Uskovaiset viihtyvät ateistien seurassa

Teotwawki

yllättävän hyvin. Olen tullut tällaiseen johtopäätökseen oltuani pari vuotta aktiivisena ateismipalstan kirjoittajana. Olisiko tällä palstalla joku, joka voisi valaista asiaa vähän. En usko, että yksikään ateisti tulee uskoon lähetystyön avulla, sen verran valistuneita me omassa asiamme olemme. Olen kyllä tietoinen siitä, että monet ateistit käyvät teitä täällä härnäämässä ja olenhan itsekin tehnyt tänne yhden aloituksen toukokuussa. Mutta nyt en tarkoita sitä, vaan sitä, että eräät seurakuntaveljenne- ja sisarenne viihtyvät paremmin meidän ateistien kanssa, kuin konsanaan näillä palstoilla, joissa muut uskovaiset asustavat. Mistä tämä johtuu? Kenenkään yksilön puolesta ette tietenkään voi sanoa mitään, mutta kysymys onkin yleisestä trendistä.

36

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "se,jolle olisit uskonut lompakkosikin"

En minäkään voi vastata kenenkään yksilön puolesta,mutta
      mielestäni siinä ei ole mitään kummallista,ihmisiähän tässä
      jokainen ollaan ja kyllä minunkin ystäväpiiriini kuuluu niitä
      jotka eivät ole uskossa,jos sitä tarkoitit ja halusit tietää,
      mitä mieltä muut uskovat siitä ovat,että he viihtyvät siellä?
      Häiritseekö se,tuovatko liiaksi esille Raamatun totuuksia
      vai miellyttääkö palsta heitä muuten-tähän osaisi varmastikin
      vastata paremmin ne,jotka palstalla käyvät.Uteliaisuuttani
      vastasin kirjoitukseesi.

• olen pohtimassa, että mahtaisiko täältä löytyä joku kirjoitustaitoinen, jolla olisi asiasta jotain sanottavaa.

• sama kuin äsken
        Teotwawki kirjoitti:

olen pohtimassa, että mahtaisiko täältä löytyä joku kirjoitustaitoinen, jolla olisi asiasta jotain sanottavaa.

Vastauksestasi sai sen käsityksen..et liioin vastannut kysymykseeni mitä tarkoitit viihtymisellä?
        Vai onko kyse jonkinlaisesta väittelynhaluisuudesta uskovien kanssa-ovatko olleet häiriöksi?

• sama kuin äsken
        sama kuin äsken kirjoitti:

Vastauksestasi sai sen käsityksen..et liioin vastannut kysymykseeni mitä tarkoitit viihtymisellä?
        Vai onko kyse jonkinlaisesta väittelynhaluisuudesta uskovien kanssa-ovatko olleet häiriöksi?

niin täytyy käydä vilkaisemassa teidän palstaanne,jospa se sitten selviää.

• Muistan sinua rukouksin!
        sama kuin äsken kirjoitti:

niin täytyy käydä vilkaisemassa teidän palstaanne,jospa se sitten selviää.

otin ja luin sinun avauksesi..vastasin erääseen kommenttiisi uskovista
        ja luin vasta sitten loppuun..siellä lopussa kerroit omasta tilanteestasi..!

• sama kuin äsken kirjoitti:

"Vai onko kyse jonkinlaisesta väittelynhaluisuudesta uskovien kanssa-ovatko olleet häiriöksi? "

Vastaan, että kyllä ovat olleet häiriöksikin, mutta ilman heidän mukana oloaan palsta olisi paljon ikävämpi paikka.

Mitä tulee kirjoitustaitoon, peruskoulussa opetetaan mihin kohtaan laitetaan pilkku ja piste ja, että lause aloitetaan isolla kirjaimella. Välimerkkien jälkeen tulee aina välilyönti.

• Muistan sinua rukouksin! kirjoitti:

otin ja luin sinun avauksesi..vastasin erääseen kommenttiisi uskovista
        ja luin vasta sitten loppuun..siellä lopussa kerroit omasta tilanteestasi..!

sinulle ketjussani:-)

• Perushellari

Vois johtua siitä että tällä palstalla on samojen kirjoittajien kirjoituksia päivästä toiseen ja viikosta toiseen. Monet näistä vakiokirjoittajista eivät ole helluntailaisia. He opettavat palstalla vastoin helluntaiseurakuntien Raamatun tulkintoja. Sitten täällä on myös pilkkaajia. He ovat kyllä uskon nimellä kulkevia ihmisiä mutta näyttävät latistavan Jeesusta ja evankeliumia. Tämä kaikki kiusaa ja masentaa monia uskovia helluntailaisia. Siksi katsotaan toisia palstoja joissa voitaisiin keskustella sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät ollenkaan tunne Raaamattua.

Ateismi palstalla on tietysti ateistien kirjoittamia vastustavia ja pilkkaavia kirjoituksia. Miksi siis uskovat hyppäävät ojasta allikkoon jos nyt käyttäsin tällaista kuvaa hypystä helluntailaisuuspalstalta ateismipalstalle?
      Eiköhän ateismipalstalla ole tässä mielessä vieläkin raskaampaan. Asia voisi olla niin että rapa kylässä ei häiritse yhtä paljon kuin rapa omassa tuvassa.

Huomaa että tämä palsta ei ole helluntailaisten oma palsta. Tämä on palsta jossa kuka tahansa voi keskustella uskon asioista ja helluntailaisuudesta ilmiönä.
      Näinhän se on tietysti myös ateismi palstan laita. Se ei suinkaan ole ateistien oma palsta jossa saisi vain ateistit vaihtaa mielipiteitään. Siksi tekin joudutte lukemaan ideologianne vastaisia kirjoituksia palstallanne.

Luultavasti monet uskovat pitävät siitä kun pääsevät Raamatun tuntemuksensa kanssa keskustelemaan toisinajattelevien kanssa. Jotkut jopa rakastavat haasteita. He toivovat voivansa välittää selllaista sanaa joka auttaa jonku ateistipalstan lukijan uskon tielle. Siis käännytys motiivi.

• Sama kuin aikaisemmin

kun vartavasten menin uudelleen lukemaan ateistipalstan kirjoituksia,niin suoraansanoen häpesin
        sitä,millätavalla Jumalan totuutta tuotiin esille!Vääränläinen haasteentarve siellä näytti olevankin-
        eräskin arvosteli kaikki ateistit miten tyhjä elämä heillä on ja sitten suositteli Jeesusta ja sanoi
        olevansa palstalla väittelemässä ateistien kanssa,jotka väsyvät siihen..ei kovinkaan kristillistä,eikä
        ollenkaan Jumalan mielen mukaista!Ja sen siihen kirjoitukseen lisäsinkin.
        Mielestäni useimmilla ja ainakaan niillä,joiden avauksia luin,ei ollut mitään keskusteluntarvetta,vaan asioista tuotiin todella lapsellisen typerästi esille-kannattaa käydä lukemassa,ellet ole lukenut-tuollainen ei ole oikeaa,enkä pidä muutenkaan oikeana sitä,että tuollatavalla hyökkäillään-´pitäisi olla jonkinlaista hienotunteisuuttakin!

Voi olla,että kyse oli nuoristakin,mutta siltikin aikalailla asiatonta intoilua ja tyhmyyttäkin tuli esille.
        Nimenomaan käännytystyötä omassa innokkuudessaan ja ajattelemattomuudessaan-täyttä myyräntyötä..
        Pistin merkille myöskin,ettei kyseisiä nimimerkkejä ole ollut täällä helluntaipalstalla,jotka siellä
        ateismipalstalla kirjoittelee.

• >>"Vois johtua siitä että tällä palstalla on samojen kirjoittajien kirjoituksia päivästä toiseen ja viikosta toiseen. Monet näistä vakiokirjoittajista eivät ole helluntailaisia. He opettavat palstalla vastoin helluntaiseurakuntien Raamatun tulkintoja. Sitten täällä on myös pilkkaajia. He ovat kyllä uskon nimellä kulkevia ihmisiä mutta näyttävät latistavan Jeesusta ja evankeliumia. Tämä kaikki kiusaa ja masentaa monia uskovia helluntailaisia."

