Omaeläkevakuutuksen irtisanominen - onnistuuko?

owner of the company

Onko onnistunut joltakulta?

Sossu katsoo vakuutukseni ensisijaiseksi etuudeksi, enkä ole oikeutettu toimeentulotukeen, vaikka säästösumma on todella olematon. Elelen siis työmarkkinatuella maksellen vakuutussäätöäni eläkepäiviä odotellen.

Vakuutusyhtiö ei suostu irtisanomaan vakuutusta, koska vuoden aika työttömänä työnhakijana ei täyty. Olen ollut työttömän jo yli kolme vuotta, mutta yhtenäisen työttömyysajan katkaisee erinäiset työvoimapoliittiset toimenpiteet. Olen ollut parilla kurssilla ja ilmaisena työharjoitteluorjana 8 e päiväkorvauksella - karenssin uhalla tietty.

Onko käytäntö yhtä tiukka kaikissa yhtiössä. Itse olen onnellinen Tapiolan omistaja!

5

527

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei harkintavaltaa

Kaikilla yhtiöillä on samat säännöt irtisanomisesta.
      Johtuu siitä, että nuo ehdot on lakiin kirjattu. Yhtiöillä ei ole harkintavaltaa tuossa asiassa.

Joten yhtäjaksoinen vuoden työttömyys vaaditaan.
      Tai sitten puolison kuolema tai avioero.

• pää hajoaa

Käytännössä on työttömänä lähes mahdoton selvitä vuotta niin, ettei työkkäristä määrätä jollekin pellekursille.

Yhteiskunta säästää hienosti kyykyttämällä heikoimpiaan!

Mikseis jo oikein hallitus innosta ihmisä ottamaan näitä vakuutuksia!

Kyllä pitäis iso ääni nostaa, jotta eivät ihmiset ymmärtämättömyyttään tähän sortuisi.

Kyllä ottaa päähän!

• vakuuutusvirkailija
        pää hajoaa kirjoitti:

Käytännössä on työttömänä lähes mahdoton selvitä vuotta niin, ettei työkkäristä määrätä jollekin pellekursille.

Yhteiskunta säästää hienosti kyykyttämällä heikoimpiaan!

Mikseis jo oikein hallitus innosta ihmisä ottamaan näitä vakuutuksia!

Kyllä pitäis iso ääni nostaa, jotta eivät ihmiset ymmärtämättömyyttään tähän sortuisi.

Kyllä ottaa päähän!

hanki vakuutusyhtiöltä todistus, ettei rahaa saa ulos. Toisaalta sossun virkailijankin kyllä tulisi tietää em. puitteet itsekkin.

• s
        vakuuutusvirkailija kirjoitti:

hanki vakuutusyhtiöltä todistus, ettei rahaa saa ulos. Toisaalta sossun virkailijankin kyllä tulisi tietää em. puitteet itsekkin.

ei kai muuta mahdollisuutta kuin lainata, koska sitten tulee rahaa kun ehdot täyttyy.
        toisilla tosin en paljoakaan, jos ei ole kauaa maksanut, mutta työttömyys on yksi tapa päästä siitä eroon.

onkos siinä jokin muukin ehto, että vuodenkaan jälkeen ei saa,
        "jos on lähiaikoina saamassa töitä" tms.

• oikeutta vaatimaan
        vakuuutusvirkailija kirjoitti:

Kaiken ne koittaa, minkä keksii, ettei tarttis tukia maksaa.

Itse pitää ottaa selvää ja olla tietoinen asioistaan, jotta saa, mitä on oikeutettu!

Aloittelijaa ne fiilaa linssiin ihan täysillä ja toivoo, että se ei jaksais/ymmärtäis selvittää asioita. Ne toivoo, että hakija kokis tilanteen sellaiseksi, että ei kannata hakea tukia, kun niitä ei saa. Ne antaa ymmärtää, että valittaminen ei auta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      70
      3287
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1881
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1269
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      129
      1068
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      99
      1002
    6. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      954
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      936
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      895
    9. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      879
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34