Mikä tämä on ?

TaikisN

Sinulla on ilmainen voimavara jota voit jakaa ympärillesi niin paljon kuin haluat, ilman että menettäisit mitään. Päinvastoin, saat sen yleensä takaisin, jopa moninkertaisena. Sillä voit ilahduttaa vanhusta, rohkaista pyörätuoli-ihmistä, sulattaa jähmeämmänkin kanssakulkijan, kuleilla, flirttaillakin. Voit antaa hyvää mieltä ympärillesi, itsellesikin. Mikä tämä ihmejuttu on? no sehän on tietenkin hymy, lämmin, ystävällinen ele joka ei maksa mitään eikä kuluta ketään.

Kävin matkallani ulkomaalaisen nuoren yrittäjän luotsaamassa ruokapaikassa. Paikka oli vaatimaton, mutta siisti. Yllättävän siisti ja viihtyisä vaikkei kalustus tai muu rekvisiitta ollut mitenkään prameileva. Asiakkaita oli muutama, kaikki näyttivät tyytyväisiltä. Rauhallinen musiikki kaikui hiljaisena hyminänä taustalla, ei päällekäyden, vaan hillittyä tunnelmaa luoden. Mutta kaikkein mieleenpainuvinta oli palveluyrittäjän ystävällinen hymy, joka sai paikan ikäänkuin loistamaan. Hymy ei ollut mairea eikä teennäisen oloinen niinkuin usein ketjuruokaloiden tympääntyneillä myyjillä näyttäisi olevan, vaan tämä hymy tuli kuin suoraan sydämestä, se alkoi silmistä ja levisi koko kasvoille, hehkuen asiakkaisiin.
En tiedä, siitäkö johtui, mutta ruoka maistui taivaallisen hyvälle ja paikka jäi voimjakkaasti mieleen. :) aion käydä siellä toistekin, kun sielläpäin liikun.

Lahjoitatko Sinä hymyäsi ympäristöösi vai panttaatko sitä tiukasti itselläsi.?? Onko mielessäsi jotain pientä tarinanpoikasta liittyen hymyyn ? Hymyile meille ja kerro kuinka hymy vaikutti hetkeesi, päivääsi, elämääsi? Saitko hymyn vai annoitko sen lahjaksi :)

Vai.....oletko kyllästynyt hymynaamoihin, häiritseekö ystävällisyys sinua, haluatko murjottaa maailman päähänpotkimana?

63

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adria

      Tottakai palveluyrittäjä vetäsee naamalleen aina hymyn kun se on nähtävissä. Älä ikinä kuvittele hänen keittiöpuolella olevan hymyn herkässä.

      • Niinse on vaan

        typerä mielipide taas.
        Kyllä ihmisellä on hymy herkässä, jos asiakkaat on mieluisia.
        Ihminen antaa ja ihminen saa.
        Ihminen joka vain teeskentelee, ei kauaa pysy bisneksessä.


      • peri"suomalainen" ajattelutapa tuo että epäillään heti vilpittömyyttä, mutta mä kyllä tulin iloiseksi näkemästäni, mielestäni aidosta hymystä :) Se hymy oli ikäänkuin kiitollinen siitä että astuin sisään ovesta. Tämän henkilö oli ilmeisesti juuri omalla alallaan, jospa vaikka nautti työstään !! On sellaisiakin ihmeitä olemassa :))


      • Adria
        TaikisN kirjoitti:

        peri"suomalainen" ajattelutapa tuo että epäillään heti vilpittömyyttä, mutta mä kyllä tulin iloiseksi näkemästäni, mielestäni aidosta hymystä :) Se hymy oli ikäänkuin kiitollinen siitä että astuin sisään ovesta. Tämän henkilö oli ilmeisesti juuri omalla alallaan, jospa vaikka nautti työstään !! On sellaisiakin ihmeitä olemassa :))

        Kyllä vain se aito hymy tulee palautteesta ja vielä siitä jos kutsuu keittiöstä (pieni ravintola) kokin neuvottelemaan ruoasta. Eteläisemmässä euroopassa pitävät tapaa jopa suotavana eikä niin, että heidän varpailleen astutaan. Ehkä olen tottunut ajattelemaan tämän eri tavalla kuin meillä yleensä.


      • Adria kirjoitti:

        Kyllä vain se aito hymy tulee palautteesta ja vielä siitä jos kutsuu keittiöstä (pieni ravintola) kokin neuvottelemaan ruoasta. Eteläisemmässä euroopassa pitävät tapaa jopa suotavana eikä niin, että heidän varpailleen astutaan. Ehkä olen tottunut ajattelemaan tämän eri tavalla kuin meillä yleensä.

        asiakas on otettu ystävällisesti hymyillen vastaan, palaute on yleisimmin positiivista.
        Kyllä tuli minullakin ääneen mainittua hyvästä ruuasta pois lähtiessä :) Ruoka olikin makuhermoja hivelevä elämys.


