taustavärin liukuminen?

tyttopolo

Mitenkö saan taustavärin muuttamaan alhaalta ylöspäin harmaasta valkoiseksi?
Ei meinaa millään onnistua, kiitokset etukäteen avusta =)


Terv.
Lissu

4

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lä kuvan jossa

      kyseinen liukuväritys, laittamalla sen taustakuvaksi siten että
      se venytetään aina koko taustan kokoiseksi.

      • Tuossa pätkä css koodia, jolla onnistuu.
        Eli teet kuvan missä gradient musta ja valkoinen.
        Tuo kuva latautuu todella nopeasti koska, jos haluaa vain gradientin sen ei tarvitse olla kuin yhden pikselin leveä! Ja korkeus on sen mitä sivukin.

        Asetat tuon css koodin esimerkiksi body tagille.

        background-image:url(taustagradient.jpg);
        background-repeat:repeat-x;


      • sfinski80 kirjoitti:

        Tuossa pätkä css koodia, jolla onnistuu.
        Eli teet kuvan missä gradient musta ja valkoinen.
        Tuo kuva latautuu todella nopeasti koska, jos haluaa vain gradientin sen ei tarvitse olla kuin yhden pikselin leveä! Ja korkeus on sen mitä sivukin.

        Asetat tuon css koodin esimerkiksi body tagille.

        background-image:url(taustagradient.jpg);
        background-repeat:repeat-x;

        > Ja korkeus on sen mitä sivukin.

        Sitähän voi olla vaikea tietää etukäteen...

        Pitäisi varmaan vielä lisätä tuohon CSS:ään kuvan skaalaus ikkunan / sivun korkuiseksi ja ikkunan ollessa kyseessä määritellä se pysymään paikallaan scrollattaessa. En ole varma miten onnistuu...

        Pahimmillaan joku tekee esimerkiksi omalla näytöllään (vaikka 1024x1280) sopivan kuvan ja törppää sen nettiin. Sitten muut ihmettelevät, kun tulee epämääräisiä liukuja ja jyrkkjiä pomppuja isommilla resoilla...


      • The_Rat kirjoitti:

        > Ja korkeus on sen mitä sivukin.

        Sitähän voi olla vaikea tietää etukäteen...

        Pitäisi varmaan vielä lisätä tuohon CSS:ään kuvan skaalaus ikkunan / sivun korkuiseksi ja ikkunan ollessa kyseessä määritellä se pysymään paikallaan scrollattaessa. En ole varma miten onnistuu...

        Pahimmillaan joku tekee esimerkiksi omalla näytöllään (vaikka 1024x1280) sopivan kuvan ja törppää sen nettiin. Sitten muut ihmettelevät, kun tulee epämääräisiä liukuja ja jyrkkjiä pomppuja isommilla resoilla...

        Noh kaikki on tietysti ajateltava tapauskohtaisesti.

        z-index voi järjestää mitkä näkyvät päällimmäisinä. Esimerkiksi navigaatio aina kaiken päällä.

        position:fixed auttaa jos haluaa esimerkiksi divin olevan aina näkyvissä samassa kohdassa riippumatta scrollaako selaimella vaikka 2000px alaspäin. Esimerkiksi leiska div on kätevä mihin koko sivun sisältö on sijoitettuna. Tällöin tausta on ikään kuin erillisenä riippumatta muusta sisällöstä.

        Position relative on myös kätevä:) ja absolutekin on ihan ok nämä puolestaan scrollautuvat muun mukana.

        Overflow käsky css koodissa antaa myös joitakin mahdollisuuksia säädellä tekstiä ja muuta.

        Siinä oli taas jotain tiedä sitten auttoiko itse ongelmaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1549
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      1002
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      186
      875
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      658
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe