"Retkeilyautot"

tiedonhaluinen

Millaisia kokemuksia on porukoilla pakettiauto pohjaisista, mutta tehdasvalmisteisista esim. Casacar, Tramobil, retkeilyautoista. Matkustusmukavuus päivittäisessä arkiajossa ja pitkillä matkoilla, polttoaineenkulutus? Miten toimii asuntovaunun vedossa yms. Kiitos etukäteen!

38

28610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB-320S

      Itselläni ei ole tällaista ollut ,mutta olen joskus ajannut tällaisellanoin parikymmentä vuotta sitten , tosi se oli itse tehty pikkubussista Mersu joskus valm. -60 puolivälissä . Auton tunnusmerkki oli rattivaihde ja ohjauspyörän keskiön rengas joka toimi vilkkuna !Tämän auton perusteella tosi ei voi verrata tämän päivän autoihin .
      Uskoisin että nämä uudet pakettiauto pohjaiset matkailuauton eivät mitään huonoja ratkaisuja .
      En ole tosi tienpäällä tavannut niitä kovin paljon ,varmaan johtuen siitä että ne maksavat lähes saman verran kuin uudet halvimmat alkovimallit .

      • Huu...haa! Ostitpa minkä RETEILYAUTON tahansa kirjoituta kaikki keskustelussa
        käydyt asiat kauppasopimukseen. Ainakin näin on Pro-Caravanilla Ylivieskassa.
        Luvataan keskusteleissa paljon, mutta totuus on toinen lopulla. Retkeilyauto on
        suht´ hyvä (Weinsberg), mutta lopputulos voi yllättää??? Vain voi luottaa henkilöidehampaisiin asti, muttei pidemmälle. Mustaa valkoiselle.

        Hyvää kesää! Turhake (-ko)


      • Anonyymi
        jouko.jopa kirjoitti:

        Huu...haa! Ostitpa minkä RETEILYAUTON tahansa kirjoituta kaikki keskustelussa
        käydyt asiat kauppasopimukseen. Ainakin näin on Pro-Caravanilla Ylivieskassa.
        Luvataan keskusteleissa paljon, mutta totuus on toinen lopulla. Retkeilyauto on
        suht´ hyvä (Weinsberg), mutta lopputulos voi yllättää??? Vain voi luottaa henkilöidehampaisiin asti, muttei pidemmälle. Mustaa valkoiselle.

        Hyvää kesää! Turhake (-ko)

        On Weinsberg 600 edision vm 2022.
        Olen erittäin tyytyväinen hankintaan.
        Pakkasta -30 ja erittäin hyvin tarkenia uima-asuissa Mix 1 lämmitys ja säödin +20.
        Kulutus talvikelissä 6,8-7,5 nopeudella 80 km/h.
        Hiljainen, lattamaksut pienet.
        Suosittelen!


    • Trendy

      Minulla on ollut tuollainen pakettiauton koriin tehty menopeli. Mielestäni se soveltui mainiosti nimenomaan pitkille matkoille. Eli kun ajetaan paljon ja leiriydytään vain tarvittaessa. Ajo-ominaisuudet ja suorituskykykin olivat aivan henkilöauton luokkaa tai paremmatkin.

      En ole koskaan pitänyt leirintäalueilla notkumisesta. Jos porukkaa on enemmän kuin kaksi ja on tarkoitus viihtyä näiden leppoisien karavaanareiden seurassa, suosittelisin mieluummin hiukan tilavampaa autoa tai vaunua. Näissä retkiautoissa kertyy muuten jatkuvasti tiellä olevia kassivuoria, joita sitten siirrellään jokaisen yöpymisen tai aterin yhteydessä paikasta toiseen.

      Siis retkiauto pienelle porukalle ja enemmän tien päällä viihtyville.

    • 87288

      Lyhyesti viiden vuoden ja 120000 km kokemuksia Ducato Maxi 2,5 Tdi kuorien sisään rakennetusta Casa Carista:
      - ajomukavuus on parempi kuin tavallisella henkilöautolla
      - kiihtyvyys ja suorituskyky riittävät normaalin liikenteen rytmissä pysymiseen, moottoritiellä tulee tietysti rajoitus vastaan
      - melua on tietysti vähän enemmän
      - kulutus 8,5 l/100 km dieseliä
      - matkan aikana nuoriso viihtyy paljon paremmin kuin henkilöauton takapenkillä
      - tavaroille on sopivasti säilytystilaa, tosi kätevää kun kaikki on mukana
      - tarvittaessa voi käyttää myös tavarakuljetukseen, vaikka pieni muuttokuorma menee
      - liikkumisessa on paljon vapautta, kun keittiö ja vessa on aina mukana
      - isojen kaupunkien keskustoissa voi olla ongelma löytää pysäköintipaikkaa, kun auto ei sovi pysäköintitaloihin
      - yöpymiskuntoon muuntaminen vaatii pienen mylläyksen
      - mitä kurjempi ilma on ulkona, sen kotoisempaa autossa on sisällä

      • Topi

        Jos joku kehtaa väittää, että Fiat pakettiautossa on parempi ajomukavuus kuin henkilöautossa VALEHTELEE. Meteli on kova, istut vinossa ja penkki on perseestä( kun ei sovi perseelle eikä selälle).


      • Topi
        Topi kirjoitti:

        Jos joku kehtaa väittää, että Fiat pakettiautossa on parempi ajomukavuus kuin henkilöautossa VALEHTELEE. Meteli on kova, istut vinossa ja penkki on perseestä( kun ei sovi perseelle eikä selälle).

        Jos on 150 senttinen jänkhä-joonas voi nauttia, kun saa kerrankin istua korkeella.


    • Matkailija

      Olen kokeillut monenlaisia autoja ja kokoja, alkovimallisia, integroituja, ja puoli-integroituja. Olen toiminut alalla 10 vuoden ajan joten on ollut mahdollisuus testata eri ratkaisuja. Nyt asiaan: Perheen kanssa on tilavampi ratkaisu järkevä, mitä isompi auto sitä mukavampi asua. Liikenteessä kaikki nykyautot ovat hyviä, vain pysäköinti on hankalampi isoilla mutta sen hankaluuden korvaa asumismukavuus. Kun sitten itse päätin ostaa auton omaan käyttöön perustelin päätöstäni omilla kokemuksilla. Lapset olivat muuttaneet pois kotoa joten autoa tarvittiin 2 aikuisen ja mahdollisesti 2 lastenlasten tarpeisiin kerralla. Minulla oli seuraavat kriteerit: Auton on oltava näppärä, soveltuva jokapäiväiseen käyttöön myös henkilöautona, ei dieselveroa(näin matalat autot ovat Suomessa henkilöautoiksi rekisteröityjä), pitää olla helposti irroitettava keskipenkki jotta voi kuljettaa tavaraakin, ei saa olla liian korkea(ilmavastus ja ulkomuoto)
      perusvarusteet pitää löytyä kuten liesi, jääkaappi, pesuallas, pöytä, kaappitilaa j.n.e. Etsin sopivaa ratkaisua noin 3 vuotta. Ja löysin: VW Transporter 1995, tehdasrakennettu matkailumoduli sisälle rakennettuna. Rekisteröity 6 h henkilöautoksi, makuupaikkoja 2 alhaalla ja 2 ylhäällä. Katto nousee teleskoopein yläasentoon 5 sekunnissa, ajoasennossa korkeus maasta Huom! Vain 2100 mm! Autossa on kääntyvät pilottipenkit käsinojilla edessä, ilmastointi, keskuslämmitys, vesitankki, jätevesitankki ja suihku. Moottori on 2,5 litrainen bensiiniruisku, (huom ei kallista dieselveroa!)kulutus vauhdista riippuen 9-10 litraa 95E sadalle. Ajonautinto on todella upea!
      Nyt on ajettu 80.000 km kesäkäytössä. Jos kiinnostaa, auto on myytävänä ja virheetön!

