Uskotteko enkeleihin?

Sirkka-Iita

Minä uskon, että Jumalan enkelit ovat todellisuutta ja he ovat, kuten raamattu todistaa:

"Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä niiden hyväksi, jotka saavat autuuden periä."

Voin todistaa että minua ovat enkelit auttaneet useita kertoja. Kerran, jo vuosia sitten oli sellainen tapaus, että minulle tuotiin ostamiani huonekaluja. Autokuskina oli nuori hento poika huonekaluliikkeestä. Minulla oli sillä hetkellä selkä niin kipeä, etten voinut häntä auttaa kantamisessa.

Olin aivan hädissäni, mutta samassa avautui käytävän ovi ja sieltä asteli kaksi "miestä" puhtaat siniset haalarit yllä, he olivat kookkaita, noin kaksimetrisiä. He kysyvät vain, että tarvitsetteko apua. Ilahtuin tavattomasti ja sanoin että tarvitsemme, että pitäisi saada nämä huonekalut sisälle.

"Miehet"/=enkelit/ kantoivat tavarat sisään ja samassa he vain hävisivät, niin että en ehtinyt edes kiittää. Juoksin ulos heidän jälkeensä kiittääkseni, mutta mitään en enää nähnyt. Silloin tajusin, että taas olin saanut Jumalalta apua enkeleiden muodossa.

Kiitos Jumalalle, että enkelit ovat todellisuutta.

38

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkelien kautta? Jos on, niin olisi mukava kuulla niista Jumalan kunniaksi. Sillä, minä ainakin uskon todeksi tämänkin Raamatunsanan:

"Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä niiden hyväksi, jotka saavat autuuden periä."

Komentoikaa: Kiitos!

• köyhä elämä

No, eihän niitä kaikkia Jumalan apuuntuloja edes tiedä, että kyllä on koko elämän ajan, kun on uskonut Jeesukseen, niin silloin on suojelus sen takia ollut olemassa jne.

En ole enkeleitä nähnyt näin, että olisin niitä huomannut enkeleiksi, mutta Jeesuksen sanoja olen kuullut, että ne olivat äärimmäisiä hädän hetkiä, että Häneltä sain neuvoja mitä siinä tilanteessa minun pitää tehdä, että nämä ovat ainoat konkreettiset jutut mitä olen saanut kokea, että muulloin en ole päässyt tuntemaan, että olisin Raamatun Jumalan kanssa tekemisissä, että kyllä se vain nyt on ihan näin mennyt, etten tämän enempää ole saanut olla tämmöisessä minun ihmissilmin ja korvin havaittavassa kosketuksessa, että näin minun kohdallani on asiat.

• Muistan muutaman tapauksen kuinka enkeli on auttanut, kerron tässä yhden kun olin menossa töihin varhain aamulla oli viellä pimeä oli jyrkät rappuset ja kompastuin niissä, en kerinnyt muuta sanoa kuin Jeesus auta, niin siinä silmänräpäuksessä pysähdys tuli, seisoin yhdellä rappusella en tiennyt edes itse miten se tapahtui, kiitin vain Jeesusta siitä että hän varjeli minut, olisin ehkä loukkaantunut pahastikin jos olisin lentänyt alas, sillä rappusia oli siitä viellä alas noin kymmenen.

Toinen tapaus oli siskoni tytöllä, kun hän matkusti yksin suomesta kotiinsa tänne,hän oli silloin vasta 16v niin Singaporessa lentokentällä virkailija joka tarkasti lentoliput sanoi hänelle ettei sinun lentolippusi ole kunnossa, tyttö väitti niille että kaikki on kunnossa mutta hän meinasi viedä tytön johonkin huoneeseen odottamaan että lippu laitetaan kuntoon.
        Samassa siihen oli tullut kaksi pitkää miestä ja kysyivät mikä on vikana tyttö selitti mitä tuo lentovirkailija väittää hänelle, miehet tarkasti lipun ja sanoivat että kaikki on kunnossa sinun paperit ja tule meidän kanssa lentohalliin ja siellä he sanoivat tytölle että pysy täällä niin kauan kuin lentokoneesi tulee ja miehet häipyivät sitten, tyttö uskoo viellä tänäkin päivänä että ne oli Jumalan enkelit jotka auttoivat hänet, sillä siellä on kadonnut nuoria kauniita vaaleita tyttöjä, eikä niistä ole senjälkeen kuultu mitään.