      • Adria
        Niinse on vaan kirjoitti:

        typerä mielipide taas.
        Kyllä ihmisellä on hymy herkässä, jos asiakkaat on mieluisia.
        Ihminen antaa ja ihminen saa.
        Ihminen joka vain teeskentelee, ei kauaa pysy bisneksessä.

        Etpä puska tiedä kuinka rankkaa palveluammattia on hoitaa hymyssä suin. Ilman muuta palveluammateissa olevilta edellytetään hymyä ja joustavaa käytöstä.

        Mutta kun edellinen asiakas on haukkunut palvelun ja tarjoilijan pusikkoon, eikä mikään asiakkaan kannalta ollut onnistunut suhteessa laskutukseen, voi luontainen hymy olla hieman hakusessa hänen kohdatessaan uuden asiakkaan.

        Paskapuska sukeltakoon tietämättömyyden pusikkoon.


      • Adria
        TaikisN kirjoitti:

        asiakas on otettu ystävällisesti hymyillen vastaan, palaute on yleisimmin positiivista.
        Kyllä tuli minullakin ääneen mainittua hyvästä ruuasta pois lähtiessä :) Ruoka olikin makuhermoja hivelevä elämys.

        Totta, minä myös aina kiitän hyvästä ruoasta, jopa haluan hieman keskustella siitä. Annan myös korrektia palautetta, mikäli ruoka ei ollut tyydyttävää. Ruoka on mulle harrastus.


      • Adria kirjoitti:

        Totta, minä myös aina kiitän hyvästä ruoasta, jopa haluan hieman keskustella siitä. Annan myös korrektia palautetta, mikäli ruoka ei ollut tyydyttävää. Ruoka on mulle harrastus.

        alalla kuin alalla ovat yrittäjälle niitä kaikkein haastavimpia asiakkaita. Makujen maailmassa liikuttaessa kun ei ole sitä yhtä ainutta oikeaa tulosta. Sama ruoka kun saattaa maistua yhden suussa taivaalliselta, toisen suussa epätyydyttävältä. Itse en lähde kovin helposti neuvomaan ammattilaisia, mutta olen kyllä joskus nähnyt ja kuullut tällaisiakin tilanteita. Minulle vain tahtoo näistä neuvojista ja kritisoijista tulla mieleen ensimmäisenä snobbailu.


    • En panttaa hymyäni, mutta en myöskään voi sille mitään että se ei näy jollen hymyile koko hampaattomalla suullani :). Oikeasti minun on luultu olevan aina vihainen jo teini-iästä lähtien. Tänäpäivänä läheiseni ja oikeastaan muutkin ovat huomanneet sen, että hymyilen hyvinkin herkästi ja paljon. Ulkonäkö voi pettää monellakin. Tarinaa minulla ei ole, mutta kai tämäkin riittää vastaukseksi. :)))

      • varmaan sulattaa roudankin :))
        Jotkut ihmiset muuten näyttävät hirveän totisilta jos heillä on kasvot "peruslukemilla" ja kun sitten tällainen totinen hymyilee, niin hän muuttuu täysin toisennäköiseksi, kasvot ikäänkuin kirkastuvat.

        Eikös teini-ikään kuulukin eräänlainen angstimeininki..


    • paapuuri

      Mukavaa nähdä hymyilevä ihminen, etenkin jossain palveluammatissa ja mikäli se ei ole tekohymyä.
      Eilen vein reseptejä terv.kesk. ja kyllä oli taas vastassa sellainen hapannaama, että häijyä teki, ei sitä
      sentään irvistellä tarvitse, tai ehkä se oli hänen tavallinen ilmeensä.

      Mie nauran paljon (liikaa ja turhaan joidenkin mielestä), mutta hymyilen vielä enemmän, kato, tälleen :)))))))))

      • yrittäessäni laskea hymyjesi määrää..jotain kahdeksan tai yhdeksän niitä oli :)

        Terveyskeskuksissa jos missä pitäisi olla hymyileviä ihmisiä, potilaatkin olisivat paljon terveempiä hyvälle mielelle tullessaan.:) Harmi että niin usein juuri vastaanottojen luukuilla kohta hapannaaman. Happaman ilmeen näkeminen kun saa omatkin huulipielet helposti kääntymään alaspäin.


      • paapuuri
        TaikisN kirjoitti:

        yrittäessäni laskea hymyjesi määrää..jotain kahdeksan tai yhdeksän niitä oli :)

        Terveyskeskuksissa jos missä pitäisi olla hymyileviä ihmisiä, potilaatkin olisivat paljon terveempiä hyvälle mielelle tullessaan.:) Harmi että niin usein juuri vastaanottojen luukuilla kohta hapannaaman. Happaman ilmeen näkeminen kun saa omatkin huulipielet helposti kääntymään alaspäin.

        ei hymyilytä ollenkaan noin paljon, surullisia muistoja mielessä.

        Kyllä palvelualoilla pitäisi se hymy löytyä, olipa paikka mikä tahansa.
        Palveluahan se on terveyskeskuksen vastaanotossakin.


      • paapuuri kirjoitti:

        ei hymyilytä ollenkaan noin paljon, surullisia muistoja mielessä.

        Kyllä palvelualoilla pitäisi se hymy löytyä, olipa paikka mikä tahansa.
        Palveluahan se on terveyskeskuksen vastaanotossakin.

        hymy Sinulle sinne aatoksiesi keskelle. Toivotaan että ajatukset vähitellen ilostuvat siellä.


    • xxxyyy

      Hymyilen leveästi jokseenkin aina. Eivät ne hapannaamat yleensä kauan jaksa seurassani murjottaa.

      Kyllä hymy parantaa myös omaa mielentilaa, joten ei se ole pelkkää lahjaa muille.

      • Hymyllä on kerrannaisvaikutuksensa. Kun antaa hymyn niin saakin itselleen..hyvän mielen.
        Hymyssäsuin ei muuten oikein pysty ajattelemaan ikäviä asioita.


    • on pakko kysyä, olikos se yrittäjä miespuolinen? ;)

      • mieleesi tupsahti :)) Kyllä vaan, hän oli miespuolinen ja aasialainen.


      • TaikisN kirjoitti:

        mieleesi tupsahti :)) Kyllä vaan, hän oli miespuolinen ja aasialainen.

        tupsahti. Yleensä nainen bongaa hymyn mieheltä eri sfääreissä kuin naisen. Miehet sitten ei paljoa paina naisen hymylle, paitsi jos se lupaa jotain. Niin se vain on tavallista se naisen hymy.


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        tupsahti. Yleensä nainen bongaa hymyn mieheltä eri sfääreissä kuin naisen. Miehet sitten ei paljoa paina naisen hymylle, paitsi jos se lupaa jotain. Niin se vain on tavallista se naisen hymy.

        tuossa muuten voi olla suuri totuus. Enpä hoksannut ajatella asiaa tuolta kantilta.
        Mutta, kyllä mä ainakin ilostun myös naispuolisen palveluammatti-ihmisen hymystä. Ehkä se on kuitenkin tavallisempaa...tai sitten naisia on miehiä enemmän palveluammateissa ja sitäkautta naisen hymyyn on enemmän totuttu.


      • xxxyyy
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        tupsahti. Yleensä nainen bongaa hymyn mieheltä eri sfääreissä kuin naisen. Miehet sitten ei paljoa paina naisen hymylle, paitsi jos se lupaa jotain. Niin se vain on tavallista se naisen hymy.

        En usko väitteeseesi. Ainakin minä seurailen kyllä minkälaisella tuulella ihminen on. Monet nuoret naiset pyrkivät pitämään naamansa peruslukemilla kai juuri tuosta syystä etteivät antaisi väärää vinkkiä, mutta siinä kyllä menevät meikit hukkaan, hymy kun kaunistaa naista niitä paremmin. Ja kuka tahansa mies katselee mieluummin kaunista kuin rumaa, miellyttävää kuin epämiellyttävää, ilman mitään sen kummempia tarkoituksia.

        Vanhemmiten ihmisen perusilme syöpyy uurteina kasvoihin, joten ahkera yrmyily nuorena jää elinikäiseksi muistoksi jokaisen nähtäväksi.


      • xxxyyy kirjoitti:

        En usko väitteeseesi. Ainakin minä seurailen kyllä minkälaisella tuulella ihminen on. Monet nuoret naiset pyrkivät pitämään naamansa peruslukemilla kai juuri tuosta syystä etteivät antaisi väärää vinkkiä, mutta siinä kyllä menevät meikit hukkaan, hymy kun kaunistaa naista niitä paremmin. Ja kuka tahansa mies katselee mieluummin kaunista kuin rumaa, miellyttävää kuin epämiellyttävää, ilman mitään sen kummempia tarkoituksia.

        Vanhemmiten ihmisen perusilme syöpyy uurteina kasvoihin, joten ahkera yrmyily nuorena jää elinikäiseksi muistoksi jokaisen nähtäväksi.

        Täällä on muitakin aamuvarhaisia. Tuo mitä sanoin oli vähän kärjistetty ja mahdollisesti liikaa miesten puolesta vastattu.
        Oikeastaan tarkempi versio olisi ollut, että miesten hymy ja asiakaspalvelualttius huomataan herkemmin kuin naisten. Taikis pohti, että miehiä on vähemmän palveluammateissa saattaahan se johtua siitäkin.

        Tuli vain mieleen muuten...harvemmin sitä kuulee sanottavan, että olipas siinä kohtelias nuori nainen!

        Kohta pian saan lähteä huristelemaan töihin. Hymyilen hymyillen:) :)


      • xxxyyy
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        Täällä on muitakin aamuvarhaisia. Tuo mitä sanoin oli vähän kärjistetty ja mahdollisesti liikaa miesten puolesta vastattu.
        Oikeastaan tarkempi versio olisi ollut, että miesten hymy ja asiakaspalvelualttius huomataan herkemmin kuin naisten. Taikis pohti, että miehiä on vähemmän palveluammateissa saattaahan se johtua siitäkin.

        Tuli vain mieleen muuten...harvemmin sitä kuulee sanottavan, että olipas siinä kohtelias nuori nainen!

        Kohta pian saan lähteä huristelemaan töihin. Hymyilen hymyillen:) :)

        Ettei vain olisi niin, että miehet vastaavat naisen hymyyn ja kohteliaaseen käytökseen omalla hymyllään ja kohteliaalla käytöksellään jota sinä sitten tulkitset pikkuisen pidemmälle.... ;-)


    • se hymy vähän mielentilasta.Hyvänä päivänä olen yhtä hymyä,mutta murjotusilme tulee kun potuttaa..

      Töissä jotku miespuoliset saattavat aamulla katsoa jo ilmettäni,sillä siitä he sitten perustelevat mielentilani..:)) Jos murjotan,nii sanovat vaan huomenta,mut jos hymyilen,nii sit tulee jo hyvää huomenta-toivotus...

      Joskus saattaa saada hymyyn takaisin vain happaman ilmeen,mutta onneksi se ei saa minun hymyäni lähtemään.Jossain kaupassa jos on ystävällinen ja hymyilevä ihminen palvelemassa,niin sinne menee kyllä toistekkin.

      • vai ovat työkaverit alkaneet naamanilmeen perusteella antamaan erilaisia aamutervehdyksiä :)))) Oletko joskus räjähtänyt hyvän huomenen toivotuksille vai mistä moinen varovaisuus?

        Palveluammateissa ystävällisen hymyn merkitys on aivan valtavan suuri, suurempi kuin uskotaankaan. Vaikka se ei sillä hetkellä kun asioi, tuntuisikaan juuri miltään, niin hymy jää alitajunnan mieleen hyvänä palveluna. Hymyllä on erittäin tsykolokinen vaikutus.


      • TaikisN kirjoitti:

        vai ovat työkaverit alkaneet naamanilmeen perusteella antamaan erilaisia aamutervehdyksiä :)))) Oletko joskus räjähtänyt hyvän huomenen toivotuksille vai mistä moinen varovaisuus?

        Palveluammateissa ystävällisen hymyn merkitys on aivan valtavan suuri, suurempi kuin uskotaankaan. Vaikka se ei sillä hetkellä kun asioi, tuntuisikaan juuri miltään, niin hymy jää alitajunnan mieleen hyvänä palveluna. Hymyllä on erittäin tsykolokinen vaikutus.

        juttu juontuu siitä,ku kerran eräs työkaveri toivotteli iloisesti hyvää huomenta..No minä murjasin,että mitä hyvää tässä mukamas on? :)) Sen jälkeen he ovat tarkistaneet mun ilmeen ekaks..:D

        Saattaapa siellä kaks miespuolista keskenään höpistä ku mun ilmettä kattovat,että kyllä se hymyilee..juu..hymyilee se..:))

        Mä oon muutes sellasessa miespuolisessa firmassa töissä.Ovat kyllä parhaita työkamu just miehet.

        Käyn muutes yhessä lähikaupassa usein,Siinä on yks nuori nainen usein kassalla.Sen ihmisen ilme ei kyllä värähdäkkään.Minä kun saatan murjasta joskus jotain hauskaa,nii ilme ei muutu miksikään..Mä en ymmärrä sitä ihmistä...:/


      • mii-su kirjoitti:

        juttu juontuu siitä,ku kerran eräs työkaveri toivotteli iloisesti hyvää huomenta..No minä murjasin,että mitä hyvää tässä mukamas on? :)) Sen jälkeen he ovat tarkistaneet mun ilmeen ekaks..:D

        Saattaapa siellä kaks miespuolista keskenään höpistä ku mun ilmettä kattovat,että kyllä se hymyilee..juu..hymyilee se..:))

        Mä oon muutes sellasessa miespuolisessa firmassa töissä.Ovat kyllä parhaita työkamu just miehet.

        Käyn muutes yhessä lähikaupassa usein,Siinä on yks nuori nainen usein kassalla.Sen ihmisen ilme ei kyllä värähdäkkään.Minä kun saatan murjasta joskus jotain hauskaa,nii ilme ei muutu miksikään..Mä en ymmärrä sitä ihmistä...:/

        ei ole oivaltanut olevansa palveluammatissa.!!

        Mä olin nuorena muutaman vuoden kaupassa töissä. Muistan miten iltaisin oli naama kipeänä hymyilemisestä, iltaisin ei jaksanut yhtään hymyillä, eikä kyllä myöskään seurustella kenenkään kanssa. Ennenaikaan kun ruokakaupoissakin piti asiakkaat palvella, itsepalvelusta ollut tietoakaan. Se paikka jossa mä olin töissä, oli oikea sekatavarakaupan ihme, siellä myytiin leivästä bensiiniin, vaatteista karjanrehuihin saakka kaikkea mitä ikinä sekatavarakaupasta saattoi kuvitella löytävänsä.:)) Oli siellä polkupyöriäkin, sulassa sovussa pitsisten pöytäliinojen kanssa :)


      • TaikisN kirjoitti:

        ei ole oivaltanut olevansa palveluammatissa.!!

        Mä olin nuorena muutaman vuoden kaupassa töissä. Muistan miten iltaisin oli naama kipeänä hymyilemisestä, iltaisin ei jaksanut yhtään hymyillä, eikä kyllä myöskään seurustella kenenkään kanssa. Ennenaikaan kun ruokakaupoissakin piti asiakkaat palvella, itsepalvelusta ollut tietoakaan. Se paikka jossa mä olin töissä, oli oikea sekatavarakaupan ihme, siellä myytiin leivästä bensiiniin, vaatteista karjanrehuihin saakka kaikkea mitä ikinä sekatavarakaupasta saattoi kuvitella löytävänsä.:)) Oli siellä polkupyöriäkin, sulassa sovussa pitsisten pöytäliinojen kanssa :)

        tyttö on kyl aika nuori ja vähän ylpeen sorttinen.Ennen siinä kaupassa oli vanhempia naismyyjiä ja heidän kanssaan jäi aina suustaan kiinni.Toivotaan,että ajan myötä tämäkin tytteli ymmärtää näyttää hymynsä.Eihän se kenenkään kasvoja pilaa..:)

        Pitikös sun siellä kaupassa pitää sellasta tekohymyä?Vai tuliko ihan luonnostaan?Mä en ees osais hymyillä sillai,ku siitä tulis karmee irvistys..:D


    • Ak:n lapio

      Minua häritsee ja on aina häirinnyt nuo hymynaamat, jotka käyvät lukijoiden kimppuun milloin minäkin laisten hymyilevien hymiöiden mudossa. Hyvä ruoka, tajoili sen, kekä vaan on oivallista aina. Irvistys, mikä hymiöiden muodossa tuupataan lukijoiden pärställe on useinmiten vain osoitus kirjoittajan kyvyttömyydestä ilmaista riemuaan tai jotain toista mielentilaa kirjoittamalla. Esimerkiksi ";)" allekirjoituksen jälkeen ilmaisee kirjoittajan typeryyden täydellisesti. Tuohon täydellisyyteen ei ole Badria vielä onnistunut itseään sotkemaan, vaikka muuten on täysi törppö.

      • Adria

        Kuuleppas nyt ukko. Jos haluat oiken masokistiksi ja kusipääksi heittäytyä, niin oma on asiasi. Olen yrittänyt jättää sut rauhaan, mutta eipähän se näytä kelpaavan sulle. Pallo on sulla.


      • hymy ja hymiö...kyllä ne on kaksi aivan eri asiaa, olkoonkin että hymiön on tarkoitus ilmaista hymyä viesteissä. Hymiöitten tulva ärsyttää helposti ja saa aikaan pienoista epäuskottavuutta. Mutta joissain tilanteissa hymiö on paikallaan. Se tästä palstahymyilystä. :)


      • Puhurix

        tarviimaan YK:n tulkkia paikalle? Voin soittaa päämajaan.


      • Puhurix kirjoitti:

        tarviimaan YK:n tulkkia paikalle? Voin soittaa päämajaan.

        valtakunnansovittelijan virassa? Alkais olemaan tarvetta näköjänsä.


      • Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

        valtakunnansovittelijan virassa? Alkais olemaan tarvetta näköjänsä.

        sä vois olla. ä olen niin paljon pois täältä nykyään, etten tunne taustoja.


      • Puhurix kirjoitti:

        sä vois olla. ä olen niin paljon pois täältä nykyään, etten tunne taustoja.

        ei viitsi lusikkaansa upottaa, on senverran myrkyllisen näköistä keittoa. Juu ei sua ole paljoa näkynyt viime aikoina.


      • Puhurix
        TaikisN kirjoitti:

        ei viitsi lusikkaansa upottaa, on senverran myrkyllisen näköistä keittoa. Juu ei sua ole paljoa näkynyt viime aikoina.

        innostus hiipui entisestään täällä kirjoitteluun, kun tuli tämä uudistus. Uudistuksen kai pitäisi olla edistystä, mutta tämä toimii nyt kyllä huonommin. Sitä paitsi mihin on kaikki hauskat jutut kadonneet? ootko nähnyt niitä jossain sun nurkissa?


    • Joskus olen miettinyt, että periytyykö hymy? Nuorin poikani hymyilee samalla tavalla, kuin minä ja poikani pienimmäinen tyttö on saanut samankaltaisen hymyn. Voiskos se olla huulten mallissa? Yhdellä miespuolisella uutistenlukijalla on huulet, kuin hän hymyilisi, vaikka lukisi vakavia juttujakin. Onko muuten kukaan koskaan nähnyt Lenitasta totista kuvaa? Meidän pressala on nätti hymykuoppa, vaikka huulet on tiukan sorttiset. Obamalla on hymyilevät silmät ja valloittava hymy.
      Luontainen hymyily ja ystävällisyys on aina mielyttävää. Tekohymyn kyllä eroittaa.
      Lähikaupassa on yksi kassaneiti, jolle annoinkin palautetta hänen hyvästä ja mielyttävästä käytösestään, sekä valloittavan kauniista hymystä.
      Hymy ei maksa mitään, mutta on kait olemassa ihmisiä, joille hymyily ei oikein sovi (tarkoitan kasvolihasten mallinnosta)
      Ei mielestäni maailmassa hymyä ole liikaa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))*hups

      • osittain, samanlaisten kasvonpiirteitten myötä ja tietenkin luonneperimän myötä?

        Joskus muuten näkee niin teennäisiä hymyjä että hirvittää. Esimerkiksi erilaisissa kauneuskisoissa. Kasvoille jähmettynyt tekohymy saa kasvot näyttämään naamioilta.
        Aito hymy lähtee silmistä, Hymyilevät silmät ikäänkuin tuikkivat valoa. Eikä hymyn tarvitse ylettyä korvasta korvaan, jo pieni kare suupielessä riittää antamaan iloa ympärille. :)


      • TaikisN kirjoitti:

        osittain, samanlaisten kasvonpiirteitten myötä ja tietenkin luonneperimän myötä?

        Joskus muuten näkee niin teennäisiä hymyjä että hirvittää. Esimerkiksi erilaisissa kauneuskisoissa. Kasvoille jähmettynyt tekohymy saa kasvot näyttämään naamioilta.
        Aito hymy lähtee silmistä, Hymyilevät silmät ikäänkuin tuikkivat valoa. Eikä hymyn tarvitse ylettyä korvasta korvaan, jo pieni kare suupielessä riittää antamaan iloa ympärille. :)

        'aivan hönönä* Luin tuon arkun palautteen vasta omani lähettämän jälkeen.....ja pääsin kait noihin hymiöidiotteihin keveästi:- Ikävä ja kyllä, kun hymyily ei täällä näy, joten taitavan tekstittäjän sen kait pitäisi osata muutoinkin välittää. Masse on siinä mestari. Tuli tässä muutoin mieleeni noi sun kyökkisykoloonit, mahdoit monesti nauraa ääneesi, kun tekstejäsi väsäilit.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        'aivan hönönä* Luin tuon arkun palautteen vasta omani lähettämän jälkeen.....ja pääsin kait noihin hymiöidiotteihin keveästi:- Ikävä ja kyllä, kun hymyily ei täällä näy, joten taitavan tekstittäjän sen kait pitäisi osata muutoinkin välittää. Masse on siinä mestari. Tuli tässä muutoin mieleeni noi sun kyökkisykoloonit, mahdoit monesti nauraa ääneesi, kun tekstejäsi väsäilit.

        No Arkkishan on palstan iki-ihana yrmeä mörrimöykky, sille pitäisi laittaa miljoona hymiötä peräkkäin että vähän tokenisi. Varmaan hänkin hymyilee issekseen kirjuutellessaan. Ei vaan tunnusta ryökäle !

        Juu, kyllä kyökkisykolokilla oli välillä hyvinkin hauskaa lukiessaan asiakkaitten mitä moninaisimpia ja hämmästyttävimpiä murheita ja koettaessaan keksiä ratkaisuja pulmiin ja onkkelmiin :)


    • taawe

      Sinulla on limainen voimavara jota voit jakaa ympärillesi niin paljon kuin haluat, ilman että menettäisit mitään.

      • ymmärtämästä tuota. *nauraa*


      • xxxyyy

        Mutta onko se myös ilmainen....

        "Iloista antajaa..." jne ;-)


      • xxxyyy kirjoitti:

        Mutta onko se myös ilmainen....

        "Iloista antajaa..." jne ;-)

        tarkoitus olikin vain torpedoida avaus.


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        tarkoitus olikin vain torpedoida avaus.

        Taisi vain mitata pipon numeroa ;-))


      • xxxyyy kirjoitti:

        Taisi vain mitata pipon numeroa ;-))

        outo mittalaite ;) Mutta jokainen tyylinsä mukaan.


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        outo mittalaite ;) Mutta jokainen tyylinsä mukaan.

        ...laitteella kun vain antaa tuloksen ;-)


      • xxxyyy kirjoitti:

        ...laitteella kun vain antaa tuloksen ;-)

        antaa vääristyneen tuloksen..... Ei välimatkojakaan mitata puntarilla ;)


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        antaa vääristyneen tuloksen..... Ei välimatkojakaan mitata puntarilla ;)

        ...vähän soveltaa. Sadan kilon säkkiä jaksaa kantaa pidemmälle kuin meikkipussia eli painot ja mitat ovat toisikseen muunnettavissa ;-)


      • xxxyyy kirjoitti:

        ...vähän soveltaa. Sadan kilon säkkiä jaksaa kantaa pidemmälle kuin meikkipussia eli painot ja mitat ovat toisikseen muunnettavissa ;-)

        sadan kilon höyhensäkki ei paina niin paljon kuin sadan kilon lyijymurikka.


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        sadan kilon höyhensäkki ei paina niin paljon kuin sadan kilon lyijymurikka.

        ... en mää arvannut että sun meikkipussi painaa sata kiloa. No sitten joku muu vähän keveämpi tilalle ;-)


      • xxxyyy kirjoitti:

        ... en mää arvannut että sun meikkipussi painaa sata kiloa. No sitten joku muu vähän keveämpi tilalle ;-)

        esimerkissäsi kyllä näyttäisi siltä että meikkipussisi painaa enemmän kuin sadan kilon säkki ;) Peruuta ja vilkaise taaksesi *nauraa*


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        esimerkissäsi kyllä näyttäisi siltä että meikkipussisi painaa enemmän kuin sadan kilon säkki ;) Peruuta ja vilkaise taaksesi *nauraa*

        minä nyt omaani ollut sulle tarjoamassakaan. Pitäisi varmaan tilata rekka tuomaan ;-))


      • xxxyyy kirjoitti:

        minä nyt omaani ollut sulle tarjoamassakaan. Pitäisi varmaan tilata rekka tuomaan ;-))

        nyt on kyllä kysyttävä....MINkä kokoinen naama sulla on *nauraa*


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        nyt on kyllä kysyttävä....MINkä kokoinen naama sulla on *nauraa*

        että mä kaikki omaan naamaani laitan, jospa olenkin omaa sukua yvesrocher tai maxfactor tai joku muu äijänkäppänä jonka nimi niissä purnukoissa komeilee... ;-))


      • xxxyyy kirjoitti:

        että mä kaikki omaan naamaani laitan, jospa olenkin omaa sukua yvesrocher tai maxfactor tai joku muu äijänkäppänä jonka nimi niissä purnukoissa komeilee... ;-))

        vai tällainen siirto seuraavaksi. ;)
        Okei okei, päätetään että voitit pipokisan suuta(pipon) venyttämällä *nauraa*


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        vai tällainen siirto seuraavaksi. ;)
        Okei okei, päätetään että voitit pipokisan suuta(pipon) venyttämällä *nauraa*

        Jalomielisesti voitettuani voin todeta ettei tärkeintä ollut jalo kilpa vaan voitto, vai menikö tämäkin väärin päin, ei kai, koska yleensä vasta voitettuaan voittaja herkistyy ylistämään sitä jaloa kilpaa.

        Siitä kai voi olla kilpailematta yhtä mieltä että voittajan on helppo hymyillä, palataksemme alustuksen aiheeseen?

        Muuten tuosta hymystä ja siitä miten jotkut eivät täällä siedä hymiöitä tuli mieleen muinoin koulussa yksi kaveri, joka oli uskomattoman hyvä matematiikassa ja vastaavasti matematiikan opettaja joka oli uhkaava ja pelottava yrmy ja räyhääjä, oikein vanhan ajan peto. No, kerrankin esitti opettaja luokalle vaikean tehtävän eikä juuri kukaan osannut sitä ratkaista, ja opettaja rähisi siitä sitten luokalle. Ja sen keskellä hymyili tämä välkky kuin aurinko, koska hän osasi tehtävän ja oli muutenkin tapansa hymyillä koko ajan. Ja tuo hymy vain yllytti opettajan raivoa niin että lopulta lähes kaikki kyyristelivät siellä pulpettiensa alla kun tämä yksi aurinkoinen vain säteili keskellä yhä ärsyttävämmin. No, onneksi tunti joskus loppui etteivät seinät kaatuneet.

        On muuten tuo hymynaama sittemmin tehnyt elämäntyönsä matematiikan professorina.


      • xxxyyy kirjoitti:

        Jalomielisesti voitettuani voin todeta ettei tärkeintä ollut jalo kilpa vaan voitto, vai menikö tämäkin väärin päin, ei kai, koska yleensä vasta voitettuaan voittaja herkistyy ylistämään sitä jaloa kilpaa.

        Siitä kai voi olla kilpailematta yhtä mieltä että voittajan on helppo hymyillä, palataksemme alustuksen aiheeseen?

        Muuten tuosta hymystä ja siitä miten jotkut eivät täällä siedä hymiöitä tuli mieleen muinoin koulussa yksi kaveri, joka oli uskomattoman hyvä matematiikassa ja vastaavasti matematiikan opettaja joka oli uhkaava ja pelottava yrmy ja räyhääjä, oikein vanhan ajan peto. No, kerrankin esitti opettaja luokalle vaikean tehtävän eikä juuri kukaan osannut sitä ratkaista, ja opettaja rähisi siitä sitten luokalle. Ja sen keskellä hymyili tämä välkky kuin aurinko, koska hän osasi tehtävän ja oli muutenkin tapansa hymyillä koko ajan. Ja tuo hymy vain yllytti opettajan raivoa niin että lopulta lähes kaikki kyyristelivät siellä pulpettiensa alla kun tämä yksi aurinkoinen vain säteili keskellä yhä ärsyttävämmin. No, onneksi tunti joskus loppui etteivät seinät kaatuneet.

        On muuten tuo hymynaama sittemmin tehnyt elämäntyönsä matematiikan professorina.

        no joo, voitto on sinun, MUTTA voittajanhymysi on minun.....ansiotani. Et olisi voinut voittaa jollen olisi hävinnyt *Hymyilee leveästi ja ottaa väkisin osan kunniasta itselleen*

        Miksiköhän matikan opettajat on entuaikaan olleet niin yrmyjä. Minullakin oli keskikouluaikana matikanopettaja, jota me kaikki keskiverto-oppilaat pelättiin. Tää miesopettaja kyllä antoi ymmärtää selvin sävelin että ollaan umpitolloja, jos ei joku oppi mennyt tarpeeksi nopeasti jakeluun. Ei suinkaan me olla vaan käyty samaa koulua....heräsi uteliaisuus :)


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        no joo, voitto on sinun, MUTTA voittajanhymysi on minun.....ansiotani. Et olisi voinut voittaa jollen olisi hävinnyt *Hymyilee leveästi ja ottaa väkisin osan kunniasta itselleen*

        Miksiköhän matikan opettajat on entuaikaan olleet niin yrmyjä. Minullakin oli keskikouluaikana matikanopettaja, jota me kaikki keskiverto-oppilaat pelättiin. Tää miesopettaja kyllä antoi ymmärtää selvin sävelin että ollaan umpitolloja, jos ei joku oppi mennyt tarpeeksi nopeasti jakeluun. Ei suinkaan me olla vaan käyty samaa koulua....heräsi uteliaisuus :)

        Kyllä tuo oli omaa lajiaan tapaus. Hänen mielestään se matematiikka oli ainoa oppimisen arvoinen aine koulussa ja sellainen asenne häiritsee jo muiden aineiden opetusta. Luulen että kaikki olivat iloisia kun tyyppi sitten jäi eläkkeelle.

        No, pitäneekö häntä nyt sitten kiittää siitä että voi kirjoitella näin rekkaamattomana, tiedä vaikka joku sukulaisensa olisi keksinyt nuo tarkistuslaskennat. ;-))


    • Meriläinen

      kappaleen ihan vahingossa ja se kolahti minuun todella.
      Musiikki ja sanat saa hyvälle tuulelle.
      kuuntelen sitä päivittäin kunnes se ei enää tehoa, töissäkin hytkyn ja sanoin nauraen työkavereille etten ole mennyt sekaiain sen kummemmin nautin vaan päässäni tämän musiikin tuomasta hyvästä olosta.
      Laitan soimaan ja tanssin, niinkuin juuri äsken.


      http://www.youtube.com/watch?v=WfwmK6S1jas

      • pieni tuholainen (lapsenlapsi..vajaa kolme v) Kävi pistämässä kuulokkeet päreiksi, ei pystynyt kuuntelemaan, mutta kovasti irtonaisten lanteiden vatkaamista näytti olevan. Varmaan mukaansatempaava musiikki. Siinähän näytti jopa olevan supisuomalaiset vastatkin rekvisiittana :)


      • Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

        pieni tuholainen (lapsenlapsi..vajaa kolme v) Kävi pistämässä kuulokkeet päreiksi, ei pystynyt kuuntelemaan, mutta kovasti irtonaisten lanteiden vatkaamista näytti olevan. Varmaan mukaansatempaava musiikki. Siinähän näytti jopa olevan supisuomalaiset vastatkin rekvisiittana :)

        suomea ja jotain sekaisin, liekö italiaa, olen huono kielissä, jotkut kielet menee sekaisin.
        Mutta se on hauskan kuuloista ja musiikki menee vereen vaikka onkin oikeastaan yksinkertasta.


      • Meriläinen kirjoitti:

        suomea ja jotain sekaisin, liekö italiaa, olen huono kielissä, jotkut kielet menee sekaisin.
        Mutta se on hauskan kuuloista ja musiikki menee vereen vaikka onkin oikeastaan yksinkertasta.

        pitää maanantain hakea uudet kuulokkeet, tuo on kuultava...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe