Auton nopeusmittari

toimii- ei toimi -toimii

Missä mahtaa olla vika, kun auton nopeusmittari välistä toimii ihan täysillä, ja välistä ei toimi olleskaan. Jää jumiin jonnekin vai eikö tieto kulje viisariin saakka? Voi olla niinkin, että ajon aluksi ei toimi, mutta sitten yhtäkkiä alkaakin pelittämään.

Missä vika ja onko kallis korjata?

14

8837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • logiikka..

Ettet nyt vain kuitenkin tarkoita auton vilkkuja, nuo oireet vähän viittaavat siihen?
      Nopeusmittari seuraa kaasupolkimen liikettä, joten on normaalia sen vaihteleva liike.

• hahahbuaahahahaa

...joltain on kyllä selvästi logiikka todellakin hukassa.

Mutta tämä oli hauska, päivän piristys. tnx

• frangrabba

minulla sama vika ja vika löytyy luultavasti mittarin takaa juotos löysä ei yhdistä,tai voihan se vika olla muuallakin ,mut mun kohdalla ensin puran mittarin ja tarkistan ne juotokset,kunhan ehdin

• touvia

Sähköinen mittari vai perinteinen vaijeripyöritteinen?

• toimii-ei toimi- toimii

no tuota... nyt tunnustan, että olen blondi tässä asiassa. Ei hajuakaan, sori. Auto on Ford Focus vm -99.

• veikko2
        toimii-ei toimi- toimii kirjoitti:

no tuota... nyt tunnustan, että olen blondi tässä asiassa. Ei hajuakaan, sori. Auto on Ford Focus vm -99.

Hei mulla on ihan sama vika ja auto on Ford Focus 2001. Yleensä nopeusmittari toimii, mutta välillä menee nollile joksikin aikaa. Onko joku keksinyt mistä johtuu?

• Anonyymi

Sähkömittari

• hndfgjdjgdgj

Vaijeri ruosteessa tai jotain? (Olen myös blondi autojen suhteen, enkä muista mitä korjaamon setä selitti.) Ilmeisesti jumittaa, kun lähdet paikalta liikkeelle, ja saattaa hetken päästä pompata näyttämään oikeaa nopeutta, tai sitten on jumissa pidempään. Itsellä oli samanlainen vika ja korjaus ei ollut kovin kallis.

• Saman tyyppinen

vika mulla on jarruvaloissa. Kun painan jarrua niin tallin ovista näyttää niiden toimivan. Ne ei kuitenkaan toimi kun menen katsomaan vaikka olen vaihtanut polttimot.

• Anonyymi

Kannattaa kiilata vaikka jokin sopiva puukeppi ratin ja jarrupolkimen väliin ja käydä vasta sitten tarkastamassa takaa palavatko jarruvalot. Jos toimii, niin kaikki on hyvin.
        Se puukeppi voi vähän haitata ajaessa, mutta kyllä siihen pian tottuu !

• Anonyymi

Mulla sama ongelma,wolkkarissa,nopeusmittari nollassa ei nouse ollenkaan,missä vika

• Anonyymi

Onko niin, että se näyttää ajaessa jotain, mutta kun pysähdyt katsomaan sitä, se näyttääkin nollaa...

• Anonyymi

Uskoisin, että vika löytyy vaihteistossa olevasta nopeusmittarin käyttöpyörästä.

Jos nopeusmittari on sähköinen, on tässä impulssia antava käyttöpyörä viallinen. Toisinaan mittari voi toimia ja jopa ajon aikana tippua nollaan.
      Joissain autoissa tämä nopeuden tunnistin voi olla rakennettu jompaan kumpaan takapyörään, esim. ABS-anturan yhteyteen.
      Mekaanisessa vaijeritoimisessa mittarissa voi myös vaijeri olla kulunut tai poikki.
      Pikkusen pitäisi nyt tutkia.
      t. RMB54

• Anonyymi

Öljysin renkaanvaihdossa voimakkaasti jarrusatulaa.
        Seuraus. ABS valot , käsijarrun valo palamaan, mittari nollilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      20
      3365
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      11
      2777
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2404
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1807
    5. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      47
      1485
    6. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1418
    7. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1371
    8. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1335
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1243
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1115
    Aihe