      • ???

        Hintapyyntö oli ja missä auto on sekä onko kuvia näyttää?


      • Matkailija
        ??? kirjoitti:

        Hintapyyntö oli ja missä auto on sekä onko kuvia näyttää?

        Auton hintapyyntö on 30.000 euro = noin 40% uutena olleesta hinnasta. Kuvia järjestyy jos vielä kiinnostaa, auto on Pohjanmaalla.


      • matkau

        Hei,

        Eikö nostokattoisesta peritä henkilöautovero.
        Kertovat, että diesel vero näissä on vain 100e
        Mobilestä kun olen seurannut bensakoneilla varustetut vaikuttavat erittäin siisteiltä ja halvempi kuin 2,4D
        Etsin käytettyä VW Westfalia Saksasta. Apua ja hyviä neuvoja aina tarvitaan.

        Terveisin Matti


      • Heimanni

        Luin vasta kirjoituksesi suomi24 palstalla. Etsin juuri tuollaista vaunua, vieläkö se on sulla? Ja missä päin Suomea? Rellmqan E.P.J


      • VW RETKEILYAUTO
        Heimanni kirjoitti:

        Luin vasta kirjoituksesi suomi24 palstalla. Etsin juuri tuollaista vaunua, vieläkö se on sulla? Ja missä päin Suomea? Rellmqan E.P.J

        AUTO ON EDELLEEN MYYTÄVÄNÄ POHJANMAALLA. KILOMETREJÄ NYT KERTYNYT NOIN 100.000. AUTO ON KAIKINPUOLIN ERINOMAISESSA KUNNOSSA, KATSASTETTU 5/2009. EI TALVIAJOJA. JOS KIINNOSTAA, SOITTAA VOIT 050-5274097.


      • heittää vain
        VW RETKEILYAUTO kirjoitti:

        AUTO ON EDELLEEN MYYTÄVÄNÄ POHJANMAALLA. KILOMETREJÄ NYT KERTYNYT NOIN 100.000. AUTO ON KAIKINPUOLIN ERINOMAISESSA KUNNOSSA, KATSASTETTU 5/2009. EI TALVIAJOJA. JOS KIINNOSTAA, SOITTAA VOIT 050-5274097.

        Härän pyllyä.Auton reaalinen arvo on 14000-15000 välillä.


      • Realifaktaa
        heittää vain kirjoitti:

        Härän pyllyä.Auton reaalinen arvo on 14000-15000 välillä.

        Jos et ole kiinnostunut kyseisestä autosta sinun tuskin kannattaa maksaa siitä mitään.

        Näitä autoja on tasan 1 kappale Suomessa joten en tiedä mihin hintaa vertaat.
        Halpoja toki löytyy mutta nyt on kyse sellaisesta laadusta jota millään maahantuojalla ei ole ollut kanttia ostaa Suomeen, siinä pelossa ettei kukaan maksa silloista uuden hintaa: 480.000 mk, vuonna 1995. Laatu ei koskaan ole ollut persaukisten/köyhien avainsana joten se siitä.


      • on maa
        Realifaktaa kirjoitti:

        Jos et ole kiinnostunut kyseisestä autosta sinun tuskin kannattaa maksaa siitä mitään.