• Itkevä enkeli
        anne-elina kirjoitti:

Muistan muutaman tapauksen kuinka enkeli on auttanut, kerron tässä yhden kun olin menossa töihin varhain aamulla oli viellä pimeä oli jyrkät rappuset ja kompastuin niissä, en kerinnyt muuta sanoa kuin Jeesus auta, niin siinä silmänräpäuksessä pysähdys tuli, seisoin yhdellä rappusella en tiennyt edes itse miten se tapahtui, kiitin vain Jeesusta siitä että hän varjeli minut, olisin ehkä loukkaantunut pahastikin jos olisin lentänyt alas, sillä rappusia oli siitä viellä alas noin kymmenen.

Toinen tapaus oli siskoni tytöllä, kun hän matkusti yksin suomesta kotiinsa tänne,hän oli silloin vasta 16v niin Singaporessa lentokentällä virkailija joka tarkasti lentoliput sanoi hänelle ettei sinun lentolippusi ole kunnossa, tyttö väitti niille että kaikki on kunnossa mutta hän meinasi viedä tytön johonkin huoneeseen odottamaan että lippu laitetaan kuntoon.
        Samassa siihen oli tullut kaksi pitkää miestä ja kysyivät mikä on vikana tyttö selitti mitä tuo lentovirkailija väittää hänelle, miehet tarkasti lipun ja sanoivat että kaikki on kunnossa sinun paperit ja tule meidän kanssa lentohalliin ja siellä he sanoivat tytölle että pysy täällä niin kauan kuin lentokoneesi tulee ja miehet häipyivät sitten, tyttö uskoo viellä tänäkin päivänä että ne oli Jumalan enkelit jotka auttoivat hänet, sillä siellä on kadonnut nuoria kauniita vaaleita tyttöjä, eikä niistä ole senjälkeen kuultu mitään.

kaikkien olen kuullut puhuvan pitkistä miehistä? Hekin jotka ovat minua auttaneet ovat oleet sellaisia lähes kaksimetrisiä: Äiti sanoi meiile lapsena, että jos tekee pahaa niin taivaan enkelit itkee. Ei huvittanut olla ilkeä, kun ajatteli sitä:

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl8.glitter-graphics.net/pub/623/623568ac0ge74yni.gif[/img][/url]

• Itkevä enkeli

• Ollaan enkeleitä toisillemme

• Tässä muutama kokemus enkeleistä, joista viime vuonna kirjoitin enkelit palstalla. Kiitos Herralle, että Hän antaa välillä yliluonnollisia, hengellisiä kokemuksia meille, oman uskon elämämme vahvistukseksi, että jaksamme vaeltaa täällä maan päällä siihen saakka, kunnes uskomme muuttuu näkemiseksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6184382/thread

• Stork kirjoitti:

Tässä muutama kokemus enkeleistä, joista viime vuonna kirjoitin enkelit palstalla. Kiitos Herralle, että Hän antaa välillä yliluonnollisia, hengellisiä kokemuksia meille, oman uskon elämämme vahvistukseksi, että jaksamme vaeltaa täällä maan päällä siihen saakka, kunnes uskomme muuttuu näkemiseksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6184382/thread

Niin käskyt kuin kiellotkin tulevat Pyhän Hengen kautta. Enkelitkin tottelevat Pyhää Henkeä ja ovat ihmisten
        palvelijoita - eivät palvonnan kohteita.

Ap. t. 16:7
        Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.

Ap. t. 28:4
        Kun asukkaat näkivät tuon elukan riippuvan kiinni hänen kädessään, sanoivat he toisilleen: "Varmaan tuo mies on murhaaja, koska kostotar ei sallinut hänen elää, vaikka hän pelastuikin merestä".

Hepr. 1:14
        Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

• on jo ilta
        AnttiVKantola kirjoitti:

Niin käskyt kuin kiellotkin tulevat Pyhän Hengen kautta. Enkelitkin tottelevat Pyhää Henkeä ja ovat ihmisten
        palvelijoita - eivät palvonnan kohteita.

Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.

Ap. t. 28:4
        Kun asukkaat näkivät tuon elukan riippuvan kiinni hänen kädessään, sanoivat he toisilleen: "Varmaan tuo mies on murhaaja, koska kostotar ei sallinut hänen elää, vaikka hän pelastuikin merestä".

Hepr. 1:14
        Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

Näin juuri minäkin ymmärrän enkeleistä. Emme me suoraan pysty enkeleitä rukoilemaan, pyytämään avuksi.

Mites se menikään, tunnet sinäkin varmaan Antti sen venäläisen laulun, jotenkin näin:

Luojani suur, sua rukoilen; täytä mun pyyntöni ( pienoinen vai viimeinen).
        Luonasi sun joukko on enkelein. Yksi niistä suo mun lohduksein.

• Perintöruhtinas
        on jo ilta kirjoitti:

Näin juuri minäkin ymmärrän enkeleistä. Emme me suoraan pysty enkeleitä rukoilemaan, pyytämään avuksi.

Mites se menikään, tunnet sinäkin varmaan Antti sen venäläisen laulun, jotenkin näin:

Luojani suur, sua rukoilen; täytä mun pyyntöni ( pienoinen vai viimeinen).
        Luonasi sun joukko on enkelein. Yksi niistä suo mun lohduksein.

Kyseessä ei suinkaan ole mikään "venäläinen laulu" vaan kappale nimeltä Volga-laulu Franz Leharin operetista "Perintöruhtinas". Suomeksi kuultavana esimerkiksi Mauno Kuusiston esittämänä (you tubessa).

• on pieniäkin enkeleitä

Uskon myös, että Jumala antaa enkelinsä ottaa käyttöönsä ihmisen auttamaan hädässä olevaa ja Jumalalta apua huutavaa.

Tämä tapahtui viime keväänä eräässä hotellissa, missä pienikokoinen nuori tyttö oli yksin yötöissä hoitamassa vastaanottotiskiä. Joku hotellin vieraista soitti ja valitti naapurihuoneessa olevaa meteliä. Ohjeiden mukaan henkilökunnan olisi kuulunut soittaa kyseessä olevaan huoneeseen ja pyytää olemaan hiljempaa, mutta tytön jalat alkoivat viemään häntä väkisin pitkin käytävää tuota huonetta kohti kovaa vauhtia. Matkalla hän kuuli sydämen pohjasta tulevan kirkaisun: "Hjälp, rädda mig!".
      Tyttö aukaisi oven, jonka periaatteessa piti olla lukossa. Huoneessa oli mies pahoinpitelemässä vaimoaan. Rikkinäisiä huonekaluja ja verta ympäriinsä. Miehen kädet olivat naisen kurkulla. Tytön suusta kuului: "Päästä hänet!" Toinen käsi käski miestä siirtymään sivuun ja toinen käsi vinkkasi naista tulemaan luokseen. Mies siirtyi kiltisti, vähän hämmästyneen näköisenä sivuun. Pahoinpidelty nainen käveli ovelle, missä tuo tyttö tarttui hänen veriseen käteensä ja johdatti hänet turvaan ja sitoi hänen haavansa alustavasti.

Poliisikuulustelussa nainen tapahtumien kulkua kertoessaan sanoi enkelin tulleen ovelle kun hän huusi apua. Samoin tuo tyttö sanoo, että se ei ollut hän, joka sen kaiken teki. Koskaan hän itse ei olisi mennyt keskeyttämään pahoinpitelyä yksin, tietämättä mitä siellä on tapahtumassa, onko ehkä aseita ja muutenkaan. Koko tapahtumien ajan oli niinkuin joku olisi ottanut hänet käyttöönsä eikä hän koko aikana tuntenut minkäänlaista pelkoa tai epävarmuutta siitä mitä pitäisi tehdä. Hänen ruumiinsa toimi vain niinkuin kauko-ohjattu robotti.

• Taavi ...

En usko, siilä uskon Jeesukseen!
      Sinä näköjään uskot jopa Iitin kirkkoherraan?

• Uskotko Jeesukseen, vai Jeesusta?

Uskooko Taavi, että taivaassa on Jeesus yksin? Uskotko vain yhteen asiaan kerrallaan? Uskotko paholaisen olemassaoloon? Uskotko Isään ja Pyhään Henkeenkään? Ei, kun uskot vain Jeesukseen.

Minä kyllä uskon, että Iitissä saattaa olla kirkkoherra, saattaapa hyvinkin. Joulupukkiin taas en usko.

• "Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä niiden hyväksi, jotka saavat autuuden periä."

Eikä se mitenkään vähennä uskoani Jeesukseen Kristukseen. Ilman uskoa Jeesukseen ei ole iankaikkista elämääkään. Vain Kristuksen kautta voi kukaan saada iankaikkisen elämän, sillä vain Jeesuksella on iankaikkisen elämän sanat.

• liuhtas kuikelious
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Eikä se mitenkään vähennä uskoani Jeesukseen Kristukseen. Ilman uskoa Jeesukseen ei ole iankaikkista elämääkään. Vain Kristuksen kautta voi kukaan saada iankaikkisen elämän, sillä vain Jeesuksella on iankaikkisen elämän sanat.

Tietysti niin! Uskosi on siis olemassaoloon uskoa?
        Uskon kuuliaisuus eli USKO tarkoittaa Jeesuksenkin kohdalla muuta kuin henkilön totenapitämistä.
        Taidat sekoitella asioita naisen logiikalla?

• tasapäätaavi
        Uskotko Jeesukseen, vai Jeesusta? kirjoitti:

Uskooko Taavi, että taivaassa on Jeesus yksin? Uskotko vain yhteen asiaan kerrallaan? Uskotko paholaisen olemassaoloon? Uskotko Isään ja Pyhään Henkeenkään? Ei, kun uskot vain Jeesukseen.

Minä kyllä uskon, että Iitissä saattaa olla kirkkoherra, saattaapa hyvinkin. Joulupukkiin taas en usko.

Mites Taavin usko sinulle kuuluu?

• älä jätä kesken
        tasapäätaavi kirjoitti:

Mites Taavin usko sinulle kuuluu?

Taavi kun tuossa itse alkoi kertomaan uskostaan ja epäuskostaan ja jonkun toisen kirkkoherraan uskomisesta, niin tottakai haluaisin kuulla lisää.

• lues tarkemmin
        liuhtas kuikelious kirjoitti:

Uskon kuuliaisuus eli USKO tarkoittaa Jeesuksenkin kohdalla muuta kuin henkilön totenapitämistä.

uskovansa Raamatun sanaan. Mitäs sekoilet?

• tasapäätaavi
        älä jätä kesken kirjoitti:

Taavi kun tuossa itse alkoi kertomaan uskostaan ja epäuskostaan ja jonkun toisen kirkkoherraan uskomisesta, niin tottakai haluaisin kuulla lisää.

Kyllähän sitä nyt ollaan kiinnostuneita kun kirkkoherraan uskosta on kyse.
        Mutta suu on mutrullaan kun pitäisi oikeasti uskoa uskon täyttäjään ja alkajaan, Kristukseen!

• liuhtas kui...
        lues tarkemmin kirjoitti:

uskovansa Raamatun sanaan. Mitäs sekoilet?

mitäs muuta se sano?

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Hebr. 1:13
        Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
        14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

Juudaan kirje 1:9
        Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Joh. 20:26-31

26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Hepr. 1:4
        Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi. [Fil. 2:9]

Hepr. 2:5
        Tulevaa maailmaa, sitä josta nyt puhumme, Jumala ei ole alistanut enkelien hallittavaksi.

KOLMANNEN ENKELIN VROITUSSANOMA

Ilm. 14:9-11

9 Näiden kahden jäljessä tuli
        vielä kolmas enkeli,
        joka kuulutti kovalla äänellä:
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa
        otsaansa
        tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
        10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
        11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

EI PIDÄ OTTAA OTSAANSA MITÄÄN MERKKIÄ! Jos jokin merkki tulisi Jumalalta niin kyllä hän sen itse laittaa.
        Pitäkäämme vaarin voittopalkinnostamme ...

Kol. 2:18
        Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen
        ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama.

Rakkaudella
        Antti

• liuhtas kuikelious kirjoitti:

Se on tosiaankin vain filosofiaa, se totena pitäminen. Mutta usko on heittäytymistä uskomansa asian varaan:

Jes. 53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
        Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

Uskovainen uskoo täysillä tähän, selittelemättä sitä muuksi:

Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Jes. 26:4
        Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.

Ihmeellinen Neuvonantaja

• benedi=siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

Hebr. 1:13
        Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
        14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

Juudaan kirje 1:9
        Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Joh. 20:26-31

26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Hepr. 1:4
        Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi. [Fil. 2:9]

Hepr. 2:5
        Tulevaa maailmaa, sitä josta nyt puhumme, Jumala ei ole alistanut enkelien hallittavaksi.

KOLMANNEN ENKELIN VROITUSSANOMA

Ilm. 14:9-11

9 Näiden kahden jäljessä tuli
        vielä kolmas enkeli,
        joka kuulutti kovalla äänellä:
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa
        otsaansa
        tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
        10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
        11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

EI PIDÄ OTTAA OTSAANSA MITÄÄN MERKKIÄ! Jos jokin merkki tulisi Jumalalta niin kyllä hän sen itse laittaa.
        Pitäkäämme vaarin voittopalkinnostamme ...

Kol. 2:18
        Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen
        ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama.

Rakkaudella
        Antti

siellä ei ole päivää, eikä yötä! sillä sinne ei kuu kumota, eikä aurinko paista!
        helvetti ei myöskään ole tuhannen vuoden aikana maanpäällä...sillä " muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ,ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet"

Myöskään silloin ei ole päivää eikä yötä! Jer. 4: 23

Myöskään uudessa maassa ei ole päivää eikä yötä,...sillä " ei siellä ole päivän valoa, eikä aurinkoa, vaan Herra Jumala on aurinko...eikä siellä ole mitään hammasten kiristelyä, sillä kaikki entinen on mennyt!

Ainut, joka jää mahdollisuudeksi on tämä: " Tämä maapallo n talletettu tulelle jumalattomain rangaistuksen päivää varten"

Ja katso minä luon sen maapallon polttamisen jälkeen kaikki uudeksi....että näinhän se sitten menee

• # Voin todistaa että minua ovat enkelit auttaneet useita kertoja. #

Kukaan ei voi todistaa nähneensä enkeleitä - se asia jää aina uskonvaraiseksi ja hyvä niin, ettei kukaan
      voisi kerskua. Toisaalta ...

Olen nähnyt Jumalan ja aivan läheltä, olen ihan koskeakin Häneen saanut.
      Kun katselen formulakisojen palkintohetkeä, tulee mieleeni, että olenhan minäkin saanut
      ojentaa maljan Jumalalle. Usko tai älä.

Joh. 14:8
      Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".

Joh. 14:9
      Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Matt. 10:42
      Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."

Matt. 25:40
      Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Matt. 25:42
      Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

Matt. 25:45
      Silloin hän vastaa heille ja sanoo:
      'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä,
      sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

Matt. 26:10
      Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä?
      Sillä hän teki hyvän työn minulle.

SIIRRYN NYT NÄKYIHIN ...

2. Kor. 12:1-

1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
      2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa:
      neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
      3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
      4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
      5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.

6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
      9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
      Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
      10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

11 Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.
      12 Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla.
      13 Sillä missä muussa te olette jääneet muita seurakuntia vähemmälle kuin siinä, etten minä puolestani ole rasittanut teitä? Antakaa minulle anteeksi tämä vääryys.

• todistaa. Se, että Jumala vastaa avunpyyntöihimme tavalla tai toisella on rakkautta ja suurta armoa meitä kohtaan. Uskon, että Jumala kuulee hätämme ja lähettää apua, milloin ihmisten ja useimmin kuin tiedämmekään enkelien muodossa. Jumala ei aina halua meidän edes huomaavan, että kysymyksessä oli enkelit, eikä ihmiset. Pääasia että apu tulee ajoissa. Kun uskovalla on todellinen hätä, niin apu tulee, se on varmaa. Uskon rukous avaa tien Isän sydämelle.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

todistaa. Se, että Jumala vastaa avunpyyntöihimme tavalla tai toisella on rakkautta ja suurta armoa meitä kohtaan. Uskon, että Jumala kuulee hätämme ja lähettää apua, milloin ihmisten ja useimmin kuin tiedämmekään enkelien muodossa. Jumala ei aina halua meidän edes huomaavan, että kysymyksessä oli enkelit, eikä ihmiset. Pääasia että apu tulee ajoissa. Kun uskovalla on todellinen hätä, niin apu tulee, se on varmaa. Uskon rukous avaa tien Isän sydämelle.

4. Moos. 22:21-35

Bileamin viisas aasi
        21 Aamulla Bileam satuloi aasinsa ja lähti moabilaisten sananviejien mukaan.
        22 Mutta Jumala vihastui hänen lähdöstään, ja kun Bileam sitten ratsasti aasillaan kahden palvelijansa saattamana, Herran enkeli asettui hänen tielleen.
        23 Kun aasi näki Herran enkelin seisovan tiellä paljastettu miekka kädessään, se poikkesi tieltä pellolle. Mutta Bileam löi aasia ja pakotti sen takaisin tielle.

24 Sitten Herran enkeli asettui tielle kahden viinitarhan väliseen kapeikkoon, jota kiviaita reunusti kummaltakin puolen.
        25 Kun aasi näki Herran enkelin, se painautui aitaa vasten, ja Bileamin jalka jäi puristuksiin. Silloin Bileam taas löi aasia.
        26 Herran enkeli siirtyi vielä kerran edemmäksi ja asettui ahtaaseen paikkaan, missä ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.

27 Kun aasi näki Herran enkelin, se laskeutui makuulle Bileam selässään, ja Bileam löi vihoissaan aasia kepillä.
        28 Silloin Herra antoi aasille kyvyn puhua. Se sanoi Bileamille: "Mitä pahaa minä olen tehnyt, kun lyöt minua nyt jo kolmannen kerran?" [2. Piet. 2:16]
        29 Bileam sanoi aasille: "Sinä vikuroit! Jos minulla nyt olisi miekka, tappaisin sinut heti paikalla!"

30 Aasi sanoi Bileamille: "Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?" Bileam vastasi: "Et ole."
        31 Silloin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisomassa tiellä paljastettu miekka kädessään. Bileam polvistui ja lankesi kasvoilleen maahan.
        32 Herran enkeli kysyi häneltä: "Miksi löit aasiasi kolme kertaa? Minä olen tullut tänne estämään sinun kulkusi, sillä tämä matka on vastoin Herran tahtoa.

33 Sinun aasisi näki minut ja väistyi kolme kertaa minun tieltäni. Ellei aasi olisi väistynyt, minä olisin surmannut sinut mutta jättänyt sen henkiin."
        34 Silloin Bileam sanoi Herran enkelille: "Minä olen tehnyt väärin, mutta en tiennyt, että sinä seisoit tiellä minun edessäni. Jos et hyväksy tätä matkaa, niin minä käännyn takaisin."
        35 Herran enkeli sanoi Bileamille: "Kulje noiden miesten mukana, mutta puhu ainoastaan se, mitä minä käsken sinun puhua." Niin Bileam jatkoi matkaa yhdessä Balakin lähettiläiden kanssa.

Ap. t. 16:6
        He jatkoivat sitten matkaa Frygian ja Galatian halki, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasian maakunnassa.

Tässä uuden liiton tapauksessa ei tarvittu enkeleitä, mutta enkelitkin tietysti toimivat Pyhän Hengen ohjauksessa. Daavid olisi ollut valmis luopumaan kaikesta muusta paitsi Pyhästä Hengestä:

Ps. 51:11
        (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

• Enkelikertomus
        AnttiVKantola kirjoitti:

4. Moos. 22:21-35

Bileamin viisas aasi
        21 Aamulla Bileam satuloi aasinsa ja lähti moabilaisten sananviejien mukaan.
        22 Mutta Jumala vihastui hänen lähdöstään, ja kun Bileam sitten ratsasti aasillaan kahden palvelijansa saattamana, Herran enkeli asettui hänen tielleen.
        23 Kun aasi näki Herran enkelin seisovan tiellä paljastettu miekka kädessään, se poikkesi tieltä pellolle. Mutta Bileam löi aasia ja pakotti sen takaisin tielle.

24 Sitten Herran enkeli asettui tielle kahden viinitarhan väliseen kapeikkoon, jota kiviaita reunusti kummaltakin puolen.
        25 Kun aasi näki Herran enkelin, se painautui aitaa vasten, ja Bileamin jalka jäi puristuksiin. Silloin Bileam taas löi aasia.
        26 Herran enkeli siirtyi vielä kerran edemmäksi ja asettui ahtaaseen paikkaan, missä ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.

27 Kun aasi näki Herran enkelin, se laskeutui makuulle Bileam selässään, ja Bileam löi vihoissaan aasia kepillä.
        28 Silloin Herra antoi aasille kyvyn puhua. Se sanoi Bileamille: "Mitä pahaa minä olen tehnyt, kun lyöt minua nyt jo kolmannen kerran?" [2. Piet. 2:16]
        29 Bileam sanoi aasille: "Sinä vikuroit! Jos minulla nyt olisi miekka, tappaisin sinut heti paikalla!"

30 Aasi sanoi Bileamille: "Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?" Bileam vastasi: "Et ole."
        31 Silloin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisomassa tiellä paljastettu miekka kädessään. Bileam polvistui ja lankesi kasvoilleen maahan.
        32 Herran enkeli kysyi häneltä: "Miksi löit aasiasi kolme kertaa? Minä olen tullut tänne estämään sinun kulkusi, sillä tämä matka on vastoin Herran tahtoa.

33 Sinun aasisi näki minut ja väistyi kolme kertaa minun tieltäni. Ellei aasi olisi väistynyt, minä olisin surmannut sinut mutta jättänyt sen henkiin."
        34 Silloin Bileam sanoi Herran enkelille: "Minä olen tehnyt väärin, mutta en tiennyt, että sinä seisoit tiellä minun edessäni. Jos et hyväksy tätä matkaa, niin minä käännyn takaisin."
        35 Herran enkeli sanoi Bileamille: "Kulje noiden miesten mukana, mutta puhu ainoastaan se, mitä minä käsken sinun puhua." Niin Bileam jatkoi matkaa yhdessä Balakin lähettiläiden kanssa.

Ap. t. 16:6
        He jatkoivat sitten matkaa Frygian ja Galatian halki, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasian maakunnassa.

Tässä uuden liiton tapauksessa ei tarvittu enkeleitä, mutta enkelitkin tietysti toimivat Pyhän Hengen ohjauksessa. Daavid olisi ollut valmis luopumaan kaikesta muusta paitsi Pyhästä Hengestä:

Ps. 51:11
        (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

Minun mummini kertoi minulle tarinan tutustaan. Se kuului näin; Eräs nainen oli ostanut lapselleen punaiset saappaat. Nainen pelkäsi, että tytölle kävisi jotakin. Hän meni keittiöön tekemään ruokaa, sillä välin lapsi leikki pihalla. Pian nainen kuuli kiljumista. Hän juoksi ovelle, ja näki kuinka auto tönäisi hänen lastaan. Tyttö oli selvästi tajuton. Auton ajaja oli soittamassa apua. Ambulanssi saapui pian, koska tilanne oli hengenvaarallinen. Nainen oli juoksemassa lapsensa luokse, että ehtisi ambulanssiin. Yht'äkkiä hän liukastui. Ennen kuin hän osui maahan, hän tunsi lämpimien käsien ottavan hänestä hellästi, mutta varmasti kiinni. Kädet nostivat hänet ylös. Nainen katsoi taakseen, ja ei nähnyt ketään takanaan tai lähellä. Enkeli auttoi hänet hänen tyttönsä luokse ambulanssiin ♡

• ihme ja kumma?
        Enkelikertomus kirjoitti:

Minun mummini kertoi minulle tarinan tutustaan. Se kuului näin; Eräs nainen oli ostanut lapselleen punaiset saappaat. Nainen pelkäsi, että tytölle kävisi jotakin. Hän meni keittiöön tekemään ruokaa, sillä välin lapsi leikki pihalla. Pian nainen kuuli kiljumista. Hän juoksi ovelle, ja näki kuinka auto tönäisi hänen lastaan. Tyttö oli selvästi tajuton. Auton ajaja oli soittamassa apua. Ambulanssi saapui pian, koska tilanne oli hengenvaarallinen. Nainen oli juoksemassa lapsensa luokse, että ehtisi ambulanssiin. Yht'äkkiä hän liukastui. Ennen kuin hän osui maahan, hän tunsi lämpimien käsien ottavan hänestä hellästi, mutta varmasti kiinni. Kädet nostivat hänet ylös. Nainen katsoi taakseen, ja ei nähnyt ketään takanaan tai lähellä. Enkeli auttoi hänet hänen tyttönsä luokse ambulanssiin ♡

Enkeli oli siis nukkumassa silloin kun lapsi jäi auton alle, mutta heräsi kun lapsen äiti meinasi kaatua mennessään kauhuissaan loukkaantuneen lapsensa luokse ambulanssiin?

• Seraja55

Kerron vaimoni kokemuksen, jossa enkeli pelasti hänet ehkä kuolemalta. Vaimoni oli lähtenyt ylittämään katua, jossa oli kaksi kaistaa kumpaankin suuntaan ja lähinnä häntä olevalla kaistalla auto oli pysähtynyt suojatien eteen, mutta sisemmältä kaistalla ajava auto ei pysähtynytkään. Ennenkuin tuo auto olisi törmännyt vaimooni, tempaisi jokin voima (enkeli?) hänet salamannopeasti takaisin jalkakäytävälle. Vaimoni kertoi huomanneensa, kuinka siinä suojatien edessä edelleen odottavan auton kuljettaja näytti hyvin pelokkaalta nähtyään ilmeisesti jotakin yliluonnollista tapahtuneen. Tämä tapahtui vuosia sitten Salossa Maariankadulla silloisen Shellin edessä.

• Jumalan johdatusta

Minulle tapahtui hiljaittain sellainen asia, että etsimme autolla erästä huonekaluliikettä. Meillä ei ollut mitään kunnollista tietoa, että missä tuo liike sijaitsee. Yhtäkkiä meidän eteemme ajoi juuri tuon huonekaluliikkeen auto! Voitte kuvitella, että hämmästyimme.

Olin juuri ehtinyt ajattelemaan, että nyt pitäisi rukoilla, että löytäisimme perille. Samassa saimme jo rukousvastauksen!? Ajoimme auton perässä, ja kun auto pysähtyi, kysyimme heiltä asiaamme. Autonkuljettajat näyttivät hämmästyneiltä, ihmettelivät varmaan, että miksi me heitä seuraamme.

Edellä mainittu asia on vain yksi, näitä tapahtuu paljon. Sairauteni vuoksi en jaksa olla niin järjestelmällinen, mutta onneksi Taivaan Isä pitää huolta ja auttaa ja ohjaa kaikessa.

Asiat lonksahtavat ihmeellisesti kohdilleen, joku voisi sanoa sitä "moukan tuuriksi", mutta minä sanon sitä Taivaan Isän hyväksi johdatukseksi.

• olette itsekkäitä

Voi kun ne enkelit menisivät auttamaan myös nälkää näkeviä lapsia ja eri luonnonmullistuksissa kuolevia ja kärsiviä ihmisiä, eikä pelkästään auttelis näissä teidän pikku ongelmissa..

• poista itsekkyys

Sinähän se voit olla enkelinä ja mennä sinne nälkää näkevien lasten luokse, että hekin pääsevät näkemään enkelin.

• autettu syntinen
        poista itsekkyys kirjoitti:

Sinähän se voit olla enkelinä ja mennä sinne nälkää näkevien lasten luokse, että hekin pääsevät näkemään enkelin.

Äläpäs hurskastele teoilasi!

Kyllä meillä on oikeus rukoilla apua, silloin kun sitä tarvitsemme. Eikä ole pikkuasioita olemassakaan, jos apu on välttämätöntä.

Näistä pikkuasioistahan koko elämämme koostuu.

Paljonko sinä itse olet uhrannut OMIA varojasi nälkää näkeville?

On aivan erijuttu mennä johonkin kehitysmaahan syömään ja ja juomaan seurakunnan kustannuksela, kun esimerkiksi lähettää tuntemattomana lähetysapuun vaikkapa vain neljäs osa palkastaan.

• hyvä enkeli
        autettu syntinen kirjoitti:

Äläpäs hurskastele teoilasi!

Kyllä meillä on oikeus rukoilla apua, silloin kun sitä tarvitsemme. Eikä ole pikkuasioita olemassakaan, jos apu on välttämätöntä.

Näistä pikkuasioistahan koko elämämme koostuu.

Paljonko sinä itse olet uhrannut OMIA varojasi nälkää näkeville?

On aivan erijuttu mennä johonkin kehitysmaahan syömään ja ja juomaan seurakunnan kustannuksela, kun esimerkiksi lähettää tuntemattomana lähetysapuun vaikkapa vain neljäs osa palkastaan.

Enkelikokemukseni.

Olimme olleet istumassa iltaa työkaverini kanssa anniskeluravintolassa työpäivän jälkeen.
        Minä olin kuskina, joten join vain tuoremehua, kun taasen kaverini joi alkoholipitoisia juomia.

Illan vanhetessa päätimme jatkaa matkaa toiseen ravintolaan.
        Toinen ravintola sijaitsi vilkasliikenteisen tien varressa ja ravintolan terassi oli aivan tien reunassa jalkakäytävällä siten, että kulku terassille tapahtui pyörätien ja jalkakäytävän yli.

Olimme palaamassa juuri ravintolan sisätiloista takaisin terassille kun holtiton kireissä trikoissaan kaahaava pyöräilijä oli tulossa juuri kaveriani päin hänen ylittäessän jalkakäytävää terassille. Sain viimetingassa ohjattua kaverini syrjään niin, että pyöräilijä osui minuun ja kaaduin pyöräilijän kanssa vauhdilla maahan. Pyöräilijä lensi noin 6 metriä ohjaustangon yli suoraan päin valopylvästä ja jäi tajuttomana makaamaan jalkakäytävän ja ajotien reunaan. Itse selvisin kipeytyneellä kyljellä ja parilla harmittomalla mustelmalla. Pyöräilijä noudettiin ambulanssilla ja vietiin kiireesti pillit ulvoen pois niskatukineen ja pahoin kasvoistaan ruhjoutuneena.

Kaverini katseli seisten paikallaan terassin puolella olutlasi kädessä ja tokaisi:
        "On se hyvä, että enkeli on aina matkassa" osoittaen minua pilke silmäkulmassa.

• tanataaS

Mites silloin kun joku pedofiilipappi raiskaa pikkulapsen? Onko silloin sen pikkulapsen lähistöllä enkeliä vahtimassa ettei pappi vaan vahingossa nyrjäytä elimiään?

• usko ei joka naisen

Minä en usko enkeleihin! " Uskokaa Jumalaan ja hänen profeettoihinsa , niin olette hyvässä turvassa"!

Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.. sanoi Jeesus .ja tarkoitti molemmilla itseään!

Hänhän se on Israelin Jumala, jonka kanssa Jaakob paini t. b

• Näinhän se on, olet oikeassa Benedi!

Meillä ei ole edes lupa rukoilla, eikä ylistää enkeleitä, vaan Jumalaa meidän tulee rukoilla kiittää ja ylistää, Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Enkelit ovat Jumalan palvelioita ja hänen käskynsä alaisia, heillä ei ole oikeutta ottaa edes kiitosta vastaan ihmiseltä, vaan kaikki kiitollisuus tulee osoittaa Jumalalle, jolta kaikki apu ja hyvä anti tuleekin.

Paavali sanoo enkeleistä Heprealaiskirjeessään näin:

"Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?"

• Anonyymi

aivan varmasti uskon että nämä minun nuruus ajan ristimä lempi nimet on totta siniset enkelit. ja osaa myös ennustaa verkko kalvoillaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe