle henkilölle vastaan myös,Kelan kanssa oli tappelua ja salkullinen asiapapereita ja kuusi vuotta meni taistellessa sairaana ja yksin hoidin asiani vakuutusoikeudessa jossa asian käsittely vielä kesti vuoden,katsos kun kela katsoi työkykyisesksi olessani KYK sissä hoidossa.
Olisihan tuo kela sitten uudella anomisella hoitanut asian mutta katsoin asian loppuun ja sain lottovoiton eli vuoden eläkkeen.Joten hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan,joskus olen tyhmäkin ja se on tullut kalliiksi eli painava jalka.
Kuitenkin Meillä pitäisi sairaalla mahdollisuus hyvään hoitoon ja kohteluun ja myöskin potilasasiamies joka hoitaa Lieksalaistenkin asioita mutta se lakisääteinen homma tuntuu olevan silkka muodollisuus henkilö on Joensuussa tai honkalammella Lieksan kaupunki osalllistuu palkkaukseen ja jos tavoitat niin voinen saada neuvoja ja opastusta,Mutta en tyytynyt tuohon asiaan vaan henkilö tuli kotiin. olen tämän linkin kokeillut ja voinen sanoa siitä huolimatta vaikeuksia on ollut ajaa asioita täällä vaikka asialla on ollut potilasasiamies,siitä olen kertonut miten vaariä valitusosoituksia meidän kaupunki anoti ja miten edellisen hallituksen ministerit pallotteli asioilla kolme vuotta asiassani sitten jotain tapahtu oikeusministerin kohdalla kun vaalit oli tulossa.
Joten kuotta säälin aika on ohi toistaiseksi, ei mulle silloin kukaan ruokakassia tarjonnut eikä tuonut kun sitä olisi tarvinnut joten lapset ei saaneet karkkia ja minä en ottanut kaljaa edes yhtä saunan jälkeen ainakaan kolmeen vuoteen
Mutta toivon ettette tästä pahastu vaan asioista tiedän kokemuksen kautta, ja joku toteaa "hanki itsellesi elämä"
Ystävällisesti Markku Korpinenmarkkukorpinen kirjoitti:
Mutta totesinhan että ikäpolveni ihmisiä on jo haudassa, monta tuttavaa myös oman käden kautta.
Lausuinhan lainauksessasi nuo sanat. Tarkoitin juuri sitä,että vain luoja useasti tietää sen miksi näin joku on ratkaisun tehnyt.Minulla on ollut väylä ja mahdollisuus löytää itsestäni jotain vielä arvokasta ja ihmistä ja luottamusta siihen, että kyllä asiat lutviutuu kärsihän Joppikin vaikka yksi ukko kirkosta tullen joutu menevään isommalle tarpeelle metsään ja ,sitten alkoi huutaa hirveesti.emäntä luuli ,että ne peräpukamat vaivaa taas ja lohdutti kärsi kärsi,muistathan saarnan juuri,niin ukko huusi vastaan mutta nämä ketunraudat ei häntä vaivannut.
Toiselle henkilölle vastaan myös,Kelan kanssa oli tappelua ja salkullinen asiapapereita ja kuusi vuotta meni taistellessa sairaana ja yksin hoidin asiani vakuutusoikeudessa jossa asian käsittely vielä kesti vuoden,katsos kun kela katsoi työkykyisesksi olessani KYK sissä hoidossa.
Olisihan tuo kela sitten uudella anomisella hoitanut asian mutta katsoin asian loppuun ja sain lottovoiton eli vuoden eläkkeen.Joten hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan,joskus olen tyhmäkin ja se on tullut kalliiksi eli painava jalka.
Kuitenkin Meillä pitäisi sairaalla mahdollisuus hyvään hoitoon ja kohteluun ja myöskin potilasasiamies joka hoitaa Lieksalaistenkin asioita mutta se lakisääteinen homma tuntuu olevan silkka muodollisuus henkilö on Joensuussa tai honkalammella Lieksan kaupunki osalllistuu palkkaukseen ja jos tavoitat niin voinen saada neuvoja ja opastusta,Mutta en tyytynyt tuohon asiaan vaan henkilö tuli kotiin. olen tämän linkin kokeillut ja voinen sanoa siitä huolimatta vaikeuksia on ollut ajaa asioita täällä vaikka asialla on ollut potilasasiamies,siitä olen kertonut miten vaariä valitusosoituksia meidän kaupunki anoti ja miten edellisen hallituksen ministerit pallotteli asioilla kolme vuotta asiassani sitten jotain tapahtu oikeusministerin kohdalla kun vaalit oli tulossa.
Joten kuotta säälin aika on ohi toistaiseksi, ei mulle silloin kukaan ruokakassia tarjonnut eikä tuonut kun sitä olisi tarvinnut joten lapset ei saaneet karkkia ja minä en ottanut kaljaa edes yhtä saunan jälkeen ainakaan kolmeen vuoteen
Mutta toivon ettette tästä pahastu vaan asioista tiedän kokemuksen kautta, ja joku toteaa "hanki itsellesi elämä"
Ystävällisesti Markku KorpinenToisaalla kirjoittajaa.joka kirjoittaa nimimerkillä.
Tämä on vain pintaraapaisu millaisia toimia ja ukaasia jotkut ovat kohtaani käyneet. Moni ei sen vuoksi ole kestäneet ja ovat jo mulan alla.Sekö on tahtotila viranomaisilla ja joillakin henkilöillä?MK- mihin 330 työllistetään siinäpä pohtimista
sakkomaksut poistuisi kirjoitti:
Työttömälläkin on vaikeaa kun pyöritellään kuin ongelmajätettä eli työtön jäte.Elämä on tosi kitumista jos ei laiteta eläkkeelle kansaneläkekin olisi parempi vaihtoehto kuin olla työttömyysputkessa työttömyyskortistossa. Kuka työnantaja otta yli 50 kymppisen työhön, jonka ulkonäkövaatimukset ei riitä. Työttömän työsaantiin vaikeuttaa vähäinen rikos koska tämä on pieni paikkakunta jotain on Lieksan työttömyyskortiston työttömällä eli 330 pitkäaikaistyötöntä, jotka eivät kelpaa edes harjoittelijoiksi jotka ovat ilmaista työvoimaa työnantajalle. Työnantajat tutkivat hyvin tarkkaan työnhakijan taustat, sillä työsopimus on nyky aikana vaikea saada.
- 330 joukossa ikätupsukka
Nykyajan mummoikäisille työttömille ei löydy vaatteita mistään, sepä työllistymistä vaikeuttaa kun 50 kymppiset mummot tallustaa työnantajalle työtä hakemaan. Olen noin 160 cm paksu 50 kymppinen lyhyt tupsukka mummoikäinen. Kuule Syrjäläinen olet vaikeuksissa työllistää vanhan ikätupsukan, kuka työnantaja katsoo viisikymppisen naamaa jolla leukaheltta roikkuu ja on suunnaton riippu perse. Yksi hyvä vihje jos ilopuroseen olisi sellainen homma että pitkäaikaistyöttömät ompelisi 50 kymppiselle vaatekaapuja kierrätysvaatteista siihen voitaisiin työllistään työttömiä, jotta ikä mummoille löytyisi vaatteet päälle
- Davai
Voi....töitä toki löytyy , jopa sinullekkin !
50 vuotias on vielä nuori ja leukaheltta ja iso perse ei haittaa eikö estä työnsaantia..!
Sinähän olisit hyvä vaikka linnunpelättimenä, paikallisen mansikanviljelijän pelloilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621153Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146866Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108667Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto97633- 54608
- 78571
- 39538