        Näitä autoja on tasan 1 kappale Suomessa joten en tiedä mihin hintaa vertaat.
        Halpoja toki löytyy mutta nyt on kyse sellaisesta laadusta jota millään maahantuojalla ei ole ollut kanttia ostaa Suomeen, siinä pelossa ettei kukaan maksa silloista uuden hintaa: 480.000 mk, vuonna 1995. Laatu ei koskaan ole ollut persaukisten/köyhien avainsana joten se siitä.

        mistä tuota sinun laatua kannattaa hakea. Paremmalla varustuksella, pienemmällä hinnalla, uudempia. Ja sillä että mitä se viimme vuosituhannella on maksanut ei ole mitää merkitystä.Kaikki mikä menee yli 15 000 euron on tuon ikäisestä liikaa. Mutta semmoistahan se on yksityisen autokauppa, että omaa luullaa ainut laatuiseksi vaikka maailmalla on tuhansia ja osa parempia. Ja mikä parasta paljon halvempia. Kait itsekkin olet miettinyt miksi kukaan ei ole kiinnostunut autostasi?


      • auto nettikaravaanissa
        Realifaktaa kirjoitti:

        Jos et ole kiinnostunut kyseisestä autosta sinun tuskin kannattaa maksaa siitä mitään.

        Näitä autoja on tasan 1 kappale Suomessa joten en tiedä mihin hintaa vertaat.
        Halpoja toki löytyy mutta nyt on kyse sellaisesta laadusta jota millään maahantuojalla ei ole ollut kanttia ostaa Suomeen, siinä pelossa ettei kukaan maksa silloista uuden hintaa: 480.000 mk, vuonna 1995. Laatu ei koskaan ole ollut persaukisten/köyhien avainsana joten se siitä.

        myytävänä, annan 6kk:n takuunkin ja hinta on 13500€.
        Kiinnostuneet löytänevät kunnon pelin itselleen nettikaravaanista!


      • EI LÖYTYNYT
        on maa kirjoitti:

        mistä tuota sinun laatua kannattaa hakea. Paremmalla varustuksella, pienemmällä hinnalla, uudempia. Ja sillä että mitä se viimme vuosituhannella on maksanut ei ole mitää merkitystä.Kaikki mikä menee yli 15 000 euron on tuon ikäisestä liikaa. Mutta semmoistahan se on yksityisen autokauppa, että omaa luullaa ainut laatuiseksi vaikka maailmalla on tuhansia ja osa parempia. Ja mikä parasta paljon halvempia. Kait itsekkin olet miettinyt miksi kukaan ei ole kiinnostunut autostasi?

        ainakaan vuoden 2008 messuilta yhtään autoa joka olisi läheskään vastannut oman autoni laatua vaikka ikäeroa 13 vuotta!
        Kirveillä veistettyjä vaneja ja Westfalioita löytyy kyllä käytettyinä pikkurahalla.
        Yleensä likaisia, paljon ajettuja ja talvella käytetty käyttöautoina. Osa taas vuokrakäytössä olleita. Katossa liimattu keinonahka ja ikkunatkin mitä sattuu. Kalusteista saa tikkuja jos ei huomaa varoa.
        Uutena nuokin maksoivat viime vuonna Saksassa 65 - 75.000 euroa. Tuo sitten Suomeen ja maksa rutkasti lisää.
        On tärkeä ymmärtää eri ajoneuvoluokkien ero. Ei ole samaa ajoneuvoluokkaa jos muovikatto törröttää niin korkealla että tuulenpuuskat vie sivukyytiä ettei tahdo tiellä pysyä. Ja lauttamaksut 3-kertaiset verrattuna hekilöautoon.

        Kunnon laadukas retkeilyauto on henkilöautoksi rekisteröity jossa viimeistelytyö ja varustus ovat huippuluokkaa.


      • NETTIKARAVAANISTA
        auto nettikaravaanissa kirjoitti:

        myytävänä, annan 6kk:n takuunkin ja hinta on 13500€.
        Kiinnostuneet löytänevät kunnon pelin itselleen nettikaravaanista!

        YHTÄÄN VASTAAVAA. TAIDAT OLLA SATUSETÄ. MISSÄ HUOMENNA KUMMITTELET?
        ET KEHDANNUT EDES ANTAA AUTOSI KOHDENUMEROA, TAIDAT OLLA HUONO MYYJÄ.


      • NYT LÖYTYI
        auto nettikaravaanissa kirjoitti:

        myytävänä, annan 6kk:n takuunkin ja hinta on 13500€.
        Kiinnostuneet löytänevät kunnon pelin itselleen nettikaravaanista!

        Nettikaravaanista tasan 1 auto joka maksaa 13.500. Mutta en silti usko että joku voi määritellä tuota autoa vastaavaksi. Vm -92, 145tkm, korkeutta yhtä paljon kuin pituutta. On siinä ratissa pitelemistä. Yritä sitten tuollaista rotiskaa käyttää kauppakassina. Lauttamaksut nousee roimasti tuolla korkeudella ja ruma muovikatto kuin mikäkin. Ja kaiken lisäksi Westfalian lippanokka katossa sekä törkeää sisustustyötä. Ja hintäpyyntö 13.500...Voi herttileijaa!


      • sihan oli
        EI LÖYTYNYT kirjoitti:

        ainakaan vuoden 2008 messuilta yhtään autoa joka olisi läheskään vastannut oman autoni laatua vaikka ikäeroa 13 vuotta!
        Kirveillä veistettyjä vaneja ja Westfalioita löytyy kyllä käytettyinä pikkurahalla.
        Yleensä likaisia, paljon ajettuja ja talvella käytetty käyttöautoina. Osa taas vuokrakäytössä olleita. Katossa liimattu keinonahka ja ikkunatkin mitä sattuu. Kalusteista saa tikkuja jos ei huomaa varoa.
        Uutena nuokin maksoivat viime vuonna Saksassa 65 - 75.000 euroa. Tuo sitten Suomeen ja maksa rutkasti lisää.
        On tärkeä ymmärtää eri ajoneuvoluokkien ero. Ei ole samaa ajoneuvoluokkaa jos muovikatto törröttää niin korkealla että tuulenpuuskat vie sivukyytiä ettei tahdo tiellä pysyä. Ja lauttamaksut 3-kertaiset verrattuna hekilöautoon.

        Kunnon laadukas retkeilyauto on henkilöautoksi rekisteröity jossa viimeistelytyö ja varustus ovat huippuluokkaa.

        yli KAKSI metriä korkea joka on useimmilla lauttayhtiöillä raja korkeampaan hintaa ja monessa 1,80 m, joten se siitä perustelusta. Ja moni muukin kuin Westfalia valmistaa noita. Esimerkiksi Karman. Nuo sinun perustelut ovat siis kaikki jo kaatuneet. Ja vuoden 2009 jos maksaa vaikka 70 000 euroa, niin miten se vaikuttaa yli kymmen vuotisen auton hintaan. Hei herää nykypäivään. Ja mobile.be ja löytyy samanlaisia iältään ja varustukseltaan 10 000 euron hintaan. Ja ikää kun on 10 yli, niin veroa 1000 euroa. Jos tuosta saa, on kuin olisit saanut lotto voiton.


      • MYYTY
        sihan oli kirjoitti:

        yli KAKSI metriä korkea joka on useimmilla lauttayhtiöillä raja korkeampaan hintaa ja monessa 1,80 m, joten se siitä perustelusta. Ja moni muukin kuin Westfalia valmistaa noita. Esimerkiksi Karman. Nuo sinun perustelut ovat siis kaikki jo kaatuneet. Ja vuoden 2009 jos maksaa vaikka 70 000 euroa, niin miten se vaikuttaa yli kymmen vuotisen auton hintaan. Hei herää nykypäivään. Ja mobile.be ja löytyy samanlaisia iältään ja varustukseltaan 10 000 euron hintaan. Ja ikää kun on 10 yli, niin veroa 1000 euroa. Jos tuosta saa, on kuin olisit saanut lotto voiton.

        4.6. HINTAAN 24.500 EUROA.

        NOPEASTA, ONNISTUNEESTA KAUPASTA VOIN OSITTAIN KIITTÄÄ KOMMENTTEJA TÄLLÄ PALSTALLA JOTKA OVAT ANTANEET MAHDOLLISUUDEN LUODA AUTOLLENI HYVÄN MAINOSARVON.


      • sulla on kokemusta
        NYT LÖYTYI kirjoitti:

        Nettikaravaanista tasan 1 auto joka maksaa 13.500. Mutta en silti usko että joku voi määritellä tuota autoa vastaavaksi. Vm -92, 145tkm, korkeutta yhtä paljon kuin pituutta. On siinä ratissa pitelemistä. Yritä sitten tuollaista rotiskaa käyttää kauppakassina. Lauttamaksut nousee roimasti tuolla korkeudella ja ruma muovikatto kuin mikäkin. Ja kaiken lisäksi Westfalian lippanokka katossa sekä törkeää sisustustyötä. Ja hintäpyyntö 13.500...Voi herttileijaa!

        VW:n Westfalialla ajosta ja tuosta autosta yleensäkin, kun kaikki mitä sä suollat on täyttä paskaa.
        Westfalia tekee tänäkin päivänä huippulaatuisen ja toimivan sisustuksen, sanoisin ykköslaatua koko maailmassa.
        Ajo-ominaisuuksiltaan auto vastaa normaalia Transporteria, ei mitään ongelmia.
        Lautta- ja siltamaksut määräytyvät auton pituuden perusteella, alle 6m menee noin kolmasosahinnalla yli kuusimetrisiin verrattuna.
        Ulkonäöltään auto on todella tyylikäs, kuten kuvista näkee, peltikuorinen on tukeva, ei natise, eikä kitise, leveä raideväli tekee autosta todella miellyttävän ajaa, on kuin ajaisi oikeaa autoa eikä jäätelökoppia.
        Tuo kyseinen auto on todella hintansa väärti, uuden hinta kun on 55 000€.
        Kaiken kaikkiaan tuo edellinen purkaus on tyypillinen perseaukisen kademielinen esitys, mieli tekisi, mutta kun soppalastakaan ei heru autorahoja, otan osaa!


      • Ei tunnu missään
        sulla on kokemusta kirjoitti:

        VW:n Westfalialla ajosta ja tuosta autosta yleensäkin, kun kaikki mitä sä suollat on täyttä paskaa.
        Westfalia tekee tänäkin päivänä huippulaatuisen ja toimivan sisustuksen, sanoisin ykköslaatua koko maailmassa.
        Ajo-ominaisuuksiltaan auto vastaa normaalia Transporteria, ei mitään ongelmia.
        Lautta- ja siltamaksut määräytyvät auton pituuden perusteella, alle 6m menee noin kolmasosahinnalla yli kuusimetrisiin verrattuna.
        Ulkonäöltään auto on todella tyylikäs, kuten kuvista näkee, peltikuorinen on tukeva, ei natise, eikä kitise, leveä raideväli tekee autosta todella miellyttävän ajaa, on kuin ajaisi oikeaa autoa eikä jäätelökoppia.
        Tuo kyseinen auto on todella hintansa väärti, uuden hinta kun on 55 000€.
        Kaiken kaikkiaan tuo edellinen purkaus on tyypillinen perseaukisen kademielinen esitys, mieli tekisi, mutta kun soppalastakaan ei heru autorahoja, otan osaa!

        kun et ymmärrä että lauttamaksut perustuu myös auton korkeuteen. Alle 2,30m on ratkaiseva ero verrattuna Wesfalioiden latoihin joita reykeilyautoiksikin kutsutaan. Olen koeajanut kyseistä merkkiä ainakin 5 eri alustalla mutta hylännyt kaikki tuon ruman, korkean ja kalliiksi tulevan muodon/ korkeuden vuoksi. Kun auto on ruma ja kömpelö niin se on ruma, sehän on kompromissi veronkierron ja ulkonäön välillä. Asiakas siis maksaa muina kuluina sen minkä säästää korkean ja verottoman ulkomuodon vuoksi. En toki vaadi että ymmärrät kun en tiedä koulutustasoasi, sivistystasosi ainakin hipoo maata.
        En ole mikään rikas mutta hyvin toimeentuleva keskisuuren yrityksen johtaja, koulutukseltani olen ekonomi.


      • merkantti
        Ei tunnu missään kirjoitti:

        kun et ymmärrä että lauttamaksut perustuu myös auton korkeuteen. Alle 2,30m on ratkaiseva ero verrattuna Wesfalioiden latoihin joita reykeilyautoiksikin kutsutaan. Olen koeajanut kyseistä merkkiä ainakin 5 eri alustalla mutta hylännyt kaikki tuon ruman, korkean ja kalliiksi tulevan muodon/ korkeuden vuoksi. Kun auto on ruma ja kömpelö niin se on ruma, sehän on kompromissi veronkierron ja ulkonäön välillä. Asiakas siis maksaa muina kuluina sen minkä säästää korkean ja verottoman ulkomuodon vuoksi. En toki vaadi että ymmärrät kun en tiedä koulutustasoasi, sivistystasosi ainakin hipoo maata.
        En ole mikään rikas mutta hyvin toimeentuleva keskisuuren yrityksen johtaja, koulutukseltani olen ekonomi.

        Köpi,tiedän olet merkantti ja työskentelet putkiliikkeen varastossa. verenkierrolla ja auton ulkonäöllä ei ole mitään yhtäläisyyttä.Itse olen kesälomilla ammattikoulusta.


      • Älä sentään
        merkantti kirjoitti:

        Köpi,tiedän olet merkantti ja työskentelet putkiliikkeen varastossa. verenkierrolla ja auton ulkonäöllä ei ole mitään yhtäläisyyttä.Itse olen kesälomilla ammattikoulusta.

        palellu sinne puistoon. Vielä on kylmiä öitä ja pullo kädessä voi käsi jäykistyä. Mene kotiin peiton alle selviämään vielä kun ehdit.


      • Aivan toinen asia
        merkantti kirjoitti:

        Köpi,tiedän olet merkantti ja työskentelet putkiliikkeen varastossa. verenkierrolla ja auton ulkonäöllä ei ole mitään yhtäläisyyttä.Itse olen kesälomilla ammattikoulusta.

        kuin verenkierto. Mutta lukutaidottomalle ne merkitsevät samaa.


      • vaikka googlettamalla
        Ei tunnu missään kirjoitti:

        kun et ymmärrä että lauttamaksut perustuu myös auton korkeuteen. Alle 2,30m on ratkaiseva ero verrattuna Wesfalioiden latoihin joita reykeilyautoiksikin kutsutaan. Olen koeajanut kyseistä merkkiä ainakin 5 eri alustalla mutta hylännyt kaikki tuon ruman, korkean ja kalliiksi tulevan muodon/ korkeuden vuoksi. Kun auto on ruma ja kömpelö niin se on ruma, sehän on kompromissi veronkierron ja ulkonäön välillä. Asiakas siis maksaa muina kuluina sen minkä säästää korkean ja verottoman ulkomuodon vuoksi. En toki vaadi että ymmärrät kun en tiedä koulutustasoasi, sivistystasosi ainakin hipoo maata.
        En ole mikään rikas mutta hyvin toimeentuleva keskisuuren yrityksen johtaja, koulutukseltani olen ekonomi.

        VW-konsernin uusin lippulaiva, on malliksi koko maailmalle, vaikka korkeutta on 260.
        Kyseessä on maailman paras retkeilyauto, 0-100 km/t 7s ja huippunopeus 300km/t.
        Ainoa vikahan autossa on sen hinta, mutta voithan päiväunissasi kuolata noiden kuvien äärellä.
        On muutoin seuraava autoni, muista sinä lotota, kun soppala ei hyväksy toimeentulotukeen autovelan lyhennyksiä.
        Hyvää kesää, kyllä fillarillakin pääsee leirintäalueelle ja soputelttoja saa parilla kympillä!


      • Tietokonepelisi
        vaikka googlettamalla kirjoitti:

        VW-konsernin uusin lippulaiva, on malliksi koko maailmalle, vaikka korkeutta on 260.
        Kyseessä on maailman paras retkeilyauto, 0-100 km/t 7s ja huippunopeus 300km/t.
        Ainoa vikahan autossa on sen hinta, mutta voithan päiväunissasi kuolata noiden kuvien äärellä.
        On muutoin seuraava autoni, muista sinä lotota, kun soppala ei hyväksy toimeentulotukeen autovelan lyhennyksiä.
        Hyvää kesää, kyllä fillarillakin pääsee leirintäalueelle ja soputelttoja saa parilla kympillä!

        ääreltä niin ehkä pääsi hieman toipuu!
        Hanki vaikka kani kesäksi niin sinulla on ajankulua kun sua ei kerran kesätöihin kelpuuteta.
        Muista levätä kesän ettet uudestaan jää luokalle!


      • OLISIN KIINNOSTUNUT OSTAMAAN SEN MALLISEN AUTON MISSÄPÄIN SE OLISI. VOISINKO SAADA PUH.NUMR. MUN NUMERO 0503051628


    • viimeisen 3vuoden aikana

      uudet fiatin, mersun,fordin, jne. pakukoreihin rakennetut autot lähestyvät jo matkailuauto tasoa,mm. suihku on jo ihan toimiva.(viimmeksi 1kk euroopassa, ei muuta suihkua) Vin ratkaisut ovat hyviä, eri punkka mahdollisuuksilla tarpeen mukaan. Mutta tilat on rajalliset VAIN kahdelle hengelle.

      • jalat ulkona

        siitä saa mukavasti lisätilaa.Voisihan sitä ottaa matkailuvaunun koukkuun ,saisi kuljetettua vaikka telttaa mukana,ei kävisi olo niin ahtaaksi.


    • Vanha retkeilijä

      Onko kellään kokemusta Westfalen ,nostokattoisista retkiautoista?
      Toimiiko ne talvella, mitä heikkouksia. Kannattaisko minun tutustua ? Olis kai tuotava Saksasta. Meniskö ainoana autona. Mahtuuko parkkiruutuun.Mistä löytäis mitatja ja tietoja

      • falen vaalen

        www.westfalen.de tuossa kaikki tieto mitä on

        Mulla ei Westfalenista ole kokemusta. Eikös se ole joku pikkukaupunki jossa on joskus tehty joku rauha. Luetteloista ei löydy mitään retkiautoja joilla on se nimi.


    • 4321

      Eihän mitään retkeilyautoja ole olemassakaan. Kaikki ovat suomessa matkailuautoja.

      • Anonyymi

        On noilla kumminkin ero. Matkailuauto (asuntoauto) ja retkeilyauto.
        Retkeilyauto on yleensä peltikuorinen eli sisustus ja kalustus tehty normaalin pakettiauton sisälle. Ovat yleensä kapeampia kuin asuntoautot. Joissakin retkeilyautoissa on poikittainen sänky ja siksi tehty kylkeen patti että saadaan lisää pituutta sängylle.


      • Anonyymi

        Jos saivartelemaan aletaan, niin kaikki alle 3,5 t matkailuautot ovat henkilöautoja. Vilkaise rekisteriotetta, jos mietityttää...


    • Anonyymi

      Mulla on hiasesta tehty retkeilyauto. Laitoin seiniin villaa 150mm niin kyllä on lämmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe