Missä mahtaa olla vika, kun auton nopeusmittari välistä toimii ihan täysillä, ja välistä ei toimi olleskaan. Jää jumiin jonnekin vai eikö tieto kulje viisariin saakka? Voi olla niinkin, että ajon aluksi ei toimi, mutta sitten yhtäkkiä alkaakin pelittämään.
Missä vika ja onko kallis korjata?
Auton nopeusmittari
14
8508
Vastaukset
- logiikka..
Ettet nyt vain kuitenkin tarkoita auton vilkkuja, nuo oireet vähän viittaavat siihen?
Nopeusmittari seuraa kaasupolkimen liikettä, joten on normaalia sen vaihteleva liike.- hahahbuaahahahaa
...joltain on kyllä selvästi logiikka todellakin hukassa.
Mutta tämä oli hauska, päivän piristys. tnx
- frangrabba
minulla sama vika ja vika löytyy luultavasti mittarin takaa juotos löysä ei yhdistä,tai voihan se vika olla muuallakin ,mut mun kohdalla ensin puran mittarin ja tarkistan ne juotokset,kunhan ehdin
- touvia
Sähköinen mittari vai perinteinen vaijeripyöritteinen?
- toimii-ei toimi- toimii
no tuota... nyt tunnustan, että olen blondi tässä asiassa. Ei hajuakaan, sori. Auto on Ford Focus vm -99.
- veikko2
toimii-ei toimi- toimii kirjoitti:
no tuota... nyt tunnustan, että olen blondi tässä asiassa. Ei hajuakaan, sori. Auto on Ford Focus vm -99.
Hei mulla on ihan sama vika ja auto on Ford Focus 2001. Yleensä nopeusmittari toimii, mutta välillä menee nollile joksikin aikaa. Onko joku keksinyt mistä johtuu?
- Anonyymi
Sähkömittari
- hndfgjdjgdgj
Vaijeri ruosteessa tai jotain? (Olen myös blondi autojen suhteen, enkä muista mitä korjaamon setä selitti.) Ilmeisesti jumittaa, kun lähdet paikalta liikkeelle, ja saattaa hetken päästä pompata näyttämään oikeaa nopeutta, tai sitten on jumissa pidempään. Itsellä oli samanlainen vika ja korjaus ei ollut kovin kallis.
- Saman tyyppinen
vika mulla on jarruvaloissa. Kun painan jarrua niin tallin ovista näyttää niiden toimivan. Ne ei kuitenkaan toimi kun menen katsomaan vaikka olen vaihtanut polttimot.
- Anonyymi
Kannattaa kiilata vaikka jokin sopiva puukeppi ratin ja jarrupolkimen väliin ja käydä vasta sitten tarkastamassa takaa palavatko jarruvalot. Jos toimii, niin kaikki on hyvin.
Se puukeppi voi vähän haitata ajaessa, mutta kyllä siihen pian tottuu !
- Anonyymi
Mulla sama ongelma,wolkkarissa,nopeusmittari nollassa ei nouse ollenkaan,missä vika
- Anonyymi
Onko niin, että se näyttää ajaessa jotain, mutta kun pysähdyt katsomaan sitä, se näyttääkin nollaa...
- Anonyymi
Uskoisin, että vika löytyy vaihteistossa olevasta nopeusmittarin käyttöpyörästä.
Jos nopeusmittari on sähköinen, on tässä impulssia antava käyttöpyörä viallinen. Toisinaan mittari voi toimia ja jopa ajon aikana tippua nollaan.
Joissain autoissa tämä nopeuden tunnistin voi olla rakennettu jompaan kumpaan takapyörään, esim. ABS-anturan yhteyteen.
Mekaanisessa vaijeritoimisessa mittarissa voi myös vaijeri olla kulunut tai poikki.
Pikkusen pitäisi nyt tutkia.
t. RMB54- Anonyymi
Öljysin renkaanvaihdossa voimakkaasti jarrusatulaa.
Seuraus. ABS valot , käsijarrun valo palamaan, mittari nollilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793