• tulihan sieltä perusteltua pohdintaa asiasta. Tätä olin täältä juuri hakemassa. Raamatunlauseiden siteeraaminen ateismipalstalla on tuiki tavallista, mutta turhaa, sillä ei niitä kukaan lue. Toinen asia, joka siellä on ehkä vähän huvittaa, on käännytystyö, sillä en ole kuullut yhdestäkään palstan vakioateistista, joka olisi tullut uskoon. Sitten on tietenkin eräät, jotka ovat selvästi mieleltään järkkyneitä. Heidän kirjoituksensa ovat sekavia ja pitkiä kuin nälkävuosi, eikä niitä tietojeni mukaan lue kukaan. Tietoni ateistien kääntymättömyydestä ja siitä, että eräitä kirjoituksia ei lainkaan lueta perustuvat siihen, että me vakiokirjoittajat kommentoimme palstan asioita myös omien sähköpostiemme kautta ja palvelua hallinnoin minä.

• tähän, että raamatunlauseiden loputon toistelu ja pitkät sitaatit eivät ole keskustelua, ne ovat saarnaamista. Keskustelupalstojen tarkoitus on tuottaa keskustelua.

• Sama kuin aikaisemmin kirjoitti:

kun vartavasten menin uudelleen lukemaan ateistipalstan kirjoituksia,niin suoraansanoen häpesin
        sitä,millätavalla Jumalan totuutta tuotiin esille!Vääränläinen haasteentarve siellä näytti olevankin-
        eräskin arvosteli kaikki ateistit miten tyhjä elämä heillä on ja sitten suositteli Jeesusta ja sanoi
        olevansa palstalla väittelemässä ateistien kanssa,jotka väsyvät siihen..ei kovinkaan kristillistä,eikä
        ollenkaan Jumalan mielen mukaista!Ja sen siihen kirjoitukseen lisäsinkin.
        Mielestäni useimmilla ja ainakaan niillä,joiden avauksia luin,ei ollut mitään keskusteluntarvetta,vaan asioista tuotiin todella lapsellisen typerästi esille-kannattaa käydä lukemassa,ellet ole lukenut-tuollainen ei ole oikeaa,enkä pidä muutenkaan oikeana sitä,että tuollatavalla hyökkäillään-´pitäisi olla jonkinlaista hienotunteisuuttakin!

Voi olla,että kyse oli nuoristakin,mutta siltikin aikalailla asiatonta intoilua ja tyhmyyttäkin tuli esille.
        Nimenomaan käännytystyötä omassa innokkuudessaan ja ajattelemattomuudessaan-täyttä myyräntyötä..
        Pistin merkille myöskin,ettei kyseisiä nimimerkkejä ole ollut täällä helluntaipalstalla,jotka siellä
        ateismipalstalla kirjoittelee.

oikeaa asiaakin. Hyvä kun kävit katsomassa. Nyt tiedät mitä tarkoitan; monet uskoviksi itseään tituleeraavat ovat palstalla vain kiusatakseen ja sotkeakseen asiallisiakin ketjuja.

• Teotwawki kirjoitti:

oikeaa asiaakin. Hyvä kun kävit katsomassa. Nyt tiedät mitä tarkoitan; monet uskoviksi itseään tituleeraavat ovat palstalla vain kiusatakseen ja sotkeakseen asiallisiakin ketjuja.

asian ja kirjoitan enimmäkseen täällä Helluntailaisuus palstalla ja joskus esim. Raamattu palstalla, mutta kirjoitan aina rekisteröidyllä nikilläni. Ateistipalstalla en vieraile kovinkaan usein.

Valitettavan useilla oikealla uskollaan kerskaavilla helluntaisilla on kerskauksenaan erilainen ja helppo nykyinen elämä kuin totuutta puhuvilla ja opettavilla apostoleilla, että ...

1. Korinttolaiskirje 15
        19 "Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."

• Teotwawki kirjoitti:

tähän, että raamatunlauseiden loputon toistelu ja pitkät sitaatit eivät ole keskustelua, ne ovat saarnaamista. Keskustelupalstojen tarkoitus on tuottaa keskustelua.

Raamatun kirjoituksia ja siitä johtuen kirjoituksistani ei pidä ateistit eikä oikeaoppisuudellaan kerskailevat helluntailaiset, koska pystyn lainaamillani raamatunjakeilla aika pitkälle kumoamaan molempien epäasiallisia ja raamatunvastaisia väitteitä.

• ekivaari kirjoitti:

asian ja kirjoitan enimmäkseen täällä Helluntailaisuus palstalla ja joskus esim. Raamattu palstalla, mutta kirjoitan aina rekisteröidyllä nikilläni. Ateistipalstalla en vieraile kovinkaan usein.

Valitettavan useilla oikealla uskollaan kerskaavilla helluntaisilla on kerskauksenaan erilainen ja helppo nykyinen elämä kuin totuutta puhuvilla ja opettavilla apostoleilla, että ...

1. Korinttolaiskirje 15
        19 "Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."

kyllä palstalla joskus, joten aivan tuntematon hahmo et minulle ole.

• ekivaari kirjoitti:

Raamatun kirjoituksia ja siitä johtuen kirjoituksistani ei pidä ateistit eikä oikeaoppisuudellaan kerskailevat helluntailaiset, koska pystyn lainaamillani raamatunjakeilla aika pitkälle kumoamaan molempien epäasiallisia ja raamatunvastaisia väitteitä.

mitään väärää ole, mutta niiden yhteyteen pitäisi mielestäni liittää oma kommentti, jolla perustelee lainausta, sanoo mies, joka hankki elantonsa kirjoittamalla.

• 1.Joh.1:3-4 jakeet
        Teotwawki kirjoitti:

mitään väärää ole, mutta niiden yhteyteen pitäisi mielestäni liittää oma kommentti, jolla perustelee lainausta, sanoo mies, joka hankki elantonsa kirjoittamalla.

Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        Joka sanoo: Minä tunnen hänet, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

Toinen Raamatun kohta sanoo: Joka ei pidä hänen käskyjänsä ei ole hänen omansa. . Monet uskonsuunnat pudottaa sapatti käskyn pois, ja ottavat tilalle sunnuntain joka on ihmiskäsky.

Raamatun sana: Minun nimessäni he tekevät voimallisia tekoja, mutta minä sanon heille, menkää pois minun edestäni te "LAITTOMUUDEN TEKIJÄT" minä en ole koskaan tuntenut teitä.
        Laittomuutta on yhdenkin käskyn syrjään sysääminen.

Ole tarkkana Teotwawki äläkä hyppää joka junaan.

• 1.Joh.1:3-4 jakeet kirjoitti:

Joka sanoo: Minä tunnen hänet, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

Toinen Raamatun kohta sanoo: Joka ei pidä hänen käskyjänsä ei ole hänen omansa. . Monet uskonsuunnat pudottaa sapatti käskyn pois, ja ottavat tilalle sunnuntain joka on ihmiskäsky.

Raamatun sana: Minun nimessäni he tekevät voimallisia tekoja, mutta minä sanon heille, menkää pois minun edestäni te "LAITTOMUUDEN TEKIJÄT" minä en ole koskaan tuntenut teitä.

ei riitä tuon viestin ymmärtämiseen. No, eipä siinä mitään, sillä enhän yltänyt ihan Mensaakaan:-D)))))))))))))) Juna meni jo........

• 1.Joh.1:3-4 jakeet kirjoitti:

9 "Nyt sitä vastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt."

Minä yritän pitää sapattisäännöt joka päivä eikä vain lauantaina tai sunnuntaisin. Sillä Herran sapatin pitävät ne jotka varovat kätensä tekemästä mitään pahaa joka päivä;

Jesaja 56
        2 "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!"

"Sapattinakin saa tehdä hyvää", mutta pahaa ei ole lupa tehdä minkään nimisenä viikonpäivänä!

• vaarin kuukausista
        ekivaari kirjoitti:

9 "Nyt sitä vastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt."

Minä yritän pitää sapattisäännöt joka päivä eikä vain lauantaina tai sunnuntaisin. Sillä Herran sapatin pitävät ne jotka varovat kätensä tekemästä mitään pahaa joka päivä;

Jesaja 56
        2 "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!"

"Sapattinakin saa tehdä hyvää", mutta pahaa ei ole lupa tehdä minkään nimisenä viikonpäivänä!

ja myöskin nimipäivistä, syntymäpäivistä, joulusta, juhannuksesta, itsenäisyyspäivästä äitienpäivästä, isänpäivästä, pyhien miesten päivästä, vapunpäivästä jne...On ihan hyvä, että on vapaapäiviä ja saa tehdä kotitöitä joita perheenäidillä riittää.
        Jumalan siunaama ja pyhittämä päivä sapatti poikkeaa kaikista muista päivistä. Jumala siunasi/pyhitti sapatin lepo/pyhäpäiväksi. Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten. Käskyssä sanotaan muista. Jumalan kymmenestä käskystä ei saa pudottaa yhtäkään käskyä pois, niinkuin jotkut tekevät. Käskyt ovat ikuiset, kasvattaja Kristukseen.

• Sama taas
        1.Joh.1:3-4 jakeet kirjoitti:

näistä oppikiistoista,kun ekivaari otti asian esille..hän kun pyrkii kumoamaan
        ihan oikeinkin tuotua Jumalan Sanaa-- ja nyt nämä toiset,jotka sitten ovat
        niitä oikeaoppisia,eivät malttaneet tältäkään palstalta pysyä poissa lakineen,
        vaan opettavat vain sapatista-yhtälailla tuo varoitus sinulle olisi sopinut
        ekivaarin kirjoittamaksi..

Ekivaari on kaukana helluntailaisista,päinvastoin pyrkii tuomaan omaa oppiaan!

Nämä palstat on sekalaisten seurakuntien kirjoituksia pääosiltaan,vaikkakin
        mukana on vielä sellaisia,jotka ovat Raamatun mukaisessa opetuksessa.

• Teotwawki kirjoitti:

tulihan sieltä perusteltua pohdintaa asiasta. Tätä olin täältä juuri hakemassa. Raamatunlauseiden siteeraaminen ateismipalstalla on tuiki tavallista, mutta turhaa, sillä ei niitä kukaan lue. Toinen asia, joka siellä on ehkä vähän huvittaa, on käännytystyö, sillä en ole kuullut yhdestäkään palstan vakioateistista, joka olisi tullut uskoon. Sitten on tietenkin eräät, jotka ovat selvästi mieleltään järkkyneitä. Heidän kirjoituksensa ovat sekavia ja pitkiä kuin nälkävuosi, eikä niitä tietojeni mukaan lue kukaan. Tietoni ateistien kääntymättömyydestä ja siitä, että eräitä kirjoituksia ei lainkaan lueta perustuvat siihen, että me vakiokirjoittajat kommentoimme palstan asioita myös omien sähköpostiemme kautta ja palvelua hallinnoin minä.

Olen minäkin ollut joskus ateismipalstalla härnäämässä ateisteja. Uskovana en voi käsittää että kuinka joku voi kieltää Jumalan olemassaolon kun koko luomakunta todistaa Luojan olemassaolosta. No, en nyt ala saarnaamaan. On vain niin että uskovat ovat niin kaukana ateismista kuin jupiteri on maasta. Ei löydy yhtymäkohtia kovinkaan helposti. Ei ainakaan härnäämällä ja pilkkaamaalla ateisteja heidän palstallaan.
        Raamatunjakeetkaan eivät auta jos niitä ei kukaan lue.

Kuten sanoin olen minäkin tehnyt virheitä joskus evankelioimalla väärässä paikassa väärään aikaan vääriä ihmisiä. Sitten olen tehnyt virheitä kun en olekaan evankelioinut ihmisiä silloin kun olisi pitänyt avata suunsa. Tässä tarvitaan viisautta ja ennen kaikkea Jumalan johdatusta. Nyt en ole pitkiin aikoihin edes vieraillut ateismipalstalla. Puhumattakaan siitä että olisin kirjoittanut sinne viestejä. Uskoisin että jos aten saa kääntymään uskoon se tapahtuu parhaiten henkilökohtaisen kontaktin kautta. Uskovan, joka haluaa käännyttää ateisteja uskoon, tulisi olla heille ennenkaikkea ystävä. Hänen tulisi siunata ateisteja ja rukoilla heidän puolestaan. Uskohan voisi tarttua.

• oppinen
        Sama taas kirjoitti:

näistä oppikiistoista,kun ekivaari otti asian esille..hän kun pyrkii kumoamaan
        ihan oikeinkin tuotua Jumalan Sanaa-- ja nyt nämä toiset,jotka sitten ovat
        niitä oikeaoppisia,eivät malttaneet tältäkään palstalta pysyä poissa lakineen,
        vaan opettavat vain sapatista-yhtälailla tuo varoitus sinulle olisi sopinut
        ekivaarin kirjoittamaksi..

Ekivaari on kaukana helluntailaisista,päinvastoin pyrkii tuomaan omaa oppiaan!

Nämä palstat on sekalaisten seurakuntien kirjoituksia pääosiltaan,vaikkakin
        mukana on vielä sellaisia,jotka ovat Raamatun mukaisessa opetuksessa.

Jumala on oikea oppinen kymmenen käskyn lakineen, sapatti mukaan lukien. Oikea oppinen Jumala. Laittomuudessa vaeltavat eivät tietnkään hyväksy Jumalan käskyjä, senhän minä jo arvasin, heti tuli esille teidän laittomuus.

• jaikal kirjoitti:

Olen minäkin ollut joskus ateismipalstalla härnäämässä ateisteja. Uskovana en voi käsittää että kuinka joku voi kieltää Jumalan olemassaolon kun koko luomakunta todistaa Luojan olemassaolosta. No, en nyt ala saarnaamaan. On vain niin että uskovat ovat niin kaukana ateismista kuin jupiteri on maasta. Ei löydy yhtymäkohtia kovinkaan helposti. Ei ainakaan härnäämällä ja pilkkaamaalla ateisteja heidän palstallaan.
        Raamatunjakeetkaan eivät auta jos niitä ei kukaan lue.

Kuten sanoin olen minäkin tehnyt virheitä joskus evankelioimalla väärässä paikassa väärään aikaan vääriä ihmisiä. Sitten olen tehnyt virheitä kun en olekaan evankelioinut ihmisiä silloin kun olisi pitänyt avata suunsa. Tässä tarvitaan viisautta ja ennen kaikkea Jumalan johdatusta. Nyt en ole pitkiin aikoihin edes vieraillut ateismipalstalla. Puhumattakaan siitä että olisin kirjoittanut sinne viestejä. Uskoisin että jos aten saa kääntymään uskoon se tapahtuu parhaiten henkilökohtaisen kontaktin kautta. Uskovan, joka haluaa käännyttää ateisteja uskoon, tulisi olla heille ennenkaikkea ystävä. Hänen tulisi siunata ateisteja ja rukoilla heidän puolestaan. Uskohan voisi tarttua.

Jupiter ei kuitenkaan ole kaukana Maasta, vaan maailmankaikkeuden mittakaavassa aivan naapurissa. Se siitä, mutta pidän viisaasta tavastasi suhtautua asiaan. Sopisit meidän humanistien joukkoon vallan mainiosti, mutta kun Suomen humanistiliitto on aika lähellä Vapaa-ajattelijoita, niin otaksun, että kieltäydyt kohteliaasti:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Jupiter ei kuitenkaan ole kaukana Maasta, vaan maailmankaikkeuden mittakaavassa aivan naapurissa. Se siitä, mutta pidän viisaasta tavastasi suhtautua asiaan. Sopisit meidän humanistien joukkoon vallan mainiosti, mutta kun Suomen humanistiliitto on aika lähellä Vapaa-ajattelijoita, niin otaksun, että kieltäydyt kohteliaasti:-)

>>>Jupiter ei kuitenkaan ole kaukana Maasta, vaan maailmankaikkeuden mittakaavassa aivan naapurissa.

• El Bimbo

asioita kuinka joku kokee uskon ja luottamuksen Jumalaan. Meitä ihmisiä haahuilee täällä maailmassa kaikennäköisesti ajattelevia. Kunhan uskolla ei loukata ateisteja eikä ateismilla loukata uskovia, niin ehkä keskustelua syntyy. Mutta vaikeaa se on, sillä ihminen joka uskoo Jumalan olemassa oloon ja raamatun kertomuksiin, ottaa ne niin todesta että ne menevät ihmisen psyykeeseen asti ja syvälle, se on heille TOTUUS. Sitä on ateistin vaikea käsittää ja kun sitä ei käsitetä menee keskustelut toistensa mollaamiseksi.

On parempi ihan vapaaehtoisesti pysytellä pois vahvan uskon omaavista ihmisistä, sillä heille et voi mitään, et kerrassaan mitään. Ihminen kuolee uskonsa puolesta ennekuin siitä luopuu, siitä ei voi luopua ilman että koko ihminen tuhoutuisi (mieli). Usko on ihmiselle niin voimallinen tekijä; sitä uskomattoman on vaikea käsittää.

• hyvin perusteltu ja selkeä vastaus kysymykseeni:-) Kiitos siitä.

• -minä-
        Teotwawki kirjoitti:

hyvin perusteltu ja selkeä vastaus kysymykseeni:-) Kiitos siitä.

on niin päin että et saisi olla täälllä ja keskustella jos olet ateisti.
        Kännytystä ja saarnoja seuraa...

• El Bimbo
        Teotwawki kirjoitti:

hyvin perusteltu ja selkeä vastaus kysymykseeni:-) Kiitos siitä.

lisää paukkuu, jos tulee hyviä kysymyksiä.

• -minä- kirjoitti:

on niin päin että et saisi olla täälllä ja keskustella jos olet ateisti.
        Kännytystä ja saarnoja seuraa...

vapaa keskustelufoorumi, katso Juhani keskustelee kanssani.... ja moni muu:-D))))

• -minä-
        Teotwawki kirjoitti:

vapaa keskustelufoorumi, katso Juhani keskustelee kanssani.... ja moni muu:-D))))

Jos se on rukousvastaus?

• Asiaan on hyvin yksinkertainen syy. Ateistien omat aloitukset liittyvät melkeen poikeuksetta uskontoihin tai uskovaisiin. Siellä missä puheenaiheena ovat uskonasiat ja uskovaiset paikalla on luonnollisesti asiaa koskettavia ihmisiä eli uskovaisia. Erittäin loogista minusta. Iso Kirja sanoo, että "sitä mitä kylvät sitä niität" tai kuten Simo Silmu ilmaisee saman asian laulaen, "sitä saa mitä tilaa".
      Näin ollen tämä asia kääntyykin toisinpäin. Herää polttava kysymys, jota olen aika ajoin kysellyt, vastausta saamatta. Miksi ateismiin kuuluu hyvin olellisena osana uskontojen ja uskovaisten ihmisten ruotiminen?

• sinä: arvasin:-) Olet oikeassa, mutta itse olen tehnyt lupauksen itselleni, että tästä lähtien olen enemmän asiallinen, mutta huumoria en lupaa olla käyttämättä.

• El Bimbo

"Miksi ateismiin kuuluu hyvin olellisena osana uskontojen ja uskovaisten ihmisten ruotiminen? "

yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus.

Ilman teismiä ei ole myöskään ateismia.
        Ilman juuria ei ole myöskään puuta ja toisinpäin.

• -minä-

Olet aivan oikeassa. Olen nähnyt nikisi aika usein ja mikään kovin tuntematon hahmo et minulle ole. Vastaat monesti todella asiallisesti aloituksiin mutta joudutkin usein vain nimittelyn kohteeksi. Kerran sinulle vastasi nikki:"Hihhulihihhii..."joka vain solvasi ja sätti ja vastausviesti sinulle oli vailla järjen valoa. Muutenkin.
        Ei ihme että sinulla on vahva usko Jumalaan ja et kumartele ihmisiä.
        Viihdyt tosi paljon ateismipalstalla.
        Olen monesti miettinyt minkähänlainen palsta se olisi ilman nuita uskovaisia... Ilman sinua.
        Ja monia muita.
        A-teistit ovat toisilleen kovasti ystävällisiä ym. Jos ei olisi ns.uskiksia joita pilkata niin pilkkaisivatko toisiaan..? Onko se häijyys jotenkin sisäänrakennettu meihin?
        - Minusta uskovaisille on siellä tilaus. Itse tein kerran aloituksen sinne sinä ja sain n.60 vastausta. Yllätyin: ateismipalsta.

-Kyllä he sisimmässään tietävät että meillä on Jumala ja he ovat kiinnostuneita. Se on totuus.
        -Me välitämme heille sanoman jotta "teistä välitetään". Että Jumala välittää - meidän typerysten kautta. Heistä viisaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      82
      4404
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2978
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      26
      2825
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2575
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2238
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      101
      2190
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      638
      2068
    9. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      2038
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1995
    Aihe